Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 5 Rīgā 2023. gada 19. janvārī (prot. Nr. 3, 5. p.) Par būtiskas ietekmes atcelšanu vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgūSabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators), lai varētu nodrošināt Elektronisko sakaru likuma mērķi un īstenotu kompetenci, kas noteikta Elektronisko sakaru likuma 9.panta pirmās daļas 1., 2., 3. un 19.punktā, veica vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgus analīzi šādiem elektronisko sakaru komersantiem: 1. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "AUGSTCELTNE", reģistrācijas numurs: 40103000117, juridiskā adrese: Citadeles iela 3, Rīga, LV-1010 (turpmāk - SIA "AUGSTCELTNE"); 2. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "BEAUTY CODE", reģistrācijas numurs: 40103968743, juridiskā adrese: Brīvības iela 74-23, Rīga, LV-1011 (turpmāk - SIA "BEAUTY CODE")1; 3. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "D-COM", reģistrācijas numurs: 40003642891, juridiskā adrese: Turaidas iela 10, Rīga, LV-1039 (turpmāk - SIA "D-COM"); 4. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Datagrupa.lv", reģistrācijas numurs: 40003475316, juridiskā adrese: Katlakalna iela 1, Rīga, LV-1073 (turpmāk - SIA "Datagrupa.lv")2; 5. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "DAUTKOM TV", reģistrācijas numurs: 41503014963, juridiskā adrese: Maskavas iela 322, Rīga, LV-1063 (turpmāk - SIA "DAUTKOM TV")3; 6. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "IT GROUP", reģistrācijas numurs: 40003504193, juridiskā adrese: Krustpils iela 12, Rīga, LV-1073 (turpmāk - SIA "IT GROUP"); 7. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "LUTOR", reģistrācijas numurs: 40003643134, juridiskā adrese: "Zonepes Nr. 6"-4, Salacgrīvas pag., Salacgrīvas nov., LV-4054 (turpmāk - SIA "LUTOR")4; 8. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "MEGATEL", reģistrācijas numurs: 40103296789, juridiskā adrese: Eksporta iela 2A-4, Rīga, LV-1010 (turpmāk - SIA "MEGATEL"); 9. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latnet", reģistrācijas numurs: 50003913971, juridiskā adrese: Uriekstes iela 2A-24, Rīga, LV-1005 (turpmāk - SIA "Latnet")5; 10. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Radio Telecommunications Network", reģistrācijas numurs: 40003172251, juridiskā adrese: Cēsu iela 31 k-3, Rīga, LV-1012 (turpmāk - SIA "Radio Telecommunications Network"); 11. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "SIGIS", reģistrācijas numurs: 40103046358, juridiskā adrese: Noliktavas iela 3-5, Rīga, LV-1010 (turpmāk - SIA "SIGIS"); 12. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "XOmobile", reģistrācijas numurs: 40103181903, juridiskā adrese: Republikas laukums 3-225, Rīga, LV-1010 (turpmāk - SIA "XOmobile"); 13. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "ULSI", reģistrācijas numurs: 44103015443, juridiskā adrese: Brīvības iela 180, Rīga, LV-1012 (turpmāk - SIA "ULSI") (turpmāk šā lēmuma ievaddaļas 1.-13.punkts - Komersanti). Regulatora "Ziņojums par tirgus analīzi par Eiropas Komisijas 2014.gada 9.oktobra Ieteikumā 2014/710/ES par konkrētajiem produktu un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante regulējums saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK (2014/710/ES) par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem minēto tirgu: Nr.1 - Vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšana fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos" (turpmāk - Ziņojums par tirgus analīzi) ir šā lēmuma sastāvdaļa un ir publiski pieejams Regulatora tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv. Ziņojumā par tirgus analīzi ir izklāstīta vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgus analīzes veikšanas gaita, konstatētās problēmas šajā tirgū un risinājumi konstatēto problēmu novēršanai. Regulators, pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 9.panta otro daļu un uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta otro daļu, savas kompetences ietvaros patstāvīgi pieņem lēmumus, normatīvos aktus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem elektronisko sakaru komersantiem un galalietotājiem. Pieņemtā lēmuma vai izdotā administratīvā akta pamatojumā Regulators ņem vērā Eiropas Komisijas ieteikumus attiecīgajā jautājumā. Regulators konstatē 1. Saskaņā ar Regulatora 2009.gada 20.maija lēmuma Nr.151 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Augstceltne" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Augstceltne" publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.151) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 1.punktā minētais elektronisko sakaru komersants ir noteikts par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2009.gada 1.jūlija. Ar Lēmuma Nr.151 lemjošās daļas 1.