Ministru kabineta rīkojums Nr. 873
Rīgā 2023. gada 14. decembrī (prot. Nr. 61 30.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2019.
gada 2. jūlija rīkojumā Nr. 317 "Par informācijas sabiedrības
attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes
informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 45.0. versija)"
Izdarīt Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija rīkojumā Nr.
317 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu
ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā
(mērķarhitektūras 45.0. versija)" (Latvijas Vēstnesis, 2019, 134.
nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas
tehnoloģiju mērķarhitektūras 45.0. versijā projekta "Jaunās
paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēma (IIIS2)"
(turpmāk - projekts) aprakstu."
2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Noteikt projekta izmaksas 1 796 398 euro
apmērā."
3. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:
"6. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu
uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 179 639 euro gadā,
pieprasot papildu finansējumu normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā."
4. Papildināt ar 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Atbalstīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
mērķarhitektūras 45.0. versijā iekļautā projekta konsolidēto
aprakstu (kopsavilkumu)."
Ministru prezidente E. Siliņa
Iekšlietu ministrs R.
Kozlovskis
(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2019. gada 2. jūlija
rīkojumu Nr. 317)
"Jaunās paaudzes Integrētās
iekšlietu informācijas sistēmas (IIIS2)" projekta apraksts
(kopsavilkums)
Projekta "Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu
informācijas sistēma (IIIS2)" (turpmāk - Projekts)
virsmērķis ir pilnveidot un optimizēt izveidotos, vienotos
pārbaužu un pirmstiesas izmeklēšanas procesus, nodrošinot
elektronisku dokumentu apmaiņu un koplietošanu, nodrošinot pamatu
e-lietas izveidei, samazinot izmeklēšanas termiņus un izdevumus,
kā arī nodrošinot datu pieejamību un uzlabotus e-pakalpojumus
sabiedrībai.
Projekta mērķi
1. Izveidot elektronizētu, efektīvu, vienotu un drošu datu
pārbaužu un lietas materiālu pārvaldības procesu un datu apmaiņu
IIIS2.
2. Pilnveidot informācijas apmaiņas procesu komunikācijai ar
sabiedrību.
Darbības projekta mērķu
sasniegšanai
Nr. p.
k.
|
Darbības
(apakšdarbības) nosaukums
|
1.
|
Projekta vadība un administrēšana.
Projekta vadība ietver sevī šādus uzdevumus:
1) projekta mērķu un rezultātu sasniegšana;
2)projekta darbību īstenošana, atbilstoši
apstiprinātajam projekta iesniegumam, budžetam un laika
plānam;
3) partneru iesaistes koordinēšana;
4) projekta uzraudzības padomes darba organizēšana;
5) projekta finanšu plūsmas plānošana un kontrole;
6) projekta finanšu un resursu uzskaite, tai skaitā
grāmatvedības kārtošana;
7) publisko iepirkumu organizēšana projekta darbību
īstenošanai;
8) ar projektu saistītās informācijas pārvaldības
organizēšana.
|
2.
|
Informācijas sistēmas izstrādes un iegādes tehniskās
specifikācijas izstrāde, programmatūras izstrāde,
uzraudzība (ieviešanas kvalitātes kontrole), testēšana un
ieviešana šādiem procesiem un pakalpojumiem (detalizācijai
skatīt sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma
(anotācijas) 1.3. sadaļu):
1) digitālu dokumentu masveida parakstīšanas process
(procesa ietvaros tiks ieviests viens pakalpojums -
"Dokumentu masveida parakstīšanas rīks").
Izmeklēšanas iestāžu darbības rezultātā top daudz dažādu
materiālu un dokumentu, kuru pašreizējā glabāšana notiek,
fiziski tos kārtojot lietās (kaut liela daļa no tiem ir
radīta elektroniskā vidē), kas palielina lietu apjomu un
apgrūtina visu materiālu pārvaldību, piekļuves
nodrošināšanu un uzraudzību. Visās procesa virzības
stadijās notiek lietas un tajā esošo materiālu pārvietošana
- nodošana izskatīšanai, saskaņošana, uzraudzības funkcijas
veikšana, lēmums par lietas arhivēšanu. Galvenais šī
procesa uzlabošanas un konkrēto pakalpojumu ieviešanas
mērķis ir izmeklēšanas pakalpojuma pieejamības uzlabošana,
pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas ērtums, administratīvā
sloga mazināšana procesa virzītājam, pakalpojuma sniegšanas
un dokumentu aprites optimizēšana, pakalpojuma sniegšanas
laika un izmaksu samazināšana, kas izriet no konkrētā
valsts pārvaldes pakalpojuma sniegšanas (Ministru kabineta
2017. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 402: "Valsts
pārvaldes e-pakalpojumu noteikumi");
2) uzlabojumi datu apmaiņas risinājumā ar kredītiestādēm
(procesa ietvaros tiks izveidoti trīs pakalpojumi:
"Atbilžu lejupielāde vienkopus, augšupielādei
KRASS" un "Meklēšanas parametru papildināšana pēc
personas datiem" (KRASS - Kriminālprocesa informācijas
sistēma). Jau kopš 2022. gada jūlija e-lietas platformā
pastāv risinājums, kas nodrošina datu apmaiņu ar
kredītiestādēm. Šo risinājumu nosaka Ministru kabineta
2021. gada 22. jūnija noteikumi Nr. 393: "Kārtība,
kādā pieprasa un sniedz kredītiestādes rīcībā esošās un
neizpaužamās ziņas, arī ziņas darījuma pārraudzības
gadījumā", atbilstoši kuriem šis risinājums tika
izstrādāts. Tomēr esošajam risinājumam ir nepieciešami
lietojamības uzlabojumi, kas izriet no procesa virzītāju
priekšlikumiem;
3) procesa ietvaros tiks ieviests viens e-pakalpojums
"Ieroču pārreģistrācija, atļauju un sertifikātu
pārbaude", veikta e-pakalpojuma izstrāde tā
darbināšanai VRAA jaunajā e-pakalpojumu izstrādes un
izpildes vidē, kā arī nepieciešamo datu apmaiņas servisu
izveide). 2020. gada 4. februāra Ministru kabineta
noteikumi Nr. 76: "Ieroču reģistra noteikumi"
paredz, ka Ieroču reģistrā iekļauj datus par fizisko
personu, kurai ir izsniegta ieroča atļauja vai tiek
reģistrēts E-kategorijas gāzes ierocis un signālierocis vai
šaujamierocis, kas ir dezaktivēts saskaņā ar Komisijas
2015. gada 15. decembra Īstenošanas regulu (ES) 2015/2403,
ar ko izstrādā kopīgas pamatnostādnes par dezaktivēšanas
standartiem un metodēm, lai nodrošinātu, ka dezaktivētie
šaujamieroči tiek padarīti neatgriezeniski neizmantojami
(turpmāk - dezaktivēts šaujamierocis), kā arī par ārvalsts
fizisku personu, kas realizējusi šaujamieroci vai
šaujamieroča būtisko sastāvdaļu, vai dezaktivētu
šaujamieroci;
4) e-lietas platformā esošo lietojumu integrācija ar ELK
(procesa ietvaros tiks ieviests viens uzlabojums
"e-lietas platformā esošās APAS integrācija ar
ELK") (APAS - Administratīvo pārkāpumu procesa
atbalsta sistēma; ELK - Elektronisko lietu katalogs).
Pārbaužu, procesu izmeklēšanas ietvaros nepieciešams
nodrošināt piekļuvi pārbaužu un lietu materiāliem dažādās
procesa stadijās un atbilstoši procesa virzībai arī dažādām
iestāžu amatpersonām - no prokurora līdz pat tiesnesim.
Procesa gala attīstības stadija paredz, lai E-lietas
ietvarā radītie un iegūtie digitālie materiāli būtu
pieejami visos posmos. Taču šī procesa pilnveidojumu pamatā
ir būtiska datu ievades pārskatīšana, un nepieciešams
panākt to, ka APAS tiek pievienoti lēmumi un tie var tikt
skatīti un virzīti uz saskaņošanu konkrētai personai, uz
kuru attiecināms konkrētais lēmums. Procesa ietvaros tiks
pārskatīti procesuālo dokumentu un citu lietas materiālu
saņemšanas, aplūkošanas, parakstīšanas un izsniegšanas
atbalsta procesi, kas saistīti ar ELK un APAS integrāciju.
Šī posma ietvaros procesa virzītājs varēs pievienot
centralizēti uzturētajam e-materiālam tiesas lēmumus,
saņemtās sūdzības un iesniegumus, u.c. dokumentus;
5) E-pakalpojuma "Administratīvo sodu pārbaude un
nomaksa" funkcionalitātes pilnveide [izmitināšana
www.latvija.gov.lv] (procesa ietvaros tiks ieviests viens
pakalpojums "Aktualizēt portālā www.latvija.gov.lv
izvietoto e-pakalpojumu "Administratīvo sodu pārbaude
un nomaksa" (EP38)". Lai nodrošinātu AAL
paredzētās tiesības, lai nodrošinātu iespēju personām
digitālā vidē iepazīties ar sev adresētajiem administratīvā
pārkāpuma lēmumiem (kas ģenerēti APAS) un lai nodrošinātu
administratīvā pārkāpuma lietā piemēroto naudas soda
apmaksu elektroniski, nepieciešams aktualizēt un pilnveidot
pakalpojumu;
6) IAM integrācija ar grāmatvedības un resursu vadības
programmu VISMA
Horizon (procesa ietvaros tiks ieviests viens pakalpojums:
"IAM integrācija ar Horizon") (IAM - Identity and
Access Management jeb lietotāju tiesību un piekļuves
pārvaldība). Personāla pārvaldības informācijas sistēma
Visma Horizon (turpmāk - Horizon) ir pamata informācijas
sistēma Iekšlietu ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu
nodarbināto uzskaitei. Tajā tiek uzkrāta informācija par
nodarbināto personu, nodarbinātības iestādi, algas dati,
algas lapiņas u.c. informācija. Horizon uzglabā datus datu
bāzē. Informācijas izgūšanai no Horizon ārējo informācijas
sistēmu vajadzībām var tikt izmantoti datu apmaiņas
servisi. IAM šī plāna kontekstā ir Identity and Access
Management, jeb lietotāju un to piekļuves tiesību
pārvaldība. Lai nodrošinātu atbilstošu un valsts pārvaldei
piemērotu sistēmas drošības līmeni, ir jāintegrē sistēmas
lietotāju un to piekļuves tiesību pārvaldība, veidojot
atsevišķas lietotāju grupas ar dažādu līmeņu piekļuvi
informācijas sistēmas saturošajiem datiem;
7) pilnveidojumi SAP BI (procesa ietvaros tiks ieviests
viens pakalpojums: "SAP BI atskaišu funkcijas
pilnveidojumi") (SAP BI - SAP biznesa inteliģences
risinājums). Turpinot Iekšlietu ministrijas Informācijas
centra centralizētā SAP BI risinājuma attīstību, ir
nepieciešami pilnveidojumi un korekcijas esošajos datu
modeļos, kā arī jānodrošina papildus datu pārskatu
pieejamība. Šī procesa pilnveide ir nepieciešama, lai
nodrošinātu operatīvos un "ad-hoc" (pēc
pieprasījuma) datu pārskatus, kā arī, lai paplašinātu
informācijas apstrādāšanas un analīzes veikšanas iespējas,
nodrošināt Iekšlietu ministrijas Informācijas centra un
iekšlietu dienestu analītisko kapacitāti, attiecībā uz
pieejamo datu apstrādi un izmantošanu;
8) N.SIS uzlabojumi datu kontrolei (procesa ietvaros
tiks ieviests viens pakalpojums: "N.SIS datu
validācijas un statistikas datu konsoles
pilnveidojumi") (N.SIS - Nacionālā līmeņa Šengenas
informācijas sistēma). Turpinot N.SIS attīstību, ir
nepieciešami pilveidojumi SIS un Interpol brīdinājumu datu
validācijai un SIS, Interpol, Eucaris, Europol statistikas
atrādīšanai. Nepieciešams realizēt Administratora konsoli,
kas nodrošinās datu atrādīšanu par visiem ienākošiem SIS
brīdinājumiem, kas tiek iniciēti no IĀIAR (IĀIAR -
Izraidīto ārzemnieku un ieceļošanas aizlieguma reģistrs)
procesiem, izmantojot N.SIS ārējās saskarnes.
