Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 127 Rīgā 2019. gada 19. martā (prot. Nr. 14 9. §) Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"Izdoti saskaņā ar
Ceļu satiksmes likuma Izdarīt Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 147. nr.; 2018, 140. nr.) šādus grozījumus: 1. Aizstāt 3. punktā vārdus "tehnisko kontroli uz ceļiem" ar vārdiem "tehnisko kontroli uz ceļa". 2. Papildināt 9. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā: "Nacionālo bruņoto spēku, Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu un šo iestāžu padotībā esošo izglītības iestāžu, neatliekamās medicīniskās palīdzības, ugunsdzēsības, sabiedriskās kārtības uzturēšanas un tiesībaizsardzības dienestu transportlīdzeklim, kas paredzēts speciālu funkciju veikšanai, var piemērot atkāpes no šo noteikumu prasībām, kas nepieciešamas speciālas funkcijas nodrošināšanai un būtiski neietekmē satiksmes drošību." 3. Aizstāt 21.2. apakšpunktā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 4. Izteikt 22. punkta otro teikumu šādā redakcijā: "Ja tiek konstatēta transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības ierakstu neatbilstība faktiskajam stāvoklim (piemēram, krāsa), bet ir iespējams identificēt konkrēto transportlīdzekli un tam izsniegto reģistrācijas apliecību, inspektors turpina veikt tehnisko kontroli, izdara attiecīgu ierakstu tehniskās apskates protokolā, bet tehniskās apskates uzlīmi izsniedz tikai pēc neatbilstības novēršanas, izņemot šo noteikumu 1. pielikuma 0.2. kodā minētos gadījumus." 5. Izteikt 27. punktu šādā redakcijā: "27. Tehniskās apskates protokolā norāda vismaz šādu informāciju, kas identificējama ar vienotiem kodiem: 27.1. transportlīdzekļa identifikācijas numuru (turpmāk - VIN) "(1)"; 27.2. transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numuru un reģistrācijas valsts atšķirības zīmi "(2)"; 27.3. tehniskās apskates veikšanas vietu un laiku "(3)"; 27.4. odometra rādījumu, ja pieejams "(4)"; 27.5. transportlīdzekļa kategoriju, ja pieejama "(5)"; 27.6. konstatētos trūkumus vai bojājumus un to novērtējumu "(6)"; 27.7. transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kopējo novērtējumu "(7)"; 27.8. atļaujas piedalīties ceļu satiksmē termiņu "(8)"; 27.9. tehniskās kontroles veicēju juridisko personu un attiecīgā inspektora (kontroles veicēja) vārdu un uzvārdu "(9)"; 27.10. citu informāciju saistībā ar konstatētajiem trūkumiem vai bojājumiem, ja tāda nepieciešama (piemēram, vecākās uzstādītās riepas izgatavošanas gadu) "(10)"; 27.11. citu informāciju saskaņā ar Administratīvā procesa likumu, ja tādu nepieciešams norādīt; 27.12. datus par transportlīdzekļa uzrādītāju (vārds un uzvārds)." 6. Aizstāt 30. punktā vārdus "piekabes un puspiekabes" ar vārdiem "un piekabes (puspiekabes)". 7. Izteikt 58. punktu šādā redakcijā: "58. Būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi, kas tiek konstatēti sākotnējā vai detalizētajā pārbaudē, jānovērš pirms transportlīdzekļa turpmākas izmantošanas uz koplietošanas ceļiem. Ja bīstamus trūkumus vai bojājumus nav tehniski iespējams novērst uz vietas, transportlīdzekļa vadītājs, izmantojot evakuatoru vai velkot cietajā sakabē, nogādā transportlīdzekli tuvākajā stāvvietā vai remonta vietā." 8. Aizstāt 1. pielikuma I sadaļas 6. un 9. punktā vārdu "apakšpunktā" ar vārdu "kodā". 9. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 1., 6. un 8. grupā un 12.3. koda A1 daļā vārdu "apakšpunkts" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "kods" (attiecīgā locījumā). 10. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļā vārdus "automobilis un autobuss" (attiecīgā locījumā), "automobilis vai autobuss" (attiecīgā locījumā) un "automobilis, autobuss" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "automobilis" attiecīgā locījumā. 11. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 0.2. koda A3 daļā vārdu "piekabei" ar vārdiem "piekabei (puspiekabei)". 12. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 0.2. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējums
13. Svītrot 1. pielikuma II sadaļas 1.1.3. koda nosaukumā vārdus "un saspiestā gaisa baloni". 14. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.3. koda A3 daļu šādā redakcijā: "A3. Kompresoram (vakuumsūknim) jānodrošina papildu (avārijas) bremžu darbības un efektivitātes rādītāju ievērošana." 15. Svītrot 1. pielikuma II sadaļas 1.1.3. koda B daļas tabulā B3 rindu, uz kuru attiecas 2. vērtējums. 16. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.6. koda A3 daļā vārdu "piekabes" ar vārdiem "piekabes (puspiekabes)". 17. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.8. un 1.1.9. kodu šādā redakcijā: "1.1.8. Piekabes (puspiekabes) bremžu iekārtas savienojums (elektriskais vai pneimatiskais) A. Prasības A1. Savienojuma krāniem un vārstiem jābūt bez bojājumiem, atbilstoši nostiprinātiem un aprīkotiem ar putekļusargiem. A2. Savienojuma blīvējošajām virsmām jānodrošina pārvada hermētiskums, bet saslēdzošajām daļām - drošs savienojums. Savienojuma detaļām jābūt bez bojājumiem un atbilstoši nostiprinātām. Savienojumam jānodrošina piekabes (puspiekabes) bremžu iekārtas elektriskās un pneimatiskās daļas pareiza darbība. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
1.1.9. Saspiestā gaisa balons A. Prasības A1. Saspiestā gaisa balonam jābūt bez mehāniskiem vai korozijas bojājumiem. Saspiestā gaisa balonam jābūt atbilstoši nostiprinātam. Gaisa noplūde no saspiestā gaisa balona nav pieļaujama. Jādarbojas saspiestā gaisa balona drenāžas ierīcei. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
18. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.10. koda B daļas tabulas B1 rindā, uz kuru attiecas 3. vērtējums, vārdus "bremžu spēka pastiprinātājs" ar vārdiem "bremzēšanas spēka pastiprinātājs". 19. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.14. kodu šādā redakcijā: "1.1.14. Bremžu trumuļi, bremžu diski A. Prasības A1. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar tā konstrukcijā paredzētiem bremžu trumuļiem vai bremžu diskiem. Bremžu trumuļiem vai bremžu diskiem uz transportlīdzekļa vienas ass pretējās pusēs jābūt vienāda izmēra un veida (piemēram, ventilējami vai neventilējami bremžu diski). Bremžu diskam vai bremžu trumulim jābūt atbilstoši nostiprinātam. Aizliegts izmantot pašizgatavotus bremžu diskus vai bremžu trumuļus. A2. Bremžu diska vai bremžu trumuļa darba virsmai jābūt ar vienmērīgu nodilumu. Nav pieļaujams bremžu diska vai bremžu trumuļa nodilums, kas pārsniedz bremžu izgatavotāja norādīto minimālo pieļaujamo bremžu diska biezumu vai bremžu trumuļa maksimālo pieļaujamo diametru. Bremžu diska vai bremžu trumuļa darba virsmas funkcionējošā daļa nedrīkst būt mazāka par divām trešdaļām no darba virsmas platuma. A3. Bremžu trumulim vai bremžu diskam nedrīkst būt plaisas, izlūzumi vai būtiski korozijas bojājumi, kas ietekmē bremzēšanas īpašības. A4. Bremžu trumulim vai bremžu diskam jābūt bez piesārņojuma (piemēram, eļļas, smērvielas), kas var ietekmēt vai ietekmē bremzēšanas efektivitāti. A5. Bremžu trumulim jābūt aprīkotam ar izgatavotāja paredzēto aizsargplāksni. Bremžu disks var būt aprīkots ar aizsargplāksni. Bremžu diska vai bremžu trumuļa aizsargplāksnei jābūt atbilstoši nostiprinātai. Bremžu diska vai bremžu trumuļa aizsargplāksne nedrīkst būt deformēta un radīt citu sastāvdaļu (piemēram, vadu, cauruļvadu, šļūtenes) bojājumu draudus. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
20. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.18. kodu šādā redakcijā: "1.1.18. Bremžu regulēšanas mehānismi un indikatori A. Prasības A1. Bremžu regulēšanas mehānismiem vai indikatoriem jābūt bez mehāniskiem bojājumiem vai remontmetinājumiem. Bremžu regulēšanas mehānismiem vai indikatoriem jābūt atbilstoši uzstādītiem un iestatītiem. Bremžu regulēšanas mehānisma vai indikatora vārpstas gultņojumā nedrīkst būt palielināts nodilums, brīvkustība vai darba gājiens, to gultņojums nedrīkst ķīlēties. A2. Bremžu regulēšanas mehānismus un indikatorus aizliegts aizstāt ar tādiem, kas neatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētajai konstrukcijai. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
21. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.1.20. kodu šādā redakcijā: "1.1.20. Automātiska piekabes (puspiekabes) bremžu darbība A. Prasības A1. Piekabes (puspiekabes) bremzēm jāiedarbojas automātiski, atvienojot pneimatisko bremžu savienojumu starp velkošo transportlīdzekli un piekabi (puspiekabi), ja to paredz piekabes (puspiekabes) izgatavotājs. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
22. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.2.2. koda A1 daļas trešo rindkopu šādā redakcijā: "Darba bremzēm jānodrošina pietiekama bremzēšanas efektivitāte (z). Darba bremžu bremzēšanas efektivitāti aprēķina pēc formulas:
z - darba bremžu bremzēšanas efektivitāte, %; ΣF - visu riteņu darba bremžu bremzēšanas spēku summa, kN; G - ja transportlīdzekļa pilna masa nepārsniedz 3,5 t - pašsvars, kN (pašmasa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), vai ja transportlīdzekļa pilna masa pārsniedz 3,5 t un pašmasas attiecība pret pilnu masu ir lielāka nekā 0,66 - faktiskais svars, kN (faktiskā masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), vai ja transportlīdzekļa pilna masa pārsniedz 3,5 t un pašmasas attiecība pret pilnu masu ir mazāka nekā 0,66 - faktiskais svars, kN (pašmasa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), ar nosacījumu, ka transportlīdzeklis ir slogots ar kravu tā, ka faktiskās masas attiecība pret pilnu masu ir lielāka nekā 0,66." 23. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 1.2.2. koda B daļas tabulā vārdu "piekabes" ar vārdiem "piekabes (puspiekabes)". 24. Izteikt 1. pielikuma II sadaļā 1.4.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
25. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 1.4.2. kodu šādā redakcijā: "1.4.2. Efektivitāte A. Prasības A1. Stāvbremzei jānodrošina bremzēšanas efektivitāte, veicot pārbaudi uz stenda, kas jebkuram atsevišķam transportlīdzeklim nedrīkst būt mazāka par 16 % attiecībā pret pilno masu, bet mehāniskajam transportlīdzeklim savienojumā ar piekabi (puspiekabi) - mazāka par 12 % attiecībā pret transportlīdzekļu sastāva pilno masu, vadoties pēc lielākās aprēķinātās vērtības. Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāti aprēķina pēc formulas:
z - stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte, %; ΣF - visu riteņu, uz kuriem iedarbojas stāvbremze, bremzēšanas spēku summa, kN; G - transportlīdzekļa maksimālais svars, kN (pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), vai transportlīdzekļu sastāva maksimālais svars, kN (sastāva pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]) (kas attiecināms). B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
26. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 1.7. koda B daļas tabulā vārdu "piekabi" ar vārdiem "piekabi (puspiekabi)". 27. Izteikt 1. pielikuma II sadaļā 2.1.5. kodu šādā redakcijā: "2.1.5. Stūres pastiprinātājs A. Prasības A1. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar transportlīdzekļa izgatavotāja konstrukcijā paredzēto stūres pastiprinātāju. Stūres pastiprinātājam jādarbojas bez traucējumiem un jānodrošina nepieciešamā efektivitāte. Nav atļauti stūres pastiprinātāja pārveidojumi vai aizstāšana, kas var ietekmēt stūres iekārtas darbību. A2. Visām stūres pastiprinātāja daļām jābūt bez bojājumiem un atbilstoši nostiprinātām. Stūres pastiprinātāja sastāvdaļām jābūt hermētiskām. Stūres pastiprinātāja hidrauliskā šķidruma līmenis nedrīkst būt zemāks par minimālo. Stūres pastiprinātāja hidrauliskā šķidruma tvertnei jābūt ar pietiekamu ietilpību. A3. Stūres pastiprinātāja sistēmas cauruļvadi vai šļūtenes nedrīkst būt bojātas vai korodējušas. Stūres pastiprinātāja sistēmas cauruļvadiem un šļūtenēm jābūt atbilstoši nostiprinātām. Stūres pastiprinātāja sistēmas cauruļvadi vai šļūtenes nedrīkst saskarties ar transportlīdzekļa kustīgajām daļām. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
28. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "3. GRUPA. REDZAMĪBA". 29. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.2. koda A2 daļu šādā redakcijā: "A2. Vējstiklu aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumu, izņemot M3 kategorijas transportlīdzekļus, kuriem atļauts aplīmēt vējstikla apakšējo daļu ar caurspīdīgu plēvi, ievērojot šādus nosacījumus: 1) transportlīdzeklis aprīkots ar VI klases spoguli; 2) gaismas caurlaidība aplīmētajā joslā nav mazāka par 70 %; 3) plēves augšējās malas augstums no brauktuves nevienā vietā nav augstāks par transportlīdzekļa vadītāja darba zonā esošā instrumentu paneļa augšējo horizontālo daļu un maksimāli pieļaujamais plēves augstums no brauktuves nepārsniedz 1800 mm. Transportlīdzekļa vadītāja redzamības laukā esošā stiklojuma gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %. Vējstiklam vadītāja pusē nav pieļaujami bojājumi, kuru izmērs pārsniedz 5 mm laukumā, kuru var notīrīt vadītāja puses stikla tīrītājs un kuru ierobežo: 1) vējstikla vertikālā viduslīnija vai vējstikla sadalošā statne; 2) horizontāla līnija apakšējā daļā: - 50 mm (100 mm N3 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim) virs vadītāja puses stikla tīrītāja, kas atrodas izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī; vai - 50 mm (100 mm N3 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim) virs vējstikla apakšējās necaurspīdīgās daļas, ja vadītāja puses stikla tīrītājs izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī atrodas zemāk par vējstikla apakšējo necaurspīdīgo daļu; 3) vējstiklam augšējā daļā maksimāli tuvu pievirzīta izgatavotāja paredzētā saulessarga apakšējā mala. Vējstiklam pasažiera pusē pieļaujami nelieli bojājumi (piemēram, punkti, ieskrāpējumi, iesitumi, nesazarota plaisa, kas nesavieno vējstikla malas; sazarota plaisa, kurai apvilktās riņķa līnijas diametrs nepārsniedz 100 mm), kas būtiski neietekmē redzamību vai stiklojuma izturību, laukumā, kuru var notīrīt pasažiera puses stikla tīrītājs un kuru ierobežo: 1) vējstikla vertikālā viduslīnija vai statne, ja vējstikls ir dalīts; 2) horizontāla līnija apakšējā daļā: - 50 mm (100 mm N3 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim) virs pasažiera puses stikla tīrītāja, kas atrodas izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī; vai - 50 mm (100 mm N3 vai M3 kategorijas transportlīdzeklim) virs vējstikla apakšējās necaurspīdīgās daļas, ja pasažiera puses stikla tīrītājs izgatavotāja paredzētajā sākuma stāvoklī atrodas zemāk par vējstikla apakšējo necaurspīdīgo daļu; 3) vējstiklam augšējā daļā maksimāli tuvu pievirzīta izgatavotāja paredzētā saulessarga apakšējā mala. Pārējā stiklojumā nedrīkst būt stiklojuma izturību ietekmējoši bojājumi. Automobiļa vējstikla augšmalu drīkst aptumšot ar caurspīdīgu plēvi, kas nepārprotami ļauj izšķirt luksofora gaismas signālus, tiktāl, cik vējstiklu var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, kad tie pievirzīti maksimāli tuvu vējstiklam. M3 kategorijas transportlīdzekļu (ieskaitot transportlīdzekļus, kas reģistrēti kā "autobuss, speciālais dzīvojamais") vadītāja redzamības laukā esošo tonēto sānu stiklu (vadītāja durvju (nodalījuma) un vadītājam blakus sēdošo pasažieru durvju vai pasažieru iekāpšanas durvju stiklu, kā arī stiklojuma starp vējstiklu un šīm durvīm) gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 50 %, ja transportlīdzekļa konstrukcija nodrošina, ka vadītājs, sēžot pie stūres, var redzēt atpakaļskata spoguļus caur vējstiklu. Ja vadītājs, sēžot pie stūres, var redzēt atpakaļskata spoguli (spoguļus) vienā vai abās pusēs caur dalīta sānu stikla daļu, tās stikla daļas gaismas caurlaidība, caur kuru redzams atpakaļskata spogulis (spoguļi), nedrīkst būt mazāka par 70 %." 30. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.2. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
31. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 3.3. koda A1 daļas 1) apakšpunktu attiecībā uz M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļu aprīkošanu ar atpakaļskata spoguļiem šādā redakcijā: "1) līdz 2010. gada 31. decembrim pirmo reizi reģistrēts transportlīdzeklis jāaprīko ar III klases spoguli vadītāja pusē un I klases spoguli vai III klases spoguli pasažiera pusē. Transportlīdzeklis jāaprīko ar III klases spoguļiem abās pusēs: - ja aizmugurējie stikli ir pārklāti ar gaismas caurlaidību pazeminošu materiālu vai aizkariem (žalūzijām); - ja M1 kategorijas transportlīdzeklis pielāgots labās puses kustībai;". 32. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 3.3. koda A1 daļā vārdu "piekabi" ar vārdiem "piekabi (puspiekabi)". 33. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.1.5. un 4.1.6. kodu šādā redakcijā: "4.1.5. Gaismas kūļa noliekuma regulēšanas ierīces A. Prasības A1. Ja automobilis, kas pirmo reizi reģistrēts, sākot ar 2012. gada 1. janvāri, aprīkots ar galveno lukturu gaismas kūļa noliekuma manuālās korekcijas ierīci, tai jādarbojas un jābūt darbināmai, vadītājam atrodoties vadītāja sēdeklī. Ja transportlīdzeklis aprīkots ar lokizlādes vai gaismu izstarojošu diožu lukturiem, jādarbojas galveno lukturu gaismas kūļa noliekuma automātiskās korekcijas ierīcei, ja šādu ierīci paredzējis izgatavotājs. Transportlīdzeklim, kuram atbilstības novērtēšana veikta individuāli, galveno lukturu gaismas kūļa noliekuma korekcijas ierīcei jāatbilst prasībām, kādas tika piemērotas, veicot atbilstības novērtēšanu. Gaismas kūļa noliekuma automātiskās korekcijas ierīces kļūmes vai bojājuma indikatoram mēraparātu panelī jāizslēdzas pēc transportlīdzekļa motora iedarbināšanas vai kustības uzsākšanas. Kļūmi sistēmas darbībā nedrīkst uzrādīt kļūmes vai bojājuma indikators vai OBD, kam pieslēdzas, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko saskarni. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
4.1.6. Galveno lukturu tīrīšanas ierīce (ja obligāta) A. Prasības A1. Ja automobilis, kas pirmo reizi reģistrēts, sākot ar 2012. gada 1. janvāri, aprīkots ar lokizlādes lukturiem, automobilim jābūt galvenā luktura tīrīšanas ierīcei, ja tās uzstādīšanu paredzējis transportlīdzekļa izgatavotājs. Galvenā luktura tīrīšanas ierīcei jādarbojas. Transportlīdzeklim, kuram atbilstības novērtēšana veikta individuāli, lokizlādes vai gaismu izstarojošu diožu lukturu tīrīšanas ierīcei jāatbilst prasībām, kādas tika piemērotas, veicot atbilstības novērtēšanu. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
34. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.2.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Gabarītlukturiem vai kontūrgaismas lukturiem jādarbojas un jābūt aprīkotiem ar gaismas avotu. Dienas gaitas lukturiem jādarbojas, ja tie ir ieslēdzami. Gabarītlukturos, kontūrgaismas lukturos vai dienas gaitas lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja luktura gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes. Gabarītlukturiem, kontūrgaismas lukturiem vai dienas gaitas lukturiem jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem." 35. Izteikt 1. pielikuma II sadaļā 4.2.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
36. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.2.3. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 37. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.2.3. koda A1 daļā tekstu "Skaits un krāsa - dienas gaitas lukturi Automobiļiem un autobusiem, kas pirmo reizi reģistrēti, sākot ar 2014. gada 1. janvāri, jābūt uzstādītiem diviem baltu gaismu izstarojošiem dienas gaitas lukturiem [RL]. Pārējiem automobiļiem un autobusiem atļauts uzstādīt divus dienas gaitas [RL] lukturus, bet motocikliem, tricikliem vai kvadricikliem - vienu vai divus dienas gaitas lukturus." ar tekstu "Skaits un krāsa - dienas gaitas lukturi Automobiļiem atļauts uzstādīt divus dienas gaitas [RL] lukturus, bet motocikliem, tricikliem vai kvadricikliem - vienu vai divus dienas gaitas lukturus." 38. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.3.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Bremžu lukturiem jādarbojas, jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem un aprīkotiem ar gaismas avotu. Bremžu lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja luktura gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes." 39. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.3.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
40. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.3.3. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 41. Izteikt 1. pielikuma II sadaļā 4.4.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Virzienrādītāju lukturiem vai pagriešanās gaismas lukturiem jādarbojas un jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem un aprīkotiem ar gaismas avotu. Virzienrādītāju lukturos vai pagriešanās gaismas lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja luktura gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes." 42. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.4.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
43. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.4.2. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
44. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.4.3. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 45. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.4.3. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
46. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.5.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Aizmugurējiem miglas lukturiem jādarbojas un jābūt aprīkotiem ar gaismas avotu. Priekšējiem miglas lukturiem jādarbojas, ja tie ir ieslēdzami. Priekšējos un aizmugurējos miglas lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes. Priekšējiem un aizmugurējiem miglas lukturiem jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem." 47. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.5.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
48. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.6.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Atpakaļgaitas lukturiem jādarbojas, jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem un aprīkotiem ar gaismas avotu. Atpakaļgaitas lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja luktura gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes." 49. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.6.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
50. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.6.2. koda A1 daļā tekstu "Novietojums Ja transportlīdzeklim ir divi atpakaļgaitas lukturi, tiem jābūt uzstādītiem aizmugurē simetriski attiecībā pret tā garenplakni. Sānos uzstādītajiem papildus atpakaļgaitas lukturiem [AR] jābūt novietotiem transportlīdzekļa aizmugurējā daļā. Atpakaļgaitas lukturu uzstādīšanas augstums norādīts 4.6.2.1. attēlā. Viena atpakaļgaitas luktura gadījumā jāievēro tā uzstādīšanas augstums." ar tekstu "Novietojums Ja transportlīdzeklim ir divi atpakaļgaitas lukturi [AR], tiem jābūt uzstādītiem transportlīdzekļa aizmugurē simetriski attiecībā pret tā garenplakni. Sānos uzstādītajiem papildu atpakaļgaitas lukturiem [AR] jābūt novietotiem transportlīdzekļa aizmugurējā daļā. Atpakaļgaitas lukturu [AR] uzstādīšanas augstums norādīts 4.6.2.1. attēlā. Ja transportlīdzeklim ir viens atpakaļgaitas lukturis [AR], tam jābūt uzstādītam transportlīdzekļa aizmugurē, ievērojot uzstādīšanas augstumu." 51. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.6.2. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
52. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.6.3. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
53. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.7.1. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Aizmugurējās reģistrācijas numura zīmes apgaismojuma lukturiem jādarbojas, jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem un aprīkotiem ar gaismas avotu. Aizmugurējās reģistrācijas numura zīmes apgaismojuma lukturos jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām kvēlspuldžu vai diožu, ja luktura gaismu izstaro vairākas vienlaikus degošas kvēlspuldzes vai gaismu izstarojošas diodes." 54. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.7.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
55. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 4.8.2. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 56. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.8.2. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
57. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.11. koda A1 daļu šādā redakcijā: "A1. Visiem vadiem jābūt droši un atbilstoši nostiprinātiem. Vadiem, izņemot "Masas" vadu, jābūt izolētiem. Vadu izolācija nedrīkst būt bojāta, ciktāl par to iespējams pārliecināties. Luktura savienojumam ar elektroiekārtu jānodrošina tā atbilstoša darbība. Vadi nedrīkst saskarties ar transportlīdzekļa daļu šķautnēm, karstām vai rotējošām transportlīdzekļa daļām vai ar ceļa virsmu." 58. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.11. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
59. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 4.12. koda A1 daļas pirmo rindkopu šādā redakcijā: "M, N, O kategorijas transportlīdzekļiem atļauts uzstādīt grozāmos lukturus (darba lukturus), kas izmantojami tehnoloģiskā procesa nodrošināšanai tumšajā diennakts laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos. Šā pielikuma I nodaļas 3. punktā noteiktajiem transportlīdzekļiem atļauts uzstādīt vienu prožektora tipa lukturi un grozāmos lukturus (darba lukturus), kas izmantojami darba procesa nodrošināšanai tumšajā diennakts laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos. Konkrētajām papildu gaismas ierīcēm jābūt ieslēdzamām un izslēdzamām ar atsevišķu slēdzi." 60. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 5.2.2. koda B daļu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
61. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 5.2.3. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 62. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 5.2.3. koda A3 daļas otro rindkopu šādā redakcijā: "M1 kategorijas transportlīdzekļiem, kas pirmo reizi reģistrēti, sākot ar 2018. gada 1. janvāri, jādarbojas riepu spiediena kontroles sistēmai, ja tādu paredzējis izgatavotājs. Mēraparātu panelī jādarbojas kļūmes vai bojājuma indikatoram, tam jāizslēdzas pēc transportlīdzekļa motora iedarbināšanas vai kustības uzsākšanas. Kļūmi sistēmas darbībā nedrīkst uzrādīt kļūmes vai bojājuma indikators vai OBD, kam pieslēdzas, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko saskarni. Transportlīdzeklim, kuram atbilstības novērtēšana veikta individuāli, riepu spiediena kontroles sistēmai jāatbilst prasībām, kādas tika piemērotas, veicot atbilstības novērtēšanu." 63. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 5.2.3. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
64. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 5.3.1., 5.3.2., 5.3.3., 5.3.4. un 5.3.5. kodu šādā redakcijā: "5.3.1. Mehāniskais atsperojums un stabilizators A. Prasības A1. Nav pieļaujama transportlīdzekļa aprīkošana ar atsperojumu vai stabilizatoru, kas nav paredzēts konkrētajam transportlīdzeklim un kura uzstādīšanai mainītas tā stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukcija. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar konstrukcijā paredzēto stabilizatoru. Uz transportlīdzekļa vienas ass pretējās pusēs nav pieļaujams uzstādīt atšķirīgas konstrukcijas vai izmēra atsperojumu. Lokšņu atsperojumā lokšņu skaitam abās ass pusēs jābūt vienādam. Lokšņu atsperu skavām jābūt nostiprinātām nekustīgi. Loksnes nedrīkst pārvietoties viena attiecībā pret otru. Starp atsperes vijumiem aizliegts uzstādīt gājienu ierobežojošus elementus. A2. Transportlīdzekļa atsperojumam vai stabilizatoram jābūt bez plaisām, lūzumiem, ievērojamiem korozijas bojājumiem vai remontmetinājumiem. Atsperojums vai stabilizators nedrīkst būt ievērojami zaudējis funkcionālās īpašības nolietojuma dēļ. A3. Atsperojuma vai stabilizatora stiprinājumos pie rāmja, tilta sijas vai virsbūves nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. Stabilizatora savienojumā ar balstiekārtas detaļu nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. A4. Aizliegts remontēt atsperojumu vai stabilizatoru, kādu no tiem metinot, lodējot, kniedējot, presējot, deformējot vai kā citādi ietekmējot šo detaļu stiprību, izņemot gadījumus, ja šādu remonta tehnoloģiju paredz izgatavotājs. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
5.3.2. Amortizatori A. Prasības A1. Nav pieļaujama transportlīdzekļa aprīkošana ar amortizatoru, kas nav paredzēts konkrētajam transportlīdzeklim un kura uzstādīšanai mainīta stiprinājuma vieta vai balstiekārtas konstrukcija. Uz transportlīdzekļa vienas ass pretējās pusēs nav pieļaujams uzstādīt atšķirīgas konstrukcijas un izmēru amortizatorus. A2. Amortizatoram jābūt hermētiskam, darba kārtībā un bez bojājumiem. Amortizatoram jābūt aprīkotam ar paredzēto aizsargapvalku. A3. Amortizatora stiprinājumos pie rāmja, tilta sijas vai virsbūves nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. Ja amortizators nav piestiprināts visās tā stiprinājuma vietās, uzskata, ka amortizatora nav. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
5.3.3. Torsioni, balstiekārtas sviras, balstrāmis A. Prasības A1. Nav pieļaujama transportlīdzekļa aprīkošana ar torsioniem, balstiekārtas svirām vai balstrāmi, kas nav paredzēts konkrētajam transportlīdzeklim un kuru uzstādīšanai mainītas stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukcija. Nav pieļaujama motocikla aprīkošana ar vienpleca svārstsviru, kas nav paredzēta konkrētajam motociklam vai kuras uzstādīšanai mainītas stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukcija. A2. Torsioniem, motocikla vienpleca svārstsvirai, balstiekārtas svirām vai balstrāmim jābūt bez plaisām, lūzumiem, deformācijām, ievērojamiem korozijas bojājumiem vai bojājumiem, kas ietekmē detaļas funkcionalitāti, stiprību vai riteņu ģeometriju. A3. Torsionu, motocikla vienpleca svārstsviras vai balstiekārtas sviru stiprinājumos pie rāmja, balstrāmja vai virsbūves nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. Torsionu, motocikla vienpleca svārstsviras vai balstiekārtas sviru savienojumā ar balstiekārtas detaļu nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. Sailentblokos, gultņojumā vai buksēs nav pieļaujami bojājumi vai palielinātas brīvkustības. Nav atļauts aizstāt izgatavotāja paredzētus elastīgos stiprinājumus ar neelastīgiem. A4. Aizliegts remontēt (atjaunot) torsionus, motocikla vienpleca svārstsviru, balstiekārtas sviras vai balstrāmi, kādu no tiem metinot, lodējot, kniedējot, presējot, deformējot vai kā citādi ietekmējot šo detaļu stiprību, izņemot gadījumus, ja tādu remonta tehnoloģiju paredz izgatavotājs. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
5.3.4. Balstiekārtas šarnīri A. Prasības A1. Balstiekārtas šarnīriem jābūt bez plaisām, lūzumiem, deformācijām vai ievērojamiem korozijas bojājumiem, kā arī bojājumiem, kas ietekmē to funkcionalitāti, stiprību vai riteņu ģeometriju. Balstiekārtas šarnīros nav pieļaujama palielināta radiālā brīvkustība. Balstiekārtas šarnīros aksiālā brīvkustība pieļaujama, ja tādu paredzējis izgatavotājs. Balstiekārtas šarnīram jābūt atbilstoši nostiprinātam un stiprinājumam jābūt nodrošinātam pret atskrūvēšanos. Putekļusargiem jābūt bez bojājumiem un atbilstoši nostiprinātiem. A2. Balstiekārtas detaļu savstarpējos savienojumos nav pieļaujams izmantot šarnīrus, kas nav pasargāti no apkārtējās vides tiešas iedarbības, izņemot gadījumus, ja tādus paredzējis izgatavotājs. A3. Uz transportlīdzekļa vienas ass pretējās pusēs jābūt uzstādītiem vienādas konstrukcijas izgatavotāja paredzētiem balstiekārtas šarnīriem. A4. Aizliegts remontēt (atjaunot) balstiekārtas šarnīrus, tos metinot, lodējot, kniedējot, presējot, deformējot vai kā citādi ietekmējot šo detaļu stiprību, izņemot gadījumus, ja tādu remonta tehnoloģiju paredz izgatavotājs. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
5.3.5. Pneimatiskā balstiekārta A. Prasības A1. Nav pieļaujama transportlīdzekļa aprīkošana ar pneimatiskās balstiekārtas elementu, kas nav paredzēts konkrētajam transportlīdzeklim vai kura uzstādīšanai mainītas tā stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukcija. Uz transportlīdzekļa vienas ass pretējās pusēs nav pieļaujams uzstādīt atšķirīgas konstrukcijas vai izmēru pneimatiskās balstiekārtas gaisa spilvenus. A2. Pneimatiskās balstiekārtas elementiem jābūt hermētiskiem, bez to darbību ietekmējošiem bojājumiem (piemēram, mehāniska bojājuma rezultātā redzamu kordu) vai pārveidojumiem. A3. Pneimatiskās balstiekārtas gaisa spilvena stiprinājumos pie rāmja, tilta sijas vai virsbūves nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības vai stiprinājumus ietekmējoši bojājumi. A4. Aizliegts remontēt pneimatiskās balstiekārtas elementus, tos metinot, lodējot, kniedējot, līmējot, deformējot vai kā citādi ietekmējot šo detaļu stiprību, izņemot gadījumus, ja tādu remonta tehnoloģiju paredz izgatavotājs. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
65. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "6. GRUPA. ŠASIJA UN TAI PIESTIPRINĀTĀS SASTĀVDAĻAS". 66. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.2. koda tabulas B2 daļas ailē, uz kuru attiecas novērtējums "2", vārdu "sastādvaļas" ar vārdu "sastāvdaļas". 67. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A2 daļu šādā redakcijā: "A2. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar izgatavotāja paredzēto degvielas tvertni (gāzes balonu). Degvielas tvertne (gāzes balons) nedrīkst būt bojāta, deformēta vai korodējusi. Degvielas tvertnei (gāzes balonam) jābūt atbilstoši nostiprinātai un aprīkotai ar uzpildes atveri nosedzošu vāciņu. Stiprinājuma elementi nedrīkst būt deformēti, korodējuši vai vaļīgi. Aizliegti degvielas tvertnes (gāzes balona) pārveidojumi, kas palielina tās ietilpību. Nav pieļaujama degvielas (gāzes) noplūde no degvielas tvertnes (gāzes balona)." 68. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
69. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.4. kodā vārdu "piekabe" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "piekabe (puspiekabe)" attiecīgā locījumā. 70. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.4. koda A1 daļas trešo un ceturto rindkopu šādā redakcijā: "M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļi drīkst būt aprīkoti ar sertificētu un marķētu frontālās aizsardzības sistēmu (piemēram, aizsargrežģi, papildu buferi). Par frontālās aizsardzības sistēmu netiek uzskatīta konstrukcija, kas paredzēta tikai transportlīdzekļa lukturu aizsardzībai un kuras masa nepārsniedz 0,5 kg, vai priekšējie drošības stieņi, kas uzstādīti zem bufera un neizvirzās uz priekšu tālāk par bufera kontūru. Paaugstinātas pārgājības automobiļi, kas pirmo reizi reģistrēti līdz 2016. gada 31. decembrim, un kokvedēji drīkst būt aprīkoti ar nesertificētu un nemarķētu frontālās aizsardzības sistēmu (aizsargrežģi, papildu buferi u. tml.). Frontālās aizsardzības sistēmas (aizsargrežģi, papildu buferi u. tml.) konstrukcijai, novietojumam un stiprinājumam jāatbilst šā pielikuma 6.2.9. koda prasībām." 71. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.6. koda A2 daļas pirmo un otro rindkopu šādā redakcijā: "Aizliegts izmantot pašizgatavotas sakabes ierīces, mainīt sakabes ierīces konstrukciju vai uzstādīt sakabes ierīci mehāniskajam transportlīdzeklim, kuru izgatavotājs nav paredzējis piekabes (puspiekabes) vilkšanai. Sakabes ierīces parametriem jāatbilst piekabes (puspiekabes), kam tā uzstādīta, pilnajai masai. Skrūvjsavienojumiem jābūt atbilstoši nospriegotiem. Kniedētajiem savienojumiem jābūt bez bojājumiem. Sakabes ierīces vai jūgstieņa stiprinājumā nav pieļaujamas palielinātas brīvkustības. Sakabes ierīces vai jūgstieņa stiprinājuma vietām pie rāmja vai virsbūves nedrīkst būt stiprību ietekmējoši korozijas bojājumi. Rāmja šķērssijai, pie kuras stiprinās sakabes ierīce, nedrīkst būt remontmetinājumu." 72. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.6. koda A3 daļas sesto rindkopu šādā redakcijā: "Transportlīdzekļu sakabes ierīcēs nedrīkst būt palielināta brīvkustība." 73. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.1.6. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
74. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.1. koda A2 daļu šādā redakcijā: "A2. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam atbilstoši reģistrācijas apliecībā noradītajam transportlīdzekļa veidam (piemēram, borti, statnes, grīda, tents). Kabīnes, virsbūves vai kravas nodalījuma sastāvdaļām nedrīkst būt stiprību ietekmējoši mehāniski bojājumi, korozijas bojājumi, deformācijas vai konstrukcijas pārveidojumi. Kabīnes, virsbūves vai kravas nodalījuma sastāvdaļām nedrīkst būt mehāniski bojājumi, korozijas bojājumi, deformācijas vai konstrukcijas pārveidojumi, kas veido asas šķautnes vai bīstamus izvirzījumus un varētu būt bīstami citiem satiksmes dalībniekiem. Kabīnē vai virsbūvē nedrīkst būt izgatavotāja neparedzētas atveres, pa kurām salonā var ieplūst izplūdes gāzes vai izmeši." 75. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.1. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
76. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.3. kodu šādā redakcijā: "6.2.3. Durvis, pārsegi, rokturslēgi, aizslēgi, fiksatori A. Prasības A1. Transportlīdzekļa vadītāja, pasažieru un rezerves durvīm, kā arī motora pārsegam jābūt aprīkotam ar izgatavotāja paredzētajiem atvēršanas mehānismiem, rokturiem, slēgierīcēm un fiksatoriem. Durvīm un pārsegiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem eņģēs, viegli jāatveras, jāaizveras un jāfiksējas. Kravas transportlīdzekļiem ar furgona tipa virsbūvi pakaļējām durvīm jābūt aprīkotām ar ierīcēm to noturēšanai atvērtā stāvoklī. A2. Deformācijas, mehāniski bojājumi, korozijas bojājumi vai konstrukcijas pārveidojumi nedrīkst veidot asas malas vai bīstamus izvirzījumus, kas varētu apdraudēt citus satiksmes dalībniekus. Deformācijas, mehāniski bojājumi, korozijas bojājumi vai konstrukcijas pārveidojumi nedrīkst negatīvi ietekmēt durvju vai pārsegu stiprību vai izturību. A3. Vadītāja durvju vai vadītāja nodalījuma stiklu pacelšanas-nolaišanas mehānismam jānodrošina stikla pacelšana un nolaišana vismaz līdz pusei no izgatavotāja paredzētā stikla pacelšanas un nolaišanas diapazona. A4. Kravas nodalījuma slēgierīcēm un to fiksācijas elementiem jābūt droši nostiprinātiem, bez bojājumiem un darba kārtībā. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
77. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.9. koda A2 un A3 daļu šādā redakcijā: "A2. Transportlīdzeklim zem durvju ailes apakšējās malas atļauts uzstādīt sānu aizsargstieņus. Sānu aizsargstieņi nedrīkst būt izvirzīti vairāk par 10 cm ārpus blakus esošās virsbūves daļas kontūrām. A3. Transportlīdzekļa salonā nedrīkst būt transportlīdzekļa vadīšanu apgrūtinoši vai vadītāju un pasažierus straujas bremzēšanas vai sadursmes gadījumā apdraudoši elementi. Transportlīdzekļa iekšējam aprīkojumam jābūt pienācīgi nostiprinātam. Transportlīdzekļa salonā aiz pirmās sēdekļu rindas atļauts uzstādīt drošības loku, kas paredzēts vadītāja vai pasažiera pasargāšanai transportlīdzekļa apgāšanās brīdī (turpmāk - drošības loks). Drošības loks vai tā daļas nedrīkst traucēt drošības sistēmu (SRS) darbību, transportlīdzekļa izgatavotāja uzstādīto drošības jostu lietošanu, ierobežot vadītāja redzamības lauku vai traucēt pirmās rindas sēdekļu regulēšanu izgatavotāja paredzētajā regulēšanas diapazonā. Drošības lokam jābūt nostiprinātam pie virsbūves vai rāmja ar skrūvētu vai metinātu savienojumu. Uzstādot drošības loku, nav atļauts izmainīt transportlīdzekļa izgatavotāja uzstādīto drošības jostu stiprinājumus. Uzstādot drošības loku, papildus transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētajām drošības jostām atļauts uzstādīt šo noteikumu prasībām neatbilstošas drošības jostas (piemēram, drošības jostas ar centrālo sprādzi). Drošības karkasu atļauts uzstādīt tikai sporta automobilim. Sporta automobiļa drošības lokam vai karkasam jāatbilst sporta homologācijas tehniskajām prasībām." 78. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.9. koda A7 daļu šādā redakcijā: "A7. No šajā apakšpunktā minētā aprīkojuma nedrīkst noplūst jebkāds šķidrums, izņemot ūdeni." 79. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.9. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
80. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 6.2.11. koda B daļas tabulā vārdu "piekabes" ar vārdu "puspiekabes". 81. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 7. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "7. GRUPA. CITS APRĪKOJUMS". 82. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 7.11. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
83. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 8. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "8. GRUPA. APKĀRTĒJĀS VIDES APDRAUDĒJUMI". 84. Aizstāt 1. pielikuma II sadaļas 8.2.1.2. kodā vārdus "Dotā apakšpunkta prasības neattiecas uz divtaktu motoriem" ar vārdiem "L kategorijas transportlīdzekļiem un transportlīdzekļiem, kuri aprīkoti ar divtaktu motoriem, gāzveida emisijas kontroli neveic". 85. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 8.2.2.2. kodu šādā redakcijā: "8.2.2.2. Dūmainība Transportlīdzekļiem, kuri pirmo reizi reģistrēti pirms 1980. gada 1. janvāra, un L kategorijas transportlīdzekļiem dīzeļmotoru atgāzu kontroli neveic. A. Prasības A1. Dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto. Ja transportlīdzeklim nav nosakāma izgatavotāja noteiktā koeficienta k vērtība un tas pirmo reizi reģistrēts, sākot ar 2017. gada 1. janvāri, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7. Ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts laikposmā no 2008. gada 1. jūlija līdz 2016. gada 31. decembrim, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 1,5. Ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2008. gada 30. jūnijam, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 3,0 motoriem ar turbopūti vai 2,5 motoriem bez turbopūtes. Ja transportlīdzekļa atgāzu izplūdes sistēma aprīkota ar papildu cieto daļiņu filtru, dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7. Ja izgatavotāja noteiktā atgāzu absorbcijas koeficienta k robežvērtība konkrētajam transportlīdzeklim ir lielāka par šajā apakšpunktā minēto robežvērtību, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto. "EuroVI/6" dīzeļmotoru atgāzu mērījumus brīvā paātrinājuma režīmā atļauts neveikt, ja OBD, kam pieslēdzas, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko saskarni, neuzrāda kļūmi izplūdes emisiju kontroles sistēmas darbībā. A2. Motoram, motora sistēmām, agregātiem vai atgāzu izplūdes sistēmai jābūt atbilstošā tehniskā kārtībā. Eļļas līmenim motorā jāatbilst izgatavotāja paredzētajam līmenim. Motora kloķvārpstas apgriezieniem jāatbilst izgatavotāja noteiktajiem apgriezieniem. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
86. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 8.4.1. kodu šādā redakcijā: "8.4.1. Šķidrumu noplūdes A. Prasības A1. Nav pieļaujama šķidruma (izņemot ūdeni) noplūde no transportlīdzekļa vai tā sastāvdaļām, kas varētu atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz vidi vai radīt draudus citu ceļu satiksmes dalībnieku drošībai. Prasība neattiecas uz šķidrumiem, kas jau minēti šo noteikumu citos kodos. B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
87. Aizstāt aiz 1. pielikuma II sadaļas 9.11.1. koda B daļas tabulas tekstu "A. Prasības A1. Prasības autobusiem, kuru atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 100 km/h" ar tekstu "9.13. Prasības autobusiem, kuru atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 100 km/h A. Prasības". 88. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas B daļas tabulā 9.12.3. kodu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
89. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 10. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "10. GRUPA. TAKSOMETRI". 90. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 10.3. koda B daļas tabulu šādā redakcijā: "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
91. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 11. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "11. GRUPA. OPERATĪVIE TRANSPORTLĪDZEKĻI". 92. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 12. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "12. GRUPA. TRANSPORTLĪDZEKĻI BĪSTAMO KRAVU PĀRVADĀJUMIEM". 93. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 13. grupas nosaukumu šādā redakcijā: "13. GRUPA. ETMK TRANSPORTLĪDZEKĻI". 94. Izteikt 1. pielikuma II sadaļas 13. grupas ievaddaļas ceturto teikumu šādā redakcijā: "RS sertifikātu neizsniedz, ja 1.6., 7.9., 7.10. kodā vai kādā no 13. grupas kodiem tiek atzīmēts novērtējums "1"." 95. Izteikt 2. pielikuma 3P.1. tabulu šādā redakcijā: "3P.1. tabula Minimālie kontroles līnijas un vārtu izmēri
96. Izteikt 4. pielikuma 6. punkta "a" apakšpunktu šādā redakcijā: "(a) N2(a) (3,5 līdz 12 t) ". 97. Izteikt 4. pielikuma 6. punkta "e" apakšpunktu šādā redakcijā: "(e) M2(a) (>9 sēdvietas(b), līdz 5 t) ". 98. Izteikt 4. pielikuma 8. punkta "b" apakšpunktu šādā redakcijā: "b) Eiropas Kopienas atļaujas numurs(c) (Regula (EK) Nr. 1072/2009 un Regula (EK) Nr. 1073/2009): _________________________________________". 99. Aizstāt 4. pielikuma 10. punkta ailes nosaukumu "Pārbaudīts(4)" ar "Pārbaudīts(d)". 100. Aizstāt 4. pielikuma 10. punkta ailes nosaukumu "Neatbilst(5)" ar "Neatbilst(e)". 101. Izteikt 4. pielikuma 10. punkta 0) apakšpunktu šādā redakcijā: "0) Identifikācija(f)". 102. Izteikt 4. pielikuma zemsvītras piezīmes (atsauces) šādā redakcijā: "(a) Transportlīdzekļa kategorija saskaņā ar Direktīvas 2014/47/ES 2. pantu. (b) Sēdvietu skaits, ieskaitot vadītāja sēdekli (reģistrācijas apliecības S.1. punkts). (c) Ja šī informācija ir pieejama. (d) "Pārbaudīts" nozīmē, ka ir pārbaudīts vismaz viens vai vairāki šīs grupas elementi, kas norādīti Direktīvas 2014/47/ES II vai III pielikumā, un trūkumi nav konstatēti vai konstatētie trūkumi ir maznozīmīgi. (e) Neatbilstīgie elementi, kuros ir konstatēti būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi, ir norādīti otrā pusē. (f) Pārbaudes un bojājumu novērtēšanas metodes saskaņā ar Direktīvas 2014/47/ES II vai III pielikumu." Ministru prezidents A. K. Kariņš Satiksmes ministrs T. Linkaits |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|