-5.punktu šā lēmuma ievaddaļas 1.punktā minētajam elektronisko sakaru komersantam ir noteiktas saistības. 2. Saskaņā ar Regulatora 2014.gada 4.novembra lēmumu Nr.284 "Par saistību nodrošināt piekļuvi elektronisko sakaru tīklam" (turpmāk - Lēmums Nr.284) šā lēmuma ievaddaļas 1., 3., 4., 6., 9. un 11.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem ir noteikta saistība nodrošināt citiem elektronisko sakaru komersantiem starpsavienojumu un piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai ar to saistītiem elementiem. 3. Saskaņā ar Regulatora 2018.gada 8.novembra lēmuma Nr.123 "Par būtisku ietekmi vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.123) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 2., 7., 12. un 13.punktā minētie elektronisko sakaru komersanti ir noteikti par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2018.gada 12.decembra. Ar Lēmuma Nr.123 lemjošās daļas 1.-7.punktu šā lēmuma ievaddaļas 2., 7., 12. un 13.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem ir noteiktas saistības. 4. Saskaņā ar Regulatora 2006.gada 16.augusta lēmuma Nr.207 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "D-COM" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "D-COM" publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.207) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 3.punktā minētais elektronisko sakaru komersants ir noteikts par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2007.gada 1.janvāra. Ar Lēmuma Nr.207 lemjošās daļas 1.-5.punktu šā lēmuma ievaddaļas 3.punktā minētajam elektronisko sakaru komersantam ir noteiktas saistības. 5. Saskaņā ar Regulatora 2006.gada 28.jūnija lēmuma Nr.158 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "DATAGRUPA 777" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "DATAGRUPA 777" publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.158) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 4.punktā minētais elektronisko sakaru komersants ir noteikts par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2007.gada 1.janvāra. Ar Lēmuma Nr.158 lemjošās daļas 1.-5.punktu šā lēmuma ievaddaļas 4.punktā minētajam elektronisko sakaru komersantam ir noteiktas saistības. 6. Saskaņā ar Regulatora 2006.gada 28.jūnija lēmuma Nr.164 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "SIGIS" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "SIGIS" publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.164) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 11.punktā minētais elektronisko sakaru komersants ir noteikts par elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2007.gada 1.janvāra. Ar Lēmuma Nr.164 lemjošās daļas 1.-5.punktu šā lēmuma ievaddaļas 11.punktā minētajam elektronisko sakaru komersantam ir noteiktas saistības. 7. Saskaņā ar Regulatora 2014.gada 4.novembra lēmuma Nr.283 "Par būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.283) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 5., 8. un 10.punktā minētie elektronisko sakaru komersanti ir noteikti par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2014.gada 8.decembra. Ar Lēmuma Nr.283 lemjošās daļas 1.-7.punktu šā lēmuma ievaddaļas 5., 8. un 10.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem ir noteiktas saistības. 8. Saskaņā ar Regulatora 2011.gada 10.augusta lēmuma Nr.218 "Par būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālajā publiskajā telefonu tīklā tirgū" (turpmāk - Lēmums Nr.218) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 6. un 9.punktā minētie elektronisko sakaru komersanti ir noteikti par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālā publiskā telefonu tīklā tirgū no 2012.gada 1.marta. Ar Lēmuma Nr.218 lemjošās daļas 1.-7.punktu šā lēmuma ievaddaļas 6. un 9.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem ir noteiktas saistības. 9. Saskaņā ar Regulatora 2011.gada 10.augusta lēmumu Nr.217 "Par starpsavienojumu tarifu regulēšanas saistības piemērošanu" (turpmāk - Lēmums Nr.217) lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 1., 3., 4. un 11.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem no 2012.gada 1.marta ir noteikta tarifu regulēšanas saistība. 