Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 7

Gulbenē 2022. gada 31. martā (prot. Nr. 6, 131. p.)

Grozījumi Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai"

Izdoti saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma
8. panta otro daļu

Izdarīt Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai" (Gulbenes Novada Ziņas, 2011, 6 (22)) šādus grozījumus:

1. Svītrot 2.2.1. apakšpunktu.

2. Izteikt Pielikumā Nr. 2 norādi par pielikumā pievienotajiem dokumentiem šādā redakcijā:

"Pielikumā:

1. ražošanas vietas lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopija;

2. telpu plāns u.c. dokumenti, kas raksturo ražošanas vietu."

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis

 

Paskaidrojuma raksts
Gulbenes novada pašvaldības 2022. gada 31. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 7 "Grozījumi Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai""

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums 2020. gada 7. janvārī spēkā stājās likums "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"", ar kuru cita starpā tika izslēgts likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" 4. panta 5.8 punkts. Šis punkts paredzēja, ka Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra (turpmāk - Reģistrs) uzdevums ir izsniegt Reģistra vestajos reģistros reģistrētajam tiesību subjektam reģistrācijas apliecību. Kā norādīts likumprojekta anotācijā, tad reģistrācijas apliecība apliecina vien to, ka attiecīgais tiesību subjekts apliecības izsniegšanas brīdī ir bijis ierakstīts attiecīgajā Reģistra vestajā reģistrā, bet tā nesniedz nekādu informāciju par to, vai apliecības uzrādīšanas vai iesniegšanas brīdī tiesību subjekts vēl pastāv un kādā statusā tas pastāv, piemēram, nav zināms, vai tam nav pasludināta maksātnespēja. Līdz ar to apliecības uzrādīšanas gadījumā, ja tajā iekļautās ziņas nav aktuālas, ne tikai nesniedz noderīgu informāciju, bet gan maldina citas personas. Ņemot vērā minēto, kopš 2020. gada 7. janvāra reģistrācijas apliecību izsniegšana nav Reģistra uzdevums un Reģistram šobrīd nav tiesiska pamata izsniegt reģistrācijas apliecības. Pašlaik reģistrācijas apliecības pilnībā aizstāj elektroniskie reģistra ieraksti, kas ikvienam pieejami Reģistra informācijas tīmekļvietnē: info.ur.gov.lv. Tāpat arī iepriekš izsniegtās reģistrācijas apliecības negarantē, ka tiesību subjekts joprojām pastāv - tām nav juridiskās nozīmes, tās pilda tikai reprezentatīvas funkcijas.

Ievērojot minēto, pašvaldību izsniegtajās atļaujās vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai iekļautā informācija par reģistrācijas apliecību negarantē, ka tiesību subjekts joprojām ir reģistrēts kādā no Reģistra vestajiem reģistriem, kā arī tā tiesisko statusu. Savukārt attiecībā uz minēto atļauju spēkā esamību - pieprasot komersantam uzrādīt Reģistra izdoto reģistrācijas apliecību, komersantiem tiek piemērota nevienlīdzīga attieksme, proti, tikai tie komersanti, kas Reģistra vestajos reģistros reģistrēti pirms 2020. gada 7. janvāra varēs uzrādīt reģistrācijas apliecību, ja iepriekš būs to pieprasījuši - pārējie šādu dokumentu Reģistrā vairs nevar pieprasīt un saņemt. Ja nepieciešams pārliecināties par šādas atļaujas saņēmēja tiesisko statusu, nepieciešams izmantot Reģistra informācijas tīmekļvietnē pieejamo aktuālo informāciju par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem. Ievērojot minēto, nepieciešams precizēt to saistošo noteikumu saturu, atsakoties no prasības iekļaut dokumentos komersanta reģistrācijas apliecības numuru un pieprasot fizisku reģistrācijas apliecības uzrādīšanu.

2. Īss projekta satura izklāsts Precizēts saistošo noteikumu regulējums, svītrojot nepieciešamību komersantam iesniegt komersanta reģistrācijas apliecības kopiju.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Saistošo noteikumu projekts nerada ietekmi uz pašvaldības budžetu.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Nav attiecināms.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Saistošo noteikumu projekts pēc būtības nerada ietekmi uz administratīvajām procedūrām.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar privātpersonām.

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Gulbenes novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 7Pieņemts: 31.03.2022.Stājas spēkā: 14.04.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 73, 13.04.2022. OP numurs: 2022/73.7
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
331605
14.04.2022
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"