Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 6/2023 Saulkrastos 2023. gada 26. aprīlī Grozījumi Saulkrastu novada domes 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. SN 16/2021 "Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Saulkrastu novadā"Apstiprināti Izdoti saskaņā ar Izdarīt Saulkrastu novada domes 2021. gada 27. oktobra saistošajos noteikumos Nr. SN 16/2021 "Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Saulkrastu novadā" (turpmāk - Noteikumi) šādus grozījumus: 1. Aizstāt 6. punktā vārdus "likumu "Par pašvaldībām"" ar vārdiem "Pašvaldību likumu". 2. Izteikt 25.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "25.1.1. Saulkrastu pilsētā, Zvejniekciemā, Bātciemā, Gāršmuižā, Pabažos, Sējā, Lojā un Murjāņos:" 3. Izteikt 25.2. punku šādā redakcijā: "25.2. Ja nekustamais īpašums netiek lietots un par to ir iesniegts apliecinājums atkritumu apsaimniekotājam, nekustamā īpašuma īpašnieks var vienoties ar atkritumu apsaimniekotāju par šo noteikumu 25.1.1.1. punktā minētā līguma noteikumu izmaiņām, paredzot atkritumu radītajam sadzīves atkritumu daudzumam atbilstošu atkritumu izvešanas grafiku, bet ne retāk kā 1 (vienu) reizi gadā.". Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis
Saistošo noteikumu "Grozījumi
Saulkrastu novada domes 2021. gada 27. oktobra
saistošajos noteikumos Nr. SN 16/2021 "Par sadzīves
atkritumu apsaimniekošanu Saulkrastu novadā""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
Mērķis |
Ar 2023. gada 1. janvāri spēku zaudē likums "Par
pašvaldībām". Saistošo noteikumu tekstā ir ietverta
atsauce uz likumu "Par pašvaldībām", līdz ar to
ir nepieciešami grozījumi 2021. gada 27. oktobra
saistošajos noteikumos Nr. SN 16/2021 "Par
sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Saulkrastu novadā".
Lai nodrošinātu vienlīdzīgas prasības attiecībā uz atkritumu izvešanas biežumu ciemos, kuros nekustamie īpašumi ir apdzīvoti visu gadu, prasības, kas attiecas uz atkritumu radītājiem Saulkrastu pilsētā, Zvejniekciemā, Murjāņos, Lojā un Pabažos, tiks attiecinātas arī uz Bātciemu, Gāršmuižu un Sēju. Pēc būtības minētā norma ir attiecināma uz teritorijām, kas vēsturiski ir apdzīvotas galvenokārt sezonāli. Taču ņemot vērā, ka ciemi Bātciems, Gāršmuiža un Sēja ir apdzīvoti visu gadu, nav pamata attiecināt atkritumu izvešanas biežumu šajās teritorijās kā uz teritorijām, ka tiek apdzīvotas galvenokārt vasaras sezonā. |
Nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
Ar 2023. gada 1. janvāri spēku zaudē likums "Par
pašvaldībām". Lai novērstu sasitošajos noteikumos
atsauci uz spēkā neesošu normatīvo regulējumu, atbilstoši
2009. gada 3. februāra Ministru kabineta
noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu
sagatavošanas noteikumi" 3.1 punktā un 138.
punktā noteiktajam ir izstrādājams saistošo noteikumu
grozījumu projekts.
Atkritumu apsaimniekošanas likuma 8. panta pirmās daļas 3. punktā cita starpā noteikts, ka pašvaldība izdod saistošos noteikumus par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu savā administratīvajā teritorijā, nosakot prasības atkritumu savākšanai, arī minimālajam sadzīves atkritumu savākšanas biežumam, līdz ar to nav konstatējamas iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi. |
Fiskālo ietekmi uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus (izņemot saistošo noteikumu projektu par pašvaldības nodevām, kam nenorāda plānoto ietekmi uz pašvaldības budžetu) |
Atkritumu apsaimniekošanas likuma 43. pants paredz
administratīvo atbildību par pārkāpumiem atkritumu
apsaimniekošanas jomā, nosakot naudas sodu fiziskām un
juridiskām personām. Par sadzīves atkritumu radītāja vai
valdītāja nepiedalīšanos pašvaldības organizētajā sadzīves
atkritumu apsaimniekošanā piemēro brīdinājumu vai naudas
sodu fiziskajai personai no desmit līdz simt piecdesmit
naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai - no
piecdesmit līdz trīssimt naudas soda vienībām. Savukārt Par
atkritumu apsaimniekošanas noteikumu pārkāpšanu piemēro
brīdinājumu vai naudas sodu atkritumu radītājam vai
valdītājam - fiziskajai personai - no četrpadsmit līdz
divsimt naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai -
no piecdesmit līdz piecsimt sešdesmit naudas soda vienībām.
Atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 16. panta otrajai daļai viena naudas soda vienība ir pieci euro. Administratīvās atbildības likuma 263. panta sestā daļa cita starpā noteic, ka naudas sodus, kas piemēroti par pašvaldību saistošajos noteikumos paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem, ieskaita pašvaldību budžetos. Pašvaldību budžetos ieskaita arī tos naudas sodus, kurus par likumos paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem piemērojušas pašvaldību amatpersonas. Ievērojot minēto, varētu palielināties Pašvaldības budžeta ieņēmumi. |
Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi vērsti uz vides aizsardzību. |
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām - gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
Lai nodrošinātu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas līguma noslēgšanu atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem, personām jāvēršas SIA "ZAAO". |
Ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi tiešu ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem nerada. |
Izpildes nodrošināšana | Sasitošajos noteikumos paredzēto minimālo sadzīves atkritumu savākšanas biežumu nodrošina SIA "ZAAO". |
Prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Pašvaldība ir konstatējusi problēmu, ka atkritumu radītāju negodprātīgas rīcības rezultātā (neslēdzot līgumus par atkritumu apsaimniekošanu vai atsakot atkritumu izvešanu nolūkā ekonomēt finanšu līdzekļus) atkritumu radītāji atkritumus novieto tam neparedzētās vietās, tādejādi radot vides piesārņojumu. Saistošajos noteikumos ietvertā prasība iesniegt apliecinājumu par to, ka nekustamais īpašums netiek lietots, noteikta ar mērķi radīt iespēju kontroles nodrošināšanai, proti, ja nekustamā īpašuma īpašnieks ir apliecinājis, ka īpašums netiek lietots, bet pašvaldība konstatē, ka īpašums tiek lietots, tiek radīts tiesisks pamats vērsties pret nekustamā īpašuma īpašniekiem par atkritumu apsaimniekošanas noteikumu pārkāpumiem. |
Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām (tostarp saistošo noteikumu projekta publiskās izvērtēšanas laikā saņemtos sabiedrības viedokļus) | Saistošo noteikumu projekts 2023. gada 12. aprīlī ievietots Saulkrastu novada pašvaldības tīmekļa vietnē sadaļā Saistošo noteikumu projekti. |
Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis