Ministru kabineta noteikumi Nr. 38
Rīgā 2021. gada 14. janvārī (prot. Nr. 5 19.
§)
Grozījumi Ministru kabineta
2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295
"Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un
tehnisko kontroli uz ceļa"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
16. panta septīto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2017. gada 30. maija
noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu
valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"
(Latvijas Vēstnesis, 2017, 147. nr.; 2018, 140. nr.;
2019, 67., 216. nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 3.2. koda A2
daļas tekstu:
"Automobiļa vējstikla augšmalu drīkst aptumšot ar
caurspīdīgu plēvi, kas nepārprotami ļauj izšķirt luksofora
gaismas signālus, tiktāl, cik vējstiklu var aizsegt izgatavotāja
uzstādītie salona saulessargi, kad tie pievirzīti maksimāli tuvu
vējstiklam."
ar šāda satura tekstu:
"Automobiļa vējstikla augšmalu atļauts pārklāt ar
caurspīdīgu plēvi, kas nepārprotami ļauj izšķirt luksofora
gaismas signālus. Caurspīdīgās plēves joslas apakšējā mala
nedrīkst atrasties zemāk par augstāko vienu no divām turpmāk
minētajām horizontālajām līnijām:
1) horizontāla līnija, ko veido maksimāli tuvu vējstiklam
pievirzītu izgatavotāja uzstādīto salona saulessargu apakšējās
malas perpendikulāra projekcija pret vējstiklu;
2) horizontāla līnija, kas novilkta līdz ar vējstikla
redzamības laukā esošo apakaļskata spoguļu atstarojošo virsmu
augstāko punktu vertikālajā plaknē.
M2 un M3 kategorijas transportlīdzekļiem ārpus vadītāja
redzamības lauka esošo vējstikla augšmalu, kur paredzēta vieta
izgaismotai maršruta zīmei, atļauts pārklāt ar necaurspīdīgu
plēvi apkārt tai."
2. Svītrot 1. pielikuma II sadaļas 3.3.1. tabulu.
3. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.3. koda A1 daļas tekstu
ar tabulām un attēliem šādā redakcijā:
"A1. Lai nodrošinātu transportlīdzekļa vadītājam
pietiekamu redzamību virzienā uz aizmuguri (3.3.1., 3.3.2.,
3.3.3., 3.3.4., 3.3.5., 3.3.6. un 3.3.7. att.),
transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar atpakaļskata spoguļiem vai
netiešās redzamības ierīcēm (piemēram, videokamera) (turpmāk -
ierīce) atbilstoši 3.3.2. tabulā noteiktajām prasībām.
Atpakaļskata spoguļu vai ierīču dalījums klasēs norādīts
3.3.1. tabulā.
L kategorijas transportlīdzeklim bez virsbūves spoguļus
uzstāda tā, lai attālums no atstarojošo virsmu centriem
horizontālā plaknē līdz vertikālajai simetrijas garenplaknei
nebūtu mazāks par 280 mm (3.3.8. att.).
Minimālais L klases spoguļa atstarojošās virsmas laukums ir 69
cm2. Apaļa spoguļa atstarojošās virsmas diametrs
nedrīkst būt mazāks par 94 mm un lielāks par 150 mm. Ja spogulis
nav apaļš, tā atstarojošajā virsmā var ievilkt aploci ar diametru
78 mm, un spoguļa atstarojošā virsma iekļaujas 120 mm x 200
mm lielā taisnstūrī.
3.3.1. tabula
Atpakaļskata
spoguļu un ierīču klases
Nr. p. k. |
Klase |
Spoguļa vai ierīces tips |
1. |
I |
Salona (iekšējais) spogulis
vai ierīce |
2. |
II |
Galvenais (ārējais) spogulis
(lielais) vai ierīce |
3. |
III |
Galvenais (ārējais) spogulis
(mazais) vai ierīce |
4. |
IV |
Platleņķa spogulis (ārējais)
vai ierīce |
5. |
V |
Tuvās redzamības spogulis
(ārējais) vai ierīce |
6. |
VI |
Priekšējais spogulis
(ārējais) vai ierīce |
7. |
VII |
L kategorijas
transportlīdzeklim ar virsbūvi galvenais (ārējais) spogulis
vai ierīce |
8. |
L |
Motocikla spogulis vai
ierīce |
3.3.2. tabula
Atpakaļskata
spoguļu vai ierīču uzstādīšanas prasības
Transportlīdzekļa kategorija un pirmās
reģistrācijas datums |
Transportlīdzekļa pamata spoguļi vai ierīces |
Mācību transportlīdzekļa papildu spoguļi vai ierīces |
I klase |
II klase |
III klase |
IV klase |
V klase
(uzstādīts ne zemāk kā 2 m virs
brauktuves1) |
VI klase
(uzstādīts ne zemāk kā 2 m virs
brauktuves1) |
VII klase |
L klase |
ārējie
atpakaļskata spoguļi vai ierīces |
salona
atpakaļskata spogulis vai ierīce |
M1, N1 |
līdz
31.12.2010. |
O, ja PP nav
uzstādīts III klases spogulis |
A tikai kā
alternatīva III klases spogulim |
O VP,
O PP, ja nav uzstādīts I klases spogulis,
O PP2 |
A |
A |
A |
N |
N |
O
abās pusēs rūpnieciski izgatavots automobilim paredzēts
atpakaļskata spogulis vai III klases spogulis vai ierīce |
A
rūpnieciski izgatavots automobilim paredzēts atpakaļskata
spogulis vai I klases spogulis vai ierīce |
no
01.01.2011. |
A |
A
tikai kā alternatīva III klases spogulim |
O
abās pusēs |
A |
A |
A |
N |
N |
M2, M3 |
A |
O abās
pusēs |
N |
A |
A |
A |
N |
N |
O
abās pusēs II vai III klases spogulis vai ierīce |
N2, N3 |
līdz 31.12.1999. |
A |
O
abās pusēs |
N |
A |
A |
A |
N |
N |
no 01.01.2000. līdz 31.12.2007. |
A |
O
abās pusēs |
N |
O
PP3 |
O
PP3 |
A |
N |
N |
N2≤7,5t |
no 01.01.2008. |
A |
O
abās pusēs |
N |
O
abās pusēs3 |
O PP4
A VP
|
O |
N |
N |
N2>7,5t
N3 |
no 01.01.2008. |
A |
O abās
pusēs |
N |
O abās
pusēs |
O PP4
A VP
|
O |
N |
N |
A |
O
abās pusēs |
N |
O
abās pusēs |
O PP4
A VP
|
O |
N |
N |
L
(ar virsbūvi) |
O, ja PP nav
uzstādīts III vai VII klases spogulis |
N |
A tikai kā
alternatīva VII klases spogulim |
N |
N |
N |
O VP, O PP, ja
nav uzstādīts I klases spogulis |
N |
O abās pusēs
rūpnieciski izgatavots automobilim paredzēts atpakaļskata
spogulis vai VII, vai III klases spogulis vai ierīce |
L (bez virsbūves) |
N |
N |
A
tikai kā alternatīva L klases spogulim |
N |
N |
N |
N |
O
abās pusēs |
N |
N
|
|
Apzīmējumi: A - atļauts; N - aizliegts; O - obligāts; VP -
vadītāja pusē; PP - pasažiera pusē.
Piezīmes.
1 Pilnīgi noslogotam transportlīdzeklim
neviena spoguļa vai ierīces daļa nedrīkst atrasties zemāk
par 1,90 m virs brauktuves.
2 Ja aizmugurējie stikli ir pārklāti ar
gaismas caurlaidību pazeminošu materiālu vai aizkariem
(žalūzijām) vai M1 kategorijas transportlīdzeklis pielāgots
labās puses kustībai.
3 Prasība attiecībā uz aprīkošanu ar IV
un V klases spoguļiem neattiecas uz gadījumiem, ja V klases
atpakaļskata spoguli nav iespējams uzstādīt atbilstošā
augstumā.
4 Ja V klases spoguļa vai ierīces
redzamības zona tiek nodrošināta, kombinējot IV klases un
VI klases spoguļu vai ierīces redzamības zonas, tad V
klases spoguļa vai ierīces uzstādīšana nav
obligāta."
|
4. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.3. koda A2 daļu
šādā redakcijā:
"Atpakaļskata spoguļiem vai ierīcēm jābūt sertificētām un
marķētām (3.3.9. att.) atbilstoši transportlīdzekļu
sertifikācijas noteikumiem, izņemot rūpnieciski izgatavotus
automobilim paredzētus ārējos un salona atpakaļskata spoguļus,
kas papildus jāuzstāda mācību transportlīdzeklim atbilstoši
3.3.2. tabulā noteiktajām prasībām.
Ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz
2000. gada 31. decembrim, atpakaļskata spoguļi var būt
sertificēti un marķēti atbilstoši prasībām, kas tika piemērotas,
izgatavojot (sertificējot) vai pārbūvējot
transportlīdzekli."
5. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.3. koda B daļas tabulu
šādā redakcijā:
"B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un
novērtējumi
3.3. |
Pārbaudes metode |
Vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums |
1) Vizuāla
2) Redzamības lauka mērījumi, ja nepieciešams
|
B1. Nav obligātā atpakaļskata spoguļa vai ierīces;
prasībām neatbilstošs spoguļu vai ierīču skaits, tips, klase
vai izvietojums; atpakaļskata spogulis vai ierīce nenodrošina
pietiekamu redzamību atpakaļskatā; mācību transportlīdzeklis
aprīkots ar prasībām neatbilstošu papildu atpakaļskata
spoguli vai ierīci |
2 |
B2. Nesertificēts, neatbilstoši sertificēts spogulis
vai ierīce transportlīdzeklim, kas pirmo reizi reģistrēts
līdz 2000. gada 31. decembrim |
1 |
B2. Nesertificēts, neatbilstoši sertificēts spogulis
vai ierīce transportlīdzeklim, kas pirmo reizi reģistrēts,
sākot ar 2001. gada 1. janvāri |
2 |
B3. Sīki spoguļa vai ierīces izturību neietekmējoši vai
redzamības lauku par mazāk nekā 20 % samazinoši
bojājumi; spoguļa vai ierīces regulēšanas mehānisms darbojas
neefektīvi; vieglajam automobilim neobligāti uzstādāmais
spogulis vai ierīce nav regulējama |
1 |
B3. Jebkādi spoguļa vai ierīces izturību ietekmējoši
vai redzamības lauku par vairāk nekā 20 % samazinoši
bojājumi; atpakaļskata spoguļa vai ierīces pārklājums vai
attēlu kropļojoši bojājumi, vai neatbilstošs stiprinājums;
obligāti uzstādāmais atpakaļskata spogulis vai ierīce nav
regulējams |
2 |
B4. Netiešās redzamības sistēmas ierīces bojājumi vai
nedrošs tās stiprinājums, bet redzamība netiek būtiski
ietekmēta; spoguļi nav sertificēti vai atbilstoši marķēti vai
nav regulējami; netiešās redzamības sistēmu komponentes un to
stiprinājumi traucē vadības ierīcēm vai aktīvo drošības
sistēmu darbībai vai būtiski aizsedz vadītāja tiešās
redzamības zonu |
2 |
B4. Transportlīdzeklis ar vadību labajā pusē nav
aprīkots ar netiešās redzamības sistēmu; netiešās redzamības
sistēmas ierīce(-es) vai tās(-o) novietojums neatbilst
prasībām; netiešās redzamības sistēmas ierīces bojājumi vai
nedrošs stiprinājums, kā rezultātā redzamība ir traucēta vai
netiek nodrošināta; netiešās redzamības ierīce
nedarbojas |
3" |
6. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.1. tabulas 13.
un 14. aili šādā redakcijā:
"13. |
S1; S3 |
Bremžu lukturis ar pastāvīgu gaismas
intensitāti |
14. |
S2; S4 |
Bremžu lukturis ar mainīgu gaismas
intensitāti" |
7. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.2. koda A1 daļas
pirmo rindkopu un 4.1.2.1. tabulu šādā redakcijā:
"A1. Tuvās gaismas kūlis nedrīkst būt būtiski novirzīts
uz sāniem, un tā noliekumam attiecībā pret horizontālu ceļa
virsmu jāatbilst 4.1.2.1. tabulā norādītajam intervālam.
