Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 12 Rīgā 2023. gada 18. janvārī (prot. Nr. 3 17. §) Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa rīkojumā Nr. 213 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 58.0. versija)"Izdarīt Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa rīkojumā Nr. 213 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 58.0. versija)" (Latvijas Vēstnesis, 2021, 66. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā: 2. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā: 3. Papildināt ar 6. punktu šādā redakcijā: Ministru prezidents A. K. Kariņš Finanšu ministra pienākumu izpildītājs
‒
(Apstiprināts ar Eksporta un e-komercijas procesi
e-muitā
|
Nr. p. k. | Rezultāta rādītājs | Mērvienība | Sākotnējā vērtība | Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām | Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām |
1. | AES pieejamība | % | 0 | 99,6 | 99,6 |
2. | AES izmantošanas nodrošināšana no dažādu veidu ierīcēm (tai skaitā no mobilām ierīcēm) | % | 0 | 100 | 100 |
3. | Ar komersanta grafisko saskarni nodrošināti vidējie un mazie eksportētāji | skaits | 0 | ~ 500 | ~ 500 |
Projekta iznākuma rādītāji
Nr. p. k. | Iznākuma rādītājs | Mērvienība | Sasniedzamā vērtība projekta beigās |
1. | Nodrošināti/pilnveidoti VID pamatdarbības procesi | skaits | 7 |
2. | Nodrošināti/pilnveidoti VID e-pakalpojumi | skaits | 4 |
3. | Izstrādātas/pilnveidotas VID informācijas sistēmas | skaits | 5 |
4. | Izveidota datu apmaiņa ar citu ES dalībvalstu sistēmām | skaits | 1 |
5. | Publicētas atvērto datu kopas | skaits | 3 |
Projekta kopējais plānotais finansējuma apmērs ir 2 600 000 euro.
Projektu plānots īstenot no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.
Pēc projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas izmaksas tiek plānotas 10 % apmērā no izstrādes izmaksām un ir 260 000 euro.
Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa1 rezultāta rādītājos
Laikposmā no 2011. gada 1. jūlija līdz 2015. gada 31. janvārim VID tika īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) finansētais projekts "Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas ieviešana, pilnveidošana un uzturēšana" (Nr. 3DP/3.2.2.1.1/11/IPIA/CFLA/001), automatizējot muitošanas procesu atbilstoši ES un nacionālajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, īstenojot informācijas apmaiņu starp komersantiem un muitas iestādēm, Latvijas un citu ES dalībvalstu muitas iestādēm, kā arī starp Latvijas muitas iestādēm un citām valsts institūcijām, kas iesaistītas preču muitošanas un kontroles procesā, tādējādi uzsākot virzību uz elektronisku jeb bezpapīru muitas vidi. Projekta īstenošanas gaitā tika izstrādāta EMDAS un jauni e-pakalpojumi portālā www.latvija.lv.
Turpinot muitas sistēmu attīstību atbilstoši ES normatīvo aktu prasībām, laikposmā no 2017. gada 25. aprīļa līdz 2020. gada 24. aprīlim tika īstenots ERAF finansētais projekts "E-muita (1. kārta)" (Nr. 2.2.1.1/17/I/003). Tā aktivitātes turpināja iepriekšējā plānošanas periodā uzsākto virzību uz elektronisku jeb bezpapīru muitas vidi. Minētā projekta īstenoto aktivitāšu rezultātā tika pilnveidoti 18 VID darbības pamatprocesi, nodrošinot atsevišķu muitas procesu automatizāciju, pilnveidoti 38 muitas e-pakalpojumi, kā arī izveidots viens jauns e-pakalpojums. Tādējādi tiek veicināts to iedzīvotāju un komersantu īpatsvara pieaugums, kuri izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts institūcijām, ņemot vērā, ka saskaņā ar ES un nacionālajiem normatīvajiem aktiem muitas deklarāciju un citu muitas dokumentu iesniegšana un apstrāde notiek tikai elektroniski, izmantojot tam paredzētās informācijas sistēmas.
Projekts sekmēs Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" 7.1.1. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja un 7.2.1. un 7.2.2. apakšpunktā minēto rezultāta rādītāju sasniegšanu.
Projekts sekmēs Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" 7.1.1. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja un 7.2.1. un 7.2.2. apakšpunktā minēto rezultāta rādītāju sasniegšanu.
Projekta īstenošanas rezultātā, ieviešot jaunu AES, kas ir tehniskais atbalsts eksporta procedūru kārtošanai elektroniskā vidē, tiks nodrošināta sešu VID darbības procesu un ar to saistīto VID sniegto e-pakalpojumu nepārtrauktība un pilnveidošana, kā arī tiks pilnveidots viens VID process saistībā ar e-komercijas prasību ieviešanu muitas jomā. Attīstoties e-komercijai, sagaidāms to iedzīvotāju īpatsvara pieaugums, kuri izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts institūcijām, ņemot vērā to, ka saskaņā ar ES normatīvajos aktos noteiktajām prasībām komunikācija ar muitas dienestiem ir iespējama tikai elektroniskā veidā.
Veicot projekta naudas plūsmas un sociālekonomiskā indikatīvā lietderīguma aprēķinu projekta dzīves ciklā (15 gadi), veidojas pozitīva naudas plūsma. Projekta investīciju izmaksas triju gadu laikā ir plānotas 2 600 000 euro apmērā, savukārt aprēķinātās provizoriskās darbības izmaksas projekta dzīves cikla laikā ir 3 120 000 euro. Līdz ar to projekta dzīves ciklā darbības izmaksas ir 5 720 000 euro.
Veicot projekta sociālekonomisko ieguvumu analīzi un aprēķinu, nediskontētā ieguvumu summa projekta dzīves cikla laikā kopā ir 70 200 000 euro.
Veicot projekta naudas plūsmas diskontēšanu ar diskonta likmi 5 %, projekta dzīves cikla laikā kopējās izmaksas ir 4 501 333 euro, savukārt projekta sociālekonomiskie ieguvumi projekta dzīves cikla laikā kopā ir 47 029 498 euro.
Tādējādi ieguvumi no projekta īstenošanas ir lielāki par projekta investīciju un darbības izmaksām projekta dzīves cikla laikā.
1 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību".