Ministru kabineta noteikumi Nr. 622
  Rīgā 2023. gada 31. oktobrī (prot. Nr. 54 19.
  §)
  Grozījumi
  Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 203
  "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas
  kārtība"
  Izdoti saskaņā ar
  Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
  5. panta ceturto un septīto daļu un 9. panta pirmo
  daļu
  Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr.
  203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta
  piešķiršanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 82. nr.)
  šādus grozījumus:
  1. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:
  "11. Lai nodrošinātu regulas Nr. 1308/2013
  153. panta 2. punkta "c" apakšpunktā minēto
  ražotāju organizāciju demokrātisko uzraudzību, ražotāju
  organizācija, ja vien tā nedarbojas piena nozarē, saskaņā ar
  regulas Nr. 1308/2013 153. pantu statūtos paredz biedru
  pārstāvību savas organizācijas pārvaldībā un
  uzraudzībā, tostarp nosaka ražotāju organizācijas struktūru,
  balsstiesību un lēmumu pieņemšanas kārtību, kā arī nosacījumus
  biedru uzņemšanai ražotāju organizācijā un izstāšanos no
  tās. Ja ražotāju organizācijas juridiskā forma ir kooperatīvā
  sabiedrība, uzskatāms, ka tās statūti atbilst regulas
  Nr. 1308/2013 153. pantā noteiktajām
  prasībām, izņemot regulas Nr. 1308/2013
  153. panta 1. punkta "b" apakšpunktā,
  2. punkta "e" apakšpunktā un 2.a punktā noteiktās
  prasības. Ja attiecīgās prasības nav iekļautas ražotāju
  organizācijas statūtos, tās iekļaujamas ražotāju organizācijas
  darbību regulējošajos iekšējos noteikumos, ja tas paredzēts
  statūtos."
  2. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:
  "13. Atbilstoši regulas 2017/891 6. panta 2.
  punktam augļu un dārzeņu ražotāju organizācijas biedrs par
  izstāšanos no ražotāju organizācijas vismaz sešus mēnešus
  iepriekš par to rakstiski paziņo ražotāju organizācijai. Ražotāju
  organizācija pieņem lēmumu par biedra izstāšanos no ražotāju
  organizācijas tās statūtos noteiktajā kārtībā un
  termiņā."
  3. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:
  "15. Pretendējot uz atzīšanu, ražotāju organizācija
  iesniedz dienestā ražotāju organizācijas atzīšanas iesniegumu (2.
  pielikums), tās biedru vienošanās protokola kopiju par dalību
  ražotāju organizācijā vai pārvaldes institūcijas lēmumu par
  pretendēšanu ražotāju organizācijas atzīšanai, ja ražotāju
  organizācijas juridiskā forma ir kooperatīvā
  sabiedrība."
  4. Izteikt 19. punktu šādā redakcijā:
  "19. Lai pārliecinātos par regulas Nr. 1308/2013
  153. panta 2. punkta "c" apakšpunktā minētās
  demokrātiskās uzraudzības īstenošanu ražotāju organizācijā,
  dienests papildus šo noteikumu 18. punktā minētajai
  pārbaudei pārliecinās arī par to, vai ražotāju organizācijas
  darbība attiecībā uz darbības programmu un darbības fondu atbilst
  tās statūtiem (piemēram, par sanāksmju norises vietas, laika un
  darba kārtības izsludināšanu, kvalificētā balsu vairākuma
  nodrošināšanu, sanāksmju norises un pausto viedokļu atspoguļošanu
  sanāksmju protokolos, lēmumu pieņemšanu par darba kārtībā
  ietvertajiem jautājumiem)."
  5. Izteikt 40.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "40.1. ražotāju organizācijas lēmumu, kas pieņemts
  saskaņā ar ražotāju organizācijas statūtiem, par šo noteikumu
  38. punktā minētā darbības fonda izveidošanu, norādot
  attiecīgo bankas kontu numurus;".
  6. Papildināt ar 179. punktu šādā redakcijā:
  "179. Ražotāju organizācija atzīšanas iesniegumu 2023.
  gadā, darbības programmu, ko plāno īstenot no 2024. gada 1.
  janvāra, kā arī darbības fonda apmēru 2024. gadam dienestā
  iesniedz līdz 2023. gada 15. novembrim."
  7. Papildināt ar 180. punktu šādā redakcijā:
  "180. Dienests lēmumu par darbības programmu, darbības
  fondu un atzīšanas iesniegumu, kas iesniegts saskaņā ar šo
  noteikumu 179. punktu, pieņem līdz 2024. gada 20.
  janvārim."
  8. Papildināt ar 181. punktu šādā redakcijā:
  "181. Ja ražotāju organizācijas juridiskā forma ir
  kooperatīvā sabiedrība, ražotāju organizācija atbilstību šo
  noteikumu 11. punktā minētajām prasībām nodrošina līdz
  atbalsta saņemšanai par darbības programmas īstenošanu 2024. gadā
  saskaņā ar šo noteikumu 97.1. apakšpunktu."
  9. Izteikt 8. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
  Ministru prezidente
  E. Siliņa
  Zemkopības ministrs
  A. Krauze
   