4.1.2.1. tabula
Tuvās gaismas
kūļa noliekums pret horizontālu ceļa virsmu atkarībā no lukturu
gaismu izstarojošās virsmas zemākā punkta attāluma līdz ceļa
virsmai
|
Lukturu gaismu izstarojošās virsmas zemākā punkta attālums
līdz ceļa virsmai h (m) |
h <
0,8 |
0,8 ≤ h ≤
1,0 |
1,0 < h ≤
1,2 |
h >
1,2 |
Tuvās gaismas kūļa noliekuma
pret horizontālu ceļa virsmu pieļaujamais intervāls (%) |
-0,5 līdz
-2,5 |
-0,5 līdz
-3,0 |
-1,0 līdz
-3,0 |
-1,5 līdz
-3,5" |
8. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.2. koda A1 daļas
tekstu
"Tālās gaismas kūļa noliekumam attiecībā pret horizontālu
ceļa virsmu jāatbilst izgatavotāja prasībām. Ja šādi dati nav
pieejami, tam jāiekļaujas intervālā no 0 līdz -3,5 %."
ar šāda satura tekstu:
"Tālās gaismas kūlis nedrīkst būt būtiski novirzīts uz
sāniem vai vērsts augstāk par noliekuma attiecībā pret
horizontālu ceļa virsmu 0 % atzīmi."
9. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.2. koda B daļas tabulu
šādā redakcijā:
"B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un
novērtējumi
4.1.2. |
Pārbaudes metode |
Vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums |
1) Noteikt tuvās un tālās gaismas kūļa noliekumu attiecībā
pret horizontālu ceļa virsmu ar regloskopu
2) Veicot lukturu regulējuma pārbaudi transportlīdzeklim
ar vadītāju un bez kravas, lukturu regulēšanas ierīcei
jāatrodas neitrālajā ("0") stāvoklī
3) Kļūmes vai bojājuma indikatora vizuāla pārbaude vai
pārbaude, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko
saskarni
|
B1. Tehniskajā apskatē - mēraparātu panelī kļūmes vai
bojājuma indikators nedarbojas vai darbojas neatbilstoši, vai
norāda uz kļūmi vai bojājumu adaptīvo priekšējo gaismas
ierīču sistēmas darbībā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi
reģistrēts līdz 2011. gada 31. decembrim) |
1 |
B1. Tuvās gaismas kūļa noliekums attiecībā pret
horizontālu ceļa virsmu neiekļaujas pieļaujamajā intervālā;
tālās gaismas kūlis iestatīts par augstu; tuvās vai tālās
gaismas kūlis būtiski novirzīts uz sāniem; tuvās vai tālās
gaismas kūļa attēls izplūdis, bezveidīgs; tehniskajā apskatē
- mēraparātu panelī kļūmes vai bojājuma indikators nedarbojas
vai darbojas neatbilstoši, vai norāda uz kļūmi vai bojājumu
adaptīvo priekšējo gaismas ierīču sistēmas darbībā, vai OBD,
kam pieslēdzas, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko
saskarni, uzrāda kļūmi vai bojājumu adaptīvo priekšējo
gaismas ierīču sistēmas darbībā (ja transportlīdzeklis
reģistrēts, sākot ar 2012. gada 1. janvāri) |
2" |
10. Papildināt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.4. koda A1 daļu pēc
"b" apakšpunkta ar rindkopu šādā redakcijā:
"Automobilim, kas pirmo reizi reģistrēts, sākot ar 2012.
gada 1. janvāri, atļauts galvenos lukturus aizstāt ar automobiļa
markai un tā tipam paredzētajiem galvenajiem lukturiem."
11. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.4. koda B daļas tabulu
šādā redakcijā:
"B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un
novērtējumi
4.1.4. |
Pārbaudes metode |
Vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums |
1) Vizuāla
2) Darbības pārbaude
|
B1. Neatbilstošs vai nesertificēts, vai neatbilstoši
sertificēts lukturis; divlukturu sistēmas gadījumā -
asimetrisku baltu gaismu izstarojošs Eiropas tipa kreisās
puses kustībai paredzēts lukturis bez atbilstošas uzlīmes uz
izkliedētāja; neatbilstošs galvenā luktura tips vai lukturu
skaits, vai novietojums; prasībām neatbilstošs gaismas avots;
neatbilstoša luktura izstarotās gaismas krāsa; galvenais
lukturis neatbilst transportlīdzekļa markai vai tā tipam (ja
transportlīdzeklis reģistrēts, sākot ar 2012. gada 1.
janvāri) |
2" |
12. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.5.2. koda A1 daļas pirmo
rindkopu šādā redakcijā:
"A1. Priekšējā miglas luktura gaismas kūlis nedrīkst būt
vērsts augstāk par noliekuma attiecībā pret horizontālu ceļa
virsmu 0 % atzīmi. Priekšējā miglas luktura gaismas kūļa attēlam
uz pārbaudes ekrāna vai regloskopā jābūt nepārprotami izšķiramam,
tas nedrīkst būt izplūdis, bezveidīgs. Priekšējais miglas
lukturis shematiski attēlots 4.5.2.1. attēlā."
13. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.5.2. koda B daļas tabulu
šādā redakcijā:
"B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un
novērtējumi
4.5.2. |
Pārbaudes metode |
Vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums |
Noteikt priekšējā miglas luktura gaismas kūļa noliekumu
attiecībā pret horizontālu ceļa virsmu ar regloskopu |
B1. Priekšējā miglas luktura gaismas kūlis iestatīts
par augstu; priekšējā miglas luktura gaismas kūļa attēls
izplūdis, bezveidīgs |
2" |
14. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.12. koda A1 daļas pirmo
rindkopu šādā redakcijā:
"A1. M, N, O kategorijas transportlīdzekļiem atļauts
uzstādīt darba lukturus, kas izmantojami darba procesa
nodrošināšanai diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas
redzamības apstākļos. Konkrētajām papildu gaismas ierīcēm jābūt
ieslēdzamām un izslēdzamām ar atsevišķu slēdzi."
15. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A7 daļas trešo
rindkopu šādā redakcijā:
"Sākot ar 2022. gada 1. janvāri, saskaņā ar Ženēvā
1958. gada 20. martā ANO Eiropas Ekonomiskās komisijas
Iekšzemes transporta komitejas ietvaros noslēgtā Nolīguma
"Par vienveida tehnisko priekšrakstu pieņemšanu riteņu
transportlīdzekļiem, aprīkojumam un daļām, kuras var uzstādīt
un/vai izmantot riteņu transportlīdzekļos, un saskaņā ar šiem
priekšrakstiem piešķiramo atbilstības novērtēšanas apstiprinājumu
savstarpējās atzīšanas nosacījumiem" (turpmāk - ANO EEK)
Noteikumu Nr. 110 (ietverot 02. sērijas grozījumus) prasībām
SDG balonam jābūt veiktai periodiskai pārbaudei atbilstošā
inspicēšanas institūcijā, kas akreditēta nacionālajā
akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par
atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un
uzraudzību. SDG balona periodiskās pārbaudes datiem (piemēram,
transportlīdzekļa VIN, gāzes balona sērijas numuram, nākošās
pārbaudes termiņam) jāļauj identificēt SDG balonu un tā
periodiskās pārbaudes apliecinājuma derīguma termiņu. SDG balona
periodiskās pārbaudes datus inspicēšanas institūcija ievada
transportlīdzekļu reģistrā. Periodiskai pārbaudei jābūt veiktai
ne retāk kā reizi 48 mēnešos pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas
uzsākšanas ar motoram uzstādītu SDG barošanas iekārtu
(transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas datums vai datums, kad
reģistrēta motora aprīkošana ar SDG barošanas iekārtu)."
16. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda B daļas tabulu
šādā redakcijā:
"B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un
novērtējumi
6.1.3. |
Pārbaudes metode |
Vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums |
1) Vizuāla pārbaude, transportlīdzeklim atrodoties uz
bedres vai pacēlāja
2) Ja motoru darbina ar gāzi, izmantot gāzes noplūdes
detektoru
|
B1. Transportlīdzekļa motora darbināšanai izmantojamās
degvielas veida maiņa nav fiksēta transportlīdzekļu
reģistrā |
2 |
B2. Degvielas tvertnes (gāzes balona) virspusēja
korozija vai nelieli bojājumi, kas neietekmē degvielas
tvertnes (gāzes balona) izturību vai hermētiskumu |
1 |
B2. Nav izgatavotāja paredzētās degvielas tvertnes
(gāzes balona); degvielas tvertnes vai SNG gāzes balona dziļi
korozijas bojājumi vai deformācija, kas ietekmē degvielas
tvertnes vai SNG gāzes balona izturību vai hermētiskumu;
degvielas tvertnes pārveidojumi, kas palielina degvielas
