Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 512

Rīgā 2023. gada 5. septembrī (prot. Nr. 43 35. §)
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
(MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" (turpmāk – pasākums) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1. pasākuma mērķi un pasākuma mērķa grupu;

1.2. prasības pasākuma mērķa grupas atlasei;

1.3. pasākumā sasniedzamos atskaites punktus un mērķrādītāju;

1.4. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.5. prasības projekta iesniedzējam;

1.6. pasākuma īstenošanā iesaistītās institūcijas, to tiesības un pienākumus;

1.7. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.8. pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumus un uzraudzības kārtību;

1.9. līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums) saturu, slēgšanas un grozīšanas kārtību, tai skaitā līguma vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir nodrošināt atbalstu mājokļu pielāgošanai personām ar invaliditāti, kurām ir kustību traucējumi, uzlabot nodarbinātības iespējas un pieejamību pakalpojumiem, tādējādi sekmējot dzīves kvalitāti un cilvēktiesību ievērošanu.

3. Mājoklis šo noteikumu izpratnē ir šo noteikumu 4. punktā minētās mērķa grupas personas vai pirmās vai otrās pakāpes radinieka īpašumā vai lietošanā (īrēts) esošs nekustamais īpašums (dzīvojamā māja vai tās daļa, dzīvokļa īpašums vai tā daļa), kurā mērķa grupas persona ir deklarējusi savu dzīvesvietu.

4. Pasākuma mērķa grupa ir personas, kuras šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas brīdī ir personas ar invaliditāti un kustību traucējumiem vecumā no 15 līdz 17 gadiem (ieskaitot), kā arī pilngadīgas personas ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kuras nav sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" vai kuras ir sasniegušas šo vecumu un ir obligāti sociāli apdrošinātas personas (darba ņēmēji, pašnodarbinātie) (turpmāk visas kopā – mērķa grupas personas).

(MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

5. Pasākumā īsteno reformu 3.1.2.r. "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam", kuras mērķis ir nodrošināt augstam sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, kuriem ir ierobežoti finanšu resursi, pieeju būtiski nepieciešamajiem sociālajiem un nodarbinātības pakalpojumiem.

6. Par pasākuma īstenošanu atbildīgā nozares ministrija ir Labklājības ministrija (turpmāk – ministrija).

7. Pasākuma ietvaros sasniedzami:

7.1. atskaites punkti:

7.1.1. līdz 2022. gada 30. septembrim – konkrētas mērķa grupas izvēle mājokļa fiziskās pieejamības uzlabošanai;

7.1.2. līdz 2023. gada 30. septembrim – darba līgumu noslēgšana, lai personām ar invaliditāti pielāgotu mājokļus;

7.2. mērķrādītājs – līdz 2024. gada 31. decembrim nodrošināta pieejamība mājokļa videi personām ar invaliditāti.

8. Atskaites punktu un mērķrādītāja sasniegšanu apliecina dokumentu kopums, kas iesniegts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), tai skaitā:

8.1. šo noteikumu 7.1.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanai:

8.1.1. finansējuma saņēmēja sagatavots anonimizēts atbalsta saņēmēju saraksts un lēmuma kopija par personas iekļaušanu mērķa grupas sarakstā;

8.1.2. mērķa grupas personu atlases kritēriju izraksts;

8.2. šo noteikumu 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanai:

8.2.1. finansējuma saņēmēja informācija par noslēgtajiem iepirkumu līgumiem šo noteikumu 4. punktā minētās mērķa grupas mājokļu vides pielāgošanai un šo līgumu kopijas;

8.2.2. finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats, kurā ietverta informācija par plānotajiem mājokļu vides pielāgošanas pasākumiem;

8.3. šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanai:

8.3.1. apliecinājuma kopija par iepirkumu līgumā plānoto darbu pabeigšanu mājokļu pielāgošanai;

8.3.2. finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats par mājokļos nodrošinātajiem vides pielāgojumiem.

9. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

10. Pasākuma Atveseļošanas fonda finansējums ir 3 400 000 euro. Pēc Eiropas Komisijas lēmuma par papildu Atveseļošanas fonda finansējuma pieejamību pasākuma Atveseļošanas fonda finansējums ir 4 739 441 euro. Papildus pasākuma finansējumu veido valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai indikatīvi 995 283 euro, kā arī pašvaldības budžeta finansējums un privātais finansējums gadījumā, ja projekta izmaksas pārsniedz pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu. Pēc pozitīva Eiropas Komisijas viedokļa saņemšanas par Atveseļošanas fonda plāna grozījumiem līdz Eiropas Komisijas lēmumam par Atveseļošanas fonda finansējuma pieejamību finansējumu 1 339 441 euro apmērā sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

11. Šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai viena mājokļa vides pieejamības nodrošināšanas vidējās izmaksas nepārsniedz 18 299 euro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokļa izmaksas. Projekta iesniedzējs var pārdalīt kopējo Atveseļošanas fonda finansējumu starp mājokļiem, atkāpjoties no Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra vienam mājoklim, bet nepārsniedzot kopējo projekta iesniedzējam pieejamo Atveseļošanas fonda finansējuma kopsummu un nemainot projektā paredzēto mērķa grupas personu skaitu.

II. Prasības projekta iesniedzējam

12. Projekta iesniedzējs, kas pēc līguma noslēgšanas ir finansējuma saņēmējs, ir pašvaldība, pašvaldības iestāde, pašvaldības kapitālsabiedrība vai pašvaldības kontrolēta kapitālsabiedrība, kas nodrošina nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un apsaimniekošanu vai sociālo pakalpojumu sniegšanu.

13. Projekta iesniedzējs projektā iekļauj pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētu mērķa grupas personu mājokļus.

14. Projekta iesniedzējs var iesniegt projektu par tādu mērķa grupas personu skaitu, kurām attiecīgajā pašvaldībā sniedzams atbalsts, kāds ir noteikts šo noteikumu 1. pielikumā (turpmāk – pašvaldības kvota).

III. Mērķa grupas atlases kārtība

15. Mērķa grupas personu atlasi dalībai pasākumā nodrošina pašvaldības sociālais dienests. Ja nepieciešams, pašvaldības sociālais dienests pieprasa Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai mērķa grupas personu kontaktinformāciju un ziņas par deklarēto dzīvesvietu.

(MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

16. Mērķa grupas personu atlasi dalībai pasākumā pašvaldības sociālais dienests organizē šādā kārtībā:

16.1. pieņem mērķa grupas personas vai mērķa grupas personas likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja aizpildītu iesniegumu (2. pielikums). Iesniegums satur mājokļa īpašnieka pilnvarojumu projekta iesniedzējam vai finansējuma saņēmējam veikt visas nepieciešamas darbības, tai skaitā būvniecību, mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai, un tam ir pievienoti mērķa grupas personas dokumenti, kā arī dokumenti, kas apliecina mājokļa atbilstību dalībai pasākumā;

16.2. izvērtē šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētos dokumentus un, ņemot vērā vadlīnijas kritēriju piemērošanai mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstības noteikšanai (3. pielikums), pārliecinās par mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstību un sagatavo mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstības izvērtējumu (4. pielikums);

16.3. ja šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minēto dokumentu pārbaudes laikā konstatē, ka tajos ir sniegta nepilnīga vai neskaidra informācija vai publiskajos reģistros nav pieejama nepieciešamā informācija, lūdz mērķa grupas personu vai mērķa grupas personas likumisko vai pilnvaroto pārstāvi iesniegt papildu informāciju;

16.4. pēc šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minēto dokumentu pārbaudes organizē mērķa grupas personas mājokļa apsekošanu, piesaistot ergoterapeitu, kurš sniedz atzinumu par mērķa grupas personai nepieciešamajiem mājokļa pielāgojumiem, un, ja nepieciešams, būvspeciālistu, kurš pārliecinās, vai mājoklī nav veikta nelikumīga pārbūve vai netiek skartas mājokļa nesošās sienas, un sagatavo atzinumu par iespējamiem risinājumiem mājokļa pielāgošanai;

16.5. ja mērķa grupas personu skaits pārsniedz pašvaldības kvotu, veic šādas darbības:

16.5.1. izveido komisiju, kuras sastāvā iekļauj vismaz vienu pārstāvi no pašvaldības sociālā dienesta un biedrības vai nodibinājuma, kas darbojas personu ar invaliditāti interešu aizstāvības jomā, ergoterapeitu, kā arī, ja nepieciešams, iesaista citus speciālistus;

16.5.2. komisija veic mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstības izvērtējumu, piemērojot šo noteikumu 4. pielikumā noteiktos papildu kritērijus, un sagatavo atzinumu par mērķa grupas personas iekļaušanu pasākumā vai arī izslēgšanu no turpmākas dalības pasākumā;

16.6. pieņem lēmumu par mērķa grupas personas iekļaušanu pasākumā vai atteikumu iekļaut personu pasākumā.

