Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 664 Rīgā 2017. gada 7. novembrī (prot. Nr. 55 27. §) Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi"Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu un Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 103. nr.) šādus grozījumus: 1. Papildināt 20.1. apakšpunktu aiz vārdiem "Nacionālā veselīgo pašvaldību tīkla dalībniece" ar vārdiem "vai tās iestāde, kura veic vietējās sabiedrības veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumus". 2. Papildināt 22. punkta ievaddaļu aiz vārda "darbības" ar vārdiem "prioritārajās veselības jomās - sirds un asinsvadu slimības, onkoloģiskās slimības, bērnu (sākot no perinatālā un neonatālā perioda) veselība un psihiskā veselība". 3. Izteikt 23. un 24. punktu šādā redakcijā: "23. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz 15 procentus no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā kopējā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā finansējuma, un tās ietvaros ir attiecināmas: 23.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata vai ieceļot pretendentu valsts civildienesta ierēdņa amatā ar rīkojumu, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi; 23.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 22.2., 22.3., 22.4., 22.5., 22.6. un 22.7. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas radušās uz darba līguma pamata vai ieceļot pretendentu valsts civildienesta ierēdņa amatā ar rīkojumu, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi; 23.3. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas. 24. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā kopējā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas: 24.1. konsultantu un ekspertu izmaksas, kas saistītas ar veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna izstrādi un aktualizēšanu un kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktos nodokļus; 24.2. izmaksas par informācijas izplatīšanu sabiedrībai un pašvaldībām attiecībā uz veselības veicināšanas un slimību profilakses plānu, tai skaitā informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas." 4. Izteikt 28. un 29. punktu šādā redakcijā: "28. Šo noteikumu 22.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums ir vismaz 13 procentu no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas: 28.1. izmaksas, kas saistītas ar sabiedrības veselības pētījumu tehniskās specifikācijas izstrādi, sadarbību ar ārpakalpojuma sniedzēju, sabiedrības veselības pētījumu īstenošanu, nodevumu izvērtēšanu (ekspertīzi) un datu analīzi, kā arī informācijas izplatīšanu par sabiedrības veselības pētījumiem un to rezultātiem, tai skaitā informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas; 28.2. sabiedrības veselības pētījumu īstenošanas, informācijas izplatīšanas, konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar sabiedrības veselības pētījumu veikšanu un kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktos nodokļus. 29. Šo noteikumu 22.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma un ietver konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktos nodokļus." 5. Izteikt 32. punktu šādā redakcijā: "32. Šo noteikumu 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30. un 31. punktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās izmaksas, tai skaitā: 32.1. šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās uz darba līguma pamata vai ieceļot pretendentu valsts civildienesta ierēdņa amatā ar rīkojumu, veido projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas; 32.2. šo noteikumu 23.3. apakšpunktā un 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30. un 31. punktā minētās izmaksas, kā arī šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, veido projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas, un šīs piegāžu un pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas, ja tās radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus." 6. Papildināt 34. punkta ievaddaļu aiz vārda "darbības" ar vārdiem "prioritārajās veselības jomās - sirds un asinsvadu slimības, onkoloģiskās slimības, bērnu (sākot no perinatālā un neonatālā perioda) veselība un psihiskā veselība". 7. Izteikt 35. un 36. punktu šādā redakcijā: "35. Šo noteikumu 34.