Administratora konsolē ir jāspēj redzēt ievades statistiku
par iestādēm no NSIS (iniciētus procesus no IĀIAR),
Interpola pieprasījumus (iniciētus procesus no TM (TM -
Tiešsaistes meklētājs), Europol pieprasījumus (iniciētus
procesus no TM), Eucaris pieprasījumus (iniciētus procesus
no TM). Nākotnē plānojas konsoles pilveidojumi saistībā ar
PEM/MNZO produktīvo ekspluatāciju - tas radīs iespēju
redzēt Administratora konsolē brīdinājumus, kas tiek
iniciēti no MNZO procesiem (Interpol un SIS ieraksti, kuri
tiks ievadīti no MNZO) un statistikas datus pa iestādēm no
MNZO ārējās saskarnes, ko izmantos ārējās sistēmas
(piemēram, Bankas u.c.). Iekšlietu ministrijas Informācijas
centrs gatavos statistiku par komerciestāžu
pieprasījumiem;
9) tiešsaistes meklētāja papildināšana ar datu meklēšanu
saistītajās informācijas sistēmās (procesa ietvaros tiks
ieviests viens pakalpojums: "Tiešsaites
meklētājs"). Pašlaik pastāv risinājums mobilajā
aplikācijā MobApp, kuru visvairāk izmanto Valsts policija,
kā arī tās struktūrvienības (piemēram, Ceļu policija). Tajā
ir atrodama informācija par personām, dokumentiem,
transportlīdzekļiem, par minēto objektu un personu
meklēšanu, pārkāpumiem, apdrošināšanu, traktortehniku,
vadītāju apliecībām, tehnisko apskati, medicīnas pārbaudi,
utt. MobApp tiek atspoguļoti dati no Šengenas informācijas
sistēmas, Interpol, Eucaris un meklējamiem reģistriem
(personu, transportlīdzekļu, mantu un nederīgo dokumentu
reģistra). Tiek paredzēts papildināt IIIS2 ar dažām
procedūrām, lai varētu pilnībā atteikties no MobApp
aplikācijas, kas jau ir novecojusi un kuru ir grūti
uzturēt. Plāns ir pāriet uz e-lietas risinājumu. Šiem
papildinājumiem vajadzētu darboties vairāku veidu
elektroniskajās iekārtās (datoros, planšetēs un mobilajos
telefonos). Turpinot Iekšlietu ministrijas Informācijas
centra e-lietas platformas attīstību un pilnveidošanu, ir
nepieciešams veikt datu izgūšanu no vismaz 6 datu avotiem
(e-Lieta APAS, IIIS apakšsistēma APIP, IIIS apakšsistēma
UK, CSDD IS, LTAB IS, VTUA) un atrādīt izgūto informāciju
e-lietas tiešsaistes meklētājā (TM).
|
3.
|
Izstrādāts programmatūras drošības audits.
