Ministru kabineta noteikumi Nr. 487
  Rīgā 2021. gada 6. jūlijā (prot. Nr. 51 58.
  §)
  Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr.
  279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis,
  2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.;
  2020, 61. nr.; 2021, 91. nr.) šādus grozījumus:
  1. Papildināt noteikumus ar 2.5.2 apakšpunktu šādā
  redakcijā:
  2. Papildināt noteikumus ar 194.3 punktu šādā
  redakcijā:
  "194.3 Ar alternatīvu degvielu darbināmi vai
  bezemisiju transportlīdzekļi atbilst šo noteikumu 2. pielikuma
  9., 10. un 11. punktā norādītajām maksimāli pieļaujamajām ass
  slodzes robežvērtībām. Papildu svaru, kas vajadzīgs ar
  alternatīvu degvielu darbināmiem vai bezemisiju
  transportlīdzekļiem, nosaka, pamatojoties uz dokumentāciju, ko
  sniedz izgatavotājs, kad attiecīgajam transportlīdzeklim tiek
  piešķirts tipa apstiprinājums. Minēto papildu svaru norāda
  atbilstības sertifikātā, kas sagatavots saskaņā ar normatīvajiem
  aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un
  sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu."
  3. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā:
  "2. pielikums
  Ministru kabineta
  2015. gada 2. jūnija
  noteikumiem Nr. 279
  Pieļaujamie
  transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu
  vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
  
    
      | 1. | 
      Garums: | 
    
    
      | 1.1. | 
      mehāniskajiem
      transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) | 
      
         12 m 
       | 
    
    
      | 1.2. | 
      piekabēm | 
      
         12 m 
       | 
    
    
      | 1.3. | 
      transportlīdzekļu sastāviem, kas
      sastāv no automobiļa ar puspiekabi | 
      
         16,50 m 
       | 
    
    
      | 1.4. | 
      transportlīdzekļu sastāviem, kas
      sastāv no automobiļa ar piekabi | 
      
         18,75 m 
       | 
    
    
      | 1.5. | 
      posmainajiem autobusiem | 
      
         18,75 m 
       | 
    
    
      | 1.6. | 
      divasu autobusiem | 
      
         13,50 m 
       | 
    
    
      | 1.7. | 
      autobusiem, kam ir vairāk nekā
      divas asis | 
      
         15,00 m 
       | 
    
    
      | 1.8. | 
      transportlīdzekļu sastāviem, kas
      sastāv no autobusa ar piekabi | 
      
         18,75 m 
       | 
    
    
      | 1.9. | 
      transportlīdzekļu sastāviem, kas
      sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm | 
      
         18,75 m 
       | 
    
    
      | 2. | 
      Platums: | 
    
    
      | 2.1. | 
      visiem transportlīdzekļiem | 
      
         2,55 m 
       | 
    
    
      | 2.2. | 
      transportlīdzekļiem ar
      izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved
      izotermisku konteineru | 
      
         2,60 m 
       | 
    
    
      | 3. | 
      Augstums | 
      
         4 m 
       | 
    
    
      | 4. | 
      Transportlīdzeklim
      vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas
      robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais
      rādiuss - 5,30 m | 
    
    
      | 5. | 
      Attālums horizontālā plaknē no
      puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces ass līdz puspiekabes
      aizmugurei | 
      
         12 m 
       | 
    
    
      | 6. | 
      Attālums paralēli
      transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa
      kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz
      piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot
      attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai | 
      
         15,65 m 
       | 
    
    
      | 7. | 
      Attālums paralēli
      transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa
      kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz
      piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam | 
      
         16,40 m 
       | 
    
    
      | 8. | 
      Faktiskā masa: | 
    
    
      | 8.1. | 
      divasu piekabēm | 
      
         18 t 
       | 
    
    
      | 8.2. | 
      trīsasu piekabēm | 
      
         24 t 
       | 
    
    
      | 8.3. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu
      piekabes | 
      
         36 t 
       | 
    
    
      | 8.4. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
      darbināma automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars
      vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         37 t 
       | 
    
    
      | 8.5. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un divasu
      piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
      tehnoloģijai | 
      
         38 t 
       | 
    
    
      | 8.6. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai
      vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai
      vairākasu piekabes | 
      
         40 t 
       | 
    
    
      | 8.7. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
      darbināma automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai
      trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un
      divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs
      alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         41 t 
       | 
    
    
      | 8.8. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un
      trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu bezemisiju
      automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars
      vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         42 t 
       | 
    
    
      | 8.9. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
      puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu
      puspiekabes | 
      
         40 t 
       | 
    
    
      | 8.10. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
      darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu ar
      alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu
      puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu
      tehnoloģijai | 
      
         41 t 
       | 
    
    
      | 8.11. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un
      trīsasu puspiekabes vai trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu
      vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs
      bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         42 t 
       | 
    
    
      | 8.12. | 
      transportlīdzekļu sastāviem, kas
      sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu
      piekabēm | 
      
         40 t 
       | 
    
    
      | 8.13. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
      puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības,
      pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
      virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45
      pēdām | 
      
         42 t 
       | 
    
    
      | 8.13.1. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu
      darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot
      intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus
      konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais
      garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs
      alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         43 t 
       | 
    
    
      | 8.13.2. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un
      trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu
      darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
      virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām,
      ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         44 t 
       | 
    
    
      | 8.14. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai
      trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu
      darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas
      virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45
      pēdām | 
      
         44 t 
       | 
    
    
      | 8.14.1. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no trīsasu ar alternatīvo degvielu
      darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš,
      veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai
      vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais
      kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs
      alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         45 t 
       | 
    
    
      | 8.14.2. | 
      transportlīdzekļu sastāviem ar
      puspiekabi, kas sastāv no trīsasu bezemisiju vilcēja un
      divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu
      pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus
      vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir
      līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
      tehnoloģijai | 
      
         46 t 
       | 
    
    
      | 8.15. | 
      transportlīdzekļu
      sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un
      divasu puspiekabes: | 
    
    
      | 8.15.1. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m | 
      
         36 t 
       | 
    
    
      | 8.15.2. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir lielāks par 1,8 m | 
      
         36 t 
       | 
    
    
      | 8.15.3. | 
      ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t
      un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
      faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
      dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
      atsperojums | 
      
         38 t 
       | 
    
    
      | 8.16. | 
      transportlīdzekļu
      sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo
      degvielu darbināma vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu
      svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai: | 
    
    
      | 8.16.1. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m | 
      
         37 t 
       | 
    
    
      | 8.16.2. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir lielāks par 1,8 m | 
      
         37 t 
       | 
    
    
      | 8.16.3. | 
      ja vilcēja faktiskā masa ir 19 t
      un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
      faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
      dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
      atsperojums | 
      
         39 t 
       | 
    
    
      | 8.17. | 
      transportlīdzekļu
      sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju
      vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs
      bezemisiju tehnoloģijai: | 
    
    
      | 8.17.1. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m | 
      
         38 t 
       | 
    
    
      | 8.17.2. | 
      ja puspiekabes starpasu attālums
      ir lielāks par 1,8 m | 
      
         38 t 
       | 
    
    
      | 8.17.3. | 
      ja vilcēja faktiskā masa ir 20 t
      un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m,
      faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir
      dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
      atsperojums | 
      
         40 t 
       | 
    
    
      | 8.18. | 
      divasu mehāniskajiem
      transportlīdzekļiem, kas nav autobusi | 
      
         18 t 
       | 
    
    
      | 8.19. | 
      divasu ar alternatīvu degvielu
      darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav
      autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu
      tehnoloģijai | 
      
         19 t 
       | 
    
    
      | 8.20. | 
      divasu bezemisiju mehāniskajiem
      transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars
      vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         20 t 
       | 
    
    
      | 8.21. | 
      divasu autobusiem | 
      
         19,5 t 
       | 
    
    
      | 8.22. | 
      trīsasu automobiļiem | 
      
         25 t 
       | 
    
    
      |   | 
      ja trīsasu automobiļa dzenošajam
      tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
      atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi
      un ass slodze nepārsniedz 9,5 t | 
      
         26 t 
       | 
    
    
      | 8.23. | 
      trīsasu ar alternatīvu degvielu
      darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs
      alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         26 t 
       | 
    
    
      |   | 
      ja trīsasu ar alternatīvu
      degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir
      dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums
      vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass
      slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs
      alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         27 t 
       | 
    
    
      | 8.24. | 
      trīsasu bezemisiju automobiļiem,
      ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         27 t 
       | 
    
    
      |   | 
      ja trīsasu bezemisiju automobiļa
      dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam
      pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir
      dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu
      svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai | 
      
