Ministru kabineta noteikumi Nr. 276
  Rīgā 2023. gada 6. jūnijā (prot. Nr. 30 8.
  §)
  Grozījumi Ministru kabineta 2012.
  gada 16. oktobra noteikumos Nr. 709 "Noteikumi par
  pedagoģiski medicīniskajām komisijām"
  Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības
  likuma
  4. panta 6., 8. un 8.1 punktu
  1. Izdarīt Ministru kabineta 2012. gada 16. oktobra noteikumos
  Nr. 709 "Noteikumi par pedagoģiski medicīniskajām
  komisijām" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 165. nr.; 2019, 146.
  nr.) šādus grozījumus:
  1.1. izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
  "2. Valsts komisijas kompetencē ir sniegt atzinumu par
  atbilstošāko speciālās pamatizglītības vai speciālās vidējās
  izglītības programmu izglītojamiem ar redzes, dzirdes vai
  fiziskās attīstības traucējumiem no 1. līdz 12. klasei, speciālās
  pamatizglītības programmu izglītojamiem ar somatiskajām
  saslimšanām no 1. līdz 9. klasei, speciālās pamatizglītības
  programmu izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem,
  mācīšanās traucējumiem, valodas traucējumiem vai garīgās
  veselības traucējumiem no 7. līdz 9. klasei.";
  1.2. izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
  "3. Pašvaldību komisiju kompetencē ir sniegt atzinumu par
  atbilstošāko pirmsskolas izglītības programmu vai speciālo
  pirmsskolas izglītības programmu, speciālās pamatizglītības
  programmu izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem,
  mācīšanās traucējumiem, valodas traucējumiem vai garīgās
  veselības traucējumiem no 1. līdz 6. klasei, ar smagiem garīgās
  attīstības vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem no 1.
  līdz 9. klasei.";
  1.3. izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "4.1. pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā,
  nepilngadīga izglītojamā vecāku, bāriņtiesas iecelto aizbildņu
  vai aizgādņu (turpmāk - vecāki) iesniegumu vai bāriņtiesas lēmumu
  un izglītojamā, vecāku vai bāriņtiesas iesniegtajiem speciālistu
  atzinumiem un izglītības iestādes sniegto informāciju, izvērtēt
  izglītojamā veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni
  saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem un
  sniegt atzinumu (2. pielikums) par izglītojamam atbilstošāko
  izglītības programmu:
  4.1.1. speciālās pamatizglītības vai speciālās vidējās
  izglītības programmu izglītojamiem ar redzes, dzirdes vai
  fiziskās attīstības traucējumiem no 1. līdz 12. klasei;
  4.1.2. speciālās pamatizglītības programmu izglītojamiem ar
  somatiskajām saslimšanām no 1. līdz 9. klasei;
  4.1.3. speciālās pamatizglītības programmu izglītojamiem ar
  garīgās attīstības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, valodas
  traucējumiem vai garīgās veselības traucējumiem no 7. līdz 9.
  klasei;
  4.1.4. vispārējās izglītības programmu atbilstoši šo noteikumu
  4.1.1., 4.1.2. un 4.1.3. apakšpunktam;";
  1.4. izteikt 4.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "4.5. pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā, vecāku vai
  bāriņtiesas iesniegumu, strīdus gadījumā, kas saistīts ar
  pašvaldības komisijas sniegto atzinumu, atkārtoti izvērtēt
  izglītojamā veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni un
  atkārtoti sniegt atzinumu par izglītojamam atbilstošāko
  izglītības programmu;";
  1.5. izteikt 6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "6.1. pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā vai vecāku
  iesniegumu vai bāriņtiesas lēmumu un izglītojamā, vecāku vai
  bāriņtiesas iesniegtajiem speciālistu atzinumiem, kā arī
  izglītības iestādes sniegto informāciju, izvērtēt pašvaldības
  administratīvajā teritorijā dzīvojošā izglītojamā veselības
  stāvokli, spējas un attīstības līmeni saskaņā ar šo noteikumu 1.
  pielikumā minētajiem kritērijiem un sniegt atzinumu (2.
