Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 44 Rīgā 2022. gada 3. martā (prot. Nr. 9, 1. p.) Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiemSabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) 2022.gada 28.janvārī saņēma valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts", vienotais reģistrācijas numurs: 40003052790, juridiskā adrese: Ziemeļu iela 10, lidosta "Rīga", Mārupes novads, LV-1000 (turpmāk - AS "Latvijas Pasts"), 2022.gada 28.janvāra vēstuli Nr.01-10.2/25 "Par tarifu projekta iesniegšanu", kā arī papildu informāciju 2022.gada 3.februāra vēstulē Nr.01-10.2/43 "Par informācijas iesniegšanu" (turpmāk kopā - tarifu projekts). Regulators konstatē un secina 1. Saskaņā ar Pasta likuma 27.2panta 4.3daļu Regulators apstiprina tarifus saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk - Likums), ja konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai uzvarētājs, kas ir līdzšinējais universālā pasta pakalpojuma sniedzējs, plāno no jauno saistību spēkā stāšanās datuma mainīt vai no jauna noteikt universālā pasta pakalpojuma tarifus. Ar Regulatora 2021.gada 22.jūlija lēmumu Nr.78 "Par konkursa universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" par konkursa universālā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikšanai uzvarētāju atzina AS "Latvijas Pasts". Šobrīd spēkā esošie AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifi apstiprināti ar Regulatora 2021.gada 29.novembra lēmumu Nr.136 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem". 2. Pasta likuma 32.panta trešajā daļā noteikts, ka universālā pasta pakalpojuma tarifus apstiprina Regulators Likumā noteiktajā kārtībā. Atbilstoši Likuma 19.panta pirmajai daļai sabiedrisko pakalpojumu tarifus regulējamās nozarēs sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji aprēķina saskaņā ar noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku un pēc savas iniciatīvas vai Regulatora pieprasījuma iesniedz Regulatoram aprēķināto tarifu projektu kopā ar tarifu projektā minēto tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu. AS "Latvijas Pasts" tarifu projektu Regulatoram iesniegusi pēc savas iniciatīvas. Ar tarifu projektu AS "Latvijas Pasts" plāno mainīt ierakstītu un apdrošinātu pārrobežu paku sūtījumu tarifus ar vēlamo spēkā stāšanās datumu 2022.gada 1.aprīlis. 3. AS "Latvijas Pasts" tarifu projektā piedāvā pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifus iedalīt astoņās valstu un teritoriju grupās. Valstu un teritoriju iedalījums grupās ir pievienots šā lēmuma pielikumā un ir šā lēmuma neatņemama sastāvdaļa. 4. Atbilstoši Likuma 21.panta trešajā daļā noteiktajam AS "Latvijas Pasts" paziņojumu par tarifu projektu 2022.gada 2.februārī publicēja oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 23.nr.) un AS "Latvijas Pasts" tīmekļvietnē. Ņemot vērā paziņojuma par tarifu projektu lielo apjomu, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēta informācija par plānotajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem un saite uz AS "Latvijas Pasts" tīmekļvietni, kurā publicēts pilns paziņojums par tarifu projektu, kurš ietver salīdzinājumu ar šobrīd spēkā esošajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem. Tarifu projekts iesniegts arī Regulatoram, ko Regulators 2022.gada 14.februārī publicēja savā tīmekļvietnē. Regulators 2022.gada 16.februārī saistībā ar publicēto tarifu projektu saņēma vienu viedokli par to, ka AS "Latvijas Pasts" sniegto pakalpojumu kvalitāte neatbilst AS "Latvijas Pasts" vēlmei paaugstināt tarifus. 