  Pielikums
  Ministru kabineta
  2023. gada 31. oktobra
  noteikumiem Nr. 622
  "8. pielikums
  Ministru kabineta
  2023. gada 25. aprīļa
  noteikumiem Nr. 203
  Finanšu korekciju piemērošana
  neatbilstību un pārkāpumu gadījumā
  1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos
  projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta
  dienests, pieņemot lēmumu par iespējamo neatbilstības
  konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstošo
  izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi
  samazināt darbības programmas attiecināmo izmaksu summu par visu
  izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma
  (vienošanās) par darbības programmas īstenošanu nosacījumiem.
  2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis
  kopš attiecīgā pasākuma īstenošanas darbības programmā.
  3. Vērtēšanas procesā konstatējot vairākus pārkāpumus,
  tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar
  lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.
  4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj
  noteiktais minimālais finanšu korekciju apmērs.
  5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls
  raksturs bez reālas vai iespējamas finansiālās ietekmes.
  6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja ražotāju
  organizācija spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas darbības
  programmā iepriekš nebija paredzamas un tās radušās no ražotāju
  organizācijas darbības neatkarīgu iemeslu dēļ.
  7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta
  saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apmēru,
  ilgumu un atkārtošanos.
  
  
      | Nr.p. k.
 | Neatbilstība/pārkāpums
 | Neatbilstības/pārkāpuma
        apraksts | Finanšu korekcijas apmērs | 
    
      | Iepirkuma
        procedūrā konstatētie pārkāpumi | 
    
      | 1. | Nav piemērota atbilstošā
      iepirkuma procedūras metode | Piemērota nepareiza iepirkuma
      metode - veikta vienkāršota cenu aptauja, jo nav ņemts vērā,
      ka iegādēm, kurām ir viens mērķis un (vai) piegādātājs un
      kurām, saskaitot kopā un nosakot paredzamo cenu, atbilstoši
      noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas
      kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem iepirkuma procedūra
      ir jāīsteno ar Iepirkumu uzraudzības biroja starpniecību | • Atkārtota iepirkuma
      procedūra atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un 10 %
      no attiecīgajai investīcijas pozīcijai (kurai nepareizi
      piemērota iepirkuma procedūras metode) apstiprinātajām
      attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas
      izvērtēšanas. • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc
      atkārtotās iepirkuma procedūras
 | 
    
      | 2. | Noteiktie termiņi piedāvājumu
      sagatavošanai un iesniegšanai neatbilst nosacījumiem
      normatīvajos aktos par iepirkuma procedūras piemērošanu | Ražotāju organizācija iepirkuma
      procedūrā nav ievērojusi noteiktos minimālos piedāvājumu
      sagatavošanas termiņus saskaņā ar noteikumiem par iepirkuma
      procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem
      projektiem | • 2 % par katru
      termiņa samazinājuma darbdienu (maksimāli līdz piecām
      darbdienām), ja ir ievēroti visi pārējie iepirkuma procedūras
      nosacījumi. • 10 % un atkārtota iepirkuma procedūra
      apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma
      dokumentācijas izvērtēšanas (ja termiņa samazinājums
      pārsniedz piecas darbdienas).
 • 10 % no attiecīgās investīcijas pozīcijas
      attiecināmajām izmaksām, ja darbība īstenota.
 • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc
      atkārtotās iepirkuma procedūras
 | 
    
