Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 730 Rīgā 2020. gada 4. decembrī (prot. Nr. 77 27. §) Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 31. augusta rīkojumā Nr. 469 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 10.0. versija)"Izdarīt Ministru kabineta 2017. gada 31. augusta rīkojumā Nr. 469 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 10.0. versija)" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 175. nr.) šādus grozījumus: 1. Aizstāt 1. punktā skaitli un vārdu "1 450 000,00 euro" ar skaitli un vārdu "1 680 000,00 euro". 2. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā: "5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas 89 040 euro 2021. gadā un turpmākajos gados ne vairāk kā 178 080 euro gadā, tai skaitā: 5.1. 6 000 euro segt no Ministru kabineta budžeta programmā 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" pieejamiem resursiem; 5.2. 83 040 euro 2021. gadā un turpmākajos gados 172 080 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus." 3. Izteikt projekta "Vienotais tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāls" projekta aprakstu jaunā redakcijā (pielikums). Ministru prezidents A. K. Kariņš Vides aizsardzības un
Pielikums (Apstiprināts ar Vienotais tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālsProjekta apraksts (kopsavilkums) Vienotā tiesību aktu projektu (turpmāk - TAP) izstrādes un saskaņošanas portāla (turpmāk - TAP portāls) izveides mērķis ir Ministru kabineta lēmumu pieņemšanas procesa modernizēšana, nodrošinot sabiedrībai pieejamāku līdzdalību un valsts pārvaldei efektīvāku un ātrāku TAP izstrādes un saskaņošanas procesu, kā arī sēžu vadības procesu pilnveidošana (darba kārtību projektu izstrāde un apstiprināšana, protokolu izstrāde un parakstīšana, rezolūciju gatavošana, Ministru kabineta sēdē pieņemto dokumentu pārvaldība), tai skaitā Ministru kabineta un Ministru kabineta komitejas sēžu, Valsts sekretāru sanāksmju organizēšanas un norises informācijas sistēmas (turpmāk - e-portfelis) funkcionalitātes pilnveidošana. TAP portālā būs pieejama vispārpieejama un ierobežotas pieejamības informācija. Projekta mērķi 1. Ministru kabineta lēmumu pieņemšanas procesa modernizēšana, nodrošinot efektīvāku un ātrāku valsts pārvaldes TAP izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles procesu (PM1) Mērķa sasniegšanai nepieciešams: • izstrādāt un ieviest vienotu valsts pārvaldes TAP koprades vidi (izstrāde, saskaņošana, apstiprināšana, kontrole) - TAP portālu; • veikt izmaiņas spēkā esošajos normatīvajos aktos, nosakot pēc būtības jaunu kārtību valsts pārvaldes TAP izstrādē un saskaņošanā, aizstājot dokumentorientētu procesu ar tādu, kuram pamatā ir pati informācija; • apmācīt iestāžu darbiniekus darbam ar TAP portālu; • nodrošināt TAP sākotnējās ietekmes (ex-ante) ziņojumu (anotāciju) un ietekmes pēcpārbaudes izvērtējumu (ex-post) datu uzkrāšanu, analīzi un pieejamību; • pilnveidot sēžu vadības procesu (darba kārtību projektu izstrāde un apstiprināšana, protokolu izstrāde un parakstīšana, rezolūciju gatavošana, Ministru kabineta sēdē pieņemto dokumentu pārvaldība, dalība (t. sk. attālināta) Ministru kabineta sēdēs), tai skaitā pilnveidot e-portfeļa funkcionalitāti. 