17. Pašvaldības sociālais dienests pieņem lēmumu par mērķa grupas personas izslēgšanu no turpmākas dalības pasākumā šādos gadījumos:

17.1. mērķa grupas persona vai tās mājoklis neatbilst vismaz vienam šo noteikumu 4. pielikumā minētajam kritērijam;

17.2. šo noteikumu 16.5.2. apakšpunktā minētā komisija ir sniegusi atzinumu par mērķa grupas personas izslēgšanu no dalības pasākumā.

18. Pēc šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas par personas iekļaušanu pasākumā projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs izveido anonimizētu to mērķa grupas personu sarakstu, kuras atbilst pasākuma mērķa grupas personu un mājokļu atbilstības nosacījumiem, un aktualizē sarakstu, ja tajā veic izmaiņas.

19. Ja mērķa grupas personu skaits ir mazāks vai lielāks par pašvaldībai noteikto kvotu, projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs informē ministriju un ministrija organizē pašvaldības kvotu pārdali starp pašvaldībām, nepārsniedzot šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minēto personu skaitu.

IV. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas

20. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

20.1. projekta vadība un īstenošana;

20.2. informācijas un publicitātes prasību nodrošināšana;

20.3. projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas izstrāde, izņemot projekta veidlapas sagatavošanu un iesniegšanu vadības informācijas sistēmā;

20.4. mājokļa ārējās un iekšējās vides pielāgošana mērķa grupas personas vajadzībām, tai skaitā būvniecības darbi vides pieejamības nodrošināšanai, kā arī vides pieejamības tehnoloģiju, iekārtu, aprīkojuma un cita materiāltehniskā nodrošinājuma iegāde, piegāde un montāža;

20.5. būvekspertīze, būvuzraudzība un autoruzraudzība;

20.6. vides pieejamības konsultācijas.

21. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas, kas ir saistītas ar šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu:

21.1. šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās darbības ietver projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai rīkojuma pamata;

21.2. iepirkumu līgumu izmaksas, tai skaitā šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja projekta vadības un īstenošanas personālu piesaista uz iepirkuma līguma pamata.

22. Izmaksas šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 procentu apmērā no šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minēto izmaksu (kas nav projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības) Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra.

23. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību izmaksas ir attiecināmas no 2023. gada 1. janvāra.

24. Pasākuma ietvaros Atveseļošanas fonda finansējums nesedz šādas izmaksas:

24.1. to atbalstāmo darbību izmaksas, kuru īstenošana pabeigta līdz 2022. gada 31. decembrim;

24.2. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kuras iekļauj projektā kā valsts budžeta finansējumu;

24.3. izmaksas, kas radušās šo noteikumu 20. punktā atbalstāmo darbību īstenošanas laikā un pārsniedz līgumā noteikto projekta Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru. Minētās izmaksas projektā iekļaujamas kā pašvaldības budžeta finansējums, ja to paredz pašvaldības saistošie noteikumi, vai privātais finansējums, un ja šīs izmaksas ir tieši saistītas ar šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta un 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu un atbilst šo noteikumu 20. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 21. punktā minētajām attiecināmo izmaksu pozīcijām.

V. Pasākuma īstenošanas un uzraudzības nosacījumi

25. Pasākuma projekta īstenošanai un uzraudzībai nepieciešamo informāciju projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs, ministrija un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) iesniedz vadības informācijas sistēmā.

26. Pasākuma īstenošanai:

26.1. ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta šo noteikumu 1. pielikumā minētajām pašvaldībām uzaicinājumu iesniegt projekta iesnieguma veidlapu un tās pielikumus (turpmāk – projekta veidlapa), kā arī informē aģentūru par ministrijas nosūtītajiem uzaicinājumiem un aicina aģentūru veikt šo noteikumu 26.3. apakšpunktā un 34. punktā minētās darbības. Uzaicinājumā norāda vismaz šādu informāciju:

26.1.1. uz projekta iesniedzēju attiecināmos šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētos atskaites punktus un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minēto mērķrādītāju;

26.1.2. projekta iesniedzējam pieejamo pašvaldības kvotu;

26.1.3. projekta iesniedzējam pieejamo Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru, aprēķinā ņemot vērā projekta iesniedzējam pieejamo pašvaldības kvotu un šo noteikumu 11. punktā minētās izmaksas viena mājokļa vides pielāgošanai;

26.1.4. projekta veidlapas iesniegšanas un projekta īstenošanas termiņus;

26.1.5. vadības informācijas sistēmā pieejamos norādījumus projekta veidlapas aizpildīšanai;

26.2. projekta iesniedzējs līdz 2024. gada 16. aprīlim iesniedz vienu projekta veidlapu par visiem mājokļiem, kuros plānots nodrošināt vides pielāgošanu attiecīgajā pašvaldībā, un pievieno anonimizēto mērķa grupas personu sarakstu, kā arī lēmuma kopiju par mērķa grupas personas iekļaušanu šajā sarakstā;

26.3. aģentūra, ja nepieciešams, sadarbībā ar ministriju veic šādas darbības:

26.3.1. 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās projekta veidlapas saņemšanas pārliecinās, ka uz projekta iesniedzēju un, ja attiecināms, tā valdes vai padomes locekli vai prokūristu nav attiecināmi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji (turpmāk – izslēgšanas kritēriji), kā arī pārliecinās, ka projekta veidlapa atbilst šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētajā uzaicinājumā iekļautajai informācijai un šo noteikumu nosacījumiem, izņemot mērķa grupas atbilstības pārbaudi;

26.3.2. pēc šo noteikumu 26.3.1. apakšpunktā minēto darbību veikšanas un prasību izpildes nosūta līgumu parakstīšanai;

26.3.3. lūdz projekta iesniedzēju veikt precizējumus projekta veidlapā, nosakot precizējumu veikšanas termiņu, ja projekta veidlapa neatbilst šo noteikumu 26.3.1. apakšpunktā minētajām prasībām;

26.3.4. ja projekta iesniedzējs atbilst kādam no izslēgšanas kritērijiem vai ja projekta iesniedzējs nav precizējis projekta veidlapu vai nav to iesniedzis aģentūras norādītajā termiņā, informē projekta iesniedzēju, ka līgums netiks slēgts.

(Grozīts ar MK 09.01.2024. noteikumiem Nr. 15)

27. Aģentūra līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju:

27.1. pušu rekvizītus;

27.2. pušu tiesības un pienākumus;

27.3. projektam pieejamo Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru;

27.4. laikposmu, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;

27.5. projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumus, tai skaitā dokumentu iesniegšanai un izskatīšanai, informācijas un publicitātes prasību nodrošināšanai, atskaites punktu un mērķrādītāja pamatošanai, pārbaužu veikšanai un datu ievadei vadības informācijas sistēmā;

27.6. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtību;

27.7. ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņus;

27.8. līguma darbības laiku, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtību;

27.9. rīcību nepārvaramas varas gadījumā;

27.10. strīdu izšķiršanas kārtību;

27.11. nosacījumus aģentūras vienpusējam līguma uzteikumam.

28. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc līguma noslēgšanas iesniedz aģentūrā šādu dokumentāciju:

28.1. plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku, kurā norāda maksājuma veidu (avansa maksājums, starpposma maksājums vai noslēguma maksājums), maksājuma apmēru un pieprasīšanas termiņu. Plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku izstrādā, ņemot vērā šo noteikumu 31.10. apakšpunktā minētos termiņus informācijas ievadei vadības informācijas sistēmā;

28.2. iepirkumu plānu.

29. Pēc līguma noslēgšanas finansējuma saņēmējs var pieprasīt aģentūrai veikt avansa maksājumu, starpposma maksājumus un noslēguma maksājumu, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtību un nosacījumus:

29.1. avansa maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

29.1.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu avansa maksājumam. Pieprasījumā pamato avansa maksājuma nepieciešamību un apmēru. Avansa maksājumu var pieprasīt veikt vairākos maksājumos, nākamo avansa daļu izmaksājot pēc tam, kad iepriekšējā ir apgūta pilnā apmērā. Avansa maksājuma kopsumma nedrīkst pārsniegt 50 procentus no projekta Atveseļošanas fonda un valsts budžeta finansējuma kopējā apmēra. Avansa maksājums vai avansa maksājuma daļa ir jāapgūst sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros;

29.1.2. aģentūra līgumā noteiktajā kārtībā pārbauda šo noteikumu 29.1.1. apakšpunktā minēto avansa maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu pret avansa maksājuma pamatojumu, veic avansa maksājumu;

29.2. starpposma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

29.2.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu starpposma maksājumam, kurā pamato projektā faktiski veiktās izmaksas un starpposma maksājuma apmēru. Pieprasījumu starpposma maksājumam finansējuma saņēmējs var iesniegt ne biežāk kā reizi ceturksnī. Pirmo pieprasījumu starpposma maksājumam iesniedz, pamatojot šo noteikumu 7.1.1. un 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu, tai skaitā ietverot šo noteikumu 8.1. un 8.2. apakšpunktā minēto dokumentu un informācijas kopumu;

29.2.2. aģentūra līgumā noteiktajā kārtībā pārbauda šo noteikumu 29.2.1. apakšpunktā minēto starpposma maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu pret starpposma maksājuma pamatojumu, veic starpposma maksājumu;

29.3. noslēguma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

29.3.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu noslēguma maksājumam. Pieprasījumā pamato projektā faktiski veiktās izmaksas, to apmēru un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu, tai skaitā ietverot šo noteikumu 8.3. apakšpunktā minēto dokumentu un informācijas kopumu;

29.3.2. aģentūra līgumā noteiktajā kārtībā pārbauda šo noteikumu 29.3.1. apakšpunktā minēto noslēguma maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu pret maksājuma pamatojumu, veic noslēguma maksājumu, ko veido starpība starp projekta Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēru un avansa maksājuma un starpposma maksājumu kopsummu;

29.4. šo noteikumu 29.1.  un 29.2. apakšpunktā minēto maksājumu kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 procentus no projekta Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsummas.

30. Īstenojot šo noteikumu 20. punktā minētās atbalstāmās darbības, finansējuma saņēmējs ievēro šādus nosacījumus, tai skaitā slēdzot iepirkumu līgumus:

30.1. šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā nodrošina informācijas un vides pieejamību, atšķirīgas attieksmes aizlieguma ievērošanu personas vecuma, dzimuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, seksuālās orientācijas, invaliditātes, rases vai etniskās piederības dēļ un vienlīdzīgu iespēju principu ievērošanu, kā arī nodrošina pasākumu īstenošanu, kas sekmē darba un ģimenes dzīves saskaņošanu, paredzot attālināta darba laika iespēju un nepilna laika darba iespēju radīšanu vecākiem ar bērniem, kā arī sievietēm un vīriešiem nodrošina vienādu samaksu par vienādas vērtības darbu;

30.2. šo noteikumu 20.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros var piesaistīt vides pieejamības ekspertus šo noteikumu 20.3., 20.4. un 20.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

30.3. šo noteikumu 20.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros veic tādus mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanas pasākumus (tai skaitā ja tiek veikta būvniecība, tad atbilstoši būvniecības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajiem vides pieejamības principiem), kas tieši saistīti ar mērķa grupas personas mājokļa iekšējās vai ārējās vides, tai skaitā koplietošanas telpu grupas, pieejamību.

31. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

31.1. novērš dubultfinansēšanas riskus un nodrošina, ka projekta ietvaros paredzētais mājokļa vides pielāgojums konkrētai šo noteikumu 4. punktā minētajai mērķa grupas personai pēdējo piecu gadu laikā nav finansēts, netiek finansēts vai līdzfinansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu palīdzības instrumentiem;

31.2. piesaistot šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai īstenojot publiskos iepirkumus projekta īstenošanas laikā, nodrošina interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanu, paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītie darbinieki un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:

31.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm;

31.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamajiem trūkumiem un pārkāpumiem;

31.2.3. informēti par iespēju ziņot par pārkāpumiem un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

31.3. izstrādā iekšējās kontroles sistēmu, ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismiem;

31.4. uz mājokļa īpašnieka pilnvaras pamata ir tiesīgs veikt nepieciešamās darbības, tai skaitā ierosināt būvniecību, lai nodrošinātu mērķa grupas personas mājokļa vides pielāgošanu;

31.5. nekavējoties informē aģentūru par problēmām, tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem, projekta īstenošanā, kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākumu izpildi, un riskiem, kas apdraud šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minēto atskaites punktu un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā noteiktā mērķrādītāja sasniegšanu;

31.6. iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras, tai skaitā ievērojot prasības, kas noteiktas normatīvajā aktā par publisko būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu. Ja nepieciešams, pašvaldības var vienoties par centralizēta publiskā iepirkuma organizēšanu;

31.7. organizējot publiskā iepirkuma procedūru, ievēro zaļā publiskā iepirkuma un sociāli atbildīgā iepirkuma principus, ja tas ir iespējams;

31.8. iepirkumu līgumos avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;

31.9. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izdevumiem saskaņā ar grāmatvedību regulējošo normatīvo aktu prasībām un vispārpieņemtiem grāmatvedības kārtošanas principiem, piemēram, izveidojot atbilstošu uzskaites kodu sistēmu par projekta īstenošanai veiktajiem darījumiem;

31.10. nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktā finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi attiecībā uz informācijas ievadi vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, datus uzkrāj un ievada vadības informācijas sistēmā atbilstoši līgumā par projekta īstenošanu noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 10. janvārim (par stāvokli uz iepriekšējā gada 31. decembri) un 10. jūlijam (par stāvokli uz kārtējā gada 30. jūniju);

31.11. nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību minēto institūciju konstatēto pārkāpumu vai trūkumu novēršanu, tai skaitā izdevumu atmaksu, ja par šiem izdevumiem finansējuma saņēmējs jau ir saņēmis avansa, starpposma vai noslēguma maksājumu;

31.12. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;

31.13. nodrošina, ka normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr.  2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 22. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minētajām institūcijām projekta īstenošanas laikā un visā šo noteikumu 31.12. apakšpunktā noteiktajā dokumentu glabāšanas termiņā ir pieejami visi ar projekta īstenošanu saistītie dokumentu oriģināli un grāmatvedības sistēmas dati. Dokumentu un datu pieejamība tiek nodrošināta vadības informācijas sistēmā vai pie finansējuma saņēmēja. Ja dokumenti un dati ir pieejami tikai pie finansējuma saņēmēja, nodrošina to iesniegšanu institūcijā, kas atbilstoši normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei tos pieprasa, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina informācijas pieejamību Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;

31.14. ir uzskatāms par pārzini Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu Nr. 95/46/EK (turpmāk – regula Nr. 2016/679), 4. panta 7. punkta izpratnē attiecībā uz tādu personas datu apstrādi vadības informācijas sistēmā, kas saistīti ar projekta īstenošanu, kā arī šo noteikumu 31.10. un 31.15. apakšpunktā minētās informācijas sagatavošanu un iesniegšanu;

31.15. nodrošina, ka projekta darbības ir vērstas uz regulas Nr. 2021/241 5. panta 2. punkta un Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) Nr. 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 2019/2088, 17. pantā minētā principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" vides mērķu sasniegšanu;

31.16. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;

31.17. uzkrāj informāciju par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 4. punktā minētajām mērķa grupas personām, lai nodrošinātu regulas Nr.  2021/241 22. panta prasību izpildi.

32. Ja, īstenojot projektu, ir nepieciešami grozījumi projektā, plānotajā progresa pārskatu iesniegšanas grafikā vai iepirkumu plānā, tos izdara šādā kārtībā:

32.1. finansējuma saņēmējs iesniedz projekta grozījumu, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai iepirkumu plāna grozījumu priekšlikumu;

32.2. aģentūra līgumā noteiktajā kārtībā pārbauda iesniegto projekta grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību, bet plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika grozījumus pieņem zināšanai vai informē finansējuma saņēmēju par nepieciešamajiem precizējumiem, un nosaka termiņu precizējumu iesniegšanai;

32.3. izskatot plānotos grozījumus projektā, aģentūrai ir tiesības konsultēties ar ministriju par šajos noteikumos ietverto nosacījumu piemērošanu. Ministrija uz aģentūras konsultācijas pieprasījumu atbildi sniedz 10 darbdienu laikā, attiecīgi aģentūra par šo laiku pagarina projekta grozījumu priekšlikuma izskatīšanas termiņu;

32.4. ja aģentūra noraida projekta grozījumu priekšlikumu, tā norāda atteikuma pamatojumu un, ja nepieciešams, informāciju par veicamajiem precizējumiem, kā arī atkārtotas iesniegšanas termiņu;

32.5. atkārtoti iesniegto grozījumu priekšlikumu aģentūra izskata līgumā noteiktajā kārtībā;

32.6. ja nepieciešams, aģentūra veic atbilstošus grozījumus līgumā.

33. Aģentūra projekta uzraudzību nodrošina sadarbībā ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām atbilstoši tajos noteiktajai kārtībai un veic vismaz šādas pārbaudes:

33.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas pārbaudes;

33.2. dubultfinansējuma riska novēršanas pārbaudes;

33.3. šo noteikumu 7.1.1. apakšpunktā un 7.1.2. apakšpunktā minēto atskaites punktu un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja un to pamatojošās dokumentācijas atbilstības pārbaudes, tai skaitā ietverot datu ticamības pārbaudes.

34. Papildus aģentūra:

34.1. nodrošina šo noteikumu 7. punktā minētās informācijas apkopošanu un iesniegšanu vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai;

34.2. uzskatāma par pārzini regulas Nr. 2016/679 4. panta 7. punkta izpratnē attiecībā uz tādu personas datu apstrādi, kas nepieciešami normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteikto funkciju izpildei;

34.3. informē ministriju par projektā identificētajām problēmām, tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem, kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 7.1.1. un 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu;

34.4. veic korektīvas darbības, ja finansējuma saņēmējs neievēro ar Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu saistītās šajos noteikumos un līgumā noteiktās prasības.

35. Ministrija:

35.1. organizē projektu īstenošanas uzraudzības sanāksmes ne retāk kā reizi pusgadā vai atbilstoši nepieciešamībai, uzaicinot aģentūru un, ja nepieciešams, arī finansējuma saņēmējus;

35.2. sagatavo un nosūta aģentūrai metodiskās norādes finansējuma saņēmējam par pārskata sagatavošanu šo noteikumu 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanas pamatošanai;

35.3. nodrošina šo noteikumu 8.1.2. apakšpunktā minētās informācijas iesniegšanu vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai;

35.4. nekavējoties informē Finanšu ministriju kā Atveseļošanas fonda plāna koordinatoru un, ja nepieciešams, Ministru kabinetu par ministrijas pasākuma ietvaros konstatētajiem vai no aģentūras vai Iepirkumu uzraudzības biroja, Finanšu ministrijas kā Atveseļošanas fonda plāna revīzijas iestādes, Eiropas Komisijas, citām kontroles iestādēm vai finansējuma saņēmēja saņemto informāciju par konstatētajiem trūkumiem un pārkāpumiem saistībā ar Atveseļošanas fonda plāna prasību ievērošanu un riskiem šo noteikumu 7.1.1. un 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanai un iesniedz detalizētu situācijas aprakstu, kurā norāda pārkāpuma vai trūkuma rašanās cēloņus, finansiālo ietekmi, kā arī veicamās darbības un uzlabojumus, lai novērstu konstatētās nepilnības.

36. Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma šādos gadījumos:

36.1. finansējuma saņēmējs nepilda līguma nosacījumus, tai skaitā neievēro projektā noteiktos termiņus vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt šo noteikumu 7.1.1. un 7.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu;

36.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti sniedzis nepatiesu informāciju;

36.3. finansējuma saņēmēja īstenotajā projektā ir konstatēti gadījumi vai pazīmes, kas saistītas ar interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultā finansējuma pārkāpumu pieļaušanu;

36.4. citos gadījumos, kas noteikti līgumā.

37. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

38. Pasākumu īsteno līdz 2026. gada 30. jūnijam.

VI. Noslēguma jautājums

39. Pēc pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par Atveseļošanas fonda plāna grozījumu priekšlikumiem spēkā stāšanās pasākuma ietvaros:

39.1. sasniedzami šādi atskaites punkti:

39.1.1. līdz 2024. gada 31. martam – konkrētas mērķa grupas izvēle mājokļa fiziskās pieejamības uzlabošanai;

39.1.2. līdz 2025. gada 31. martam – iepirkumu līgumu noslēgšana personu ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības pasākumu nodrošināšanai;

39.2. sasniedzams mērķrādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam nodrošināta pieejamība mājokļa videi 259 personām ar invaliditāti.

Ministru prezidents, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš

Labklājības ministre E. Siliņa
1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 5. septembra
noteikumiem Nr. 512

(Pielikums MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

Plānotais mērķa grupas personu skaits, kurām attiecīgajā pašvaldībā sniedzams atbalsts (pašvaldības kvota)

Nr.
p. k.

Valstspilsēta/novads

Kopējais personu ar invaliditāti skaits valstspilsētā/novadā (pilngadīgas personas un bērni) atbilstoši Labklājības ministrijas veiktajiem aprēķiniem par mērķa grupu1, 2

Personu ar invaliditāti skaits, kurām atbilstoši Labklājības ministrijas aprēķiniem atbalsts sniedzams 3.1.2.1.i. investīcijas otrās kārtas ietvaros, piemērojot koeficientu 0,1323

Pašvaldībai apstiprinātais mērķa grupas personu4 skaits, kurām tiks sniegts atbalsts

KOPĀ

1 963

260

259

1.Rīgas valstspilsēta

592

78

78

2.Jūrmalas valstspilsēta

50

7

7

3.Liepājas valstspilsēta

89

12

12

4.Dienvidkurzemes novads

38

5

5

5.Daugavpils valstspilsēta

83

11

11

6.Augšdaugavas novads

9

1

1

7.Jelgavas valstspilsēta

73

10

10

8.Jelgavas novads

44

6

6

9.Bauskas novads

54

7

7

10.Talsu novads

53

7

7

11.Cēsu novads

52

7

7

12.Ogres novads

45

6

6

13.Rēzeknes valstspilsēta

45

6

6

14.Rēzeknes novads

29

4

4

15.Valmieras novads

45

6

6

16.Tukuma novads

44

6

6

17.Kuldīgas novads

42

6

6

18.Dobeles novads

39

5

5

19.Aizkraukles novads

37

5

5

20.Ventspils valstspilsēta

36

6

5

21.Ventspils novads

11

1

1

22.Siguldas novads

35

5

5

23.Limbažu novads

34

4

4

24.Saldus novads

32

4

4

25.Jēkabpils valstspilsēta
Jēkabpils novads

32

4

4

26.Ludzas novads

28

4

4

27.Salaspils novads

26

3

3

28.Ķekavas novads

25

3

3

29.Mārupes novads

24

3

3

30.Ropažu novads

24

3

3

31.Preiļu novads

23

3

3

32.Madonas novads

19

3

3

33.Balvu novads

18

2

2

34.Olaines novads

18

2

2

35.Smiltenes novads

18

2

2

36.Ādažu novads

17

2

2

37.Gulbenes novads

17

2

2

38.Krāslavas novads

16

2

2

39.Līvānu novads

15

2

2

40.Saulkrastu novads

12

2

2

41.Valkas novads

9

1

1

42.Alūksnes novads

8

1

1

43.Varakļānu novads

3

1

1

Piezīmes.

