Ministru kabineta sēdes protokols
Nr. 35
Rīgā 2019. gada 20. augustā
Ministru
kabineta sēdes protokols
Sēdi vada
Ministru prezidents ‒ A.K.Kariņš
Ar balsstiesībām piedalās:
Ministru prezidenta biedrs, aizsardzības ministrs ‒
A.Pabriks
Ministru prezidenta biedrs, tieslietu ministrs ‒ J.Bordāns
Ekonomikas ministrs ‒ R.Nemiro
Finanšu ministrs ‒ J.Reirs
Iekšlietu ministrs ‒ S.Ģirģens
Izglītības un zinātnes ministre ‒ I.Šuplinska
Kultūras ministrs ‒ N.Puntulis
Labklājības ministre ‒ R.Petraviča
Satiksmes ministrs ‒ T.Linkaits
Veselības ministre ‒ I.Viņķele
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs ‒
J.Pūce
Zemkopības ministrs ‒ K.Gerhards
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
Latvijas Bankas pārstāvis ‒ M.Kazāks
Valsts kontroles pārstāvis ‒ V.Stūris
Valsts kancelejas direktors ‒ J.Citskovskis
Valsts kancelejas direktora vietniece juridiskajos jautājumos,
Juridiskā departamenta vadītāja ‒ I.Gailīte
Protokolē
Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
Sēdi sāk plkst.12.00
Saskaņotie
tiesību aktu projekti (A)
1.§
Rīkojuma
projekts "Par valsts nekustamā īpašuma Liepājas ielā 26,
Kuldīgā, Kuldīgas novadā, pārdošanu"
TA-1392
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
2.§
Noteikumu
projekts "Grozījums Ministru kabineta 2016.gada 17.maija
noteikumos Nr.297 "Kārtība, kādā Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienests veic un vada ugunsgrēku dzēšanu un glābšanas
darbus""
TA-1389
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
3.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta
noteikumos Nr.468 "Noteikumi par valsts pamatizglītības
standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un
pamatizglītības programmu paraugiem""
TA-1407
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
4.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 26.maija
noteikumos Nr.265 "Jaunatnes konsultatīvās padomes
nolikums""
TA-1451
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
5.§
Noteikumu
projekts "Invaliditātes informatīvās sistēmas
noteikumi"
TA-1418
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
6.§
Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par aviāciju""
TA-1437
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai
Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību
Saeimā ir satiksmes ministrs.
7.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 17.maija
noteikumos Nr.339 "Kārtība, kādā atļauts veikt pasažieru un
kravas komercpārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem
autotransporta līdzekļiem""
TA-1415
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
8.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra
noteikumos Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja
darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces
(tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz
laiku""
TA-1422
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
9.§
Noteikumu
projekts "Grozījums Ministru kabineta 2010.gada 14.septembra
noteikumos Nr.873 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) kvalifikācijas un vilces līdzekļa tiesību
iegūšanu""
TA-1414
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
10.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 9.marta
noteikumos Nr.227 "Noteikumi par kārtību, kādā pasta
komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu
nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu""
TA-1391
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
11.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 7.augusta
noteikumos Nr.496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma
īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība""
TA-1380
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
12.§
Noteikumu
projekts "Dabas lieguma "Maņģenes meži"
individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"
TA-1118
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Saskaņotie
tiesību aktu projekti (B)
13.§
Likumprojekts
"Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu
likumā"
TA-952
______________________________________________________
(N.Puntulis, D.Vilsone, A.K.Kariņš)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai
Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību
Saeimā ir kultūras ministrs.
3. Jautājumu par papildu finansējuma piešķiršanu
sabiedriskajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem diasporai
paredzētā papildu sabiedriskā pasūtījuma ražošanai un satura
pieejamības nodrošināšanai skatīt Ministru kabinetā likumprojekta
"Par vidējā termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un
2022.gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu
2020.gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un
citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem pieteikumiem
prioritārajiem pasākumiem.
14.§
Par Ministru
kabineta 2016.gada 20.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.69
82.§) "Informatīvais ziņojums par autoceļu finansēšanas
modeli un Valsts autoceļu sakārtošanas programmu 2014.-2023.gadam
un atbildes vēstule Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisijai" 3.punktā un 8.punktā dotā uzdevuma atzīšanu par
aktualitāti zaudējušu
TA-1438
______________________________________________________
(T.Linkaits, A.K.Kariņš)
Ņemot vērā satiksmes ministra T.Linkaita priekšlikumu,
jautājuma izskatīšanu atlikt.
15.§
Rīkojuma
projekts "Par Ministru kabineta Atzinības raksta
piešķiršanu"
TA-1483
______________________________________________________
(N.Puntulis, A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
16.§
Rīkojuma
projekts "Par Latvijas Universitātes rektoru"
TA-1441
______________________________________________________
(I.Šuplinska, J.Bordāns, J.Pūce, I.Gailīte,
A.Pabriks, R.Nemiro, I.Viņķele, S.Ģirģens,
K.Gerhards, N.Puntulis, J.Reirs, I.Vanaga,
J.Bernāts, A.K.Kariņš)
1. Iesniegtā rīkojuma projekta izskatīšanu atlikt.
2. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Kultūras
ministriju, Veselības ministriju un Zemkopības ministriju
sagatavot un izglītības un zinātnes ministram līdz 2019.gada
17.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru
kabinetā konceptuālo ziņojumu par augstskolu un valsts zinātnisko
institūtu iekšējās pārvaldības modeļa maiņu, veidojot pārredzamu,
atbildīgu, uz augstākās izglītības un pētniecības izcilību vērstu
un starptautiskai praksei atbilstošu pārvaldības struktūru.
Attīstības
plānošanas dokumentu projekti
17.§
Konceptuāls
ziņojums "Par ekonomisko lietu tiesas izveidi"
TA-1067
______________________________________________________
(J.Bordāns, I.Ilgaža, R.Nemiro, D.Dzērviniece,
J.Reirs, S.Ģirģens, J.Pūce, A.K.Kariņš)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai precizēt rīkojuma projektu, 3.1.apakšpunktā
paredzot, ka uzdevuma izpildes termiņš ir 2019.gada 9.oktobris,
bet 3.2.apakšpunktā - 2019.gada 11.decembris, un sagatavot
rīkojuma projektu parakstīšanai.
Informatīvie
ziņojumi
18.§
Informatīvais
ziņojums "Par "nulles birokrātijas" pieejas
ieviešanu tiesību aktu izstrādes procesā"
TA-1454
______________________________________________________
(J.Citskovskis, J.Bordāns, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Visām ministrijām ar 2019.gada 1.novembri tiesību aktu
projektu izstrādes procesā nodrošināt informatīvajā ziņojumā
paredzētās "nulles birokrātijas" pieejas
ievērošanu.
3. Valsts kancelejai nodrošināt metodoloģisko un konsultatīvo
atbalstu ministrijām par "nulles birokrātijas" pieejas
ievērošanu, kā arī tās īstenošanas uzraudzību.
19.§
Informatīvais
ziņojums "Par Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas
Sociālā fonda plus un Kohēzijas fonda ieviešanu 2021.-2027.gadā
Latvijā"
TA-1025
______________________________________________________
(J.Reirs, A.Eberhards, I.Šuplinska, L.Lejiņa,
R.Nemiro, K.Kapusta, T.Linkaits, P.Vilks,
J.Pūce, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Noteikt, ka Partnerības līguma vai informācijas apkopojuma
sagatavošanu un iesniegšanu Eiropas Komisijā koordinē Finanšu
ministrija.
3. Konceptuāli atbalstīt informatīvajā ziņojumā piedāvāto
risinājumu, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas fondu
(Eiropas Reģionālā attīstības fonda (izņemot Eiropas teritoriālās
sadarbības mērķi), Eiropas Sociālā fonda plus (izņemot Eiropas
Atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām) un Kohēzijas fonda
institucionālā sistēma darbojas atbilstoši 2014.-2020.gada
plānošanas periodā izveidotajai sistēmai.
4. Noteikt, ka informatīvā ziņojuma 1.pielikumā norādītajām
atbildīgām institūcijām atbilstoši kompetencei jānodrošina
ieguldījumu priekšnosacījumu izpilde līdz 2020.gada
30.jūnijam.
5. Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2019.gada
30.augustam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā konceptuālo
ziņojumu par zinātnes un inovāciju funkcijas konsolidēšanu tās
padotībā esošajās institūcijās, lai tostarp nodrošinātu
zinātniskās ekspertīzes pakalpojuma pieejamību vienā kompetentā
institūcijā.
6. Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju un Finanšu ministriju līdz 2019.gada 15.novembrim
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par
kopējā zinātnes un inovācijas sistēmas institucionālā modeļa
attīstību Latvijā.
7. Ja Ministru kabinetā tiek atbalstīti šī protokollēmuma 5.
un 6.punktā minētie priekšlikumi, Izglītības un zinātnes
ministrijai un Ekonomikas ministrijai, pamatojoties uz lēmumu par
attiecīgo iestāžu iespējamo iekļaušanu Eiropas Savienības fondu
institucionālajā sistēmā, līdz 2020.gada 15.janvārim iesniegt
Finanšu ministrijā attiecīgo iestāžu vadības un kontroles sistēmu
aprakstus, procedūras un vadības un kontroles sistēmas
izveidošanas nepieciešamos dokumentus Eiropas Savienības fondu
regulās noteikto funkciju nodrošināšanai.
8. Pieņemt zināšanai informatīvā ziņojuma 2.pielikumā ietverto
indikatīvo laika grafiku Eiropas Savienības Kohēzijas politikas
fondu plānošanai 2021.-2027.gada plānošanas periodam.
9. Noteikt, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas fondu
(Eiropas Reģionālā attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus
un Kohēzijas fonda) darbības programma un attiecīgā Partnerības
līguma daļa tiek veidota, primāri balstoties uz Nacionālajā
attīstības plānā 2021.-2027.gadam noteiktajām prioritātēm un
mērķiem, kas aptver nozaru attīstības plānus, administratīvi
teritoriālās attīstības reformu un teritoriālās attīstības
plānošanas dokumentus kā nosacījumu integrētām teritoriālām
investīcijām.
Saskaņotie
tiesību aktu projekti (A)
20.§
Informatīvais
ziņojums par Ministru kabineta 2014.gada 22.novembra sēdes
protokollēmuma (prot. Nr.64 2.§) "Informatīvais ziņojums
"Par valsts akciju sabiedrības "Tiesu namu
aģentūra" nekustamā īpašuma Šķūņu ielā 17, Rīgā,
atsavināšanu izsolē un jauna tieslietu nozares iestāžu
administratīvā centra celtniecību Jēkabpilī"" izpildes
gaitu
TA-1408
______________________________________________________
(A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Jautājumu par papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanu
Tieslietu ministrijai 2020.gadam 504 360 EUR apmērā un 2021.gadam
un turpmākajiem gadiem 414 347 EUR apmērā un Prokuratūrai
2020.gadam 102 494 EUR apmērā un 2021.gadam un turpmākajiem
gadiem 49 404 EUR apmērā izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta
"Par valsts budžetu 2020.gadam" un likumprojekta
"Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un
2022.gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar
visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem
prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām
iespējām, paredzot finansējumu šādiem mērķiem:
2.1. Tiesu administrācijai 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
nomas maksas segšanai 250 034 EUR, komunālo pakalpojumu izdevumu
segšanai 23 536 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā 59 206
EUR;
2.2. Uzņēmumu reģistram 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
nomas maksas segšanai 30 914 EUR un komunālo pakalpojumu izdevumu
segšanai 1 602 EUR;
2.3. Valsts probācijas dienestam 2020.gadam un turpmākajiem
gadiem nomas maksas segšanai 26 592 EUR;
2.4. Valsts valodas centram 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
nomas maksas segšanai 1 375 EUR un komunālo pakalpojumu izdevumu
segšanai 250 EUR;
2.5. Valsts zemes dienestam 2020.gadam un turpmākajiem gadiem
nomas maksas segšanai 80 044 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā
30 807 EUR;
2.6. Prokuratūrai 2020.gadam un turpmākajiem gadiem nomas
maksas segšanai 47 850 EUR, komunālo pakalpojumu izdevumu
segšanai 1 554 EUR un telpu aprīkošanai 2020.gadā 53 090 EUR.
3. Tieslietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā
sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā un Pārresoru
koordinācijas centrā attiecīgu starpnozaru prioritārā pasākuma
pieteikumu.
4. Ja šī protokollēmuma 2.punktā norādītais prioritārā
pasākuma pieteikums tiek atbalstīts Ministru kabinetā, Tieslietu
ministrijai sadarbībā ar Prokuratūru līdz 2019.gada 5.septembrim
sagatavot un tieslietu ministram normatīvajos aktos noteiktā
kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministra kabinetā rīkojuma projektu
par ilgtermiņa saistībām pasākumam "Administratīvā centra
Neretas ielā 29, Jēkabpilī, nomas maksa".
Informatīvie
ziņojumi
21.§
Informatīvais
ziņojums "Latvijas atvērto datu stratēģija"
TA-1376
______________________________________________________
(J.Pūce, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Atbalstīt informatīvā ziņojuma 6.nodaļā iestādēm noteikto
uzdevumu īstenošanu atbilstoši iestāžu kompetencei.
Saskaņotie
tiesību aktu projekti (A)
22.§
Atbildes
projekts Valsts kontrolei (par valsts varas un pārvaldes iestāžu
un valsts kapitālsabiedrību izsniegtajiem ielūgumiem uz dažādiem
to organizētajiem pasākumiem)
TA-1316
______________________________________________________
(N.Puntulis, A.K.Kariņš)
Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Valsts kontrolei.
Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Valsts
kontrolei.
Ar valsts
budžeta likumprojektu saistītie jautājumi
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
23.§
Informatīvais
ziņojums "Par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
bāzi 2020., 2021. un 2022.gadam"
TA-1506-IP
______________________________________________________
(J.Reirs, J.Plūme, S.Ģirģens, J.Bordāns,
R.Nemiro, I.Viņķele, A.K.Kariņš)
1. Apstiprināt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
(turpmāk - ministrijas) valsts pamatbudžeta un valsts speciālā
budžeta bāzi 2020., 2021. un 2022.gadam (tajā skaitā valsts
pamatfunkciju īstenošanai un Eiropas Savienības politiku
instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto
projektu un pasākumu īstenošanai) saskaņā ar informatīvā ziņojuma
1.-4.pielikumu.
2. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas sniegto informāciju
par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzes
izdevumos 2020., 2021. un 2022.gadam neiekļauto ministriju
iesniegto pasākumu sarakstu saskaņā ar informatīvā ziņojuma
5.pielikumu.
3. Pieņemt zināšanai, ka ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu bāzes izdevumi 2020., 2021. un 2022.gadam ir palielināti,
lai izpildītu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un
darbinieku atlīdzības likuma 6.panta pirmajā, otrajā, ceturtajā
un piektajā daļā noteikto par Saeimas ievēlēto, apstiprināto un
iecelto amatpersonu mēnešalgu aprēķināšanu un Fiskālās
disciplīnas likuma 31.panta trešās daļas un sestās daļas 1.punktā
noteikto par Fiskālās disciplīnas padomes locekļu mēnešalgu
aprēķināšanu.
4. Pieņemt zināšanai, ka Valsts prezidenta kancelejas bāzes
izdevumi 2020., 2021. un 2022.gadam ir palielināti par 93 989 EUR
ik gadu Valsts prezidenta atlīdzības un personu, kuras ieņēma
Valsts prezidenta amatu, sociālo un citu garantiju nodrošināšanai
saskaņā ar likumu "Par Valsts prezidenta darbības
nodrošināšanu".
5. Atbalstīt Aizsardzības ministrijas priekšlikumu 2021.gadā
palielināt karavīru skaitu par 350 amata vietām, paredzot
finansējumu atlīdzībai 6 928 270 EUR apmērā un 2022. un
turpmākajos gados palielināt karavīru skaitu par 641 amata vietu,
paredzot finansējumu atlīdzībai 12 956 468 EUR apmērā
Aizsardzības ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumu
ietvaros.
6. Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu
ietvaros nodrošināt finansējumu 2020.gadā 349 489 EUR apmērā
informācijas tehnoloģiju iekārtu un programmatūras uzturēšanai
pārstāvniecībās, plānojot valsts budžeta izdevumu transfertu
Ārlietu ministrijai.
7. Pieņemt zināšanai, ka Centrālās zemes komisijas budžeta
bāzes izdevumos ir ņemts vērā Centrālās zemes komisijas
priekšlikums veikt iekšējo līdzekļu pārdali programmas 01.00.00
"Zemes reformas īstenošana Latvijas Republikā" ietvaros
starp izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2020.,
2021. un 2022.gadam ik gadu, samazinot izdevumus precēm un
pakalpojumiem 358 EUR apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus
atlīdzībai, lai nodrošinātu finansējumu atalgojuma
pieaugumam.
8. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu veikt
iekšējo līdzekļu pārdali Labklājības ministrijas pamatbudžeta
apakšprogrammas 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts
aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana" ietvaros starp
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2020. un
2021.gadam ik gadu, samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 3
045 EUR apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai, lai
nodrošinātu sociālās rehabilitācijas pakalpojumus Nacionālo
bruņoto spēku karavīriem pēc atgriešanās no starptautiskajām
operācijām saistībā ar atlīdzības palielinājumu ārstniecības
personām.
9. Tieslietu ministrijai sagatavot priekšlikumus, lai 2020.,
2021. un 2022.gadā nodrošinātu valsts pamatbudžeta prognozējamos
ieņēmumus no naudas sodiem, ko uzliek Maksātnespējas kontroles
dienests, 2019.gadā plānotajā apmērā un līdz 2019.gada
27.augustam iesniegt Finanšu ministrijā.
10. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas priekšlikumu veikt iekšējo līdzekļu pārdali budžeta
programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas
plānošana" ietvaros starp izdevumu kodiem atbilstoši
ekonomiskajām kategorijām 2020., 2021. un 2022.gadā ik gadu,
samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 142 750 EUR apmērā un
attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai, lai nodrošinātu
ministrijas autotransporta apkalpošanai 7 autovadītāju amata
vietas saskaņā ar līguma izbeigšanu ar Saeimas autobāzi. Pieņemt
zināšanai, ka Saeimas autobāzē amata vietu skaits tiks samazināts
par 7 autovadītāju amata vietām, tādējādi nepalielinot kopējo
amata vietu skaitu valsts pārvaldē.
11. Atļaut Finanšu ministrijai sadarbībā ar ministrijām līdz
maksimāli pieļaujamā izdevumu apjoma ministrijai noteikšanai
precizēt valsts budžeta bāzes izdevumus:
11.1. veicot izmaiņas starp budžeta programmām,
apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām
kategorijām, ievērojot nosacījumus, ka nav pieļaujama
pārdale:
11.1.1. no izdevumiem Eiropas Savienības politiku instrumentu
un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu
īstenošanai, procentu izdevumiem, kārtējiem maksājumiem Eiropas
Savienības budžetā un starptautiskajai sadarbībai, izdevumiem
klimata pārmaiņu finanšu instrumentam un emisijas kvotu
izsolīšanas instrumentam uz citiem izdevumiem, izņemot, ja par to
ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta lēmums;
11.1.2. uz izdevumiem atlīdzībai valsts pamatbudžeta daļā
valsts pamatfunkciju īstenošanai, izņemot gadījumus, ja nemainās
pasākuma mērķis vai ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta
lēmums;
11.1.3. Labklājības ministrijas valsts budžeta uzturēšanas
izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo
budžetu;
11.1.4. no valsts pamatbudžeta izdevumiem valsts sociālajiem
pabalstiem uz citiem izdevumiem, izņemot gadījumus, ja mainās
izdevumu kods atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, bet
saglabājas pasākuma mērķis;
11.1.5. citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem piešķirtā
finansējuma, par kura piešķiršanu pieņemts lēmums 2017., 2018.
vai 2019.gadā, izņemot gadījumus, ja ir pieņemts atsevišķs
Ministru kabineta lēmums;
11.2. atbilstoši ieņēmumiem par sniegtajiem maksas
pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, ieņēmumiem no ārvalstu
finanšu palīdzības, budžeta izpildes procesā veicamajiem
transfertiem, nepasliktinot valsts budžeta finansiālo
bilanci;
11.3. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās
ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu
īstenošanai, veicot līdzekļu pārdali no budžeta resora "74.
Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
finansējums" programmā 80.00.00 "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentiem un pārējai
ārvalstu finanšu palīdzībai" (turpmāk - 80.00.00 programma)
plānotā finansējuma uz attiecīgās ministrijas budžetu, kā arī no
ministrijas budžeta uz 80.00.00 programmu;
11.4. ņemot vērā Ministru kabineta pieņemtos lēmumus.
12. Finanšu ministrijai, apkopojot Ministru kabinetā
atbalstītos priekšlikumus, koriģēt 2020., 2021. un 2022.gadam
ieplānoto finansējumu budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts
budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmās
un ieņēmumu prognozes.
13. Valsts kancelejai uzaicināt Valsts prezidenta kancelejas,
Augstākās tiesas, Satversmes tiesas, Valsts kontroles, Nacionālās
elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Tiesībsarga biroja,
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas, Prokuratūras, Datu
valsts inspekcijas, Tieslietu padomes, Latvijas Pašvaldību
savienības, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras,
Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienības pārstāvjus piedalīties Ministru kabineta
sēdēs, izskatot ar likumprojekta "Par valsts budžetu
2020.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2020., 2021. un 2022.gadam" sagatavošanu
saistītos jautājumus, savukārt Finanšu ministrijai minētajām
institūcijām elektroniski nosūtīt izskatīšanai iesniegtos
materiālus.
14. Ja budžeta sagatavošanas procesā tiek saņemti fiskāli
neitrāli ministriju priekšlikumi budžeta prioritāšu
nodrošināšanai, Finanšu ministrijai sagatavot informāciju
izskatīšanai Ministru kabinetā.
24.§
Informatīvais
ziņojums "Par makroekonomisko rādītāju, ieņēmumu un
vispārējās valdības budžeta bilances prognozēm
2020.-2022.gadā"
TA-1496-IP
______________________________________________________
(J.Reirs, I.Vasaraudze, A.Pabriks, J.Pūce,
N.Sakss, T.Linkaits, B.Bāne, J.Platais,
M.Kazāks, S.Ģirģens, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Pieņemt zināšanai, ka vispārējās valdības budžeta prognožu
pamatā ir Finanšu ministrijas izstrādātās un Fiskālās disciplīnas
padomes 2019.gada 20.jūnijā apstiprinātās makroekonomisko
rādītāju prognozes: iekšzemes kopprodukta pieaugums salīdzināmās
cenās 2020.gadā 2,8%, 2021.gadā 2,8% un 2022.gadā 2,8%; iekšzemes
kopprodukta pieaugums faktiskajās cenās 2020.gadā 5,6%, 2021.gadā
5,3% un 2022.gadā 5,3%; nominālais iekšzemes kopprodukts
2020.gadā 33 154 milj. EUR, 2021.gadā 34 899 milj. EUR un
2022.gadā 36 736 milj. EUR; patēriņa cenu izmaiņas salīdzinājumā
ar iepriekšējo gadu 2020.gadā 2,5%, 2021.gadā 2,1% un 2022.gadā
2,0%; nodarbinātības izmaiņas 2020.gadā 0,1%, 2021.gadā -0,1% un
2022.gadā -0,1%.
3. Apstiprināt, ka vispārējās valdības budžeta strukturālā
deficīta mērķis 2020.gadā tiek noteikts 0,46% no IKP, 2021.gadā
0,50% no IKP un 2022.gadā 0,50% no IKP.
4. Apstiprināt, ka vispārējās valdības budžeta deficīts, kas
izriet no strukturālās budžeta bilances mērķa, 2020.gadam tiek
noteikts 0,44% no IKP, 2021.gadam 0,33% no IKP un 2022.gadam
0,48% no IKP.
5. Pieņemt zināšanai, ka ietekme uz vispārējās valdības
budžeta bilanci no Rīgas pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu
atbildību "Rīgas satiksme" 2020.gadā ir -71,9 milj.
EUR, 2021.gadā ir -14,2 milj. EUR un 2022.gadā ir 8,7 milj.
EUR.
6. Pieņemt zināšanai, ka sakarā ar šī protokollēmuma 5.punktā
minēto ietekmi indikatīvais fiskālās telpas apjoms 2020.gadā ir
-25,0 milj. EUR, 2021.gadā ir 34,0 milj. EUR un 2022.gadā ir
132,5 milj. EUR.
7. Finanšu ministrijai sagatavot priekšlikumus izmaiņām
fiskālās disciplīnas regulējumā, kas novērstu vispārējās valdības
sektora vietējās valdības apakšsektora nekontrolētu ietekmi uz
valsts budžeta fiskālo telpu.
25.§
Informatīvais
ziņojums "Fiskālo risku deklarācija"
TA-1497
______________________________________________________
(J.Reirs, N.Sakss, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Finanšu ministrijai fiskālā nodrošinājuma rezervi 2020.,
2021. un 2022.gadam plānot Fiskālas disciplīnas likumā
paredzētajā minimālajā apjomā, t.i., 0,1% no IKP.
26.§
Informatīvais
ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas
rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020.,
2021. un 2022.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2020.gadam" izstrādes procesā"
TA-1511-IP
______________________________________________________
(J.Reirs, A.Zakatistovs, I.Šuplinska, J.Bordāns,
I.Vanaga, P.Vilks, J.Citskovskis, S.Ģirģens,
J.Pūce, A.K.Kariņš)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Pieņemt zināšanai, ka Ministru kabineta 2019.gada
5.februāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.5 33.§)
"Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu
pārskatīšanas 2019., 2020. un 2021.gadam rezultātiem un
priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par
vidēja termiņa budžeta 2019., 2020. un 2021.gadam" un
likumprojekta "Par valsts budžetu 2019.gadam" izstrādes
procesā"" 8., 16., 34.punktā noteiktie uzdevumi
uzskatāmi par izpildītiem un turpināma 7. punktā, 9.2.,
9.3., 9.5., 10.6.apakšpunktā, 13., 19., 31., 32. un
33.punktā noteikto uzdevumu izpilde.