tvertnes ietilpību; neatbilstošs vai vaļīgs degvielas
tvertnes (gāzes balona) stiprinājums; nav degvielas tvertnes
(gāzes balona) uzpildes atveri nosedzošā vāciņa |
2 |
B2. Degvielas noplūde no degvielas tvertnes (gāzes
balona); SDG gāzes balona dziļi korozijas bojājumi vai
deformācija, kas ietekmē SDG gāzes balona izturību vai
hermētiskumu; bīstami nedrošs degvielas tvertnes (gāzes
balona) stiprinājums |
3 |
B3. Barošanas sistēmas cauruļvada vai citas sastāvdaļas
korozija sākuma stadijā; cauruļvada vai šļūtenes neatbilstošs
stiprinājums, bet cauruļvads vai šļūtene ir fiksēta un
nerīvējas pret citām sastāvdaļām |
1 |
B3. Barošanas iekārtas šļūtene vai cauruļvads nav
piemērots konkrētajai degvielai; mehāniski bojāti, stipri
korodējuši vai asā leņķī saliekti cauruļvadi; nav vairāku pēc
kārtas šļūtenes vai cauruļvada stiprinājuma elementu;
nenostiprināts degvielas cauruļvads vai barošanas sistēmas
cita sastāvdaļa; iespējama cauruļvada vai šļūtenes
aizķeršanās aiz ceļa nelīdzenumiem; mitra dīzeļdegvielas
šļūtene, cauruļvads vai barošanas sistēmas cita sastāvdaļa;
barošanas sistēmas sastāvdaļa neveic savu funkciju |
2 |
B3. Barošanas iekārtas cauruļvads vai šļūtene rīvējas
pret citām transportlīdzekļa sastāvdaļām; barošanas iekārtas
cauruļvads vai šļūtene var viegli aizķerties aiz ceļa
nelīdzenumiem; benzīna vai gāzes noplūde no šļūtenes,
cauruļvada vai barošanas sistēmas citas sastāvdaļas;
dīzeļdegvielas pilēšana vai plūšana no šļūtenes, cauruļvada
vai barošanas sistēmas citas sastāvdaļas; iespējams šļūtenes
plīsums; savienojuma izjukšanas bīstamība barošanas
sistēmā |
3 |
B4. Nesertificēta gāzes barošanas sistēmas sastāvdaļa,
ja gāzes barošanas iekārta transportlīdzeklim uzstādīta,
sākot ar 2002. gada 18. martu; uzstādīta gāzes barošanas
iekārta, bet motors nedarbojas ar gāzi; pilnībā nedemontēta
gāzes barošanas iekārta |
2 |
B5. Neatļautas ierīces pievienošana gāzes barošanas
iekārtai |
2 |
B6. Nav apzīmējuma M2 vai M3 kategorijas
transportlīdzeklim, kam uzstādīta iekārta motora darbināšanai
ar gāzi; apzīmējums nav izturīgs pret ārējās vides iedarbību
vai neatbilstoši novietots |
2 |
B7. Prasībām neatbilstošs gāzes balona novietojums;
neatbilstoša gāzes balona aizsardzība pret ārējiem
triecieniem; gāzes balons saskaras ar citu metālisku
transportlīdzekļa daļu, izņemot tā stiprinājuma elementus;
nav nepieciešamās informācijas par SNG gāzes balonu, ja gāzes
barošanas sistēma uzstādīta, sākot ar 2002. gada 18.
martu |
2 |
B7. Gāzes balona remontmetinājums; sākot ar
2022. gada 1. janvāri, neatbilstoši dati vai nav
datu par SDG balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu
transportlīdzekļu reģistrā; beidzies SDG balona derīguma
termiņš; sākot ar 2022. gada 1. janvāri, beidzies
SDG balona periodiskās pārbaudes apliecinājums; nav
nepieciešamās informācijas par SDG gāzes balonu |
3 |
B8. Prasībām neatbilstoša gāzes barošanas iekārtas
sastāvdaļa; prasībām neatbilstošs gāzes barošanas iekārtas
sastāvdaļas novietojums vai aizsardzība; neatbilstošs gāzes
barošanas iekārtas sastāvdaļu savienojums; neatbilstošs gāzes
barošanas sistēmas aprīkojums starpsienu šķērsojuma vietās,
salonā vai slēgtā nodalījumā; neatbilstoša gāzes barošanas
sistēmas ventilācijas konstrukcija; nav gāznecaurlaidīgā
apvalka vai tas bojāts vai deformēts |
2 |
B8. Šļūtene nav paredzēta gāzes barošanas iekārtai |
3" |
Ministru prezidents
A. K. Kariņš
Satiksmes ministrs
T. Linkaits