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi, un tās finansējums nepārsniedz: 35.1. šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam - piecus procentus no projekta kopējā finansējuma; 35.2. šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam - summu, ko aprēķina ar minimālo izmaksu bāzi 24 426 euro gadā, pieskaitot 0,64 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas. 36. Šo noteikumu 34.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējā finansējuma, un tās ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi." 8. Aizstāt 38. punkta ievaddaļā vārdus un skaitli "no finansējuma, kas projektam aprēķināts atbilstoši šo noteikumu 52. punktam" ar vārdiem un skaitļiem "apmērā no šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma". 9. Izteikt 41. punktu šādā redakcijā: "41. Šo noteikumu 35., 36., 37., 38., 39. un 40. punktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās izmaksas, tai skaitā: 41.1. šo noteikumu 35. un 36. punktā minētās izmaksas, kas radušās uz darba līguma pamata, veido projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas; 41.2. šo noteikumu 37., 38., 39. un 40. punktā minētās izmaksas, kā arī šo noteikumu 35. un 36. punktā minētās izmaksas, kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, veido projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas, un šīs piegāžu un pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas, ja tās radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus." 10. Aizstāt 43. punktā vārdus un skaitli "šo noteikumu 58.1. apakšpunktā minētajos attiecīgo projektu gada plānos" ar vārdiem "attiecīgajos projektu iesniegumos". 11. Aizstāt 44. punktā vārdus "kopējās noslodzes" ar vārdiem "normālā darba laika". 12. Izteikt 45. punktu šādā redakcijā: "45. Piegāžu un pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas, ja tās radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus." 13. Aizstāt 49. punktā skaitli "2022." ar skaitli "2023.". 14. Izteikt 50. un 51. punktu šādā redakcijā: "50. Sadarbības iestāde 9.2.4.2. pasākuma ietvaros organizē ierobežotas projektu iesniegumu atlases divās kārtās 9.2.4.2. pasākuma īstenošanas periodā šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanai 2017.-2020. gadā, bet ne vairāk kā 36 mēnešu periodam, un 2020.-2023. gadā, bet ne vairāk kā 36 mēnešu periodam, nodrošinot, ka konkrētais finansējuma saņēmējs šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanu otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros uzsāk tikai pēc tam, kad pabeigta šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros, tai skaitā: 50.1. pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros sadarbības iestāde uzaicinājumu nosūta mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanas spēkā, ja ir saskaņots 9.2.4.2. pasākuma pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas nolikums un ja atbildīgā iestāde atbilstoši šo noteikumu 53. punktam ir aprēķinājusi finansējuma sadalījumu un individuāli sasniedzamos iznākuma rādītājus pašvaldībām un iesniegusi sadarbības iestādei publicēšanai tās tīmekļvietnē; 50.2. otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros sadarbības iestāde uzaicinājumu nosūta līdz 2019. gada 1. aprīlim, ja ir saskaņots 9.2.4.2. pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas nolikums un ja atbildīgā iestāde atbilstoši šo noteikumu 53. punktam ir aprēķinājusi finansējuma sadalījumu un individuāli sasniedzamos iznākuma rādītājus pašvaldībām un iesniegusi sadarbības iestādei publicēšanai tās tīmekļvietnē; 50.3. katrai projektu iesniegumu atlases kārtai plāno pusi no šo noteikumu 12.2. apakšpunktā noteiktā finansējuma, un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējumu palielina par pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējuma atlikumu un koriģē atbilstoši šo noteikumu 13. punktā noteiktajam attiecināmo izmaksu apjoma ierobežojumam. 51. Specifiskā atbalsta pasākumu projektu iesniegumu vērtēšanā sadarbības iestāde uzaicina darbam projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā: 51.1. 9.2.4.1. pasākuma ietvaros - balsstiesīgo locekļu statusā atbildīgās iestādes, Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjus, kas nepārstāv 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmēju vai sadarbības partneri, un novērotāja statusā vadošās iestādes pārstāvi; 51.2. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros - balsstiesīgo locekļu statusā atbildīgās iestādes, Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjus, kas nepārstāv 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmēju, un novērotāja statusā vadošās iestādes pārstāvi." 15. Papildināt noteikumus ar 52.10. apakšpunktu šādā redakcijā: "52.10. aprēķinātais finansējums šo noteikumu 54.2. un 54.3. apakšpunktā minētajām pašvaldībām samazināms par 50 procentiem." 16. Papildināt noteikumus ar 52.1 punktu šādā redakcijā: "52.1 9.2.4.2. pasākuma projekta iesniedzējs atbilstoši šo noteikumu 9.1.2. un 9.2.2. apakšpunktam projekta iesniegumā plāno un sasniedz individuālus iznākuma rādītājus, kas noteikti atbilstoši finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas teritorijā aprēķinātajam unikālo iedzīvotāju skaitam, kuri iekļaujami šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajās īpaši atbalstāmajās mērķa grupās, piemērojot šādu minimālo koeficientu: 52.1 1. 0,17 - šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem, kuru iedzīvotāju skaits, kas dzīvo teritorijās ārpus pilsētām ar iedzīvotāju blīvumu zem 50 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, ir 20 procenti vai mazāk; 52.1 2. 0,20 - šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem, kuru iedzīvotāju skaits, kas dzīvo teritorijās ārpus pilsētām ar iedzīvotāju blīvumu zem 50 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, ir vairāk par 20 procentiem; 52.1 3. šo noteikumu 52.8. apakšpunktā minētajā gadījumā koeficientu nosaka proporcionāli aprēķinātā attiecināmo izmaksu finansējuma samazinājumam, ko piemēro papildus šo noteikumu 52.1 1. un 52.1 2. apakšpunktā minētajiem koeficientiem; 52.1 4. 0,50 - šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam šo koeficientu piemēro papildus šo noteikumu 52.1 1., 52.1 2. un 52.1 3. apakšpunktā minētajiem koeficientiem." 17. Izteikt 53. un 54. punktu šādā redakcijā: "53. Atbildīgā iestāde ne vēlāk kā divas darbdienas pirms uzaicinājuma nosūtīšanas attiecīgās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros atbilstoši šo noteikumu 52. un 52.1 punktam aprēķina un, ja nepieciešams, aktualizē finansējuma sadalījumu un individuāli sasniedzamos iznākuma rādītājus pašvaldībām un nosūta minēto informāciju sadarbības iestādei. Sadarbības iestāde minēto informāciju divu darbdienu laikā publicē tās tīmekļvietnē. 54. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs izstrādā un īsteno projektu par šādām pašvaldībām: 54.1. par pašvaldībām, kas neatbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam; 54.2. par pašvaldībām, kas atbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, bet nav iesniegušas atsevišķu projekta iesniegumu; 54.3. par pašvaldībām, kas atbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, bet projekta iesniegums tika noraidīts vai pašvaldība atteikusies no apstiprinātā projekta īstenošanas." 18. Svītrot 55. punktu. 19. Izteikt 56. punkta ievaddaļu šādā redakcijā: "56. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses plānu, kurā paredz visaptverošu pieeju veselības veicināšanas pasākumu īstenošanai, tai skaitā attiecībā uz normatīvā regulējuma izmaiņām un starpsektoru sadarbību, izstrādā līdz 2017. gada 1. jūlijam. Ja nepieciešams, bet ne retāk kā reizi gadā plānu aktualizē, pamatojoties uz iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu, veselības riska faktoru un teritoriālo analīzi, Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam un Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas izstrādāto veselības veicināšanas pārskatu un ņemot vērā veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzības ietvaros konstatētos faktus. Plāns ietver:". 20. Aizstāt 57. punktā vārdus un skaitļus "Slimību profilakses un kontroles centra izstrādātajiem teritoriju veselības profiliem un 9.2.4.1. pasākuma projekta 2017. gada darba plānam (attiecas tikai uz šo noteikumu 58.1. apakšpunktā minēto projekta gada plānu), ko 9.2.4.1. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs izstrādā 15 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un nosūta publicēšanai sadarbības iestādes tīmekļvietnē" ar vārdiem "un Slimību profilakses un kontroles centra izstrādātajiem teritoriju veselības profiliem". 21. Izteikt 58. punktu šādā redakcijā: "58. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka informācija par projektā paredzētajiem pasākumiem un darbībām ir pieejama vietējai sabiedrībai, jo īpaši vietējām biedrībām, nodibinājumiem un ārstniecības iestādēm, tai skaitā publicēta pašvaldības vai tās iestādes tīmekļvietnē, kura veic vietējās sabiedrības veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumus." 22. Izteikt 60. punkta ievaddaļu šādā redakcijā: "60. Finansējuma saņēmēji projekta iesniegumā nodrošina vienmērīgu finansējuma plānošanu, paredzot, ka katrā pilnā projekta kalendāra gadā tiek apgūts:". 23. Papildināt 61. punktu aiz vārdiem "pastāvīgo locekļu statusā" ar vārdiem "ar balsstiesībām". 24. Aizstāt 62. punktā vārdu "ceturksnī" ar vārdu "pusgadā". 25. Izteikt 63. un 64. punktu šādā redakcijā: "63. Ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 1,5 milj. euro, tā plānošanas un ieviešanas kontrolei finansējuma saņēmējs izveido vadības un kontroles komisiju, kuras sastāvā uzaicina Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjus, kā arī sadarbības iestādes pārstāvi novērotāja statusā. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs projekta vadības un kontroles komisijā papildus uzaicina Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvi. Vadības un kontroles komisijas sanāksmes organizē ne retāk kā reizi ceturksnī. 64. Nodrošinot šo noteikumu 22.7. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzību: 64.1. 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri līdz kārtējā gada 1. aprīlim sagatavo 9.2.4.1. pasākuma projekta uzraudzības pārskatu par iepriekšējo gadu, apkopojot slimību profilakses un veselības veicināšanas pasākumu rezultātu aprakstus un efektivitātes un ietekmes izvērtējumus; 64.2. 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri veic 9.2.4.2. pasākuma projekta ietvaros īstenoto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu efektivitātes ikgadējo starpnovērtējumu, tai skaitā: 64.2.1. pamatojoties uz informāciju, ko 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmēji snieguši atbilstoši šo noteikumu 64.5. apakšpunktam, un sadarbības iestādei pieejamo informāciju, analizē īstenoto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu atbilstību projektu iesniegumiem, īstenošanas efektivitātes un ietekmes novērtējumu, kā arī veic pasākumu izmaksu un konstatēto neatbilstoši veikto izmaksu apjomu salīdzinājumu starp projektiem; 64.2.2. veic izlases veida pārbaudes par veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu atbilstību šo noteikumu 56.5. apakšpunktā minētajām vadlīnijām; 64.2.3. reizi divos gados atbilstoši indikatoru datu pieejamībai veic iedzīvotāju veselības uzvedības un veselības riska faktoru indikatoru uzraudzību; 64.3. 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi projekta veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumiem un projekta dokumentācijai 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem šo noteikumu 64.2. apakšpunktā noteiktā pienākuma izpildei; 64.4. sadarbības iestāde nodrošina piekļuvi informācijai par 9.2.4.2. pasākuma projektiem 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem šo noteikumu 64.2.1. apakšpunktā noteiktā pienākuma izpildei; 64.5. 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmējs sagatavo un līdz kārtējā gada 1. martam iesniedz 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējam informāciju par katra projekta ietvaros īstenotā veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākuma īstenošanas efektivitātes un ietekmes novērtējumu par iepriekšējo gadu atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam." 26. Izteikt 66.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "66.2. par šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajām mērķa grupām - atbilstošo atbalstu saņēmušo unikālo personu skaits;". 27. Papildināt noteikumus ar VII nodaļu šādā redakcijā: "VII. Noslēguma jautājumi 68. Finansējuma saņēmējs atbilstoši šo noteikumu 52.1 3. apakšpunktam var iesniegt sadarbības iestādē grozījumus projektā, koriģējot individuāli sasniedzamo iznākuma rādītāju. 69. Finansējuma saņēmējs, kas atbilst šo noteikumu 20.2. apakšpunktam, atbilstoši šo noteikumu 52.1 4. apakšpunktam var iesniegt sadarbības iestādē grozījumus projektā, koriģējot individuāli sasniedzamo iznākuma rādītāju. 70. Finansējuma saņēmējs, kas atbilst šo noteikumu 20.2. apakšpunktam, atbilstoši šo noteikumu 54.3. apakšpunktam pēc atbildīgās iestādes uzaicinājuma iesniedz sadarbības iestādē grozījumus projektā, palielinot attiecināmā finansējuma apjomu." 28. Svītrot 1. pielikumu. 29. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā: "2. pielikums Pārskats par projekta īstenošanu