  pielikums) par izglītojamam atbilstošāko izglītības
  programmu:
  6.1.1. pirmsskolas izglītības programmu vai speciālo
  pirmsskolas izglītības programmu;
  6.1.2. speciālās pamatizglītības programmu izglītojamiem ar
  garīgās attīstības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, valodas
  traucējumiem vai garīgās veselības traucējumiem no 1. līdz 6.
  klasei;
  6.1.3. speciālās pamatizglītības programmu izglītojamiem ar
  smagiem garīgās attīstības vai vairākiem smagiem attīstības
  traucējumiem no 1. līdz 9. klasei;
  6.1.4. vispārējās pamatizglītības programmu atbilstoši šo
  noteikumu 6.1.2. un 6.1.3. apakšpunktam;";
  1.6. svītrot 6.2. apakšpunktu;
  1.7. izteikt 6.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "6.10. ieteikt izglītojamiem ar speciālajām vajadzībām
  nepieciešamos atbalsta pasākumus mācību procesa organizēšanā un
  valsts pārbaudes darbos atbilstoši šo noteikumu 6.1.1., 6.1.2.,
  6.1.3. un 6.1.4. apakšpunktam.";
  1.8. svītrot 7.2. apakšpunktu;
  1.9. papildināt ar 7.1 punktu šādā redakcijā:
  "7.1 Valsts vai pašvaldības komisija var
  sniegt atzinumu bez izglītojamā klātbūtnes komisijas sēdē:
  7.11. izglītojamiem, kuriem psihiatrs vai bērnu
  psihiatrs konstatējis smagu garīgu atpalicību (atbilstoši
  Starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu
  klasifikācijas 10. redakcijai diagnozes kods F72);
  7.12. ja izglītojamā pārvietošana var būt bīstama
  veselībai vai nav iespējama atbilstoši ģimenes ārsta vai
  ārstējošā ārsta atzinumam.";
  1.10. izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
  "8. Ja divās vai vairākās pašvaldībās darbojas pašvaldību
  komisijas ar vienādu personālsastāvu, pašvaldības veido apvienotu
  pašvaldību komisiju. Veidojot apvienoto komisiju, pašvaldības
  savstarpēji vienojas par komisijas darbības
  nodrošināšanu.";
  1.11. izteikt 12.3.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
  "12.3.8. atzinuma spēkā esības termiņš.";
  1.12. papildināt ar 24. punktu šādā redakcijā:
  "24. Līdz 2023. gada 9. jūnijam izsniegtie valsts
  komisijas un pašvaldību komisiju atzinumi par atbilstošāko
  speciālās izglītības programmu, izņemot speciālās pamatizglītības
  programmu izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem,
  mācīšanās traucējumiem, valodas traucējumiem vai garīgās
  veselības traucējumiem, ir derīgi bez termiņa ierobežojuma. Līdz
  2023. gada 9. jūnijam izsniegtie valsts komisijas un pašvaldību
  komisiju atzinumi par atbilstošāko speciālās pamatizglītības
  programmu izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem,
  mācīšanās traucējumiem, valodas traucējumiem vai garīgās
  veselības traucējumiem ir derīgi līdz 2025. gada 31.
  augustam.";
  1.13. papildināt ar 25. punktu šādā redakcijā:
  "25. Šo noteikumu 3. punktu, 6.1.2., 6.1.3., 6.1.4. un
  6.10. apakšpunktu attiecībā uz atzinuma sniegšanu par
  izglītojamam atbilstošāko izglītības programmu un ieteikumu
  sniegšanu par izglītojamam nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem
  mācību procesa organizēšanā un valsts pārbaudes darbos 5. klasei
  piemēro ar 2023. gada 1. septembri, bet izglītojamiem no 6.
  klases līdz 9. klasei - ar 2024. gada 1. septembri. Līdz
  minētajiem datumiem atzinumu par izglītojamam atbilstošāko
  izglītības programmu un ieteikumus par izglītojamam
  nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem mācību procesa organizēšanā
  un valsts pārbaudes darbos sniedz valsts komisija. ";
  1.14. izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums);
  1.15. izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
  2. Šo noteikumu 1.14. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 1.
  septembrī.
  3. Noteikumi stājas spēkā 2023. gada 10. jūnijā.
  Ministru prezidents A. K.
  Kariņš
  Izglītības un zinātnes ministre A.
  Čakša
   
