Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.244 Rīgā 2017.gada 24.janvārī (prot. Nr.87, 16.§) Grozījumi Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi"Izdoti saskaņā ar
likuma "Par pašvaldībām" 1. Izdarīt Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2006, Nr.108; 2008, Nr.121; 2010, Nr.9; 2011, Nr.169; 2013, Nr.204) šādus grozījumus: 1.1. izteikt nodaļas "Lietoto terminu skaidrojums" definīciju "Nepiemēroti klimatiskie apstākļi ielas seguma atjaunošanai" šādā redakcijā: "Nepiemēroti klimatiskie apstākļi ielas seguma atjaunošanai - vidējā diennakts gaisa temperatūra ir zemāka par +10˚C."; 1.2. svītrot 1.6.2.apakšpunktu; 1.3. izteikt 1.6.3.2.apakšpunktu šādā redakcijā: "1.6.3.2. objektiem, kas izvietoti atbilstoši Rīgas domes 2016.gada 19.aprīļa saistošajos noteikumos Nr.198 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība" un Rīgas domes 2013.gada 26.novembra saistošajos noteikumos Nr.77 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā" noteiktajām prasībām;"; 1.4. izteikt 1.8.2.apakšpunktu šādā redakcijā: "1.8.2. saskaņojot apakšzemes inženierkomunikāciju izbūves secību un ierobežojot atkārtotu bruģakmens seguma uzlaušanu nākamā kalendārā gada laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas, bet asfaltbetona seguma uzlaušanu - trīs kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas;"; 1.5. svītrot 4.1.punktu; 1.6. izteikt 5.3.punkta ievaddaļu šādā redakcijā: "5.3. Lai saņemtu atļauju, trīs darba dienas pirms darbu uzsākšanas jāiesniedz vai jāuzrāda šādi dokumenti:"; 1.7. aizstāt 5.3.1., 5.3.2., 5.3.3.apakšpunktā un 6.5.punktā vārdus un skaitļus "Ministru kabineta 02.10.2001. noteikumu Nr.421 "Noteikumi par darba vietas aprīkošanu uz ceļiem"" ar vārdiem un skaitļiem "Ministru kabineta 2001.gada 2.oktobra noteikumu Nr.421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem""; 1.8. papildināt saistošos noteikumus ar 5.3.5.apakšpunktu šādā redakcijā: "5.3.5. Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums gadījumos, kad saskaņā ar Ministru kabineta 2016.gada 19.janvāra noteikumiem Nr.42 "Kārtība, kādā aizliedzama vai ierobežojama satiksme" nepieciešams pieņemt pašvaldības lēmumu par satiksmes ierobežošanu vai aizliegšanu."; 1.9. papildināt 5.4.punktu aiz vārda "vadītājam" ar vārdiem "vai būvorganizācijas pilnvarotajai personai"; 1.10. aizstāt 6.1.punktā vārdus un skaitļus "Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumu Nr.799 "Būvkomersantu reģistrācijas noteikumi"" ar vārdiem un skaitļiem "Ministru kabineta 2014.gada 25.februāra noteikumu Nr.116 "Būvkomersantu reģistrācijas noteikumi""; 1.11. papildināt saistošos noteikumus ar 6.23.punktu šādā redakcijā: "6.23. Par inženierkomunikāciju aku, seguma deformāciju (virs pazemes inženierkomunikācijām) labošanu, kā arī par inženierkomunikāciju avāriju dēļ radušos seguma deformāciju un apledojuma likvidēšanu atbild inženierkomunikāciju īpašnieki vai valdītāji. Darbi jāveic šo noteikumu 7.nodaļā noteiktajā kārtībā."; 1.12. papildināt 7.7.punkta otro teikumu pirms vārda "pielikumā" ar kārtas skaitli "1."; 1.13. izteikt 8.nodaļu šādā redakcijā: "8. Transporta būvju atjaunošana 8.1. Transporta būvju segums un aprīkojums jāatjauno būvorganizācijai par darbu pasūtītāja līdzekļiem atbilstoši būvniecības normu, šo noteikumu un būvprojekta prasībām, ievērojot seguma stāvokli, transporta būves platumu, tranšejas vai būvbedres atrašanos attiecībā pret ceļa asi un ņemot vērā, ka izbūvētajai seguma kārtai jābūt viendabīgai un ar vienmērīgu virsmas tekstūru, bez plaisām vai citiem vizuāli konstatējamiem defektiem. 8.2. Asfaltbetona seguma brauktuves, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) un par kurām informācija tiek publicēta Rīgas domes Satiksmes departamenta interneta mājaslapā www.rdsd.lv, jāatjauno atbilstoši esošajām vertikālajām atzīmēm, šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajiem konstrukcijas tipiem, lietojot noteiktās metodes un materiālus, asfaltbetona markas, savienojuma šuvju apstrādes tehnoloģijas un ņemot vērā, ka: 8.2.1. brauktuve šķērsvirzienā jāatjauno šādā kārtībā (saskaņā ar shēmu 5.pielikumā): 8.2.1.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 8.2.1.2. saistes kārta, ja tāda ir paredzēta šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajā konstrukcijā, jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā un papildus 1 m uz katru pusi. Ja atbilstoši tranšejas vai būvbedres izvietojumam papildus 1 m platumā pārsniedz transporta būves apmales, nomales vai ceļa ass robežas, saistes kārta šķērsvirzienā jāatjauno līdz transporta būves apmalei, nomalei vai brauktuves asij; 8.2.1.3. dilumkārta jāatjauno no transporta būves apmales vai nomales līdz brauktuves asij. Ja tranšeja vai būvbedre šķērso brauktuves asi vai transporta būves brauktuve ir šaurāka par 5,5 m, dilumkārta jāatjauno visā brauktuves platumā. Ja transporta būvei ir sadalošā josla, dilumkārta jāatjauno no sadalošās joslas malas līdz brauktuves apmalei vai nomalei; 8.2.2. brauktuve garenvirzienā jāatjauno šādā kārtībā (saskaņā ar shēmu 6.pielikumā): 8.2.2.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 8.2.2.2. saistes kārta, ja tāda ir paredzēta šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajā konstrukcijā, jāatjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 5 m uz katru pusi; 8.2.2.3. dilumkārta jāatjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 10 m uz katru pusi; 8.2.2.4. ja tranšeja vai būvbedre izvietota transporta būvju krustojuma tuvumā, saistes kārtas un dilumkārta garenvirzienā jāatjauno ne vairāk kā līdz brauktuvju krustošanās vietas sākumam. 8.3. Šo noteikumu 8.2.punktā neminēto asfaltbetona seguma brauktuvju segums jāatjauno atbilstoši esošajām vertikālajām atzīmēm, šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajiem konstrukcijas tipiem, lietojot noteiktās metodes un materiālus, asfaltbetona markas, savienojuma šuvju apstrādes tehnoloģijas un ņemot vērā šādu kārtību (saskaņā ar shēmu 7.pielikumā): 8.3.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā; 8.3.2. saistes kārta, ja tāda ir paredzēta šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajā konstrukcijā, jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 1 m uz katru pusi; 8.3.3. dilumkārta jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 2 m uz katru pusi. 8.4. Šo noteikumu 8.2. un 8.3.punkts neattiecas uz asfaltbetona seguma brauktuvēm, kurās tiek veikta inženierkomunikāciju aku vāku un/vai kapju regulēšana vai nomaiņa, ja, to veicot, netiek skarta seguma konstrukcijas nesošā kārta, lietusūdens uztveršanas aku izbūve, pārbūve vai atjaunošana, un objektiem, kuriem tranšejas vai būvbedres ārējā mala pret asfaltbetona seguma brauktuves ceļa asi atrodas tuvāk par 0,5 m no transporta būves apmales vai nomales. Šajos gadījumos asfaltbetona seguma brauktuves segums jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā. 8.5. Bruģa seguma brauktuvēm bruģis jāatjauno ne mazāk kā divkāršā tranšejas vai būvbedres platumā. 8.6. Grants seguma brauktuves jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā atļaujā norādītajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un noplanējot transporta būvi visā tās platumā. 8.7. Ietves ar asfaltbetona segumu jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 m, tad ietves asfaltbetona segums jāatjauno pilnā platumā. 8.8. Asfaltbetona segums veloceļiem šķērsvirzienā jāatjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārta jāatjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 1 m uz katru pusi. 8.9. Ietves ar bruģa segumu jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā. 8.10. Ceļa horizontālie apzīmējumi jāatjauno ar materiāliem, kādi ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanai bija izmantoti pirms transporta būves seguma uzlaušanas. Ja tas nav iespējams nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, ceļa horizontālie apzīmējumi jāatjauno līdz 1.jūnijam. 8.11. Zaļā zona jāatjauno atbilstoši šo noteikumu 5.5.1.apakšpunktā minētajā atļaujā norādītajam. 8.12. Pēc darbu veikšanas jāatjauno iepriekšējais transporta būvju aprīkojums (aizsargstabiņi, apgaismošanas stabi, transporta un gājēju nožogojumi u.c.). 8.13. Ja, veicot darbus, transporta būvei ir nodarīti bojājumi ārpus šo noteikumu 5.5.1. un 5.5.2.apakšpunktā minētajās atļaujās norādītajām transporta būvju platībām, transporta būvju elementi jāatjauno nodarīto bojājumu apmērā. 8.14. Atjaunotais transporta būves segums jāuzrāda Satiksmes departamenta pārstāvim, sastādot aktu par ielas posma nodošanu satiksmei drošā stāvoklī atbilstoši Ministru kabineta 2001.gada 2.oktobra noteikumu Nr.421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem" prasībām (4.pielikums). 8.15. Ja atjaunojamajā zonā atrodas inženierkomunikāciju kontrolakas vai citas inženierkomunikācijas, pirms transporta būves elementu atjaunošanas jāpieaicina tās organizācijas pārstāvji, kuru pārziņā ir attiecīgās inženierkomunikācijas."; 1.14. svītrot 11.2.punktu; 1.15. svītrot nodaļas "Pārejas noteikumi" 2.punktu; 1.16. izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā; 1.17. izteikt 2.pielikuma 3.punktu šādā redakcijā: "3. Darbu nosaukums _________________________ (saskaņā ar _____________ Nr.____________, kas ___.___.20__. apstiprināts Rīgas pilsētas būvvaldē)."; 1.18. aizstāt 2.pielikuma 4.punktā vārdus "Aizņemšanas zona" ar vārdiem "Rakšanas darbu platība (tranšeja vai būvbedre)"; 1.19. svītrot 2.pielikuma 7.punktā simbolu un vārdus "*bet ne mazāk kā ielai faktiski nodarīto bojājumu apmērā"; 1.20. papildināt 2.pielikuma 7.1.apakšpunktu aiz vārda "brauktuve" ar vārdiem "(līdz seguma saistes kārtai vai seguma pamata virskārtai)"; 1.21. papildināt 2.pielikuma 7.2.apakšpunktu aiz vārda "ietve" ar vārdiem "(līdz seguma pamata virskārtai)"; 1.22. papildināt saistošos noteikumus ar 5.pielikumu; 1.23. papildināt saistošos noteikumus ar 6.pielikumu; 1.24. papildināt saistošos noteikumus ar 7.pielikumu. 2. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2017.gada 15.martā. 3. Atcelt Rīgas domes 2016.gada 8.novembra saistošos noteikumus Nr.227 "Grozījumi Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi"". Rīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks
1.pielikums
Rīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks
5.pielikums Asfaltbetona seguma brauktuves atjaunošanas šķērsvirzienā shēmaRīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks
6.pielikums Asfaltbetona seguma brauktuves atjaunošanas garenvirzienā shēmaRīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks
7.pielikums Asfaltbetona seguma brauktuves atjaunošanas shēma
Rīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks
Paskaidrojuma
raksts
|
1. Īss saistošo noteikumu satura izklāsts
Saistošie noteikumi "Grozījumi Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi"" paredz ierobežojumu transporta būvju Rīgas pilsētā asfaltbetona seguma uzlaušanai trīs kalendāro gadu laikā pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas, neskaitot darbu pabeigšanas gadu. Saistošie noteikumi paredz papildnosacījumus seguma atjaunošanai, veicot darbus uz transporta būvēm. Attiecībā uz transporta būvju ar asfaltbetona segumu brauktuvēm tiek paredzēta atšķirīga seguma saistes kārtas un dilumkārtas atjaunošanas kārtība brauktuvēm, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) laikā, un pārējām brauktuvēm. Brauktuvēm, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā, saistes kārta un dilumkārta ir atjaunojama lielākā platībā nekā pārējām ielu brauktuvēm. Asfaltbetona seguma brauktuvju atjaunošanas nosacījumi vizuāli atspoguļoti saistošo noteikumu 5., 6. un 7.pielikumā pievienotajās shēmās. Attiecībā uz bruģa seguma brauktuvēm paredzēts, ka tās jāatjauno ne mazāk kā divkāršā tranšejas vai būvbedres platumā, bet grants seguma brauktuves jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā atļaujā norādītajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un noplanējot transporta būvi