Ministru kabineta rīkojums Nr. 510
Rīgā 2023. gada 9. augustā (prot. Nr. 38 83. §)
Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu
1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i. (turpmāk – investīcija 2.1.2.1.i.) projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" (turpmāk – projekts) pasi (1. pielikums), centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu "Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos" (2. pielikums) un noteikt, ka par tajā norādīto plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr. 435) 28. punktam ir atbildīgs finansējuma saņēmējs. 2
2. Apstiprināt projekta izmaksas ne vairāk kā 7 059 290 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu ne vairāk kā 5 039 999 euro apmērā, valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 846 720 euro apmērā un pašvaldību līdzfinansējumu 1 172 571 euro apmērā. 3
3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizācijai uzaicināt finansējuma saņēmēju – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju kā vadošo valsts pārvaldības iestādi valsts pārvaldes pakalpojumu pārvaldības jomā – iesniegt projekta iesniegumu investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros. 4
4. Projektu finansēt investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta noteikumos Nr. 435 iekļautajiem nosacījumiem. 5
5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 340 180 euro gadā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai papildu finansējumu pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 6
Ministru prezidents, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs M. Sprindžuks
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā 1. pielikumsMinistru kabineta 2023. gada 9. augusta rīkojumam Nr. 510
Investīcijas | 2.1.2.1.i. | projekta | Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts | pase | | (numurs) | | (projekta nosaukums) | |
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu 1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) | 1.2. Projekta īstenošanas partneri | Projekta īstenošanā plānots piesaistīt šādus projekta partnerus: • Valsts pārvaldes iestādes (Kultūras informācijas sistēmu centrs, Valsts reģionālās attīstības aģentūra, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Valsts ieņēmumu dienests, Zemessardzes štābs). • LR valstspilsētas un novadi (43 pašvaldības). • Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde "Ventspils Digitālais centrs". |
2. Saistīto projektu programma 2.1. Programmas nosaukums | Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma | 2.2. Saistība ar citiem projektiem | Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākums "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība"1. 1. Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes "Ventspils Digitālais centrs" īstenotais projekts "Koplietošanas IKT resursu attīstība pašvaldību vajadzībām"2. Projekta ietvaros paveikts: a) Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – VPVKAC) informācijas sistēmas (turpmāk – IS) attīstība, t.sk. pakalpojumu pieteikumu vadības risinājuma pilnveide, zināšanu bāzes pilnveide, saziņas risinājuma pilnveide, sniegto pakalpojumu uzskaites un atskaišu risinājuma pilnveide, VPVKAC IS pārvaldības risinājuma pilnveide, universālā datu apmaiņas ar ārējā IS risinājuma izveide. b) Pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) resursu koplietošanas platformas izveide, iekļaujot IKT infrastruktūras resursu iegādi un uzstādīšanu, virtuālo serveru nodrošināšanas pakalpojuma vadības risinājuma izveidi un ieviešanu, pašvaldību darbinieku federatīvās autentifikācijas risinājuma izveidi un ieviešanu, IKT resursu drošības vadības risinājuma izveidi un ieviešanu. 2. VARAM īstenotais projekts "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma 2. kārta"3. Projektā īstenots izmēģinājuma projekts "Attālinātās konsultācijas valsts un pašvaldības VPVKAC paplašinātā tīklā", aprīkojot pakalpojuma saņemšanas punktus ar iespēju nodrošināt klientiem iestādes speciālista attālinātas, individuālas konsultācijas pakalpojuma saņemšanu VPVKAC paplašinātajā tīklā. 