10. Ar Eiropas Komisijas 2020.gada 18.decembra Deleģēto regulu (ES) 2021/654, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2018/1972 papildina, nosakot vienotu maksimālo Savienības mēroga mobilā balss savienojuma pabeigšanas tarifu un vienotu maksimālo Savienības mēroga fiksētā balss savienojuma pabeigšanas tarifu (turpmāk - Regula) noteikts vienotais maksimālais Eiropas Savienības mēroga fiksētā balss savienojuma pabeigšanas tarifs. 11. Saskaņā ar Regulatora 2021.gada 17.jūnija lēmuma Nr.69 "Par balss savienojuma pabeigšanas publiskajā fiksētajā telefonu tīklā tarifa augšējās robežas atcelšanu" lemjošās daļas 1.punktu šā lēmuma ievaddaļas 1., 3., 4., 5., 8., 10. un 11.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem no 2021.gada 1.jūlija atcelts Regulatora 2017.gada 26.aprīļa lēmuma Nr.39 "Par savienojuma pabeigšanas publiskā fiksētā telefonu tīklā tarifa augšējo robežu" lemjošās daļas 1.-3.punkts un šā lēmuma ievaddaļas 12. un 13.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem atcelts Regulatora 2018.gada 8.novembra lēmuma Nr.123 "Par būtisku ietekmi vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgū" lemjošās daļas 6.punkts. 12. Šobrīd ir spēkā 2020.gada 29.decembrī publicētais Eiropas Komisijas 2020.gada 18.decembra Ieteikums (ES) 2020/2245 par konkrētajiem produktu un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante regulējums saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra Direktīvu (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi (turpmāk - Ieteikums 2020). 13. Vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgus (turpmāk - Savienojumu pabeigšanas tirgus) nav iekļauts šobrīd aktuālajā Ieteikumā 2020, bet tika iekļauts 2014.gada 11.oktobrī publicētajā Eiropas Komisijas 2014.gada 9.oktobra Ieteikumā 2014/710/ES par konkrētajiem produktu un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante (apsteidzošs) regulējums saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk - Ieteikums 2014), 2007.gada 28.decembrī publicētajā Eiropas Komisijas 2007.gada 17.decembra Ieteikumā 2007/879/EK par konkrētajiem preču un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante (apsteidzošs) regulējums saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk - Ieteikums 2007) un 2003.gada 8.maijā publicētajā Eiropas Komisijas 2003.gada 11.februāra Ieteikumā 2003/311/EK par konkrētajiem preču un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, kuros var būt nepieciešams ex ante (apsteidzošs) regulējums saskaņā ar Direktīvu 2002/21/EK (turpmāk - Ieteikums 2003). 14. Savienojumu pabeigšanas tirgus svītrošana no Ieteikumā 2020 minēto tirgu saraksta neatceļ Regulatora pieņemtos lēmumus par elektronisko sakaru komersanta noteikšanu par komersantu ar būtisku ietekmi tirgū un par saistību noteikšanu. Spēkā esošās saistības elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi tirgū var grozīt vai atcelt tikai ar Regulatora lēmumu, kas ir balstīts uz tirgus analīzi. 15. Saskaņā ar Ieteikuma 2020 22.punktu valstu regulatoriem būtu jāanalizē arī tirgi, kas nav norādīti šajā ieteikumā, bet tiek regulēti to jurisdikcijas teritorijā, pamatojoties uz iepriekšējām tirgus analīzēm, vai citi tirgi, ja šiem regulatoriem ir pietiekams pamats uzskatīt, ka trīs kritēriju pārbaude ir sekmīga. Tādējādi valstu regulatori var definēt arī citus konkrētus produktu un pakalpojumu tirgus, kas nav uzskaitīti šajā ieteikumā, ja tie var pierādīt, ka valsts kontekstā šie tirgi iztur trīs kritēriju pārbaudi. 16. Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra Direktīvas (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi (turpmāk - Kodekss) 165.punkts noteic, ka valsts regulatīvajām iestādēm būtu arī jāanalizē tirgi, kuri nav ietverti aktuālajā ieteikumā, bet kurus šo iestāžu jurisdikcijā esošajā teritorijā regulē, pamatojoties uz agrāk veiktu tirgus analīzi, vai citi tirgi, ja šīm iestādēm ir pietiekams pamats uzskatīt, ka ir izpildīti šajā direktīvā noteiktie trīs kritēriji. 17. Saskaņā ar Ieteikuma 2020 40.punktu pēc Regulas spēkā stāšanās savienojuma pabeigšanas tirgi Eiropas Savienības līmenī vairs neizturēs trīs kritēriju pārbaudi. Tomēr Ieteikuma 2020 41.punkts noteic, ka īpaši apstākļi var pamatot savienojuma pabeigšanas tirgu atsevišķu aspektu regulēšanu dažās dalībvalstīs. Īpašie valsts apstākļi var norādīt uz to, ka šie tirgi nav tendēti uz konkurenci nākotnes kontekstā, vai arī uz to, ka konkurences problēmas nav atrisinātas. Tā var būt gadījumos, kad operatoriem tiek liegti starpsavienojumi vai rodas problēmas ar to, ka zvani no to tīkla tiek pabeigti citu operatoru tīklos. Valstu regulatoriem šādas problēmas būtu jārisina, vai nu uzliekot uzņēmumiem ar būtisku ietekmi tirgū pienākumus, kas nav tikai cenu kontrole, ja tiek izturēta trīs kritēriju pārbaude, vai arī izmantojot citus piemērotus regulatīvos instrumentus, t.i., Kodeksa 61.panta 2.punktu, ja tiek izpildīti tajā minētie nosacījumi. 18. Saskaņā ar Ieteikuma 2020 45.punktu, izvērtējot, vai grozīt vai saglabāt spēkā esošos regulatīvos pienākumus, valstu regulatoriem būtu jāpiemēro trīs kritēriju pārbaude arī tiem tirgiem, kas minēti Ieteikuma 2003, Ieteikuma 2007 un Ieteikuma 2014 pielikumos, bet vairs nav uzskaitīti Ieteikuma 2020 pielikumā. 19. Savienojumu pabeigšanas tirgus Ieteikumā 2014 norādīts kā Tirgus Nr.1, Ieteikumā 2007 - kā Tirgus Nr.3 un Ieteikumā 2003 - kā Tirgus Nr.9. 20. Regulators saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 74.panta pirmo daļu un 75.panta pirmo daļu veica Ieteikumā 2014 noteiktā Tirgus Nr.1 - Savienojumu pabeigšanas tirgus - analīzi. 21. Savienojumu pabeigšanas pakalpojums ir elektronisko sakaru komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina ienākošās noslodzes maršrutēšanu uz pieslēguma punktiem elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīklā no pēdējās komutatīvās iekārtas pirms pieslēguma punkta, kuru var izmantot starpsavienojumam, līdz pieslēguma punktam. Elektronisko sakaru pakalpojuma lietotāji ir citi elektronisko sakaru komersanti, kuri nodrošina publisko telefonu tīklu. 22. Ņemot vērā konkrētā tirgus definīciju, Regulators ir noteicis, ka savienojumu pabeigšanas pakalpojuma sniegšanas ģeogrāfiskais mērogs (teritorija) ir elektronisko sakaru komersanta individuālais publiskais fiksētais telefonu tīkls. 23. Regulators noteic, ka šā lēmuma izpratnē konkrētais tirgus definējams kā vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgus (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi). 24. Ņemot vērā, ka Savienojumu pabeigšanas tirgus pēc Ieteikuma 2020 pieņemšanas vairs nav starp tiem tirgiem, kuros Eiropas Komisija rekomendē piemērot ex ante (apsteidzošu) regulējumu, tad, lai noteiktu tirgus, kuros var būt nepieciešams ex ante (apsteidzošs) regulējums, jāizvērtē trīs kumulatīvi kritēriji. Pirmais kritērijs ir augsti un ilglaicīgi šķēršļi ienākšanai tirgū. Otrais kritērijs ir tirgus struktūra, kas nav vērsta uz efektīvu konkurenci attiecīgā laikposmā. Ar trešo kritēriju pārbauda, vai konkrētais tirgus ir tāds, ka, piemērojot tikai konkurences tiesības vien, nevarētu pienācīgi labot attiecīgās tirgus nepilnības. 25. Tirgus ir uzskatāms par tirgu, kurā nepieciešams piemērot ex ante (apsteidzošu) regulējumu, tikai tad, ja tas atbilst visiem trim šā lēmuma konstatējošās daļas 24.punktā minētajiem kumulatīvajiem kritērijiem. Ja kaut viens no kumulatīvajiem kritērijiem liecina, ka konkrētā tirgū nav lietderīgi piemērot ex ante (apsteidzošu) regulējumu, tad konkrētais tirgus uzskatāms par tādu, kurā nav nepieciešama Regulatora iejaukšanās. 26. Šā lēmuma ievaddaļā minētie Komersanti, kuriem Regulators ir noteicis būtisku ietekmi Savienojumu pabeigšanas tirgū, līdz 2022.gada 31.augustam ir atteikušies no tiem piešķirtajām numerācijas lietošanas tiesībām uz nacionālajiem publisko fiksēto telefonu tīkla numuriem vai līdz 2022.gada 31.augustam bija vienojušies par tiem saistošo starpsavienojumu līgumu darbības izbeigšanu, vai līdz 2022.gada 31.augustam ir izslēgti no elektronisko sakaru komersantu reģistra, kas nozīmē, ka komersanti ir pārtraukuši darbību elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā un elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā. Šie elektronisko sakaru komersanti vairs nav uzskatāmi par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Savienojumu pabeigšanas tirgū, jo tie nesniedz vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos pakalpojumus un to rīcībā nav nepieciešamo elementu, lai īsā laikā un bez nesamērīgiem ieguldījumiem uzsāktu sniegt vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos pakalpojumus. 27. Regulators saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 11.panta pirmās daļas 1. un 2.punktu, kā arī ceturto daļu veica konsultāciju ar tirgus dalībniekiem. 28. Regulators 2021.gada 26.augustā izsludināja publisko konsultāciju par Ziņojumu par tirgus analīzi un noteica komentāru iesniegšanas termiņu līdz 2021.gada 1.oktobrim. 29. Regulators 2021.gada 27.augustā nosūtīja Ziņojumu par tirgus analīzi (Regulatora vēstule Nr.2-2.76/315-IP) Konkurences padomei priekšlikumu un komentāru sniegšanai. 2021.gada 23.septembrī Konkurences padome atbildēja un norādīja (Konkurences padomes 2021.gada 23.septembra vēstule Nr.1.7-4/1302), ka tā piekrīt Regulatora norādītajām tirgus definīcijām, tirgus analīzes rezultātiem, kā arī elektronisko sakaru komersantiem piemērotajām saistībām. 