Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 362

Rīgā 2017. gada 27. jūnijā (prot. Nr. 32 21. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība"

Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4. panta ceturto daļu
un Autoceļu lietošanas nodevas likuma 8. panta pirmo daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 89., 190. nr.; 2014, 133. nr.; 2017, 56. nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus "saimnieciskās darbības veicējs" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "uzņēmums" (attiecīgā locījumā).

2. Izteikt 4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2. vismaz 30 % no transportlīdzekļu vadītāju darba dienu pārbaužu kopējā skaita tiktu veiktas uz ceļiem un vismaz 50 % - tāda saimnieciskās darbības veicēja telpās, kurš atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1071/2009, ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK, 2. panta 4. punktā minētajai definīcijai (turpmāk - uzņēmums);".

3. Papildināt noteikumus ar 5.1 punktu šādā redakcijā:

"5.1 Novērtējot uzņēmuma riskus, šo noteikumu 3. punktā minētie dienesti ņem vērā šo noteikumu 5. pielikumā noteiktos riska novērtēšanas elementus. Minēto informāciju izmanto, lai rūpīgāk un biežāk pārbaudītu uzņēmumus ar augstu riska novērtējumu."

4. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 6. punktu šādā redakcijā:

"6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 3. aprīļa Direktīvas 2014/47/ES par Savienībā izmantotu komerciālo transportlīdzekļu tehniskajām pārbaudēm uz ceļiem un par Direktīvas 2000/30/EK atcelšanu."

5. Papildināt noteikumus ar 5. pielikumu (pielikums).

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Satiksmes ministra vietā -
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

 

Pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 27. jūnija
noteikumiem Nr. 362

"5. pielikums
Ministru kabineta
2011. gada 24. maija
noteikumiem Nr. 411

Riska novērtēšanas elementi

1. Riska novērtēšana ir pamats tādu transportlīdzekļu mērķtiecīgai atlasei, kurus ekspluatē uzņēmumi ar sliktiem rādītājiem transportlīdzekļu tehniskās apkopes un valsts tehniskās apskates prasību izpildē. Riska novērtēšanā ņem vērā gan valsts tehniskajās apskatēs, gan transportlīdzekļu tehniskajās kontrolēs uz ceļiem konstatētos rezultātus.

2. Lai novērtētu uzņēmuma risku, ņem vērā šādus rādītājus:

2.1. konstatēto trūkumu vai bojājumu skaits;

2.2. konstatēto trūkumu vai bojājumu smaguma pakāpe;

2.3. transportlīdzeklim veikto tehnisko kontroļu uz ceļiem vai valsts tehnisko apskašu skaits;

2.4. laika faktors.

3. Trūkumu vai bojājumu svērumu atbilstoši to smaguma pakāpei nosaka, izmantojot šādus smaguma koeficientus:

3.1. bīstams trūkums vai bojājums - koeficients 40;

3.2. būtisks trūkums vai bojājums - koeficients 10;

3.3. sīks trūkums vai bojājums - koeficients 1.

4. Uzņēmuma (transportlīdzekļa) stāvokļa izmaiņas pa gadiem atspoguļo, izmantojot šādus koeficientus (piemēro tikai vispārējā riska novērtējuma aprēķināšanai):

4.1.  1. gads (iepriekšējie 12 mēneši) - koeficients 3;

4.2.  2. gads (iepriekšējie 13-24 mēneši) - koeficients 2;

4.3.  3. gads (iepriekšējie 25-36 mēneši) - koeficients 1.

5. Riska novērtējumu aprēķina, izmantojot šādas formulas:

5.1. vispārējā riska novērtējums:

, kur

RR - vispārējā riska novērtējuma pakāpe;

DYi - trūkumu vai bojājumu kopējais skaits 1., 2. un 3. gadā;

DY11. gadā;

# - skaits;

DD - bīstami trūkumi vai bojājumi;

MaD - būtiski trūkumi vai bojājumi;

MiD - sīki trūkumi vai bojājumi;

C - pārbaudes (transportlīdzekļu tehniskās kontroles uz ceļiem vai valsts tehniskās apskates) 1., 2. un 3. gadā;

5.2. gada riska novērtējums:

, kur

AR - gada riska novērtējuma pakāpe;

# -  skaits;

DD - bīstami trūkumi vai bojājumi;

MaD - būtiski trūkumi vai bojājumi;

MiD - sīki trūkumi vai bojājumi;

C - pārbaudes (transportlīdzekļu tehniskās kontroles uz ceļiem vai valsts tehniskās apskates).

6. Gada riska novērtējuma pakāpi izmanto, lai novērtētu uzņēmuma attīstību pa gadiem.

7. Vispārējā riska novērtējuma pakāpi izmanto, lai klasificētu uzņēmumus (transportlīdzekļus), panākot šādu uzskaitē esošo uzņēmumu (transportlīdzekļu) sadalījumu:

7.1.  < 30 % zems risks;

7.2.  30-80 % vidējs risks;

7.3.  > 80 % augsts risks."

Satiksmes ministra vietā -
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 362Pieņemts: 27.06.2017.Stājas spēkā: 30.06.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 128, 29.06.2017. OP numurs: 2017/128.25
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
291875
30.06.2017
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"