3. VARAM īstenotais projekts "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība"4. Projekta ietvaros tiks paveikts: a) iepirkums un VPVKAC IS pakalpojumu pārvaldības risinājuma pilnveide: • attālinātā ierēdņa videoiezvana modulis; • vienota iestāžu speciālistu pieejamības rindu pārvaldības sistēma; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma veiktspējas palielināšana; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma testēšana (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja, u.c.); • drošības audita nosacījumu noteikšana un tā organizēšana; • veiktspējas audita nosacījumu noteikšana un tā organizēšana; • infrastruktūras, izmitināšanas nodrošināšana, sistēmu un datu bāzu administrēšana; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma uzturēšana projekta laikā; • nodrošinātas VPVKAC nodarbināto mācības par pilnveidoto VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājumu. Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks pret norādītajiem projektiem. Apliecinām, ka projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts. |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi 3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Ieviešot Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi (Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2013. gada 19. februāra rīkojums Nr. 58) uzdevumus, tika uzsākta VPVKAC izveide ar mērķi nodrošināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību atbilstoši "vienas pieturas aģentūras" principam, sniedzot iespēju pieteikt pieprasītākos pakalpojumus tuvāk iedzīvotāja dzīvesvietai. Valdības rīcības plāna Deklarācijas par A.K. Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai 246.2. pasākumā dots uzdevums turpināt attīstīt vienas pieturas aģentūras pakalpojumu saņemšanu gan klātienē, gan digitāli, sekmēt iestāžu sadarbību tiešsaistē. Izpildot augstāk minētos uzdevumus, 2023. gada 7. martā 35 pašvaldībās darbojas 166 VPVKAC, nodrošinot iespēju klātienē vienkopus pieteikt pašvaldību pakalpojumus un 13 valsts pārvaldes iestāžu 93 pakalpojumus. Saskaņā ar Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar MK 2021. gada 7. jūlija rīkojumu Nr. 490, turpmāk – Pamatnostādnes) redzējumu par valsts pārvaldes pakalpojumu digitālo transformāciju – daudzkanālu piegādi (4.4.9.2. rīcības apakšvirziens), valsts pārvaldes pakalpojumiem jābūt sabiedrībai pieejamiem ērti, atbilstoši vienas pieturas aģentūras principam kā digitālajā, tā analogā vidē, pieprasot pēc iespējas mazu pakalpojuma saņēmēja iesaisti un pūles. Nepieciešamā rīcība iekļauj uzdevumu transformēt pakalpojumu pieprasīšanas un piegādes kanālus, tostarp, teritoriāli izvērst VPVKAC tīklu, atbalstīt tālruņa zvanu apkalpošanu, to centralizējot un digitalizējot, paplašināt klientu apkalpošanu ar distances apkalpošanas iespējām. Rīcības tehnoloģiskais atbalsts paredz pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai nepieciešamos lietojumus veidot atkārtoti izmantojamus gan iestāžu IS, gan VPVKAC IS. Savukārt, Pamatnostādņu redzējums par pilnībā digitalizētu un datu vadītu valsts pārvaldes pamatdarbību (4.4.9.3. rīcības apakšvirziens) paredz pakalpojumu sniegšanu organizēt un nodrošināt pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām ar zemām digitālām prasmēm ir nodrošināma iespēja pakalpojumus saņemt klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus, vai rakstiski. Saskaņā ar MK 2022. gada 19. aprīļa noteikumiem Nr. 248 "Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei", pašvaldībai tiek piešķirta valsts budžeta dotācija VPVKAC izveidošanai un VPVKAC darbībai. Projekta mērķis: izvērst un funkcionāli stiprināt esošo VPVKAC tīklu, un paplašināt iedzīvotajiem pieejamo pakalpojumu klāstu. VPVKAC tīkla darbība tiks izvērsta ar koplietošanas pakalpojuma "Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos" palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu turētājiem5, kuriem ir mērķtiecīgi organizēt pakalpojumu sniegšanu, izmantojot pakalpojumu pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām jebkurā no 592 kontaktpunktiem. Projekta laikā tiks: a) izveidoti 372 jauni vienotie pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunkti (VPVKAC) izvēršot esošo VPVKAC tīklu līdz pagastu līmenim, veidojot vienotu pakalpojumu sniegšanas kontaktpunktu tīklu, kam ir nepieciešamie tehnoloģiskie rīki un procesi klientu apkalpošanas funkcijas nodrošināšanai klātienē un attālināti, tādejādi veicinot valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību. VPVKAC tīkla paplašināšana tiek plānota pakāpeniski, līdz 2024. gada beigām sasniedzot 