Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 498

Rīgā 2017. gada 22. augustā (prot. Nr. 40 15. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākumu "Atkritumu reģenerācijas veicināšana" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums) vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir samazināt apglabājamo atkritumu daudzumu un attīstīt atkritumu reģenerāciju ar enerģijas atguvi no Latvijas Republikas teritorijā radītajiem atkritumiem.

3. Pasākuma mērķa grupa ir pašvaldības, pašvaldību iestādes un komersanti.

4.  Pasākuma uzraudzības rādītāji un to sasniedzamās vērtības:

4.1. iznākuma rādītājs – līdz 2023. gada 31. decembrim pasākuma ietvaros sasniedzamais atkritumu reģenerācijas ar enerģijas atguvi jaudas pieaugums atbalstītajos projektos ir 11 000 tonnas gadā;

4.2. rezultāta rādītājs – līdz 2023. gada 31. decembrim pārstrādātais un reģenerētais atkritumu daudzums attiecībā pret attiecīgajā gadā radīto atkritumu daudzumu ir 59 procenti;

4.3. horizontālā principa "Ilgtspējīga attīstība" uzraudzības rādītājs un tā sasniedzamā vērtība atbilst šo noteikumu 4.1. apakšpunktam.

5. Pasākumu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

7. Pasākuma īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 10 804 999 euro, tai skaitā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums – 9 184 249 euro un nacionālais finansējums (privātais finansējums un pašvaldību finansējums) – vismaz 1 620 750 euro.

8. Attiecināmais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektā plānotā kopējā attiecināmā finansējuma un nacionālais finansējums (privātais finansējums un pašvaldību finansējums) ir vismaz 15 procentu apmērā no projektā plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

II. Prasības projekta iesniedzējam

9. Pasākuma ietvaros projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kura:

9.1. sniedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sabiedrisko pakalpojumu;

9.2. sniedz siltumenerģijas apgādes sabiedrisko pakalpojumu vai pēc projekta infrastruktūras izveides sāks siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu.

10. Projekta iesniedzēja darbība atbilst Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas "E" sadaļas 38. nodaļai un pēc projekta infrastruktūras izveides projekta iesniedzējs sāks darbību atbilstoši "D" sadaļas 35. nodaļai.

11. Projekta iesniedzējam, kas sniedz šo noteikumu 9. punktā minētos sabiedriskos pakalpojumus, ir noslēgti šo noteikumu 12. un 13. punktā minētie pakalpojumu līgumi. Ja projekta iesniedzējs šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto pakalpojumu sāks sniegt tikai pēc projekta pabeigšanas, viņam ir jābūt noslēgtam šo noteikumu 14. punktā minētajam priekšlīgumam.

12. Kapitālsabiedrībai, kas sniedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sabiedrisko pakalpojumu, ir noslēgti pakalpojumu līgumi ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgajām pašvaldībām. Pakalpojumu līgumā nosaka:

12.1. pakalpojumu – sadzīves atkritumu apglabāšanu konkrētajā sadzīves atkritumu apglabāšanas poligonā;

12.2. prasību sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai nodrošinātu šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu izpildi atbilstoši pakalpojumam noteiktajām prasībām;

12.3. līguma darbības laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem un nepārsniedz 10 gadus;

12.4. sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas teritoriju;

12.5. sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;

12.6. iespējas saņemt atlīdzības jeb kompensācijas maksājumus – investīcijas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus kompensācijas aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī kompensācijas pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai;

12.7. atsauci uz Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr.  2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Komisijas lēmums Nr.  2012/21/ES).

