Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 134 Rīgā 2017. gada 22. martā (prot. Nr. 14 26. §) Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 14.0 versija)1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 14.0 versijā projekta "E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība" (turpmāk - projekts) aprakstu un projekta izmaksas 3 500 000 euro apmērā. 2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - centrs) iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk - 2.2.1.1. pasākums) ietvaros. 3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem. 4. Noteikt centru par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu. Ministru prezidents Māris Kučinskis Vides aizsardzības un
(Apstiprināts ar E-identitātes
un e-paraksta risinājumu attīstība
|
Nr. p. k. |
Rezultāta rādītājs |
Mērvienība |
Sākotnējā vērtība |
Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām |
Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām |
1. | Kopējais izlietotais laika zīmogu skaits (ar eID kartēm gadā) |
skaits |
528 836 |
634 603 |
740 370 |
2. | Platformas, kas atbalsta eID karšu autentifikāciju un e-parakstītu dokumentu apstrādi (atvērt, pārbaudīt vai parakstīt) |
skaits |
2 |
3 |
5 |
3. | Unikālie eID kartes turētāji, kuri vēršas klientu atbalsta dienestā (procenti gadā) |
% |
45 |
30 |
20 |
Projekta iznākuma rādītāji
Nr. p. k. |
Iznākuma rādītājs |
Mērvienība |
Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta sākuma |
Sasniedzamā vērtība projekta beigās |
1. | Pilnveidoti darbības procesi |
skaits |
6 |
13 |
2. | Ieviesta platforma |
skaits |
1 |
1 |
Projekta kopējais plānotais finansējuma apjoms ir 3 500 000 euro.
Projektu plānots īstenot 36 mēnešu laikā.
Izmaksas projekta ietvaros attīstīto risinājumu uzturēšanai veido eID pamata infrastruktūras uzturēšana (autentifikācijas un droša elektroniskā paraksta sertifikātu nodrošināšana eID kartē), integrācijas risinājumu uzturēšana, attīstība un e-pakalpojumu sniedzēju atbalsts un galalietotāju dokumentu parakstīšanās un pārbaudes risinājumu uzturēšana, attīstība un lietotāju atbalsts. Kopējās uzturēšanas izmaksas ir 2 299 000 euro gadā.
Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa1 (turpmāk - SAM) rezultāta rādītājos
Projekta ietvaros, ņemot vērā optimālo IKT risinājumu dzīvesciklu un nolietojumu, tiks veikta 2007.-2013. gada ES finanšu plānošanas periodā īstenotā PMLP projekta "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai" īstenotās eID karšu izsniegšanas (personalizācijas) infrastruktūras atjaunošana un pilnveidošana.
Projekts "E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība" veicinās SAM iznākuma rādītāju sasniegšanu, kas saistīti ar iedzīvotāju un komersantu izmantoto e-pakalpojumu pieaugumu, jo plānotā tehnoloģiskā platforma un attiecīgie pakalpojumi tiks uzlaboti izmantošanai valsts, pašvaldību institūcijās un privātajā sektorā kā pamats e-pakalpojumu lietotāju elektroniskai autentifikācijai, elektroniskā paraksta radīšanai un dokumentu aizsardzībai (laikzīmogošanai). Arī ērta laika zīmogu iegādes iespēja (pēc tam, kad ir izlietoti piešķirtie 120 bezmaksas laika zīmogi) un plānotā laika zīmoga zemā cena (par pašizmaksu) eID turētājiem varētu palielināt elektronisko dokumentu izmantošanas iespējas.
E-identitātes un e-paraksta risinājuma attīstība privātpersonām - eID karšu turētājiem - padarīs pieejamus projektus e-veselība, e-vēlēšanas, e-adrese, kā arī citus projektus, kuros e-identitāte pati par sevi nav pakalpojums, bet gan veids, kā saņemt publiskos pakalpojumus.
Projekta rezultāts sniegs ieguldījumu šādu 2.2.1. SAM rezultātu rādītāju sasniegšanā:
● iedzīvotāju īpatsvars, kas izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts un pašvaldību institūcijām;
● komersantu īpatsvars, kas izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts un pašvaldību institūcijām.
E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstības projekts ir vērsts uz kvalificētu uzticamības pakalpojumu platformas izstrādi eID karšu turētājiem un piemērošanu eIDAS regulas prasībām. Īstenojot to, radīsies būtiski sociālekonomiskie ieguvumi gan valsts iestādēm, gan sabiedrībai kopumā.
Projektam tika noteikti šādi sociālekonomiskie ieguvumi:
● palielinoties sabiedrības uzticībai drošai e-videi, palielināsies arī e-pakalpojumu gadījumu skaits un autentifikācijas ar eID kartēm gadījumu skaits. Projekta pārskata periodā, tas ir, līdz 2029. gadam, kopējie ieguvumi sasniegs 173,2 milj. euro (ietaupījums sabiedrībai, valsts iestādes klātienes apmeklējumu aizstājot ar e-pakalpojumu, un iestāžu ietaupījums klātienes klientu apkalpošanā);
● kopējais ieguvums no centralizētas drošas autentifikācijas platformas eID karšu turētājiem pārskata periodā aprēķināts aptuveni 21 milj. euro (ietaupījums no izmaksām, kuras rastos sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, izstrādājot individuālos drošas autentifikācijas risinājumus);
● ieguvums sabiedrībai no papildus elektroniski parakstītajiem dokumentiem projekta pārskata periodā ir 14,2 milj. euro (ietaupījums, samazinot papīra dokumentu apriti).
Pēc projekta pilnīgas ieviešanas sociālekonomiskie ieguvumi projekta pārskata periodā, tas ir, 10 gadu laikā pēc projekta īstenošanas, sasniegs 151,7 milj. euro, būtiski pārsniedzot projekta investīcijas (5,04 reizes) un tādējādi liecinot par projekta augsto pievienoto vērtību un īstenošanas lietderīgumu.
1 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskais atbalsta mērķis "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību"
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards