Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:

Grozījumi Dzelzceļa likumā

Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9. nr.; 1999, 5., 23. nr.; 2001, 1. nr.; 2003, 6., 10., 23. nr.; 2004, 8. nr.; 2005, 21. nr.; 2006, 1. nr.; 2007, 13., 15. nr.; 2008, 15., 16. nr.; 2009, 12., 20. nr.; Latvijas Vēstnesis, 2009, 193. nr.; 2010, 86., 106., 162., 205. nr.; 2011, 65. nr.; 2013, 51., 188., 232. nr.; 2014, 189., 214. nr.; 2016, 48. nr.; 2017, 253. nr.; 2018, 225. nr.; 2019, 123., 235. nr.; 2020, 40. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 1. panta 42. un 43. punktu pēc vārda "pārvadātājiem" ar vārdiem "un manevru darbu veicējiem".

2. 12.2 pantā:

aizstāt piektajā daļā vārdu "iespējamās" ar vārdu "ilgtspējīgās";

aizstāt septītajā daļā vārdus "pakalpojumu sniegšanai" ar vārdiem "dzelzceļa apkalpes vietas pakalpojumu sniegšanai".

3. 15. pantā:

papildināt pirmās daļas pirmo teikumu ar vārdiem un skaitli "izņemot šā panta 1.1 daļā minēto gadījumu";

papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:

"(11) Tādas dzelzceļa zemes nodalījuma joslas daļas, kurā valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra ir izvietota uz estakādēm, galerijām, tiltiem, ceļa pārvadiem vai tuneļos, zemes īpašnieks var būt atvasināta publiska persona, valsts kapitālsabiedrība, publiskas personas kontrolēta kapitālsabiedrība vai kapitālsabiedrība, kas ir autoostas īpašnieks, ja zeme ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrētas autoostas teritorijas daļa. Šādos gadījumos publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ar zemes īpašnieku vienojas par īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumu saskaņā ar šā panta 2.2 daļu.";

izteikt 2.2 daļu šādā redakcijā:

"(22) Ja šā panta 1.1 daļā minētajā gadījumā valstij piederošais vai piekrītošais nekustamais īpašums vai atvasinātai publiskai personai, valsts kapitālsabiedrībai, publiskas personas kontrolētai kapitālsabiedrībai vai kapitālsabiedrībai, kas ir autoostas īpašnieks, piederošais nekustamais īpašums ir nepieciešams valstij piederošas valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai un ekspluatācijai, attiecībā uz šo nekustamo īpašumu var noteikt lietošanas tiesību aprobežojumu, noslēdzot rakstveida līgumu. Šādā gadījumā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ar nekustamā īpašuma īpašnieku valsts vārdā saskaņo infrastruktūras izvietojumu, lietošanas tiesību aprobežojuma nosacījumus un kārtību, kādā tiek kompensēti ar būvju un inženierkomunikāciju pārbūvi, nojaukšanu vai pārcelšanu saistītie izdevumi. Pēc rakstveida līguma noslēgšanas zemes lietotājs tās īpašniekam par lietošanas tiesību aprobežojumu viena gada laikā samaksā vienreizēju atlīdzību saskaņā ar vienošanos, bet ne lielāku par 20 procentiem no apgrūtinātās nekustamā īpašuma daļas kadastrālās vērtības aprobežojuma reģistrēšanas gadā.";

papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

"(6) Šā panta 2.2 daļā minēto īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumu nostiprina zemesgrāmatā, pamatojoties uz publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja izdotu izziņu un šā panta 2.2 daļā minēto līgumu."

4. Papildināt 17. panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā:

"Šā likuma 15. panta 1.1 daļā minētajā dzelzceļa zemes nodalījuma joslā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs atļauju citām juridiskajām un fiziskajām personām veikt jebkāda veida darbību, kas nav saistīta ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja funkciju veikšanu, saskaņo ar zemes īpašnieku."

5. Izslēgt 22. pantā vārdus "atbilstoši Būvniecības likumam".

6. Pārejas noteikumos:

aizstāt 47. un 48. punktā vārdus un skaitli "un 2021. gadā" ar skaitļiem un vārdiem "2021., 2022. un 2023. gadā";

aizstāt 50. punktā skaitli un vārdu "2021. gada" ar skaitli un vārdu "2023. gada";

aizstāt 55. punktā vārdus un skaitli "un 2021. gadā" ar skaitļiem un vārdiem "2021., 2022. un 2023. gadā";

papildināt pārejas noteikumus ar 59. punktu šādā redakcijā:

"59. Līdz Rail Baltica publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteikšanai šā likuma 15. panta 1.1, 2.2 un sestajā daļā un 17. panta pirmajā daļā minētās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja kompetencē esošās darbības Rail Baltica publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai un ekspluatācijai veic sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS"."

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

Likums Saeimā pieņemts 2021. gada 15. jūnijā.

Valsts prezidents E. Levits

Rīgā 2021. gada 28. jūnijā

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Dzelzceļa likumā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Saeima Veids: likums Pieņemts: 15.06.2021.Stājas spēkā: 29.06.2021.Tēma: Transports un sakari; Administratīvās atbildības ceļvedisPublicēts: Latvijas Vēstnesis, 121B, 28.06.2021. OP numurs: 2021/121B.8
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
324281
29.06.2021
84
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)