  1. pielikums
  Ministru kabineta
  2023. gada 6. jūnija
  noteikumiem Nr. 276
  "1. pielikums
  Ministru kabineta
  2012. gada 16. oktobra
  noteikumiem Nr. 709
  Kritēriji pedagoģiski medicīnisko
  komisiju atzinumu sniegšanai
  
    
      | Nr.p. k.
 | Speciālās izglītības
        programmas, kodi | Izglītojamo pamatdiagnozes
        vai kritēriji | Nosacījumi | 
    
      | speciālista atzinums | speciālista atzinuma derīguma
        termiņš | 
    
      | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
    
      | 1. | Izglītojamiem ar redzes traucējumiem, 01015111 11015111 21015111 31015111 31015112 31015113 | 1.1. Bērna redzes asums ar korekciju (brilles vai
        kontaktlēcas) labāk redzošajā acī ir robežās no 0 līdz 0,3,
        ņemot vērā arī citu redzes funkciju stāvokli (redzes lauka
        ierobežojumu līdz 20º, redzes asumu tuvumā, nepieciešamību
        lietot speciālus korekcijas līdzekļus, piemēram, lupas,
        teleskopiskās brilles) un patoloģiskā procesa formu un
        dinamiku, kā arī progresējošas acu slimības: 1.1.1. adhezīva leikoma (H17.0); 1.1.2. cita veida radzenes rētas un apduļķojumi
        (H17.8); 1.1.3. radzenes deģenerācija (H18.4); 1.1.4. bērnu, jauniešu katarakta (H26.0); 1.1.5. traumatiska katarakta (H26.1); 1.1.6. sekundāra katarakta (H26.4); 1.1.7. afakija (H27.0); 1.1.8. tīklenes atslāņošanās ar plīsumu (H33.0); 1.1.9. tīklenes plīsumi bez atslāņošanās (H33.3); 1.1.10. dzeltenā plankuma un acs mugurējā pola
        deģenerācija (H35.3); 1.1.11. primāra atvērta leņķa glaukoma (H40.1); 1.1.12. primāra slēgta leņķa glaukoma (H40.2); 1.1.13. sekundāra glaukoma acs traumas dēļ (H40.3); 1.1.14. deģeneratīva miopija (H44.2); 1.1.15. redzes nerva atrofija (H47.2); 1.1.16. hipermetropija (H52.0) un ambliopija
        (H53.0);* 1.1.17. miopija (H52.1) un ambliopija (H53.0);* 1.1.18. astigmātisms (H52.2) un ambliopija
        (H53.0);** 1.1.19. abu acu aklums (H54.0); 1.1.20. vienas acs aklums, vājredzība otrā acī
        (H54.1); 1.1.21. abu acu vājredzība (H54.2); 1.1.22. nistagms un citas neregulāras acs kustības
        (H55); 1.1.23. iepriekš neminētas citas retas acu saslimšanas,
        kas izraisījušas aklumu vai vājredzību. 1.2. Šķielēšana (H49; H50) un ambliopija (H53.0).* 1.3. Starpība starp redzi labāk redzošajā acī un
        ambliopajā acī 70 % un vairāk* | Šā pielikuma 1.1. un 1.2.
      apakšpunktā minētos kritērijus izvērtējis un pamatojis
      oftalmologs | Ārstu atzinumam jābūt izdotam ne
      agrāk kā sešus mēnešus pirms komisijas sēdes | 
    
      | 2. | Izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem, 01015211 11015211 21015211 31015211 31015212 31015213 | 2.1. Nedzirdīgie izglītojamie: 2.1.1. izteikti smagas pakāpes sensorineirāla
        vājdzirdība (5. pakāpe), ja nav verbālās valodas
        attīstības; 2.1.2. smagas pakāpes sensorineirāla vājdzirdība (4.
        pakāpe), ja nav verbālās valodas attīstības; 2.1.3. izglītojamie ar kohleāriem implantiem vai dzirdes
        aparātiem bez dinamikas verbālās valodas attīstībā. 2.2. Vājdzirdīgie izglītojamie: 2.2.1. jebkuras pakāpes (1., 2., 3., 4., 5.)
        sensorineirāla vājdzirdība bez pietiekamas verbālas valodas
        attīstības dinamikas; 2.2.2. izglītojamie ar kohleāriem implantiem vai dzirdes
        aparātiem bez pietiekamas dinamikas verbālās valodas
        attīstībā | Šā pielikuma 2.1. un 2.2.
      apakšpunktā minētos kritērijus izvērtējis un pamatojis
      otorinolaringologs, audiologs un audiologopēds vai
      logopēds***, kā arī psihologs***, savukārt izglītojamiem ar
      centrālās nervu sistēmas saslimšanām - arī bērnu neirologs
      vai neirologs | Ārstu un speciālistu atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā
        sešus mēnešus pirms komisijas sēdes. Psihologa atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms
        komisijas sēdes | 
    
