Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 33/23 Ulbrokā 2023. gada 18. oktobrī Grozījumi Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 8. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/22 "Ropažu novada pašvaldības aģentūras "Saimnieks" sniegtie pakalpojumi"Apstiprināti ar
Ropažu novada pašvaldības domes Izdoti saskaņā ar
Publisko aģentūru likuma Izdarīt Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 8. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/22 "Ropažu novada pašvaldības aģentūras "Saimnieks" sniegtie pakalpojumi" šādus grozījumus: 1. Papildināt saistošo noteikumu 3. pielikumu ar 10.1 punktu šādā redakcijā: "10.1 Ja Lietotāja iesniegtā un pēc aprēķiniem noteiktā karstā ūdens patēriņa summa atšķiras no kopējā ūdens patēriņa, ko uzrāda skaitītāja rādījums pirms siltummaiņa, tad pēc formulas (7) aprēķināto viena m3 aukstā ūdens uzsildīšanai patērētās siltumenerģijas daudzumu koriģē pēc formulas (7a): qk.ūd.krģ. = qk.ūd. * Kkrģ. (7a) kur, qk.ūd.krģ. - koriģētais siltumenerģijas daudzums, kas patērēts norēķina periodā viena m3 aukstā ūdens uzsildīšanai Kkrģ. - koeficients, kuru aprēķina pēc formulas (7b)
kur, Va.ūd.smm. - karstā ūdens sagatavošanai siltummainī patērētā aukstā ūdens kopējais apjoms norēķinu periodā saskaņā ar skaitītāja rādījumiem pirms siltummaiņa. Vk.ūd.ar sk. - karstā ūdens daudzuma summa (m3), kas samērīta ar skaitītājiem dzīvokļa īpašumos un atsevišķajam dzīvokļa īpašumam aprēķināto vidējo ūdens patēriņu par pēdējiem trim mēnešiem, bet ne ilgāk kā trīs mēnešus pēc kārtas, kas piemēroti gadījumos, kad dzīvokļa īpašnieks neiesniedz ūdens patēriņa rādījumus; Vk.ūd.bez sk. - karstā ūdens daudzuma summa (m3), kas aprēķināta dzīvokļa īpašumos bez skaitītājiem, kā arī citos gadījumos, kad tiek piemērota karstā ūdens patēriņa norma m3 uz 1 cilvēku norēķina periodā ir 2,73m3*. * karstā ūdens patēriņa norma, tiek piemērota gadījumos: • kad nav uzstādīts, nomainīts vai atkārtoti verificēts ūdens patēriņa skaitītājs; • ūdens patēriņa skaitītājs uzstādīts, neievērojot prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par mērījumu vienotību; • atkārtoti nav ļauts veikt atsevišķajā īpašumā esošo ūdens patēriņa skaitītāju pārbaudi (ūdens patēriņa skaitītāju rādījumi, to darbība un plombu tehniskais stāvoklis); • ūdens patēriņa skaitītāju pārbaudē konstatēts, ka ūdens patēriņa skaitītāja pievienošanas vieta nav noplombēta, vai ūdens patēriņa skaitītājs, tā metroloģiskais aizsargzīmogojums (plombējums), pievienošanas vietas plombējums ir bojāts vai patvarīgi aizstāts, vai noņemts, vai ietekmēta ūdens patēriņa skaitītāja darbība; • sākot ar ceturto mēnesi, kad dzīvokļa īpašnieks nesniedz ūdens patēriņa rādījumus un kad dzīvokļa īpašumam ir aprēķināts vidējais ūdens patēriņš trīs mēnešus pēc kārtas." 2. Izteikt saistošo noteikumu 3. pielikuma 11. punktu šādā redakcijā: "11. Norēķinu periodā maksu par karstā ūdens norēķina vienību aprēķina pēc formulas: mk.ūd = qk.ūd ( vai qk.ūd.krģ.) x T , kur (8) mk.ūd - maksa par karstā ūdens patēriņa norēķina vienību EUR/m3; qk.ūd - viena m3 aukstā ūdens uzsildīšanai siltummainī patērētās siltumenerģijas daudzums, ko pielieto norēķina periodā; qk.ūd.krģ. - koriģētais siltumenerģijas daudzums, kas patērēts norēķina periodā viena m3 aukstā ūdens uzsildīšanai T - siltumenerģijas tarifs EUR/MWh.". Ropažu novada pašvaldības domes
Paskaidrojuma
raksts
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. Grozījumu projekts paredz grozīt Ropažu novada
pašvaldības domes 2022. gada 8. jūnija saistošajos
noteikumos Nr. 25/22 "Ropažu novada pašvaldības
aģentūras "Saimnieks" sniegtie pakalpojumi"
3. pielikumu ar mērķi nodrošināt, ka aģentūras pakalpojumu
izcenojumi nepārsniedz aģentūras katra konkrētā pakalpojuma
nodrošināšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu un nerada
finansiālus zaudējumus. Ūdens uzsildīšanas pakalpojumam,
atsevišķos gadījumos, rodas starpības starp piegādāto
pakalpojumu un saņemto maksu par to.
1.2. Pastāvošais tiesiskais regulējums nosaka aģentūras sniegto maksas pakalpojumu "Par patērētās siltumenerģijas sadales un maksas aprēķināšanas kārtību", taču neparedz ūdens uzsildīšanai patērētās siltumenerģijas starpības vai pārtēriņa aprēķina kārtību. Ja norādītās situācijas risināšanai nebūs tiesiskā regulējuma, tad aģentūrai var rasties finanšu zaudējumi. 1.3. Veicot grozījumus un papildinot saistošos noteikumus, tiesiski tiek noregulēta samaksas saņemšana atbilstoši faktiski izmantotajam apjomam, izslēdzot iespējas, kad par pakalpojumu tiek saņemta lielāka samaksa un otrādi, neradot zaudējumus, kad par pakalpojumu netiek pilnībā veikti norēķini. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes
prognoze uz pašvaldības budžetu:
2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu - nav sagaidāma ietekme uz budžetu, jo veicot grozījumus saistošajos noteikumos, tiesiski tiek noregulēta samaksas saņemšana atbilstoši faktiski izmantotajam apjomam, izslēdzot iespējas, kad par pakalpojumu tiek saņemta lielāka samaksa un otrādi. 2.1.2. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) - lai īstenoto saistošos noteikumus, nav jāpalielina finansējums citām Ropažu novada pašvaldības aģentūras "Saimnieks" pozīcijām. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. Sociālā ietekme - nav sagaidāma būtiska sociālā
ietekme;
3.2. Ietekme uz vidi - saistošie noteikumi neietekmēs vidi; 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - saistošie noteikumi neietekmēs cilvēku veselību; 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - saistošie noteikumi neietekmēs uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā; 3.5. Ietekme uz konkurenci - ietekme uz konkurenci nav gaidāma. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo
noteikumu piemērošanā - Ropažu novada pašvaldības aģentūra
"Saimnieks";
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības - saistošie noteikumi nemaina procedūras posmus un līdzšinējo kārtību; 4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - ar saistošajiem noteikumiem netiek mainītas administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti
šie saistošie noteikumi - saskaņā ar Pašvaldību likuma 10.
panta otrās daļas 2. punka b) apakšpunktu pašvaldības domes
kompetencē ir noteikt maksu par pašvaldības piegādāto
siltumenerģiju, nosakot siltumenerģijas apgādes pakalpojumu
tarifu.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā - ar saistošo noteikumu apstiprināšanu līdzšinēja kārtība nemainās un netiek uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi. Jaunas darba vietas netiks veidotas, to izpildē tiks iesaistīti aģentūras darbinieki, esošo darba pienākumu ietvaros. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas - saistošo noteikumu izpildē ir iesaistīta Ropažu novada pašvaldības aģentūra "Saimnieks". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Paskaidrojuma raksta 1. punktā minēto situāciju nav iespējams atrisināt alternatīvā veidā, neparedzot tiesiskā regulējuma izstrādi, jo saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 17. panta ceturto daļu, Aģentūras sniegtos pakalpojumus nosaka un to cenrādi apstiprina ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Sabiedrības līdzdalības veids - priekšlikumu un
iebildumu izvērtēšana un iekļaušana pēc projekta
publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā
www.ropazi.lv.
8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 19.09.2023. līdz 03.10.2023. Norādītajā termiņā nav saņemts sabiedrības viedoklis. |
Ropažu novada pašvaldības domes
priekšsēdētājas 1. vietnieks A. Vaičulens