Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru prezidenta rīkojums Nr. 212

Rīgā 2016. gada 27. jūnijā

Par Mika Indāna pārcelšanu

1. Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmo, otro un trešo daļu, Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 41.panta desmito daļu, kā arī ņemot vērā Tieslietu ministrijas viedokli par pārcelšanu, Mika Indāna atbilstību Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata aprakstā izvirzītajām prasībām, Valsts ieņēmumu dienesta piekrišanu pārcelšanai un izvērtējot M. Indāna viedokli par pārcelšanu, pārcelt M. Indānu no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Finanšu izlūkošanas daļas Operatīvās izlūkošanas nodaļas vecākā izmeklētāja amata Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā ar 2016. gada 29. jūniju uz nenoteiktu laiku turpmāk norādīto lietderības apsvērumu dēļ.

2. Izvērtējot Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Finanšu izlūkošanas daļas Operatīvās izlūkošanas nodaļas vecākā izmeklētāja M. Indāna pārcelšanas lietderību un pamatotību Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā, ir konstatēti šādi fakti un apstākļi:

2.1. Valsts ieņēmumu dienests 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1873 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37. panta trešajai daļai ir informējis M. Indānu par pārcelšanu Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā un lūdzis M. Indāna viedokli par izteikto piedāvājumu, tādējādi nodrošinot viņa tiesības izteikt viedokli par pārcelšanu;

2.2. Valsts ieņēmumu dienests 2016. gada 31. maijā ir saņēmis M. Indāna atbildi, kurā viņš norāda iebildumus pārcelšanas lietderības apsvērumu pamatotībai.

3. Ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā noteiktos valsts pārvaldes principus un nodrošinot civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi, lai paaugstinātu M. Indāna profesionālo pieredzi, paplašinātu zināšanas un attīstītu kompetences, sekmētu amata pienākumu radošu un kvalitatīvu izpildi un nodotu Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļai viņa profesionālo pieredzi iesniegumu, sūdzību, pieprasījumu izskatīšanā un atbilžu sagatavošanā un prasmes pārstāvēt struktūrvienību un paust savu viedokli, piedaloties pirmstiesas izmeklēšanas darbā un pastāvīgi pieņemt atbildīgus lēmumus, kā arī ņemot vērā Valsts civildienesta likuma 22. panta 1. punktā nostiprinātās ierēdņu tiesības uz pastāvīgu civildienestu, nevis noteiktu amatu, pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmo daļu, lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, ir tiesisks pamats Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Finanšu izlūkošanas daļas Operatīvās izlūkošanas nodaļas vecākā izmeklētāja M. Indāna pārcelšanai Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā.

M. Indānam ir Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata pienākumu izpildei atbilstoša izglītība (Latvijas Policijas akadēmijā iegūts profesionālais maģistra grāds tiesību zinātnēs un otrā līmeņa profesionālā austākā izglītība tiesību zinātnēs un jurista kvalifikācija), vairāk nekā 23 gadu pieredze valsts pārvaldē, profesionālā pieredze juridiskajā jomā, prasmes sagatavot juridiskus dokumentus, izskatīt iesniegumus un sagatavot atbildes, sniegt atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem dokumentiem, sekot jaunu normatīvo aktu projektu pieņemšanas gaitai un spēkā esošo normatīvo aktu grozījumiem, kā arī iegūta pieredze patstāvīgi pieņemt atbildīgus lēmumus un prasmes strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos.

4. Attiecībā uz M. Indāna pausto viedokli tiek norādīts, ka:

4.1. par piedāvājumu valsts civildienesta attiecības turpināt Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā M. Indānam tika paziņots atbilstoši Paziņošanas likuma 3. pantā noteiktajam ar Valsts ieņēmumu dienesta 2016. gada 27. maija vēstuli Nr. 9.6-5/1873 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā", to kā ierakstītu pasta sūtījumu ar 2016. gada 27. maija pavadvēstuli Nr. 9.6-5/649 "Par dokumentu nosūtīšanu" nosūtot uz M. Indāna deklarētās dzīvesvietas adresi. Papildus ātrākai informācijas apritei Valsts ieņēmumu dienests par 2016. gada 27. maija vēstuli Nr. 9.6-5/1873 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" paziņoja, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu;

4.2. viedokli par pārcelšanu tika lūgts izteikt vienas darbdienas laikā, uzskatot, ka tas ir pietiekams laiks viedokļa sniegšanai un ievērojot vienlīdzības principu ar pārējiem rotācijai pakļautajiem Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, kā arī ņemot vērā, ka pēc attiecīga lūguma saņemšanas viedokļa sniegšanas termiņu var pagarināt;

4.3. ikvienam ierēdnim ir ne tikai tiesības, bet arī pienākumi, un viens no galvenajiem ierēdņa pienākumiem ir kalpot valsts un visas sabiedrības interesēm. 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1873 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" izteiktā amata piedāvājuma pieņemšana vai noraidīšana nevar tikt uzskatīta par civiltiesisku darījumu;

4.4. Valsts ieņēmumu dienesta 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1873 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" attiecībā uz viedokļa iesniegšanas vietu tika norādīts vēlamais rakstveida viedokļa iesniegšanas veids, proti, Valsts ieņēmumu dienesta Personālvadības pārvaldē - Rīgā, Talejas ielā 1, 8. stāvā, kā arī tika lūgts ātrākai informācijas apritei izmantot elektroniskās saziņas līdzekļus, norādot konkrētu elektroniskā pasta adresi;

4.5. atbilstoši Valsts civildienesta likuma 20. panta pirmajai daļai ierēdņa amata pienākumi tiek noteikti amata aprakstā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1075 "Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs" 11.2 punktu un Ministru kabineta 2000. gada 5. decembra instrukcijas Nr. 5 "Ierēdņa amata apraksta izstrādāšanas kārtība" 3.5., 3.7. un 3.8. apakšpunktu amata aprakstā norāda ierēdņa amata pienākumus, ierēdņa amata pildīšanai nepieciešamo izglītību un ierēdņa amata pienākumu pildīšanai nepieciešamo profesionālo pieredzi. Tādējādi iestādes vadītājam ir pienākums amata aprakstā noteikt amatam objektīvi nepieciešamās prasības, proti, to minimālo profesionālo pieredzi, kas nepieciešama, lai amatpersona spētu efektīvi pildīt amata pienākumus. M. Indāns 2016. gada 31. maijā izteiktajā viedoklī par pārcelšanu norāda, ka viņš šobrīd nevar identificēt konkrētu pienākumu apjomu. Saskaņā ar Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata aprakstu var noteikt aptuveno pienākumu apjomu pēc amata pienākumu procentuālās nozīmības;

4.6. pārceļot M. Indānu Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā, atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37. panta ceturtajā daļā minētajam M. Indānam tiks saglabāta iepriekš noteiktā mēnešalga, piemaksa par dienesta pakāpi un sociālās garantijas;

4.7. atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Finanšu izlūkošanas daļas Operatīvās izlūkošanas nodaļas vecākā izmeklētāja amata aprakstā noteiktajam M. Indāna pienākumos ietilpst regulāri iepazīties ar izmaiņām normatīvajos aktos, pastāvīgi papildināt zināšanas un paaugstināt kvalifikāciju, kā arī piedalīties dokumentu sagatavošanā par kompetencē esošiem jautājumiem. Tādējādi, ņemot vērā Valsts civildienesta likuma 19. pantā noteikto ierēdņa pienākumu regulāri papildināt zināšanas un pilnveidot profesionālās iemaņas un prasmes, kas nepieciešamas amata pienākumu pildīšanai, apstāklis, ka M. Indāns nepārzina visus ar amata pienākumu izpildi saistītos normatīvos aktus, nav uzskatāms par šķērsli amata pienākumu izpildei un ir vērtējams kopsakarā ar ierēdņa pienākumu papildināt zināšanas un paaugstināt kvalifikāciju;

4.8. M. Indāns savā 2016. gada 31. maija atbildē norādījis, ka Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amats ir zemāks par Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Finanšu izlūkošanas daļas Operatīvās izlūkošanas nodaļas vecākā izmeklētāja amatu. Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmajā daļā minēto, lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu konkursu un motivējot pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē. Ņemot vērā, ka valsts civildienesta ierēdņiem ir uzticēta valsts uzdevumu pildīšana valsts pārvaldē un valsts interešu pārstāvība, ierēdnim nav subjektīvu tiesību uz konkrētu amatu un ierēdņa pārcelšana citā amatā pamatā kalpo Valsts civildienesta likuma 1. pantā noteiktā mērķa sasniegšanai.

5. Ievērojot iepriekš minēto un izvērtējot M. Indāna izteiktos iebildumus par pārcelšanu, M. Indāna pārcelšanai Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā ir pietiekams pamats. M. Indāna ilgstošā pieredze valsts pārvaldē, iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas normatīvo aktu piemērošanas jomā, vācot, novērtējot, sistematizējot un analizējot informāciju par personām, faktiem un notikumiem un piedaloties dokumentu sagatavošanā, pieredze sadarbībā ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, juridiskām un fiziskām personām un starptautiskajām organizācijām tiks nodota Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes Tiesiskā regulējuma daļai, tādējādi stiprinot Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas kapacitāti un veicinot konkrētās struktūrvienības uzdevumu un funkciju efektīvu izpildi, kā arī sniedzot ieguldījumu valsts pārvaldei kopumā. Pārcelšanas rezultātā M. Indānam būs iespēja sevi novērtēt, izzināt savas kompetences stiprās un vājās puses, kā arī iegūt jaunas un pilnveidot esošās zināšanas un pieredzi juridiskajā jomā, lai izmantotu valsts pārvaldes funkciju un no tām izrietošo uzdevumu izpildē.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Mika Indāna pārcelšanu Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru prezidents Veids: rīkojums Numurs: 212Pieņemts: 27.06.2016.Stājas spēkā: 27.06.2016.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 123, 29.06.2016. OP numurs: 2016/123.27
Saistītie dokumenti
  • Saistītie dokumenti
283133
27.06.2016
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"