Ministru kabineta sēdes protokols
  Nr. 35
  Rīgā 2019. gada 20. augustā
  Ministru
  kabineta sēdes protokols
  Sēdi vada
  Ministru prezidents ‒ A.K.Kariņš
  Ar balsstiesībām piedalās:
  Ministru prezidenta biedrs, aizsardzības ministrs ‒
  A.Pabriks
  Ministru prezidenta biedrs, tieslietu ministrs ‒ J.Bordāns
  Ekonomikas ministrs ‒ R.Nemiro
  Finanšu ministrs ‒ J.Reirs
  Iekšlietu ministrs ‒ S.Ģirģens
  Izglītības un zinātnes ministre ‒ I.Šuplinska
  Kultūras ministrs ‒ N.Puntulis
  Labklājības ministre ‒ R.Petraviča
  Satiksmes ministrs ‒ T.Linkaits
  Veselības ministre ‒ I.Viņķele
  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs ‒
  J.Pūce
  Zemkopības ministrs ‒ K.Gerhards
  Ar padomdevēja tiesībām
  piedalās:
  Latvijas Bankas pārstāvis ‒ M.Kazāks
  Valsts kontroles pārstāvis ‒ V.Stūris
  Valsts kancelejas direktors ‒ J.Citskovskis
  Valsts kancelejas direktora vietniece juridiskajos jautājumos,
  Juridiskā departamenta vadītāja ‒ I.Gailīte
  Protokolē
  Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
  Sēdi sāk plkst.12.00
  Saskaņotie
  tiesību aktu projekti (A)
  1.§
  Rīkojuma
  projekts "Par valsts nekustamā īpašuma Liepājas ielā 26,
  Kuldīgā, Kuldīgas novadā, pārdošanu"
  TA-1392
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  2.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījums Ministru kabineta 2016.gada 17.maija
  noteikumos Nr.297 "Kārtība, kādā Valsts ugunsdzēsības un
  glābšanas dienests veic un vada ugunsgrēku dzēšanu un glābšanas
  darbus""
  TA-1389
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  3.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta
  noteikumos Nr.468 "Noteikumi par valsts pamatizglītības
  standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un
  pamatizglītības programmu paraugiem""
  TA-1407
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  4.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 26.maija
  noteikumos Nr.265 "Jaunatnes konsultatīvās padomes
  nolikums""
  TA-1451
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  5.§
  Noteikumu
  projekts "Invaliditātes informatīvās sistēmas
  noteikumi"
  TA-1418
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  6.§
  Likumprojekts
  "Grozījums likumā "Par aviāciju""
  TA-1437
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
  Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai
  Saeimā.
  2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību
  Saeimā ir satiksmes ministrs.
  7.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 17.maija
  noteikumos Nr.339 "Kārtība, kādā atļauts veikt pasažieru un
  kravas komercpārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem
  autotransporta līdzekļiem""
  TA-1415
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  8.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra
  noteikumos Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja
  darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces
  (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz
  laiku""
  TA-1422
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  9.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījums Ministru kabineta 2010.gada 14.septembra
  noteikumos Nr.873 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja
  (mašīnista) kvalifikācijas un vilces līdzekļa tiesību
  iegūšanu""
  TA-1414
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  10.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 9.marta
  noteikumos Nr.227 "Noteikumi par kārtību, kādā pasta
  komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu
  nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu""
  TA-1391
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  11.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 7.augusta
  noteikumos Nr.496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma
  īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība""
  TA-1380
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  12.§
  Noteikumu
  projekts "Dabas lieguma "Maņģenes meži"
  individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"
  TA-1118
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  Saskaņotie
  tiesību aktu projekti (B)
  13.§
  Likumprojekts
  "Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu
  likumā"
  TA-952
  
  ______________________________________________________
  (N.Puntulis, D.Vilsone, A.K.Kariņš)
  1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
  Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai
  Saeimā.
  2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību
  Saeimā ir kultūras ministrs.
  3. Jautājumu par papildu finansējuma piešķiršanu
  sabiedriskajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem diasporai
  paredzētā papildu sabiedriskā pasūtījuma ražošanai un satura
  pieejamības nodrošināšanai skatīt Ministru kabinetā likumprojekta
  "Par vidējā termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un
  2022.gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu
  2020.gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un
  citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem pieteikumiem
  prioritārajiem pasākumiem.
  14.§
  Par Ministru
  kabineta 2016.gada 20.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.69
  82.§) "Informatīvais ziņojums par autoceļu finansēšanas
  modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2023.gadam
  un atbildes vēstule Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu
  komisijai" 3.punktā un 8.punktā dotā uzdevuma atzīšanu par
  aktualitāti zaudējušu
  TA-1438
  
  ______________________________________________________
  (T.Linkaits, A.K.Kariņš)
  Ņemot vērā satiksmes ministra T.Linkaita priekšlikumu,
  jautājuma izskatīšanu atlikt.
  15.§
  Rīkojuma
  projekts "Par Ministru kabineta Atzinības raksta
  piešķiršanu"
  TA-1483
  
  ______________________________________________________
  (N.Puntulis, A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  16.§
  Rīkojuma
  projekts "Par Latvijas Universitātes rektoru"
  TA-1441
  
  ______________________________________________________
  (I.Šuplinska, J.Bordāns, J.Pūce, I.Gailīte,
  A.Pabriks, R.Nemiro, I.Viņķele, S.Ģirģens,
  K.Gerhards, N.Puntulis, J.Reirs, I.Vanaga,
  J.Bernāts, A.K.Kariņš)
  1. Iesniegtā rīkojuma projekta izskatīšanu atlikt.
  2. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Kultūras
  ministriju, Veselības ministriju un Zemkopības ministriju
  sagatavot un izglītības un zinātnes ministram līdz 2019.gada
  17.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru
  kabinetā konceptuālo ziņojumu par augstskolu un valsts zinātnisko
  institūtu iekšējās pārvaldības modeļa maiņu, veidojot pārredzamu,
  atbildīgu, uz augstākās izglītības un pētniecības izcilību vērstu
  un starptautiskai praksei atbilstošu pārvaldības struktūru.
  Attīstības
  plānošanas dokumentu projekti
  17.§
  Konceptuāls
  ziņojums "Par ekonomisko lietu tiesas izveidi"
  TA-1067
  
  ______________________________________________________
  (J.Bordāns, I.Ilgaža, R.Nemiro, D.Dzērviniece,
  J.Reirs, S.Ģirģens, J.Pūce, A.K.Kariņš)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai precizēt rīkojuma projektu, 3.1.apakšpunktā
  paredzot, ka uzdevuma izpildes termiņš ir 2019.gada 9.oktobris,
  bet 3.2.apakšpunktā - 2019.gada 11.decembris, un sagatavot
  rīkojuma projektu parakstīšanai.
  Informatīvie
  ziņojumi
  18.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par "nulles birokrātijas" pieejas
  ieviešanu tiesību aktu izstrādes procesā"
  TA-1454
  
  ______________________________________________________
  (J.Citskovskis, J.Bordāns, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Visām ministrijām ar 2019.gada 1.novembri tiesību aktu
  projektu izstrādes procesā nodrošināt informatīvajā ziņojumā
  paredzētās "nulles birokrātijas" pieejas
  ievērošanu.
  3. Valsts kancelejai nodrošināt metodoloģisko un konsultatīvo
  atbalstu ministrijām par "nulles birokrātijas" pieejas
  ievērošanu, kā arī tās īstenošanas uzraudzību.
  19.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas
  Sociālā fonda plus un Kohēzijas fonda ieviešanu 2021.-2027.gadā
  Latvijā"
  TA-1025
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, A.Eberhards, I.Šuplinska, L.Lejiņa,
  R.Nemiro, K.Kapusta, T.Linkaits, P.Vilks,
  J.Pūce, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Noteikt, ka Partnerības līguma vai informācijas apkopojuma
  sagatavošanu un iesniegšanu Eiropas Komisijā koordinē Finanšu
  ministrija.
  3. Konceptuāli atbalstīt informatīvajā ziņojumā piedāvāto
  risinājumu, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas fondu
  (Eiropas Reģionālā attīstības fonda (izņemot Eiropas teritoriālās
  sadarbības mērķi), Eiropas Sociālā fonda plus (izņemot Eiropas
  Atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām) un Kohēzijas fonda
  institucionālā sistēma darbojas atbilstoši 2014.-2020.gada
  plānošanas periodā izveidotajai sistēmai.
  4. Noteikt, ka informatīvā ziņojuma 1.pielikumā norādītajām
  atbildīgām institūcijām atbilstoši kompetencei jānodrošina
  ieguldījumu priekšnosacījumu izpilde līdz 2020.gada
  30.jūnijam.
  5. Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2019.gada
  30.augustam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā konceptuālo
  ziņojumu par zinātnes un inovāciju funkcijas konsolidēšanu tās
  padotībā esošajās institūcijās, lai tostarp nodrošinātu
  zinātniskās ekspertīzes pakalpojuma pieejamību vienā kompetentā
  institūcijā.
  6. Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
  ministriju un Finanšu ministriju līdz 2019.gada 15.novembrim
  iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par
  kopējā zinātnes un inovācijas sistēmas institucionālā modeļa
  attīstību Latvijā.
  7. Ja Ministru kabinetā tiek atbalstīti šī protokollēmuma 5.
  un 6.punktā minētie priekšlikumi, Izglītības un zinātnes
  ministrijai un Ekonomikas ministrijai, pamatojoties uz lēmumu par
  attiecīgo iestāžu iespējamo iekļaušanu Eiropas Savienības fondu
  institucionālajā sistēmā, līdz 2020.gada 15.janvārim iesniegt
  Finanšu ministrijā attiecīgo iestāžu vadības un kontroles sistēmu
  aprakstus, procedūras un vadības un kontroles sistēmas
  izveidošanas nepieciešamos dokumentus Eiropas Savienības fondu
  regulās noteikto funkciju nodrošināšanai.
  8. Pieņemt zināšanai informatīvā ziņojuma 2.pielikumā ietverto
  indikatīvo laika grafiku Eiropas Savienības Kohēzijas politikas
  fondu plānošanai 2021.-2027.gada plānošanas periodam.
  9. Noteikt, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas fondu
  (Eiropas Reģionālā attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus
  un Kohēzijas fonda) darbības programma un attiecīgā Partnerības
  līguma daļa tiek veidota, primāri balstoties uz Nacionālajā
  attīstības plānā 2021.-2027.gadam noteiktajām prioritātēm un
  mērķiem, kas aptver nozaru attīstības plānus, administratīvi
  teritoriālās attīstības reformu un teritoriālās attīstības
  plānošanas dokumentus kā nosacījumu integrētām teritoriālām
  investīcijām.
  Saskaņotie
  tiesību aktu projekti (A)
  20.§
  Informatīvais
  ziņojums par Ministru kabineta 2014.gada 22.novembra sēdes
  protokollēmuma (prot. Nr.64 2.§) "Informatīvais ziņojums
  "Par valsts akciju sabiedrības "Tiesu namu
  aģentūra" nekustamā īpašuma Šķūņu ielā 17, Rīgā,
  atsavināšanu izsolē un jauna tieslietu nozares iestāžu
  administratīvā centra celtniecību Jēkabpilī"" izpildes
  gaitu
  TA-1408
  
  ______________________________________________________
  (A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Jautājumu par papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanu
  Tieslietu ministrijai 2020.gadam 504 360 EUR apmērā un 2021.gadam
  un turpmākajiem gadiem 414 347 EUR apmērā un Prokuratūrai
  2020.gadam 102 494 EUR apmērā un 2021.gadam un turpmākajiem
  gadiem 49 404 EUR apmērā izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta
  "Par valsts budžetu 2020.gadam" un likumprojekta
  "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un
  2022.gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar
  visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem
  prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām
  iespējām, paredzot finansējumu šādiem mērķiem:
  2.1. Tiesu administrācijai 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
  nomas maksas segšanai 250 034 EUR, komunālo pakalpojumu izdevumu
  segšanai 23 536 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā 59 206
  EUR;
  2.2. Uzņēmumu reģistram 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
  nomas maksas segšanai 30 914 EUR un komunālo pakalpojumu izdevumu
  segšanai 1 602 EUR;
  2.3. Valsts probācijas dienestam 2020.gadam un turpmākajiem
  gadiem nomas maksas segšanai 26 592 EUR;
  2.4. Valsts valodas centram 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
  nomas maksas segšanai 1 375 EUR un komunālo pakalpojumu izdevumu
  segšanai 250 EUR;
  2.5. Valsts zemes dienestam 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
  nomas maksas segšanai 80 044 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā
  30 807 EUR;
  2.6. Prokuratūrai 2020.gadam un turpmākajiem gadiem nomas
  maksas segšanai 47 850 EUR, komunālo pakalpojumu izdevumu
  segšanai 1 554 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā 53 090 EUR.
  3. Tieslietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā
  sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā un Pārresoru
  koordinācijas centrā attiecīgu starpnozaru prioritārā pasākuma
  pieteikumu.
  4. Ja šī protokollēmuma 2.punktā norādītais prioritārā
  pasākuma pieteikums tiek atbalstīts Ministru kabinetā, Tieslietu
  ministrijai sadarbībā ar Prokuratūru līdz 2019.gada 5.septembrim
  sagatavot un tieslietu ministram normatīvajos aktos noteiktā
  kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministra kabinetā rīkojuma projektu
  par ilgtermiņa saistībām pasākumam "Administratīvā centra
  Neretas ielā 29, Jēkabpilī, nomas maksa".
  Informatīvie
  ziņojumi
  21.§
  Informatīvais
  ziņojums "Latvijas atvērto datu stratēģija"
  TA-1376
  
  ______________________________________________________
  (J.Pūce, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Atbalstīt informatīvā ziņojuma 6.nodaļā iestādēm noteikto
  uzdevumu īstenošanu atbilstoši iestāžu kompetencei.
  Saskaņotie
  tiesību aktu projekti (A)
  22.§
  Atbildes
  projekts Valsts kontrolei (par valsts varas un pārvaldes iestāžu
  un valsts kapitālsabiedrību izsniegtajiem ielūgumiem uz dažādiem
  to organizētajiem pasākumiem)
  TA-1316
  
  ______________________________________________________
  (N.Puntulis, A.K.Kariņš)
  Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Valsts kontrolei.
  Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Valsts
  kontrolei.
  Ar valsts
  budžeta likumprojektu saistītie jautājumi
  (slēgtā daļa Zaļajā zālē)
  23.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
  bāzi 2020., 2021. un 2022.gadam"
  TA-1506-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, J.Plūme, S.Ģirģens, J.Bordāns,
  R.Nemiro, I.Viņķele, A.K.Kariņš)
  1. Apstiprināt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
  (turpmāk - ministrijas) valsts pamatbudžeta un valsts speciālā
  budžeta bāzi 2020., 2021. un 2022.gadam (tajā skaitā valsts
  pamatfunkciju īstenošanai un Eiropas Savienības politiku
  instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto
  projektu un pasākumu īstenošanai) saskaņā ar informatīvā ziņojuma
  1.-4.pielikumu.
  2. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas sniegto informāciju
  par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzes
  izdevumos 2020., 2021. un 2022.gadam neiekļauto ministriju
  iesniegto pasākumu sarakstu saskaņā ar informatīvā ziņojuma
  5.pielikumu.
  3. Pieņemt zināšanai, ka ministriju un citu centrālo valsts
  iestāžu bāzes izdevumi 2020., 2021. un 2022.gadam ir palielināti,
  lai izpildītu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un
  darbinieku atlīdzības likuma 6.panta pirmajā, otrajā, ceturtajā
  un piektajā daļā noteikto par Saeimas ievēlēto, apstiprināto un
  iecelto amatpersonu mēnešalgu aprēķināšanu un Fiskālās
  disciplīnas likuma 31.panta trešās daļas un sestās daļas 1.punktā
  noteikto par Fiskālās disciplīnas padomes locekļu mēnešalgu
  aprēķināšanu.
  4. Pieņemt zināšanai, ka Valsts prezidenta kancelejas bāzes
  izdevumi 2020., 2021. un 2022.gadam ir palielināti par 93 989 EUR
  ik gadu Valsts prezidenta atlīdzības un personu, kuras ieņēma
  Valsts prezidenta amatu, sociālo un citu garantiju nodrošināšanai
  saskaņā ar likumu "Par Valsts prezidenta darbības
  nodrošināšanu".
  5. Atbalstīt Aizsardzības ministrijas priekšlikumu 2021.gadā
  palielināt karavīru skaitu par 350 amata vietām, paredzot
  finansējumu atlīdzībai 6 928 270 EUR apmērā un 2022. un
  turpmākajos gados palielināt karavīru skaitu par 641 amata vietu,
  paredzot finansējumu atlīdzībai 12 956 468 EUR apmērā
  Aizsardzības ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumu
  ietvaros.
  6. Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu
  ietvaros nodrošināt finansējumu 2020.gadā 349 489 EUR apmērā
  informācijas tehnoloģiju iekārtu un programmatūras uzturēšanai
  pārstāvniecībās, plānojot valsts budžeta izdevumu transfertu
  Ārlietu ministrijai.
  7. Pieņemt zināšanai, ka Centrālās zemes komisijas budžeta
  bāzes izdevumos ir ņemts vērā Centrālās zemes komisijas
  priekšlikums veikt iekšējo līdzekļu pārdali programmas 01.00.00
  "Zemes reformas īstenošana Latvijas Republikā" ietvaros
  starp izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2020.,
  2021. un 2022.gadam ik gadu, samazinot izdevumus precēm un
  pakalpojumiem 358 EUR apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus
  atlīdzībai, lai nodrošinātu finansējumu atalgojuma
  pieaugumam.
  8. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu veikt
  iekšējo līdzekļu pārdali Labklājības ministrijas pamatbudžeta
  apakšprogrammas 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts
  aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās
  rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana" ietvaros starp
  izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2020. un
  2021.gadam ik gadu, samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 3
  045 EUR apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai, lai
  nodrošinātu sociālās rehabilitācijas pakalpojumus Nacionālo
  bruņoto spēku karavīriem pēc atgriešanās no starptautiskajām
  operācijām saistībā ar atlīdzības palielinājumu ārstniecības
  personām.
  9. Tieslietu ministrijai sagatavot priekšlikumus, lai 2020.,
  2021. un 2022.gadā nodrošinātu valsts pamatbudžeta prognozējamos
  ieņēmumus no naudas sodiem, ko uzliek Maksātnespējas kontroles
  dienests, 2019.gadā plānotajā apmērā un līdz 2019.gada
  27.augustam iesniegt Finanšu ministrijā.
  10. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
  ministrijas priekšlikumu veikt iekšējo līdzekļu pārdali budžeta
  programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas
  plānošana" ietvaros starp izdevumu kodiem atbilstoši
  ekonomiskajām kategorijām 2020., 2021. un 2022.gadā ik gadu,
  samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 142 750 EUR apmērā un
  attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai, lai nodrošinātu
  ministrijas autotransporta apkalpošanai 7 autovadītāju amata
  vietas saskaņā ar līguma izbeigšanu ar Saeimas autobāzi. Pieņemt
  zināšanai, ka Saeimas autobāzē amata vietu skaits tiks samazināts
  par 7 autovadītāju amata vietām, tādējādi nepalielinot kopējo
  amata vietu skaitu valsts pārvaldē.
  11. Atļaut Finanšu ministrijai sadarbībā ar ministrijām līdz
  maksimāli pieļaujamā izdevumu apjoma ministrijai noteikšanai
  precizēt valsts budžeta bāzes izdevumus:
  11.1. veicot izmaiņas starp budžeta programmām,
  apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām
  kategorijām, ievērojot nosacījumus, ka nav pieļaujama
  pārdale:
  11.1.1. no izdevumiem Eiropas Savienības politiku instrumentu
  un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu
  īstenošanai, procentu izdevumiem, kārtējiem maksājumiem Eiropas
  Savienības budžetā un starptautiskajai sadarbībai, izdevumiem
  klimata pārmaiņu finanšu instrumentam un emisijas kvotu
  izsolīšanas instrumentam uz citiem izdevumiem, izņemot, ja par to
  ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta lēmums;
  11.1.2. uz izdevumiem atlīdzībai valsts pamatbudžeta daļā
  valsts pamatfunkciju īstenošanai, izņemot gadījumus, ja nemainās
  pasākuma mērķis vai ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta
  lēmums;
  11.1.3. Labklājības ministrijas valsts budžeta uzturēšanas
  izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo
  budžetu;
  11.1.4. no valsts pamatbudžeta izdevumiem valsts sociālajiem
  pabalstiem uz citiem izdevumiem, izņemot gadījumus, ja mainās
  izdevumu kods atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, bet
  saglabājas pasākuma mērķis;
  11.1.5. citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem piešķirtā
  finansējuma, par kura piešķiršanu pieņemts lēmums 2017., 2018.
  vai 2019.gadā, izņemot gadījumus, ja ir pieņemts atsevišķs
  Ministru kabineta lēmums;
  11.2. atbilstoši ieņēmumiem par sniegtajiem maksas
  pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, ieņēmumiem no ārvalstu
  finanšu palīdzības, budžeta izpildes procesā veicamajiem
  transfertiem, nepasliktinot valsts budžeta finansiālo
  bilanci;
  11.3. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās
  ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu
  īstenošanai, veicot līdzekļu pārdali no budžeta resora "74.
  Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
  finansējums" programmā 80.00.00 "Nesadalītais
  finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentiem un pārējai
  ārvalstu finanšu palīdzībai" (turpmāk - 80.00.00 programma)
  plānotā finansējuma uz attiecīgās ministrijas budžetu, kā arī no
  ministrijas budžeta uz 80.00.00 programmu;
  11.4. ņemot vērā Ministru kabineta pieņemtos lēmumus.
  12. Finanšu ministrijai, apkopojot Ministru kabinetā
  atbalstītos priekšlikumus, koriģēt 2020., 2021. un 2022.gadam
  ieplānoto finansējumu budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts
  budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmās
  un ieņēmumu prognozes.
  13. Valsts kancelejai uzaicināt Valsts prezidenta kancelejas,
  Augstākās tiesas, Satversmes tiesas, Valsts kontroles, Nacionālās
  elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Tiesībsarga biroja,
  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas, Prokuratūras, Datu
  valsts inspekcijas, Tieslietu padomes, Latvijas Pašvaldību
  savienības, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras,
  Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Brīvo
  arodbiedrību savienības pārstāvjus piedalīties Ministru kabineta
  sēdēs, izskatot ar likumprojekta "Par valsts budžetu
  2020.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa
  budžeta ietvaru 2020., 2021. un 2022.gadam" sagatavošanu
  saistītos jautājumus, savukārt Finanšu ministrijai minētajām
  institūcijām elektroniski nosūtīt izskatīšanai iesniegtos
  materiālus.
  14. Ja budžeta sagatavošanas procesā tiek saņemti fiskāli
  neitrāli ministriju priekšlikumi budžeta prioritāšu
  nodrošināšanai, Finanšu ministrijai sagatavot informāciju
  izskatīšanai Ministru kabinetā.
  24.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par makroekonomisko rādītāju, ieņēmumu un
  vispārējās valdības budžeta bilances prognozēm
  2020.-2022.gadā"
  TA-1496-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, I.Vasaraudze, A.Pabriks, J.Pūce,
  N.Sakss, T.Linkaits, B.Bāne, J.Platais,
  M.Kazāks, S.Ģirģens, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Pieņemt zināšanai, ka vispārējās valdības budžeta prognožu
  pamatā ir Finanšu ministrijas izstrādātās un Fiskālās disciplīnas
  padomes 2019.gada 20.jūnijā apstiprinātās makroekonomisko
  rādītāju prognozes: iekšzemes kopprodukta pieaugums salīdzināmās
  cenās 2020.gadā 2,8%, 2021.gadā 2,8% un 2022.gadā 2,8%; iekšzemes
  kopprodukta pieaugums faktiskajās cenās 2020.gadā 5,6%, 2021.gadā
  5,3% un 2022.gadā 5,3%; nominālais iekšzemes kopprodukts
  2020.gadā 33 154 milj. EUR, 2021.gadā 34 899 milj. EUR un
  2022.gadā 36 736 milj. EUR; patēriņa cenu izmaiņas salīdzinājumā
  ar iepriekšējo gadu 2020.gadā 2,5%, 2021.gadā 2,1% un 2022.gadā
  2,0%; nodarbinātības izmaiņas 2020.gadā 0,1%, 2021.gadā -0,1% un
  2022.gadā -0,1%.
  3. Apstiprināt, ka vispārējās valdības budžeta strukturālā
  deficīta mērķis 2020.gadā tiek noteikts 0,46% no IKP, 2021.gadā
  0,50% no IKP un 2022.gadā 0,50% no IKP.
  4. Apstiprināt, ka vispārējās valdības budžeta deficīts, kas
  izriet no strukturālās budžeta bilances mērķa, 2020.gadam tiek
  noteikts 0,44% no IKP, 2021.gadam 0,33% no IKP un 2022.gadam
  0,48% no IKP.
  5. Pieņemt zināšanai, ka ietekme uz vispārējās valdības
  budžeta bilanci no Rīgas pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu
  atbildību "Rīgas satiksme" 2020.gadā ir -71,9 milj.
  EUR, 2021.gadā ir -14,2 milj. EUR un 2022.gadā ir 8,7 milj.
  EUR.
  6. Pieņemt zināšanai, ka sakarā ar šī protokollēmuma 5.punktā
  minēto ietekmi indikatīvais fiskālās telpas apjoms 2020.gadā ir
  -25,0 milj. EUR, 2021.gadā ir 34,0 milj. EUR un 2022.gadā ir
  132,5 milj. EUR.
  7. Finanšu ministrijai sagatavot priekšlikumus izmaiņām
  fiskālās disciplīnas regulējumā, kas novērstu vispārējās valdības
  sektora vietējās valdības apakšsektora nekontrolētu ietekmi uz
  valsts budžeta fiskālo telpu.
  25.§
  Informatīvais
  ziņojums "Fiskālo risku deklarācija"
  TA-1497
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, N.Sakss, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Finanšu ministrijai fiskālā nodrošinājuma rezervi 2020.,
  2021. un 2022.gadam plānot Fiskālas disciplīnas likumā
  paredzētajā minimālajā apjomā, t.i., 0,1% no IKP.
  26.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas
  rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020.,
  2021. un 2022.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2020.gadam" izstrādes procesā"
  TA-1511-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, A.Zakatistovs, I.Šuplinska, J.Bordāns,
  I.Vanaga, P.Vilks, J.Citskovskis, S.Ģirģens,
  J.Pūce, A.K.Kariņš)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Pieņemt zināšanai, ka Ministru kabineta 2019.gada
  5.februāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.5 33.§)
  "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu
  pārskatīšanas 2019., 2020. un 2021.gadam rezultātiem un
  priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par
  vidēja termiņa budžeta 2019., 2020. un 2021.gadam" un
  likumprojekta "Par valsts budžetu 2019.gadam" izstrādes
  procesā"" 8., 16., 34.punktā noteiktie uzdevumi
  uzskatāmi par izpildītiem un turpināma 7. punktā, 9.2.,
  9.3., 9.5., 10.6.apakšpunktā, 13., 19., 31., 32. un
  33.punktā noteikto uzdevumu izpilde.
