Ministru kabineta noteikumi Nr. 56
  Rīgā 2024. gada 16. janvārī (prot. Nr. 2 46.
  §)
  Grozījumi Ministru kabineta 2015.
  gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"
  Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
  3. panta otro daļu
  Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr.
  279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122.
  nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61.
  nr.; 2021, 91., 130. nr.) šādus grozījumus:
  1. Izteikt 2.25. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "2.25. sadalošā josla - ceļa daļa, kas vienu no
  otras norobežo blakus brauktuves vai līdztekus izvietotus ceļus
  (piemēram, gājēju un velosipēdu ceļi) un nav paredzēta
  transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;".
  2. Izteikt 2.29. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "2.29. velojosla - josla uz brauktuves, kas
  paredzēta braukšanai ar velosipēdu un elektroskrejriteni un no
  citu transportlīdzekļu joslas ir atdalīta ar 920. vai 925. ceļa
  apzīmējumu vai paaugstinātu apmali (tiek apzīmēta ar 941. ceļa
  apzīmējumu; var tikt apzīmēta ar 413. un 817. ceļa zīmi);".
  3. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
  
  "4. Īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas
  nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, atļauts mopēdiem,
  tricikliem, kvadricikliem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu
  satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, kā arī sniega motocikliem,
  kas reģistrēti transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā
  saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu
  reģistrāciju, un speciālai traktortehnikai, kas reģistrēta
  traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā, bet
  kurus to izgatavotājs nav paredzējis izmantošanai ceļu satiksmē.
  Piedaloties ceļu satiksmē ar šādu transportlīdzekli, tā vadītājam
  jādara viss iespējamais, lai tiktu nodrošināta ceļu satiksmes
  drošība."
  4. Izteikt 7., 8. un 9. punktu šādā redakcijā:
  
  "7. Gājējiem jāpārvietojas pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un
  velosipēdu ceļu vai kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, bet, ja to
  nav, - pa nomali. Ja ietves, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu
  ceļa, kopīga gājēju un velosipēdu ceļa vai nomales nav vai ja pa
  to pārvietoties nav iespējams, gājējiem ir atļauts pārvietoties
  pa brauktuves malu vienā rindā (pa ceļiem, kur ir sadalošā josla,
  - pa ārmalu). Ja uz ceļa netiek veikti darbi un atļautais
  braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, gājējiem atļauts
  pārvietoties pa brauktuves malu arī vairāk nekā vienā rindā, bet
  ne vairāk kā trīs rindās.
  8. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu,
  kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot
  skrituļslidas, skrituļdēļus u. tml. sporta vai atpūtas inventāru,
  atļauts, ja tas netraucē citus ceļu satiksmes dalībniekus.
  Šķērsot brauktuvi ar skrituļslidām, skrituļdēli u. tml. inventāru
  atļauts ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās
  ātrumu.
  9. Gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu vai nomali ārpus
  apdzīvotām vietām, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu
  braukšanas virzienam. Personām, kuras brauc ratiņkrēslā vai stumj
  motociklu, mopēdu, velosipēdu u. tml. pa brauktuves malu vai
  nomali, atļauts pārvietoties pa jebkuru ceļa pusi."
  5. Izteikt 11., 12. un 13. punktu šādā redakcijā:
  
  "11. Organizētas cilvēku grupas drīkst pārvietoties tikai pa ceļa
  labo pusi transportlīdzekļu braukšanas virzienā grupā ne vairāk
  par četriem cilvēkiem rindā. Organizētās cilvēku grupas priekšā
  kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas personām
  atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
  atstarojoša materiāla elementiem, bet diennakts tumšajā laikā un
  nepietiekamas redzamības apstākļos - papildus arī ar iedegtiem
  lukturiem: priekšā ar baltas gaismas lukturi, bet aizmugurē ar
  sarkanas gaismas lukturi.
  12. Bērnu grupas drīkst pārvietoties pa ietvēm, gājēju ceļiem,
  gājēju un velosipēdu ceļiem vai kopīgiem gājēju un velosipēdu
  ceļiem, bet, ja to nav, - tikai diennakts gaišajā laikā pa ceļa
  labās puses nomali transportlīdzekļu braukšanas virzienā kolonnā
  ne vairāk par diviem bērniem rindā. Bērnu grupas priekšā kreisajā
  pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas pieaugušajiem
  atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
  atstarojoša materiāla elementiem.
  13. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai
  virszemes), bet, ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu
  iedomāto turpinājumu. Ja gājēja redzamības zonā gājēju pārejas
  vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī
  attiecībā pret brauktuves malu, iepriekš pārliecinoties, ka
  netuvojas transportlīdzekļi."
  6. Izteikt 18.1. un 18.2. apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  
  "18.1. šķērsot brauktuvi vietās, kur uzstādīti nožogojumi
  gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur nožogojumos ir
  speciāli ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;
  18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja brauktuvei ir
  četras vai vairāk braukšanas joslas un ja nav sadalošās
  joslas;".
  7. Svītrot 18.3. apakšpunktu.
  8. Papildināt noteikumus ar 25.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "25.1 Traktortehnikas vadītājam papildus šo noteikumu
  25. punktā minētajām prasībām ir pienākums apturēt traktortehniku
  pēc Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras amatpersonas
  norādījuma."
  9. Izteikt 82. punktu šādā redakcijā:
  
  "82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst
  traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams
  ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā
  manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība."
  10. Papildināt noteikumus ar 82.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "82.1 Aizliegts braukt atpakaļgaitā, ja uz
  specializētā atkritumu izvešanas transportlīdzekļa ārpus kabīnes
  atrodas pasažieris."
  11. Papildināt 92. punktu ar otro teikumu šādā
  redakcijā:
  
  "Pašvaldības ar attiecīgu lēmumu ir tiesīgas noteikt laikposmu,
  kad transportlīdzekļus drīkst apturēt joslā, kas paredzēta
  pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, lai iekrautu vai
  izkrautu kravu."
  12. Izteikt 93. un 94. punktu šādā redakcijā:
  
  "93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem
  apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota
  brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar
  nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam
  jānogriežas pa labi no šīs joslas. Transportlīdzekļa vadītājam
  aizliegts ilgstoši braukt pa šo joslu un jānogriežas tuvākajā
  brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju.
  Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu
  transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru
  sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai
  izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.
  94. Ja uz brauktuves ierīkota ar 941. ceļa apzīmējumu (un (vai)
  arī ar 413. ceļa zīmi) apzīmēta velojosla, kas no pārējās
  brauktuves atdalīta ar platu 920. ceļa apzīmējumu, pārējo
  transportlīdzekļu vadītājiem pa velojoslu braukt aizliegts un to
  šķērsot atļauts tikai 920. ceļa apzīmējuma pārtraukumu
  vietās."
  13. Izteikt 101. punktu šādā redakcijā:
  
  "101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums
  nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu
  namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu
  teritorijās - 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu
  transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90
  km/h."
  14. Izteikt 103.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi,
  motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem
  un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, - 120
  km/h, autobusiem - 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1.
  martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas
  automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem -
  100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem - 110 km/h;".
  15. Papildināt noteikumus ar 103.7. un 103.8. apakšpunktu
  šādā redakcijā:
  
  "103.7. specializētajiem atkritumu izvešanas transportlīdzekļiem
  - 20 km/h, ja tā pasažieris atrodas ārpus kabīnes šim nolūkam
  paredzētajā stāvēšanas vietā;
  103.8. elektroskrejriteņiem - 25 km/h."
  16. Izteikt 110. punktu šādā redakcijā:
  
  "110. Lai netraucētu citus ceļu satiksmes dalībniekus un palaistu
  garām citu transportlīdzekli, šo noteikumu 88. punktā minētie
  transportlīdzekļi drīkst īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tai
  ir asfalta vai asfaltbetona segums. Ja ārpus apdzīvotām vietām
  ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo
  transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni
  braucošu šo noteikumu 88. punktā minētu transportlīdzekli, tā
  vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc
  iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, bet, ja aiz
  transportlīdzekļa ir izveidojies sastrēgums, jāaptur
  transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz
  tā izveidojuši sastrēgumu."
  17. Papildināt noteikumus ar 15.1 nodaļu šādā
  redakcijā:
  