Kopsavilkums par gada ietvaros veikto pasākumu īstenošanu13, efektivitāti un ietekmi (līdz 1000 vārdiem)14 Piezīmes. 1 Numurē pasākumus. 2 Norāda atbilstoši: 1 - psihiskā veselība; 2 - atkarību izplatības mazināšana; 3 - fiziskā aktivitāte; 4 - veselīgs uzturs; 5 - seksuālā un reproduktīvā veselība; 6 - slimību profilakse četru prioritāro jomu ietvaros. 3 Norāda atbilstoši: 1 - slimību profilakses pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai; 2 - veselības veicināšanas pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai. 4 Pasākuma nosaukumu norāda atbilstoši projekta pieteikumam. 5 Norāda atbilstoši: 1 - lekcija/seminārs; 2 - fizisko aktivitāšu nodarbības (piemēram, nūjošana, vingrošana, peldēšana, skriešana); 3 - publisks pasākums (piemēram, sporta diena); 4 - nometne; 5 - atbalsta grupa/grupu nodarbība; 6 - ekskursija; 7 - komplekss pasākums (ietver gan teorētisku, gan praktisku sadaļu un/vai vairākus pasākumu veidus); 8 - cita veida pasākums. 6 Norāda pasākumu plānošanā un īstenošanā piesaistītā personāla specialitāti (piemēram, uztura speciālists, fizioterapeits). 7 Apraksta pasākuma saturu, iekļaujot arī tēmu izklāstu (piemēram, (lekcija 7. klašu skolēniem) izpratnes veicināšanai par smēķēšanas negatīvo ietekmi uz veselību; (publisks pasākums) "Ģimenes sporta svētki" dažādu vecumu iedzīvotāju iesaistes veicināšanai kopīgās fiziskajās aktivitātēs - vieglatlētikas elementi, nūjošana, riteņbraukšana, spēka vingrinājumi, stafetes). 8 Ņemot vērā pasākuma veidu un specifiku (piemēram, vienreizējs pasākums, cikliski pasākumi, nometnes), norāda informāciju par: 1) pasākuma ilgumu (piemēram, stundas, dienu skaits); 2) nometnes tipu - "dienas" vai "diennakts" nometne; 3) biežumu (reižu skaits nedēļā/mēnesī (piemēram, nodarbības 2 reizes nedēļā)); ciklu skaitu gadā (piemēram, 3 nodarbību cikli gadā); pasākumu skaitu ciklā (piemēram, 8 nodarbības ciklā); 4) kopējo pasākumu skaitu gadā (piemēram, 24 nodarbības gadā). 9 Norāda atbilstoši: 1 - visi iedzīvotāji; 2 - iedzīvotāji, kuri dzīvo teritorijā ārpus pilsētām ar iedzīvotāju blīvumu zem 50 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru; 3 - trūcīgie un maznodrošinātie iedzīvotāji; 4 - bezdarbnieki; 5 - personas ar invaliditāti; 6 - iedzīvotāji, kas vecāki par 54 gadiem; 7 - bērni; 8 - pārējās riskam pakļautās iedzīvotāju grupas. 10 Norāda kopējo pasākuma dalībnieku skaitu, tai skaitā sadalījumā pa dzimumiem. Cikliskiem pasākumiem norāda vidējo dalībnieku skaitu 1 ciklā. 11 Norāda faktiskās pasākuma izmaksas. 12 Galvenos pasākuma rezultātus un efektivitātes izvērtējuma secinājumus apraksta, ņemot vērā šādus nosacījumus (līdz 300 vārdiem): 1) vai ir sasniegts plānotais mērķauditorijas apmērs; 2) kopējie secinājumi par dalībnieku apmierinātību ar pasākuma organizāciju (par saņemto informāciju dalībai pasākumā, pasākuma satura kvalitāti, telpu vai citas infrastruktūras atbilstību pasākuma veidam un dalībnieku skaitam, pasākuma ilguma atbilstību, lektora spēju kvalitatīvi pasniegt un skaidrot pasākuma tēmu, spēju sniegt risinājumus un modelēt problēmsituācijas); 3) secinājumi par dalībnieku vērtējumu iegūto zināšanu izmantošanai praksē; 4) kopējais pasākuma vērtējums - veiksmīgs; ir/nav ieteicams kā labās prakses piemērs; nepieciešami uzlabojumi; konkrētā pasākuma turpināšana/īstenošana nākotnē ir/nav ieteicama). Pasākuma novērtēšanai vēlams izmantot Veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna 2. pielikumu "Pasākuma novērtēšanas matrica"; 5) ieteikumi pasākuma īstenošanai nākotnē - īsumā aprakstīti konkrēti veicamie uzlabojumi pasākuma īstenošanā (ja tādi ir), secinājumi saistībā ar dalībnieku ierosinājumiem pasākuma īstenošanai nākotnē. 13 Norāda arī projekta plānošanā iesaistīto speciālistu kvalifikāciju un specialitāti. 14 Aprakstā ietver būtiskāko informāciju par gada ietvaros īstenoto pasākumu nozīmīgākajām problēmām, veicinošiem un traucējošiem faktoriem, kopējiem efektivitātes izvērtējuma secinājumiem un ieguvumiem, ilgtspējas nodrošināšanas iespējām un ietekmi." Ministru prezidents Māris Kučinskis Veselības ministre Anda Čakša |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|