Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 24 Gulbenē 2021. gada 28. oktobrī (prot. Nr. 17, 77. p.) Grozījumi Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar
likuma "Par pašvaldībām" 1. Izdarīt Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums" šādus grozījumus: 1.1. izteikt 7. punkta trešo teikumu šādā redakcijā: "Pašvaldības administrācijas struktūrvienības darbojas, pamatojoties uz pašvaldības administrācijas nolikumu un pašvaldības izpilddirektora (administrācijas vadītāja) apstiprinātiem pašvaldības administrācijas struktūrvienību nolikumiem."; 1.2. izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "II. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA, PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKA, PAŠVALDĪBAS IZPILDDIREKTORA UN IESTĀŽU VADĪTĀJU PILNVARAS"; 1.3. izteikt 16. punktu šādā redakcijā: "16. Pašvaldības izpilddirektors šajā nolikumā noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par pašvaldības iestāžu darbu. Pašvaldības izpilddirektors: 16.1. pilda likumā "Par pašvaldībām" noteiktos pienākumus; 16.2. ir pakļauts domes priekšsēdētājam un viņa vietniekam; 16.3. vada un atbild par pašvaldības administrācijas darbu, nodrošinot tās funkciju un uzdevumu izpildi; 16.4. apstiprina pašvaldības administrācijas darbinieku amatu sarakstu; 16.5. pieņem darbā, atbrīvo no darba domes administrācijas darbiniekus, apstiprina darbinieku amatu aprakstus, kā arī realizē citus darba devēja pienākumus un tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 16.6. apstiprina pašvaldības administrācijas struktūrvienību (nodaļu) nolikumus un izdod citus iekšējos normatīvos dokumentus; 16.7. organizē domes lēmumu izpildi un ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus domes pastāvīgajās komitejās; 16.8. organizē teritorijas attīstības programmas, teritorijas plānojuma, gada un publiskā pārskata, kā arī budžeta projektu izstrādi; 16.9. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu un kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizāciju vai likvidēšanu; 16.10. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus par iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu lēmumu atcelšanu; 16.11. ierosina domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata iestāžu vadītājus; 16.12. nosaka pašvaldības administrācijas darba laiku, saskaņojot to ar domes priekšsēdētāju; 16.13. slēdz darba līgumus ar pakļautībā esošo iestāžu vadītājiem, kā arī izdod saistošus rīkojumus; 16.14. saskaņo pakļautībā esošo iestāžu darbinieku amatu sarakstus; 16.15. izsniedz licences, atļaujas, rakstiskus saskaņojumus un piekrišanas komercdarbības veikšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā domes normatīvajos aktos noteiktos gadījumos; 16.16. izsniedz atļaujas vai saskaņo publiska pasākuma rīkošanu (tai skaitā sapulces, piketi un gājieni) un saskaņo pirotehnisko izstrādājumu demonstrēšanas plānu un programmu; 16.17. atver un slēdz kontus kredītiestādēs; 16.18. domes apstiprinātā budžeta ietvaros rīkojas ar pašvaldības finanšu resursiem, veic citus saimnieciskus darījumus ar juridiskajām un fiziskajām personām. Dod atļauju atsavināt un norakstīt pašvaldības kustamo mantu ar atlikušo vērtību līdz 1500,00 euro; 16.19. slēdz līgumus apstiprinātā budžeta ietvaros, izdod pilnvaras pašvaldības administrācijas darbiniekiem un iestāžu vadītājiem saimniecisko jautājumu risināšanai; 16.20. organizē pašvaldības administrācijas funkciju veikšanai nepieciešamo ieņēmumu-izdevumu tāmju izstrādāšanu; 16.21. ir tiesīgs pašvaldības ikdienas funkciju veikšanai izveidot un likvidēt darba grupas; 16.22. veic citus pienākumus, kas noteikti ar likumiem, Ministru kabineta noteikumiem, domes lēmumiem, domes priekšsēdētāja un viņa vietnieku rīkojumiem." 1.4. svītrot 16.1 un 16.2 punktu; 1.5. svītrot 19. punktā vārdus "izpilddirektora vietnieks"; 1.6. svītrot 38. punktā vārdus "vai izpilddirektora vietnieku"; 1.7. izteikt 47. punkta pirmo teikumu šādā redakcijā: "Līgumus pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieks, pašvaldības izpilddirektors vai arī cita amatpersona uz domes lēmuma, domes priekšsēdētāja rīkojuma vai pilnvaras pamata."; 1.8. izteikt 50.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "50.1. darba līgumus ar pašvaldības administrācijas darbiniekiem un pakļautībā esošo pašvaldības iestāžu vadītājiem;"; 1.9. papildināt ar 50.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "50.3. privāttiesiskos līgumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu pašvaldību administrācijas darbību, apstiprinātā budžeta ietvaros."; 1.10. svītrot 50.1 punktu; 1.11. svītrot 86. punktā vārdus "un pašvaldības izpilddirektora vietnieks"; 1.12. svītrot 56. punktā vārdus "un pašvaldības izpilddirektora vietniekam" un vārdus "vai pašvaldības izpilddirektora vietnieka"; 1.13. svītrot 86. punktā vārdus "un pašvaldības izpilddirektora vietnieks"; 1.14. izteikt pielikumu "Gulbenes novada pašvaldības struktūras shēma" jaunā redakcijā (1. pielikums). 2. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. janvārī. Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis
Gulbenes novada
domes 2021. gada 28. oktobra saistošo noteikumu Nr. 24
"Grozījumi Gulbenes novada domes 2013. gada 31. oktobra
saistošajos noteikumos Nr. 25 "Gulbenes novada
pašvaldības nolikums""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 24. panta
pirmajai daļai pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi,
kas nosaka pašvaldības pārvaldes organizāciju, lēmumu
pieņemšanas kārtību, iedzīvotāju tiesības un pienākumus
vietējā pārvaldē, kā arī citus pašvaldības darba
organizācijas jautājumus.
Saistošie noteikumi nepieciešami, lai veiktu izmaiņas Gulbenes novada pašvaldības institucionālajā struktūrā, likvidējot pašvaldības izpilddirektora vietnieka amatu un paplašinot pašvaldības izpilddirektora pienākumus un kompetenci. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošajos noteikumos tiek veiktas izmaiņas Gulbenes novada pašvaldības institucionālajā struktūrā, likvidēta pašvaldības izpilddirektora vietnieka amata vieta un paplašināti pašvaldības izpilddirektora pienākumi un kompetence. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Ietekme uz pašvaldības budžetu nav būtiska. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sabiedrību (mērķgrupām) un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Neietekmē. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Personas Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos var vērsties Gulbenes novada pašvaldības administrācijā. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
Konsultācijas nav notikušas.
Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts publicēts pašvaldības mājaslapā internetā www.gulbene.lv. |
Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis