Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/20
Rīgā 2022. gada 15. septembrī (prot. Nr. 37, 13. p.) Starpsavienojuma pamatpiedāvājuma noteikumi
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma
83. panta pirmās daļas 2. punktu un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 25. panta pirmo daļu 1. Noteikumi nosaka starpsavienojuma pamatpiedāvājumā (turpmāk – pamatpiedāvājums) iekļaujamo informāciju, tās publiskošanas prasības, termiņus, veidu un detalizācijas līmeni elektronisko sakaru komersantam, kuram ir noteikta būtiska ietekme tirgū un pienākums publiskot pamatpiedāvājumu (turpmāk – komersants). 2. Noteikumos ir lietoti šādi termini: 2.1. pārvietotais numurs – galalietotājam lietošanā nodots numurs, kas galalietotājam tiek saglabāts, mainot elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēju; 2.2. pieteicējs – elektronisko sakaru komersants, kurš vēlas izveidot starpsavienojumu ar komersantu; 2.3. starpsavienojuma pakalpojumi – komersanta ar starpsavienojuma nodrošināšanu saistītie vairumtirdzniecības pakalpojumi. 3. Komersants sagatavo un publisko pamatpiedāvājumu savā tīmekļvietnē divu mēnešu laikā no pienākuma publiskot pamatpiedāvājumu spēkā stāšanās dienas. Komersants piecu darbdienu laikā no pamatpiedāvājuma vai tā grozījumu publiskošanas dienas informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju par publiskotās informācijas precīzu atrašanās vietu komersanta tīmekļvietnē. 4. Regulators piecu darbdienu laikā no šo noteikumu 3.punktā minētās informācijas saņemšanas publisko savā tīmekļvietnē komersanta nosaukumu, komersanta tīmekļvietnes adresi un pamatpiedāvājuma nosaukumu. 5. Komersants nodrošina, ka tā tīmekļvietnē publiskotais pamatpiedāvājums ir bez izdrukāšanas ierobežojumiem. 6. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj informāciju par nosacījumiem starpsavienojuma nodrošināšanai, starpsavienojuma pakalpojumu nodrošināšanas un kvalitātes nosacījumiem un starpsavienojuma līguma vispārīgiem nosacījumiem. 7. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu informāciju par starpsavienojuma nodrošināšanu: 7.1. piedāvātie starpsavienojuma pakalpojumi un to apraksti, iekļaujot izmantotās tehnoloģijas un elektronisko sakaru tīkla konfigurācijas, kas var ietekmēt starpsavienojuma darbību un parametrus, tai skaitā signalizācijas veidu un audio kodekus, kuri tiek atbalstīti komersanta elektronisko sakaru tīklā; 7.2. piedāvāto starpsavienojuma pakalpojumu, to elementu, aktivitāšu detalizēts apraksts un tarifi, kā arī starpsavienojuma pakalpojumu elementu un aktivitāšu detalizēts saraksts, ko pēc pieteicēja izvēles var veikt pats pieteicējs; 7.3. tehniskie noteikumi, prasības un nosacījumi, tai skaitā tehniska rakstura ierobežojumi, elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības nosacījumi, kā arī atsauces uz attiecīgajiem Latvijas nacionālajiem standartiem, Latvijas nacionālā standarta statusā adaptētajiem un noteiktā kārtībā reģistrētiem starptautisko un reģionālo standartizācijas organizāciju standartiem vai atsevišķu nozaru, institūciju un elektronisko sakaru komersantu standartiem; 7.4. nepieciešamo pasākumu apraksts elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai un drošībai, pušu sadarbībai un savstarpējās informācijas sniegšanai par drošības apdraudējumiem vai pārkāpumiem, tai skaitā par savienoto elektronisko sakaru tīklu vai iekārtu neatļautu lietošanu, pasākumiem elektronisko sakaru tīklu un elektronisko sakaru pakalpojumu integritātes un savietojamības nodrošināšanai atbilstoši šajos elektronisko sakaru tīklos un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā izmantotajām tehnoloģijām; 7.5. starpsavienojuma punkta atrašanās vieta; 7.6. norēķinu nosacījumi, kārtība un termiņi; 7.7. starpsavienojuma pakalpojumu pieteikuma forma. 8. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu informāciju par starpsavienojuma un starpsavienojuma pakalpojumu nodrošināšanu: 8.1. starpsavienojuma izveides kārtība un nosacījumi; 8.2. kārtība un termiņi, kādā notiek sarunas par starpsavienojuma līguma slēgšanu; 8.3. starpsavienojuma pakalpojumu pieteikšanas un ierīkošanas kārtība un termiņi; 8.4. pieejas nosacījumi tehniskām telpām un iekārtām; 8.5. izsaucošā numura identifikācijas nosacījumi; 8.6. identifikācijas koda uzturēšanas un citu ar numerācijas izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšanas kārtība un nosacījumi; 8.7. izveidotā starpsavienojuma pārbaudes un testēšanas kārtība un apjoms, elektronisko sakaru tīklu un elektronisko sakaru pakalpojumu savstarpējās savietojamības pārbaude, informēšanas kārtība par pārbaudes rezultātiem un iespējamiem elektronisko sakaru pakalpojumu pārtraukumiem; 8.8. bojājumu pieteikšanas un novēršanas kārtība un nosacījumi; 8.9. informēšanas kārtība par plānotajām izmaiņām elektronisko sakaru tīklā, kā arī iespējamo papildu izmaksu rašanos saistībā ar izmaiņu ieviešanu; 8.10. informācijas sniegšanas kārtība un termiņi par starpsavienojuma un piedāvāto starpsavienojuma pakalpojumu nodrošināšanai izmantotās aparatūras specifikācijām. 9. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu informāciju par starpsavienojuma pakalpojumu nodrošināšanas un kvalitātes nosacījumiem: 9.1. piedāvāto starpsavienojuma pakalpojumu kvalitātes nosacījumi; 9.2. noslodzes apjoma prognozēšana un noslodzes uzskaites nosacījumi; 9.3. maršrutēšanas un tranzīta pakalpojumu, tai skaitā uz pārvietotiem numuriem, nodrošināšanas nosacījumi; 9.4. kārtība, kādā pārtrauc izsaukumu maršrutēšanu un piekļuvi numuriem un elektronisko sakaru pakalpojumiem, kā arī savstarpējo maksājumu kārtību gadījumos, kad konstatēta numerācijas krāpniecība vai nepareiza numerācijas izmantošana. 10. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj starpsavienojuma līguma projektu, kurā ir norādīti šādi nosacījumi: 10.1. pušu atbildība; 10.2. nosacījumi abu pušu rīcībai, mainoties noslodzei; 10.3. bojājumu novēršanas pakalpojumu līmeņi un termiņi; 10.4. strīdu izskatīšanas kārtība; 10.5. starpsavienojuma līguma noslēgšanas kārtība un grozījumu veikšanas nosacījumi; 10.6. starpsavienojuma pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, starpsavienojuma līguma izbeigšanas nosacījumi; 10.7. komersanta kontaktinformācija; 10.8. starpsavienojuma līguma paraugs; 10.9. ar starpsavienojuma un starpsavienojuma pakalpojumu nodrošināšanu saistīto izmantoto terminu un to skaidrojumu saraksts. 11. Komersants, ja tas ir nepieciešams starpsavienojuma pakalpojumu sniegšanai, pamatpiedāvājumā papildus var iekļaut arī citu informāciju. 12. Komersants pamatpiedāvājumā nosaka kārtību, kādā citam elektronisko sakaru komersantam ir pieejama informācija, ko komersants pamatpiedāvājumā ir noteicis kā ierobežotas pieejamības informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Komersants pamatpiedāvājumā norāda ierobežotas pieejamības informācijas statusa pamatojumu. 13. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2013.gada 19.decembra lēmumu Nr. 1/38 "Starpsavienojumu pamatpiedāvājuma noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2013, 253.nr.; 2015, 164.nr.; 2017, 69.nr.). 14. Komersants, kuram šo noteikumu spēkā stāšanās brīdī ir noteikts pienākums publiskot pamatpiedāvājumu, viena mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas veic grozījumus spēkā esošajā pamatpiedāvājumā, iekļaujot tajā šajos noteikumos noteiktās prasības. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Starpsavienojuma pamatpiedāvājuma noteikumi
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|