      | 3. | Izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem, 01015311 11015311 21015311 31015311 31015312 | 3.1. Iedzimtas balsta un kustības sistēmas kroplības un
        deformācijas, ņemot vērā arī patoloģiskā procesa formu un
        dinamiku: 3.1.1. iedzimts gūžas locītavas izmežģījums
        (Q65.0-Q65.1); 3.1.2. iedzimtas pēdas deformācijas (Q66.0-Q66.8); 3.1.3. iedzimtas mugurkaulāja un krūšu kurvja
        deformācijas (Q67.5-Q67.8); 3.1.4. iedzimtas augšējo un apakšējo ekstremitāšu
        deformācijas (Q71.0-Q76.9); 3.1.5. osteohondrodisplāzijas ar stobrkaula un
        mugurkaulāja augšanas traucējumiem (Q77-Q78.9). 3.2. Iegūtas saslimšanas ar kustību un balsta orgānu
        funkcijas traucējumiem: 3.2.1. iekaisīgas poliartropātijas (M03.6; M05.0-M05.9;
        M08.0-M08.9; M30-M36.8); 3.2.2. deformējošas dorsopātijas (M41.0-M43.9); 3.2.3. hematogēna osteomielīta sekas ar kaula augšanas
        un locītavu funkciju traucējumiem (M86.0-M86.9); 3.2.4. hondropātijas (M91-M94). 3.3. Ārējās iedarbības sekas ar kustību un balsta orgānu
        funkcijas traucējumiem: 3.3.1. mugurkaulāja lūzuma sekas (T91.1); 3.3.2. krūšu kaula un iegurņa kaulu lūzuma sekas
        (T91.2); 3.3.3. augšējo ekstremitāšu bojājuma sekas
        (T92-T92.9); 3.3.4. apakšējo ekstremitāšu bojājuma sekas
        (T93.1-T93.9); 3.3.5. termiska un ķīmiska apdeguma sekas
        (T95.0-T95.9). 3.4. Neiroloģiskie slimnieki ar fiziskās attīstības
        traucējumiem: 3.4.1. neiromuskulāras slimības (G70-G73); 3.4.2. cerebrālā trieka un citi paralītiski sindromi
        (G80-G83) | Šā pielikuma 3.1., 3.2. un 3.3. apakšpunktā minētos
        kritērijus izvērtējis un pamatojis ortopēds, reimatologs,
        traumatologs vai bērnu ķirurgs vai ķirurgs. Šā pielikuma 3.4. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis bērnu neirologs vai neirologs. Ja komisija ir atkārtota, nepieciešams rehabilitācijas
        procesa dinamikas izvērtējums | Ārstu un speciālistu atzinumam
      jābūt pierādītam ar radioloģiskās (apstiprina radiologs),
      funkcionālās vai citas objektīvas izmeklēšanas metodes
      atzinumu, un tam jābūt izdotam ne agrāk kā sešus mēnešus
      pirms komisijas sēdes | 
    