30. Regulators saņēma un izvērtēja sabiedrības ar ierobežotas atbildību "Latvijas Mobilais Telefons", reģistrācijas numurs: 50003050931, juridiskā adrese: Ropažu iela 6, Rīga, LV-1039 (turpmāk - "Latvijas Mobilais Telefons" SIA), 2021.gada 4.oktobra vēstulē Nr.1361/JN (turpmāk - Vēstule) izteiktos priekšlikumus un komentārus par konsultāciju dokumentu par Ziņojumu par tirgus analīzi. 31. "Latvijas Mobilais Telefons" SIA Vēstulē iebilst, ka "ne konkrēto komersantu ar būtisku ietekmi tirgū regulēšanas un aprēķināšanas saistībā (13.1.sadaļas 4.punktā), ne pārējo komersantu ar būtisku ietekmi tirgū saistībās (13.2.sadaļā), ne saistībās, kuras nepieciešams noteikt komersantiem, kuri nesen ienāca tirgū (13.3.sadaļā), ne secinājumu daļā un konsultāciju dokumentā kopumā nav iekļauts Regulas Preambulas 6.punktā paredzētais". 32. "Latvijas Mobilais Telefons" SIA lūdz Regulatoru "papildināt attiecīgās sadaļas 13.1.sadaļu, 13.2.sadaļu, 13.3.sadaļu, attiecīgo secinājumu daļu ar saistībām balss savienojuma pabeigšanas pakalpojuma sniedzējiem balss savienojuma pabeigšanu saistīto starpsavienojuma pakalpojumu izmaksas iekļaut konkrētajā tarifā, kas noteikts Regulā attiecībā uz pilnu zvana savienojuma pabeigšanas pakalpojumu". 33. Regulators papildināja Ziņojumu par tirgus analīzi ar sarakstu, kurā tika norādīti pakalpojumi, kas tiek iekļauti savienojumu pabeigšanas tarifā, kā arī norādīja papildpakalpojumu, kurš netiek iekļauts savienojumu pabeigšanas tarifā un uz kuru attiecas tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības saistīto pienākumu kopums. 34. Regulators 2022.gada 7.aprīlī izsludināja publisko konsultāciju par precizēto Ziņojumu par tirgus analīzi un noteica komentāru iesniegšanas termiņu līdz 2022.gada 13.maijam. 35. Regulators 2022.gada 8.aprīlī nosūtīja Ziņojumu par tirgus analīzi (Regulatora vēstule Nr.2-2.76/394-IP) Konkurences padomei priekšlikumu un komentāru sniegšanai. 2022.gada 10.maijā Konkurences padome atbildēja un norādīja (Konkurences padomes 2022.gada 10.maija vēstule Nr.1.7-1/428), ka tā piekrīt Regulatora norādītajām tirgus definīcijām, tirgus analīzes rezultātiem, kā arī elektronisko sakaru komersantiem piemērotajām saistībām. 36. Regulators saņēma un izvērtēja sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Tet", reģistrācijas numurs: 40003052786, juridiskā adrese: Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011 (turpmāk - SIA "Tet"), 2022.gada 13.maija vēstulē Nr.TET-K-22-4252 (turpmāk - SIA "Tet" vēstule) izteiktos priekšlikumus un komentārus par konsultāciju dokumentu par Ziņojumu par tirgus analīzi. 37. SIA "Tet" vēstulē ierosina papildināt Ziņojuma par tirgus analīzi 13.1.sadaļas 4.punktu ar informāciju, ka savienojumu pabeigšanas tarifs attiecas uz savienojumiem, kas veikti no Savienības numuriem. Papildus SIA "Tet" vēstulē ierosina noteikt sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Tele2", reģistrācijas numurs: 40003272854, juridiskā adrese: Dēļu iela 5, Rīga, LV-1004 (turpmāk - SIA "Tele2"), un sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "BITE Latvija", reģistrācijas numurs: 40003742426, juridiskā adrese: Uriekstes iela 2A-24, Rīga, LV-1005 (turpmāk - SIA "BITE Latvija"), būtisku ietekmi Savienojumu pabeigšanas tirgū un piemērot caurredzamības saistību un saistību attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. 38. Ņemot vērā, ka Regulas 1.panta 3.punkts noteic, ka Regulas 4. un 5.pants attiecas uz zvaniem, kas veikti no Eiropas Savienības numuriem un ir pabeigti, zvanot uz tiem, Regulatora ieskatā, atsevišķi papildināt Ziņojumu par tirgus analīzi ar informāciju par to, ka Regulā noteiktais savienojumu pabeigšanas tarifs attiecas uz savienojumiem, kas veikti no Eiropas Savienības numuriem, nav nepieciešams. 39. Regulators 2022.gada 19.maijā nosūtīja SIA "Tele2" vēstuli Nr.2-2.34/1443 un SIA "BITE Latvija" vēstuli Nr.2-2.34/1442 ar lūgumu sniegt informāciju par SIA "Tet" 2022.gada 13.maija vēstulē Nr.TET-K-22-4252 minēto, un 2022.gada 14.jūnijā tika saņemta SIA "BITE Latvija" vēstule Nr.LV1140-92 un 2022.gada 22.jūnijā tika saņemta SIA "Tele2" vēstule Nr.2-1.1/63, kurā komersanti apstiprināja SIA "Tet" vēstulē sniegto informāciju. Ņemot vērā minēto, Regulators papildināja Ziņojumu par tirgus analīzi ar elektronisko sakaru komersantiem SIA "Tele2" un SIA "BITE Latvija", nosakot tiem būtisku ietekmi tirgū un saistības Savienojumu pabeigšanas tirgū. 