Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 808

Rīgā 2022. gada 20. decembrī (prot. Nr. 66 37. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai" 13.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas "Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai" 13.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā" (turpmāk – specifiskais atbalsts) pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu "Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām" (turpmāk – pirmā atlases kārta);

1.2. specifiskā atbalsta mērķi;

1.3. specifiskā atbalsta pirmajai atlases kārtai pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim (turpmāk – sadarbības partneris);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Specifiskā atbalsta pirmo atlases kārtu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

3. Specifiskā atbalsta pirmās atlases kārtas īstenošanu nodrošina Kultūras ministrija kā atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde).

4. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

II. Specifiskā atbalsta mērķis

5. Specifiskā atbalsta mērķis ir sniegt atbalstu kultūras nozares organizācijām, lai mazinātu Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes sekas un saglabātu darba vietas organizācijās, kas darbojas kultūras un radošajās nozarēs, kā arī paātrinātu kultūras nozares organizāciju pielāgošanos jaunajiem apstākļiem un veicinātu plašāku kultūras pakalpojumu pieejamību, tādējādi radot pozitīvu ietekmi uz vietējām kopienām un veicinot reģionālās kultūrvides aktivizēšanos un ekonomisko attīstību.

6. Par kultūras pakalpojumu šo noteikumu ietvaros uzskatāma projekta iesniedzēja un sadarbības partnera darbības nodrošināšana.

7. Specifiskā atbalsta pirmās atlases kārtas mērķa grupa ir kultūras nozares nevalstiskās organizācijas.

8. Specifiskā atbalsta pirmajā atlases kārtā ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

8.1. iznākuma rādītājs: atbalstīto kultūras nozares organizāciju skaits – ne mazāk kā 33 kultūras organizācijas;

8.2. rezultāta rādītājs: attīstīti ne mazāk kā 33 jauni pakalpojumi.

III. Specifiskajam atbalstam pieejamais finansējums

9. Pirmās atlases kārtas ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāk kā 1 700 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 1 353 455 euro un valsts budžeta finansējums – 346 545 euro.

10. Projekta iesniedzēja maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 79,615 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma. Pārējo finansējumu – 20,385 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma – veido valsts budžeta finansējums.

11. Pirmās atlases kārtas projekta iesniedzēji un sadarbības partneri, kā arī projekta iesniedzējiem un sadarbības partneriem maksimāli pieejamais projekta finansējums ir norādīts šo noteikumu pielikumā.

IV. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

12. Projekta iesniedzēji, kas minēti šo noteikumu pielikumā, pirmās atlases kārtas ietvaros ir:

12.1. profesionālās radošās organizācijas un profesionālo radošo organizāciju apvienības;

12.2. biedrības un nodibinājumi, kam Kultūras ministrija ir deleģējusi ar valsts kultūrpolitiku saistītus valsts pārvaldes uzdevumus.

13. Projekta iesniedzējs projektu īsteno kopīgi ar sadarbības partneri atbilstoši šo noteikumu pielikumam.

14. Projekta iesniedzēji pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par finansējuma saņēmējiem.

15. Finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz rakstveida sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

16. Finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nerodas tādas tiesiskās attiecības, no kurām izriet, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam vai ka darījumam piemērojami normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētajiem projektiem.

17. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu atlases nolikumā noteiktajām prasībām sagatavo un sadarbības iestādes uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz projekta iesniegumu sadarbības iestādē.

18. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1303/2013), un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

19. Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus:

19.1. par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8.1. apakšpunktā minētajiem iznākuma rādītājiem;

19.2. par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minētajiem rezultāta rādītājiem;

19.3. par projekta ietvaros veikto publisko iepirkumu līgumu vērtību (euro), kuros izmantoti zaļā iepirkuma principi.

V. Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi

20. Projektā iekļauj atbalstāmās darbības, kas sekmē šo noteikumu 5. punktā minētā specifiskā atbalsta mērķa un šo noteikumu 8. punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu:

20.1. telpu noma un uzturēšana, kas nepieciešamas nevalstiskās kultūras organizācijas ikdienas darbības nodrošināšanai, mazinot krīzes izraisīto seku ietekmi;

20.2. starptautiskās sadarbības veicināšana un profesionālās kapacitātes un izaugsmes stiprināšana, lai sekmētu kultūras attīstību, tostarp dažādas mākslas norises un to popularizēšanu publiskajā telpā;

20.3. publicitātes un informācijas nodrošināšana par projekta īstenošanu.

