Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 614

Rīgā 2021. gada 7. septembrī (prot. Nr. 60 12. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt inovatīvu tehnoloģisko risinājumu ieviešanu ārējās robežas kontrolē" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk – darbības programma) prioritārā virziena "IKT pieejamība, e-pārvalde un pakalpojumi" 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķi "Nodrošināt inovatīvu tehnoloģisko risinājumu ieviešanu ārējās robežas kontrolē" (turpmāk – specifiskais atbalsts);

1.2. specifiskā atbalsta mērķi;

1.3. specifiskajam atbalstam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusējā uzteikuma nosacījumus.

2. Specifiskā atbalsta mērķis ir pilnveidot Latvijas Republikas ārējās robežas kontroli, ieviešot tajā inovatīvus tehnoloģiskos risinājumus un tādējādi nodrošinot spēju reālā laikā reaģēt uz tādiem draudiem kā hibrīdā karadarbība, organizētā noziedzība, nelikumīga imigrācija un citiem draudiem atbilstoši normatīvajiem aktiem nacionālās drošības un robežapsardzības jomā.

3. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir valsts pārvaldes iestādes un to padotībā esošās iestādes, kuru kompetencē ir Latvijas Republikas ārējās robežas kontrole.

4. Specifiskā atbalsta ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – Latvijas Republikas ārējās robežas garums, kurā ieviests vienotais inovatīvais tehnoloģiskais risinājums, – vismaz 65 km;

4.2. rezultāta rādītājs – iestāžu skaits, kuru darba efektivitāti uzlabojis Latvijas Republikas ārējās robežas vienotais inovatīvais tehnoloģiskais risinājums, – vismaz četras iestādes.

5. Specifisko atbalstu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Specifiskā atbalsta ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Satiksmes ministrija.

7. Specifiskā atbalsta ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums nav mazāks kā 15 550 397 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 13 217 837 euro un privātais finansējums nav mazāks kā 2 332 560 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs projektā nepārsniedz 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Publiska persona, publiskas personas kapitālsabiedrība, kapitālsabiedrība, kurā publiskas personas daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopā pārsniedz 50 %, kā arī kapitālsabiedrība, kurā vienas vai vairāku publisku personu kapitālsabiedrību daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopā pārsniedz 50 % (Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma izpratnē), kas projekta īstenošanas laikā noslēgusi līgumu ar finansējuma saņēmēju, lai pilnveidotu Latvijas Republikas ārējās robežas kontroli, ir tiesīga finansējuma saņēmējam bezatlīdzības lietošanā nodot vai apgrūtināt tās īpašumā vai valdījumā esošu nekustamo īpašumu vai tā daļu, kas nepieciešams projekta īstenošanai. Nekustamo īpašumu vai tā daļu nodod vai apgrūtina uz projekta īstenošanas laiku un laiku, kamēr tiek izmantots tehnoloģiskais risinājums, kas ieviests, īstenojot projektu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

10. Projekta iesniedzējs ir valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" tai deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai.

11. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta apstiprināšanas ir arī finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām projekta iesniegumu sagatavo un sadarbības iestādē iesniedz elektroniski, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu 2014.–2020. gadam.

12. Projekta iesniedzējs kā sadarbības partnerus projekta īstenošanā var piesaistīt Iekšlietu ministriju (tai skaitā tās padotības iestādes) un Aizsardzības ministriju.

13. Ja projekta īstenošanai tiek piesaistīts sadarbības partneris, projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno projekta sadarbības partnera parakstītu apliecinājumu par sadarbību. Triju mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu projekta iesniedzējs un sadarbības partneris noslēdz sadarbības līgumu, kurā noteikti pušu pienākumi, tiesības un atbildība projekta mērķu un rādītāju sasniegšanā.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

14. Specifiskā atbalsta ietvaros atbalstāmās darbības ir inovatīvu tehnoloģisko risinājumu ieviešana Latvijas Republikas ārējās robežas kontrolē, lai veicinātu robežapsardzības un to institūciju darba efektivitāti, kuras atbildīgas par valsts apdraudējumu novēršanu.

