Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 676

Rīgā 2023. gada 21. novembrī (prot. Nr. 58 62. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.5. pasākuma "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.5. pasākumu "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;

1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir laikus identificēt bērnu uzvedības vai atkarību problēmu veidošanās risku un nodrošināt savlaicīgu un vajadzībām atbilstošu pakalpojumu un atbalsta sniegšanu uzvedības traucējumu un atkarību problēmu risināšanai.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. speciālisti, kuru darbs ir saistīts ar atbalsta vai pakalpojumu nodrošināšanu bērniem vai ģimenēm ar bērniem;

3.2. bērna atbalsta speciālisti – Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas darbinieki, kuri nodrošina atbalstu ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām, viņu tiesību un interešu pārstāvniecību un bērna vajadzībām atbilstošu pakalpojumu piesaisti;

3.3. ģimenes ar bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku, tai skaitā audžuģimenes un aizbildņi;

3.4. bērni ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku.

4. Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – programmas iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1;

4.2. līdz 2029. gada 31. decembrim:

4.2.1. programmas iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1;

4.2.2. nacionālais rādītājs – prevencei un atbalsta pakalpojumu ieviešanai īstenoto izmēģinājumprojektu skaits – 2.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākums veido sinerģiju ar:

6.1. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākumu "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros", šo noteikumu 14.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros nodrošinot bērna atbalsta speciālistu tīkla izveidi;

6.2. Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformas un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.2. reformas "Administratīvi teritoriālā reforma" investīciju 3.1.1.2.i. "Pašvaldību kapacitātes stiprināšana to darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai", šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros veicot izvērtējumus par mērķa grupai pieejamo un nepieciešamo atbalsta sistēmu un pakalpojumiem.

7. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

8. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 13 050 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 11 092 500 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 957 500 euro.

9. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

10. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

11. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2023. gada 1. septembra.

II. Prasības projekta iesniedzējam

12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas nodrošina normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību un kontroli bērnu tiesību aizsardzības jomā un bāriņtiesu darbības jomā, – Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija.

13. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un pasākuma mērķa sasniegšanu.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

14. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

14.1. šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai pieejamās atbalsta sistēmas un pakalpojumu izvērtēšana;

14.2. atbalsta pasākumi šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai:

14.2.1. bērnu uzvedības vai atkarību problēmu agrīnu risku novērtēšanas sistēmas pilnveide;

14.2.2. bērna atbalsta speciālistu tīkla izveide;

14.2.3. psihoemocionālā atbalsta pasākumi šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajai mērķa grupai;

14.2.4. kompetences pilnveides un atbalsta pasākumi šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem speciālistiem;

14.3. multidisciplināra atbalsta pakalpojuma izstrāde un ieviešana šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;

14.4. informēšanas pasākumi sabiedrībai un mērķa grupām;

14.5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;

14.6. projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.

15. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

15.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

15.2. netiešās attiecināmās izmaksas.

16. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

16.1. projekta personāla izmaksas:

16.1.1. līdz brīdim, kad tiks apstiprināta atbildīgās iestādes izstrādātā personāla izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika (turpmāk – personāla izmaksu metodika), – finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

16.1.2. pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas – finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas, piemērojot personāla izmaksu metodikā noteikto likmi no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas. Minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;

16.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

16.2.1. iepirkumu līgumu izmaksas šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

16.2.2. komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam:

16.2.2.1. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas šo noteikumu 14.2., 14.3., 14.4. ​​​​​​​ un 14.6. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;

16.2.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam šo noteikumu 14.2.1. ​​​​​​​ un 14.3. apakšpunktā ​​​​​​​minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

16.2.3. normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā veicama obligātā veselības pārbaude, paredzēto veselības pārbaužu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajās veselības apdrošināšanas izmaksās;

16.2.4. līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai – redzes korekcijas līdzekļu kompensācija finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tā nav iekļauta šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajās veselības apdrošināšanas izmaksās.

17. Šo noteikumu 16.2.1. apakšpunktā minēto iepirkumu līgumu ietvaros ņem vērā, ka:

17.1. līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai veselības apdrošināšanu var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilna darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;

17.2. darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;

17.3. transporta pakalpojumu iegādi (transportlīdzekļa noma un transportlīdzekļa pakalpojuma pirkšana) var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 14.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

17.4. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanu, tai skaitā zīmju valodas tulka, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru un bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu var paredzēt šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

18. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no projekta tiešajam attiecināmajām izmaksām.

19. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

20. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 14.1., 14.2. un 14.3. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto atbalstāmo darbību īstenošanu pārvalda Labklājības ministrijas kā nozares ministrijas izveidota pasākuma uzraudzības padome (turpmāk – padome). Padomes sastāvā ir finansējuma saņēmēja, nozaru ministriju, Latvijas Pašvaldību savienības un citu biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Atbildīgās iestādes pārstāvji padomes darbībā var piedalīties novērotāja statusā.

21. Padome saskaņo:

21.1. šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto atbalsta pakalpojumu grozu;

21.2. šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto novērtēšanas rīku, tā darba metodiku un vadlīnijas;

21.3. šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās vadlīnijas bērna atbalsta speciālistu darbam ar šo noteikumu 3.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto mērķa grupu;

21.4. šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minēto kompetences pilnveides programmu;

21.5. šo noteikumu 27.2. un 27.3. apakšpunktā ​​​​​​​minēto multidisciplināra atbalsta pakalpojuma aprakstu un tā nodrošināšanas vadlīnijas.

22. Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

22.1. veic izvērtējumus par šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai pieejamā atbalsta sistēmu un jaunu pakalpojumu ieviešanu Latvijā un izstrādā, kā arī, ja nepieciešams, aktualizē atbalsta pakalpojumu katalogu, pašvaldībās pieejamā atbalsta pakalpojumu grozu un ceļa kartes;

22.2. veic sabiedriskās domas pētījumus par šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā ​​​​​​​minētajai mērķa grupai nepieciešamajiem atbalsta pakalpojumiem un bērnu profesionālās ievirzes un nodarbinātības veicināšanu.

23. Šo noteikumu 14.2.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

23.1. balstoties uz šo noteikumu 22.1. un 22.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto izvērtējumu un sabiedriskās domas pētījumu rezultātiem, izstrādā bērnu uzvedības vai atkarību problēmu agrīnu risku novērtēšanas rīku (turpmāk – novērtēšanas rīks) un tā metodiku vai veic to iegādi;

23.2. izstrādā vadlīnijas šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem speciālistiem darbam ar agrīnu risku novērtēšanas sistēmu;

23.3. nodrošina šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto speciālistu mācības darbam ar agrīnu risku novērtēšanas sistēmu;

23.4. īsteno izmēģinājumprojektu agrīnu risku novērtēšanas sistēmas aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minēto novērtēšanas rīku un tā metodiku un šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētās vadlīnijas;

23.5. izstrādā šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētā novērtēšanas rīka digitālo risinājumu.

24. Šo noteikumu 14.2.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:

24.1. finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas izstrādā vadlīnijas šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto bērna atbalsta speciālistu funkciju īstenošanai darbā ar šo noteikumu 3.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto mērķa grupu;

24.2. finansējuma saņēmējs, kas īsteno izmēģinājumprojektu šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto bērna atbalsta speciālistu funkcijas aprobācijai, izvērtē izmēģinājumprojekta rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido šo noteikumu 24.1. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās vadlīnijas.

25. Šo noteikumu 14.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

25.1. īsteno izglītojošus un informatīvus pasākumus;

25.2. izstrādā mācību programmu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem speciālistiem vecāku, audžuģimeņu, aizbildņu un jauniešu sagatavošanai konsultēšanas darbam un organizē šo speciālistu mācības;

25.3. īsteno tematiskas atbalsta grupas un speciālistu konsultācijas;

25.4. izstrādā mentora pakalpojuma aprakstu, mentoru kompetences pilnveides programmu, organizē mentoru mācības un nodrošina mentora pakalpojumu šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai.

26. Šo noteikumu 14.2.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

26.1. izstrādā kompetences pilnveides programmu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem speciālistiem un organizē speciālistu mācības;

26.2. izstrādā atbalsta pakalpojuma aprakstu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem speciālistiem un īsteno izmēģinājumprojektu atbalsta pakalpojuma aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido atbalsta pakalpojuma aprakstu.

27. Šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas, balstoties uz šo noteikumu 22.1. un 22.2. apakšpunktā minēto izvērtējumu un sabiedriskās domas pētījumu rezultātiem:

27.1. organizē pieredzes apmaiņas pasākumus, tai skaitā starptautiskus, multidisciplināra atbalsta pakalpojuma ieviešanas jautājumos;

27.2. izstrādā multidisciplināra atbalsta pakalpojuma aprakstu šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajai mērķa grupai vai veic tā iegādi;

27.3. izstrādā vadlīnijas multidisciplināra atbalsta pakalpojuma nodrošināšanai;

27.4. organizē šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto speciālistu mācības šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētā multidisciplinārā atbalsta pakalpojuma nodrošināšanai;

27.5. izstrādā mācību programmu individuālās intervences programmas īstenošanā iesaistīto atbalsta personu sagatavošanai un organizē to mācības;

27.6. īsteno izmēģinājumprojektu multidisciplinārā atbalsta pakalpojuma aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētā multidisciplinārā atbalsta pakalpojuma aprakstu, šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minētās vadlīnijas un šo noteikumu 27.5. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto mācību programmu;

27.7. projekta īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā veic:

27.7.1. šo noteikumu 27.5. apakšpunktā minēto atbalsta personu atbilstības pārbaudi iesaistei mācībās, identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 33.9.2. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus;

27.7.2. šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 27.6. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā, identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, radniecības veidu, citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 33.9.2. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.

28. Šo noteikumu 14.2.1., 14.2.3., 14.2.4. un 14.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 23.3., 25.2.​​​​​​, 26.1. un 27.4. apakšpunktā ​​​​​​​minētajās mācībās un šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētajos pasākumos, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, specialitāti, citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 33.9.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.
 

29. Šo noteikumu 14.2.1., 14.2.2., 14.2.3.​​​​​, 14.2.4. un 14.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 23.4., 26.2. ​​​​​​​ un  27.6. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajā izmēģinājumprojektā un šo noteikumu 25.4. apakšpunktā ​​​​​​​ minētajā pakalpojumā, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 33.9.2. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.

30. Šo noteikumu 14.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic šo noteikumu 25.4. apakšpunktā minēto mentoru atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 25.4. apakšpunktā minētajās mācībās, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu, citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 33.9.2. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.

31. Šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas izstrādā un īsteno sabiedrības un mērķa grupu informēšanas komunikācijas stratēģiju par bērnu uzvedības vai atkarību problēmu attīstības riskiem, to atpazīšanu, kā arī par prevences un atbalsta pasākumiem bērniem, to likumiskajiem pārstāvjiem un audžuģimenēm.

32. Šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas persona, kura pirms pilngadības sasniegšanas ir uzsākusi atbalsta saņemšanu, tai skaitā izmēģinājumprojekta ietvaros, var turpināt to saņemt arī pēc pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz brīdim, kad noslēdzas izmēģinājumprojekta īstenošana vai kad atbalsta vai pakalpojuma sniedzējs, veicot individuālo novērtējumu, konstatē, ka personai šāds atbalsts vairs nav nepieciešams.

33. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

33.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;

33.2. piesaistot šo noteikumu 14. punktā norādīto atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai īstenojot iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:

33.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, kā arī par pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

33.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

33.3. publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus;

33.4. iepirkumu līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no iepirkuma līguma summas;

33.5. nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos;

33.6. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:

33.6.1. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās  un citas piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

33.6.2. izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo) skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

33.6.3. mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti, piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti;

33.7. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā, normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās;

33.8. savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija;

33.9. maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā, veic:

33.9.1. šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi, identificēšanu un uzskaiti iesaistei šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un citu personas datus nesaturošu informāciju;

33.9.2. pēcpārbaudi pakalpojuma sniedzēja veiktajai šo noteikumu 3.1., 3.3., 3.4., 25.4. un 27.5. apakšpunktā ​​​​​​​ minētās mērķa grupas, atbalsta personu un mentoru atbilstības pārbaudei, apstrādājot pakalpojuma sniedzēja iesniegtos atbilstības pārbaudei nepieciešamos šo noteikumu 27.7. apakšpunktā​​​​​, 28.​​​​​​​, 29. ​​​​​​​un 30. punktā ​​​​​​​ minētos personas datus;

33.10. nodrošina šo noteikumu 14.2.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros izstrādātā novērtēšanas rīka digitālā risinājuma izmantošanu un ilgtspēju pēc projekta īstenošanas beigām.

34. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

35. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente E. Siliņa

Labklājības ministrs U. Augulis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Labklājības ministrija Veids: noteikumi Numurs: 676Pieņemts: 21.11.2023.Stājas spēkā: 29.11.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 230, 28.11.2023. OP numurs: 2023/230.2
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
347648
29.11.2023
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"