40. Regulators 2022.gada 7.septembrī izsludināja publisko konsultāciju par precizēto Ziņojumu par tirgus analīzi un noteica komentāru iesniegšanas termiņu līdz 2022.gada 11.oktobrim. 41. Regulators 2022.gada 8.septembrī nosūtīja Ziņojumu par tirgus analīzi (Regulatora vēstule Nr.2-2.76/453-IP) Konkurences padomei priekšlikumu un komentāru sniegšanai. 2022.gada 10.oktobrī Konkurences padome atbildēja un norādīja (Konkurences padomes 2022.gada 10.oktobra vēstule Nr.1.7-1/962), ka tā piekrīt Regulatora norādītajām tirgus definīcijām, tirgus analīzes rezultātiem, kā arī elektronisko sakaru komersantiem piemērotajām saistībām. 42. Atkārtotas publiskās konsultācijas laikā Regulatorā netika saņemti tirgus dalībnieku priekšlikumi un komentāri. 43. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 12.panta trešo daļu Regulators konsultāciju Eiropas Savienības līmenī veic pēc publiskās konsultācijas. Regulators uzsāk konsultāciju Eiropas Savienības līmenī, paziņojot un nosūtot plānoto pasākumu kopumu un tā pamatojumu Eiropas Komisijai, Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādei (turpmāk - BEREC) un Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem. 44. Regulators 2022.gada 11.novembrī paziņoja un nosūtīja Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem, Eiropas Komisijai un BEREC saskaņošanai plānoto pasākumu kopumu Savienojumu pabeigšanas tirgū, un Eiropas Komisija šo paziņojumu reģistrēja 2022.gada 11.novembrī ar lietas Nr. LV/2022/2410. 45. Regulators 2022.gada 12.decembrī saņēma Eiropas Komisijas 2022.gada 12.decembra vēstuli Nr. C(2022) 9476 final "Par lietu LV/2022/2410. Vairumtirdzniecības līmeņa savienojuma pabeigšana fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos (M1/2014) Latvijā", kurā Eiropas Komisija atzīst, ka Ziņojumā par tirgus analīzi Regulators apsvēra visas regulatīvās iespējas, tomēr secināja, ka Savienojuma pabeigšanas tirgus Latvijā joprojām atbilst trīs kritēriju testam un ir jāregulē. Eiropas Komisija atgādināja, ka Regulā tika risināts pārmērīgu cenu risks, kas ir visnopietnākā savienojuma pabeigšanas tirgū konstatētā konkurences problēma. Turklāt atšķirībā no Regulatora Eiropas Komisija uzskata, ka ar cenām nesaistīta rīcība, kas vērsta pret konkurenci, ir salīdzinoši reti izplatīta, ņemot vērā arī atkārtotas regulēšanas un konkurences tiesību aktu ex post izpildes draudus. Tāpēc Eiropas Komisija mudina Regulatoru cieši uzraudzīt Savienojuma pabeigšanas tirgu un atkārtoti izvērtēt pašreizējo konstatējumu. Papildus Eiropas Komisija norāda, ka Regulatoram nākamajā tirgus pārskatā būtu jācenšas panākt iespējama ierobežojumu atcelšana attiecībā uz papildpakalpojumiem, kas būs atkarīga no tehnoloģiju un tirgus attīstības. 46. Sakarā ar to, ka Savienojuma pabeigšanas tirgus 2020.gadā tika svītrots no to tirgu saraksta, Regulatoram bija nepieciešams veikt trīs kritēriju testu, kura rezultātā tika secināts, ka Savienojumu pabeigšanas tirgus atbilst visiem trīs kritēriju testa kritērijiem. Attiecīgi Savienojumu pabeigšanas tirgū nepastāv efektīva konkurence un ir nepieciešams piemērot ex ante (apsteidzošu) regulēšanu. Veicot Savienojumu pabeigšanas tirgus izpēti un analīzi, tika izvērtētas iespējas atcelt Savienojumu pabeigšanas tirgus regulēšanu, atceļot komersantiem piemērotās saistības un būtisku ietekmi tirgū. Taču Savienojumu pabeigšanas tirgū esošie apstākļi joprojām norāda uz regulēšanas nepieciešamību. Nākamajā Savienojumu pabeigšanas tirgus analīzes veikšanas kārtā Regulators atkārtoti izvērtēs esošos tirgus apstākļus un iespējamo regulējuma atcelšanu. 47. Ņemot vērā Eiropas Komisijas izklāstītos ieteikumus paziņojumu lietā LV/2022/2379, Regulators izskatīs iespēju nākamajā Savienojumu pabeigšanas tirgus pārskatīšanas kārtā izvērtēt starpsavienojuma līnijas ierīkošanas, pieslēgšanas un abonēšanas pakalpojuma deregulēšanu vai atsevišķa tirgus divu starpsavienojuma portu savienošanai definēšanas iespēju un trīs kritēriju testa veikšanu. 48. Eiropas Savienības dalībvalstu regulatori un BEREC savu viedokli un komentārus nesniedza. 49. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 12.panta ceturto daļu Regulators Eiropas Komisijas, BEREC un citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru viedokļus un piezīmes ņem vērā, cik vien iespējams. Regulators ir tiesīgs pieņemt arī grozītu plānoto pasākumu kopumu. Regulators pieņemto lēmumu paziņo Eiropas Komisijai un BEREC. 50. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 1.panta pirmās daļas 13.punktu elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū ir Regulatora noteikts elektronisko sakaru komersants, kas individuāli vai kopā ar citu elektronisko sakaru komersantu atrodas tādā ekonomiskā spēka stāvoklī, kurš ir līdzvērtīgs dominējošam stāvoklim, kas tam līdz zināmam līmenim ļauj rīkoties neatkarīgi no citiem elektronisko sakaru komersantiem un galalietotājiem. 51. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 9.panta pirmās daļas 3.punktu Regulators nosaka elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū un tam piemērojamās speciālās prasības. 52. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 74.panta pirmo daļu Regulators veic elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, analīzi un elektronisko sakaru komersanta būtiskas ietekmes noteikšanu, ievērojot Eiropas Komisijas tirgus ieteikumu. 53. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 77.panta pirmo daļu Regulators, ņemot vērā konkrētā tirgus analīzes rezultātus, nosaka, vai tajā ir efektīva konkurence. Ja tirgus analīzes rezultātā Regulators konstatē, ka tirgū nav efektīvas konkurences, tas nosaka elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū un tirgus analīzes rezultātā konstatētajām problēmām atbilstošas un samērīgas speciālās prasības. Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence, tas elektronisko sakaru komersantam nepiemēro speciālās prasības vai elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū atceļ iepriekš piemērotās speciālās prasības. 54. Uz šā lēmuma izskatīšanas Regulatora padomes sēdi tika uzaicināti Komersantu pārstāvji. Regulatora padomes sēdē piedalījās SIA "BITE Latvija" pārstāve. SIA "BITE Latvija" pārstāve viedokli nesniedza. Regulators secina 1. Katrs individuālais publiskais fiksētais telefonu tīkls veido atsevišķu savienojuma pabeigšanas pakalpojumu tirgu, jo nav iespējama situācija, ka elektronisko sakaru komersanti ar tiem pieejamiem resursiem un elektronisko sakaru tīkliem varētu aizvietot savienojumu pabeigšanas pakalpojumus cita elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru tīklā. 2. Pēc konkrētā tirgus definīcijas var secināt, ka tas ir monopoltirgus, tāpēc tirgus daļa ir 100% katrā individuālajā tirgū. Saskaņā ar to var noteikt, ka visiem elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā savienojumu pabeigšanas pakalpojumus, ir būtiska ietekme tirgū sava publiskā fiksētā telefona tīkla ģeogrāfiskās teritorijas ietvaros (skatīt Ziņojumu par tirgus analīzi). 3. Veicot trīs kritēriju testu, secināts, ka Savienojumu pabeigšanas tirgus atbilst visiem trīs kritēriju testa kritērijiem. Attiecīgi Savienojumu pabeigšanas tirgū nepastāv efektīva konkurence un ir nepieciešams piemērot ex ante (apsteidzošu) regulējumu. 4. Ņemot vērā, ka Komersanti nav guvuši ieņēmumus no vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas pakalpojumu fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos sniegšanas un ir atteikušies no tiem piešķirtajām numerācijas lietošanas tiesībām uz nacionālo publisko fiksēto telefonu tīkla numuriem vai ir vienojušies par tiem saistošo starpsavienojumu līguma darbības izbeigšanu, vai to darbība elektronisko sakaru nozarē ir apturēta, Komersanti vairs nevar nodrošināt vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas pakalpojumus fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos. 5. Ņemot vērā iepriekš minēto, Komersanti vairs nav uzskatāmi par elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi Savienojumu pabeigšanas tirgū, jo tie nesniedz Savienojumu pabeigšanas tirgus pakalpojumus un to rīcībā nav nepieciešamo elementu, lai īsā laikā un bez nesamērīgiem ieguldījumiem uzsāktu sniegt Savienojumu pabeigšanas tirgus pakalpojumus. Līdz ar to Komersantiem nevar būt būtiska ietekme Savienojumu pabeigšanas tirgū. 6. Ievērojot iepriekš minēto, Regulatoram ir jāatceļ Lēmums Nr.151 par šā lēmuma ievaddaļas 1.punktā minēto elektronisko sakaru komersantu, Lēmuma Nr.284 lemjošā daļa par šā lēmuma ievaddaļas 1., 3., 4., 6., 9. un 11.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem, Lēmuma Nr.123 lemjošās daļas 1.-7.punkts daļā par šā lēmuma ievaddaļas 2., 7., 12. un 13.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem, Lēmums Nr.158 par šā lēmuma ievaddaļas 4.punktā minēto elektronisko sakaru komersantu, Lēmuma Nr.283 lemjošās daļas 1.-7.punkts daļā par šā lēmuma ievaddaļas 5., 8. un 10.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem, Lēmuma Nr.218 lemjošās daļas 1.-7.punkts daļā par šā lēmuma ievaddaļas 6. un 9.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem un Lēmuma Nr.217 lemjošās daļas 1.