3. Pieņemt zināšanai, ka Ministru kabineta 2017.gada
28.augusta ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41 1.§)
"Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta izdevumu
pārskatīšanas 2018., 2019. un 2020.gadam rezultātiem un
priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par
vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam"
un likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
izstrādes procesā"" 21.punktā noteiktais uzdevums
uzskatāms par izpildītu, bet nesasniedz mērķi, turpināma 18.,
25., 34., 39., 40.punktā noteikto uzdevumu izpilde un 9.,
24. un 35.punktā noteikto uzdevumu izpildes termiņš ir
pagarināts.
4. Pieņemt zināšanai, ka neatkarīgo institūciju izdevumi
analizēti tikai horizontāli izvērtējamo pasākumu kontekstā.
5. Pieņemt zināšanai, ka izdevumu pārskatīšana tika veikta
atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajam izdevumu
pārskatīšanas tvērumam, pārskatot nozaru ministrijām un citām
centrālajām valsts iestādēm (turpmāk - ministrija) līdzšinēji
piešķirto finansējumu prioritārajiem un citiem pasākumiem,
uzlabojot procesus un veicinot efektīvu finanšu resursu
pārvaldību, identificējot kopējos izdevumu pārskatīšanas
rezultātus 2020.gadam 93 698 763 EUR apmērā un 2021.gadam 34 511
208 EUR apmērā.
6. Pieņemt zināšanai, ka atbilstoši izdevumu pārskatīšanas
rezultātiem finansējums 47 966 585 EUR apmērā
2020.gadam ir novirzāms kopējās fiskālās telpas uzlabošanai,
savukārt finansējums 45 732 178 EUR apmērā 2020.gadam -
nozaru ministriju noteiktajām prioritātēm.
7. Pieņemt zināšanai, ka ar 2020.gadu Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja budžeta programma 02.00.00
"Operatīvās darbības pasākumu nodrošināšana" tiek
pievienota budžeta programmai 01.00.00 "Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojs", veicot finansējuma
pārdali 53 100 EUR apmērā ik gadu, lai nodrošinātu
efektīvāku un elastīgāku līdzekļu plānošanu un izlietošanu
operatīvās darbības pasākumiem.
8. Atbalstīt Ārlietu ministrijas priekšlikumu par finansējuma
pārdali no Ārlietu ministrijas budžeta programmas 02.00.00
"Iemaksas starptautiskajās organizācijās" 2020.gadā
1 024 830 EUR apmērā, 2021.gadā un turpmāk 976 630
EUR apmērā ik gadu uz budžeta apakšprogrammu 01.04.00
"Diplomātiskās misijas ārvalstīs" 2020.gadā
844 830 EUR apmērā, 2021.gadā un turpmāk 796 630 EUR
apmērā ik gadu, kā arī uz budžeta programmu 97.00.00 "Nozaru
vadība un politikas plānošana" 180 000 EUR apmērā
2020.gadā un turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu 2019.gadā Ārlietu
ministrijas uzsākto prioritāro pasākumu turpināšanu un Latvijas
Republikas pārstāvniecību telpu iekārtošanu.
9. Atbalstīt Ārlietu ministrijas priekšlikumu 2020.gadā un
turpmāk ik gadu finansējumu 2019.gadā uzsāktajam prioritārajam
pasākumam "Pakalpojumu pieejamības ārvalstu pilsoņiem - vīzu
pieteicējiem vēstniecībā Indijā nodrošināšana" 185 000 EUR
apmērā un Latvijas Republikas diplomātisko un konsulāro
pārstāvniecību telpu īrei un uzturēšanai 65 000 EUR
apmērā nodrošināt, palielinot valsts pamatbudžeta prognozējamos
ieņēmumus no nodevām par konsulāro amatpersonu sniegtajiem
pakalpojumiem 250 000 EUR apmērā.
10. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
pārdalei, samazinot izdevumus bruņojuma iegādei budžeta
apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un
centralizētais iepirkums" par 451 106 EUR 2020.gadā, 1
628 297 EUR 2021.gadā un 1 904 506 EUR 2022.gadā un turpmāk ik
gadu un palielinot izdevumus:
10.1. budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un
informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" par 356 934 EUR
2020.gadā, 1 161 787 EUR 2021.gadā un 612 509 EUR
2022.gadā un turpmāk ik gadu, tai skaitā Sodu reģistra
programmatūras pilnveidošanai, lai nodrošinātu Administratīvās
atbildības likuma prasību īstenošanu -
356 934 EUR 2020. gadā un 185 824 EUR 2021.gadā;
Apsardzes darbības reģistra izveidei - 363 454 EUR 2021.gadā;
neatliekamajiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT)
drošības pasākumiem 612 509 EUR 2021.gadā un turpmāk ik gadu;
10.2. budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana
un civilā aizsardzība" 657 471 EUR apmērā 2022.gadā un
turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu ugunsdzēsības depo Ādažos ar
personāla resursu;
10.3. budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais
īpašums un centralizētais iepirkums" iekšlietu nozares
nekustamo īpašumu ārkārtas remontu veikšanai - 94 172 EUR
2020.gadā, kā arī ar nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un
apsaimniekošanu saistīto pakalpojumu izdevumu pieauguma segšanai,
kas saistīts ar dabas resursu nodokļa, minimālās mēneša darba
algas un transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
obligātās apdrošināšanas pieaugumu iepriekšējos periodos, par 466
510 EUR 2021.gadā un 634 526 EUR 2022.gadā un turpmāk ik
gadu.
11. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
pārdalei budžeta programmas 42.00.00 "Iekšējās drošības
biroja darbība" ietvaros, samazinot izdevumus, kas
saistīti ar operatīvo darbību, 2020.gadā un turpmāk ik gadu 279
202 EUR apmērā un palielinot izdevumus atlīdzībai.
Iekšlietu ministrijai sagatavot un iesniegt priekšlikumus
apropriācijas pārdalei 2019.gadā valsts budžeta programmas
42.00.00 "Iekšējās drošības biroja darbība" ietvaros
starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, nepārsniedzot
141 463 EUR.
12. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
pārdalei prioritārā pasākuma "Bērnu noziedzības novēršanas
un bērnu aizsardzības pret noziedzīgu nodarījumu pamatnostādnēs
2013-2019 paredzēto pasākumu īstenošana" ietvaros, 2020.gadā
samazinot telpu aprīkošanas izdevumus par 20 000 EUR budžeta
apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" (izdevumu
precēm un pakalpojumiem palielinājums 12 946 EUR un pamatkapitāla
veidošanai samazinājums 32 946 EUR) un palielināt izdevumus
budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un
centralizētais iepirkums" telpu remonta izdevumu segšanai
(izdevumi precēm un pakalpojumiem).
13. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu izdevumu
pārdalei, samazinot izdevumus prioritārajam pasākumam
"Latvijas Republikas valsts robežas uzturēšana" budžeta
programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"
(izdevumi precēm un pakalpojumiem) 2020.gadā un turpmāk ik gadu
par 140 000 EUR un palielinot izdevumus budžeta apakšprogrammā
40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais
iepirkums" (izdevumi precēm un pakalpojumiem), lai
nodrošinātu pierobežas ceļu uzturēšanu.
14. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu budžeta
apakšprogrammas 20.01.00 "Pārtikas drošības un
veterinārmedicīnas valsts uzraudzība un kontrole" ietvaros
krematorijas Hurikan uzturēšanai plānoto finansējumu 15 632 EUR
apmērā 2020.gadā un turpmāk ik gadu pārdalīt daļējai telpu nomas
maksas Pārtikas un veterināra dienesta Ziemeļlatgales pārvaldei
Rēzeknē un Dienvidkurzemes pārvaldei Saldū palielinājuma
segšanai.
15. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu veikt
nepieciešamās darbības sadarbības modeļa maiņai ar
lauksaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām atbilstoši
Valsts kontroles ieteikumiem un budžeta apakšprogrammas 21.01.00
"Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai"
ietvaros pasākumā "Atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību
un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai
starptautiskās organizācijās" finansējumu 94 206 EUR
apmērā 2020.gadā un turpmāk ik gadu pārdalīt pasākuma
"Atbalsts lopkopības attīstībai" īstenošanai, attiecīgi
sagatavojot un iesniedzot izskatīšanai Ministru kabinetā
grozījumus Ministru kabineta 2013.gada 17. decembra
noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu
lauksaimniecībai".