  3. Pieņemt zināšanai, ka Ministru kabineta 2017.gada
  28.augusta ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41 1.§)
  "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu
  pārskatīšanas 2018., 2019. un 2020.gadam rezultātiem un
  priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par
  vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam"
  un likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
  izstrādes procesā"" 21.punktā noteiktais uzdevums
  uzskatāms par izpildītu, bet nesasniedz mērķi, turpināma 18.,
  25., 34., 39., 40.punktā noteikto uzdevumu izpilde un 9.,
  24. un 35.punktā noteikto uzdevumu izpildes termiņš ir
  pagarināts.
  4. Pieņemt zināšanai, ka neatkarīgo institūciju izdevumi
  analizēti tikai horizontāli izvērtējamo pasākumu kontekstā.
  5. Pieņemt zināšanai, ka izdevumu pārskatīšana tika veikta
  atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajam izdevumu
  pārskatīšanas tvērumam, pārskatot nozaru ministrijām un citām
  centrālajām valsts iestādēm (turpmāk - ministrija) līdzšinēji
  piešķirto finansējumu prioritārajiem un citiem pasākumiem,
  uzlabojot procesus un veicinot efektīvu finanšu resursu
  pārvaldību, identificējot kopējos izdevumu pārskatīšanas
  rezultātus 2020.gadam 93 698 763 EUR apmērā un 2021.gadam 34 511
  208 EUR apmērā.
  6. Pieņemt zināšanai, ka atbilstoši izdevumu pārskatīšanas
  rezultātiem finansējums 47 966 585 EUR apmērā
  2020.gadam ir novirzāms kopējās fiskālās telpas uzlabošanai,
  savukārt finansējums 45 732 178 EUR apmērā 2020.gadam -
  nozaru ministriju noteiktajām prioritātēm.
  7. Pieņemt zināšanai, ka ar 2020.gadu Korupcijas novēršanas un
  apkarošanas biroja budžeta programma 02.00.00
   "Operatīvās darbības pasākumu nodrošināšana" tiek
  pievienota budžeta programmai 01.00.00 "Korupcijas
  novēršanas un apkarošanas birojs", veicot finansējuma
  pārdali 53 100 EUR apmērā ik gadu, lai nodrošinātu
  efektīvāku un elastīgāku līdzekļu plānošanu un izlietošanu
  operatīvās darbības pasākumiem.
  8. Atbalstīt Ārlietu ministrijas priekšlikumu par finansējuma
  pārdali no Ārlietu ministrijas budžeta programmas 02.00.00
  "Iemaksas starptautiskajās organizācijās" 2020.gadā
  1 024 830 EUR apmērā, 2021.gadā un turpmāk 976 630
  EUR apmērā ik gadu uz budžeta apakšprogrammu 01.04.00
  "Diplomātiskās misijas ārvalstīs" 2020.gadā
  844 830 EUR apmērā, 2021.gadā un turpmāk 796 630 EUR
  apmērā ik gadu, kā arī uz budžeta programmu 97.00.00 "Nozaru
  vadība un politikas plānošana" 180 000 EUR apmērā
  2020.gadā un turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu 2019.gadā Ārlietu
  ministrijas uzsākto prioritāro pasākumu turpināšanu un Latvijas
  Republikas pārstāvniecību telpu iekārtošanu.
  9. Atbalstīt Ārlietu ministrijas priekšlikumu 2020.gadā un
  turpmāk ik gadu finansējumu 2019.gadā uzsāktajam prioritārajam
  pasākumam "Pakalpojumu pieejamības ārvalstu pilsoņiem - vīzu
  pieteicējiem vēstniecībā Indijā nodrošināšana" 185 000 EUR
  apmērā un Latvijas Republikas diplomātisko un konsulāro
  pārstāvniecību telpu īrei un uzturēšanai 65 000 EUR
  apmērā nodrošināt, palielinot valsts pamatbudžeta prognozējamos
  ieņēmumus no nodevām par konsulāro amatpersonu sniegtajiem
  pakalpojumiem 250 000 EUR apmērā.
  10. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
  pārdalei, samazinot izdevumus bruņojuma iegādei budžeta
  apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un
  centralizētais iepirkums" par 451 106 EUR 2020.gadā,  1
  628 297 EUR 2021.gadā un 1 904 506 EUR 2022.gadā un turpmāk ik
  gadu un palielinot izdevumus:
  10.1. budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un
  informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" par 356 934 EUR
  2020.gadā, 1 161 787 EUR 2021.gadā un 612 509 EUR
  2022.gadā un turpmāk ik gadu, tai skaitā Sodu reģistra
  programmatūras pilnveidošanai, lai nodrošinātu Administratīvās
  atbildības likuma prasību īstenošanu  -
  356 934 EUR 2020. gadā un 185 824 EUR 2021.gadā;
  Apsardzes darbības reģistra izveidei - 363 454 EUR 2021.gadā;
  neatliekamajiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT)
  drošības pasākumiem 612 509 EUR 2021.gadā un turpmāk ik gadu;
  10.2. budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana
  un civilā aizsardzība" 657 471 EUR apmērā 2022.gadā un
  turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu ugunsdzēsības depo Ādažos ar
  personāla resursu;
  10.3. budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais
  īpašums un centralizētais iepirkums" iekšlietu nozares
  nekustamo īpašumu ārkārtas remontu veikšanai - 94 172 EUR
  2020.gadā, kā arī ar nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un
  apsaimniekošanu saistīto pakalpojumu izdevumu pieauguma segšanai,
  kas saistīts ar dabas resursu nodokļa, minimālās mēneša darba
  algas un transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
  obligātās apdrošināšanas pieaugumu iepriekšējos periodos, par 466
  510 EUR 2021.gadā un 634 526 EUR 2022.gadā un turpmāk ik
  gadu.
  11. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
  pārdalei budžeta programmas 42.00.00 "Iekšējās drošības
  biroja darbība" ietvaros, samazinot  izdevumus, kas
  saistīti ar operatīvo darbību, 2020.gadā un turpmāk ik gadu 279
  202 EUR apmērā un palielinot  izdevumus atlīdzībai.
  Iekšlietu ministrijai sagatavot un iesniegt priekšlikumus
  apropriācijas pārdalei 2019.gadā valsts budžeta programmas 
  42.00.00 "Iekšējās drošības biroja darbība" ietvaros
  starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, nepārsniedzot
  141 463 EUR.
  12. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
  pārdalei prioritārā pasākuma "Bērnu noziedzības novēršanas
  un bērnu aizsardzības pret noziedzīgu nodarījumu pamatnostādnēs
  2013-2019 paredzēto pasākumu īstenošana" ietvaros, 2020.gadā
  samazinot telpu aprīkošanas izdevumus par 20 000 EUR budžeta
  apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" (izdevumu
  precēm un pakalpojumiem palielinājums 12 946 EUR un pamatkapitāla
  veidošanai samazinājums 32 946 EUR) un palielināt izdevumus
  budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un
  centralizētais iepirkums" telpu remonta izdevumu segšanai
  (izdevumi precēm un pakalpojumiem).
  13. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
  pārdalei, samazinot izdevumus prioritārajam pasākumam
  "Latvijas Republikas valsts robežas uzturēšana" budžeta
  programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"
  (izdevumi precēm un pakalpojumiem) 2020.gadā un turpmāk ik gadu
  par 140 000 EUR un palielinot izdevumus budžeta apakšprogrammā
  40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais
  iepirkums" (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai
  nodrošinātu pierobežas ceļu uzturēšanu.
  14. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu budžeta
  apakšprogrammas 20.01.00 "Pārtikas drošības un
  veterinārmedicīnas valsts uzraudzība un kontrole" ietvaros
  krematorijas Hurikan uzturēšanai plānoto finansējumu 15 632 EUR
  apmērā 2020.gadā un turpmāk ik gadu pārdalīt daļējai telpu nomas
  maksas Pārtikas un veterināra dienesta Ziemeļlatgales pārvaldei
  Rēzeknē un Dienvidkurzemes pārvaldei Saldū palielinājuma
  segšanai.
  15. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu veikt
  nepieciešamās darbības sadarbības modeļa maiņai ar
  lauksaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām atbilstoši
  Valsts kontroles ieteikumiem un budžeta apakšprogrammas 21.01.00
  "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai"
  ietvaros pasākumā "Atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību
  un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai
  starptautiskās organizācijās" finansējumu 94 206 EUR
  apmērā 2020.gadā un turpmāk ik gadu pārdalīt pasākuma
  "Atbalsts lopkopības attīstībai" īstenošanai, attiecīgi
  sagatavojot un iesniedzot izskatīšanai Ministru kabinetā
  grozījumus Ministru kabineta 2013.gada 17. decembra
  noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu
  lauksaimniecībai".
  16. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu attiecībā uz
  akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" dividendēs
  izmaksājamās peļņas daļas par 2019.gadu palielinājumu un Finanšu
  ministrijai palielināt maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu
  ieņēmumu prognozi 2020.gadam par 50 000 000 EUR (tai
  skaitā 40 000 000 EUR maksājums par valsts kapitāla
  izmantošanu un 10 000 000 EUR uzņēmumu ienākuma nodoklis) un
  attiecīgi palielināt izdevumus budžeta apakšprogrammā 21.01.00
  "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai"
  2020.gadam par 30 001 053 EUR atbilstoši informatīvajā
  ziņojumā minēto pasākumu sadalījumam, lai nodrošinātu Eiropas
  Komisijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna
  regulas priekšlikumu par dalībvalstu iespēju nodrošināt papildu
  finansējumu vienlīdzīgāku konkurences apstākļu nodrošināšanai ar
  citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Vienlaikus pieņemt
  zināšanai, ka finansējums 19 998 947 EUR apmērā 2020.gadam
  ir novirzāms kopējās fiskālās telpas uzlabošanai.
  17. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu
  2018.-2020.gada prioritārā pasākuma "Sociāla rakstura
  institūcijām kapacitātes stiprināšanai un sociālām programmām
  bērnu tiesību aizsardzības jomās un ar šiem pasākumiem saistīto
  IT sistēmu pielāgošanai" apakšpasākuma "Adopcijas un
  bērnu tiesību uzraudzības procesa pilnveidošana" pasākumu
  nosaukumu maiņu no "Adopcijas un audžuģimeņu atbalsta,
  sociālās palīdzības metodiskās vadības ģimenēm ar bērniem,
  pakalpojumu kvalitātes kontroles procesa pilnveidošana,
  nodrošinot finansiālu motivāciju darbiniekiem un nepieciešamā
  ārpakalpojuma piesaisti" uz "Adopcijas un audžuģimeņu
  atbalsta, sociālās palīdzības metodiskās vadības ģimenēm ar
  bērniem, pakalpojumu kvalitātes kontroles procesa
  pilnveidošana" un no "Bērnu tiesību aizsardzības
  funkcijas nodrošināšana un kvalitātes paaugstināšana, nodrošinot
  finansiālu motivāciju darbiniekiem, par sasniegtajiem
  rezultātiem, sekmējot bez vecāku aprūpes palikušu bērnu nonākšanu
  ģimeniskā vidē" uz "Bērnu tiesību aizsardzības
  funkcijas nodrošināšana un kvalitātes paaugstināšana, sekmējot
  bez vecāku aprūpes palikušu bērnu nonākšanu ģimeniskā vidē",
  nosakot, ka, lai turpinātu atbalstītos pasākumus, finansējums
  2019.gadam un turpmāk ik gadu tiek novirzīts darbinieku
  atlīdzības nodrošināšanai.
  18. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu
  2019.-2021.gadam un turpmāk ik gadu Labklājības ministrijas
  pamatbudžeta apakšprogrammā 07.01.00 "Nodarbinātības valsts
  aģentūras darbības nodrošināšana" pasākumam "Personu,
  kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, pārvietošana un
  uzņemšana Latvijā" plānoto finansējumu atlīdzībai 37 846 EUR
  apmērā, samazinot 3 amata vietas, novirzīt Nodarbinātības valsts
  aģentūrā nodarbināto atalgojuma palielināšanai, un plānoto
  finansējumu precēm un pakalpojumiem 4 812 EUR apmērā un
  subsīdijām un dotācijām 14 908 EUR apmērā novirzīt Nodarbinātības
  valsts aģentūras pamatfunkciju nodrošināšanai, vienlaikus
  turpinot nodrošināt informācijas sniegšanu patvēruma meklētājiem
  par darba iespējām Latvijā, kā arī nodrošinot Nodarbinātības
  valsts aģentūras pakalpojumu sniegšanu personām ar bēgļa vai
  alternatīvo statusu.
  19. Atbalstīt Pārresoru koordinācijas centra priekšlikumu
  budžeta programmas 01.00.00 "Pārresoru koordinācijas centra
  darbības nodrošināšana" ietvaros prioritārajam pasākumam
  "Latvijas konkurētspējas novērtējums un tā uzraudzības
  (monitoringa) sistēma" plānoto finansējumu 2020.gadam 118
  349 EUR apmērā, 2021.gadam un turpmāk 121 194 EUR apmērā ik gadu
  novirzīt pedagoģiski psiholoģiskā atbalsta dienesta izveidei un
  pakalpojumu nodrošināšanai vispusīgai bērnu attīstībai un
  preventīvo funkciju īstenošanai visā valsts teritorijā,
  pamatojoties uz  Ministru kabineta 2019.gada 9.jūlija sēdes
  protokollēmuma "Informatīvais ziņojums "Pārskats par
  bērnu stāvokli Latvijā 2018.gadā"" (prot. Nr.32 53.§
  3.punkts) doto uzdevumu.
  20. Atbalstīt Pārresoru koordinācijas centra priekšlikumu
  budžeta programmas 01.00.00 "Pārresoru koordinācijas centra
  darbības nodrošināšana" ietvaros prioritārajam pasākumam
  "Latvijas konkurētspējas novērtējums un tā uzraudzības
  (monitoringa) sistēma" plānoto finansējumu 2020.gadam 54 872
  EUR apmērā, 2021.gadam un turpmāk 52 027 EUR apmērā ik gadu
  novirzīt Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību
  pārvaldības likumā noteikto valsts kapitālsabiedrību un valsts
  kapitāla daļu pārvaldības koordinācijas institūcijas papildu
  funkciju veikšanai.
  21. Atbalstīt Prokuratūras priekšlikumu budžeta programmas
  01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" ietvaros
  prioritārajam pasākumam "Prokuratūras Administratīvā
  direktora dienesta darbinieku atalgojuma palielināšana saistībā
  ar Kontroles dienesta kapacitātes stiprināšanu" plānoto
  finansējumu 39 204 EUR apmērā pārdalīt Prokuratūras informācijas
  tehnoloģiju jomas darbinieku kapacitātes stiprināšanai 2020.gadā
  un turpmāk ik gadu.
  22. Atbalstīt Prokuratūras priekšlikumu prioritārajam
  pasākumam "Prokuratūras struktūrvienību ēkas Kalpaka bulvārī
  6, Rīgā remontdarbi" 2020.gadam papildu piešķirtā
  finansējuma daļu 79 705 EUR apmērā novirzīt Prokuratūras
  vienreizējiem pasākumiem 2020.gadā, t.sk. 47 405 EUR
  prioritārajam pasākumam "Prokuratūras struktūrvienības
  izvietošana pagaidu telpās Elizabetes ielā", 32 300 EUR
  prioritārajam pasākumam "Gaisa kondicionieru uzstādīšana
  prokuratūras struktūrvienību telpās piemērotu darba apstākļu
  nodrošināšanai".
  23. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  pārskatīt tālmācības programmu finansēšanas kārtību vispārējā
  izglītībā ar mērķi veicināt finansējuma izmantošanu atbilstoši
  izglītojamo skaita izmaiņām un pilnveidot kontroles mehānismu.
  Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai
  iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā izdevumu
  pārskatīšanas procesā saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja
  termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam" un
  likumprojekta "Par valsts budžetu 2021.gadam"
  sagatavošanas grafikā noteiktajiem termiņiem.
  24. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  pārskatīt nosacījumus studentu uzņemšanai augstākās izglītības
  studiju programmās un valsts budžeta finansētas studiju vietas
  piešķiršanas kārtību (vidējā atzīme iepriekšējā mācību līmenī,
  iestājeksāmens u.tml.). Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības
  un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
  ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
  2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
  termiņiem.
  25. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  izvērtēt un piedāvāt izmaiņas studiju finansēšanas principos
  (1.pīlāra finansējums), tai skaitā izvērtējot budžeta vietas un
  maksas vietas finansēšanas principus. Pēc minēto darbību
  veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu
  informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā
  saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
  2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par
  valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
  noteiktajiem termiņiem.
  26. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  pārskatīt doktorantūras finansēšanas principus atbilstoši
  starptautiskajai praksei, iekļaujot tajos augstskolas sniegumu
  pētniecībā un aizstāvēto promocijas darbu skaitu. Pēc minēto
  darbību veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt
  attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas
  procesā saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta
  ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta
  "Par valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
  noteiktajiem termiņiem.
  27. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  nodrošināt studiju programmu skaita izmaiņas saskaņā ar mērķa
  rādītājiem Darbības programmas "Izaugsme un
  nodarbinātība" 8.2.1.specifiskā atbalsta mērķa
  "Samazināt studiju programmu fragmentāciju un stiprināt
  resursu koplietošanu" ietvaros no 916 studiju programmām
  2017.gadā uz 800 programmām 2023.gadā, kā arī tā ietvaros plānoto
  jauno kopīgo doktorantūras programmu un programmu angļu valodā
  izveidi, tādā veidā uzlabojot Latvijas augstākās izglītības
  starptautisko konkurētspēju. Studiju jomu pārklāšanās ir
  vērtējama pēc jaunā akreditācijas posma, kas notiks no 2020. līdz
  2023.gadam (piemēram, sociālo zinātņu programmās
  2020.-2021.gadā).
  28. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  sagatavot izmaiņas studiju maksas noteikšanas principos visu
  līmeņu studiju programmās. Pēc minēto darbību veikšanas
  Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju
  Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
  2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
  termiņiem.
  29. Izglītības un zinātnes ministrijai nodrošināt Ministru
  kabineta 2018.gada 2.oktobra sēdes protokollēmumā (Nr.45 23.§)
  dotā uzdevuma izpildi - ņemot vērā 2019.gadā veikto starptautisko
  novērtējumu, sešu mēnešu laikā no starptautiskā novērtējuma
  pabeigšanas dienas sagatavot un izglītības un zinātnes ministram
  iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par
  turpmāko publiskā finansējuma sasaisti ar starptautiskā
  novērtējuma rezultātiem, tai skaitā aprēķinot un piešķirot bāzes
  finansējumu zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētajiem valsts
  zinātniskajiem institūtiem, valsts augstskolām, valsts augstskolu
  zinātniskajiem institūtiem, tajā skaitā valsts dibināto
  universitāšu zinātniskajiem institūtiem - atvasinātām publiskām
  personām, tostarp ievērojot, ka starptautiskais novērtējums ir
  veikts valsts augstskolu vērtējamām vienībām.
  30. Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot grozījumus
  Bērnu tiesību aizsardzības likumā, izslēdzot valsts līdzdalību
  brīvpusdienu nodrošināšanā 1.-4.klases izglītojamajiem no
  2020.gada 1.janvāra un paredzēt, ka turpmāk brīvpusdienas
  1.-4.klases izglītojamajiem nodrošina pašvaldības savu budžetu
  ietvaros vismaz pašreizējā līmenī.
  31. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
  par budžeta apakšprogrammā 01.07.00 "Dotācija brīvpusdienu
  nodrošināšanai 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem"
  plānotā finansējuma 19 681 416 EUR apmērā 2020.gadā un turpmāk ik
  gadu novirzīšanu Izglītības un zinātnes ministrijas prioritāro
  pasākumu īstenošanai, tajā skaitā pedagogu algām,
  fundamentālajiem un lietišķajiem pētījumiem u.c.
  32. Veselības ministrijai līdz 2021.gada 1.janvārim pārskatīt
  ģimenes ārsta darbības kvalitātes kritērijus saistībā ar viņa
  reģistrēto pacientu plūsmu stacionāru uzņemšanas nodaļās un
  hospitalizāciju skaitu attiecībā pret vidējo valstī.
  33. Veselības ministrijai līdz 2020.gada 1.oktobrim iesniegt
  Finanšu ministrijā informāciju par projekta "Slimnīcu
  sadarbības teritorijas" rezultātiem, tai skaitā par
  identificētajām problēmām, izstrādātajiem ieteikumiem (par cik
  samazināti speciālisti, cik bijušas pārbaudes, vai slimnīcām ir
  izmaiņas līmeņos).
  34. Veselības ministrijai izstrādāt sistemātisku daudzgadu
  valsts investīciju programmu ar nepieciešamajiem kapitālajiem
  ieguldījumiem ārstniecības iestādēs. Pēc minēto darbību veikšanas
  Veselības ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
  ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
  2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
  termiņiem.
  35. Veselības ministrijai izstrādāt investīciju programmu ar
  nepieciešamajiem kapitālajiem ieguldījumiem V līmeņa ārstniecības
  iestādēs 2020.gadā un likumprojektu "Par valsts budžetu
  2020. gadam" un "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
  2020., 2021. un 2022.gadam" sagatavošanas laikā iesniegt
  attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijai
  iekļaut Veselības ministrijas maksimāli pieļaujamo valsts budžeta
  izdevumu kopējā apjomā (ieņēmumu daļā un attiecīgi finansēšanā
  "Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā")
  finansējumu, lai palielinātu pamatkapitālu ar finanšu ieguldījumu
  investīciju programmas īstenošanai V līmeņa ārstniecības iestādēs
  2020.gadā, ja tiek nodrošināts fiskāli neitrāls risinājums, V
  līmeņa ārstniecības iestādēs palielinot papildus veselības
  aprūpes pakalpojumu apjomu un ieņēmumus.
  36. Tieslietu ministrijai 2020.gada valsts budžeta
  likumprojektu paketē sagatavot grozījumus likumā "Par zemes
  komisijām", kas paredz Centrālās zemes komisijas likvidēšanu
  un tās funkciju un uzdevumu nodošanu Valsts zemes dienestam ar
  2021.gada 1.jūliju, kā arī paredzot Centrālās zemes komisijai
  pienākumu komisijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros
  2020.gada laikā sagatavot Centrālās zemes komisijas arhīva
  materiālu, kas saistīti ar zemes reformu, nodošanu Valsts zemes
  dienestam.
  37. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
  līdz 2020.gada 1.septembrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai
  Ministru kabinetā informāciju par iespēju pilnveidot Elektronisko
  iepirkumu sistēmu atbilstoši informatīvajā ziņojumā ietvertajiem
  priekšlikumiem preču un pakalpojumu klāsta paplašināšanai un
  kvalitātes uzlabošanai, kā arī resora centralizētā iepirkuma
  veikšanai.
  38. Aizsardzības ministrijai, Iekšlietu ministrijai,
  Izglītības un zinātnes ministrijai, Zemkopības ministrijai, Vides
  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Veselības
  ministrijai līdz 2020.gada 19.maijam iesniegt Finanšu ministrijā
  izvērtējumu par iespēju efektivizēt nozaru muzeju darbību, tai
  skaitā centralizējot atbalsta funkcijas un veicinot apmeklētāju
  interesi, aktualizējot ekspozīcijas un popularizējot muzeju
  darbību.
  39. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
  finansējumu budžeta apakšprogrammā 31.02.00 "Valsts parāda
  vadība" 2020.gadam 30 000 000 EUR apmērā,
  2021.gadam 20 473 500 EUR apmērā, 2022.gadam
  45 995 300 EUR apmērā. Vienlaikus pieņemt zināšanai, ka
  finansējums 2020.gadam 27 967 638 EUR apmērā, 2021.gadam
  17 272 306 EUR apmērā un 2022.gadam
  40 436 606 EUR apmērā ir novirzāms kopējās fiskālās
  telpas uzlabošanai.
  40. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu par
  pārskatīšanas rezultātā identificēto iekšējo resursu 2020.gadam
  2 032 362 EUR apmērā, 2021.gadam 3 201 194
  EUR apmērā, 2022.gadam 5 558 694 EUR apmērā un turpmāk
  ik gadu 1 317 694 EUR apmērā novirzīšanu Valsts kases
  sniegtā grāmatvedības uzskaites pakalpojuma nodrošināšanai
  jauniem klientiem, Valsts kases kapacitātes stiprināšanai, lai
  nodrošinātu starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo
  sankciju un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
  un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā noteikto prasību
  ieviešanu un koordinēšanu, Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļa
  resursu izvietošanai Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu
  centrā, publisko iepirkumu paziņojumu pielāgošanai Eiropas
  Savienības Regulas par ePaziņojumiem prasībām, elektronisko
  sakaru pakalpojumu komersantu uzraudzībai nelicencēto interaktīvo
  izložu un azartspēļu piekļuves ierobežošanai, nekustamā īpašuma
  nodokļa ieņēmumu fiskālās ietekmes ar dažādiem nekustamā īpašuma
  nodokļa scenārijiem atlaidēm izvērtēšanai, dārgmetālu, dārgakmeņu
  un to izstrādājumu ekspertīžu nodrošināšanai tiesībsargājošām
  iestādēm kriminālprocesu ietvaros, Finanšu ministrijas resora
  padotības iestāžu izvietošanai ēku kompleksā Rīgā, Smilšu ielā 1,
  kā arī 2019.gada prioritārā pasākuma "Pasākumu plāna
  noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
  finansēšanas novēršanai laika periodam līdz 2019.gada
  31.decembrim īstenošana" turpināšanai, kā arī Vides
  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta
  apakšprogrammai 24.09.00 "Atbalsts biedrībai "Pēdas
  LV" Lielās talkas nodrošināšanai" Lielās talkas
  nodrošināšanai.
  41. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu ar 2020.gadu
  valsts budžeta apakšprogrammu 31.01.00 "Budžeta
  izpilde" pilnā apmērā finansēt no dotācijas no vispārējiem
  ieņēmumiem,  attiecīgi samazinot ieņēmumus no maksas
  pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumus 4 214 331 EUR apmērā ik
  gadu, kā arī atlikumus no maksas pakalpojumu un citu pašu
  ieņēmumu naudas līdzekļiem 1 163 126 EUR apmērā ik gadu un
  palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 5 377 457 EUR
  apmērā 2020.gadam un turpmākajiem gadiem atbilstoši informatīvajā
  ziņojumā minētajam. Finanšu ministrijai (Valsts kasei) sagatavot
  nepieciešamos grozījumus normatīvajos aktos un virzīt tos
  likumprojekta "Par valsts budžetu 2020.gadam"
  pavadošajā normatīvo aktu projektu un likumprojektu paketē.
  Vienlaikus atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu novirzīt
  valsts budžeta apakšprogrammas 31.01.00 "Budžeta
  izpilde" ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu
  ieņēmumu atlikumu uz 2020.gada sākumu valsts parāda dzēšanai.
  42. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu palielināt
  maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu ieņēmumu prognozes
  2020. un 2021.gadam 200 000 EUR apmērā (tai skaitā 160 000
  EUR maksājums par valsts kapitāla izmantošanu un 40 000 EUR
  uzņēmumu ienākuma nodoklis) ik gadu no valsts akciju sabiedrības
  "Latvijas Loto" dividendēs izmaksājamās peļņas daļas un
  pamatbudžeta prognozējamos ieņēmumos valsts budžetā no VAS
  "Latvijas Loto" dividendēm un attiecīgi, lai
  nodrošinātu stipendiju izmaksu Latvijas vispārējās vidējās un
  profesionālās izglītības iestāžu absolventiem, 2020. un 2021.gadā
  palielināt izdevumus Finanšu ministrijas budžeta programmā
  97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana".
  43. Atbalstīt Veselības ministrijas priekšlikumu pārdalīt no
  budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes
  procesā pārdalāmais finansējums" 08.00.00 programmas
  "Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas
  finansējums" rezervēto finansējumu 2020.-2022.gadam ik gadu
  144 000 000 EUR apmērā uz Veselības ministrijas
  pamatbudžetu, lai nodrošinātu 2017., 2018. un 2019.gadā uzsākto
  veselības aprūpes sistēmas reformas pasākumu turpināšanu, tajā
  skaitā šādām Veselības ministrijas pamatbudžeta
  apakšprogrammām:
  43.1. budžeta apakšprogrammā 33.03.00 "Kompensējamo
  medikamentu un materiālu apmaksāšana", palielinot dotāciju
  no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 36
  382 527 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.1.1. 199 314 EUR, lai nodrošinātu imūnsupresīvās terapijas
  medikamentus pēc aknu transplantācijas;
  43.1.2. 2 558 748 EUR, lai nodrošinātu bioloģiskās terapijas
  medikamentus Krona slimībai, čūlainajam kolītam un psoriāzei;
  43.1.3. 13 719 490 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
  pieejamību onkoloģiskajiem pacientiem;
  43.1.4. 10 450 784 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
  pieejamību VHC pacientiem;
  43.1.5. 4 203 000 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
  pieejamību HIV/AIDS pacientiem;
  43.1.6. 543 941 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
  pieejamību pēc sirds un asinsvadu slimības riska vērtējuma;
  43.1.7. 3 050 494 EUR, lai nodrošinātu zāļu
  kompensāciju pacientiem diagnožu grupā
  "Asinsrites sistēmas slimības";
  43.1.8. 1 656 756 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
  pieejamību pacientiem ar psihisku saslimšanu;
  43.2. budžeta apakšprogrammā 33.04.00 "Centralizēta
  medikamentu un materiālu iegāde", palielinot dotāciju no
  vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām
  1 216 676 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.2.1. 391 860 EUR, lai nodrošinātu vēža skrīninga
  reformu;
  43.2.2. 634 969 EUR, lai nodrošinātu vējbaku potes
  pieejamību;
  43.2.3. 189 847 EUR, lai nodrošinātu gripas vakcīnu pieejamību
  grūtniecēm un bērniem līdz divu gadu vecumam;
  43.3. budžeta apakšprogrammā 33.09.00 "Interešu
  izglītības nodrošināšana VSIA "Bērnu klīniskā universitātes
  slimnīca" palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un
  izdevumus subsīdijām un dotācijām 41 322 EUR apmērā, lai
  nodrošinātu bērniem ar psihisku saslimšanu interešu izglītības
  pakalpojumus;
  43.4. budžeta apakšprogrammā 33.14.00 "Primārās
  ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", palielinot
  dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
  dotācijām 15 397 195 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.4.1. 520 000 EUR apmērā, lai nodrošinātu vēža skrīninga
  programmas reformu;
  43.4.2. 300 239 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu veikto
  sirds un asinsvadu slimību primāro profilaksi (primārās
  profilakses algoritmu ieviešana);
  43.4.3. 48 830 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu veikto
  sirds un asinsvadu slimību sekundāro profilaksi;
  43.4.4. 218 721 EUR, lai nodrošinātu zarnu vēža skrīningu;
  43.4.5. 3 081 706 EUR, lai turpinātu iekļaut kvalitātes
  maksājumu 205,10 EUR apmērā ģimenes ārstu kapitācijas naudā;
  43.4.6. 3 729 362 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu
  kvalitātes maksājumu sistēmas reformu;
  43.4.7. 1 314 628 EUR, lai bērniem nodrošinātu
  zobārstniecības pakalpojumu tarifa pieaugumu 2019.gada
  līmenī;
  43.4.8. 2 423 648 EUR, lai nodrošinātu zobārstniecības
  kompozītu bērniem ar Latvijas zobārstniecības asociācijas
  atzītiem medikamentiem;
  43.4.9. 3 760 061 EUR, lai bērniem nodrošinātu
  zobārstniecības pakalpojumu apjoma pieaugumu.
  43.5. budžeta apakšprogrammā 33.15.00 "Laboratorisko
  izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē", palielinot
  dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
  dotācijām 3 065 297 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.5.1. 783 232 EUR, lai nodrošinātu references laboratorijas
  izmeklējumus VHC pacientu terapijas uzsākšanai un terapijas
  monitoringam saistībā ar pacientu skaita pieaugumu;
  43.5.2. 2 282 065 EUR, lai nodrošinātu laboratorisko
  pakalpojumu pieejamību;
  43.6. budžeta apakšprogrammā 33.16.00 "Pārējo ambulatoro
  veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", palielinot
  dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
  dotācijām 51 098 307 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.6.1. 15 770 911 EUR, lai nodrošinātu ambulatoro
  izmeklējumu un terapijas pieejamību;
  43.6.2. 8 613 724 EUR, lai nodrošinātu ambulatoro
  speciālistu pakalpojumu pieejamību;
  43.6.3. 12 202 377 EUR, lai nodrošinātu dienas stacionārā
  sniegto pakalpojumu pieejamību;
  43.6.4. 1 117 980 EUR, lai nodrošinātu ambulatorās
  rehabilitācijas pieejamību;
  43.6.5. 4 705 EUR, lai nodrošinātu ambulatorās konsultācijas
  un izmeklējumus pirms un pēc aknu transplantācijas;
  43.6.6. 212 816 EUR, lai turpinātu sniegt apmācības diabēta
  pacientiem un nodrošinātu diabēta kabinetu uzturēšanu;
  43.6.7. 1 499 520 EUR, lai nodrošinātu algoritmu
  izmeklējumus onkoloģisko slimību primārajai diagnostikai;
  43.6.8. 227 991 EUR, lai veiktu manipulācijas urīnpūšļa un
  prostatas vēža diagnostikai un ārstēšanai;
  43.6.9. 36 000 EUR, lai nodrošinātu aknu elastogrammas
  izmeklējumu pieejamību ar FibroScan iekārtu;
  43.6.10. 650 320 EUR, lai nodrošinātu speciālistu
  konsultāciju izmaksu pieaugumu, kas saistīts ar onkoloģisko
  pacientu plūsmu virzīšanu uz noteiktām ārstniecības iestādēm
  atbilstoši noteiktiem algoritmiem;
  43.6.11. 2 332 540 EUR, lai nodrošinātu
  specializētās ārstniecības iestādēs onkoloģisko slimību
  diagnostikas izmeklējumus atbilstoši algoritmiem;
  43.6.12. 1 177 895 EUR, lai segtu prognozēto
  ambulatorās ārstēšanas izmaksu pieaugumu sakarā ar onkoloģisko
  pacientu skaita palielināšanos;
  43.6.13. 558 842 EUR, lai nodrošinātu pozitronu emisijas
  tomogrāfiju/datortomogrāfiju (PET/DT) onkoloģiskiem
  pacientiem;
  43.6.14. 46 801 EUR, lai nodrošinātu laboratoriskos
  izmeklējumus PVA praksē sirds un asinsvadu slimību profilakses
  ietvaros;
  43.6.15. 482 227 EUR, lai nodrošinātu sirds un asinsvadu
  slimību sekundārās diagnostikas un izmeklēšanas algoritmu
  uzlabošanu;
  43.6.16. 176 813 EUR, lai nodrošinātu pēc sirds un
  asinsvadu slimību sekundārās diagnostikas un izmeklēšanas
  laboratorisko pakalpojumu veikšanu;
  43.6.17. 2 116 699 EUR, lai piesaistītu papildus speciālistus
  pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai;
  43.6.18. 503 890 EUR, lai nodrošinātu pediatra kā tiešās
  pieejamības speciālista palīdzības pieejamību III, IV un V līmeņa
  slimnīcās;
  43.6.19. 307 539 EUR, lai nodrošinātu algologa pakalpojumu
  pieejamību;
  43.6.20. 30 955 EUR, lai nodrošinātu HIV līdzestības kabineta
  darbību;
  43.6.21. 2 255 385 EUR, lai attīstītu psihiatra komandas
  darbu, uzlabojot pakalpojumu pieejamību;
  43.6.22. 594 537 EUR, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību
  dienas stacionārajā psihiatriskajā veselības aprūpē;
  43.6.23. 89 116 EUR, lai īstenotu jauniešu garīgās
  veselības sekundārās profilakses programmu garastāvokļa un
  uzvedības traucējumu novēršanai un seku mazināšanai;
  43.6.24. 88 724 EUR, lai nodrošināto  manipulācijas
  (operācijas un personalizētās ārstēšanas noteikšana pēc -in situ
  hibridizācijas metodes) Valsts patoloģijas centrā;
  43.7. budžeta apakšprogrammā 33.17.00 "Neatliekamās
  medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības
  iestādēs", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un
  izdevumus subsīdijām un dotācijām 13 315 749 EUR apmērā, tai
  skaitā:
  43.7.1. 3 783 999 EUR, lai V līmeņa ārstniecības iestādēs
  pārskatītu gultas dienas tarifu;
  43.7.2. 1 923 930 EUR, lai neatliekamās palīdzības
  uzņemšanas nodaļā SIA "Rīgas Austrumu klīniskajā
  universitātes slimnīca" nodrošinātu papildus deviņu
  speciālistu dežūras;
  43.7.3. 2 397 619 EUR, lai uzlabotu I un II līmeņa, kā
  arī trīs specializēto ārstniecības iestāžu uzņemšanas nodaļās
  nodrošināto pakalpojumu pieejamību;
  43.7.4. 624 573 EUR, lai neatliekamās palīdzības uzņemšanas
  nodaļā nodrošinātu papildus neonatologa dežūras trīs reģionālajās
  iestādēs;
  43.7.5. 4 495 625 EUR, lai nodrošinātu nemedikamentozās
  ārstēšanas iespējas stacionārā;
  43.7.6. 90 003 EUR, lai nodrošinātu observācijas gultas
  psihoneiroloģiskajās slimnīcās;
  43.8. budžeta apakšprogrammā 33.18.00 "Plānveida
  stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana"
  palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus
  subsīdijām un dotācijām 22 693 379 EUR apmērā, tai
  skaitā:
  43.8.1. 2 613 306 EUR, lai nodrošinātu endoprotezēšanas
  pakalpojumus stacionārā;
  43.8.2. 2 564 029 EUR, lai saīsinātu darbnespēju un
  nodrošinātu pasākumus prognozējamās invaliditātes novēršanai, lai
  mazinātu ilgstošu slimošanu personām darbspējīgā vecumā;
  43.8.3. 282 209 EUR, lai veiktu aknu transplantācijas
  operācijas;
  43.8.4. 63 707 EUR, lai veiktu pacientu izmeklēšanu pirms
  ortotopiskas aknu transplantācijas stacionārā;
  43.8.5. 5 437 798 EUR, lai nodrošinātu hronisko pacientu
  veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību;
  43.8.6. 2 462 239 EUR, lai segtu prognozēto
  ārstēšanas izmaksu pieaugumu stacionārā sakarā ar onkoloģisko
  pacientu skaita palielināšanos;
  43.8.7. 354 896 EUR, lai nodrošināto  manipulācijas
  (operācijas un personalizētās ārstēšanas noteikšana pēc -in situ
  hibridizācijas metodes) Valsts patoloģijas centrā;
  43.8.8. 1 891 020 EUR, lai turpinātu pakalpojuma programmu
  "Aortālā vārstuļa transkatetrāla implantācija
  (TAVI)";
  43.8.9. 470 360 EUR, lai nodrošinātu jaundzimušo skrīningu
  veikšanu;
  43.8.10. 509 973 EUR, lai nodrošinātu paliatīvo pakalpojumu
  pieejamību VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes
  slimnīca";
  43.8.11. 2 517 734 EUR, lai nodrošinātu akūto rehabilitācijas
  pakalpojumu pieejamību stacionāros;
  43.8.12. 2 648 681 EUR, lai nodrošinātu subakūto
  rehabilitācijas pakalpojumu pieejamību stacionāros;
  43.8.13. 863 406 EUR, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību
  valsts budžeta finansētajās stacionārajās psihiatriskajās
  veselības aprūpes iestādēs;
  43.8.14. 14 021 EUR, lai nodrošinātu iespēju vecākiem
  uzturēties kopā ar bērnu stacionārā;
  43.9. budžeta apakšprogrammā 39.03.00 "Asins un asins
  komponentu nodrošināšana" palielinot dotāciju no vispārējiem
  ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 579 656 EUR
  apmērā, lai nodrošinātu vīrusu molekulārās izmeklēšanas
  analītiskās jutības rādītāju uzlabošanu;
  43.10. budžeta apakšprogrammā 45.01.00 "Veselības aprūpes
  finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana"
  palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus
  subsīdijām un dotācijām 134 336 EUR apmērā, lai
  nodrošinātu psihoemocionālā atbalsta dienas centra darbību
  onkoloģiskajiem pacientiem;
  43.11. budžeta apakšprogrammā 46.03.00 "Slimību
  profilakses nodrošināšana" palielināt palielinot dotāciju no
  vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem
  75 556 EUR apmērā, tai skaitā:
  43.11.1. 28 000 EUR, lai nodrošinātu HIV pacientus ar atbalsta
  personām;
  43.11.2. 47 556 EUR, lai nodrošinātu pacientu meklēšanas
  kabineta darbību.
  44. Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Kultūras ministriju
  sagatavot priekšlikumus par abonēto preses izdevumu piegādes
  regulējuma kritērijiem, lai radīto zaudējumu kompensāciju varētu
  nodrošināt spēkā esošā tiesiskā regulējuma ietvarā. Pēc minēto
  darbību veikšanas Satiksmes ministrijai iesniegt attiecīgu
  informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā
  saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
  2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par
  valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
  noteiktajiem termiņiem.
  45. Lai rastu risinājumu, kas līdzsvarotu no Uzturlīdzekļu
  garantiju fonda izmaksājamo uzturlīdzekļu apmēru ar valsts
  budžeta iespējām, Tieslietu ministrijai izstrādāt grozījumus
  normatīvajos aktos, paredzot, ka valsts garantēto uzturlīdzekļu
  apmērs ar 2020.gada 1.janvāri netiek piesaistīts minimālās algas
  apmēram.
  46. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Tieslietu
  ministriju izvērtēt sociālās korekcijas iestādes
  "Naukšēni" darbības efektivitāti un sagatavot
  attiecīgus priekšlikumus. Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības
  un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
  ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
  2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
  termiņiem.
  47. Kultūras ministrijai līdz 2020.gada 1.jūnijam sagatavot un
  kultūras ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai
  Ministru kabinetā konceptuālo ziņojumu par bibliotēku nozares
  politikas īstenošanas pilnveides pasākumiem, pārskatot bibliotēku
  pakalpojumu nodrošināšanā iesaistīto Kultūras ministrijas
  padotības iestāžu funkcijas un uzdevumus.
  48. Ministrijām pārskatīt padotībā esošās mazās un vidējā
  lieluma iestādes un to veiktās funkcijas, lai optimizētu un
  efektivizētu institucionālās pārvaldības modeli, un līdz
  2020.gada 19.maijam iesniegt attiecīgus priekšlikumus Finanšu
  ministrijā.
  49. Ministrijām, ņemot vērā valsts budžeta
  programmu/apakšprogrammu stratēģiskās pārskatīšanas matricas
  rezultātā konstatēto, efektivizēt budžeta
  programmu/apakšprogrammu turpmāko darbību.
  50. Ministrijām pārskatīt mobilo un stacionāro telefonsakaru
  pakalpojumus atbilstoši informatīvajā ziņojumā ietvertajiem
  priekšlikumiem.
  51. Ministrijām pārskatīt drukas iekārtu un to izejmateriālu
  iegādi un izmantošanu atbilstoši informatīvajā ziņojumā
  ietvertajiem priekšlikumiem.
  52. Ministrijām atbilstoši Ministru kabinetā pieņemtajiem
  lēmumiem par šī protokollēmuma 7., 8., 9., 10., 11., 12.,
  13., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 37., 38., 39.,
  40. un 41.punktu līdz 2019.gada 23.augusta plkst.10.00
  iesniegt Finanšu ministrijā nepieciešamos precizējumus bāzes
  izdevumos 2020., 2021. un 2022.gadam.
  53. Ņemot vērā informatīvajā ziņojumā minēto, atzīt Ministru
  kabineta 2018.gada 23.oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.49
  58.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Republikas
  2017.gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību
  budžetiem"" 4.punktā doto uzdevumu par izpildītu.
  Ministru
  kabineta lieta
  (slēgtā daļa Zaļajā zālē)
  27.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par valsts pensijas, pabalsta vai atlīdzības
  piegādi saņēmēja dzīvesvietā"
  TA-1411-IP
  
  ______________________________________________________
  (R.Petraviča, J.Reirs, I.Alliks,
  A.Pabriks, A.K.Kariņš)
  Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  Saskaņotie
  tiesību aktu projekti (A)
  28.§
  
  Konfidenciāli
  TA-10k
  Sēdi slēdz plkst.18.30
  Ministru prezidents
  A. K. Kariņš
  Valsts kancelejas direktors
  J. Citskovskis