Ministru kabineta ārkārtas sēdes protokols
Nr. 15
Rīgā 2017. gada 23. martā
Ministru kabineta ārkārtas sēdes
protokols
Sēdi vada
Ministru prezidents ‒ M.Kučinskis
Ar balsstiesībām piedalās:
Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs ‒
A.Ašeradens
Aizsardzības ministrs ‒ R.Bergmanis
Finanšu ministre ‒ D.Reizniece-Ozola
Iekšlietu ministrs ‒ R.Kozlovskis
Izglītības un zinātnes ministrs ‒ K.Šadurskis
Kultūras ministre ‒ D.Melbārde
Labklājības ministrs ‒ J.Reirs
Satiksmes ministrs ‒ U.Augulis
Tieslietu ministrs ‒ Dz.Rasnačs
Veselības ministre ‒ A.Čakša
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs ‒
K.Gerhards
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
Latvijas Bankas pārstāvis ‒ K.Vilerts
Ģenerālprokurors ‒ Ē.Kalnmeiers
Valsts kontroles pārstāve ‒ I.Freiberga
Valsts kancelejas direktora pienākumu izpildītāja, direktora
vietniece juridiskajos jautājumos, Juridiskā departamenta
vadītāja ‒ I.Gailīte
Protokolē
Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
Sēdi sāk plkst.9.00
Ar valsts budžeta likumprojektu
saistītie jautājumi
1.§
Rīkojuma
projekts "Par likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta
ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam" un likumprojekta
"Par valsts budžetu 2018.gadam" sagatavošanas
grafiku"
TA-428
______________________________________________________
(D.Reizniece-Ozola, B.Bāne, K.Šadurskis,
A.Ašeradens, J.Reirs, R.Kozlovskis, M.Kučinskis)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Ar valsts budžeta likumprojektu
saistītie jautājumi
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
2.§
Informatīvais
ziņojums "Par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
bāzi 2018., 2019. un 2020.gadam un bāzes izdevumos neiekļauto
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegto pasākumu
sarakstu"
TA-491
______________________________________________________
(J.Plūme, Dz.Rasnačs, Ē.Kalnmeiers, B.Bāne,
D.Reizniece-Ozola, K.Šadurskis, L.Liepiņa,
D.Lucaua, I.Vanaga, E.Baldzēns, K.Gerhards,
D.Melbārde, R.Kozlovskis, A.Čakša, A.Ašeradens,
U.Augulis, J.Reirs, I.Alliks, R.Bergmanis,
A.Salnājs, D.Ķezbere, M.Kučinskis)
1. Apstiprināt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
(turpmāk - ministrijas) valsts pamatbudžeta un valsts speciālā
budžeta bāzi 2018., 2019. un 2020.gadam (tajā skaitā valsts
pamatfunkciju īstenošanai un Eiropas Savienības politiku
instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto
projektu un pasākumu īstenošanai) saskaņā ar informatīvā ziņojuma
1.-4.pielikumu.
2. Pieņemt zināšanai, ka valsts speciālā budžeta bāze 2018. un
2019.gadam tiek apstiprināta atbilstoši likumam "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" un
2020.gadam atbilstoši likumā "Par vidēja termiņa budžeta
ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" 2019.gadam plānotajiem
apmēriem. Labklājības ministrijai atbilstoši Finanšu ministrijas
aktualizētajām makroekonomisko rādītāju un valsts sociālās
apdrošināšanas iemaksu prognozēm un noteiktajam termiņam
sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā precizēto valsts
speciālā budžeta bāzes aprēķinu 2018., 2019. un 2020.gadam, kā
arī priekšlikumus Labklājības ministrijas pamatbudžeta bāzes
2018., 2019. un 2020.gadam precizēšanai programmā 20.00.00
"Valsts sociālie pabalsti un izdienas pensijas" un
programmā 04.00.00 "Valsts atbalsts sociālajai
apdrošināšanai". Finanšu ministrijai atbilstoši šajā punktā
minētajam precizēt Labklājības ministrijas pamatbudžeta un valsts
speciālā budžeta bāzes izdevumus 2018., 2019. un 2020.gadam.
3. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas sniegto informāciju
par valsts pamatbudžeta bāzes izdevumos 2018., 2019. un
2020.gadam neiekļauto ministriju iesniegto pasākumu sarakstu
saskaņā ar informatīvā ziņojuma 5.pielikumu. Ministrijām
nepieciešamības gadījumā prioritāro pasākumu pieteikumus saskaņā
ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2018.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt Finanšu
ministrijā un Pārresoru koordinācijas centrā.