5. Regulators, izvērtējot tarifu projektā norādīto izmaksu pamatojumu un ņemot vērā Pasta likuma 27.1panta pirmās daļas 4.punktā nostiprināto principu - sniegt universālo pasta pakalpojumu ekonomiski izdevīgā veidā -, secina: 5.1. pārrobežu pasta sūtījumu starptautiskie norēķini ir mainīgi, tādēļ ir nepieciešams grupēt valstis un teritorijas vairākās grupās, lai izvairītos no pārliekas mazumtirdzniecības tarifu atšķirības no starptautisko norēķinu izmaksām; 5.2. atsevišķi nosakāms tarifs par iekšzemes un pārrobežu vēstuļu un pasta paku sūtījumu apdrošināšanu, kas ir jāpieskaita attiecīgā ierakstītā vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam. Neatkarīgi no pasta sūtījuma veida (vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums) vai svara kategorijas apdrošināšanas darbības izmaksas nemainās, tādējādi tās var noteikt kā vienotu tarifu; 5.3. pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifi apstiprināmi, ņemot vērā pasta sūtījuma galamērķi. Valstu un teritoriju iedalījums grupās ir šā lēmuma pielikumā un ir lēmuma neatņemama sastāvdaļa. Lēmuma pielikumā ir noteikts valstu un teritoriju iedalījums pārrobežu pasta paku sūtījumiem. 6. Likuma 20.panta pirmajā daļā noteikts, ka tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu ekonomiski pamatotas sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti, ja nozares speciālie normatīvie akti neparedz citus tarifu noteikšanas principus. Saskaņā ar Pasta likuma 32.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto pasta pakalpojumu tarifus nosaka pasta komersants, kurš aprēķina universālā pasta pakalpojuma tarifus saskaņā ar Regulatora noteiktu tarifu aprēķināšanas metodiku. 7. Tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr. 1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika" un atbilst Likuma 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam. 8. Regulators izvērtēja tarifu projektu un to veidojošo izmaksu pamatojumu un secina, ka tarifu projekts ir pamatots un atbilstoši Likuma 20.pantam universālā pasta pakalpojuma tarifu projekts aprēķināts tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie maksājumi segtu AS "Latvijas Pasts" ekonomiski pamatotas universālā pasta pakalpojuma izmaksas un nodrošinātu tā rentabilitāti. 9. Uz šā jautājuma izskatīšanu Regulatora padomes sēdē tika uzaicināts AS "Latvijas Pasts" pārstāvis. AS "Latvijas Pasts" pārstāvis atbalstīja pēc iespējas ātrāku lēmuma pieņemšanu un ierosināja no lēmuma svītrot punktu, kas attiecas uz "Mans Pasts" vidē noformētu sūtījumu tarifu, jo šis tarifs netiek mainīts. AS "Latvijas Pasts" ierosinājums atbalstīts. Ņemot vērā iepriekš minēto, saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr. 1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika", pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 7.panta trešo daļu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, otro, septīto un 13.daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Pasta likuma 6.panta pirmo daļu, 27.1panta pirmās daļas 3. un 4.punktu, 32.panta otro un trešo daļu un Administratīvā procesa likuma 13.pantu, 55.panta 1.punktu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu, padome nolemj: 1. apstiprināt AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma - pārrobežu pasta paku sūtījumu - tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa) saskaņā ar šā lēmuma pielikumu par valstu un teritoriju iedalījumu grupās:
2. noteikt, ka šā lēmuma lemjošās daļas 1.punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2022.gada 4.aprīlī un tos piemēro no 2022.gada 4.aprīļa; 3. atcelt no 2022.gada 4.aprīļa Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2021.gada 29.novembra lēmuma Nr.136 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2021, 231.nr.) 2.211.-2.242.apakšpunktu daļā par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma - pārrobežu pasta paku sūtījumu - tarifiem. Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu vai atcelt šo lēmumu. Lēmums stājas spēkā ar tā parakstīšanas dienu. Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas padomes
Pielikums Valstu un teritoriju iedalījums grupās1. Pārrobežu pasta paku sūtījumiem:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas padomes |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Veids:
lēmums
Numurs: 44Pieņemts: 03.03.2022.Stājas spēkā: 03.03.2022.Zaudē spēku: 01.01.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 45, 04.03.2022.
OP numurs:
2022/45.14
Saistītie dokumenti
|