-2.punkts daļā par šā lēmuma ievaddaļas 1., 3., 4. un 11.punktā minētajiem elektronisko sakaru komersantiem. Ņemot vērā Ziņojumu par tirgus analīzi, pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 9.panta pirmās daļas 1., 2. un 3.punktu, otro daļu, 74.pantu, 75.pantu, 76.panta otro daļu, trešo daļu, ceturto daļu, 77.panta pirmo daļu un uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 5.pantu, 7.panta pirmo daļu, 9.panta pirmās daļas 1., 6. un 9.punktu un otro daļu, Administratīvā procesa likuma 55.panta 2.punktu, 57.pantu, 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 65.panta ceturto daļu, 85.panta pirmo daļu, padome nolemj: 1. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2009.gada 20.maija lēmumu Nr.151 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Augstceltne" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Augstceltne" publiskajā telefonu tīklā tirgū"; 2. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2014.gada 4.novembra lēmumu Nr.284 "Par saistību nodrošināt piekļuvi elektronisko sakaru tīklam" daļā par SIA "AUGSTCELTNE", SIA "D-COM", SIA "Datagrupa.lv", SIA "IT GROUP", SIA "Latnet" un SIA "SIGIS""; 3. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2018.gada 8.novembra lēmumu Nr.123 "Par būtisku ietekmi vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālos publiskos telefonu tīklos tirgū" daļā par SIA "BEAUTY CODE", SIA "LUTOR", SIA "XOmobile" un SIA "ULSI""; 4. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2006.gada 16.augusta lēmumu Nr.207 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "D-COM" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "D-COM" publiskajā telefonu tīklā tirgū"; 5. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2006.gada 28.jūnija lēmumu Nr.158 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "DATAGRUPA 777" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "DATAGRUPA 777" publiskajā telefonu tīklā tirgū"; 6. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2006.gada 28.jūnija lēmumu Nr.164 "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "SIGIS" būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā sabiedrības ar ierobežotu atbildību "SIGIS" publiskajā telefonu tīklā tirgū"; 7. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2014.gada 4.novembra lēmumu Nr.283 "Par būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālajā publiskajā telefonu tīklā tirgū" daļā par SIA "DAUTKOM TV", SIA "MEGATEL" un SIA "Radio Telecommunications Network"; 8. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2011.gada 10.augusta lēmumu Nr.218 "Par būtisku ietekmi savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā individuālajā publiskajā telefonu tīklā tirgū" daļā par SIA "IT GROUP" un SIA "Latnet""; 9. atcelt no 2023.gada 20.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2011.gada 10.augusta lēmumu Nr.217 "Par starpsavienojumu tarifu regulēšanas saistības piemērošanu" daļā par SIA "AUGSTCELTNE", SIA "D-COM", SIA "Datagrupa.lv" un SIA "SIGIS". Lēmums stājas spēkā ar tā parakstīšanas dienu. Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu. 1 Saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informāciju 2018.gada 5.decembrī sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "BALTNET" mainīts nosaukums pret sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BEAUTY CODE". 2 Saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informāciju 2006.gada 18.decembrī sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "DATAGRUPA 777" mainīts nosaukums pret sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Datagrupa.lv". 3 Saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informāciju 2021.gada 20.oktobrī sabiedrība ar ierobežotu atbildību "DAUTKOM TV" reorganizācijas ceļā pievienota sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "B-COM INVEST". 4 Saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informāciju 2020.gada 23.aprīlī sabiedrība ar ierobežotu "LUTOR" tika likvidēta. 5 Saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informāciju 2021.gada 1.aprīlī sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latnet" reorganizācijas ceļā sadalīta par sabiedrību ar ierobežotu atbildību "UNISTARS" un par sabiedrību ar ierobežotu atbildību "BITE Latvija". Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par būtiskas ietekmes atcelšanu vairumtirdzniecības līmeņa savienojumu pabeigšanas fiksētā vietā ..
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Veids:
lēmums
Numurs: 5Pieņemts: 19.01.2023.Stājas spēkā: 19.01.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 16, 23.01.2023.
OP numurs:
2023/16.9
Saistītie dokumenti
|