visā tās platumā. Ietves ar asfaltbetona segumu jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 m, tad ietves asfaltbetona segums jāatjauno pilnā platumā. Savukārt attiecībā uz veloceļiem paredzēts, ka asfaltbetona segums šķērsvirzienā jāatjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārta jāatjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 1 m uz katru pusi. Saistošie noteikumi paredz atsevišķus precizējumus noteikumos lietotajai terminoloģijai, atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, Rīgas ielu iedalījumam kategorijās, atļaujas darbu veikšanai (rakšanai) veidlapai. Saistošie noteikumi paredz atcelt Rīgas domes 2016.gada 8.novembra saistošos noteikumus Nr.227 "Grozījumi Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi"" sakarā ar to, ka nav iespējams ievērot tajos paredzēto saistošo noteikumu spēkā stāšanās datumu - 2017.gada 1.janvāri, kas savukārt saistīts ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2016.gada 5.decembra atzinuma Nr.18-6/9031 un 2017.gada 12.janvāra vēstules Nr.1-13/150, ar kuru atcelts minētais atzinums, sagatavošanas procesu. |
2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums
Likuma "Par pašvaldībām" 43.panta pirmās daļas 11.punkts paredz pašvaldības domei tiesības izdot saistošos noteikumus par republikas pilsētas transporta infrastruktūras aizsardzību. Ņemot vērā, ka zem Rīgas pilsētas transporta būvēm (ielas, tilti, satiksmes pārvadi u.c.) atrodas ievērojams daudzums inženierkomunikāciju, uz transporta būvēm ikdienā tiek veikti darbi, kas saistīti ar seguma uzlaušanu. Praksē ir pierādījies, ka seguma atjaunošana tranšejas vai būvbedres platumā, kā to paredz pašreizējā saistošo noteikumu redakcija, nenodrošina pietiekamu seguma kvalitāti - atjaunotais segums bieži deformējas un rodas iesēdumi, kas ievērojami apgrūtina satiksmi un rada apdraudējumu satiksmes drošībai. Tādēļ, lai nodrošinātu Rīgas pilsētas transporta būvju kā transporta infrastruktūras sastāvdaļas aizsardzību, nepieciešams noteikt papildu prasības transporta būvju seguma atjaunošanai. Ņemot vērā vidējo brauktuvju seguma kalpošanas laiku pilsētās, stingrākas prasības ir noteiktas transporta būvju brauktuvēm, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā. Pakāpeniska atjaunojamā seguma kārtu platības palielināšana, kā to paredz grozāmo saistošo noteikumu 8.2. un 8.3.punkts, uzlabos braukšanas komforta līmeni un satiksmes drošību un palielinās transporta būvju kalpošanas ilgumu. Tāpat minētā mērķa sasniegšanai paredzēts pagarināt periodu, kurā, veicot plānotos darbus uz Rīgas pilsētas transporta būvēm, nav pieļaujama atkārtota asfaltbetona seguma uzlaušana pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas, līdzšinējās vienas sezonas vietā paredzot trīs kalendāro gadu (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) periodu. Lai novērstu atsevišķas Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošo noteikumu Nr.106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi" prasību izpildes rezultātā konstatētās nepilnības, nepieciešams precizēt saistošajos noteikumos lietoto terminoloģiju. Sakarā ar valsts normatīvo aktu izmaiņām nepieciešams precizēt saistošajos noteikumos iekļautās atsauces uz normatīvajiem aktiem. Sakarā ar Rīgas pilsētas ielu un tiltu nosaukumu izmaiņām nepieciešams precizēt saistošo noteikumu 1.pielikumu. Ņemot vērā izmaiņas 8.nodaļā, nepieciešams precizēt arī saistošo noteikumu 2.pielikumu. |
3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
pašvaldības budžetu
Būtiska ietekme uz pašvaldības budžetu nav plānota. |
4. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā
Nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. |
5. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
administratīvajām procedūrām
Administratīvās procedūras netiek mainītas. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām
Konsultācijas ar privātpersonām par saistošajiem noteikumiem nav veiktas. |
Rīgas domes priekšsēdētāja p.i. A.Ameriks