Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi
Nr.27
Jūrmalā 2016.gada 25.augustā (prot. Nr.11,
1.p.)
Grozījumi Jūrmalas pilsētas domes
2010.gada 4.februāra saistošajos noteikumos Nr.6 "Jūrmalas
pilsētas pašvaldības nolikums"
Izdoti saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām"
21.panta pirmās daļas 1.punktu un 24.pantu
Izdarīt Jūrmalas pilsētas domes 2010.gada 4.februāra
saistošajos noteikumos Nr.6 "Jūrmalas pilsētas pašvaldības
nolikums" šādus grozījumus:
1. Svītrot 17.2.1.apakšpunktu.
2. Izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs
G.Truksnis
1.pielikums
Jūrmalas pilsētas domes 2016.gada 25.augusta
saistošajiem noteikumiem Nr.27 (prot. Nr.11, 1.p.)
Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas pilsētas domes 2016.gada 25.augusta saistošajiem
noteikumiem Nr.27 "Grozījumi Jūrmalas pilsētas domes
2010.gada 4.februāra saistošajos noteikumos Nr.6 "Jūrmalas
pilsētas pašvaldības nolikums""
Paskaidrojuma raksta
sadaļas
|
Norādāmā informācija
|
1. Īss projekta satura
izklāsts |
Ar saistošo noteikumu
grozījumiem tiek precizēta saistošo noteikumu pielikumā esošā
lēmējvaras struktūrshēma. |
2. Projekta nepieciešamības
pamatojums |
Atbilstoši likuma "Par
pašvaldībām" 24.panta pirmajai daļai pašvaldības
nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka pašvaldības
pārvaldes organizāciju, lēmumu pieņemšanas kārtību,
iedzīvotāju tiesības un pienākumus vietējā pārvaldē, kā arī
citus pašvaldības darba organizācijas jautājumus.
Pašvaldības institucionālās sistēmas izveide ir pašvaldības
ekskluzīvā kompetence. Tiesību normas nosaka lēmumu
pieņemšanas procedūras pašvaldībā, taču pārvaldes struktūra,
darba organizācija, pārvaldes un sabiedrības iesaistes
mehānismi ir katras pašas pašvaldības ziņā.
Tā kā pašvaldības darba atklātums un sabiedrības iesaiste ir
nozīmīga iedzīvotāju līdzdalības procesa sastāvdaļa,
pašvaldībai ir svarīgi nodrošināt iespēju iedzīvotājiem
iesaistīties pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesā.
Iedzīvotāju līdzdalībai lēmumu pieņemšanas procesā Jūrmalas
pilsētas pašvaldībā pēc pašvaldības iniciatīvas ir radīti
pietiekoši priekšnoteikumi. Jūrmalas pilsētas pašvaldības
2010.gada 4.februāra saistošajos noteikumos Nr.6
"Jūrmalas pilsētas pašvaldības nolikums" ir
noteikts, ka atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome
no deputātiem, domes administrācijas darbiniekiem un
attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem ir izveidojusi komisijas
un konsultatīvās padomes, tajā skaitā, iedzīvotāju
konsultatīvo padomi, kultūras konsultatīvo padomi, uzņēmēju
konsultatīvo padomi, sabiedrisko padomi, izglītības padomi,
Jūrmalas pilsētas Jauniešu domi.
Ar Jūrmalas domes 2016.gada 21.janvāra nolikumu Nr.1
"Iedzīvotāju konsultatīvās padomes nolikums" tika
apstiprināts jauns Jūrmalas iedzīvotāju konsultatīvās padomes
nolikums, kas noteic, ka ar šī nolikuma spēkā stāšanos spēku
zaudē Jūrmalas pilsētas domes 2002.gada 27.februāra nolikums
Nr.8 "Jūrmalas pilsētas domes Iedzīvotāju konsultatīvās
padomes nolikums". Abi iepriekš minētie nolikumi
paredzēja, ka padomes priekšsēdētājs sasauc padomes sēdes ne
retāk kā reizi ceturksnī, kā arī paredzēja konsultatīvās
padomes pienākumu iesniegt Jūrmalas pilsētas domes
apmeklētāju apkalpošanas centrā padomes sēžu protokolu.
Tādējādi dome un arī sabiedrība tiktu informēta par
sabiedrībai aktuāliem jautājumiem, kas izskatīti iedzīvotāju
konsultatīvajā padomē. Jūrmalas pilsētas domes lietvedībā
2014.gadā ir reģistrēts viens iedzīvotāju konsultatīvās
padomes protokols, savukārt 2015.gadā un 2016.gadā nav
iesniegts neviens padomes sēdes protokols. Tā kā iedzīvotāju
konsultatīvās padomes izveides mērķis ir informācijas apmaiņa
starp pašvaldību un tās iedzīvotājiem, ņemot vērā iepriekš
minēto padomes izveides mērķis netiek sasniegts.
Līdzdalība kā process ir divu pušu mijiedarbība, kurā nozīme
ir ne tikai tiesiski un institucionāli nostiprinātai videi,
bet arī līdzdalības praktizēšanai. Līdz ar to līdzdalībai zūd
jēga, ja tā paliek tikai teorētiska vai arī iedzīvotājiem nav
objektīvi vai subjektīvi motivētas intereses iesaistīties
kādās līdzdalības aktivitātēs. Sabiedrības un iedzīvotāju
līdzdalība pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesā šobrīd tiek
nodrošināta ar iedzīvotāju iesaisti citās Jūrmalas pilsētas
domes izveidotajās konsultatīvajās padomēs - kultūras
konsultatīvajā padomē, uzņēmēju konsultatīvajā padomē,
sabiedriskajā padomē, izglītības padomē, Jūrmalas pilsētas
Jauniešu domē, kurā tiek pārstāvētas Jūrmalas iedzīvotāju
interese dažādās jomās. Ņemot vērā iepriekšminēto un Jūrmalas
pilsētas iedzīvotāju konsultatīvās padomes pasīvo aktivitāti,
ir lietderīgāk likvidēt Jūrmalas pilsētas iedzīvotāju
konsultatīvās padomi un veicināt lielāku iedzīvotāju iesaisti
jau esošās konsultatīvajās padomēs. Lai to īstenotu,
pašvaldība ir atvērta sadarbībai ar nevalstiskajām
organizācijām, dažādām institūcijām un sabiedrības grupām,
aicinot tās piedalīties pašvaldības organizētajās
sabiedriskajās apspriešanās, diskusijās un darba grupās, kā
arī citos līdzdalības pasākumos. |
3. Informācija par plānoto
projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu |
Saistošo noteikumu projekta
īstenošanas nodrošināšanai nav nepieciešami grozījumi
pašvaldības atlīdzības fonda ietvaros. |
4. Informācija par plānoto
projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības
teritorijā |
Nav attiecināms. |
5. Informācija par
administratīvajām procedūrām |
Līdzšinējā kārtība netiek
mainīta. |
6. Informācija par konsultācijām
ar privātpersonām |
Pašvaldības institucionālās
sistēmas izveide ir pašvaldības ekskluzīvā kompetence.
Tiesību normas nosaka lēmumu pieņemšanas procedūras
pašvaldībā, taču pārvaldes struktūra, darba organizācija,
pārvaldes un sabiedrības iesaistes mehānismi ir katras pašas
pašvaldības ziņā. Sabiedrības un iedzīvotāju līdzdalība
pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesā šobrīd tiek
nodrošināta ar iedzīvotāju iesaisti citās Jūrmalas pilsētas
domes izveidotajās konsultatīvajās padomēs. |
Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs
G.Truksnis