Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 11/2023 2023. gada 19. jūlijā Grozījums Ķekavas novada pašvaldības 2021. gada 6. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 30/2021 "Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas noteikumi"Apstiprināti ar Ķekavas novada domes Izdoti saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas
likuma Izdarīt Ķekavas novada pašvaldības 2021. gada 6. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 30/2021 "Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas noteikumi" šādu grozījumu: Izteikt 37. punktu šādā redakcijā: "37. Līdz jauna atkritumu apsaimniekošanas līguma noslēgšanai ar atkritumu apsaimniekotāju par noteikumu 6. punktā noteikto atkritumu apsaimniekošanas zonu, spēkā ir esošās divas atkritumu apsaimniekošanas zonas: 37.1. Baložu pilsētas, Ķekavas pilsētas, Ķekavas pagasta un Daugmales pagasta administratīvās teritorijas; 37.2. Baldones pilsētas un Baldones pagasta administratīvā teritorija." Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Žilko
Ķekavas novada pašvaldības 2023.
gada 19. jūlija saistošo noteikumu Nr. 11/2023
"Grozījumi Ķekavas novada pašvaldības 2021. gada 6. oktobra
saistošajos noteikumos Nr. 30/2021 "Sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas noteikumi""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt teritorijas
dalījumu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonās.
Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Atkritumu apsaimniekošanas likuma 8. panta trešās daļas, kas noteic, ka pašvaldība izdod saistošos noteikumus par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu savā administratīvajā teritorijā, nosakot šīs teritorijas dalījumu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas zonās, prasības atkritumu savākšanai, arī minimālajam sadzīves atkritumu savākšanas biežumam, pārvadāšanai, pārkraušanai, šķirošanai un uzglabāšanai, prasības liela izmēra atkritumu, sadzīvē radušos bīstamo atkritumu un mājsaimniecībās radīto būvniecības atkritumu apsaimniekošanai, un kārtību, kādā veicami maksājumi par atkritumu apsaimniekošanu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu netiek paredzēta.
Jauni resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšanu lai nodrošinātu šo noteikumu izpildi, netiek paredzēti. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Sociālā ietekme - tiesiskais regulējums attiecināms uz
atkritumu apsaimniekošanu kopumā, kā arī uz atkritumu
radītājiem un apsaimniekotājiem. Noteikumu tiesiskais
regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet
nodrošinās vienlīdzīgas iespējas.
Ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību - atkritumu apsaimniekošanas kārtība noteikta, lai aizsargātu vidi, cilvēku dzīvību un veselību, atkritumu apsaimniekošanas kārtību, lai aizsargātu vidi, cilvēku dzīvību un veselību, novēršot vai mazinot atkritumu rašanos, nodrošinot Latvijas teritorijā radīto atkritumu dalītu savākšanu, reģenerāciju un apglabājamo atkritumu apjoma samazināšanu, kā arī veicinot dabas resursu efektīvu izmantošanu, lai palielinātu Latvijas konkurētspēju un veicinātu pāreju uz aprites ekonomiku, lai palielinātu Latvijas konkurētspēju un veicinātu pāreju uz aprites ekonomiku. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci - pašvaldības teritorijā ar saistošajiem noteikumiem, iespējams, tiks uzlabota atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma sniegšanas kvalitāte, atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām, kā arī tiks veicināta konkurence. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Privātpersonas jautājumos par projekta piemērošanu var vērsties Ķekavas novada pašvaldībā. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 1. punktā ir
noteikts, ka pašvaldības funkcija ir organizēt
iedzīvotājiem ūdenssaimniecības, siltumapgādes un sadzīves
atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus neatkarīgi no tā,
kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds.
Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas darba vietas. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai
sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas
plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts
tika publicēts pašvaldības mājas lapā no 2023. gada 23.
februāra (ieskaitot). Līdz 2023. gada 9. martam ir
saņemti vairāki viedokļi un priekšlikumi par saistošo
noteikumu projektu:
8.1. 2023. gada 8. martā (korespondenta datums 2023. gada 7. marts) pašvaldībā reģistrēts dokuments Nr. 1-6.1/23/1419 (iesniedzēja Biruta Rolle), kurā izteikts atbalsts svītrot noteikumu 37. punktu, izteikts ierosinājums organizēt atsevišķu iepirkuma procedūru par katru atkritumu apsaimniekošanas zonu, izteikts ierosinājums mainīt minimālo atkritumu savākšanas biežumu dažādām iedzīvotāju grupām, dodot iespēju brīvāk izvēlēties atkritumu izvešanas biežumu pēc savām vajadzībām; 8.2. 2023. gada 13. martā (korespondenta datums 2023. gada 8. marts) pašvaldībā reģistrēts dokuments Nr. 1-6.1/23/1500 (iesniedzējs Mikus Madarājs), kurā izteikts ierosinājums daudzīvokļu māju, kurās ir neliels dzīvokļu skaits, iedzīvotājiem cita starpā noteikt iespēju slēgt līgumu par atkritumu apsaimniekošanu arī katram dzīvoklim individuāli; 8.3. 2023. gada 13. martā (korespondenta datums 2023. gada 8. marts) pašvaldībā reģistrēts dokuments Nr. 1-6.1/23/1502 (iesniedzējs Jānis Zvaigzne), kurā izteikts viedoklis par nepieciešamību detalizēti izvērtēt, cik un kādās atkritumu apsaimniekošanas zonās ir ekonomiski pamatoti sadalāma novada teritorija, secinot, ka blīvi apdzīvotās teritorijās atkritumu apsaimniekošanas maksa ir zemāka, un priekšlikums sadalīt novada teritoriju tik zonās, cik ekonomiski pamatoti ir nepieciešams, lai dalītu iedzīvotājus pēc viņu izvēles dzīvot blīvi apdzīvotā teritorijā vai blīvi neapdzīvotā teritorijā, attiecīgi arī nodrošinot, ka blīvi apdzīvoto teritoriju iedzīvotāji maksā zemāku atkritumu apsaimniekošanas maksu; 8.4. 2023. gada 13. martā (korespondenta datums 2023. gada 8. marts) pašvaldībā reģistrēts dokuments Nr. 1-6.1/23/1503 (iesniedzēja Irina Paegle), kurā izteikts priekšlikums noteikumu 9.2. punktā noteikt atkritumu savākšanas biežumu individuālajām mājām vismaz vienreiz mēnesī, ņemot vērā iedzīvotāju atkritumu šķirošanas ieradumu attīstību. |
Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Žilko