  
    "15.1 Papildu prasības vadītājiem, lietojot
    ātrgaitas ceļu
  
  
    159.1 Ātrgaitas ceļa lietošana,
    ieskaitot šķērsošanu, ir aizliegta gājējiem, dzīvnieku
    pārvietošanai ārpus transportlīdzekļa, velosipēdu,
    elektroskrejriteņu, mopēdu, traktortehnikas, pajūgu un
    tādu transportlīdzekļu vadītājiem, kuri nevar
    braukt ar lielāku ātrumu par 60 km/h.
    159.2 Piespiedu apstāšanās
    gadījumā uz ātrgaitas ceļa transportlīdzeklis jānovieto uz
    nomales vai speciāli šim gadījumam paredzētā apstāšanās vietā.
    Transportlīdzekļa vadītājam nekavējoties jāiededz
    avārijas gaismas signalizācija un transportlīdzekļa
    aizmugurē attālumā, kas ir ne mazāks par 100 m, jāizliek
    avārijas zīme.
    159.3 Uz ātrgaitas ceļa aizliegts
    apstāties un stāvēt, apgriezties braukšanai pretējā virzienā,
    braukt atpakaļgaitā un to šķērsot."
  
  
  18. Izteikt 179. punktu šādā redakcijā:
  
  "179. Traktortehnikai ar pilnu masu virs 4000 kg atļauts vilkt
  divas ar darba bremzēm aprīkotas piekabes, kas nodrošina darba
  bremžu funkcionalitāti."
  19. Papildināt noteikumus ar 179.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "179.1 Transportlīdzekļa sastāvam, kas sastāv no
  mehāniska transportlīdzekļa, puspiekabes un piekabes, ir atļauts
  piedalīties ceļu satiksmē, ja normatīvajos aktos noteiktajā
  kārtībā ir saņemta attiecīga lielgabarīta un smagsvara
  pārvadājuma atļauja."
  20. Izteikt 180.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "180.8. vairāk par vienu piekabi, izņemot šo noteikumu 179. un
  179.1 punktā minēto gadījumu;".
  21. Papildināt noteikumus ar 200.1.4. apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  
  "200.1.4. lai brauktu pa braukšanas joslu visā tās platumā, bez
  iemesla netraucējot cita transportlīdzekļa braukšanu, uz ceļiem,
  kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, vietā, kur
  neveic darbus uz ceļa vai nav ierobežojuma ar noteiktu darbības
  laiku;".
  22. Izteikt 200.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā
  ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus,
  nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi,
  velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai
  netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji. Ja pastāv risks, ka
  velosipēdu vadītāji var apdraudēt vai traucēt gājējus, velosipēdu
  vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju
  pārvietošanās ātrumu, vai jāaptur velosipēds. Gājējiem,
  pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās,
  kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar
  pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu
  vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas
  tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās
  par drošību."
  23. Izteikt 201. punkta otro teikumu šādā
  redakcijā:
  
  "Bērniem līdz 16 gadu vecumam, braucot ar velosipēdu, galvā jābūt
  aizsprādzētai aizsargķiverei."
  24. Izteikt 205. punktu šādā redakcijā:
  
  "205. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā
  virzienā apdzīvotās vietās ārpus krustojumiem velosipēda
  vadītājam atļauts no brauktuves labās malas, bet uz ceļiem, kur
  ceļu satiksme notiek divos virzienos ar vienu joslu katrā
  virzienā, - arī no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz
  attiecīgā virziena braukšanas joslas."
  25. Svītrot 210.6. apakšpunktu.
  26. Papildināt noteikumus ar 210.7. apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  
  "210.7. braukt pa pretējā virziena brauktuvi."
  27. Svītrot 212. punktu.
  28. Izteikt 212.6 punktu šādā redakcijā:
  
  "212.6 Elektroskrejritenim braukšanas laikā priekšpusē
  deg baltas gaismas lukturis, bet aizmugurē - sarkanas gaismas
  lukturis. Elektroskrejriteņa vadītājam vecumā no 14 līdz 17
  gadiem galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei. Ja lukturu nav
  vai tie nedarbojas, elektroskrejriteņa vadītājam jābūt tērptam
  atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
  atstarojoša materiāla elementiem."
  29. Papildināt noteikumus ar 212.7 5.
  apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "212.7 5. braukt pa pretējā virziena brauktuvi."
  30. Izteikt 246. punktu šādā redakcijā:
  
