Ministru kabineta noteikumi Nr. 113
Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 30.
§)
Grozījumi
Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumos
Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās
nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas
kārtību"
Izdoti saskaņā ar
Korupcijas novēršanas
un apkarošanas biroja likuma 4. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta
noteikumos Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas
un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās
nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas
kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 154. nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 3. un 4. punktu šādā redakcijā:
"3. Konkurss notiek divās kārtās un ietver
pretendentu atlasi atbilstoši ārējos normatīvajos aktos
noteiktajām obligātajām prasībām, kā arī pretendenta
kvalifikācijas un amatam nepieciešamās pieredzes un zināšanu
izvērtēšanu.
4. Komisijas darbības laikā radītās vai saņemtās
informācijas statuss tiek noteikts Informācijas atklātības likumā
noteiktajā kārtībā."
2. Svītrot 9.1. apakšpunktā vārdus "un norises
vietu".
3. Svītrot 9.2. apakšpunktu.
4. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvarotie
pārstāvji piedalās komisijas sēdēs (izņemot sēdes, kurās tiek
izskatīti jautājumi, kas satur valsts noslēpumu) ar padomdevēja
tiesībām. Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvaroto pārstāvju
viedoklim ir ieteikuma raksturs."
5. Aizstāt 11. punktā vārdu "informāciju"
ar vārdiem "informāciju, kura pilnvarotajam pārstāvim ir
kļuvusi zināma konkursa norises laikā".
6. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:
"15. Lai pieteiktos konkursā, pretendents iesniedz
Valsts kancelejā šādus dokumentus:
15.1. pieteikuma vēstuli dalībai konkursā
(1. pielikums), norādot motivāciju un izvērstu redzējumu par
biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu
pilnveidošanu Latvijā (ne mazāk kā 350 vārdu);
15.2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (CV) atbilstoši
Europass CV standartam, kas pieejams tīmekļvietnē
www.europass.lv;
15.3. vismaz divas atsauksmes no iepriekšējām darbavietām
(norādot atsauksmes sniedzēju), kurās tas strādājis pēdējo triju
gadu laikā. Ja pretendents pēdējo triju gadu laikā ir strādājis
tikai vienā darbavietā, iesniedz vienu atsauksmi;
15.4. izglītību apliecinošu dokumentu kopijas;
15.5. valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju,
ja latviešu valoda nav dzimtā valoda un persona iepriekš nav
strādājusi Valsts valodas likuma 6. panta pirmajā daļā minētajās
institūcijās;
15.6. vismaz divu svešvalodu prasmi apliecinošus
dokumentus (piemēram, sertifikāts, apliecība vai diploms, ko
izsniegusi iestāde, kas īsteno licencētu izglītības programmu)
vai to kopijas, kas apliecina, ka pretendenta valodas prasmes ir
novērtētas vismaz B līmenī saskaņā ar Eiropas valodu pases
novērtējuma tabulu;
15.7. pretendenta pašrocīgi aizpildītu aptaujas lapu
saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra
noteikumu Nr. 21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju
klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi"
2. pielikumu. Pretendents pašrocīgi aizpildīto aptaujas lapu
un pašrocīgi rakstītu autobiogrāfiju ievieto atsevišķā slēgtā
aploksnē un iesniedz Valsts kancelejā personīgi, uz aploksnes
norādot "Aptaujas lapa"."
7. Svītrot 16. punktā vārdus "(tai skaitā
dokumentus, kas saistīti ar pretendenta korupcijas risku un
ietekmējamības risku pārbaudi, pildot biroja priekšnieka amata
pienākumus), kā arī lūgt veikt valodas zināšanu papildu
pārbaudi".
8. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:
"20. Ja komisija, šo noteikumu 17. punktā
minētajā kārtībā izvērtējot pretendentu atbilstību Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā
daļā noteiktajām prasībām, pieņem lēmumu konkursa otrajai kārtai
virzīt vienu vai vairākus pretendentus, konkursa komisijas
vadītājs vienas darbdienas laikā par to rakstiski informē
Ministru prezidentu un piecu darbdienu laikā - katru
pretendentu."
9. Papildināt noteikumus ar 20.1 punktu
šādā redakcijā:
"20.1 Ja komisija, šo noteikumu
17. punktā minētajā kārtībā izvērtējot pretendentu
atbilstību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma
4. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, pieņem lēmumu
noraidīt visus pretendentus:
20.1 1. tā lemj par konkursa izbeigšanu;
20.1 2. komisijas vadītājs iesaka Ministru
kabinetam atkārtoti izsludināt konkursu."
10. Izteikt 21. punktu šādā redakcijā:
"21. Par komisijas lēmumu noraidīt visus pretendentus
komisijas vadītājs vienas darbdienas laikā rakstiski informē
Ministru prezidentu un piecu darbdienu laikā - katru pretendentu.
Komisijas vadītājs, informējot Ministru prezidentu un
pretendentus par pieņemto lēmumu, pievieno skaidrojumu par katras
noraidīšanas iemesliem atbilstoši Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām
prasībām."
11. Svītrot 22. punkta ievaddaļā vārdu
"reputāciju".
12. Svītrot 22.3. apakšpunktu.
13. Izteikt 27. punktu šādā redakcijā:
"27. Komisijas vadītājs vienas darbdienas laikā pēc
komisijas lēmuma pieņemšanas par to rakstiski informē Ministru
prezidentu un piecu darbdienu laikā - katru
pretendentu."
14. Aizstāt 1. pielikumā vārdus "Redzējums par
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm,
attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā"
ar vārdiem "Izvērsts redzējums par Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja darbības prioritātēm, attīstību un
pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā (ne mazāk kā 350
vārdu)".
15. Aizstāt 2. pielikuma 2. punktā vārdu
"mācību" ar vārdu "izglītības".
16. Svītrot 2. pielikuma 6. punktā vārdus
"vismaz triju gadu".
17. Papildināt 2. pielikumu ar 11. punktu šādā
redakcijā:
"11.
|
Nevainojama reputācija |
Ņemot vērā komisijas rīcībā esošo un pretendenta
sniegto informāciju, komisija pārliecinās, vai pretendentam
ir nevainojama reputācija, t. i., vai nav konstatējami fakti
vai apstākļi, kas liecina, ka pastāv pretendenta
ietekmējamības riski, pildot Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja priekšnieka amata pienākumus |
Ir/nav"
|
18. Izteikt 3. pielikuma tabulu šādā redakcijā:
"Nr.
p. k.
|
Vērtējamā prasība
|
Vērtēšanas metode
|
Maksimālais punktu skaits
|
Vērtēšanas kritēriji
|
Maksimālais punktu skaits
kopā
|
Piešķirto punktu skaits
|
1. |
Pieredze vadošā amatā, vērtējot pretendenta
kompetences |
|
15
|
|
1.1. |
Orientācija uz
attīstību. Mērķtiecīga kvalifikācijas paaugstināšanas un
zināšanu papildināšanas iespēju izvērtēšana un aktīva dalība
dažādu veidu mācību un pieredzes apmaiņas pasākumos |
Komisija,
pamatojoties uz pārrunām par pretendenta pagātnes pieredzi un
pretendenta veikto situāciju analīzi, vērtē pretendentam
piemītošās vadības kompetences |
5
|
Pretendents mērķtiecīgi definē
personiskos attīstības mērķus, pamatojoties uz iestādes vai
struktūrvienības attīstības mērķiem. Pretendents regulāri un
apzināti ir apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan
Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes
vadības kompetenču jautājumos un profesionālajos
jautājumos |
5
|
|
3
|
Pretendents ir izmantojis
mācīšanās iespējas darba situācijās, apmeklējis mācību un
izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai
papildinātu zināšanas un prasmes profesionālajos
jautājumos |
0
|
Pretendents neuzskata par
nepieciešamu izvērtēt zināšanu un prasmju papildināšanas
iespējas |
1.2. |
Spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību.
Spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot informāciju un
uzņemoties atbildību par tiem
|
|
5
|
Pretendents ir pierādījis spēju
pieņemt nepopulārus lēmumus patstāvīgi un atbildīgi (tai
skaitā arī paaugstināta stresa situācijās, t. i., situācijās,
kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma
pieņemšanas rezultātu). Pretendents, izvērtējot riskus,
spējis pieņemt lēmumu arī situācijās, kad nav pilnīgas
informācijas |
5
|
|
3
|
Pretendents ir izmantojis
dažādas pieejas lēmumu pieņemšanai: konsultējies ar citiem
speciālistiem, iesaistījis ekspertus. Situācijā, kad ir bijis
mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas
rezultātu, pretendentam ir bijis nepieciešams augstākas
amatpersonas vai iestādes akcepts lēmuma pieņemšanai. Par
pieņemtā lēmuma pareizību ir pārliecināts, gatavs to
aizstāvēt |
0
|
Situācijās, kad nepieciešams
steidzami pieņemt lēmumu, pretendents ir uzņēmies atbildību
un pieņēmis lēmumu. Sākotnēji centies iegūt citu atbalstu un
izvairīties no nepopulāriem lēmumiem. Paļāvies uz citu
viedokli un gatavs viegli mainīt pieņemtos lēmumus |
1.3. |
Komandas vadīšana.
Prasme organizēt komandas darbu, lai nodrošinātu
iestādes mērķu sasniegšanu. Spēja veidot pozitīvu komandas
gaisotni, rūpēties par komandu un motivēt to kopīgo mērķu
sasniegšanai, tai skaitā nodrošinot atbalstošu vidi
darbinieku motivācijas stiprināšanai, snieguma
pilnveidošanai un profesionālās izaugsmes veicināšanai
|
|
5
|
Pretendentam ir pieredze
cilvēkresursu attīstības plānošanā iestādē vai
struktūrvienībā - ir iniciējis, plānojis cilvēkresursu
attīstību, kā arī nodrošinājis rezultatīvu un efektīvu
cilvēkresursu attīstības pasākumu ieviešanu. Pretendentu
raksturo padoto iedvesmošana un aizraušana kopīgam darbam,
tai skaitā analizējot dažādas darbinieku motivēšanas
iespējas, mācību vajadzības, veicinot padoto iniciatīvu,
iesaistot lēmumu pieņemšanā, vienlaikus uzņemoties pilnu
atbildību par komandas darba rezultātiem |
5
|
|
3
|
Pretendents ir piedalījies
iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības
plānošanā un īstenošanā, piedalījies plānu īstenošanā.
Pretendentu raksturo spēja strādāt komandā, tomēr ne vienmēr
uzņemoties līdera lomu. Pretendentu raksturo komandas
dalībnieku iesaistīšana kopīgo lēmumu pieņemšanā,
izskaidrojot sarežģītas idejas un plānus, veicinot grupas
dalībnieku iniciatīvu, kā arī analizējot padoto izaugsmes
vajadzības un motivācijas iespējas |
0
|
Nav pieredzes iestādes vai
struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā. Nav
analizējis padoto darba un profesionālās attīstības
vajadzības. Parasti ir devis priekšroku iespējai strādāt
individuāli un pieņemt lēmumus, neiesaistot komandas
dalībniekus. Nav bijis ieinteresēts darbinieku izaugsmes
veicināšanā |
2. |
Profesionālā pieredze Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās |
|
|
|
5
|
|
2.1. |
Pieredze operatīvajā
darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai
kriminālprocesuālo darbību piemērošanā, ņemot vērā nostrādāto
laiku |
Komisija vērtē
pretendenta pieteikumā ietverto informāciju par tā pieredzi
operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo
vai kriminālprocesuālo darbību un intervijas laikā precizē
to |
5
|
Pretendenta pieredze operatīvajā
darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai
kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 3 gadi un
vairāk |
5
|
|
3
|
Pretendenta pieredze operatīvajā
darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai
kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 1-3 gadi |
0
|
Pretendentam nav pieredzes
operatīvajā darbībā un izmeklēšanā vai tā ir mazāka par 1
gadu |
3. |
Zināšanas par valsts pārvaldes jautājumiem un
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē
esošajās jomās |
|
10
|
|
3.1. |
Redzējums par
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības
prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu
pilnveidošanu Latvijā |
Komisija vērtē
pretendenta pieteikumā ietverto motivācijas aprakstu un
intervijas laikā pārbauda pretendenta izpratni un prasmes
prezentēt savu viedokli par minētajiem jautājumiem |
5
|
Apraksts satur argumentētu
jautājuma analīzi, iekļauti aktuāli problēmjautājumi un
konkrēti priekšlikumi pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanai
Latvijā, izvirzītas prioritātes Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja turpmākajai darbībai, pamatots
viedoklis |
5
|
|
3
|
Apraksts satur analītisku
vērtējumu un vispārīgus priekšlikumus pretkorupcijas
pasākumiem Latvijā, izvirzītas prioritātes atsevišķos
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības
jautājumos, bet bez konkrēta pamatojuma, vairāk balstīts uz
citiem informācijas avotiem, ne visi norādītie priekšlikumi
vai aprakstītie problēmjautājumi ir aktuāli |
0
|
Apraksts satur vispārīgu
viedokli, aprakstītie problēmjautājumi nav aktuāli,
priekšlikumi neatbilst Latvijas tiesiskajai sistēmai,
viedoklis nav pamatots |
3.2. |
Prasmes prezentēt
redzējumu par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas
pasākumu pilnveidošanu Latvijā |
|
5
|
Pretendents prezentē savu
redzējumu pārliecinoši, konstruktīvi, pamatojot viedokli,
atsaucoties uz korektiem faktiem vai regulējumu, brīvi
orientējoties nozares jautājumos |
5
|
"
|
3
|
Pretendents prezentē savu
redzējumu pārliecinoši, pamatojot viedokli, tomēr nozares
jautājumos orientējas fragmentāri |
0
|
Pretendents prezentē savu
redzējumu nepārliecinoši, vispārīgi vai vāji orientējas
nozares jautājumos, minot nepareizus faktus vai nespējot
loģiski pamatot savu viedokli |
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Tieslietu ministrs Dzintars
Rasnačs