Izstrādāts programmatūras
veiktspējas audits.
|
4.
|
Apmācības administratoriem un tiem
informācijas sistēmas lietotājiem, kuri, izmantojot
informācijas sistēmu, nodrošina pakalpojumu sniegšanu. |
5.
|
Publicitātes pasākumi
|
Plānotie projekta rezultāta
rādītāji
Nr.p.k
|
Rezultāta rādītājs
|
Mērvienība
|
Sākotnējā vērtība
|
Sasniedzamā vērtība 2 gadus
pēc projekta beigām
|
Sasniedzamā vērtība 3 gadus
pēc projekta beigām
|
1.
|
E-pakalpojuma "Ieroču reģistrācija,
atļauju un sertifikātu pārbaude" pieprasījumu
skaits |
skaits gadā
|
0
|
5000
|
5000
|
2.
|
Saņemto atbilžu skaits no kredītiestādēm par
tās rīcībā esošajām neizpaužamajām ziņām, arī par ziņām
darījuma pārraudzības gadījumā. |
skaits gadā
|
24 040
|
27 000
|
30 000
|
3.
|
Elektroniski parakstīto dokumentu skaits
III2 |
skaits gadā
|
2 574 881
|
2 750 000
|
3 000 000
|
4.
|
Ieroču reģistra, Licenču un sertifikātu
reģistra un Apsardzes darbības reģistra izziņu izsniegšanas
pakalpojuma pieprasījumu skaits |
skaits gadā
|
0
|
1 800
|
2 000
|
5.
|
E-pakalpojuma "Administratīvo sodu
pārbaude un nomaksa" (EP38) pieprasīšanas skaits |
skaits gadā
|
6 910,42 (vidējais skaits
2022. gadā)
|
8 000
|
9 000
|
Plānotie projekta iznākuma
rādītāji
|
Iznākuma rādītājs
|
Mērvienība
|
Sasniedzamā vērtība projekta
beigās
|
1.
|
Pilnveidoti, izstrādāti pakalpojumi |
skaits
|
10
|
2.
|
Pilnveidoti, izstrādāti procesi |
skaits
|
9
|
Saistība ar
iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un
ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) rezultāta
rādītājos
Projekta iznākumi un rezultāti ir vērsti uz šādu SAM rezultāta rādītāju sasniegšanu:
1. nodrošināt lietotājiem draudzīgus publiskos
pakalpojumus;
2. nodrošināt publiskā sektora darbības efektivitāti;
3. nodrošināt valsts informāciju sistēmās esošo datu
izmantošanu citās valsts un pašvaldību iestādēs, nepieprasot datu
subjektiem iesniegt tos atkārtoti;
4. radīt priekšnosacījumus publiskās pārvaldes rīcībā esošās
informācijas izmantošanai ārpus publiskā sektora, tai skaitā, lai
nodrošinātu tās izmantošanu uzņēmējdarbības, analīzes, u.c.
mērķiem.
Projekta ietvaros pilnveidojamās Integrētās iekšlietu
informācijas sistēmas (IIIS2) komponenšu risinājums ir vērsts uz
sabiedrībai un komersantiem paredzētu e-pakalpojumu uzlabošanu,
tādējādi sniedzot būtisku ieguldījumu SAM rezultāta rādītājos pirmstiesas
izmeklēšanas pakalpojumu, Ieroču pārreģistrācijas un izziņu
izsniegšanas pārvaldības un administratīvā procesa un sodu
mērķauditorijas kontekstā. Projekta ietvaros paredzēts uzlabot
dažādus elektroniskos pakalpojumus.
Elektroniska datu apmaiņa izmeklēšanas un tiesvedības procesu
ietvaros veicinās valsts pārvaldes iestāžu darbības efektivitāti
un mazinās administratīvo slogu.
Sagatavojot un publicējot atvērtos datus Datu publicēšanas
platformā (10 datu kopas), Projekts paaugstinās Latvijas reitingu
PSI Scoreboard attiecībā uz datu atkalizmantošanas
indeksu.
Īstenojot projekta pasākumus, tiks dots ieguldījums arī
SAM rezultāta rādītājos,
pilnveidoti 9 procesi un pilnveidoti 10 pakalpojumi.
Projekta ietvaros pilnveidojamo procesu izvēli pamato nozares
politikas plānošanas dokumentos definētās prioritātes, kā arī
SAM rezultāta radītāji.
