Ministru kabineta noteikumi Nr. 487
Rīgā 2021. gada 6. jūlijā (prot. Nr. 51 58.
§)
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr.
279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis,
2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.;
2020, 61. nr.; 2021, 91. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt noteikumus ar 2.5.2 apakšpunktu šādā
redakcijā:
2. Papildināt noteikumus ar 194.3 punktu šādā
redakcijā:
"194.3 Ar alternatīvu degvielu darbināmi vai
bezemisiju transportlīdzekļi atbilst šo noteikumu 2. pielikuma
9., 10. un 11. punktā norādītajām maksimāli pieļaujamajām ass
slodzes robežvērtībām. Papildu svaru, kas vajadzīgs ar
alternatīvu degvielu darbināmiem vai bezemisiju
transportlīdzekļiem, nosaka, pamatojoties uz dokumentāciju, ko
sniedz izgatavotājs, kad attiecīgajam transportlīdzeklim tiek
piešķirts tipa apstiprinājums. Minēto papildu svaru norāda
atbilstības sertifikātā, kas sagatavots saskaņā ar normatīvajiem
aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un
sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu."
3. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā:
"2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 2. jūnija
noteikumiem Nr. 279
Pieļaujamie
transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu
vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
1. |
Garums: |
1.1. |
mehāniskajiem
transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) |
12 m
|
1.2. |
piekabēm |
12 m
|
1.3. |
transportlīdzekļu sastāviem, kas
sastāv no automobiļa ar puspiekabi |
16,50 m
|
1.4. |
transportlīdzekļu sastāviem, kas
sastāv no automobiļa ar piekabi |
18,75 m
|
1.5. |
posmainajiem autobusiem |
18,75 m
|
1.6. |
divasu autobusiem |
13,50 m
|
1.7. |
autobusiem, kam ir vairāk nekā
divas asis |
15,00 m
|
1.8. |
transportlīdzekļu sastāviem, kas
sastāv no autobusa ar piekabi |
18,75 m
|
1.9. |
transportlīdzekļu sastāviem, kas
sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm |
18,75 m
|
2. |
Platums: |
2.1. |
visiem transportlīdzekļiem |
2,55 m
|
2.2. |
transportlīdzekļiem ar
izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved
izotermisku konteineru |
2,60 m
|
3. |
Augstums |
4 m
|
4. |
Transportlīdzeklim
vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas
robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais
rādiuss - 5,30 m |
5. |
Attālums horizontālā plaknē no
puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces ass līdz puspiekabes
aizmugurei |
12 m
|
6. |
Attālums paralēli
transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa
kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz
piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot
attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai |
15,65 m
|
7. |
Attālums paralēli
transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa
kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz
piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam |
16,40 m
|
8. |
Faktiskā masa: |
8.1. |
divasu piekabēm |
18 t
|
8.2. |
trīsasu piekabēm |
24 t
|
8.3. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu
piekabes |
36 t
|
8.4. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
darbināma automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars
vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
37 t
|
8.5. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un divasu
piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
tehnoloģijai |
38 t
|
8.6. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai
vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai
vairākasu piekabes |
40 t
|
8.7. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
darbināma automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai
trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un
divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs
alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
41 t
|
8.8. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un
trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu bezemisiju
automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars
vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
42 t
|
8.9. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu
puspiekabes |
40 t
|
8.10. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu ar
alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu
puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu
tehnoloģijai |
41 t
|
8.11. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un
trīsasu puspiekabes vai trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu
vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs
bezemisiju tehnoloģijai |
42 t
|
8.12. |
transportlīdzekļu sastāviem, kas
sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu
piekabēm |
40 t
|
8.13. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības,
pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45
pēdām |
42 t
|
8.13.1. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot
intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus
konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais
garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs
alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
43 t
|
8.13.2. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un
trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu
darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām,
ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
44 t
|
8.14. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai
trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu
darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45
pēdām |
44 t
|
8.14.1. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no trīsasu ar alternatīvo degvielu
darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš,
veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai
vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais
kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs
alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
45 t
|
8.14.2. |
transportlīdzekļu sastāviem ar
puspiekabi, kas sastāv no trīsasu bezemisiju vilcēja un
divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu
pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus
vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir
līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
tehnoloģijai |
46 t
|
8.15. |
transportlīdzekļu
sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un
divasu puspiekabes: |
8.15.1. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
36 t
|
8.15.2. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir lielāks par 1,8 m |
36 t
|
8.15.3. |
ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t
un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums |
38 t
|
8.16. |
transportlīdzekļu
sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo
degvielu darbināma vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu
svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai: |
8.16.1. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
37 t
|
8.16.2. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir lielāks par 1,8 m |
37 t
|
8.16.3. |
ja vilcēja faktiskā masa ir 19 t
un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums |
39 t
|
8.17. |
transportlīdzekļu
sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju
vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs
bezemisiju tehnoloģijai: |
8.17.1. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
38 t
|
8.17.2. |
ja puspiekabes starpasu attālums
ir lielāks par 1,8 m |
38 t
|
8.17.3. |
ja vilcēja faktiskā masa ir 20 t
un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums |
40 t
|
8.18. |
divasu mehāniskajiem
transportlīdzekļiem, kas nav autobusi |
18 t
|
8.19. |
divasu ar alternatīvu degvielu
darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav
autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu
tehnoloģijai |
19 t
|
8.20. |
divasu bezemisiju mehāniskajiem
transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars
vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
20 t
|
8.21. |
divasu autobusiem |
19,5 t
|
8.22. |
trīsasu automobiļiem |
25 t
|
|
ja trīsasu automobiļa dzenošajam
tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi
un ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
26 t
|
8.23. |
trīsasu ar alternatīvu degvielu
darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs
alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
26 t
|
|
ja trīsasu ar alternatīvu
degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums
vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass
slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs
alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
27 t
|
8.24. |
trīsasu bezemisiju automobiļiem,
ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
27 t
|
|
ja trīsasu bezemisiju automobiļa
dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam
pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir
dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu
svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
28 t
|
8.25. |
četrasu automobiļiem ar diviem
stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi
un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no
dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz
9,5 t |
32 t
|
8.26. |
trīsasu posmainajiem
autobusiem |
28 t
|
8.27. |
trīsasu ar alternatīvu degvielu
darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars
vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
29 t
|
8.28. |
trīsasu bezemisiju posmainajiem
autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
tehnoloģijai |
30 t
|
9. |
Vienass tilta
slodze: |
9.1. |
dzītajam tiltam bez
dubultriteņiem |
10 t
|
9.2. |
dzītajam tiltam ar
dubultriteņiem |
10 t
|
9.3. |
dzenošajam tiltam |
11,5 t
|
10. |
Divasu tilta asu
slodzes summa: |
10.1. |
mehāniskajiem
transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir: |
10.1.1. |
mazāks par 1 m |
11,5 t
|
10.1.2. |
1 m un lielāks, bet mazāks par
1,3 m |
16 t
|
10.1.3. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par
1,8 m |
18 t
|
10.1.4. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par
1,8 m, un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks
vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm
ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
19 t
|
10.2. |
piekabēm
(puspiekabēm), ja starpasu attālums ir: |
10.2.1. |
mazāks par 1 m |
11 t
|
10.2.2. |
1 m un lielāks, bet mazāks par
1,3 m |
16 t
|
10.2.3. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par
1,8 m |
18 t
|
10.2.4. |
1,8 m un lielāks |
20 t
|
11. |
Trīsasu tilta asu
slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu
attālums: |
11.1. |
nepārsniedz 1,3 m |
21 t
|
11.2. |
lielāks par 1,3 m, bet
nepārsniedz 1,4 m |
24 t
|
12. |
Transportlīdzekļa
(transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze
nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa
(transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas |
13. |
Transportlīdzekļu
sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un
piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m |
14. |
Četrasu mehāniskā
transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst
būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo
un pakaļējo asi |
15. |
Attālums horizontālā
plaknē starp puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces asi un
jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04
m |
16. |
Stāvošam autobusam
uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās
pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta
minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām
jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt
taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā
riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus
minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk par 0,6 m |
17. |
Šā pielikuma 1.1.,
1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās
prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē
piedaloties bez kravas |
18. |
Maksimālos garumus,
kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā,
ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo
attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt
transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu
satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45
pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā
konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem
ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts
Autopārvadājumu likumā |
19. |
Maksimālos garumus,
kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, ievērojot, ka netiek
radīts transportlīdzekļu vai transportlīdzekļu sastāvu
kravietilpības palielinājums, var pārsniegt transportlīdzekļi
vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem ir atbilstoši Komisijas
2012. gada 12. decembra Regulas (ES) Nr. 1230/2012, ar ko
īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 661/2009
par tipa apstiprināšanas prasībām attiecībā uz mehānisko
transportlīdzekļu un to piekabju masu un gabarītiem un groza
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2007/46/EK, I
pielikumam izgatavotas kabīnes, kas uzlabo to aerodinamikas
rādītājus, energoefektivitāti un drošības rādītājus. Minēto
atbilstību apliecina uz transportlīdzekļa izgatavotāja
plāksnītes norādīta attiecīga informācija." |