13. Kapitālsabiedrība, kas sniedz siltumenerģijas apgādes sabiedrisko pakalpojumu – siltumenerģijas ražošanu vai siltumenerģijas pārvadi un sadali, vai siltumenerģijas tirdzniecību –, ar pašvaldību ir noslēgts pakalpojumu līgums par siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojumu sniegšanu. Pakalpojumu līgumā norāda:

13.1. konkrētus sniedzamos siltumenerģijas apgādes sabiedriskos pakalpojumus;

13.2. prasību siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai nodrošinātu šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu izpildi atbilstoši pakalpojumam noteiktajām prasībām;

13.3. līguma darbības laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem un nepārsniedz 10 gadus;

13.4. siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas teritoriju;

13.5. siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;

13.6. iespējas saņemt atlīdzības jeb kompensācijas maksājumus – investīcijas sabiedriskā siltumenerģijas apgādes pakalpojuma sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus kompensācijas aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī kompensācijas pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai;

13.7. atsauci uz Komisijas lēmumu Nr. 2012/21/ES.

14. Ja projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kas tikai pēc projekta infrastruktūras izveides sāks siltumenerģijas ražošanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, projekta iesniedzējam ar attiecīgo pašvaldību un siltumenerģijas apgādes sabiedriskā pakalpojuma sniedzēju, kas nodrošina siltumenerģijas pārvadi un sadali, un siltumenerģijas tirdzniecību, ir noslēgts priekšlīgums par saražotās siltumenerģijas iepirkšanu sabiedrisko pakalpojumu nodrošināšanai.

15. Projekta iesniedzējs nevar būt tāda kapitālsabiedrība, uz kuru ir attiecināma vismaz viena no šādām pazīmēm:

15.1. kapitālsabiedrība uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu uzkrāto zaudējumu dēļ ir zaudējusi vairāk nekā pusi no parakstītā kapitāla (uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm un visām pārējām pozīcijām, kuras pieņemts uzskatīt par daļu no kapitālsabiedrības pašu kapitāla, rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no parakstītā kapitāla);

15.2. kāds no kapitālsabiedrības dalībniekiem, kuram ir neierobežota atbildība par kapitālsabiedrības parādsaistībām, uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu uzkrāto zaudējumu dēļ ir zaudējis vairāk nekā pusi no grāmatvedības uzskaitē uzrādītā kapitāla;

15.3. kapitālsabiedrība ir saņēmusi glābšanas atbalstu un glābšanas atbalsta ietvaros saņemto aizdevumu nav atmaksājusi vai nav atsaukusi garantiju, vai ir saņēmusi pārstrukturēšanas atbalstu, un uz to joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns;

15.4. kapitālsabiedrībai, kas ir lielais komersants, pēdējos divus gadus parādsaistību un pašu kapitāla bilances vērtību attiecība ir pārsniegusi 7,5, kā arī kapitālsabiedrības procentu seguma attiecība, kas rēķināta pēc ieņēmumiem pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem, ir bijusi mazāka par 1,0;

15.5. kapitālsabiedrībai ar tiesas spriedumu pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tai uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tās saimnieciskā darbība ir izbeigta vai tā atbilst tiesību aktos maksātnespējas jomā  noteiktiem kritērijiem, lai tai pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.

16. Projekta iesniedzējam ir īpašuma vai turējuma tiesības vai apbūves tiesība uz nekustamo īpašumu, tai skaitā zemi, kurā tiks veiktas projektā paredzētās darbības, uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Īpašuma tiesības, turējuma tiesības vai apbūves tiesību uz nekustamo īpašumu nostiprina zemesgrāmatā līdz pirmā maksājuma pieprasījuma iesniegšanai sadarbības iestādē.

17. Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu saskaņā ar projekta iesniegumu atlases nolikuma prasībām un pievieno tam izmaksu un ieguvumu analīzi, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu 2014.–2020. gadam.

III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

18. Pasākuma ietvaros tiek atbalstīta tādu iekārtu izveide atkritumu reģenerācijai ar enerģijas atgūšanu (tai skaitā siltumenerģijas ražošanas kompleksu pārbūve):

18.1. kuru energoefektivitātes koeficients ir 0,65 vai augstāks;

18.2. kurās var reģenerēt no atkritumiem iegūtu kurināmo, kas atbilst normatīvajos aktos par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus, minētajai 191210. klasei un vismaz Latvijas standarta LVS EN 15359:2012 "Cietais reģenerētais kurināmais. Specifikācijas un klases" trešajai kvalitātes klasei attiecībā uz parametriem neto siltumspēja, hlors un dzīvsudrabs.