45% no plānotā jauno VPVKAC skaita; b) VPVKAC tīkla ietvarā izveidots vienots attālināta atbalsta sniegšanas kontaktpunkts ar 8 darba vietām (VPPPD), nodrošinot iespēju iedzīvotājiem saņemt atbalstu neklātienes komunikācijas kanālos (zvans, e-pasts, portāla Latvija.gov.lv sociālie konti Twitter, Facebook, tērzēšana, izmantojot virtuālā asistenta platformu Hugo.lv); c) uz VPVKAC IS bāzes izveidota koplietošanas komponente to iestāžu izmantošanai savās IS, kuras izmantos koplietošanas pakalpojumu "Iestādes speciālista attālinātās konsultācijas saņemšanai"; d) VPVKAC tīklā tiks paplašināts iedzīvotājiem pieejamo pakalpojumu grozs. | 3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Projekts risinās šādas problēmas: a) sadrumstalota klientu apkalpošanas pārvaldība. Esošajā KAC un VPVKAC organizācijā nav iespējams nodrošināt centralizētu, uz vienādiem kvalitātes standartiem balstītu klientu apkalpošanu klātienē un attālinātos kanālos; b) ģeogrāfiskā pieejamība. Neviendabīgs KAC tīkls ar ierobežotu ģeogrāfisko pieejamību; c) VPVKAC pakalpojumu grozs ierobežots ar 13 iestāžu 97 pakalpojumiem; d) ierobežota attālināta saziņa ar iestāžu ekspertiem; e) iestādes samazina iedzīvotāju klātienes apkalpošanas vietu skaitu. |
| | | | 3.3. Projekta ieguvumi6 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs7 | Vērtība (pašreizējā / plānotā) | Sasniegšanas laiks (gads) | 3.3.1. Pakalpojumu turētājiem8 nodrošināta klātienes apkalpošana atbilstoši aprīkotās telpās ar apmācītu darbinieku palīdzību, pakāpeniski atsakoties no iestāžu uzturētām klātienes apkalpošanas struktūrvienībām. | VPVKAC IS reģistrēto VPVKAC skaits | 166 / 538 | 2026. | 3.3.2. Pakalpojumu turētājiem koplietots tiešsaistes risinājuma lietojums attālinātai konsultācijai. | Iestāžu skaits, kas sniedz attālinātas konsultācijas tiešsaistes risinājumā | 3 / 13 | 2026. | 3.3.3. Pakalpojumu turētājiem iespēja saņemt strukturētu pieteikumu elektroniskā kanālā papīra pieteikuma veidā | VPVKAC atkalizmantošanai konfigurētu e-formu skaits | 0 / 5 | 2026. | 3.3.4. Pakalpojumu turētājiem nodrošināts 1. līmeņa telefonisks atbalsts klientiem par portālā Latvija.gov.lv ievietotajiem pakalpojumiem. | Nepacelto zvanu skaits % | 50 / 30 | 2024. |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem 4.1. ANM finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana9 un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt10 | 5 039 999 EUR | 846 720 EUR | 0,00 EUR |
| | | | Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs, EUR (indikatīvi) | Maksimālais apmērs, EUR11 | Darbības iznākums | 1. Pašvaldību telpu pielāgošana vismaz 372 VPVKAC vajadzībām | 368 926 | 422 479 * | Izveidotas vismaz 372 VPVKAC telpas. Maksimālā apjoma aprēķinā iekļauti 426 VPVKAC. | 2. VPVKAC tehniskais nodrošinājums vismaz 372 VPVKAC. | 1 844 628 | 2 112 397 * | Izveidotie vismaz 372 VPVKAC aprīkoti ar darbībai nepieciešamām IKT tehnoloģijām. Maksimālā apjoma aprēķinā iekļauti 426 VPVKAC. | 3. Pašvaldību telpu pielāgošana VPPPD 8 nodarbināto vajadzībām | 7 934 | 9 917 * | Izveidotas VPPPD telpas. Maksimālā apjoma aprēķinā iekļautas 10 jaunas pašvaldību darba vietas. | 4. VPPPD tehniskais nodrošinājums 8 nodarbinātajiem. | 39 669 | 49 587 * | Izveidotais VPPPD aprīkots ar darbībai nepieciešamām IKT tehnoloģijām. Maksimālā apjoma aprēķinā iekļautas 10 jaunas pašvaldību darba vietas. | 5. VPVKAC IS un portāla Latvija.gov.lv pilnveide, drošības un veiktspējas audits un pilnveides izmaksas. | 1 686 221 | 1 794 912 * | VPVKAC IS pieejamas jaunas funkcionalitātes. Infrastruktūras pilnveide neietver investīcijas serveru iegādei. | 6. VPVKAC IS lietotāju atbalsts | 84 621 | 84 622 | Ietver portāla Latvija.gov.lv klientu atbalsta sniegšanas izmaksas (IS uzturēšanu, zināšanu bāzes uzturēšanu, telpu uzturēšanu). | 7. Projekta vadības un administrēšanas, t.sk. vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. | 1 008 000 | 1 008 000 | Projekta valdībā un īstenošanā ieguldītās piesaistīto speciālistu darba stundas projekta mērķu sasniegšanai. |
* Gadījumā, ja pārējo minēto projekta darbību izmaksu apmērs projekta īstenošanas gaitā attiecīgi ir zemāks par indikatīvo un joprojām nepārsniedz kopējo projektam plānoto izmaksu apmēru 5 039 999 EUR (bez PVN). 5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts12 | Valsts mākonī (jā/nē) | Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai13 (gads, ceturksnis) | Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) | Risinājuma lietotāji (skaits) | 1 | 5.1.1. VPVKAC IS. | Informācijas sistēma, kura ietver tehnisko līdzekļu un programmatūras kopumu datu aprites nodrošināšanai vienotā klientu apkalpošanas centra darbībai (t.sk. rindu vadībai). | Jā (sadarbībā ar LVRTC 2.1.2.2.i investīcijas "Latvijas nacionālais federētais mākonis" aktivitātes ietvaros) | 2023. gada 4. cet. | 2026. gada 1. cet. | 538 VPVKAC, VPPPD, valsts pārvaldes iestādes – pakalpojumu turētāji |
5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu14 | Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) | 1 | Koplietošanas pakalpojums "Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos" | Institūcijas – pakalpojumu turētāji, VPVKAC. | Tiek iesniegts vienlaikus ar projekta pasi | 2026. gada 1. cet. |
5.3 Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas Skaits | Saturu raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) | | nav | |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte15 VARAM Projektu pārvaldības departamentam sadarbībā ar citiem digitālās transformācijas rīcībpolitikas departamentiem ir pieredze ar apjomīgu projektu (t.sk. IKT projektu) ieviešanu valsts pārvaldē. To mērķis - nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) 2014. – 2020. gada līdzfinansēto IKT projektu sasvstarpējo saskaņotību, būtiskāko centralizēto platformu projektēšanu un īstenošanu, kā arī veicināt sabiedrības spējas un ieinteresētību efektīvi izmantot radītos IKT risinājumus. VPVKAC IKT attīstība tika uzsākta ES fondu 2014-2020 plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma 2.kārta" un "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība" projektos, nodrošinot esošo VPVKAC tehnoloģisko modernizāciju un pakalpojumu vadības sistēmas attīstību. Lai nodrošinātu nepārtrauktu un projekta mērogam atbilstošu projekta vadīšanu un īstenošanu, paredzēts ieviest Projekta uzraudzības padomi, Projekta vadības grupu (projekta vadītājs, finansists), Projekta īstenošanas grupu. Projekta uzraudzības padome sastāvēs no projektā iesaistīto institūciju pārstāvjiem un nodrošinās uzraudzību pār rezultātu sasniegšanu. Projekta vadības komanda sastāvēs no projekta vadītāja, kas ir atbildīgs par projekta darbību norisi atbilstoši apstiprinātajai projekta pasei, vada projekta komandu, un projekta finansista, kas veic projekta finansējuma plānošanu un tā apguves uzskaiti, kā arī atskaišu sagatavošanu. Projekta vadītājs, pārliecinoties, ka projekta mērķi tiek sasniegti plānoto resursu ietvaros, nodrošina integrētu darbu starp projektā iesaistītajiem – projekta administrēšanas komandu, kas nodrošina atbalstu projekta īstenošanai, veicot finanšu uzskaiti un kontroli, kā arī koordinē projektā plānotās aktivitātes, un projektā paredzēto īstenošanas personālu, kas īsteno tiem uzdotās projekta darbības – risinājuma attīstības vadītāju, nozares ekspertu un pakalpojumu vadības sistēmas turētāja-sadarbības partneru atbildīgajiem darbiniekiem. Specifisku uzdevumu veikšanai projekta vadītājs pēc nepieciešamības piesaista kompetentas amatpersonas no VARAM struktūrvienībām un, pēc nepieciešamības, projekta partnerus. Projekta vadības personāls tiks piesaistīts no esošā VARAM Projektu pārvaldības departamenta personāla vai projekta ietvarā piesaistīts jauns. Īstenošanas personāls: 1. 1 vai 2 nozares eksperti (VARAM); 2. 1 vai 2 risinājumu attīstības vadītāji (VARAM un/vai Valsts reģionālās attīstības aģentūra); 3. IS administrators (Ventspils valstspilsētas pašvaldība). |
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu Eiropas Komisijas vadlīnijas paredz izmaksu/ieguvumu analīzi IKT projektos piesaistīt konkrētajai nozarei, kurā paredzēts IKT projekts. Šajā gadījumā var uzskatīt, ka projektam ir starpnozaru raksturs, un pirms projekta uzsākšanas nav iespējams noteikt tā ieguldījuma proporcijas dažādās nozarēs, tāpēc vadlīnijās izmaksu/ieguvumu analīzei tiek rekomendēts izmantot vispārējos rādītājus – galvenokārt finanšu un laika resursu ietaupījumus. Ņemot vērā daudzu ANM projektu stratēģisko ievirzi, vadlīnijās norādīts, ka ANM projektiem var veikt vienkāršoto izmaksu/ieguvumu analīzi, neveicot kvantitatīvos aprēķinus, bet izceļot kvalitatīvos rādītājus. Līdz ar to kvalitatīvie rādītāji plānoti šādi: • pakalpojumu pārvaldība ir