4. Atbalstīt Valsts prezidenta kancelejas priekšlikumu un
Finanšu ministrijai palielināt Valsts prezidenta kancelejas bāzes
izdevumus 2018.gadam 360 192 EUR apmērā Arajološas grupas
prezidentu neformālās tikšanās Rīgā organizēšanai.
5. Atbalstīt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu
padomes priekšlikumu un Finanšu ministrijai palielināt budžeta
resora "47. Radio un televīzija" budžeta bāzes
izdevumus 2018., 2019. un 2020.gadam 50 000 EUR apmērā ik gadu
Latvijas Radio Briseles korespondenta darbības nodrošināšanai un
2019. un 2020.gadam 144 000 EUR apmērā ik gadu Latvijas
Televīzijas Briseles korespondenta darbības nodrošināšanai.
6. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas priekšlikumu un Finanšu ministrijai palielināt Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas bāzes izdevumus
2018.gadam 75 280 EUR apmērā programmā 97.00.00 "Nozaru
vadība un politikas plānošana", lai nodrošinātu finansējumu
Latvijas Okupācijas muzeja likuma 6.panta ceturtajā daļā
noteiktās funkcijas veikšanai līdz 2018.gada 1.oktobrim.
7. Lai nodrošinātu Ministru kabineta 2015.gada 2.decembra
rīkojumā Nr.759 "Rīcības plāns personu, kurām nepieciešama
starptautiskā aizsardzība, pārvietošanai un uzņemšanai
Latvijā" (turpmāk - plāns) paredzēto pasākumu turpināšanu
2018., 2019. un 2020.gadā, atbalstīt Labklājības ministrijas
priekšlikumu un Finanšu ministrijai palielināt Labklājības
ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumus 2018., 2019. un
2020.gadam ik gadu 172 622 EUR apmērā, tai skaitā apakšprogrammā
07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības
nodrošināšana" 2018., 2019. un 2020.gadam ik gadu 147 115
EUR apmērā, tai skaitā izdevumus atlīdzībai 127 395 EUR apmērā (6
amata vietu uzturēšanai) un izdevumus precēm un pakalpojumiem 19
720 EUR apmērā un apakšprogrammā 97.01.00 "Labklājības
nozares vadība un politikas īstenošana" 2018., 2019. un
2020.gadam ik gadu 25 507 EUR apmērā, tai skaitā izdevumus
atlīdzībai 22 887 EUR apmērā (1 amata vietas uzturēšanai) un
izdevumus precēm un pakalpojumiem 2 620 EUR apmērā. Lai
nodrošinātu plānā paredzēto pasākumu turpināšanu 2018., 2019. un
2020.gadā, citām iesaistītām ministrijām divu nedēļu laikā
iesniegt Finanšu ministrijā informāciju par papildu nepieciešamo
finansējumu plāna pasākumu ietvaros izveidoto amata vietu
uzturēšanai, nepārsniedzot plānā paredzēto pasākumu finansējuma
apmēru 2017.gadam, un Finanšu ministrijai palielināt attiecīgo
ministriju bāzes izdevumus 2018., 2019. un 2020.gadam. Jautājumu
par papildu nepieciešamo finansējumu citu plānā paredzēto
pasākumu īstenošanai skatīt horizontāli likumprojekta "Par
vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam"
un likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
sagatavošanas procesā.
8. Ņemot vērā, ka Aizsardzības ministrijas budžeta bāzes
izdevumi 2018. un 2019.gadam nodrošina finansējumu 2% apmērā no
IKP, Aizsardzības ministrijai papildu nepieciešamo finansējumu
veikto kapitālieguldījumu uzturēšanai nodrošināt bāzes izdevumu
2018. un 2019.gadam ietvaros.
9. Lai nodrošinātu Aizsardzības ministrijas budžeta izdevumus
2% apmērā no IKP 2020.gadā, atbalstīt Aizsardzības ministrijas
pamatbudžeta bāzes izdevumu palielinājumu 2020.gadā par 78 943
042 EUR.
10. Aizsardzības ministrijai, ņemot vērā šī protokollēmuma
9.punktā minēto, divu mēnešu laikā iesniegt Finanšu ministrijā
informāciju par izdevumu palielinājuma 2020.gadā sadalījumu pa
pasākumiem un programmām/ apakšprogrammām, pievienojot
detalizētus izdevumu aprēķinus. Finanšu ministrijai pēc
attiecīgās informācijas saņemšanas precizēt Aizsardzības
ministrijas budžeta bāzes izdevumu sadalījumu 2020.gadam.
11. Atbalstīt bāzes izdevumu 2018., 2019. un 2020.gadam
palielināšanu Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta
apakšprogrammā 42.03.00 "Skolu jaunatnes Dziesmu un deju
svētki" 2018.gadā par 116 989 EUR, 2019.gadā par 146 058 EUR
un 2020.gadā par 4 641 751 EUR, lai nodrošinātu finansējumu XII
Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku īstenošanai XI
Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku finansiālā
nodrošinājuma līmenī. Izglītības un zinātnes ministrijai
sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Veselības ministriju un
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi līdz
2017.gada 1.jūnijam sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā
priekšlikumu par 2020.gadam plānotā finansējuma sadalījumu starp
svētku nodrošināšanā iesaistītajām institūcijām. Ja tiek pamatots
papildu finansējuma pieprasījums, jautājumu izskatīt Ministru
kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" sagatavošanas procesā.
12. Atbalstīt bāzes izdevumu 2018., 2019. un 2020.gadam
palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta
izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 06.00.00
"Pedagogu darba samaksas reformas ieviešanas
finansējums" 2018.gadam 1 836 668 EUR apmērā, 2019.gadam 3
682 143 EUR apmērā un 2020.gadam 3 682 143 EUR apmērā, lai
nodrošinātu finansējumu 50% apmērā Izglītības un zinātnes
ministrijai, Kultūras ministrijai, Iekšlietu ministrijai,
Veselības ministrijai un Zemkopības ministrijai to padotībā esošo
augstākās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas
palielinājumam. Finanšu ministrijai attiecīgi precizēt budžeta
resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā
pārdalāmais finansējums" programmas 06.00.00 "Pedagogu
darba samaksas reformas ieviešanas finansējums" bāzes
izdevumus 2018., 2019. un 2020.gadam. Minētais finansējums tiks
pārdalīts Izglītības un zinātnes ministrijai (2018.gadā - 1 108
980 EUR, 2019. un 2020.gadā - 2 217 959 EUR ik gadu), Kultūras
ministrijai (2018.gadā - 193 392 EUR, 2019. un 2020.gadā - 387
334 EUR ik gadu), Iekšlietu ministrijai (2018.gadā - 2 359 EUR,
2019. un 2020.gadā - 12 977 EUR ik gadu), Veselības ministrijai
(2018.gadā - 348 600 EUR, 2019. un 2020.gadā - 697 200 EUR ik
gadu) un Zemkopības ministrijai (2018.gadā - 183 337 EUR, 2019.
un 2020.gadā - 366 673 EUR ik gadu) pēc tam, kad attiecīgās
ministrijas nodrošinās atlikušo papildu nepieciešamo finansējumu
50% apmērā no nepieciešamajiem līdzekļiem augstākās izglītības
iestāžu pedagogu darba samaksas palielinājumam esošo valsts
budžeta līdzekļu ietvaros, pārskatot attiecīgās nozares
ministrijas bāzes izdevumus. Gadījumā, ja nepieciešamais
finansējums netiek rasts ministriju esošo līdzekļu ietvaros,
papildu finansējuma pieprasījumu izskatīt Ministru kabinetā
likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" sagatavošanas procesā.
13. Jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu Kultūras
ministrijas un Izglītības un zinātnes ministrijas profesionālās
izglītības kompetences centra funkciju īstenošanai pēc jaunā
statusa piešķiršanas izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta
"Par valsts budžetu 2018.gadam" un likumprojekta
"Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un
2020.gadam" sagatavošanas procesā.
14. Noteikt, ka 2020.gadā un turpmākajos gados tiek turpināta
Valsts meža dienesta un Valsts ieņēmumu dienesta kapacitātes
stiprināšana, tajā skaitā atlīdzības nodrošināšana, tam paredzot
finansējumu Zemkopības ministrijai 2 700 000 EUR apmērā ik gadu
un Finanšu ministrijai 1 300 000 EUR apmērā ik gadu.
15. Jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu Labklājības
ministrijas Valsts darba inspekcijas kapacitātes stiprināšanai,
tajā skaitā atlīdzības nodrošināšanai, izskatīt ēnu ekonomikas
apkarošanas pasākumu kontekstā gadskārtējā valsts budžeta
projekta sagatavošanas procesā.
16. Iekšlietu ministrijai pēc patvēruma meklētāju
izmitināšanas centra "Mucenieki" ēku pārbūves nodošanas
ekspluatācijā iesniegt Finanšu ministrijā informāciju par papildu
nepieciešamo finansējumu veikto kapitālieguldījumu uzturēšanas
izdevumiem. Finanšu ministrijai pēc attiecīgās informācijas
izskatīšanas precizēt Iekšlietu ministrijas bāzes izdevumus
2018., 2019. un 2020.gadam.
17. Jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu pabalsta
pēc katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem izmaksas
amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm nodrošināšanai
atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un
darbinieku atlīdzības likuma 25.panta ceturtajai daļai Iekšlietu
ministrijai 2019.gadā 31 469 992 EUR un 2020.gadā 2 360 249 EUR,
Tieslietu ministrijai 2019.gadā 6 335 982 EUR un 2020.gadā 469
332 EUR apmērā izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta "Par
valsts budžetu 2019.gadam" un likumprojekta "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2019., 2020. un 2021.gadam"
sagatavošanas procesā.
18. Jautājumu par finansējumu Satiksmes ministrijai zaudējumu
segšanai par abonētās preses piegādes pakalpojumiem skatīt
saskaņā ar Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu
atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 31.maija sēdē (prot. Nr.26
39.§ 6.12.apakšpunkts) dotajam uzdevumam likumprojekta "Par
vidējā termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam"
un likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
sagatavošanas procesā.
19. Jautājumu par papildu finansējumu Satiksmes ministrijai
2018.gadam 25 616 453 EUR apmērā valsts budžeta programmas
"Valsts autoceļu fonds" finansējuma palielināšanai
atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 20.decembra sēdes
protokollēmuma (prot. Nr.69 82.§) 4.1.apakšpunktā noteiktajam
skatīt likumprojekta "Par vidējā termiņa budžeta ietvaru
2018., 2019. un 2020.gadam" un likumprojekta "Par
valsts budžetu 2018.gadam" sagatavošanas procesā.
20. Pieņemt zināšanai tieslietu ministra nostāju, ka valsts
pamatbudžeta bāzes izdevumos 2018., 2019. un 2020.gadam ir
jāiekļauj finansējuma pieaugums 2017.gadā atbalstītajam
prioritārajam pasākumam "Tiesnešu un prokuroru atalgojuma
palielināšana" 2019.gadam - Tieslietu ministrijai 6 730 380
EUR, Satversmes tiesai 126 434 EUR un Prokuratūrai 5 925 609 EUR
apmērā, 2020.gadam - Tieslietu ministrijai 14 140 729 EUR,
Augstākajai tiesai - 628 504 EUR, Satversmes tiesai 265 642 EUR
un Prokuratūrai 12 449 956 EUR apmērā, lai nodrošinātu tiesnešu
un prokuroru mēnešalgas noteikšanas sistēmas pārskatīšanu.
Papildu finansējuma pieprasījumu skatīt Ministru kabinetā
likumprojekta "Par vidējā termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2018.gadam" sagatavošanas procesā.
21. Ņemot vērā tieslietu ministra sniegto informāciju,
Tieslietu ministrijai, Augstākajai tiesai, Ģenerālprokuratūrai un
Satversmes tiesai līdz 2017.gada 7.aprīlim iesniegt Finanšu
ministrijā informāciju par papildu nepieciešamo finansējumu
2018.gadam virs valsts pamatbudžeta bāzē iekļautā, lai
nodrošinātu 2017.gada prioritārajam pasākumam "Tiesnešu un
prokuroru atalgojuma palielināšana" nepieciešamo finansējumu
saistībā ar strādājošo vidējās darba samaksas pieaugumu
2016.gadā.
22. Pieņemt zināšanai tieslietu ministra priekšlikumu
jautājumu par finansējuma piešķiršanu Tieslietu ministrijai un
Iekšlietu ministrijai Valsts un pašvaldību institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 25.panta ceturtajā
daļā paredzētā pabalsta pēc katriem pieciem nepārtrauktas
izdienas gadiem izmaksas amatpersonām ar speciālajām dienesta
pakāpēm nodrošināšanai, kā arī jautājumu par finansējuma
palielināšanu Valsts probācijas dienestam noteikto funkciju
izpildei sakarā ar straujo probācijas klientu skaita pieaugumu
(papildsoda policijas kontrole aizstāšana ar probācijas
uzraudzību un probācijas uzraudzības termiņu pagarinājums
dzimumnoziedzniekiem) 2018.gadā 163 439 EUR, 2019.gadā 394 420
EUR, 2020.gadā 775 016 EUR apmērā izskatīt Ministru kabinetā
likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020. gadam" sagatavošanas procesā.
23. Pieņemt zināšanai, ka jautājums par Veselības ministrijai
papildu nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu diennakts
režīmā strādājošajām ārstniecības personām darba samaksu
atbilstoši normatīvajiem aktiem, skatāms Ministru kabinetā
likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020. gadam" sagatavošanas procesā, ņemot vērā
Ministru kabineta 2016.gada 1.novembra rīkojuma Nr.633 "Par
konceptuālo ziņojumu "Par Latvijas veselības aprūpes
sistēmas finansēšanas modeļa maiņu"" 4.punktā noteikto,
ka veselības aprūpe uzskatāma par prioritāro nozari.
24. Jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu sociālā
atbalsta programmas īstenošanai pedagogiem vecumā no 60 gadiem,
kuri skolu tīkla optimizācijas rezultātā zaudēs darbu, skatīt
Ministru kabinetā saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas
sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par vispārējās izglītības
pedagogu, kuri trīs gadus pirms pensionēšanās vecuma sasniegšanas
pašvaldību dibināto skolu likvidācijas vai reorganizācijas
gadījumā zaudē darbu, sociālā atbalsta sistēmas izveidi"
likumprojekta "Par vidējā termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2018.gadam" sagatavošanas procesā.
25. Ekonomikas ministrijai sagatavot starpnozaru prioritāro
pieprasījumu Tautsaimniecības mobilizācijas plānā paredzēto
prioritāro pasākumu īstenošanai un jautājumu izskatīt Ministru
kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam"
un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" sagatavošanas procesā.
26. Ekonomikas ministrijai divu nedēļu laikā sagatavot un
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par
iespējamiem risinājumiem subsidētā elektroenerģijas nodokļa
turpmākai piemērošanai.
27. Pieņemt zināšanai tieslietu ministra sniegto informāciju
par pabalsta palielināšanas nepieciešamību nacionālās pretošanās
kustības dalībniekiem un jautājumu izskatīt Ministru kabinetā
likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" sagatavošanas procesā.
28. Pieņemt zināšanai Latvijas izglītības un zinātnes
darbinieku arodbiedrības izteikto aicinājumu rast papildu
finansējumu pakāpeniskai pirmskolas pedagogu atalgojuma
nodrošināšanai no valsts budžeta un pedagogu darba samaksas
paaugstināšanas grafika nodrošināšanai.
29. Pieņemt zināšanai Latvijas izglītības un zinātnes
darbinieku arodbiedrības izteikto aicinājumu un ministrijām, jo
īpaši tām, kuru padotībā ir augstākās izglītības iestādes,
izvērtēt iespēju Eiropas Savienības fondu aktivitāšu ietvaros
nodrošināt finansējumu zinātnei.
30. Lai izpildītu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzības likuma 6.panta pirmajā, otrajā un
ceturtajā daļā noteikto par Saeimas ievēlēto, apstiprināto un
iecelto amatpersonu mēnešalgu aprēķināšanas koeficientiem un
Fiskālās disciplīnas likuma 31.panta trešās un sestās daļas
1.punktā noteikto par Fiskālās disciplīnas padomes locekļu
mēnešalgu aprēķināšanu, ministrijām, kuru budžetos šiem mērķiem
jānodrošina finansējums, ja nepieciešams, divu nedēļu laikā
iesniegt Finanšu ministrijā informāciju par papildu nepieciešamo
finansējumu 2018., 2019. un 2020.gadam virs valsts pamatbudžeta
bāzēs iekļautā minēto amatpersonu mēnešalgu nodrošināšanai likumā
noteiktajā apmērā, pievienojot detalizētus aprēķinus. Finanšu
ministrijai pēc attiecīgās informācijas saņemšanas precizēt
attiecīgo ministriju valsts budžeta bāzes izdevumus.
31. Ministrijām līdz 2017.gada 12.jūnijam iesniegt Finanšu
ministrijā aktualizētās prognozes 2018., 2019. un 2020.gadam
ieņēmumiem no valsts pamatbudžetā iemaksājamām valsts nodevām un
citiem maksājumiem no valsts institūciju sniegtajiem
pakalpojumiem un veiktās darbības.
32. Atļaut Finanšu ministrijai precizēt valsts budžeta bāzes
izdevumus:
32.1. ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums;
32.2. veicot tehniskus precizējumus un nepalielinot izdevumu
kopējo apjomu;
32.3. veicot izdevumu pārdali starp budžeta programmām/
apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām
kategorijām, nepalielinot kārtējo izdevumu kopējo apjomu,
vienlaikus ministrijām nodrošinot attiecīgajās budžeta
programmās/ apakšprogrammās paredzēto pamatfunkciju īstenošanu un
neveidojot maksājumu parādus;
32.4. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās
ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu
īstenošanai, veicot līdzekļu pārdali no budžeta resora "74.
Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
finansējums" programmā 80.00.00 "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentiem un pārējai
ārvalstu finanšu palīdzībai" plānotā finansējuma uz
attiecīgās ministrijas budžetu;
32.5. precizējot ministriju budžeta bāzes izdevumus no
ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, ieņēmumiem par
sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem,
budžeta izpildes procesā veicamajiem transfertiem, kā arī no
ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu un maksas pakalpojumu un
citu pašu ieņēmumu atlikumiem uz gada sākumu;
32.6. palielinot ministriju budžeta bāzes izdevumus par
uzturēšanas izdevumiem, kas rodas no Eiropas Savienības politiku
instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto
projektu ietvaros veiktajiem kapitālajiem ieguldījumiem un kas
turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem, ja projekts ir
pilnībā pabeigts un par to ir veikts galīgā norēķina maksājums,
ievērojot šādus nosacījumus:
32.6.1. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju projektu
uzturēšanai atbilstoši noslēgtiem līgumiem, citiem pamatojuma
dokumentiem un aprēķiniem, par valsts informācijas sistēmām
nepieciešamajiem uzturēšanas izdevumiem pievienojot Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu;
32.6.2. esošo amata vietu uzturēšana vai jaunu izveidošana ir
pieļaujama budžeta līdzekļu ietvaros, nepieprasot papildu
finansējumu un izmantojot ministrijā pieejamās vakantās amata
vietas.
33. Finanšu ministrijai, ņemot vērā aktuālākās prognozes
Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda,
Kohēzijas fonda, Eiropas Lauksaimniecības garantijas fonda,
Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas
Jūrlietu un zivsaimniecības fonda 2014.-2020.gada plānošanas
perioda projektu un pasākumu īstenošanā, izvērtēt budžeta resora
"74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
finansējums" programmā 80.00.00 "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentiem un pārējai
ārvalstu finanšu palīdzībai" plānotā finansējuma apjomu un
nepieciešamības gadījumā vienlaikus ar informatīvo ziņojumu par
prioritārajiem pasākumiem iesniegt priekšlikumus par
nepieciešamajām izmaiņām programmas finansējumā.
34. Valsts kancelejai uzaicināt Valsts prezidenta kancelejas,
Augstākās tiesas, Satversmes tiesas, Valsts kontroles, Nacionālās
elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Tiesībsarga biroja,
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas, Prokuratūras,
Tieslietu padomes, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas
Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Latvijas Darba devēju
konfederācijas un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības
pārstāvjus piedalīties Ministru kabineta sēdēs, izskatot ar
likumprojekta "Par valsts budžetu 2018.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018.,
2019. un 2020.gadam" sagatavošanu saistītos jautājumus,
savukārt Finanšu ministrijai minētajām institūcijām elektroniski
nosūtīt izskatīšanai iesniegtos materiālus.
35. Pieņemt zināšanai, ka satiksmes ministrs U.Augulis
nepiekrīt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu valsts
pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzes 2018., 2019. un
2020.gadam apstiprināšanai.
Sēdi slēdz plkst.11.40
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Valsts kancelejas direktora pienākumu
izpildītāja,
direktora vietniece juridiskajos jautājumos,
Juridiskā departamenta vadītāja Inese Gailīte