19. Pasākuma ietvaros sākotnējos ieguldījumus veic tādos materiālajos aktīvos kā ražošanas telpas, darbmašīnas, iekārtas un aprīkojums, kas ir ieguldījumi pamatlīdzekļos ar nosacījumu, ka:

19.1. iegādātie aktīvi ir jauni;

19.2. tos iekļauj finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamos ilgtermiņa ieguldījumus un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas tie paliek finansējuma saņēmēja īpašumā;

19.3. tie pēc noslēguma maksājuma veikšanas vismaz piecus gadus paliek Latvijas Republikas teritorijā.

20. Pasākuma ietvaros atbalsts netiek piešķirts:

20.1. no atkritumiem iegūtā kurināmā ražošanai;

20.2. darbībām, kas tiek veiktas ārpus iekārtu kompleksa atkritumu reģenerācijai ar enerģijas atguvi un iekārtām, kuru darbības rezultātā no atkritumiem iegūtais kurināmais netiek reģenerēts;

20.3. nekustamā īpašuma iegādei;

20.4. iekārtu izveidei, kurās tiks veikta no atkritumiem iegūtā kurināmā reģenerācija bez enerģijas atguves;

20.5. darbībām, kuru rezultātā no atkritumiem iegūtā kurināmā siltumenerģija netiks nodota centralizētajā siltumapgādes tīklā;

20.6. darbībām, kuru rezultātā tiek veikta bīstamo atkritumu reģenerācija.

21. Pasākuma ietvaros plāno tiešās attiecināmās izmaksas un neattiecināmās izmaksas.

22. Attiecināmas ir šādas izmaksas:

22.1. būvprojekta izstrādes izmaksas, būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas, kas veido sākotnējo ieguldījumu vērtību un kas saistītas ar projekta ietvaros veiktajām atbalstāmajām darbībām, nepārsniedzot 10 procentus no projekta iesniegumā plānotās būvdarbu līguma summas;

22.2. projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas izstrādes izmaksas, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes un aktualizācijas izmaksas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas un energosertifikāta izstrādes izmaksas, kā arī saistītās tehnisko specifikāciju izstrādes izmaksas;

22.3. būvdarbu izmaksas, ieskaitot infrastruktūras izbūves, esošās infrastruktūras pārbūves vai atjaunošanas izmaksas un projekta mērķu sasniegšanai paredzēto tehnoloģisko iekārtu iegādes, uzstādīšanas un ieregulēšanas izmaksas, ja uzstādīšanas un ieregulēšanas izmaksas veido tehnoloģisko iekārtu vērtību;

22.4. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

23. Šo noteikumu 22.1. un 22.2. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas kopā nepārsniedz 10 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

24. Pasākuma ietvaros attiecināms ir projekta attiecināmo izmaksu pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu jomā.

25. Pasākuma ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksas, kuras sedz projekta iesniedzējs:

25.1. izmaksas, kas šo noteikumu 22. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz šo noteikumu 23. punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus;

25.2. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās izmaksas;

25.3. izdevumi būvprojektēšanai, autoruzraudzībai un būvuzraudzībai, kas kopā pārsniedz 10 procentu no būvdarbu līguma summas;

25.4. izmaksas, kas radušās uz darba līguma pamata;

25.5. izmaksas par publicitātes nodrošināšanas darbībām, kas veiktas papildus obligātajām publicitātes prasībām, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.

26. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un var tikt izmantoti tikai ar projekta īstenošanu saistītu attiecināmo izmaksu segšanai. Līdzekļus neparedzētiem izdevumiem izlieto, ja attiecīgie neparedzētie izdevumi ir iepriekš saskaņoti ar sadarbības iestādi atbilstoši noslēgtajam līgumam.

27. Projekta ietvaros iepirkumus veic saskaņā ar publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasībām.

28. Īstenojot pasākumu, ir atbalstāma vides nosacījumu integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

29. Izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1303/2013), 65. panta 9. punktu ir attiecināmas no 2016. gada 11. maija.

IV. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

30. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

31. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

31.1. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Regulā (ES) Nr. 1303/2013 un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

31.2. ievieto savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

31.3. sedz projekta izmaksu pieaugumu no saviem līdzekļiem;

31.4. nodrošina, ka tā līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

31.5. nodrošina, ka projekta iesniegumā plānotie attiecināmajās izmaksās iekļautie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem;

31.6. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par finansējuma izlietojumu projektā, nodalot tā ietvaros veiktās darbības no citas saimnieciskās darbības;

31.7. nodrošina, ka nekustamais īpašums, kurā tiek veiktas projektā paredzētās darbības, ir projekta iesniedzēja īpašumā vai turējumā vai ir iegūta apbūves tiesība uz nekustamo īpašumu uz projekta īstenošanas laiku un vismaz pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

31.8. nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju un uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

31.9. nodrošina šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja uzskaiti vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

31.10. sniedz informāciju par enerģijas patēriņu pirms projekta īstenošanas un trīs gadus (katru gadu) pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

31.11. nodrošina, ka pirmo četru gadu periodā pēc noslēguma maksājuma veikšanas iekārtā reģenerētais atkritumu daudzums vidēji gadā ir vismaz projekta iesniegumā norādītā iznākuma rādītāja apmērā;

31.12. uzkrāj datus un pēc projekta pabeigšanas iesniedz sadarbības iestādē informāciju par horizontālā principa "Ilgtspējīga attīstība" rādītāju –jaunizveidotās darba vietas, kas veicina ilgtspējīgu vides saglabāšanu vai atjaunošanu ("zaļās" darba vietas) (ja attiecināms), – un rādītāju – ieguldītais finansējums ekoinovāciju jomā (ja attiecināms);

31.13. pirms noslēguma maksājuma veikšanas noslēdz ar pašvaldību līgumu par siltumenerģijas ražošanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu saskaņā ar šo noteikumu 13. punktā minētajiem nosacījumiem, ja pēc projekta infrastruktūras izveides tiks sākta siltumenerģijas ražošanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšana;

31.14. pēc noslēguma maksājuma veikšanas vismaz reizi gadā veic sertificētu testēšanu par tā kurināmā atbilstību šo noteikumu 18.2. apakšpunktā noteiktajām prasībām, kas iegūts no atkritumiem.

32. Ja finansējuma saņēmējs ražo siltumenerģiju, bet neveic tās pārvadi un sadali vai tirdzniecību centralizētajā siltumapgādes tīklā, finansējuma saņēmējs slēdz līgumu par tādas siltumenerģijas pārvadi un sadali un siltumenerģijas tirdzniecību centralizētajā siltumapgādes tīklā, kas saražota no atkritumiem iegūtā kurināmā reģenerācijas rezultātā. Līgumu slēdz uz termiņu, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas.

33. Pēc līguma noslēgšanas sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kas nepārsniedz 50 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.

34. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas katru gadu nodrošina, ka projekta ietvaros izveidotā iekārta atkritumu reģenerācijai ar enerģijas atguvi pastāvīgi tiek izmantota projektā noteikto mērķu sasniegšanai un nodrošina projektā norādītā iznākuma rādītāja vērtības sasniegšanu.

35. Finansējuma saņēmējs un sadarbības iestāde nodrošina, ka ar valsts atbalstu komercdarbībai saistīta projekta dokumentāciju glabā 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais valsts atbalsts komercdarbībai saskaņā ar šiem noteikumiem.

36. Atbalstu, kas piešķirts šo noteikumu ietvaros, drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Komisijas lēmumu Nr. 2012/21/ES citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros, par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu.

37. Projekta ietvaros izveidotajā iekārtā tiek reģenerēts no Latvijas Republikas teritorijā radītajiem atkritumiem iegūts kurināmais.

38. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:

38.1. finansējuma saņēmējs nepilda līgumu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

38.2. citos gadījumos, ko paredz līgums.

39. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards
 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 498Pieņemts: 22.08.2017.Stājas spēkā: 01.09.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 173, 31.08.2017. OP numurs: 2017/173.3
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Latvijas standarti
293173
01.09.2017
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva