Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/40
Rīgā 2022. gada 3. novembrī (prot. Nr. 48, 14. p.) Noteikumi par iepazīšanos ar tarifa projektu
Izdoti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
21. panta otro un septīto daļu un 25. panta pirmo daļu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā sabiedrisko pakalpojumu lietotājs (turpmāk – lietotājs): 1.1. iepazīstas ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja iesniegto tarifa projektu (turpmāk – tarifa projekts); 1.2. iepazīstas ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu: 1.2.1. ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nozares speciālajos normatīvajos aktos minētajos gadījumos tarifus var noteikt pats; 1.2.2. kas noteikts, pamatojoties uz Enerģētikas likumā un Elektroenerģijas tirgus likumā noteiktajā kārtībā saņemto Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) atļauju pašam noteikt tarifus (turpmāk – atļauja) saskaņā ar Regulatora noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku (turpmāk – metodika); 1.3. iesniedz priekšlikumus un ieteikumus Regulatoram un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam. 2. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs 10 dienu laikā pēc tarifa projekta iesniegšanas Regulatorā publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" informāciju par aprēķināto tarifa projektu (turpmāk – Paziņojums Nr.1) saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumā pievienoto formu un iesniedz Paziņojumu Nr.1 Regulatoram. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs Paziņojumā Nr.1 norāda šādu informāciju: 2.1. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese; 2.2. datums, kad tarifa projekts ir iesniegts Regulatorā; 2.3. sabiedriskā pakalpojuma veids; 2.4. metodika, saskaņā ar kuru tarifa projekts ir aprēķināts; 2.5. piedāvātais tarifs bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN); 2.6. tarifa projektā piedāvātās izmaiņas (norāda, ja ir spēkā esošs tarifs (maksa)), ietverot: 2.6.1. spēkā esošo tarifu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN); 2.6.2. piedāvātā tarifa projekta salīdzinājumu ar spēkā esošo tarifu, norādot palielinājumu vai samazinājumu procentos; 2.7. īss tarifa izmaiņu pamatojums (norāda, ja ir spēkā esošs tarifs (maksa)); 2.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja piedāvātais tarifa spēkā stāšanās datums; 2.9. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja vieta (adrese) un laiks, kurā lietotājs var iepazīties ar tarifa projektā ietverto vispārpieejamo informāciju, kā arī sniegt savus priekšlikumus un ieteikumus par tarifa projektu; 2.10. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja kontaktpersonas vārds un uzvārds, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese; 2.11. cita informācija, ko sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs uzskata par nepieciešamu norādīt. 3. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kurš nozares speciālajos normatīvajos aktos minētajos gadījumos tarifus var noteikt pats vai kurš ir saņēmis atļauju noteikt tarifus, publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" informāciju par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu (turpmāk – Paziņojums Nr.2) saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumā pievienoto formu un vienlaikus iesniedz Regulatoram Paziņojumu Nr.2. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs Paziņojumā Nr.2 norāda šādu informāciju: 3.1. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese; 3.2. sabiedriskā pakalpojuma veids; 3.3. metodika, saskaņā ar kuru sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir aprēķinājis un noteicis tarifu; 3.4. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktais tarifs bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN); 3.5. izmaiņas sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktajā tarifā, ietverot: 3.5.1. spēkā esošo tarifu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN); 3.5.2. noteiktā tarifa palielinājumu vai samazinājumu procentos attiecībā pret spēkā esošo tarifu; 3.6. īss noteiktā tarifa izmaiņu pamatojums; 3.7. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktā tarifa spēkā stāšanās datums, ne agrāk kā trīsdesmitajā dienā pēc tā publicēšanas, neieskaitot publicēšanas dienu; 3.8. norāde par to, ka noteiktais tarifs stāsies spēkā, ja Regulators nebūs pieņēmis un publicējis oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" lēmumu par noteiktā tarifa spēkā stāšanās atsaukšanu; 3.9. norāde par to, ka no noteiktā tarifa spēkā stāšanās datuma nepiemēro spēkā esošo Regulatora apstiprināto tarifu vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu, kas publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"; 3.10. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja vieta (adrese) un laiks, kurā lietotājs var iepazīties ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu un noteiktā tarifa pamatojumā ietverto vispārpieejamo informāciju, kā arī sniegt savus priekšlikumus un ieteikumus saistībā ar norādītajām tarifa izmaiņām par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu; 3.11. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja kontaktpersonas vārds un uzvārds, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese; 3.12. cita informācija, ko sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs uzskata par nepieciešamu norādīt. 4. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs vienlaikus ar Paziņojuma Nr.1 vai Paziņojuma Nr.2 publicēšanu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" ievieto to savā tīmekļvietnē un nosūta Paziņojumu Nr.1 vai Paziņojumu Nr.2 Regulatoram, kā arī attiecīgajai pašvaldībai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. 5. Ja publicētajā Paziņojumā Nr.2 ir kļūdaini norādīts tarifa apmērs vai spēkā stāšanās datums ir norādīts agrāk nekā trīsdesmitajā dienā pēc tā publicēšanas, neieskaitot publicēšanas dienu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nekavējoties atsauc Paziņojumu Nr.2 un publicē jaunu, kā arī veic šo noteikumu 3. un 4.punktā noteiktās darbības. 6. Ja publicētajā Paziņojumā Nr.2 ir kļūda, kas nav minēta šo noteikumu 5.punktā, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nekavējoties publicē Paziņojuma Nr.2 precizējumu, nemainot norādīto tarifa apmēru un tarifa spēkā stāšanās datumu, un veic šo noteikumu 4.punktā noteiktās darbības. 7. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nodrošina iespēju lietotājiem iepazīties ar tarifa projekta aprēķinā ietverto vispārpieejamo informāciju vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktā tarifa aprēķinā un tā pamatojumā ietverto vispārpieejamo informāciju Paziņojumā Nr.1 vai Paziņojumā Nr.2 norādītajā vietā (adresē) un laikā. Vispārpieejamā informācija par siltumapgādes pakalpojuma tarifa projekta vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktā siltumapgādes pakalpojuma tarifa aprēķinu ietver informāciju par izmaksām vismaz šādā detalizācijā: mainīgās izmaksas, aktīvu uzturēšanas izmaksas, pārējās patstāvīgās izmaksas, tai skaitā peļņa. 8. Lietotājs var iepazīties ar tarifa projekta aprēķinā ietverto vispārpieejamo informāciju vai ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktā tarifa aprēķinā un tā pamatojumā ietverto vispārpieejamo informāciju Regulatora tīmekļvietnē apjomā, kas atspoguļo tarifu veidojošās kopējās izmaksas pa izmaksu pozīcijām. 9. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nodrošina šo noteikumu 8.punktā minētās vispārpieejamās informācijas, kas paredzēta publicēšanai Regulatora tīmekļvietnē, iesniegšanu Regulatoram vienlaikus ar tarifa projekta aprēķinu vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktā tarifa aprēķinu. 10. Lietotājs priekšlikumus un ieteikumus var iesniegt Regulatoram vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam: 10.1. par tarifa projektu – 20 dienu laikā pēc Paziņojuma Nr.1 publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"; 10.2. par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu – septiņu dienu laikā pēc Paziņojuma Nr.2 publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". 11. Lietotājs priekšlikumus un ieteikumus par tarifa projektu vai saistībā ar norādītajām tarifa izmaiņām par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu var iesniegt rakstveidā, elektroniskā veidā vai mutvārdos. 12. Regulatora darbinieks vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja pārstāvis mutvārdos iesniegtus priekšlikumus un ieteikumus par tarifa projektu vai saistībā ar norādītajām tarifa izmaiņām par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu lietotāja klātbūtnē noformē rakstveidā, un lietotājs tos paraksta. 13. Lietotājs savus priekšlikumus un ieteikumus par tarifa projektu vai saistībā ar norādītajām tarifa izmaiņām par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu var nosūtīt uz Regulatora elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv vai uz šo noteikumu 2.10. vai 3.11.apakšpunktā norādīto elektroniskā pasta adresi. 14. Regulators pēc nepieciešamības rīko uzklausīšanas sanāksmi par tarifa projektu. Ja Regulators rīko uzklausīšanas sanāksmi, priekšlikumus un ieteikumus par tarifu projektu lietotājs Regulatoram var iesniegt arī uzklausīšanas sanāksmes laikā. 15. Regulators paziņo par uzklausīšanas sanāksmi savā tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv un paziņojumā norāda uzklausīšanas sanāksmes vietu, laiku un kontaktpersonu. Regulators paziņo par uzklausīšanas sanāksmi par tarifa projektu piecas darbdienas pirms paredzētās uzklausīšanas sanāksmes. 16. Lietotājs var piedalīties uzklausīšanas sanāksmē, piesakot Regulatora kontaktpersonai savu dalību vismaz vienu darbdienu pirms uzklausīšanas sanāksmes. 17. Regulators, vērtējot tarifa projektu vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikto tarifu, izvērtē saņemtos lietotāju priekšlikumus un ieteikumus. 18. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2017.gada 16.novembra lēmumu Nr. 1/29 "Noteikumi par iepazīšanos ar tarifa projektu" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 231.nr.). 19. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola 1. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/40 "Noteikumi par iepazīšanos ar tarifa projektu"
2. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/40 "Noteikumi par iepazīšanos ar tarifa projektu"
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par iepazīšanos ar tarifa projektu
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|