iekļaujoša, tiek ņemtas vērā visu sabiedrības grupu vajadzības un spējas – neveidojas sabiedrības grupas, kam pakalpojuma saņemšana ir apgrūtināta, vai kam pakalpojums pilnībā nav pieejams (gan fiziskā vidē – klātienē, gan elektroniskā vidē – attālināti); • visiem iedzīvotājiem ir iespēja izmantot pakalpojumu, arī visnelabvēlīgākajā situācijā esošajām un neaizsargātākajām sabiedrības grupām, tostarp: o personām ar zemiem ienākumiem – personām, kas nav materiāli pietiekami nodrošinātas digitālo tehnoloģiju iegādei; o digitālās tehnoloģijas nepārzinošām personām – personām, kas nav kompetentas digitālo tehnoloģiju lietošanai, personas ar zemām digitālo tehnoloģiju prasmēm; o personām ar funkcionāliem traucējumiem – personām, kas dažādu iemeslu dēļ nav spējīgas izmantot digitālās tehnoloģijas, vai kam ir apgrūtināta, vai neiespējama piekļuve pakalpojumam fiziskā vidē; • ir izveidots vienots VPVKAC tīkls 372 punktos, īstenojot pakalpojumu piegādi vairākos līmeņos, sadarbojoties ar iestādēm un pašvaldībām, un izmantojot to savstarpēji papildinošās kompetences; • ir izveidots VPPPAD kā viena vienota attālināta atbalsta vienība VPVKAC tīklā, kas nodrošina iespēju iedzīvotājiem saņemt atbalstu neklātienes komunikācijas kanālos (zvans, īsziņa, e-pasts, sociālie tīkli, tērzēšana). ANM paredz veicināt Eiropas Savienības dalībvalstu digitālo transformāciju, atbalstīt ekonomiku un mazināt ietekmi uz vidi. Šis projekts ir fundamentāls ANM plānā paredzēto digitālās transformācijas investīciju apguvē, tā nodrošinot pozitīvu ietekmi uz valsts pārvaldes attīstību un resursu izlietojumu. Projektam ir ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu – projekta ietvaros un uz projekta īstenošanas laiku tiks piesaistīti papildus darbinieki (nozares un sadarbības partneru īstenošanas personālam), izdevumi tiks segti no projekta finansējuma. Projekta ieguvumu kvantitatīvie rādītāji 609 212 145,70 EUR plānoti, balstoties uz šādiem pieņēmumiem: Sociālekonomiskais ieguvums | Ekvivalents naudas izteiksmē (euro) | Aprēķins | Pakalpojumu turētāju resursu ietaupījums, nododot klātienes apkalpošanu koplietošanas VPVKAC tīklam | 5 913278,70 | Valdības sektorā strādājošā vidējās darbinieka stundas izmaksas, 7 EUR/stundas (ieskaitot darba devēja soc. nod. 24,09%). Klātienē pieņemto pakalpojumu pieteikumu skaits: 5 631 694 (Atvērto datu portāls, 2020.gads). Laika patēriņš klienta apkalpošanai klātienē 0,25 stundas. Ietaupījums attiecībā uz laiku viena pakalpojuma pieņemšanai klātienē 0,25 * 7 = 1,75 EUR. Pieņemot, ka 60% pieteikumu 2033. gadā netiek pieņemti iestādēs, ieguvums sastāda 5 913278,70 EUR/gadā. | Sabiedrības resursu ietaupījums, pakalpojumu klātienē piesakot vai saņemot atbalstu tā pieteikšanai pagasta / pilsētas VPVKAC | 55 007 967 | Ietaupītais laiks klātienes pakalpojuma saņemšanai pagasta / pilsētas VPVKAC, salīdzinot ar iestādes KAC nacionālās nozīmes attīstības centros, 2 stundas. Ceļa izmaksas 2,30 EUR. Vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī, 7 euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod. 24,09%). Viena klātienes apmeklējuma izmaksas: 2 * 7 + 2,30 = 16,30 EUR. Pieņemot, ka 60% pieteikumu 2033. gadā tiek pieņemti VPVKAC, ieguvums sastāda 55 007 967 EUR. |
Kopējais projekta lietderīgums: aprēķināts no projekta ieguvumiem kopsummā 609 212 145,70 EUR, atņemot investīcijas (ANM finansējums 5 040 000 EUR + 846 720 EUR valsts budžets + 2 381 260 EUR uzturēšanas izdevumi no 2026.gada līdz 2033. gadam), iegūstam kopējo projekta lietderīgumu 600 944 165 EUR. |
8. Cita būtiska informācija Projekts tiek īstenots MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikumā iekļautās programmas "1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma" 2.1.2.1. investīcijas nolūkā "Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana". Projekts atbalstīs reformu un investīciju virzienā "2.1. Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija" paredzēto pakalpojumu piegādes centralizēto platformu un vienoto pārvaldību: pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts (VPVKAC), nodrošinot primāri digitālu pakalpojumu sniegšanas modeli ar uzsvaru uz valsts un pašvaldību pakalpojumu efektīvu pieejamību reģionos, t.sk. nodrošinot reģionālo klātienes atbalsta punktu izveidi (ANM plāna 545. rindkopa). VPVKAC izvēršana un valsts pārvaldes pakalpojumu, t.sk. pakalpojumu vadības sistēmas attīstība ir iekļauta arī Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam (apstiprinātas 2021. gada 7. jūlijā ar MK rīkojumu Nr. 490), lai veicinātu sabiedrības digitālo prasmju attīstību no pamatprasmēm līdz augsta līmeņa prasmēm, attīstot pakalpojumu daudzkanālu piegādes modeli. Riski un to minimizēšanas pasākumi: • Valsts budžeta programmā "Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferts pašvaldībām" (publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšana saskaņā ar vienas pieturas aģentūras principu) esošā dotācija nesedz paplašinātā VPVKAC tīkla, t. sk. VPPPD, pakalpojumu sniegšanas apjoma palielinājumu. Ņemot vērā VPVKAC skaita plānoto pieaugumu un jaunu pakalpojumu plānoto iekļaušanu VPVKAC tīklā piesakāmo pakalpojumu grozā, VARAM plāno papildu finansējumu VPVKAC tīkla darbībai pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. • Valsts centrālās pārvaldes iestāžu zema interese uzticēt pakalpojumu sniegšanu VPVKAC tīklam. VPVKAC pieredzes un labo piemēru popularizēšana pakalpojumu turētājiem. Atbilstoši MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokola Nr. 52 5. § 90. punktam klientu klātienes apkalpošanu tiem valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina VPVKAC tīklā. • Iedzīvotāju zema uzticēšanās attālinātā ierēdņa pakalpojuma izmantošanai. VARAM 2023.-2024.gada plāno organizēt informatīvu kampaņu par pakalpojumu pieejamību video kanālā, tā veicinot sabiedrības informētību un uzticēšanos jaunam pakalpojuma kanālam. • Ministrijas esošā kapacitāte nepietiekama paplašinātā VPVKAC tīkla, t. sk., VPPPD izveides un darbības koordinēšanai. Atbilstoši MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokola Nr. 52 5. § 88. punktam, Valsts reģionālās attīstības aģentūrā nodrošināma Pakalpojumu administratīvā centra izveide, veicot strukturālas izmaiņas Valsts reģionālās attīstības aģentūrā un nepalielinot nodarbināto skaitu resorā. Centrs koordinēs VPVKAC tīkla, t.sk. VPPPD darbību, pārņemot šo izpildfunkciju no VARAM. • Pašvaldību atteikums veidot VPVKAC, t. sk., VPPPD, ņemot vērā MK 2022. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 248 "Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei" prasību ieguldīt 30 % līdzfinansējumu jaunu VPVKAC izveidei, kā arī, ņemot vērā apstākli, ka VPVKAC izveide ir brīvprātīga pašvaldības apņemšanās. VPVKAC pieredzes un labo piemēru popularizēšana pašvaldībās sadarbībā ar LPS, RACA, LLPA. Izvērtēt iespēju iekļaut regulējumā VPVKAC obligātu izveidi pašvaldībā. Veicot projekta aktivitātes, tiks sasniegti investīcijas projekta mērķi un risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. VARAM kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai. VARAM apliecina, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai: 1) VPVKAC tīkla izvēršanā un jaunā VPVKAC personāla mācībās, un 2) pakalpojumu pārvaldības risinājuma pilnveidē, a) paplašinot VPVKAC informācijas sistēmas Attālinātā ierēdņa videoiezvana moduli un Vienota iestāžu speciālistu pieejamības rindu pārvaldības sistēmas moduli koplietošanai, paplašinot lietotāju skaitu; b) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma veiktspējas palielināšanai; c) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma testēšanai (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja, u.c.); d) drošības audita nosacījumu noteikšanai un tā organizēšanai; e) veiktspējas audita nosacījumu noteikšanai un tā organizēšanai; f) infrastruktūras un izmitināšanas nodrošināšanai; g) sistēmu un datu bāzu administrēšanai; h) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma uzturēšanai projekta laikā. |
Lietotie saīsinājumi: ANM – Atveseļošanas un noturības mehānisms DTP – Digitālās transformācijas pamatnostādnes IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas LLPA – Latvijas Lielo pilsētu apvienība LPS – Latvijas Pašvaldību savienība MK – Ministru kabinets KAC – iestāžu klientu apkalpošanas centri vai struktūrvienības Projekts – investīcijas 2.1.2.1.i. projekts "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" Portāls Latvija.gov.lv – valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv RACA – Reģionālo attīstības centru apvienība VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija VPPPD – valsts pārvaldes pakalpojumu atbalsta dienests VPVKAC – valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri
1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, skatīts 19.09.2022. pieejams: https://www.cfla.gov.lv/lv/2211-centralizetu-publiskas-parvaldes-ikt-platformu-izveide-publiskas-parvaldes-procesu-optimizesana-un-attistiba 2 VARAM tīmekļvietne, detalizētie projektu apraksti, skatīts 19.09.2022., pieejams: https://www.varam.gov.lv/lv/221-nodrosinat-publisko-datu-atkalizmantosanas-pieaugumu-un-efektivu-publiskas-parvaldes-un-privata-sektora-mijiedarbibu 3 turpat 4 turpat 5 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 6 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5.punktā. 7 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000 un sasniegšanas laiks – 2026.gads. 8 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 9 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju. 10 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju. 11 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus MK. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a". 12 Informācija, kas norādīta MK 2021.gada 31.augusta noteikumu Nr.597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2.pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1.apakšpunktā. 13 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts. 14 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek vienlaikus iesniegts ar MK rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi. 15 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā2. pielikumsMinistru kabineta 2023. gada 9. augusta rīkojumam Nr. 510
Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums) Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus. Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos Projekta ietvaros paredzēts izveidot koplietošanas pakalpojumu valsts pārvaldes pakalpojumu turētājiem1, kuriem ir mērķtiecīgi organizēt pakalpojumu sniegšanu, izmantojot pakalpojumu pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām jebkurā no 592 kontaktpunktiem. Koplietošanas pakalpojums ietvers šādu lietotājorientētu funkciju kopumu: a) valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikumu pieņemšanu2 klātienē un strukturētu nodošanu pakalpojumu turētajiem; b) iedzīvotāju klātienes atbalstu tādu pakalpojumu pieteikšanai, kuru apraksti pieejami portālā Latvija.gov.lv; c) informācijas sniegšanu iedzīvotājiem neklātienes kanālos (zvans, e-pasts, sociālie tīkli kā portāla Latvija.gov.lv konti Twitter, Facebook, tērzēšana) par tādiem pakalpojumiem, kuru apraksti pieejami portālā Latvija.gov.lv; d) tiešsaistes risinājuma nodrošināšanu attālinātai iedzīvotāju konsultācijai ar pakalpojuma turētāja speciālistu. Koplietošanas pakalpojumu paredzēts īstenot: a) izveidojot vismaz 372 jaunus vienotus pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktus jeb VPVKAC; b) izveidojot 8 vienotus attālināta atbalsta sniegšanas kontaktpunktus VPVKAC tīkla ietvaros – VPPPD. |
2. Pakalpojuma sniedzējs Institūcijas – centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums. Koplietošanas pakalpojuma sniedzējs ir VARAM. Koplietošanas pakalpojuma tehniskā risinājuma nodrošinātājs ir Ventspils valstspilsētas pašvaldība. |
3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA)) Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības. VPVKAC pieejams pašvaldību, kuras nodrošinās VPVKAC darbību, noteiktā darba laikā. VARAM un pašvaldības slēgs sadarbības līgumus, konkretizējot darba laiku. VPPPD pieejams pašvaldību, kuras nodrošinās VPPPD darbību, darba dienās. VARAM un pašvaldības slēgs sadarbības līgumus, konkretizējot darba laiku. Tehniskā risinājuma pieejamība tiks nodrošināta normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmām noteiktajā apjomā, paredzot, ka risinājuma veiktspēja nodrošinās vismaz 100 tās lietotāju vienlaicīgu darbu. Sistēma tiek veidota mērogojama, ar iespēju palielināt infrastruktūras veiktspēju. Risinājuma lietotājiem tiks nodrošināts atbalsts telefoniskā un e-pasta veidā, nodrošinot reakcijas laiku uz pieprasījumu ne ilgāku kā 4 darba laika stundas. |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu. Valsts pārvaldes iestādes vai cits tiesību subjekts3, kura kompetencē ir nodrošināt pakalpojumus iedzīvotājiem un kuru pakalpojumu apraksti pieejami portālā Latvija.gov.lv. |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda). Koplietošanas pakalpojuma tehniskais risinājums ir Ventspils