16. Atbalstīt Zemkopības ministrijas priekšlikumu attiecībā uz
akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" dividendēs
izmaksājamās peļņas daļas par 2019.gadu palielinājumu un Finanšu
ministrijai palielināt maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu
ieņēmumu prognozi 2020.gadam par 50 000 000 EUR (tai
skaitā 40 000 000 EUR maksājums par valsts kapitāla
izmantošanu un 10 000 000 EUR uzņēmumu ienākuma nodoklis) un
attiecīgi palielināt izdevumus budžeta apakšprogrammā 21.01.00
"Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai"
2020.gadam par 30 001 053 EUR atbilstoši informatīvajā
ziņojumā minēto pasākumu sadalījumam, lai nodrošinātu Eiropas
Komisijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna
regulas priekšlikumu par dalībvalstu iespēju nodrošināt papildu
finansējumu vienlīdzīgāku konkurences apstākļu nodrošināšanai ar
citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Vienlaikus pieņemt
zināšanai, ka finansējums 19 998 947 EUR apmērā 2020.gadam
ir novirzāms kopējās fiskālās telpas uzlabošanai.
17. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu
2018.-2020.gada prioritārā pasākuma "Sociāla rakstura
institūcijām kapacitātes stiprināšanai un sociālām programmām
bērnu tiesību aizsardzības jomās un ar šiem pasākumiem saistīto
IT sistēmu pielāgošanai" apakšpasākuma "Adopcijas un
bērnu tiesību uzraudzības procesa pilnveidošana" pasākumu
nosaukumu maiņu no "Adopcijas un audžuģimeņu atbalsta,
sociālās palīdzības metodiskās vadības ģimenēm ar bērniem,
pakalpojumu kvalitātes kontroles procesa pilnveidošana,
nodrošinot finansiālu motivāciju darbiniekiem un nepieciešamā
ārpakalpojuma piesaisti" uz "Adopcijas un audžuģimeņu
atbalsta, sociālās palīdzības metodiskās vadības ģimenēm ar
bērniem, pakalpojumu kvalitātes kontroles procesa
pilnveidošana" un no "Bērnu tiesību aizsardzības
funkcijas nodrošināšana un kvalitātes paaugstināšana, nodrošinot
finansiālu motivāciju darbiniekiem, par sasniegtajiem
rezultātiem, sekmējot bez vecāku aprūpes palikušu bērnu nonākšanu
ģimeniskā vidē" uz "Bērnu tiesību aizsardzības
funkcijas nodrošināšana un kvalitātes paaugstināšana, sekmējot
bez vecāku aprūpes palikušu bērnu nonākšanu ģimeniskā vidē",
nosakot, ka, lai turpinātu atbalstītos pasākumus, finansējums
2019.gadam un turpmāk ik gadu tiek novirzīts darbinieku
atlīdzības nodrošināšanai.
18. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu
2019.-2021.gadam un turpmāk ik gadu Labklājības ministrijas
pamatbudžeta apakšprogrammā 07.01.00 "Nodarbinātības valsts
aģentūras darbības nodrošināšana" pasākumam "Personu,
kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, pārvietošana un
uzņemšana Latvijā" plānoto finansējumu atlīdzībai 37 846 EUR
apmērā, samazinot 3 amata vietas, novirzīt Nodarbinātības valsts
aģentūrā nodarbināto atalgojuma palielināšanai, un plānoto
finansējumu precēm un pakalpojumiem 4 812 EUR apmērā un
subsīdijām un dotācijām 14 908 EUR apmērā novirzīt Nodarbinātības
valsts aģentūras pamatfunkciju nodrošināšanai, vienlaikus
turpinot nodrošināt informācijas sniegšanu patvēruma meklētājiem
par darba iespējām Latvijā, kā arī nodrošinot Nodarbinātības
valsts aģentūras pakalpojumu sniegšanu personām ar bēgļa vai
alternatīvo statusu.
19. Atbalstīt Pārresoru koordinācijas centra priekšlikumu
budžeta programmas 01.00.00 "Pārresoru koordinācijas centra
darbības nodrošināšana" ietvaros prioritārajam pasākumam
"Latvijas konkurētspējas novērtējums un tā uzraudzības
(monitoringa) sistēma" plānoto finansējumu 2020.gadam 118
349 EUR apmērā, 2021.gadam un turpmāk 121 194 EUR apmērā ik gadu
novirzīt pedagoģiski psiholoģiskā atbalsta dienesta izveidei un
pakalpojumu nodrošināšanai vispusīgai bērnu attīstībai un
preventīvo funkciju īstenošanai visā valsts teritorijā,
pamatojoties uz Ministru kabineta 2019.gada 9.jūlija sēdes
protokollēmuma "Informatīvais ziņojums "Pārskats par
bērnu stāvokli Latvijā 2018.gadā"" (prot. Nr.32 53.§
3.punkts) doto uzdevumu.
20. Atbalstīt Pārresoru koordinācijas centra priekšlikumu
budžeta programmas 01.00.00 "Pārresoru koordinācijas centra
darbības nodrošināšana" ietvaros prioritārajam pasākumam
"Latvijas konkurētspējas novērtējums un tā uzraudzības
(monitoringa) sistēma" plānoto finansējumu 2020.gadam 54 872
EUR apmērā, 2021.gadam un turpmāk 52 027 EUR apmērā ik gadu
novirzīt Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību
pārvaldības likumā noteikto valsts kapitālsabiedrību un valsts
kapitāla daļu pārvaldības koordinācijas institūcijas papildu
funkciju veikšanai.
21. Atbalstīt Prokuratūras priekšlikumu budžeta programmas
01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" ietvaros
prioritārajam pasākumam "Prokuratūras Administratīvā
direktora dienesta darbinieku atalgojuma palielināšana saistībā
ar Kontroles dienesta kapacitātes stiprināšanu" plānoto
finansējumu 39 204 EUR apmērā pārdalīt Prokuratūras informācijas
tehnoloģiju jomas darbinieku kapacitātes stiprināšanai 2020.gadā
un turpmāk ik gadu.
22. Atbalstīt Prokuratūras priekšlikumu prioritārajam
pasākumam "Prokuratūras struktūrvienību ēkas Kalpaka bulvārī
6, Rīgā remontdarbi" 2020.gadam papildu piešķirtā
finansējuma daļu 79 705 EUR apmērā novirzīt Prokuratūras
vienreizējiem pasākumiem 2020.gadā, t.sk. 47 405 EUR
prioritārajam pasākumam "Prokuratūras struktūrvienības
izvietošana pagaidu telpās Elizabetes ielā", 32 300 EUR
prioritārajam pasākumam "Gaisa kondicionieru uzstādīšana
prokuratūras struktūrvienību telpās piemērotu darba apstākļu
nodrošināšanai".
23. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
pārskatīt tālmācības programmu finansēšanas kārtību vispārējā
izglītībā ar mērķi veicināt finansējuma izmantošanu atbilstoši
izglītojamo skaita izmaiņām un pilnveidot kontroles mehānismu.
Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai
iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā izdevumu
pārskatīšanas procesā saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam" un
likumprojekta "Par valsts budžetu 2021.gadam"
sagatavošanas grafikā noteiktajiem termiņiem.
24. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
pārskatīt nosacījumus studentu uzņemšanai augstākās izglītības
studiju programmās un valsts budžeta finansētas studiju vietas
piešķiršanas kārtību (vidējā atzīme iepriekšējā mācību līmenī,
iestājeksāmens u.tml.). Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības
un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
termiņiem.
25. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
izvērtēt un piedāvāt izmaiņas studiju finansēšanas principos
(1.pīlāra finansējums), tai skaitā izvērtējot budžeta vietas un
maksas vietas finansēšanas principus. Pēc minēto darbību
veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu
informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā
saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par
valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
noteiktajiem termiņiem.
26. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
pārskatīt doktorantūras finansēšanas principus atbilstoši
starptautiskajai praksei, iekļaujot tajos augstskolas sniegumu
pētniecībā un aizstāvēto promocijas darbu skaitu. Pēc minēto
darbību veikšanas Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt
attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas
procesā saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta
ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta
"Par valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
noteiktajiem termiņiem.
27. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
nodrošināt studiju programmu skaita izmaiņas saskaņā ar mērķa
rādītājiem Darbības programmas "Izaugsme un
nodarbinātība" 8.2.1.specifiskā atbalsta mērķa
"Samazināt studiju programmu fragmentāciju un stiprināt
resursu koplietošanu" ietvaros no 916 studiju programmām
2017.gadā uz 800 programmām 2023.gadā, kā arī tā ietvaros plānoto
jauno kopīgo doktorantūras programmu un programmu angļu valodā
izveidi, tādā veidā uzlabojot Latvijas augstākās izglītības
starptautisko konkurētspēju. Studiju jomu pārklāšanās ir
vērtējama pēc jaunā akreditācijas posma, kas notiks no 2020. līdz
2023.gadam (piemēram, sociālo zinātņu programmās
2020.-2021.gadā).
28. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
sagatavot izmaiņas studiju maksas noteikšanas principos visu
līmeņu studiju programmās. Pēc minēto darbību veikšanas
Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju
Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
termiņiem.
29. Izglītības un zinātnes ministrijai nodrošināt Ministru
kabineta 2018.gada 2.oktobra sēdes protokollēmumā (Nr.45 23.§)
dotā uzdevuma izpildi - ņemot vērā 2019.gadā veikto starptautisko
novērtējumu, sešu mēnešu laikā no starptautiskā novērtējuma
pabeigšanas dienas sagatavot un izglītības un zinātnes ministram
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par
turpmāko publiskā finansējuma sasaisti ar starptautiskā
novērtējuma rezultātiem, tai skaitā aprēķinot un piešķirot bāzes
finansējumu zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētajiem valsts
zinātniskajiem institūtiem, valsts augstskolām, valsts augstskolu
zinātniskajiem institūtiem, tajā skaitā valsts dibināto
universitāšu zinātniskajiem institūtiem - atvasinātām publiskām
personām, tostarp ievērojot, ka starptautiskais novērtējums ir
veikts valsts augstskolu vērtējamām vienībām.
30. Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot grozījumus
Bērnu tiesību aizsardzības likumā, izslēdzot valsts līdzdalību
brīvpusdienu nodrošināšanā 1.-4.klases izglītojamajiem no
2020.gada 1.janvāra un paredzēt, ka turpmāk brīvpusdienas
1.-4.klases izglītojamajiem nodrošina pašvaldības savu budžetu
ietvaros vismaz pašreizējā līmenī.
31. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu
par budžeta apakšprogrammā 01.07.00 "Dotācija brīvpusdienu
nodrošināšanai 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem"
plānotā finansējuma 19 681 416 EUR apmērā 2020.gadā un turpmāk ik
gadu novirzīšanu Izglītības un zinātnes ministrijas prioritāro
pasākumu īstenošanai, tajā skaitā pedagogu algām,
fundamentālajiem un lietišķajiem pētījumiem u.c.
32. Veselības ministrijai līdz 2021.gada 1.janvārim pārskatīt
ģimenes ārsta darbības kvalitātes kritērijus saistībā ar viņa
reģistrēto pacientu plūsmu stacionāru uzņemšanas nodaļās un
hospitalizāciju skaitu attiecībā pret vidējo valstī.
33. Veselības ministrijai līdz 2020.gada 1.oktobrim iesniegt
Finanšu ministrijā informāciju par projekta "Slimnīcu
sadarbības teritorijas" rezultātiem, tai skaitā par
identificētajām problēmām, izstrādātajiem ieteikumiem (par cik
samazināti speciālisti, cik bijušas pārbaudes, vai slimnīcām ir
izmaiņas līmeņos).
34. Veselības ministrijai izstrādāt sistemātisku daudzgadu
valsts investīciju programmu ar nepieciešamajiem kapitālajiem
ieguldījumiem ārstniecības iestādēs. Pēc minēto darbību veikšanas
Veselības ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
termiņiem.
35. Veselības ministrijai izstrādāt investīciju programmu ar
nepieciešamajiem kapitālajiem ieguldījumiem V līmeņa ārstniecības
iestādēs 2020.gadā un likumprojektu "Par valsts budžetu
2020. gadam" un "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
2020., 2021. un 2022.gadam" sagatavošanas laikā iesniegt
attiecīgu informāciju Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijai
iekļaut Veselības ministrijas maksimāli pieļaujamo valsts budžeta
izdevumu kopējā apjomā (ieņēmumu daļā un attiecīgi finansēšanā
"Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā")
finansējumu, lai palielinātu pamatkapitālu ar finanšu ieguldījumu
investīciju programmas īstenošanai V līmeņa ārstniecības iestādēs
2020.gadā, ja tiek nodrošināts fiskāli neitrāls risinājums, V
līmeņa ārstniecības iestādēs palielinot papildus veselības
aprūpes pakalpojumu apjomu un ieņēmumus.
36. Tieslietu ministrijai 2020.gada valsts budžeta
likumprojektu paketē sagatavot grozījumus likumā "Par zemes
komisijām", kas paredz Centrālās zemes komisijas likvidēšanu
un tās funkciju un uzdevumu nodošanu Valsts zemes dienestam ar
2021.gada 1.jūliju, kā arī paredzot Centrālās zemes komisijai
pienākumu komisijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros
2020.gada laikā sagatavot Centrālās zemes komisijas arhīva
materiālu, kas saistīti ar zemes reformu, nodošanu Valsts zemes
dienestam.
37. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
līdz 2020.gada 1.septembrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā informāciju par iespēju pilnveidot Elektronisko
iepirkumu sistēmu atbilstoši informatīvajā ziņojumā ietvertajiem
priekšlikumiem preču un pakalpojumu klāsta paplašināšanai un
kvalitātes uzlabošanai, kā arī resora centralizētā iepirkuma
veikšanai.
38. Aizsardzības ministrijai, Iekšlietu ministrijai,
Izglītības un zinātnes ministrijai, Zemkopības ministrijai, Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Veselības
ministrijai līdz 2020.gada 19.maijam iesniegt Finanšu ministrijā
izvērtējumu par iespēju efektivizēt nozaru muzeju darbību, tai
skaitā centralizējot atbalsta funkcijas un veicinot apmeklētāju
interesi, aktualizējot ekspozīcijas un popularizējot muzeju
darbību.
39. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
finansējumu budžeta apakšprogrammā 31.02.00 "Valsts parāda
vadība" 2020.gadam 30 000 000 EUR apmērā,
2021.gadam 20 473 500 EUR apmērā, 2022.gadam
45 995 300 EUR apmērā. Vienlaikus pieņemt zināšanai, ka
finansējums 2020.gadam 27 967 638 EUR apmērā, 2021.gadam
17 272 306 EUR apmērā un 2022.gadam
40 436 606 EUR apmērā ir novirzāms kopējās fiskālās
telpas uzlabošanai.
40. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu par
pārskatīšanas rezultātā identificēto iekšējo resursu 2020.gadam
2 032 362 EUR apmērā, 2021.gadam 3 201 194
EUR apmērā, 2022.gadam 5 558 694 EUR apmērā un turpmāk
ik gadu 1 317 694 EUR apmērā novirzīšanu Valsts kases
sniegtā grāmatvedības uzskaites pakalpojuma nodrošināšanai
jauniem klientiem, Valsts kases kapacitātes stiprināšanai, lai
nodrošinātu starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo
sankciju un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā noteikto prasību
ieviešanu un koordinēšanu, Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļa
resursu izvietošanai Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu
centrā, publisko iepirkumu paziņojumu pielāgošanai Eiropas
Savienības Regulas par ePaziņojumiem prasībām, elektronisko
sakaru pakalpojumu komersantu uzraudzībai nelicencēto interaktīvo
izložu un azartspēļu piekļuves ierobežošanai, nekustamā īpašuma
nodokļa ieņēmumu fiskālās ietekmes ar dažādiem nekustamā īpašuma
nodokļa scenārijiem atlaidēm izvērtēšanai, dārgmetālu, dārgakmeņu
un to izstrādājumu ekspertīžu nodrošināšanai tiesībsargājošām
iestādēm kriminālprocesu ietvaros, Finanšu ministrijas resora
padotības iestāžu izvietošanai ēku kompleksā Rīgā, Smilšu ielā 1,
kā arī 2019.gada prioritārā pasākuma "Pasākumu plāna
noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
finansēšanas novēršanai laika periodam līdz 2019.gada
31.decembrim īstenošana" turpināšanai, kā arī Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta
apakšprogrammai 24.09.00 "Atbalsts biedrībai "Pēdas
LV" Lielās talkas nodrošināšanai" Lielās talkas
nodrošināšanai.
41. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu ar 2020.gadu
valsts budžeta apakšprogrammu 31.01.00 "Budžeta
izpilde" pilnā apmērā finansēt no dotācijas no vispārējiem
ieņēmumiem, attiecīgi samazinot ieņēmumus no maksas
pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumus 4 214 331 EUR apmērā ik
gadu, kā arī atlikumus no maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļiem 1 163 126 EUR apmērā ik gadu un
palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 5 377 457 EUR
apmērā 2020.gadam un turpmākajiem gadiem atbilstoši informatīvajā
ziņojumā minētajam. Finanšu ministrijai (Valsts kasei) sagatavot
nepieciešamos grozījumus normatīvajos aktos un virzīt tos
likumprojekta "Par valsts budžetu 2020.gadam"
pavadošajā normatīvo aktu projektu un likumprojektu paketē.
Vienlaikus atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu novirzīt
valsts budžeta apakšprogrammas 31.01.00 "Budžeta
izpilde" ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un citu pašu
ieņēmumu atlikumu uz 2020.gada sākumu valsts parāda dzēšanai.
42. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu palielināt
maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu ieņēmumu prognozes
2020. un 2021.gadam 200 000 EUR apmērā (tai skaitā 160 000
EUR maksājums par valsts kapitāla izmantošanu un 40 000 EUR
uzņēmumu ienākuma nodoklis) ik gadu no valsts akciju sabiedrības
"Latvijas Loto" dividendēs izmaksājamās peļņas daļas un
pamatbudžeta prognozējamos ieņēmumos valsts budžetā no VAS
"Latvijas Loto" dividendēm un attiecīgi, lai
nodrošinātu stipendiju izmaksu Latvijas vispārējās vidējās un
profesionālās izglītības iestāžu absolventiem, 2020. un 2021.gadā
palielināt izdevumus Finanšu ministrijas budžeta programmā
97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana".
43. Atbalstīt Veselības ministrijas priekšlikumu pārdalīt no
budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes
procesā pārdalāmais finansējums" 08.00.00 programmas
"Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas
finansējums" rezervēto finansējumu 2020.-2022.gadam ik gadu
144 000 000 EUR apmērā uz Veselības ministrijas
pamatbudžetu, lai nodrošinātu 2017., 2018. un 2019.gadā uzsākto
veselības aprūpes sistēmas reformas pasākumu turpināšanu, tajā
skaitā šādām Veselības ministrijas pamatbudžeta
apakšprogrammām:
43.1. budžeta apakšprogrammā 33.03.00 "Kompensējamo
medikamentu un materiālu apmaksāšana", palielinot dotāciju
no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 36
382 527 EUR apmērā, tai skaitā:
43.1.1. 199 314 EUR, lai nodrošinātu imūnsupresīvās terapijas
medikamentus pēc aknu transplantācijas;
43.1.2. 2 558 748 EUR, lai nodrošinātu bioloģiskās terapijas
medikamentus Krona slimībai, čūlainajam kolītam un psoriāzei;
43.1.3. 13 719 490 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
pieejamību onkoloģiskajiem pacientiem;
43.1.4. 10 450 784 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
pieejamību VHC pacientiem;
43.1.5. 4 203 000 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
pieejamību HIV/AIDS pacientiem;
43.1.6. 543 941 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
pieejamību pēc sirds un asinsvadu slimības riska vērtējuma;
43.1.7. 3 050 494 EUR, lai nodrošinātu zāļu
kompensāciju pacientiem diagnožu grupā
"Asinsrites sistēmas slimības";
43.1.8. 1 656 756 EUR, lai nodrošinātu medikamentu
pieejamību pacientiem ar psihisku saslimšanu;
43.2. budžeta apakšprogrammā 33.04.00 "Centralizēta
medikamentu un materiālu iegāde", palielinot dotāciju no
vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām
1 216 676 EUR apmērā, tai skaitā:
43.2.1. 391 860 EUR, lai nodrošinātu vēža skrīninga
reformu;
43.2.2. 634 969 EUR, lai nodrošinātu vējbaku potes
pieejamību;
43.2.3. 189 847 EUR, lai nodrošinātu gripas vakcīnu pieejamību
grūtniecēm un bērniem līdz divu gadu vecumam;
43.3. budžeta apakšprogrammā 33.09.00 "Interešu
izglītības nodrošināšana VSIA "Bērnu klīniskā universitātes
slimnīca" palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un
izdevumus subsīdijām un dotācijām 41 322 EUR apmērā, lai
nodrošinātu bērniem ar psihisku saslimšanu interešu izglītības
pakalpojumus;
43.4. budžeta apakšprogrammā 33.14.00 "Primārās
ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", palielinot
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
dotācijām 15 397 195 EUR apmērā, tai skaitā:
43.4.1. 520 000 EUR apmērā, lai nodrošinātu vēža skrīninga
programmas reformu;
43.4.2. 300 239 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu veikto
sirds un asinsvadu slimību primāro profilaksi (primārās
profilakses algoritmu ieviešana);
43.4.3. 48 830 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu veikto
sirds un asinsvadu slimību sekundāro profilaksi;
43.4.4. 218 721 EUR, lai nodrošinātu zarnu vēža skrīningu;
43.4.5. 3 081 706 EUR, lai turpinātu iekļaut kvalitātes
maksājumu 205,10 EUR apmērā ģimenes ārstu kapitācijas naudā;
43.4.6. 3 729 362 EUR, lai nodrošinātu ģimenes ārstu
kvalitātes maksājumu sistēmas reformu;
43.4.7. 1 314 628 EUR, lai bērniem nodrošinātu
zobārstniecības pakalpojumu tarifa pieaugumu 2019.gada
līmenī;
43.4.8. 2 423 648 EUR, lai nodrošinātu zobārstniecības
kompozītu bērniem ar Latvijas zobārstniecības asociācijas
atzītiem medikamentiem;
43.4.9. 3 760 061 EUR, lai bērniem nodrošinātu
zobārstniecības pakalpojumu apjoma pieaugumu.
43.5. budžeta apakšprogrammā 33.15.00 "Laboratorisko
izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē", palielinot
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
dotācijām 3 065 297 EUR apmērā, tai skaitā:
43.5.1. 783 232 EUR, lai nodrošinātu references laboratorijas
izmeklējumus VHC pacientu terapijas uzsākšanai un terapijas
monitoringam saistībā ar pacientu skaita pieaugumu;
43.5.2. 2 282 065 EUR, lai nodrošinātu laboratorisko
pakalpojumu pieejamību;
43.6. budžeta apakšprogrammā 33.16.00 "Pārējo ambulatoro
veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", palielinot
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un
dotācijām 51 098 307 EUR apmērā, tai skaitā:
43.6.1. 15 770 911 EUR, lai nodrošinātu ambulatoro
izmeklējumu un terapijas pieejamību;
43.6.2. 8 613 724 EUR, lai nodrošinātu ambulatoro
speciālistu pakalpojumu pieejamību;
43.6.3. 12 202 377 EUR, lai nodrošinātu dienas stacionārā
sniegto pakalpojumu pieejamību;
43.6.4. 1 117 980 EUR, lai nodrošinātu ambulatorās
rehabilitācijas pieejamību;
43.6.5. 4 705 EUR, lai nodrošinātu ambulatorās konsultācijas
un izmeklējumus pirms un pēc aknu transplantācijas;
43.6.6. 212 816 EUR, lai turpinātu sniegt apmācības diabēta
pacientiem un nodrošinātu diabēta kabinetu uzturēšanu;
43.6.7. 1 499 520 EUR, lai nodrošinātu algoritmu
izmeklējumus onkoloģisko slimību primārajai diagnostikai;
43.6.8. 227 991 EUR, lai veiktu manipulācijas urīnpūšļa un
prostatas vēža diagnostikai un ārstēšanai;
43.6.9. 36 000 EUR, lai nodrošinātu aknu elastogrammas
izmeklējumu pieejamību ar FibroScan iekārtu;
43.6.10. 650 320 EUR, lai nodrošinātu speciālistu
konsultāciju izmaksu pieaugumu, kas saistīts ar onkoloģisko
pacientu plūsmu virzīšanu uz noteiktām ārstniecības iestādēm
atbilstoši noteiktiem algoritmiem;
43.6.11. 2 332 540 EUR, lai nodrošinātu
specializētās ārstniecības iestādēs onkoloģisko slimību
diagnostikas izmeklējumus atbilstoši algoritmiem;
43.6.12. 1 177 895 EUR, lai segtu prognozēto
ambulatorās ārstēšanas izmaksu pieaugumu sakarā ar onkoloģisko
pacientu skaita palielināšanos;
43.6.13. 558 842 EUR, lai nodrošinātu pozitronu emisijas
tomogrāfiju/datortomogrāfiju (PET/DT) onkoloģiskiem
pacientiem;
43.6.14. 46 801 EUR, lai nodrošinātu laboratoriskos
izmeklējumus PVA praksē sirds un asinsvadu slimību profilakses
ietvaros;
43.6.15. 482 227 EUR, lai nodrošinātu sirds un asinsvadu
slimību sekundārās diagnostikas un izmeklēšanas algoritmu
uzlabošanu;
43.6.16. 176 813 EUR, lai nodrošinātu pēc sirds un
asinsvadu slimību sekundārās diagnostikas un izmeklēšanas
laboratorisko pakalpojumu veikšanu;
43.6.17. 2 116 699 EUR, lai piesaistītu papildus speciālistus
pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai;
43.6.18. 503 890 EUR, lai nodrošinātu pediatra kā tiešās
pieejamības speciālista palīdzības pieejamību III, IV un V līmeņa
slimnīcās;
43.6.19. 307 539 EUR, lai nodrošinātu algologa pakalpojumu
pieejamību;
43.6.20. 30 955 EUR, lai nodrošinātu HIV līdzestības kabineta
darbību;
43.6.21. 2 255 385 EUR, lai attīstītu psihiatra komandas
darbu, uzlabojot pakalpojumu pieejamību;
43.6.22. 594 537 EUR, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību
dienas stacionārajā psihiatriskajā veselības aprūpē;
43.6.23. 89 116 EUR, lai īstenotu jauniešu garīgās
veselības sekundārās profilakses programmu garastāvokļa un
uzvedības traucējumu novēršanai un seku mazināšanai;