15. Specifiskā atbalsta ietvaros plāno šādas tiešās attiecināmās izmaksas:

15.1. būvprojekta izstrādes un ar to saistīto būvekspertīžu izmaksas;

15.2. inženiertīklu infrastruktūras izbūves un ierīkošanas izmaksas:

15.2.1. optisko kabeļu tīkla un vājstrāvas infrastruktūras izbūve;

15.2.2. elektroapgādes kabeļu tīkla infrastruktūras izbūve;

15.3. sadales tīkla elektroapgādes pieslēgumu izbūves izmaksas, lai nodrošinātu patstāvīgu elektroapgādi iekārtu funkciju nodrošināšanai;

15.4. autonomās barošanas iekārtu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

15.5. perimetra uzraudzības infrastruktūras izbūves, iekārtu iegādes un ierīkošanas izmaksas;

15.6. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras izbūves un ierīkošanas izmaksas;

15.7. operatīvo telpu aprīkošanas izmaksas, kas saistītas ar tehnoloģiskā risinājuma izmantošanai nepieciešamo darbstaciju izveidi;

15.8. programmatūras izstrādes, iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

15.9. programmatūras darbības nodrošināšanas izmaksas – skaitļošanas iekārtu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

15.10. būvdarbu uzraudzības un autoruzraudzības izmaksas un normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas;

15.11. obligāti noteikto minimālo informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

16. Specifiskā atbalsta īstenošanā iepirkumos ir atbalstāma vides prasību integrācija (zaļais publiskais iepirkums).

17. Specifiskā atbalsta īstenošanā visi iepirkumi tiek veikti, ievērojot aizsardzības un drošības jomas un publisko iepirkumu jomas tiesisko regulējumu un īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru.

18. Šo noteikumu 15.10. apakšpunktā minētās izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10 % apmērā no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

19. Šo noteikumu 15.1. un 15.10. apakšpunktā minētās izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10 % apmērā no projekta būvdarbu līguma summas.

20. Šo noteikumu 15. punktā minēto izmaksu pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

21. Atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ja tās atbilst šādiem nosacījumiem:

21.1. tās atbilst šo noteikumu 15. punktā ietvertajām izmaksu pozīcijām;

21.2. tās atbilst šo noteikumu 18. un 19. punktā minētajiem ierobežojumiem;

21.3. tās ir radušās ne agrāk kā 2021. gada 16. jūnijā.

22. Specifiskā atbalsta neattiecināmās izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, ir izmaksas, kas:

22.1. radušās agrāk par šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minēto termiņu;

22.2. pārsniedz šo noteikumu 18. un 19. punktā minētos izmaksu ierobežojumus;

22.3. nav minētas šo noteikumu 15. punktā un nav saistītas ar šo noteikumu 14. punktā minētajām specifiskā atbalsta ietvaros atbalstāmajām darbībām.

IV. Specifiskā atbalsta un projekta īstenošanas nosacījumi

23. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

23.1. nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas;

23.2. uztur projekta īstenošanā radītās vērtības un nodrošina nepieciešamos līdzekļus to uzturēšanai piecus gadus pēc projekta pabeigšanas;

23.3. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā minētajiem rādītājiem un nodrošina vienotu metodoloģiju rādītāju uzskaitei projektā;

23.4. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā
2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

23.5. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi pusgadā ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

23.6. nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.

24. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.

25. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

25.1. finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tostarp netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt projekta iznākuma un uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

25.2. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu.

26. Specifiskā atbalsta ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

27. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija, ievērojot plānoto darbību specifiku.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Satiksmes ministrs T. Linkaits
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 614Pieņemts: 07.09.2021.Stājas spēkā: 10.09.2021.Zaudē spēku: 24.09.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 174, 09.09.2021. OP numurs: 2021/174.8
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
325958
10.09.2021
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"