Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/4
Rīgā 2022. gada 31. martā (prot. Nr. 13, 4. p.) Universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodika
Izdota saskaņā ar Pasta likuma 30. panta trešo daļu un
likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 25. panta pirmo daļu 1. Universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodika (turpmāk – metodika) nosaka kārtību, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina un nosaka universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīrās izmaksas (turpmāk – tīrās izmaksas), kā arī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulators) iesniedzamās informācijas apjomu un tās iesniegšanas kārtību tīro izmaksu apstiprināšanai. 2. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs izmaksas, kas saistītas ar universālā pasta pakalpojuma sniegšanu, aprēķina atbilstoši Regulatora noteiktajai universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodikai (turpmāk – tarifu metodika). 3. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina tīrās izmaksas par kalendāro gadu, aprēķinot atsevišķi katra universālā pasta pakalpojumā ietilpstošā pasta pakalpojuma tīrās izmaksas atbilstoši tarifu metodikā noteiktajam izmaksu sadalījumam saskaņā ar šādu formulu:
TI – tīro izmaksu summa (euro); TIi – tīrās izmaksas katram konkrētajam universālā pasta pakalpojumā ietilpstošajam pasta pakalpojumam, kas norādītas no TI1 līdz TI4; TI1 – tīrās izmaksas iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu (tajā skaitā ierakstītu un apdrošinātu sūtījumu) savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei, kuru svars nepārsniedz divus kilogramus (euro); TI2 – tīrās izmaksas iekšzemes un pārrobežu pasta paku sūtījumu (tajā skaitā apdrošinātu sūtījumu) savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei, kuru svars nepārsniedz 10 kilogramus (euro); TI3 – tīrās izmaksas pārrobežu pasta paku (tajā skaitā apdrošinātu) piegādei, kuras saņem no citām Eiropas Savienības valstīm un kuru svars nepārsniedz 20 kilogramus (euro); TI4 – tīrās izmaksas abonēto preses izdevumu savākšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei (euro); IzarUP – izdevumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (euro); IearUP – ieņēmumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (euro); IzbezUP –izdevumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja nav noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (euro); IebezUP – ieņēmumi, kas rodas, nodrošinot konkrētā universālā pasta pakalpojumā ietilpstošo pasta pakalpojumu, ja nav noteiktas universālā pasta pakalpojuma saistības (euro). 4. Tīro izmaksu summa nepārsniedz zaudējumus no universālā pasta pakalpojuma sniegšanas, kas aprēķināti saskaņā ar tarifu metodiku. 5. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs papildu ieguvumu aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
PI – papildu ieguvums (euro); Ac – universālā pasta pakalpojuma sniedzēja ieņēmumi (apgrozījums) no citiem universālā pasta pakalpojumā neietvertajiem sniegtajiem pakalpojumiem, ja šādus ieņēmumus iespējams gūt, tikai sniedzot universālo pasta pakalpojumu (euro). Ak – kopējais apgrozījums (ieņēmumi) (euro); pp – peļņas procents, kas aprēķināts kā attiecība starp komersantu peļņu vai zaudējumiem pēc nodokļiem pret komersantu apgrozījumu (pasta un kurjeru darbības nozarē), izmantojot pēdējo pieejamo Centrālās statistikas pārvaldes publicēto informāciju par komersantu finanšu analīzes rādītājiem. 6. Ja universālā pasta pakalpojuma sniedzējs līdz kārtējā gada 1.septembrim iesniedz Regulatoram apstiprināšanai tīro izmaksu aprēķinu un tā pamatojumu par iepriekšējo kalendāro gadu, universālā pasta pakalpojuma sniedzējs sagatavo un Regulatoram vienlaikus iesniedz arī šādu informāciju: 6.1. papildu ieguvuma aprēķinu saskaņā ar metodikas 5.punktā noteikto formulu; 6.2. aprēķinu, kas pamato, ka universālā pasta pakalpojuma sniedzējs ir pakļauts netaisnīgam finansiālajam apgrūtinājumam atbilstoši Pasta likuma 30.panta septītās daļas 3.punktā noteiktajam; 6.3. zvērināta revidenta ziņojumu par tīro izmaksu aprēķina pārbaudi; 6.4. informāciju par saņemto kompensācijas summu no valsts budžeta, ja tāda piešķirta. 7. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr. 1/29 "Universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodika" (Latvijas Vēstnesis, 2013, 204.nr.; 2015, 240.nr.). 8. Metodika stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Metodikā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 15.decembra Direktīvas 97/67/EK par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 10.jūnija Direktīvas 2002/39/EK, ar ko Direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu turpmāko atvēršanu konkurencei; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 20.februāra Direktīvas 2008/6/EK, ar ko Direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus pilnīgu izveidi. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodika
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|