1 Pasākuma mērķa grupa ir pilngadīgas personas līdz 63 gadu vecumam (ieskaitot) ar I vai II invaliditātes grupu, kurām ir kustību traucējumi, kā arī bērni ar invaliditāti no 15 līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot), kuriem ir kustību traucējumi.

2 https://data.gov.lv/dati/lv/dataset/vdeavk-pilngad-pers-ar-invaliditati

3 Koeficients aprēķināts, ņemot vērā matemātisku attiecību starp kopējo pašvaldībām apstiprināto mērķa grupas personu (pilngadīgas personas līdz 63 gadu vecumam (ieskaitot) ar I vai II invaliditātes grupu, kurām ir kustību traucējumi, kā arī bērni ar invaliditāti no 15 līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot), kuriem ir kustību traucējumi) skaitu, kurām tiks sniegts atbalsts, pret mērķa grupas personu kopējo skaitu (1963 personas), t. i., 259 x 100 / 1963, kas veido 13,2 % jeb koeficientu 0,132.

4 Mērķa grupas personas atbilstoši šo noteikumu 4. punktam.

2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 5. septembra
noteikumiem Nr. 512

(Pielikums MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

Mērķa grupas personas iesniegums ar pilnvarojumu
1. Mērķa grupas* personas dati, kurai piešķir atbalstu**
1.1. Vārds
1.2. Uzvārds
1.3. Personas kods
1.4. Personas dzimšanas dati (dd.mm.gggg.)
1.5. Invaliditāte:

I invaliditātes grupa

II invaliditātes grupa

15–17 gadus vecs bērns ar invaliditāti

1.6. Tehniskā palīglīdzekļa veids, kuru ikdienā lieto (norādīt, kādu), piemēram, riteņkrēsls
1.7. Pilngadīgas mērķa grupas personas nodarbošanās un dalība aktivitātēs:

strādā (tai skaitā pašnodarbinātais)

mācās (jebkurā izglītības posmā)

iesaistīts brīvprātīgā darbā (oficiāli noformētas līgumattiecības)

nodarbojas ar paraolimpisko sportu un piedalās nacionāla vai starptautiska mēroga sacensībās

darbojas nevalstiskā organizācijā

bezdarbnieks, kas piedalās aktīvās nodarbinātības pasākumos

apmeklē dienas aprūpes centru (DAC), specializētās darbnīcas, saņem "atelpas brīža" pakalpojumu

izmanto no valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu pašvaldībā

1.8. 15–17 gadus veca bērna ar invaliditāti nodarbošanās:

strādā (tai skaitā pašnodarbināts)

mācās (jebkurā izglītības posmā)

nestrādā/nemācās

1.9. Deklarētās dzīvesvietas (mājokļa) adrese un kadastra numurs, kurā plānots veikt vides pieejamības uzlabošanu
1.10. Tālruņa numurs
1.11. E-pasta adrese
2. Mērķa grupas personas likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja dati***
2.1. Vārds
2.2. Uzvārds
2.3. Personas kods
2.4. Deklarētās dzīvesvietas adrese
2.5. Tālruņa numurs
2.6. E-pasta adrese
2.7. Pārstāvības veids:

bērna vecāks     aizbildnis     aizgādnis     pilnvarojums

3. Dati par mērķa grupas personas mājokli, kurā tiks veikti vides pielāgojumi
Mājoklis:

atrodas mērķa grupas personas īpašumā

pieder mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radiniekam

tiek īrēts (vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē) no pašvaldības

tiek īrēts (vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē) no privātpersonas vai juridiskas personas (nepieciešams īres līgums ar termiņu, kas nav īsāks pieciem gadiem no iesnieguma iesniegšanas brīža)

Ja mērķa grupas persona dzīvo pirmās vai otrās pakāpes radiniekam piederošā mājoklī vai mājoklis tiek īrēts, nepieciešams mājokļa īpašnieka apliecinājums, ka viņš neiebilst vides pieejamības pasākumu veikšanai, kā arī pilnvarojums projekta iesniedzējam vai finansējuma saņēmējam veikt visas nepieciešamās darbības mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai.

Mājokļa īpašnieka apliecinājums un pilnvarojums

Neiebilstu, ka man piederošā īpašumā 
 

(adrese)

tiks veikti pasākumi vides pielāgošanai. Pilnvaroju projekta iesniedzēju vai finansējuma saņēmēju veikt visas nepieciešamās darbības (tai skaitā ar būvniecības dokumentu sagatavošanu un iesniegšanu Būvniecības informācijas sistēmā) mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai.

Piezīme. Mājokļa īpašnieka apliecinājumu un pilnvarojumu var pievienot iesniegumam atsevišķa dokumenta veidā.

Vārds, uzvārds 

Datums

 

Paraksts

 

Ja mērķa grupas personas mājoklis atrodas daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā, dzīvokļa īpašniekam atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma 11. panta piektajai daļai jāinformē dzīvokļu īpašnieku kopība (dzīvojamās mājas pārvaldnieks) par plānotajiem vides pieejamības uzlabošanas pasākumiem dzīvojamās mājas koplietošanas telpās.

4. Mērķa grupas personas iesniegumam pievienotie dokumenti
4.1. Dokumenti, kas iesniedzami kopā ar iesniegumu:

izraksts no ambulatorās slimnieka medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) vai ārstējošā ārsta atzinums, kurā norādīta pamatdiagnoze (SSK kods) un pievienots ieraksts par konkrēta tehniskā palīglīdzekļa izmantošanu

izziņa, kas apliecina nodarbinātību (mācās, strādā, apmeklē aktīvās nodarbinātības pasākumus, darbojas nevalstiskā organizācijā, iesaistīts brīvprātīgā darbā, nodarbojas ar paraolimpisko sportu, apmeklē dienas aprūpes centru, specializēto darbnīcu vai saņem atelpas brīža pakalpojumu)

dzīvojamās telpas īres līguma kopija, ja attiecināms

dokuments, kas apliecina veikto maksājumu par komunālajiem pakalpojumiem (izņemot gadījumu, ja mājoklis tiek īrēts no pašvaldības)

4.2. Dokumenti, kurus iesniedz vai uzrāda kopā ar iesniegumu vai uzrāda mērķa grupas personas mājokļa klātienes apsekošanas laikā:

mērķa grupas personas mājokļa plāns (izņemot gadījumu, ja mājoklis tiek īrēts no pašvaldības)

citi dokumenti, kas attiecas uz mērķa grupas personu vai tās mājokli

5. Mērķa grupas personas apliecinājumi
5.1. Apliecinājums mājokļa atbilstībai

nav saņemts izīrētāja brīdinājums par dzīvojamās telpas īres līguma izbeigšanu (ja attiecināms)

nav uzsākts parādu piedziņas vai cits tiesvedības process, kura dēļ pastāv risks izlikšanai no mājokļa

5.2. Citi apliecinājumi

Apliecinu, ka sniegtā informācija un dokumenti ir patiesi. Esmu informējis dzīvokļu īpašnieku kopību (dzīvojamās mājas pārvaldnieku) par plānotajiem vides pieejamības uzlabošanas pasākumiem dzīvojamās mājas koplietošanas telpās, kā arī apņemos informēt pašvaldību, ja radīsies apstākļi, kas varētu ietekmēt dalību atbalsta pasākumā.

Esmu informēts, ka, sniedzot nepatiesu informāciju vai neziņojot par apstākļiem, kas varētu ietekmēt dalību atbalsta pasākumā, var iestāties Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētā atbildība par nepatiesu ziņu sniegšanu.

Pilnvaroju projekta iesniedzēju vai finansējuma saņēmēju veikt visas nepieciešamās darbības (tai skaitā ar būvniecības dokumentu sagatavošanu un iesniegšanu Būvniecības informācijas sistēmā) mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai.

DatumsParaksts

Piezīmes.

1. Iesniegumu aizpilda valsts valodā.

2. *Pasākuma mērķa grupa ir personas ar invaliditāti un kustību traucējumiem vecumā no 15 līdz 17 gadiem (ieskaitot), kā arī pilngadīgas personas ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kuras nav sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" vai kuras ir sasniegušas šo vecumu un ir obligāti sociāli apdrošinātas personas (darba ņēmēji, pašnodarbinātie).

3. **Atbalsts tiek sniegts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" pasākuma ietvaros.

4. ***Aizpilda, ja iesniegumu iesniedz mērķa grupas personas likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis.

3. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 5. septembra
noteikumiem Nr. 512

(Pielikums MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

Kritēriju piemērošanas vadlīnijas mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstības noteikšanai

1. kritērijs. Pamatkritēriji mērķa grupas personai

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

1.1.Pilngadīga persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām"  Atbilstību pārbauda pēc personu apliecinošajiem dokumentiem – pases vai personas apliecības jeb elektroniskās identifikācijas kartes.

Attiecībā uz 1.3. apakškritērijā minēto mērķa grupas personu papildus pārbauda informāciju par personas nodarbinātību

1.2.Bērns ar invaliditāti no 15 līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot), kuram ir kustību traucējumi  
1.3.Persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura ir sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" un ir obligāti sociāli apdrošināta persona (darba ņēmējs, pašnodarbinātais)  
Ja persona neatbilst kādam no 1. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic. Ja persona atbilst 1.3. apakškritērijam, attiecībā uz šo personu nepiemēro 3. kritērijā noteiktās prasības

2. kritērijs. Atbilstība mērķa grupas personai, kurai ir kustību traucējumi

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

2.1.Personai ir pamatsaslimšana ar atbilstošu Starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas (SSK) kodu.

Pilngadīgām personām ar invaliditāti – C40.2; C40.3; C41.2; C41.4; G20; G21; G35; G60; G62; G71; G72; G80; G81; G82; I61; I62; I63; I69; M073; M08; M15; M16; M17; M40; M41; M42; M45; M48; S12; S22; S24; S34; S78; S88; T09.3; T91; T93 (ar ietvertiem apakšgrupu kodiem).

Bērniem ar invaliditāti – C40.2; G35; G60; G61; G62; G71; G80; G81; G82; I69; M07.3; M08; M16; M41; M42; M43; M51; M53.2; S12; S22; S24; T91; T93 (ar ietvertiem apakšgrupu kodiem)

  Bērniem un pilngadīgām personām SSK kodi ir atšķirīgi!

Atbilstību pārbauda pēc izraksta no ambulatorās slimnieka medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) vai ārstējošā ārsta atzinuma, kurā norādīta pamatdiagnoze (SSK kods), ja šie dokumenti ir pievienoti mērķa grupas personas vai tās likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja iesniegumam.

Informāciju, vai personai ir noteikta invaliditāte vai kustību traucējumi, var iegūt pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā (SOPA)

2.2.Izmanto kādu no tehniskajiem palīglīdzekļiem, kas minēti Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 878 "Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi" 2. pielikuma 7. sadaļā  Atbilstību pārbauda pēc izraksta no ambulatorās slimnieka medicīniskās kartes (veidlapa Nr. 027/u) vai ārstējošā ārsta atzinuma, kuram pievienots ieraksts par personas konkrētā tehniskā palīglīdzekļa izmantošanu, ja šie dokumenti ir pievienoti mērķa grupas personas vai tās likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja iesniegumam.

Ja mērķa grupas persona iesaistās ikdienas aktivitātēs bez asistenta palīdzības, patstāvīgi pārvietojas mājoklī (veic aktivitātes tām paredzētajās telpās) un tai nav grūtību izkļūt no mājokļa un iekļūt mājoklī bez citu personu vai palīglīdzekļu atbalsta, persona atbalstam nekvalificējas

Ja persona neatbilst kādam no 2. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic

3. kritērijs. Mērķa grupas personas nodarbinātība un dalība aktivitātēs

Pilngadīga persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām"

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

3.1.Strādā, t. sk. pašnodarbināts  Informāciju pārbauda, izmantojot pieejamās datubāzes vai izziņu, kas pievienota mērķa grupas personas vai tās likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja iesniegumam
3.2.Mācās (jebkurā izglītības posmā)  
3.3.Iesaistīts brīvprātīgā darbā (tikai oficiāli noformētas līgumattiecības)  
3.4.Nodarbojas ar paraolimpisko sportu un piedalās nacionāla vai starptautiska mēroga sacensībās  
3.5.Darbojas nevalstiskā organizācijā (izņemot to, kas nepieciešamības gadījumā tiek piesaistīta pie papildu kritēriju izvērtēšanas)  
3.6.Apmeklē dienas aprūpes centru (DAC), specializētās darbnīcas, saņem "atelpas brīža" pakalpojumu  
3.7.Ir bezdarbnieks, kas piedalās aktīvās nodarbinātības pasākumos  
3.8.Izmanto no valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu pašvaldībā  
Ja persona neatbilst nevienam no 3. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic
 
Bērns ar invaliditāti (15–17 g. (ieskaitot))

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

3.9.Mācās (jebkurā izglītības posmā)  Informāciju pārbauda, izmantojot pieejamās datubāzes vai izziņu, kas pievienota mērķa grupas personas vai tās likumiskā vai pilnvarotā pārstāvja iesniegumam
3.10.Strādā, t. sk. pašnodarbināts  
3.11.Nemācās/nestrādā  
Informācijai ir informatīvs raksturs, un tas neietekmē mērķa grupas personas atbilstības novērtēšanu

4. kritērijs. Mērķa grupas personas mājokļa atbilstība un izslēdzošie faktori

1. daļa

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

4.1.1.Mērķa grupas persona ir mājokļa īpašnieks (fiziska persona)  Pārbauda informāciju par īpašumtiesībām Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas (turpmāk – VVDZ) datubāzēs
4.1.2.Mērķa grupas persona dzīvo pirmās vai otrās pakāpes radiniekam piederošā mājoklī  Nepieciešama mājokļa īpašnieka rakstiska piekrišana mājokļa pielāgošanai. Apliecinājumu, ka mērķa grupas persona dzīvo pirmās vai otrās pakāpes radiniekam piederošā mājoklī, pašvaldības sociālais dienests iegūs no SOPA, pārbaudot radniecības pakāpi tiešsaistes režīmā. Pārbauda radinieku identificējošu informāciju (vārdu, uzvārdu) un noskaidro radniecības pakāpi ar mērķa grupas personu. Pārbaudes rezultātus nesaglabā. Atzīmi par piekrišanu mājokļa pielāgošanai tā īpašnieks var veikt mērķa grupas personas iesniegumā vai atsevišķā iesniegumā. Īres līgums nav nepieciešams
4.1.3.Mērķa grupas persona vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē mājokli no privātpersonas vai juridiskas personas vismaz 5 gadus no personas iesnieguma iesniegšanas dienas  Nepieciešams noslēgts īres līgums, kura termiņš nav īsāks par 5 gadiem no mērķa grupas personas iesnieguma iesniegšanas dienas. Pašvaldības sociālais dienests informāciju par īres līguma reģistrēšanu pārbauda VVDZ datubāzēs.

Nepieciešama mājokļa īpašnieka rakstiska piekrišana mājokļa pielāgošanai. Atzīmi par piekrišanu mājokļa pielāgošanai tā īpašnieks var norādīt mērķa grupas personas iesniegumā vai atsevišķā iesniegumā.

Nav saņemts izīrētāja brīdinājums par dzīvojamās telpas īres līguma izbeigšanu

4.1.4.Mērķa grupas persona vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē pašvaldībai piederošu vai tās nomātu mājokli  Ja mērķa grupas persona vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē pašvaldībai piederošu vai tās nomātu dzīvojamo telpu, pašvaldības sociālais dienests patstāvīgi iegūst nepieciešamo informāciju no pašvaldības datubāzēm, kā arī sniedz saskaņojumu mājokļa pielāgošanai
4.1.5.Ir saņemts mērķa grupas personas mājokļa īpašnieka pilnvarojums veikt visas nepieciešamās darbības mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai  Pārbauda, vai mērķa grupas personas iesniegumā vai tam pievienotajos dokumentos ir sniegts pilnvarojums veikt visas nepieciešamās darbības mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai
4.1.6.Pret mērķa grupas personu (ja viņš ir mājokļa īpašnieks) vai mērķa grupas personas mājokļa īpašnieku nav uzsākts parādu piedziņas vai cits tiesvedības process, kā rezultātā pastāv risks mājokļa atsavināšanai  Informāciju iegūst no Latvijas Bankas Kredītu reģistra un atbilstošām datubāzēm
4.1.7.Mērķa grupas personas mājoklim nav uzsākts atsavināšanas process  Informāciju par nekustamā īpašuma apgrūtinājumiem un parādiem pārbauda VVDZ datubāzēs vai Latvijas Bankas Kredītu reģistrā pirms līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.

Ja ir hipotekārā kredīta maksājuma parāds (izņemot ar hipotēku un atsavināšanas aizlieguma atzīmi par labu kredītiestādei, nodrošinot mājokļa īpašnieka aizdevuma saistības ar mērķi – mājokļa iegādei, remontdarbiem vai būvniecībai) un ir uzsākta mājokļa atsavināšanas procedūra, ieguldījumus mājoklī neveic

4.1.8.Par mērķa grupas personas mājokli nav komunālo maksājumu parādu, kas pārsniedz 2000 euro  Par pašvaldību īres mājokļiem informāciju pārbauda pašvaldībai pieejamās datubāzēs. Ja attiecīgā informācija nav pieejama, kā arī par personīgā īpašumā esošu mājokli, īrētu mājokli vai pirmās vai otrās pakāpes radiniekam piederošu mājokli mērķa grupas persona uzrāda pēdējo mājokļa komunālo maksājumu kvīti, kas ietver informāciju par to, ka parāda nav, vai, ja tāds ir, par parāda lielumu
Mērķa grupas personai un tās mājoklim jāatbilst vienam no 4. kritērija 1. daļas 4.1.1.–4.1.4. apakšpunktā minētajiem apakškritērijiem, kā arī 4.1.5., 4.1.6., 4.1.7. un 4.1.8. apakšpunktā noteiktajiem apakškritērijiem. Ja mērķa grupas persona vai tās mājoklis neatbilst kādam no 4. kritērija 1. daļā minētajiem apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic

2. daļa

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

4.2.1.Mērķa grupas personas mājokļa ēkas kopējais stāvoklis ir atbilstošs  Ja mērķa grupas personas mājoklis atrodas ēkā, kura ir pirmsavārijas vai avārijas stāvoklī (būvvaldes atzinums vai ir zināms, ka šāds atzinums tuvākajā laikā tiks gatavots), vai ir konstatēti apstākļi, kuru dēļ ēkā nevar veikt pielāgošanas darbus, ieguldījumi šādā mājoklī nav pieļaujami
4.2.2.Mērķa grupas personas mājoklī nav veikta nelikumīga pārbūve  Pārbauda pēc mērķa grupas personas iesniegumā minētās informācijas, vadoties pēc iesniegtā mājokļa plāna, ja tāds tiek uzrādīts, un mājokļa apsekošanas brīdī, izvērtējot situāciju uz vietas. Mājokļa apsekošanā piesaista būvspeciālistu, kas sniedz atzinumu par nelikumīgas pārbūves esību vai neesību.

Informāciju par telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas datiem pārbauda VVDZ datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā Kadastrs.lv, t. sk. arī inventarizācijas lietas atbilstību

4.2.3.Mērķa grupas personas mājoklī ir iespējams veikt nepieciešamos vides pieejamības nodrošināšanas pasākumus  Mērķa grupas mājokļa apsekošanas laikā izvērtē, vai ir iespējams veikt nepieciešamos pielāgojumus mērķa grupas personas vajadzībām
Ja kādā no 4. kritērija 2. daļas apakškritērijiem ir konstatēta neatbilstība, mērķa grupas personas mājoklī nevar veikt pielāgojumus

Papildu kritēriji, ja mērķa grupas personu skaits pārsniedz pašvaldībai paredzēto kvotu

Ja mērķa grupas personu skaits, kas atbilst 1.–4. atlases kritērijiem, pārsniedz pašvaldības kvotā paredzēto personu skaitu, piemēro papildu kritērijus, ko izvērtē pašvaldības izveidota vērtēšanas komisija, kuras sastāvā iekļauj vismaz vienu pašvaldības sociālā dienesta pārstāvi, vienu nevalstiskās organizācijas pārstāvi, kas darbojas cilvēku ar invaliditāti interešu aizstāvības jomā, un ergoterapeitu. Ja nepieciešams, piesaista arī citus speciālistus.

Papildu kritēriji

Vērtējums

Skaidrojums

1.

Mājokļa pielāgojumi veicinās konkrētās mērķa grupas personas nodarbinātību un aktivitāti Papildu kritērijus novērtē ar "1", ja atbilst, vai "0", ja neatbilst. 1. un 2. kritērijam piešķirtajam vērtējumam pievieno aprakstošu skaidrojumu.

Saskaita kritēriju punktu kopsummu.

Mērķa grupas persona, kura ir ieguvusi lielāko punktu skaitu, saņem priekšrocību atbalsta saņemšanai salīdzinājumā ar citām mērķa grupas personām, kurām ir mazāks punktu skaits.

Ja vairākām mērķa grupas personām ir vienāds punktu skaits, priekšroka dodama pilngadīgai mērķa grupas personai vai mērķa grupas personai, kura mājokļa pielāgošanai pieteicās pirmā

2.

Mājokļa pielāgojumi veicinās konkrētās mērķa grupas personas spēju būt patstāvīgam 

3.

Mērķa grupas persona atbilst trūcīgas/maznodrošinātas mājsaimniecības statusam 

4.

Mērķa grupas persona atbilst daudzbērnu ģimenes statusam 

5.

Mērķa grupas persona ir reģistrēta pašvaldības atbalsta mājokļa pielāgošanas vai riteņkrēsla pacēlāja rindā ilgāk par vienu gadu 

6.

Pašvaldībā nav paredzēts atbalsts konkrētās mērķa grupas personas mājokļa pielāgošanai 

7.

Mērķa grupas persona ir nodarbināta 
 

KOPĀ

 
4. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 5. septembra
noteikumiem Nr. 512

(Pielikums MK 09.01.2024. noteikumu Nr. 15 redakcijā)

Mērķa grupas personas un tās mājokļa atbilstības izvērtējums

1. kritērijs. Pamatkritēriji mērķa grupas personai

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Skaidrojums

1.1.Pilngadīga persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām"   
1.2.Bērns ar invaliditāti no 15 līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot), kuram ir kustību traucējumi  
1.3.Persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura ir sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" un ir obligāti sociāli apdrošināta persona (darba ņēmējs, pašnodarbinātais)  
Ja persona neatbilst kādam no 1. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic. Ja persona atbilst 1.3. apakškritērijam, attiecībā uz šo personu nepiemēro 3. kritērijā noteiktās prasības

2. kritērijs. Atbilstība mērķa grupas personai, kurai ir kustību traucējumi

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

2.1.Personai ir pamatsaslimšana ar atbilstošu Starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas (SSK) kodu.