         28 t 
       | 
    
    
      | 8.25. | 
      četrasu automobiļiem ar diviem
      stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi
      un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no
      dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz
      9,5 t | 
      
         32 t 
       | 
    
    
      | 8.26. | 
      trīsasu posmainajiem
      autobusiem | 
      
         28 t 
       | 
    
    
      | 8.27. | 
      trīsasu ar alternatīvu degvielu
      darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars
      vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 
      
         29 t 
       | 
    
    
      | 8.28. | 
      trīsasu bezemisiju posmainajiem
      autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju
      tehnoloģijai | 
      
         30 t 
       | 
    
    
      | 9. | 
      Vienass tilta
      slodze: | 
    
    
      | 9.1. | 
      dzītajam tiltam bez
      dubultriteņiem | 
      
         10 t 
       | 
    
    
      | 9.2. | 
      dzītajam tiltam ar
      dubultriteņiem | 
      
         10 t 
       | 
    
    
      | 9.3. | 
      dzenošajam tiltam | 
      
         11,5 t 
       | 
    
    
      | 10. | 
      Divasu tilta asu
      slodzes summa: | 
    
    
      | 10.1. | 
      mehāniskajiem
      transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir: | 
    
    
      | 10.1.1. | 
      mazāks par 1 m | 
      
         11,5 t 
       | 
    
    
      | 10.1.2. | 
      1 m un lielāks, bet mazāks par
      1,3 m | 
      
         16 t 
       | 
    
    
      | 10.1.3. | 
      1,3 m un lielāks, bet mazāks par
      1,8 m | 
      
         18 t 
       | 
    
    
      | 10.1.4. | 
      1,3 m un lielāks, bet mazāks par
      1,8 m, un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks
      vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm
      ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t | 
      
         19 t 
       | 
    
    
      | 10.2. | 
      piekabēm
      (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir: | 
    
    
      | 10.2.1. | 
      mazāks par 1 m | 
      
         11 t 
       | 
    
    
      | 10.2.2. | 
      1 m un lielāks, bet mazāks par
      1,3 m | 
      
         16 t 
       | 
    
    
      | 10.2.3. | 
      1,3 m un lielāks, bet mazāks par
      1,8 m | 
      
         18 t 
       | 
    
    
      | 10.2.4. | 
      1,8 m un lielāks | 
      
         20 t 
       | 
    
    
      | 11. | 
      Trīsasu tilta asu
      slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu
      attālums: | 
    
    
      | 11.1. | 
      nepārsniedz 1,3 m | 
      
         21 t 
       | 
    
    
      | 11.2. | 
      lielāks par 1,3 m, bet
      nepārsniedz 1,4 m | 
      
         24 t 
       | 
    
    
      | 12. | 
      Transportlīdzekļa
      (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze
      nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa
      (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas | 
    
    
      | 13. | 
      Transportlīdzekļu
      sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un
      piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m | 
    
    
      | 14. | 
      Četrasu mehāniskā
      transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst
      būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo
      un pakaļējo asi | 
    
    
      | 15. | 
      Attālums horizontālā
      plaknē starp puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces asi un
      jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04
      m | 
    
    
      | 16. | 
      Stāvošam autobusam
      uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās
      pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta
      minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām
      jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt
      taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā
      riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus
      minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk par 0,6 m | 
    
    
      | 17. | 
      Šā pielikuma 1.1.,
      1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās
      prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē
      piedaloties bez kravas | 
    
    
      | 18. | 
      Maksimālos garumus,
      kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā,
      ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo
      attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt
      transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu
      satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45
      pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā
      konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem
      ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts
      Autopārvadājumu likumā | 
    
    
      | 19. | 
      Maksimālos garumus,
      kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, ievērojot, ka netiek
      radīts transportlīdzekļu vai transportlīdzekļu sastāvu
      kravietilpības palielinājums, var pārsniegt transportlīdzekļi
      vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem ir atbilstoši Komisijas
      2012. gada 12. decembra Regulas (ES) Nr.  1230/2012, ar ko
      īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.  661/2009
      par tipa apstiprināšanas prasībām attiecībā uz mehānisko
      transportlīdzekļu un to piekabju masu un gabarītiem un groza
      Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2007/46/EK, I
      pielikumam izgatavotas kabīnes, kas uzlabo to aerodinamikas
      rādītājus, energoefektivitāti un drošības rādītājus. Minēto
      atbilstību apliecina uz transportlīdzekļa izgatavotāja
      plāksnītes norādīta attiecīga informācija." |