2. Uzlabot sabiedrības līdzdalības vidi tiesību aktu jaunrades procesā, tādējādi iedzīvinot atvērtās pārvaldības (open government1) principu un iniciatīvas un nodrošinot atbilstību Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam2 (PM2) Mērķa sasniegšanai nepieciešams: • izstrādāt un ieviest piekļūstamu3 TAP portāla publisko sadaļu, nodrošinot sabiedrības informēšanu un līdzdalību TAP izstrādē; • izstrādāt un ieviest TAP portāla e-pakalpojumu "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana"; • veikt sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumus sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (turpmāk - VARAM) "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma. 2. kārta" (turpmāk - PIKTAPS 2. kārta) projekta un Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk - VRAA) "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" (turpmāk - PSPP) projekta ietvaros. Darbības projekta mērķu sasniegšanai 1. TAP portāla izstrāde un ieviešana atbilstoši mērķarhitektūrā noteiktiem publiskās pārvaldes informācijas sistēmu konceptuālās arhitektūras principiem. 2. TAP izstrādes un saskaņošanas normatīvās bāzes sagatavošana un apstiprināšana, tai skaitā izmantošanas pienākuma noteikšana tiesību aktos un atteikšanās no dokumentorientētas plūsmas. 3. Sabiedrības informēšana un izglītošana par TAP portālu sadarbībā ar VARAM PIKTAPS 2. kārtu un VRAA PSPP projekta ietvaros. 4. E-pakalpojuma "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana" izstrāde un ieviešana atbilstoši mērķarhitektūrā noteiktajiem publiskās pārvaldes informācijas sistēmu konceptuālās arhitektūras principiem. 5. Esošā valsts pārvaldes TAP informācijas apstrādes procesa sistēmanalīze, identificējot vājās vietas un apkopojot procesa norises mērījumus, un uzlabotā datu apstrādes procesa izstrāde. Plānotie rezultāta rādītāji
Plānotie iznākuma rādītāji
Projekta kopējais plānotais finansējuma apjoms ir 1 680 000 euro, no tā 1 428 000 euro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (85 %) un 252 000 euro ir valsts budžeta līdzfinansējums (15 %). Projektu plānots īstenot 42 mēnešu laikā no vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu (neskaitot TAP portāla ekspluatācijas atbalstu, tai skaitā garantijas apkalpošanu). Aprēķināts, ka plānotās TAP portāla uzturēšanas izmaksas gadā ir 10,6 % no kopējām izstrādes izmaksām, tas ir, 178 080 euro (uzturēšanas izmaksu vērtējums ir indikatīvs un tiks precizēts projekta gaitā), no tiem: • infrastruktūras uzturēšana (tai skaitā darbības atjaunošana citā datu centrā, monitorings, tīkla aizsardzība, serveru operētājsistēmu uzturēšana un administrēšana, datubāzu vadības sistēmu serveru uzturēšana un administrēšana, lietotņu uzturēšana un administrēšana, trešo pušu programmatūras licences, vides un resursu uzturēšanas ikgadējās izmaksas, IT drošības audits) - 20 % no kopējām uzturēšanas izmaksām jeb 35 616 euro; • administrēšana un lietotāju atbalsts (tai skaitā sistēmas administratora un lietotāju atbalsta speciālista atlīdzība, kas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu noteikta kā piemaksa par papildu darbu esošajiem Valsts kancelejas darbiniekiem, kā arī, lai ievērotu TAP portāla drošības prasības, nepieciešams ierīkot atsevišķas portāla administratora un atbalsta speciālista darba vietas (datori), kas paredzētas darbam tikai ar TAP portālu, lietotāju kļūdu pieteikumu sistēmas izstrāde un uzturēšana, neatkarīgu ekspertu lietojamības tests pēc sistēmas nodošanas ekspluatācijā, statistikas un datu plūsmas analīzes rīka licence, lietotāju apmācība) - 35 % no kopējām uzturēšanas izmaksām jeb 62 328 euro; • programmatūras uzturēšana un izmaiņas (tai skaitā portāla izmaiņu pieprasījumi, portāla uzturēšanas un pārvaldīšanas izmaksas, programmatūras licences) - 45 % no kopējām uzturēšanas izmaksām jeb 80 136 euro. Piezīme. Uzturēšanas izmaksu vērtējums ir indikatīvs un tiks precizēts projekta gaitā. Sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums Īstenojot TAP portāla izveidi, valsts pārvaldei un sabiedrībai būs vairāki ieguvumi un resursu ietaupījumi, kas atsvērs ieguldītās investīcijas šāda mēroga projekta ieviešanā. 1. Sagaidāmā investīciju atdeve ir vērtēta šādām izmaksu samazināšanas pozīcijām: a) lietvežu darba ietaupījums, b) TAP un citu saistīto dokumentu projektu, to izziņu un atzinumu sagatavošana un saskaņošana, c) TAP izsludināšanas un virzības procedūras vienkāršošana, d) TAP kvalitātes uzlabojumi e-pakalpojuma ieviešanas rezultātā. Veicot sākotnējo sociālekonomisko ieguvumu analīzi, balstoties uz pašreizējiem TAP informācijas apstrādes datiem un plānojot risinājuma ieviešanas ieguvumus, indikatīvi ir aprēķināti šādi summārie rezultāti: • personāla resursu samazinājums gadā - 673 cilvēkmēneši, • sociālekonomiskais ietaupījums - 1 363 891 euro. 2. Piedāvātā TAP portāla īstenošana paredz sabiedrības uzticēšanās palielinājumu valsts pārvaldei, iesaistot to lēmumu pieņemšanā un demonstrējot likumu pieņemšanas procesa caurspīdīgumu. Lietotājiem būs pieejama ērta vide, kurā vienkārši ieraudzīt visu TAP apspriešanas procesā iesaistīto pušu komentārus un ierosinājumus - gan tos, kas ir ņemti vērā, gan tos, kas noraidīti, kā arī atbilstošos pamatojumus. Ieinteresētās personas varēs pieteikties uz informatīvajiem ziņojumiem tiesību aktu noteiktā sfērā vai konkrētas likumdošanas iniciatīvas sakarā un automātiski saņemt informāciju par jaunumiem un/vai izmaiņām par viņus interesējošo jomu. 3. Tiks nodrošināta augstāka valsts pārvaldes darba efektivitāte un būtiski lielāks informācijas aprites ātrums - risinājums būtiski uzlabos informācijas apriti, jo saīsināsies kopējais TAP un attīstības plānošanas dokumentu projektu izsludināšanai un saskaņošanai nepieciešamais laiks (nebūs jāgaida noteikta nedēļas diena projekta izsludināšanai, un atzinuma sniegšanas periods sāksies uzreiz pēc projekta izsludināšanas), visiem projektiem būs vienota saskaņošanas procedūra, izsludinot un iesniedzot visus projektus TAP portālā (nebūs vairākas projektu saskaņošanas procedūras - parastā kārtība, saīsinātā izsludināšanas un saskaņošanas procedūra (Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (turpmāk - MKKR) 73.1 punkts), projekti, kurus nav nepieciešams izsludināt, un noteikta atsevišķa saskaņošanas procedūra (MKKR 73. un 111. punkts), steidzamības kārtībā iesniegtie projekti (MKKR 117. punkts), tādējādi tiks samazināts slogs neautomatizētu darbību veikšanai. 4. Piedāvātais TAP portāla risinājums ar procesu standartizāciju un TAP pieejamību vienuviet atvieglos TAP sagatavošanas, izsludināšanas, viedokļu apkopošanas un saskaņošanas procesus, kā arī atvieglos lietvedības, oficiālās publicēšanas un sistematizācijas procesus. TAP izstrādei tiks veidotas jau gatavas sagataves, kur vairāk laika varēs veltīt TAP saturam, ne noformējumam. 5. Nodrošinot datu apmaiņu ar ārējām informācijas sistēmām, tiks nodrošināta un uzlabota datu kvalitāte un apstrādes ātrums. 6. Būtiski tiks sašaurināta dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēmas DAUKS funkcionalitāte. Visa ar TAP saistītā informācija un tās aprite tiks iekļauta TAP portālā, tādējādi nevajadzēs nodrošināt masīvas datu apmaiņas plūsmas caur DAUKS. 7. TAP portāla projekta īstenošana, izmantojot e-pakalpojumu "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana", nodrošinās sabiedrībai iespēju apspriest TAP digitālā vidē. 8. Tiks izmantotas valsts rīcībā esošās koplietošanas komponentes, piemēram, portāla www.latvija.lv lietotāju autentifikācijas rīki un dokumentu integrācijas vide, tādējādi nedublējot jau esošu risinājumu izstrādi un ekonomējot resursus. 9. Sabiedrībai atkalizmantošanai būs pieejamas atvērto datu kopas. 10. Nākotnē attīstot TAP portālu un piesaistot nepieciešamo finansējumu, iespējams to veidot kā vienotu Valsts un pašvaldību TA portālu, kurā papildus valsts tiešās pārvaldes TA apritei tiktu iekļauta arī pašvaldību saistošo noteikumu izstrāde pēc vienotiem standartiem un to aprite. Nākotnē lietderīgi būtu TAP portālā iekļaut arī Politikas plānošanas informācijas sistēmu POLSIS, Pētījumu un publikāciju datubāzi u. c., tādējādi veidojot arvien lielāku resursu ekonomiju, samazinot valstī uzturamo informācijas sistēmu skaitu un nodrošinot unificētus risinājumus. Ieguldījums SAM noteikto mērķu sasniegšanā Projekts pilnībā atbilst šādiem Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošanas mērķarhitektūras noteiktajiem mērķiem5
Ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa noteiktajās izmaiņās Īstenojot TAP portāla izveidi, valsts pārvaldei un sabiedrībai būs vairāki ieguvumi un resursu ietaupījumi, kas atsvērs ieguldītās investīcijas šāda mēroga projekta ieviešanā. Tiesību aktu izstrādātājiem valsts pārvaldē būtiski tiks mazināts slogs, kas saistīts ar tehnisku (neautomatizētu) darbību veikšanu, sagatavojot un saskaņojot tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektus, ļaujot vairāk laika veltīt satura kvalitātei. Portāls nodrošinās arī procesa ekonomiju, jo saīsināsies tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektu izsludināšanas un saskaņošanas laiks, ministrijām pašām izstrādātos projektus izsludinot TAP portālā. Tiks vienkāršota projektu izsludināšanas un virzības procedūra, jo, izsludinot visus projektus vienuviet, nebūs vairākas paralēlas projektu saskaņošanas un iesniegšanas procedūras. TAP portāls atvieglos tiesību aktu projektu sagatavošanas, izsludināšanas, viedokļu apkopošanas, saskaņošanas procesus, kā arī atvieglos lietvedības, oficiālās publicēšanas un sistematizācijas procesus. TAP portāla lietošana būs intuitīvi saprotama. Ar TAP portāla izveidi tiks optimizēti ministriju resursi, jo tiks izveidota vienota ministriju un to padotības iestāžu TAP izstrādes darba vide, izslēdzot nepieciešamību katrai ministrijai uzturēt savu atsevišķu vidi TAP izstrādei. Ministriju dokumentu vadības sistēmās nebūs jāuztur ar TAP izstrādi, apriti un kontroli saistītā informācija. Tiks optimizēta Valsts kancelejas darba vide, izslēdzot no tās un iekļaujot TAP portālā ar TAP izstrādi saistītās funkcijas. Tiks pārstrādāts e-portfelis - integrēts TAP portālā un turpmāk kalpos tikai kā ministru darba vide sēžu laikā, jo pārējiem lietotājiem visa nepieciešamā informācija par TAP būs pieejama portālā. Sabiedrībai šāda TAP portāla izveide dos iespēju vienuviet sekot līdzi lēmumu pieņemšanas procesam, sākot no idejas līdz lēmumam Ministru kabinetā, kā arī paplašinās sabiedrības līdzdalības iespējas tiesību aktu projektu un attīstības plānošanas dokumentu projektu izstrādē. Projekts pilnībā atbilst šādām mērķarhitektūrā paredzētajām izmaiņām (iznākumiem):
1 http://www.opengovpartnership.org/country/latvia/commitment/improving-quality-involvement-society-and-civil-society-organisations 2 http://likumi.lv/doc.php?id=260931 3 https://likumi.lv/ta/id/316109-kartiba-kada-iestades-ievieto-informaciju-interneta 4 85 % no visiem viedokļa sniedzējiem
ietver: 5 Ar pakalpojumiem saistīto informācijas sistēmu arhitektūras rekomendējamā modeļa izstrāde. Mērķarhitektūra un tās ieviešanas ceļa karte, 17. lpp. Vides aizsardzības un |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 31. augusta rīkojumā Nr. 469 "Par informācijas sabiedrības ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|