21. Projekta ietvaros preču un pakalpojumu iepirkumos ir atbalstāmas vides prasības – zaļais publiskais iepirkums, lai nodrošinātu atbilstību horizontālā principa "Ilgtspējīga attīstība" projektu vērtēšanas kritērijam. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris piesaista preču piegādātājus un pakalpojuma sniedzējus atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.

22. Izdevumi ir attiecināmi no 2023. gada 1. janvāra, izņemot šo noteikumu 23.3. un 23.4. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas no 2022. gada 1. oktobra.

23. Projekta tiešās attiecināmās izmaksas, nepārsniedzot finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim šo noteikumu pielikumā noteikto kopējo finansējuma apmēru, kas sekmē šo noteikumu 20. punktā minētās atbalstāmās darbības, ir:

23.1. finansējuma saņēmēja starptautiskās sadarbības īstenošanas izmaksas, lai nodrošinātu dalību pasākumos, kas nepieciešami organizācijas profesionālās kapacitātes un izaugsmes veicināšanai:

23.1.1. dienas nauda;

23.1.2. starptautiskie ceļa (transporta) izdevumi, tai skaitā bagāžas pārvadāšanas izdevumi;

23.1.3. braukšanas izdevumi attiecīgās valsts sabiedriskajā transportā un taksometrā;

23.1.4. viesnīcas (naktsmītnes) izdevumi;

23.1.5. apdrošināšanas polises iegādes izmaksas;

23.1.6. starptautiskā pasākuma dalības maksa;

23.2. finansējuma saņēmēja starptautiskās sadarbības īstenošanas izmaksas, kas radušās Latvijā, uzņemot ārvalstu ekspertus:

23.2.1. starptautiskie ceļa (transporta) izdevumi, tai skaitā bagāžas pārvadāšanas izdevumi;

23.2.2. viesnīcas (naktsmītnes) izdevumi;

23.3. finansējuma saņēmēja ikmēneša regulārie maksājumi, kas saistīti ar kultūras organizācijas darbības nodrošināšanu, tai skaitā par telpu un zemes nomu, komunālajiem pakalpojumiem, sakaru pakalpojumiem,  apsardzes pakalpojumiem, apsaimniekošanas pakalpojumiem, un citi saistītie maksājumi, kas obligāti maksājami saskaņā ar normatīvajiem aktiem (piemēram, Rīgā – teritorijas uzkopšana, nekustamā īpašuma nodoklis, liftu un pacēlāju tehniskā uzraudzība, ugunsdrošības noteikumu ievērošana);

23.4. sadarbības partnera maksājumi par telpu un zemes nomu, komunālajiem pakalpojumiem, sakaru pakalpojumiem, apsardzes pakalpojumiem, apsaimniekošanas pakalpojumiem un citi saistītie maksājumi, kas obligāti maksājami saskaņā ar normatīvajiem aktiem (piemēram, Rīgā – teritorijas uzkopšana, nekustamā īpašuma nodoklis, liftu un pacēlāju tehniskā uzraudzība, ugunsdrošības noteikumu ievērošana).

24. Šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā minēto izmaksu apmērs kopā nepārsniedz 10 000 euro, izņemot šo noteikumu pielikuma 11. punktā minēto projekta iesniedzēju, kam šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā minēto izmaksu apmērs kopā nepārsniedz 20 000 euro.

25. Atbildīgā iestāde šo noteikumu 23. punktā minēto izmaksu piemērošanai izstrādā vienkāršoto izmaksu piemērošanas metodiku un saskaņo to ar vadošo iestādi.

26. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir attiecināmās izmaksas, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā.

27. Ja projekta izmaksas ir pieaugušas, salīdzinot ar lēmumā par projekta apstiprināšanu fiksētajām izmaksām, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris sadārdzinājumu sedz no saviem finanšu līdzekļiem. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris sadārdzinājumu nevar segt no finanšu līdzekļiem, kas piešķirti kā publisks finansējums.

VI. Specifiskā atbalsta pirmās atlases kārtas īstenošanas nosacījumi

28. Projektus īsteno saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

29. Pēc tam kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa un starpposma maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsummas.

30. Atbilstoši šiem noteikumiem finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem sniedz atbalstu ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām, kam nav saimnieciska rakstura. Ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera paša ieņēmumi no šādām ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām ir mazāki par 50 procentiem no kopējā finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera gada budžeta, tām nav saimnieciska rakstura.

31. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir pienākums nodalīt ar kultūru vai mākslu saistītas darbības no darbībām, kas nav kvalificējamas kā ar kultūras jomu saistītas darbības.

32. Finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri 2023. un 2024. gadā līdz kārtējā gada 31. martam atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai veidlapai iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par iepriekšējā kalendāra gadā gūtajiem pašu ieņēmumiem un veiktajiem izdevumiem un plānoto pašu ieņēmumu un izdevumu prognozi par kārtējo kalendāra gadu.

33. Atbildīgā iestāde 2023. un 2024. gadā mēneša laikā pēc šo noteikumu 32. punktā minētās informācijas saņemšanas izvērtē finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera atbilstību šo noteikumu 30. punktā minētajām prasībām un sniedz atzinumu sadarbības iestādei.

34. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

34.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa vai specifiskā atbalsta mērķa uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

34.2. citos gadījumos, ko paredz vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Kultūras ministrs N. Puntulis
Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. decembra
noteikumiem Nr. 808
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai" 13.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas "Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām" projektu iesniegumu iesniedzēji un sadarbības partneri 

Nr. p. k.

Projekta iesniedzējs un sadarbības partneri

Maksimāli pieejamais projekta finansējums kopā (euro)

1.

Biedrība "Latvijas Kinematogrāfistu savienība"

16 766,82

2.

Biedrība "Mākslas centrs NOASS"

53 420,60

3.

Biedrība "Pašnodarbināto mūziķu biedrība"

16 986,68

4.

Biedrība "Horeogrāfu asociācija"

15 303,52

5.

Biedrība "Latvijas Dizaineru savienība"

10 000,00

6.

Nodibinājums "Creativity Lab"

10 000,00

7.

Biedrība "Latvijas Dejas informācijas centrs"

13 639,91

8.

Biedrība "Kim?"

26 000,96

9.

Biedrība "Latvijas Mākslinieku savienība"

658 146,80

10.

Biedrība "Latvijas Okupācijas muzeja biedrība"

165 856,64

11.

Biedrība "Latvijas Arhitektu savienība"

61 858,99

12.

Biedrība "Operetes un muzikālā teātra biedrība"

14 580,43

13.

Biedrība "Latvijas Radošo savienību padome"

10 916,09

14.

Biedrība "Ascendum"

16 473,67

15.

Biedrība "Latvijas Mūzikas attīstības biedrība/Latvijas Mūzikas eksports"

10 824,48

16.

Biedrība "Latvijas Rakstnieku savienība"

40 811,00

17.

Biedrība "Latvijas Jaunā teātra institūts"

17 325,63

18.

Biedrība "Latvijas Grāmatizdevēju asociācija"

11 343,59

19.

Biedrība "Latvijas Komponistu savienība"

16 826,67

20.

Nodibinājums "Fonds "Mūsdienu mūzikas centrs""

10 000,00

21.

Biedrība "LRMA"

20 315,12

22.

Biedrība "Latvijas Mūzikas informācijas centrs"

12 699,40

23.

Biedrība "Latvijas Teātra darbinieku savienība", sadarbības partneri – atvasināta publiska persona "Latvijas Kultūras akadēmija", biedrība "Savienojums"

170 259,95

24.

Biedrība "Pedvāle"

89 339,09

25.

Biedrība "Jauno mediju kultūras centrs RIX-C"

17 511,90

26.

Biedrība "Latvijas Kultūras darbinieku biedrība"

10 000,00

27.

Biedrība "Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs"

24 913,87

28.

Biedrība "Latvijas Dizaina centrs"

10 000,00

29.

Biedrība "Bērnu un jauniešu starptautiskā biedrība "EVENTUS""

17 285,93

30.

Biedrība "I. Kozakēvičas Latvijas Nacionālo Kultūras Biedrību asociācija"

57 514,29

31.

Biedrība "LATVIEŠI PASAULĒ – muzejs un pētniecības centrs"

23 179,40

32.

Nodibinājums "Pasaules latviešu mākslas centrs"

49 898,57

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 808Pieņemts: 20.12.2022.Stājas spēkā: 23.12.2022.Tēma: Covid-19Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 248, 22.12.2022. OP numurs: 2022/248.15
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
338259
23.12.2022
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"