      | 4. | Izglītojamiem ar somatiskajām saslimšanām, 01015411 11015411 21015411 | 4.1. Tuberkuloze: 4.1.1. plaušu tuberkuloze (A15.0-A15.1): • pierādīta bakterioloģiski un histoloģiski; • nav pierādīta bakterioloģiski un histoloģiski, bet ir
        pierādīta klīniski un radioloģiski (A 16.0); 4.1.2. intratorakālo limfmezglu tuberkuloze (A16.3),
        bakterioloģiski pierādīta (A15.4); 4.1.3. tuberkulozs pleirīts (A15.6); 4.1.4. tuberkulozes primārkomplekss (A16.7); 4.1.5. CNS un smadzeņu apvalku tuberkuloze (meningīti)
        (A 17.0); 4.1.6. nieru tuberkuloze (A18.1); 4.1.7. perifēro limfmezglu tuberkuloze (A18.2); 4.1.8. ādas tuberkuloze (A18.4); 4.1.9. miliārā tuberkuloze (A19); 4.1.10. kontakts ar aktīvas tuberkulozes slimnieku
        ģimenē (Z 20.1).** 4.2. Nespecifiskas plaušu slimības: 4.2.1. bronhiālā astma (J45.0) - vidēji smaga vai smaga
        persistējoša astmas gaita; eksogēna alerģiska astma,
        alerģisks rinīts ar bronhiālo astmu, siena drudzis
        (polinoze) ar bronhiālo astmu; 4.2.2. bronhīts ar obstrukcijas sindromu (recidivējošs)
        (J44); 4.2.3. vienkāršs hronisks bronhīts (J41.0); 4.2.4. neprecizēts hronisks bronhīts (J42);** 4.2.5. bronhektātiskā slimība (J47); 4.2.6. mukoviscidoze - viegla un vidēji smaga gaita
        (E84.0-E84.9); 4.2.7. atkārtotas pneimonijas (J12-J15); 4.2.8. stāvoklis pēc smagas pleiropneimonijas vai
        abscidējošas pneimonijas; 4.2.9. stāvoklis pēc plaušu operācijas; 4.2.10. siena drudzis (polinoze). 4.3. Gremošanas traucējumi: 4.3.1. kardijas trūce ar gastroezofageāla refluksa
        slimību (K21); 4.3.2. gastrīts un duodenīts (K29);** 4.3.3. kuņģa čūla (K25) remisijas fāzē, akūtas
        erozijas;** 4.3.4. divpadsmitpirkstu zarnas čūla (K26) remisijas
        fāzē, akūtas erozijas;** 4.3.5. neinfekciozs gastroenterīts un kolīts
        (K52);** 4.3.6. aizcietējumi (K59);** 4.3.7. kairināta resnā zarna (K58); 4.3.8. funkcionālas caurejas (K59.1); 4.3.9. precizētas žultspūšļa slimības (K82.8); 4.3.10. celiakija (K90); 4.3.11. Krona slimība (K50) un čūlainais kolīts (K51)
        stabilas remisijas fāzē; 4.3.12. aizkuņģa dziedzera eksorkrīnās disfunkcijas (K
        86.1). 4.4. Endokrīnās, uztures un vielmaiņas slimības: 4.4.1. iedzimta hipotireoze (E03); 4.4.2. insulīnatkarīgs cukura diabēts (E10); 4.4.3. insulīnneatkarīgs cukura diabēts (E11); 4.4.4. panhipopituitārisms (E23.0); 4.4.5. hroniska virsnieru mazspēja (gan E25, gan
        E257); 4.4.6. D vitamīnrezistents rahīts (E83.3); 4.4.7. Prādera-Villija sindroms (Q87.1); 4.4.8. Tērnera sindroms (Q96) | Šā pielikuma 4.1. apakšpunktā minētos kritērijus izvērtējis
        un pamatojis ftiziatrs. Šā pielikuma 4.2. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis alergologs vai pneimonologs. Šā pielikuma 4.3. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis gastroenterologs. Šā pielikuma 4.4. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis endokrinologs | Ārstu atzinumam jābūt izdotam ne
      agrāk kā trīs mēnešus pirms komisijas sēdes | 
    
      | 5. | Izglītojamiem ar valodas traucējumiem, 01015511 11015511 21015511 | 5.1. Valodas sistēmas nepietiekama attīstība, I-II pakāpe. 5.2. Valodas sistēmas nepietiekama attīstība, III pakāpe.** 5.3. Fonētiski fonemātiski traucējumi.** 5.4. Skaņu izrunas traucējumi.** 5.5. Rakstīšanas traucējumi vai disgrāfija. 5.6. Izteikti lasīšanas traucējumi vai disleksija. 5.7. Izglītojamais ar kohleāro implantu vai dzirdes
        aparātu, ja iespējams panākt valodas attīstību. 5.8. Specifiski runas artikulācijas traucējumi
        (F80.0). 5.9. Ekspresīvās valodas traucējumi (F80.1). 5.10. Receptīvās valodas traucējumi (F80.2). 5.11. Iegūta afāzija ar epilepsiju (F80.3). 5.12. Citi runas un valodas attīstības traucējumi
        (F80.8). 5.13. Neprecizēti runas un valodas traucējumi
        (F80.9).** 5.14. Stostīšanās (F98.5). 5.15. Specifiski lasīšanas traucējumi (F81.0). 5.16. Specifiski pareizrakstības traucējumi (F81.1). 5.17. Afāzija (R47.0). 5.18. Dizartrija (R47.1). 5.19. Iedzimtas šķeltnes (Q 35-Q 38) | Šā pielikuma 5.1.-5.4. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis logopēds.*** Šā pielikuma 5.5. un 5.6. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis izglītības vai klīniskais
        psihologs*** vai logopēds.*** Šā pielikuma 5.7. apakšpunktā minēto kritēriju
        izvērtējis un pamatojis otorinolaringologs un audiologs, kā
        arī audiologopēds vai logopēds.*** Šā pielikuma 5.7.-5.15. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis bērnu psihiatrs vai psihiatrs. Šā pielikuma 5.16. un 5.17. apakšpunktā minētos
        kritērijus izvērtējis un pamatojis bērnu neirologs vai
        neirologs. Šā pielikuma 5.18. un 5.19. apakšpunktā minētos
        kritērijus izvērtējis un pamatojis ķirurgs | Ārstu un speciālistu atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā
        trīs mēnešus pirms komisijas sēdes. Psihologa atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms
        komisijas sēdes | 
    
      | 6. | Izglītojamiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, 01015611 | 6.1. Zems kopējo intelektuālo spēju attīstības līmenis
        (zemāks par vecumposma vidējiem rādītājiem, bet nesasniedz
        garīgās atpalicības robežu). 6.2. Kavēta attīstība kādā funkcionālā jomā: uztvere,
        valodas sapratne un motoriskās funkcijas. 6.3. Kavēta attīstība, kas radusies sociālās
        deprivācijas rezultātā. 6.4. Specifiski mācīšanās traucējumi. 6.5. Vizuāli telpisko spēju traucējumi. 6.6. Verbāli loģisko spēju traucējumi. 6.7. Jaukti mācīšanās iemaņu traucējumi (F81.3). 6.8. Specifiski motorisko funkciju attīstības traucējumi
        (F82). 6.9. Viegli kognitīvi traucējumi (F06.7). 6.10. Jaukti specifiski attīstības traucējumi (F83). 6.11. Neprecizēti mācīšanās iemaņu attīstības traucējumi
        (F81.9). 6.12. Bērnības autisms (F84.0) vai atipisks autisms
        (F84.1), vai Aspergera sindroms (F84.5), ja intelektuālo
        spēju attīstības līmenis atbilst vecuma vidējai vai
        zemākajai normai (nesasniedzot garīgās atpalicības
        robežu) | Šā pielikuma 6.1.-6.6. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis izglītības vai klīniskais
        psihologs.*** Šā pielikuma 6.7.-6.12. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis bērnu psihiatrs vai psihiatrs | Ārstu atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā trīs mēnešus
        pirms komisijas sēdes. Psihologa atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms
        komisijas sēdes | 
    
      | 7. | Izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, 11015611 21015611 | 7.1. Zems kopējo intelektuālo spēju attīstības līmenis
        (zemāks par vecumposma vidējiem rādītājiem, bet nesasniedz
        garīgās atpalicības robežu). 7.2. Specifiski mācīšanās traucējumi. 7.3. Lasīšanas traucējumi vai disleksija. 7.4. Aritmētisko iemaņu mācīšanās traucējumi. 7.5. Izteikti vizuāli telpisko spēju traucējumi. 7.6. Verbāli loģisko spēju traucējumi. 7.7. Izteikti pazemināta kognitīvā produktivitāte. 7.8. Jaukti mācīšanās iemaņu traucējumi (F81.3). 7.9. Specifiski lasīšanas traucējumi (F81.0). 7.10. Specifiski aritmētisko iemaņu traucējumi
        (F81.2). 7.11. Specifiski motorisko funkciju attīstības
        traucējumi (F82). 7.12. Jaukti specifiski attīstības traucējumi (F83). 7.13. Bērnības autisms (F84.0) vai atipisks autisms
        (F84.1), vai Aspergera sindroms (F84.5), ja intelektuālo
        spēju attīstības līmenis atbilst vecuma vidējai vai
        zemākajai normai (nesasniedzot garīgās atpalicības
        robežu). 7.14. Viegli kognitīvi traucējumi (F06.7) | Šā pielikuma 7.1.-7.7. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis izglītības vai klīniskais
        psihologs.*** Šā pielikuma 7.8.-7.14. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis bērnu psihiatrs vai psihiatrs | Ārstu atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā sešus mēnešus
        pirms komisijas sēdes. Psihologa atzinumam jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms
        komisijas sēdes | 
    