      | 3. | Nepamatoti ierobežota iepirkuma
      procedūras tehniskā specifikācija un sašaurināts piedāvājumu
      iesniedzēju loks | Tehniskajā specifikācijā vai
      konkursa nolikumā ir norādīti kritēriji, kas dod iespēju
      pieteikties tikai konkrētam vai ierobežotam ražotāju lokam,
      vai arī, vērtējot iepirkumu, norādītie kritēriji vairs netiek
      ņemti vērā, tādējādi dodot iespēju uzvarēt piedāvātājam, kurš
      neatbilst attiecīgajiem kritērijiem. Noteikti pārāk specifiski tehniskie standarti, tādējādi
      nenodrošinot vienādu piekļuvi (iespēju) pretendentiem.
      Ražotāju organizācija radījusi apstākļus, lai ierobežotu
      piegādātāju loku
 | • 25 % no
      apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma
      dokumentācijas izvērtēšanas, ja pārkāpums var ietekmēt
      ražotāju loku un ierobežo konkurenci. • 10 vai 5 % no apstiprinātajām attiecināmajām
      izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā
      no neatbilstības būtiskuma.
 • Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu
      uzraudzības biroja platformu
 | 
    
      | 4. | Līguma izpildes laikā netiek
      ievēroti atlases kritēriji | Darbības programmas īstenošanas
      laikā konstatēts, ka netiek ievēroti kritēriji, kas tika
      noteikti kā piegādātāju atlases kritēriji, piemēram, limitēts
      izpildes laiks | • 25 %, ja pārkāpums
      var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci. • 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības
      būtiskuma
 | 
    
      | 5. | Grozīti līgumisko attiecību
      nosacījumi, kas maina sākotnējo tehnisko specifikāciju | Darbības programmas īstenošanas
      laikā izdarīti grozījumi, ar kuriem mainīti nosacījumi, kas
      varētu ietekmēt iespējamo piegādātāju loku un piedāvājuma
      cenu | • 25 %, ja pārkāpums
      var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci. • 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības
      būtiskuma
 | 
    
      | 6. | Iepirkuma procedūrā izvēlētā
      piegādātāja (pakalpojumu sniedzēja) apakšuzņēmējs ir atbalsta
      pretendents vai ar to saistītā persona. Konstatēts interešu konflikts pieņemtajā lēmumā par iepirkuma
      rezultātiem
 | Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka ar
        pakalpojumu sniedzēju noslēgtā līguma izpildi kā
        apakšuzņēmējs nodrošina atbalsta pretendents vai ar to
        saistīta persona. Kāds no komisijas locekļiem un ekspertiem (ja tādi ir
        piesaistīti) pārstāv pretendenta intereses vai ir saistīts
        ar pretendentu, un interešu konflikta konstatēšanas
        gadījumā nav ievērota noteiktā procedūra | 100 % | 
    
      | 7. | Konstatēts izmaksu
      sadārdzinājums | Mākslīga izmaksu pozīciju
      sadārdzināšana | • 100 %, ja
      konstatētais sadārdzinājums pārsniedz 50 %. • 20-100 % no sadārdzināto izmaksu pozīcijas tirgus
      cenas sliekšņa, ja konstatētais sadārdzinājums ir līdz
      50 %, - atkarībā no neatbilstības būtiskuma
 | 
    
      | 8. | Nav ievērots Ministru kabineta
      noteikumu Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un
      atbalsta piešķiršanas kārtība" (turpmāk -
      noteikumi) 72. vai 163. punktā norādītais iepirkuma
      dokumentu iesniegšanas termiņš | Normatīvajos aktos vai
      administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti
      iesniegti pēc noteiktā termiņa | • 1-2 mēneši -
      0,01 %. • Vairāk nekā 2 mēneši līdz 3 mēnešiem -
      0,05 %.
 • Vairāk nekā 3 mēneši - 100 %
 | 
    
      | Citi
        pārkāpumi | 
    
      | 9. | Nav ievērota noteikumu
      88. vai 161. punktā minētā prasība | Finanšu līzingā iegādātā prece
      līdz attiecīgās darbības programmas perioda beigām nav
      kļuvusi par ražotāju organizācijas īpašumu | Par attiecīgo preci saņemtā
      Eiropas Savienības līdzfinansējuma atmaksa 100 %
      apmērā | 
    