  "246. Automobiļa salonā pie priekšējā stikla atļauts novietot
  invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja automobiļa vadītājs vai
  tā pasažieris ir persona, kurai izsniegta invalīdu stāvvietu
  izmantošanas karte. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti ir
  tiesības saņemt:
  246.1. personai ar invaliditāti, kurai ir kustību un gaitas
  traucējumi un kurai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu
  valsts komisija izsniegusi atzinumu par medicīniskajām
  indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta
  saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai;
  246.2. personai ar I grupas redzes invaliditāti;
  246.3. personai vecumā līdz 18 gadiem, kurai noteikta
  invaliditāte un kurai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu
  valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas
  nepieciešamību."
  31. Papildināt noteikumus ar 246.1 un
  246.2 punktu šādā redakcijā:
  
  "246.1 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz
  valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija",
  pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts
  komisijas elektroniski sniegto informāciju par personas tiesībām
  saņemt invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja saņemts kartes
  saņēmēja vai tā pārstāvja iesniegums. Invalīdu stāvvietu
  izmantošanas karti izsniedz uz termiņu, uz kuru personai ir
  piešķirta invaliditāte, kas atbilst šo noteikumu 246. punktā
  minētajiem nosacījumiem. Ja noteiktās invaliditātes termiņš
  pārsniedz 10 gadus, tad karti izsniedz uz 10 gadiem. Maksu par
  invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu sedz
  pakalpojuma saņēmējs atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Ceļu
  satiksmes drošības direkcija" cenrādim.
  246.2 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte (3.
  pielikuma 12. punkts) ir tumši zils taisnstūris (garums 148 mm,
  augstums 106 mm). Kartes aversa kreisajā pusē norādīts kartes
  derīguma termiņš, izdevējs un kartes sērijas numurs, zem tā
  attēlota personas ar invaliditāti pazīšanas zīme baltā krāsā,
  labajā pusē - Latvijas atšķirības zīme "LV", zem tās uzraksts
  latviešu valodā "Eiropas Kopienas modelis", zem tā ar atstarpi
  uzraksts latviešu valodā "Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte",
  zem tā ar atstarpi analogs uzraksts citās Eiropas Savienības
  valodās. Kartes reversa kreisajā pusē - kartes īpašnieka
  fotogrāfija, zem tās norādīts personas vārds, uzvārds un
  paraksts, labajā pusē - informācija latviešu valodā "Šī karte
  pilnvaro tās īpašnieku izmantot speciāli apzīmētu stāvvietu
  pakalpojumus Eiropas Savienības dalībvalstīs."
  32. Izteikt 264. punktu šādā redakcijā:
  
  "264. 312. un 313. zīmes darbība neattiecas uz
  transportlīdzekļiem, kuriem, izvērtējot sabiedrisko drošību un
  bīstamību, lai veiktu speciālus pārvadājumus (piemēram, pārvadātu
  dzīvnieku izcelsmes blakusproduktus un atvasinātus produktus, kas
  nav paredzēti cilvēka patēriņam), izsniegta valsts sabiedrības ar
  ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" atļauja."
  33. Izteikt 276.49. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "276.49. 554. zīme "Piespiedu apstāšanās vieta". Norāda vietu
  tunelī, uz ātrgaitas ceļa, kas paredzēta transportlīdzekļa
  novietošanai piespiedu apstāšanās gadījumā;".
  34. Izteikt 280.33. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "280.33. 633. zīme "Avārijas tālrunis". Norāda vietu tunelī, uz
  ātrgaitas ceļa, kur atrodas tālrunis, pa kuru var izsaukt
  glābšanas dienestu;".
  35. Papildināt noteikumus ar 284.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "284.1 Informācija par iespējamajiem braukšanas
  virzieniem vairāklīmeņu krustojumos:
  284.1 1. 754. zīme "Iepriekšēja norāde par nobrauktuvi
  no ātrgaitas ceļa". Informē par nobrauktuvi no ātrgaitas
  ceļa;
  284.1 2. 755. zīme "Tuvojas nobrauktuve". Papildu
  brīdinājums par tuvošanos nobrauktuvei no ātrgaitas ceļa
  (attālums 300 m (3 svītras), 200 m (2 svītras), 100 m (1
  svītra));
  284.1 3. 756. zīme "Virziena norāde". Novietojama pie
  izejas virs brauktuves vai arī starp brauktuvēm."
  36. Izteikt 285.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "285.4. 804.-808. papildzīme "Darbības zona". Norāda 326., 327.,
  328., 329., 537. un 539. zīmes darbības virzienu un zonu. Ar 804.
  un 808. papildzīmi norāda arī attālumu līdz objektam, kas ir
  apzīmēts ar 537. vai 539. zīmi, bet ar 805.-807. papildzīmi -
  537. un 539. zīmes darbības zonu, ja tās ir uzstādītas paralēli
  stāvvietas malai;".
  37. Izteikt 285.32. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "285.32. 854. papildzīme "Informācija par velosipēdu ceļu".
  Norāda, ka pa šķērsojamo ceļu vai tā daļu ir organizēta
  velosipēdu un elektroskrejriteņu satiksme norādītajos
  virzienos;".
  38. Izteikt 285.38. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "285.38. 860. papildzīme "Elektromobiļiem". Norāda, ka ar 537.
  zīmi apzīmētā stāvvietā ir pieejama uzlāde un atļauta
  transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji
  lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā."
  39. Izteikt 289. punktu šādā redakcijā:
  