      | 8. | Izglītojamiem ar garīgās veselības traucējumiem, 01015711 21015711 | 8.1. Psihiski traucējumi, kas rodas smadzeņu bojājuma un
        disfunkcijas vai somatiskas slimības dēļ (F06.0-F06.6,
        F06.8): 8.1.1. organiski garastāvokļa traucējumi (F06.3); 8.1.2. organiska trauksme (F06.4); 8.1.3. organiska emocionāla labilitāte (F 06.6); 8.1.4. viegli kognitīvi traucējumi (F06.7). 8.2. Personības un uzvedības traucējumi smadzeņu
        slimības, bojājuma vai disfunkcijas dēļ (F07.0-F07.8). 8.3. Šizofrēnija, šizotipiskie traucējumi un murgi
        (F20-F25.8): 8.3.1. šizofrēnija (F20.0-20.8); 8.3.2. šizotipiski traucējumi (F21); 8.3.3. persistējoši murgi (F22.0-F22.8); 8.3.4. akūti un transitoriski psihotiski traucējumi
        (F23.0-F23.8); 8.3.5. inducēti murgi (F24); 8.3.6. šizoafektīvi traucējumi (F25.0-F25.8). 8.4. Garastāvokļa (afektīvie) traucējumi (F30-F34): 8.4.1. maniakāla epizode (F30.0-F30.8); 8.4.2. bipolāri afektīvi traucējumi (F31.0-F31.8); 8.4.3. depresīva epizode (F32.0-F32.8); 8.4.4. rekurenti depresīvi traucējumi (F33.0-F33.8); 8.4.5. persistējoši garastāvokļa (afektīvi) traucējumi
        (F34.0-F34.8). 8.5. Neirotiski, ar stresu saistīti un somatoformi
        traucējumi (F40-F48): 8.5.1. fobiska trauksmainība (F40.0-F40.8); 8.5.2. cita veida trauksme (F41); 8.5.3. obsesīvi kompulsīvi traucējumi (F42); 8.5.4. reakcija uz stresu un adaptācijas traucējumi
        (F43); 8.5.5. disociatīvi traucējumi (F44.0-F44.8); 8.5.6. somatoformi traucējumi (F45.0-F45.8); 8.5.7. citi neirotiski traucējumi (F48.0-F48.8). 8.6. Uzvedības sindromi, kas saistīti ar fizioloģiskiem
        traucējumiem un somatiskiem faktoriem (F50, F51): 8.6.1. ēšanas traucējumi (F50.0-F50.9); 8.6.2. neorganiski miega traucējumi (F51.0-F51.9). 8.7. Pervazīvi attīstības traucējumi (F84.0-F84.9). 8.8. Uzvedības un emocionāli traucējumi, kas parasti
        sākušies bērnībā un pusaudža vecumā (F90-F92, F94, F
        95): 8.8.1. hiperkinētiski traucējumi (F90.0-F90.8); 8.8.2. uzvedības traucējumi (F91.0, F91.1, F91.3,
        F91.8); 8.8.3. jaukti uzvedības un emocionāli traucējumi
        (F92.0-F92.8); 8.8.4. sociālās funkcionēšanas traucējumi bērnībā vai
        pusaudža vecumā (F94.0-94.8); 8.8.5. rauste (F95.0- F95.8). 8.9. Citi uzvedības un emociju traucējumi, kas sākušies
        bērnībā un pusaudža vecumā (F98.0-F98.8). 8.10. Epilepsija (G40) ar personības izmaiņām vai bez
        tām | Šā pielikuma 8.1.-8.9. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis bērnu psihiatrs vai psihiatrs. Šā pielikuma 8.10. apakšpunktā minēto kritēriju
        izvērtējis un pamatojis bērnu psihiatrs vai psihiatrs vai
        bērnu neirologs vai neirologs | Ārstu atzinumam jābūt izdotam ne
      agrāk kā trīs mēnešus pirms komisijas sēdes | 
    