valstspilsētas pašvaldības izveidotā IKT infrastruktūra, kā arī ERAF projekta "Koplietošanas IKT resursu attīstība pašvaldību vajadzībām" (projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/034) izveidotā infrastruktūra. Tā ietver pilsētas ātrgaitas optisko datu pārraides tīklu ar dublētu pieslēgumu maģistrālajiem republikāniskajiem un starptautiskajiem optiskajiem datu pārraides kanāliem, datu centru ar datu apstrādei, uzglabāšanai un drošības nodrošināšanai nepieciešamo aprīkojumu, kā arī zvanu centra sistēmu un lietotāju atbalsta dienestu. Risinājums ir modulārs un projekta ietvaros koplietošanas pakalpojums tiks pilnveidots: a) uzlabota rindu pārvaldība, nodrošinot klientu (iedzīvotāju, uzņēmēju) apkalpošanas sesiju plānošanu attālinātā ierēdņa komunikācijas kanāliem un pakalpojumu sniedzēju – speciālistu pieejamības kalendāra pārvaldību; b) VPVKAC vajadzībām izveidotas iestāžu e-formas pieprasītākajiem pakalpojumiem; c) izveidota portāla Latvija.gov.lv sociālo kontu apkalpošanas funkcionalitāte: sociālo kontu monitorēšana, datu plūsmas automatizēta apstrāde, pieteikumu reģistrēšana un apstrāde, atgriezeniskās saites nodrošināšana. |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā) tiesisko regulējumu. Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu. Tiks veikti grozījumi MK 2017. gada 4. jūlija noteikumos Nr. 401 "Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību", kuros tiks papildināts ar koplietošanas pakalpojumu sniedzamo pakalpojumu grozs, precizēti nosacījumi kontaktpunktu izveidei, koplietošanas pakalpojuma tiesiskais regulējums un kārtība IKT risinājuma darbībai un uzturēšanai, nenosakot obligātu risinājuma izmantošanas kārtību iestādēm. MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokollēmuma Nr. 52 "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" izstrādes procesā"" 90. punkts, kas nosaka, ka klientu klātienes apkalpošanu saskaņā ar šī protokollēmuma 89. punktā minētā izvērtējuma rezultātiem par nododamo funkciju apmēru tiem valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. Tehniskā risinājuma pilnveidošanai VARAM piesaistīs ārpakalpojumu, prasību definēšanai pieaicinās pakalpojumu turētājus – valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības. |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1 Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu programmas. Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem. Koplietošanas pakalpojuma pilnveide tiks finansēta no Atveseļošanās fonda plāna reformu un investīciju virziena 2.1. "Valsts pārvaldes, t.sk., pašvaldību digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts", ko nodrošinās Eiropas Komisijas piešķirtais finansējums un valsts budžeta finansējums PVN izmaksu segšanai. Koplietošanas pakalpojuma uzturēšanai tiks pieprasīts finansējums valsts budžetā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2 Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī pārvaldes darbinieku skaitu samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām. Pēc projekta pabeigšanas projekta rezultātu uzturēšanai indikatīvi nepieciešams 15 % no izstrādes izmaksām, t.i., 340 180 EUR ar PVN ik gadu. Summā ietverts pilnveidotās informācijas sistēmas risinājuma uzturēšanas izmaksas un infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 306 049 EUR un VPPPD lietotāju atbalsta dienesta izmaksas 34 131 EUR. Uzturēšanas izmaksas tiks pieprasītas no valsts budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
Lietotie saīsinājumi: IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas MK – Ministru kabinets Projekts – investīcijas 2.1.2.1.i. projekts "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" Portāls Latvija.gov.lv – valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija VPPPD – valsts pārvaldes pakalpojumu atbalsta dienests VPVKAC – valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri Piezīmes. 1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022.gada 7.jūnija sēdē (prot. Nr.30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām. 2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
1 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 2 Attiecas uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur to pieļauj pakalpojuma nodrošināšanas specifika. 3 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Citi saistītie dokumenti
|