  "289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS
  85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi"
  un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi"
  prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam
  LVS 190-10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi", LVS
  190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un
  LVS 190-10:2007/A2:2020 "Gājēju pāreju projektēšanas
  noteikumi"."
  40. Izteikt 292.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "292.6. 925. ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru
  garums ir vienāds ar atstarpēm starp tām, - apzīmē joslas vai
  velojoslas krustojuma robežās vai velojoslas vietās, kur tās
  atļauts šķērsot citiem transportlīdzekļiem;".
  41. Izteikt 292.36. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "292.36. 957. ceļa apzīmējums apzīmē stāvvietu, kur ir pieejama
  uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai
  elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to
  uzlādes laikā;".
  42. Izteikt 295. punktu šādā redakcijā:
  
  "295. 920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts,
  izņemot 920. ceļa apzīmējuma līniju, ja tā lietota, lai apzīmētu
  stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu
  transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas
  virziena pusē, kā arī šo noteikumu 110. punktā minētajos
  gadījumos."
  43. Izteikt 2. pielikuma 8.13. un 8.14. apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  
  "
  
    
      
        | 8.13. | transportlīdzekļu sastāviem ar
        puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
        puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības,
        pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
        virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45
        pēdām, vai kombinētu pārvadājumu darbības, lai sasniegtu
        tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta
        termināli Latvijas teritorijā | 42 t | 
      
        | 8.14. | transportlīdzekļu sastāviem ar
        puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai
        trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu
        darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai
        maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir
        līdz 45 pēdām, vai kombinētu pārvadājumu darbības, lai
        sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto
        transporta termināli Latvijas teritorijā | 44 t | 
    
  
  "
  44. Izteikt 2. pielikuma 19. punktu šādā redakcijā:
  
  "19. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā,
  ievērojot, ka netiek radīts transportlīdzekļu vai
  transportlīdzekļu sastāvu kravietilpības palielinājums, var
  pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem
  ir atbilstoši Komisijas 2021. gada 31. marta Īstenošanas regulai
  (ES)  2021/535, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas
  (ES)  2019/2144 piemērošanas noteikumus transportlīdzekļu un šiem
  transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu
  tehnisku vienību tipa apstiprināšanas vienotām procedūrām un
  tehniskajām specifikācijām attiecībā uz to vispārīgajiem
  konstrukcijas raksturlielumiem un drošību, izgatavotas kabīnes,
  kas uzlabo to aerodinamikas rādītājus, energoefektivitāti un
  drošības rādītājus. Minēto atbilstību apliecina uz
  transportlīdzekļa izgatavotāja plāksnītes norādīta attiecīga
  informācija."
  45. Papildināt 2. pielikumu ar 20. punktu šādā
  redakcijā:
  
  "20. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā,
  attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1
  punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts šā pielikuma 5.
  punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai
  transportlīdzekļu sastāvi, kas minēti šā pielikuma 8.13. un 8.14.
  apakšpunktā."
  46. Papildināt 4. pielikuma 7.
  punktu ar 754., 755., 756. un 757. ceļa zīmju aprakstu un
  attēliem šādā redakcijā:
  
    
      | " | 
 | " | 
  
  Ministru prezidente E. Siliņa
  Satiksmes ministrs K. Briškens