      | 9. | Izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, 01015811 11015811 21015811 | 9.1. Viegla garīga atpalicība (F70.0). 9.2. Viegla garīga atpalicība ar būtiskām uzvedības
        pārmaiņām, kam nepieciešama uzmanīšana un ārstēšana
        (F70.1). 9.3. Bērnības autisms (F84.0), ja izglītojamā
        intelektuālo spēju attīstības līmenis atbilst vieglas
        garīgās atpalicības robežām. 9.4. Atipisks autisms (garīga atpalicība ar autiskām
        iezīmēm) (F84.1). 9.5. Hiperaktīvi traucējumi, kas saistīti ar psihisku
        atpalicību un stereotipām kustībām (F84.4). 9.6. Šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem specifiskiem
        intelekta traucējumiem (F20). 9.7. Epilepsijas izraisīta demence (F02.8 + G40) | Šā pielikuma 9.1.-9.7.
      apakšpunktā minētos kritērijus izvērtējis un pamatojis
      izglītības vai klīniskais psihologs*** un bērnu psihiatrs vai
      psihiatrs | Ārstu un psihologa atzinumam
      jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms komisijas sēdes | 
    
      | 10. | Izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
        vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, 01015911 11015911 21015911 | 10.1. Vidēji smaga garīga atpalicība (F71). 10.2. Smaga garīga atpalicība (F72). 10.3. Pervazīvi attīstības traucējumi (F84 ar vidēji
        smagiem un smagiem intelekta traucējumiem). 10.4. Šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem vidēji
        smagiem un smagiem intelekta traucējumiem (F20). 10.5. Epilepsijas izraisīta demence (F02.8 + G40). 10.6. Vairāki smagi attīstības traucējumi | Šā pielikuma 10.1.-10.5. apakšpunktā minētos kritērijus
        izvērtējis un pamatojis izglītības vai klīniskais
        psihologs*** un bērnu psihiatrs vai psihiatrs. Šā pielikuma 10.6. apakšpunktā minēto kritēriju
        izvērtējuši un pamatojuši divi vai vairāki dažādu
        specializāciju ārsti | Ārstu un psihologa atzinumam
      jābūt izdotam ne agrāk kā gadu pirms komisijas sēdes | 
  
  
    Piezīmes.
    1. * Pirmsskolas vecumā iesaka uz noteiktu termiņu.
    2. ** Programmas iesaka uz noteiktu termiņu.
    3. *** Speciālistu atzinumi noformēti atbilstoši Valsts
    pedagoģiski medicīniskās komisijas izstrādātajai
    metodikai."
   
   
  2. pielikums
  Ministru kabineta
  2023. gada 6. jūnija
  noteikumiem Nr. 276
  Atzinuma veidlapas paraugs
  
    
      
        |  | pedagoģiski
        medicīniskās komisijas | 
      
        | (valsts, novada,
        valstspilsētas) |  | 
    
    ATZINUMS Nr.
    ____
    
      
        |  |  |  | 
      
        | (izdošanas vieta) |  | (datums*) | 
    
    Atzinums izsniegts, pamatojoties uz pedagoģiski medicīniskās
    komisijas 20____. gada ____. _____________ lēmumu (sēdes
    protokols Nr.____).
    
      
        | Izglītojamā
        vārds, uzvārds |  | 
      
        | Personas
        kods |  | 
      
        | Deklarētā
        dzīvesvietas adrese |  | 
      
        | Faktiskā
        dzīvesvietas adrese |  | 
      
        | Izglītības
        iestāde |  | 
      
        | Klase/pirmsskolā
        vecuma grupa |  | 
    
    Pedagoģiski medicīniskās komisijas
    atzinums
    
      
        | Izglītojamā
        veselības stāvoklim, spēju un attīstības līmenim
        piemērotākā izglītības programma ir |  | 
      
        | izglītības
        programmas kods |  | 
    
    Nepieciešamie atbalsta pasākumi
    
    Citi ieteikumi
    
    
      
        | Atzinums spēkā
        līdz |  |  | 
      
        |  | (norādīt datumu) |  | 
    
    
      
        | Komisijas
        vadītājs |  |  |  | 
      
        |  | (vārds, uzvārds) |  | (paraksts*) | 
    
    Z. v.
    Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un
    "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir
    sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
    dokumentu noformēšanu.