Pilngadīgām personām ar invaliditāti – C40.2; C40.3; C41.2; C41.4; G20; G21; G35; G60; G62; G71; G72; G80; G81; G82; I61; I62; I63; I69; M073; M08; M15; M16; M17; M40; M41; M42; M45; M48; S12; S22; S24; S34; S78; S88; T09.3; T91; T93 (ar ietvertiem apakšgrupu kodiem).

Bērniem ar invaliditāti – C40.2; G35; G60; G61; G62; G71; G80; G81; G82; I69; M07.3; M08; M16; M41; M42; M43; M51; M53.2; S12; S22; S24; T91; T93 (ar ietvertiem apakšgrupu kodiem)

   
2.2.Izmanto kādu no tehniskajiem palīglīdzekļiem, kas minēti Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 878 "Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi" 2. pielikuma 7. sadaļā   
Ja persona neatbilst kādam no 2. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic

3. kritērijs. Mērķa grupas personas nodarbinātība un dalība aktivitātēs

Pilngadīga persona ar I vai II invaliditātes grupu un kustību traucējumiem, kura nav sasniegusi vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu atbilstoši likumā "Par valsts pensijām" noteiktajam

Atbilst

Neatbilst

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

3.1.Strādā, t. sk. pašnodarbināts   
3.2.Mācās (jebkurā izglītības posmā)  
3.3.Iesaistīts brīvprātīgā darbā (tikai oficiāli noformētas līgumattiecības)  
3.4.Nodarbojas ar paraolimpisko sportu un piedalās nacionāla vai starptautiska mēroga sacensībās  
3.5.Darbojas nevalstiskā organizācijā (izņemot to, kas nepieciešamības gadījumā tiek piesaistīta pie papildu kritēriju izvērtēšanas)  
3.6.Apmeklē dienas aprūpes centru (DAC), specializētās darbnīcas, saņem "atelpas brīža" pakalpojumu  
3.7.Ir bezdarbnieks, kas piedalās aktīvās nodarbinātības pasākumos  
3.8.Izmanto no valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu pašvaldībā  
Ja persona neatbilst nevienam no 3. kritērija apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic
 
Bērns ar invaliditāti (15–17 g. (ieskaitot))

Atbilst

Neatbilst

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

3.9.Mācās (jebkurā izglītības posmā)   
3.10.Strādā, t. sk. pašnodarbināts  
3.11.Nemācās/nestrādā  
Informācijai ir informatīvs raksturs, un tas neietekmē mērķa grupas personas atbilstības novērtēšanu

4. kritērijs. Mērķa grupas personas mājokļa atbilstība un izslēdzošie faktori

1. daļa

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

4.1.1.Mērķa grupas persona ir mājokļa īpašnieks (fiziska persona)   
4.1.2.Mērķa grupas persona dzīvo pirmās vai otrās pakāpes radiniekam piederošā mājoklī   
4.1.3.Mērķa grupas persona vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē mājokli no privātpersonas vai juridiskas personas vismaz 5 gadus no personas iesnieguma iesniegšanas dienas   
4.1.4.Mērķa grupas persona vai mērķa grupas personas pirmās vai otrās pakāpes radinieks īrē pašvaldībai piederošu vai tās nomātu mājokli   
4.1.5.Ir saņemts mērķa grupas personas mājokļa īpašnieka pilnvarojums veikt visas nepieciešamās darbības mājokļa vides pielāgojumu nodrošināšanai   
4.1.6.Pret mērķa grupas personu (ja viņš ir mājokļa īpašnieks) vai mērķa grupas personas mājokļa īpašnieku nav uzsākts parādu piedziņas vai cits tiesvedības process, kā rezultātā pastāv risks mājokļa atsavināšanai   
4.1.7.Mērķa grupas personas mājoklim nav uzsākts atsavināšanas process   
4.1.8.Par mērķa grupas personas mājokli nav komunālo maksājumu parādu, kas pārsniedz 2000 euro   
Mērķa grupas personai un tās mājoklim jāatbilst vienam no 4. kritērija 1. daļas 4.1.1.–4.1.4. apakšpunktā minētajiem apakškritērijiem, kā arī 4.1.5., 4.1.6., 4.1.7. un 4.1.8. apakšpunktā noteiktajiem apakškritērijiem. Ja mērķa grupas persona vai tās mājoklis neatbilst kādam no 4. kritērija 1. daļā minētajiem apakškritērijiem, turpmāko atbilstības vērtēšanu neveic

2. daļa

Kritēriji

Atbilst

Neatbilst

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

4.2.1.Mērķa grupas personas mājokļa ēkas kopējais stāvoklis ir atbilstošs   
4.2.2.Mērķa grupas personas mājoklī nav veikta nelikumīga pārbūve   
4.2.3.Mērķa grupas personas mājoklī ir iespējams veikt nepieciešamos vides pieejamības nodrošināšanas pasākumus   
Ja kādā no 4. kritērija 2. daļas apakškritērijiem ir konstatēta neatbilstība, mērķa grupas personas mājoklī nevar veikt pielāgojumus

Papildu kritēriji, ja mērķa grupas personu skaits pārsniedz pašvaldībai paredzēto kvotu

Ja mērķa grupas personu skaits, kas atbilst 1.–4. atlases kritērijiem, pārsniedz pašvaldības kvotā paredzēto personu skaitu, piemēro papildu kritērijus, ko izvērtē pašvaldības izveidota vērtēšanas komisija, kuras sastāvā iekļauj vismaz vienu pašvaldības sociālā dienesta pārstāvi, vienu nevalstiskās organizācijas pārstāvi, kas darbojas cilvēku ar invaliditāti interešu aizstāvības jomā un ergoterapeitu. Ja nepieciešams, piesaista arī citus speciālistus.

Tiek vērtēta papildu kritērijos iegūto punktu kopsumma. Mērķa grupas persona, kura ir ieguvusi lielāko punktu skaitu, saņem priekšrocību atbalsta saņemšanai salīdzinājumā ar citām mērķa grupas personām, kurām ir mazāks punktu skaits.

Ja vairākas mērķa grupas personas saņēmušas vienādu punktu skaitu, priekšroka dodama pilngadīgai mērķa grupas personai vai mērķa grupas personai, kura mājokļa pielāgošanai pieteicās pirmā.

Papildu kritēriji

Vērtējums

Piezīmes vai pamatojums par kritērija vērtējumu

1.

Mājokļa pielāgojumi veicinās konkrētās mērķa grupas personas nodarbinātību un aktivitāti 

"

2.

Mājokļa pielāgojumi veicinās konkrētās mērķa grupas personas spēju būt patstāvīgam 

3.

Mērķa grupas persona atbilst trūcīgas/maznodrošinātas mājsaimniecības statusam 

4.

Mērķa grupas persona atbilst daudzbērnu ģimenes statusam 

5.

Mērķa grupas persona ir reģistrēta pašvaldības atbalsta mājokļa pielāgošanas vai riteņkrēsla pacēlāja rindā ilgāk par vienu gadu 

6.

Pašvaldībā nav paredzēts atbalsts konkrētās mērķa grupas personas mājokļa pielāgošanai 

7.

Mērķa grupas persona ir nodarbināta 
 

KOPĀ

 
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 512Pieņemts: 05.09.2023.Stājas spēkā: 08.09.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 173, 07.09.2023. OP numurs: 2023/173.14
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
345256
{"selected":{"value":"11.01.2024","content":"<font class='s-1'>11.01.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"11.01.2024","iso_value":"2024\/01\/11","content":"<font class='s-1'>11.01.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"08.09.2023","iso_value":"2023\/09\/08","content":"<font class='s-1'>08.09.2023.-10.01.2024.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
11.01.2024
87
1
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"