      | 10. | Ražotāju organizācija neiesniedz
      Lauku atbalsta dienestam statistikas informāciju vai tā nav
      korekta | Ražotāju organizācija Lauku
      atbalsta dienestam nav iesniegusi regulas  2022/1475
      V pielikumā, regulas  2016/232 5. pantā vai regulas
       2017/892 21. pantā minēto informāciju vai tā nav pareiza | Attiecīgās darbības programmas
      apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir
      sagatavots pareizs paziņojums | 
    
      | 11. | Konstatētas būtiskas izmaiņas
      investīcijas izmantošanā | Investīcija netiek izmantota
      atbilstoši apstiprinātās darbības programmas mērķiem un
      atbalsta saņemšanas nosacījumiem | Proporcionāli atlikušajam
      uzraudzības periodam atkarībā no neatbilstības būtiskuma | 
    
      | 12. | Nav ievēroti
      noteikumu 53. vai 112. punkta nosacījumi | 1) Ražotāju organizācijas
      biedri pašu saražotos attiecināmos produktus realizē,
      pārsniedzot 25 % no attiecināmo produktu vērtības | • 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais
        pārsniegums veido ne vairāk kā 5 % novirzi. • 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais
        pārsniegums veido 6-10 % novirzi. • 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais
        pārsniegums veido 11 % novirzi un vairāk | 
    
      | 2) Ražotāju organizācijas
      biedri pašu saražotos attiecināmos produktus klientiem, kas
      nav patērētāji, realizē, pārsniedzot maznozīmīgo apjomu
      (10 % no ražotāju organizācijas attiecināmā produkta
      pārdodamās produkcijas vērtības) | • 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts ne vairāk
        kā viena produkta realizācijas pārsniegums. • 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts divu
        līdz trīs produktu realizācijas pārsniegums. • 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts vismaz
        četru produktu realizācijas pārsniegums | 
    
      | 13. | Darbības programmas pēdējā gadā
      nav sasniegti ražotāju organizācijas izvēlētie sasniedzamie
      rādītāji saskaņā ar noteikumu 47., 125. vai 126.
      punktu | Ražotāju organizācija darbības
      programmas īstenošanas pēdējā gadā nav sasniegusi tās
      izvēlētos kritērijus un noteiktos sasniedzamos rezultatīvos
      rādītājus saskaņā ar noteikumu 47., 125. vai
      126. punktu | Ražotāju organizācija atmaksā tai piešķirto finansējumu: • 100 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs nav
        sasniegts; • 70 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir
        sasniegts līdz 30,99 % apmēram; • 50 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir
        sasniegts 31-50,99 % apmērā; • 30 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs
        ir sasniegts 51-70,99 % apmērā; • 10 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs
        ir sasniegts 71-99,99 % apmērā | 
    
      | 14. | Nav ievēroti
      noteikumu 46. vai 124. punktā minētie nosacījumi | 1) Iesniedzot darbības programmu
      vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi
      izvērstu aprakstu par katru īstenojamo pasākumu saskaņā ar
      noteikumu 46.1. vai 124.1. apakšpunktu | Attiecīgās darbības programmas
      vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam,
      kamēr ir sagatavota detalizēta informācija | 
    
      | 2) Iesniedzot darbības programmu
      vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi
      skaidrojumu saskaņā ar noteikumu 46.2. vai 124.2.
      apakšpunktu par darbības programmā īstenojamo pasākumu
      saskanīgumu ar ražotāju organizācijas izvēlētajiem
      noteikumu 47., 125. vai 126. punktā ražotāju
      organizācijas noteiktajiem sasniedzamajiem rezultatīvajiem
      rādītājiem | Attiecīgās darbības programmas
      vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam,
      kamēr ir sagatavota detalizēta informācija | 
    
      | 15. | Darbības fonda samazinājums vairāk par 30 % | Noteikumu 132. punktā minēto nosacījumu
      neievērošana | 50 % no darbības fonda summas, kas pārsniedz
      noteikumu 132. punktā minēto ierobežojumu | 
    
      | " |