Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 424

Rīgā 2016. gada 28. jūnijā (prot. Nr. 32 19. §)
Noteikumi par starptautiskajiem kravu pārvadājumiem paredzēto konteineru atbilstības novērtēšanu un verificētās bruto masas noteikšanu, paziņošanu un kontroli
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. būtiskās prasības konteineriem, kas tiek izmantoti kravu starptautiskajos pārvadājumos, un to ievērošanas uzraudzības mehānismu;

1.2. konteineru verificētās bruto masas noteikšanas, paziņošanas un kontroles kārtību.

2. Šo noteikumu izpratnē:

2.1. konteinera īpašnieks ir īpašnieks vai nomnieks, vai valdītājs, ja līgums starp pusēm paredz nomnieka vai valdītāja atbildību par konteineru ekspluatāciju un pārbaudi, vai to pārstāvis Latvijā;

2.2. konteiners ir transportēšanas aprīkojuma priekšmets (neietverot satiksmes līdzekļus un iepakojumu), tai skaitā konteiners, kas tiek pārvadāts uz šasijām un kas atbilst šādiem nosacījumiem:

2.2.1. ir ilgstoši izmantojams un pietiekami stiprs vairākkārtējai lietošanai;

2.2.2. ir īpaši konstruēts, lai veicinātu kravu pārvadājumus, izmantojot vienu vai vairākus pārvadājumu veidus, neveicot pārkraušanu starpposmos;

2.2.3. ir konstruēts, lai būtu droši un ātri apstrādājams (to nodrošina stūru stiprinājumi);

2.2.4. ir tāda izmēra, kura aptveramā platība, skaitot no pamatnes četriem ārējiem stūriem, ir vismaz 14 kvadrātmetri (150 kvadrātpēdas) vai vismaz 7 kvadrātmetri (75 kvadrātpēdas), ja tas ir aprīkots ar augšējiem stūru stiprinājumiem;

2.3. konteinera verificētā bruto masa ir nokomplektēta konteinera kopējā bruto masa, kas iegūta, piemērojot vienu no šo noteikumu 14. punktā minētajām metodēm;

2.4. krava ir jebkuri preču izstrādājumi, preces un priekšmeti, kuri tiek pārvadāti konteineros;

2.5. starptautiskais pārvadājums ir pārvadājums starp divām valstīm, no kurām vismaz vienā ir spēkā 1972. gada Starptautiskā konvencija par drošiem konteineriem un tās grozījumi (turpmāk – Konvencija), vai arī pārvadājums starp divām valstīm, ja daļa no pārvadājuma tiek veikta valsts teritorijā, kurā ir spēkā Konvencija;

2.6. stūru stiprinājums ir atveres ietaise konteinera virspusē un pamatnē, kuras mērķis ir nodrošināt konteinera kraušanas operācijas, novietošanu krautnē un nostiprināšanu.

3. Šie noteikumi neattiecas uz:

3.1. konteineriem, kas ir īpaši konstruēti gaisa pārvadājumiem;

3.2. maināmiem konteineriem, kas ir paredzēti un izmantojami tikai dzelzceļa vai auto pārvadājumiem un kuriem nav stūra stiprinājumu;

3.3. maināmiem konteineriem, kas ir pārvadājami pa jūru un ir piestiprināti automašīnai vai dzelzceļa vagonam (izņemot konteinerus, kas tiek izmantoti reisos, kuros tiek šķērsots okeāns).

4. Konteinera īpašnieks ir atbildīgs par konteinera drošu ekspluatāciju saskaņā ar šiem noteikumiem un Konvenciju.

II. Konteineru atbilstības novērtēšana un kontrole

5. Konteineru atbilstību šo noteikumu un Konvencijas prasībām novērtē atbilstības novērtēšanas institūcijas, kas akreditētas nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību.

6. Veicot konteineru atbilstības novērtēšanu, ievēro Konvencijas I pielikumā noteikto procedūru un Konvencijas II pielikumā noteiktās prasības.

7. Ja pārveidošanas rezultātā ir veiktas strukturālas izmaiņas konteinera konstrukcijā, īpašnieks par šīm izmaiņām paziņo atbilstības novērtēšanas institūcijai.

8. Pēc konteinera atbilstības novērtēšanas konteineram tiek piestiprināta Konvencijas I pielikumā minētajām prasībām atbilstoša Drošības atbilstības plāksnīte.