Projekta IIIS2 īstenošana nodrošinās ieguldījumu SAM rezultāta
rādītājos, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada
17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības
programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1.
specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu
atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un
privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma
"Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide,
publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība"
īstenošanas noteikumi" 7.1. un 7.2. apakšpunktā
minētajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem:
Pilnveidoti darbības procesi - 9;
Pilnveidoti pakalpojumi - 10;
Projekta ietvaros tiks pilnveidoti šādi 9 darbības procesi, kā
arī pilnveidoti 10 pakalpojumi:
1. Digitālu dokumentu masveida parakstīšanas process (procesa
ietvaros tiks ieviests viens pakalpojums - "Dokumentu
masveida parakstīšanas rīks");
2. Uzlabojumi datu apmaiņas risinājumā ar kredītiestādēm
(procesa ietvaros tiks izveidoti trīs pakalpojumi: "Atbilžu
lejupielāde vienkopus, augšupielādei KRASS" un
"Meklēšanas parametru papildināšana pēc personas
datiem";
3. Procesa ietvaros tiks ieviests viens E-pakalpojums
"Ieroču pārreģistrācija, atļauju un sertifikātu
pārbaude", veikta e-pakalpojuma izstrāde tā darbināšanai
VRAA jaunajā e-pakalpojumu izstrādes un izpildes vidē, kā arī
nepieciešamo datu apmaiņas servisu izveide);
4. E-lietas platformā esošo lietojumu integrācija ar ELK
(procesa ietvaros tiks ieviests viens uzlabojums "e-lietas
platformā esošās APAS integrācija ar ELK");
5. E-pakalpojuma "Administratīvo sodu pārbaude un
nomaksa" funkcionalitātes pilnveide [izmitināšana
www.latvija.gov.lv] (procesa ietvaros tiks ieviests viens
pakalpojums "Aktualizēt portālā www.latvija.gov.lv izvietoto
e-pakalpojumu "Administratīvo sodu pārbaude un nomaksa"
(EP38)");
6. "IAM integrācija ar grāmatvedības un resursu vadības
programmu VISMA
Horizon" (procesa ietvaros tiks ieviests viens
pakalpojums);
7. Pilnveidojumi SAP BI (procesa ietvaros tiks ieviests viens
pakalpojums: "SAP BI atskaišu funkcijas
pilnveidojumi");
8. N.SIS uzlabojumi datu kontrolei (procesa ietvaros tiks
ieviests viens pakalpojums: "N.SIS datu validācijas un
statistikas datu konsoles pilnveidojumi");
9. Tiešsaistes meklētāja papildināšana ar datu meklēšanu
saistītajās IS (procesa ietvaros tiks ieviests viens pakalpojums:
"Tiešsaites meklētājs").
Projekta realizācija kopumā sekmēs:
1. Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēs
2015.-2020. gadam noteikto mērķu sasniegšanu;
2. publiskās pārvaldes efektivitāti;
3. publisko pakalpojumu pieejamību un lietojamību;
4. publiskās pārvaldes informācijas pieejamību.
Atbilstoši projekta plānotajām izmaksām uzlabojumu izstrādes
izmaksas ir 1 796 398 euro, papildus katru gadu
uzturēšanas izmaksas 179 639 euro. Kopā 5 gados izstrādes
un uzturēšanas izmaksas ir 2 694 597 euro.
Projekta īstenošanas rezultātā amatpersonu darba laika
ietaupījumu ir paredzēts izmantot, lai uzlabotu ar viņu darbu
saistīto pakalpojumu vai funkciju izpildes kvalitāti.
Projekta īstenošanas sociālekonomiskais ieguvums 15 gadu laikā
sasniedz 10 511 955 euro (diskontētā summa: 9 138 633
euro), un tas ir būtiski lielāks par projekta investīciju
un uzturēšanas izmaksām 15 gadu periodā, kas kopā veido izmaksas
4 490 995 euro (projekts + uzturēšana).
Projekta īstenošanas termiņš ir 2023. gada 31. decembris.