43.6.24. 88 724 EUR, lai nodrošināto manipulācijas
(operācijas un personalizētās ārstēšanas noteikšana pēc -in situ
hibridizācijas metodes) Valsts patoloģijas centrā;
43.7. budžeta apakšprogrammā 33.17.00 "Neatliekamās
medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības
iestādēs", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un
izdevumus subsīdijām un dotācijām 13 315 749 EUR apmērā, tai
skaitā:
43.7.1. 3 783 999 EUR, lai V līmeņa ārstniecības iestādēs
pārskatītu gultas dienas tarifu;
43.7.2. 1 923 930 EUR, lai neatliekamās palīdzības
uzņemšanas nodaļā SIA "Rīgas Austrumu klīniskajā
universitātes slimnīca" nodrošinātu papildus deviņu
speciālistu dežūras;
43.7.3. 2 397 619 EUR, lai uzlabotu I un II līmeņa, kā
arī trīs specializēto ārstniecības iestāžu uzņemšanas nodaļās
nodrošināto pakalpojumu pieejamību;
43.7.4. 624 573 EUR, lai neatliekamās palīdzības uzņemšanas
nodaļā nodrošinātu papildus neonatologa dežūras trīs reģionālajās
iestādēs;
43.7.5. 4 495 625 EUR, lai nodrošinātu nemedikamentozās
ārstēšanas iespējas stacionārā;
43.7.6. 90 003 EUR, lai nodrošinātu observācijas gultas
psihoneiroloģiskajās slimnīcās;
43.8. budžeta apakšprogrammā 33.18.00 "Plānveida
stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana"
palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus
subsīdijām un dotācijām 22 693 379 EUR apmērā, tai
skaitā:
43.8.1. 2 613 306 EUR, lai nodrošinātu endoprotezēšanas
pakalpojumus stacionārā;
43.8.2. 2 564 029 EUR, lai saīsinātu darbnespēju un
nodrošinātu pasākumus prognozējamās invaliditātes novēršanai, lai
mazinātu ilgstošu slimošanu personām darbspējīgā vecumā;
43.8.3. 282 209 EUR, lai veiktu aknu transplantācijas
operācijas;
43.8.4. 63 707 EUR, lai veiktu pacientu izmeklēšanu pirms
ortotopiskas aknu transplantācijas stacionārā;
43.8.5. 5 437 798 EUR, lai nodrošinātu hronisko pacientu
veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību;
43.8.6. 2 462 239 EUR, lai segtu prognozēto
ārstēšanas izmaksu pieaugumu stacionārā sakarā ar onkoloģisko
pacientu skaita palielināšanos;
43.8.7. 354 896 EUR, lai nodrošināto manipulācijas
(operācijas un personalizētās ārstēšanas noteikšana pēc -in situ
hibridizācijas metodes) Valsts patoloģijas centrā;
43.8.8. 1 891 020 EUR, lai turpinātu pakalpojuma programmu
"Aortālā vārstuļa transkatetrāla implantācija
(TAVI)";
43.8.9. 470 360 EUR, lai nodrošinātu jaundzimušo skrīningu
veikšanu;
43.8.10. 509 973 EUR, lai nodrošinātu paliatīvo pakalpojumu
pieejamību VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes
slimnīca";
43.8.11. 2 517 734 EUR, lai nodrošinātu akūto rehabilitācijas
pakalpojumu pieejamību stacionāros;
43.8.12. 2 648 681 EUR, lai nodrošinātu subakūto
rehabilitācijas pakalpojumu pieejamību stacionāros;
43.8.13. 863 406 EUR, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību
valsts budžeta finansētajās stacionārajās psihiatriskajās
veselības aprūpes iestādēs;
43.8.14. 14 021 EUR, lai nodrošinātu iespēju vecākiem
uzturēties kopā ar bērnu stacionārā;
43.9. budžeta apakšprogrammā 39.03.00 "Asins un asins
komponentu nodrošināšana" palielinot dotāciju no vispārējiem
ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 579 656 EUR
apmērā, lai nodrošinātu vīrusu molekulārās izmeklēšanas
analītiskās jutības rādītāju uzlabošanu;
43.10. budžeta apakšprogrammā 45.01.00 "Veselības aprūpes
finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana"
palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus
subsīdijām un dotācijām 134 336 EUR apmērā, lai
nodrošinātu psihoemocionālā atbalsta dienas centra darbību
onkoloģiskajiem pacientiem;
43.11. budžeta apakšprogrammā 46.03.00 "Slimību
profilakses nodrošināšana" palielināt palielinot dotāciju no
vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem
75 556 EUR apmērā, tai skaitā:
43.11.1. 28 000 EUR, lai nodrošinātu HIV pacientus ar atbalsta
personām;
43.11.2. 47 556 EUR, lai nodrošinātu pacientu meklēšanas
kabineta darbību.
44. Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Kultūras ministriju
sagatavot priekšlikumus par abonēto preses izdevumu piegādes
regulējuma kritērijiem, lai radīto zaudējumu kompensāciju varētu
nodrošināt spēkā esošā tiesiskā regulējuma ietvarā. Pēc minēto
darbību veikšanas Satiksmes ministrijai iesniegt attiecīgu
informāciju Finanšu ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā
saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
2021., 2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par
valsts budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā
noteiktajiem termiņiem.
45. Lai rastu risinājumu, kas līdzsvarotu no Uzturlīdzekļu
garantiju fonda izmaksājamo uzturlīdzekļu apmēru ar valsts
budžeta iespējām, Tieslietu ministrijai izstrādāt grozījumus
normatīvajos aktos, paredzot, ka valsts garantēto uzturlīdzekļu
apmērs ar 2020.gada 1.janvāri netiek piesaistīts minimālās algas
apmēram.
46. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Tieslietu
ministriju izvērtēt sociālās korekcijas iestādes
"Naukšēni" darbības efektivitāti un sagatavot
attiecīgus priekšlikumus. Pēc minēto darbību veikšanas Izglītības
un zinātnes ministrijai iesniegt attiecīgu informāciju Finanšu
ministrijā izdevumu pārskatīšanas procesā saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021.,
2022. un 2023.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2021.gadam" sagatavošanas grafikā noteiktajiem
termiņiem.
47. Kultūras ministrijai līdz 2020.gada 1.jūnijam sagatavot un
kultūras ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā konceptuālo ziņojumu par bibliotēku nozares
politikas īstenošanas pilnveides pasākumiem, pārskatot bibliotēku
pakalpojumu nodrošināšanā iesaistīto Kultūras ministrijas
padotības iestāžu funkcijas un uzdevumus.
48. Ministrijām pārskatīt padotībā esošās mazās un vidējā
lieluma iestādes un to veiktās funkcijas, lai optimizētu un
efektivizētu institucionālās pārvaldības modeli, un līdz
2020.gada 19.maijam iesniegt attiecīgus priekšlikumus Finanšu
ministrijā.
49. Ministrijām, ņemot vērā valsts budžeta
programmu/apakšprogrammu stratēģiskās pārskatīšanas matricas
rezultātā konstatēto, efektivizēt budžeta
programmu/apakšprogrammu turpmāko darbību.
50. Ministrijām pārskatīt mobilo un stacionāro telefonsakaru
pakalpojumus atbilstoši informatīvajā ziņojumā ietvertajiem
priekšlikumiem.
51. Ministrijām pārskatīt drukas iekārtu un to izejmateriālu
iegādi un izmantošanu atbilstoši informatīvajā ziņojumā
ietvertajiem priekšlikumiem.
52. Ministrijām atbilstoši Ministru kabinetā pieņemtajiem
lēmumiem par šī protokollēmuma 7., 8., 9., 10., 11., 12.,
13., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 37., 38., 39.,
40. un 41.punktu līdz 2019.gada 23.augusta plkst.10.00
iesniegt Finanšu ministrijā nepieciešamos precizējumus bāzes
izdevumos 2020., 2021. un 2022.gadam.
53. Ņemot vērā informatīvajā ziņojumā minēto, atzīt Ministru
kabineta 2018.gada 23.oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.49
58.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Republikas
2017.gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību
budžetiem"" 4.punktā doto uzdevumu par izpildītu.
Ministru
kabineta lieta
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
27.§
Informatīvais
ziņojums "Par valsts pensijas, pabalsta vai atlīdzības
piegādi saņēmēja dzīvesvietā"
TA-1411-IP
______________________________________________________
(R.Petraviča, J.Reirs, I.Alliks,
A.Pabriks, A.K.Kariņš)
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
Saskaņotie
tiesību aktu projekti (A)
28.§
Konfidenciāli
TA-10k
Sēdi slēdz plkst.18.30
Ministru prezidents
A. K. Kariņš
Valsts kancelejas direktors
J. Citskovskis