9. Konteinera īpašniekam jānoņem Drošības atbilstības plāksnīte no konteinera, ja:

9.1. konteiners ir pārveidots tā, ka ir pamats atzīt sākotnējo novērtējumu un informāciju uz Drošības atbilstības plāksnītes par nederīgu;

9.2. konteiners ir izņemts no aprites un netiek uzturēts saskaņā ar Konvencijas prasībām;

9.3. konteinera atbilstības novērtēšanas institūcija ir atsaukusi konteinera novērtējumu.

10. Lai nodrošinātu konteineru drošu ekspluatāciju un apriti:

10.1. konteinera īpašnieks ir atbildīgs par konteineru drošu ekspluatāciju, un to apliecina konteineram piestiprināta derīga Drošības atbilstības plāksnīte;

10.2. ostas komersants, kurš veic konteineru kraušanas operācijas ostā, nodrošina, lai konteineri, par kuriem ir pietiekams pamats uzskatīt, ka tie var apdraudēt drošību, tiktu izņemti no aprites, kamēr nav veiktas darbības, lai šādi konteineri varētu tikt droši izmantoti.

11. Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk – Jūras administrācija) ostās periodiski pārbauda, vai tiek pildīti šo noteikumu 10. punktā minētie pienākumi, kā arī periodiskas pārbaudes laikā izlases veidā pārliecinās, ka uz konteinera ir derīga Drošības atbilstības plāksnīte.

12. Veicot šo noteikumu 11. punktā minēto pārbaudi, Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas inspektoram ir tiesības:

12.1. pieprasīt informāciju no kuģošanas kompānijas par konteinera Drošības atbilstības plāksnīti;

12.2. ierasties ostas komersanta teritorijā;

12.3. pieprasīt pārtraukt Konvencijas prasībām neatbilstoša konteinera ekspluatāciju.

III. Konteineru verificētās bruto masas noteikšanas, paziņošanas un kontroles kārtība

13. Konteineru pārvadājumos iesaistītās puses, nosakot un paziņojot konteineru verificēto bruto masu, ievēro Starptautiskās Jūrniecības organizācijas 2014. gada 9. jūnija Cirkulārā MSC.1/Circ.1475 "Vadlīnijas kravu pārvadājumu konteineru verificētajai bruto masai" noteikto. Minētās vadlīnijas latviešu valodā publicē Jūras administrācijas tīmekļvietnē.

14. Konteinera verificēto bruto masu nosaka kravas nosūtītājs vai viņa pilnvarota persona, izmantojot vienu no šādām metodēm:

14.1. nosverot piekrautu un aizzīmogotu konteineru ar mērīšanas līdzekļiem, kuri atbilst normatīvajiem aktiem par mērījumu vienotību;

14.2. nosverot atsevišķi visas kravas vienības, kas tiks iekrautas konteinerā (ieskaitot paletes, iepakojumu un stiprinājumu materiālu), ar mērīšanas līdzekļiem, kuri atbilst normatīvajiem aktiem par mērījumu vienotību, un saskaitot visu šo kravas vienību masas un tukša konteinera masu.

15. Kuģošanas kompānija vai kuģa kapteinis un ostas komersants, kurš veic konteineru kravu iekraušanas operācijas Latvijas ostās, savstarpēji vienojas par to, kā notiks informācijas apmaiņa par konteinera verificēto bruto masu.

16. Jūras administrācija ostās periodiski pārbauda, vai kuģa kapteinis, kuģošanas kompānija un ostas komersants, kurš veic konteineru kravu iekraušanas operācijas Latvijas ostās, ievēro normatīvajos aktos par konteineru verificēto bruto masu noteiktos pienākumus. Veicot šo pārbaudi, Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas inspektoram ir tiesības ierasties ostas komersanta teritorijā un uz kuģa, lai pieprasītu konteinera dokumentāciju, kas attiecas uz konteinera verificēto bruto masu.

Ministru prezidenta vietā –
finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

Satiksmes ministrs Uldis Augulis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par starptautiskajiem kravu pārvadājumiem paredzēto konteineru atbilstības novērtēšanu .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 424Pieņemts: 28.06.2016.Stājas spēkā: 05.07.2016.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 126, 04.07.2016. OP numurs: 2016/126.3
Dokumenta valoda:
LVEN
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
283262
05.07.2016
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"