Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 54

Rīgā 2016. gada 19. janvārī (prot. Nr. 3 19. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
16. panta septīto daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 69. nr.; 2005, 20. nr.; 2007, 17. nr.; 2008, 57., 167. nr.; 2010, 25. nr.; 2011, 204. nr.; 2014, 210. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 8.2. apakšpunktu aiz vārdiem "tad, ja" ar vārdiem un skaitļiem "pamatpārbaudē transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un aprīkojums nav pārbaudīts atbilstoši šo noteikumu pielikuma I daļas 908. koda prasībām vai".

2. Izteikt 19.1 4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.1 4. citu informāciju saistībā ar konstatētajiem trūkumiem vai bojājumiem, ja tāda nepieciešama (piemēram, vecākās uzstādītās riepas izgatavošanas gadu);".

3. Papildināt noteikumus ar 19.1 8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.1 8. odometra rādījumu."

4. Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:

"29. Tehniskās apskates uzlīmes dublikātu izsniedz ar iepriekšējo derīguma termiņu bez transportlīdzekļa tehniskās kontroles veikšanas, ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme bijusi pielīmēta priekšējā stikla (vējstikla) iekšpusē un ir nozaudēta vai bojāta vai ja ticis bojāts un nomainīts vējstikls. Tehniskās apskates uzlīmes dublikātu izsniedz ar iepriekšējo derīguma termiņu bez transportlīdzekļa uzrādīšanas, ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme bijusi uzlīmēta uz speciālas pamatnes un ir nozaudēta vai bojāta."

5. Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:

"30. Ja mainījušies transportlīdzekļa tehniskās apskates uzlīmē norādītie transportlīdzekļa uzskaites dati, to izsniedz ar iepriekšējo derīguma termiņu bez transportlīdzekļa tehniskās kontroles veikšanas, ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme bijusi pielīmēta priekšējā stikla (vējstikla) iekšpusē, bet, ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme bijusi uzlīmēta uz speciālas pamatnes, to izsniedz ar iepriekšējo derīguma termiņu bez transportlīdzekļa uzrādīšanas."

6. Papildināt noteikumus ar 80. punktu šādā redakcijā:

"80. Noteikumu pielikuma I daļas kodos 502.1.4.1., 502.1.4.3., 503.2.2., 503.2.3. un 503.2.4. minētās prasības un grozījums 5. grupas 503.1.3. kodā stājas spēkā 2016. gada 1. decembrī."

7. Aizstāt pielikuma I daļā:

7.1. vārdu "Amerikas" ar vārdiem "ASV/Kanādas";

7.2. vārdus "Amerikas(Kanādas)" ar vārdiem "ASV/Kanādas".

8. Papildināt pielikuma I daļas 103.1.5. kodu aiz vārda "salonā" ar tekstu "un vienu papildu ārējo II vai III klases atpakaļskata spoguli katrā pusē".

9. Izteikt pielikuma I daļas 104.3. kodu šādā redakcijā:

"104.3. Transportlīdzeklim uzstādītās skaņas signālierīces vai skaņas signālierīču sistēmas, kas sastāv no vairākiem blokiem, kuri katrs emitē skaņas signālu un tiek darbināti vienlaikus, aktivizējot ar vienu kopēju vadības ierīci, trokšņu līmenim ir jābūt vismaz 93 dB(A), bet tas nedrīkst pārsniegt 112 dB(A). Atļauts uzstādīt papildu skaņas ierīci ar atsevišķu vadības ierīci, bet tās trokšņu līmenim gan atsevišķi, gan kopā ar izgatavotāja paredzēto skaņas signālierīci vai signālierīču sistēmu jāatbilst šajā kodā norādītajām prasībām attiecībā uz trokšņu līmeni.

Aizliegts uzstādīt skaņas signālierīci vai sistēmu ar mainīgu toņu augstumu (prasība neattiecas uz operatīvajiem transportlīdzekļiem)."

10. Izteikt pielikuma I daļas 105. kodu šādā redakcijā:

"105. Kontrolmērinstrumentu panelis

Kontrolmērinstrumentu panelī vai citur atsevišķi izvietotajām indikācijas ierīcēm, ko uzstādījis transportlīdzekļa izgatavotājs, jāveic šā pielikuma II daļas 105. kodā minētās funkcijas un jādarbojas kontrolmērinstrumentu paneļa un citur izvietoto indikācijas ierīču apgaismojumam."

11. Papildināt pielikuma I daļu ar 201.5. kodu šādā redakcijā:

"201.5. Inteliģentās adaptīvās priekšējo gaismas ierīču sistēmas kļūmes vai bojājuma indikatoram mēraparātu panelī jāizslēdzas pēc transportlīdzekļa motora iedarbināšanas. Pašdiagnostikas sistēma (OBD) nedrīkst uzrādīt kļūdu šīs sistēmas darbībā."

12. Izteikt pielikuma I daļas 203.1.1.3. kodu šādā redakcijā:

"203.1.1.3. Automobiļiem papildus 203.1.1.1. kodā noteiktajam lukturu skaitam drīkst uzstādīt vēl vienu pāri tālās gaismas lukturu."

13. Izteikt pielikuma I daļas 203.1.2. koda pēdējo teikumu šādā redakcijā:

"Tālās gaismas luktura gaismu izstarojošās virsmas zemākā punkta attālums līdz brauktuves virsmai nedrīkst būt mazāks par 500 mm."

14. Izteikt pielikuma I daļas 203.2. koda pirmo teikumu šādā redakcijā:

"Tālās gaismas režīmā drīkst ieslēgties vienlaikus ne vairāk kā divi lukturu pāri jebkurā kombinācijā."

15. Izteikt pielikuma I daļas 205.1.2.1. koda ievaddaļas pirmo un otro teikumu šādā redakcijā:

"205.1.2.1. Automobiļiem un to piekabēm, kuru platums ir lielāks par 1600 mm un kuras izgatavotas pēc 1995. gada 1. janvāra, jābūt diviem baltu gaismu izstarojošiem priekšējiem gabarītlukturiem [A]. Motocikliem (tricikliem, kvadricikliem) jābūt vienam vai diviem baltu gaismu izstarojošiem vai diviem dzeltenu gaismu izstarojošiem priekšējiem gabarītlukturiem [A]."

16. Papildināt pielikuma I daļas 210.1.2.4. kodu aiz skaitļa un vārda "1. janvāra" ar tekstu "un visām piekabēm, kas izgatavotas pēc 2001. gada 1. janvāra".

17. Papildināt pielikuma I daļas 308.2. kodu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

"Aizliegts uzstādīt stūres šarnīrus, kas nav pasargāti no apkārtējās vides tiešas iedarbības, izņemot gadījumus, ja tādus paredzējis transportlīdzekļa izgatavotājs."

18. Izteikt pielikuma I daļas 501. koda 5.1. tabulu šādā redakcijā:

"5.1. tabula

Riepu marķējumos lietotie apzīmējumi automobiļiem un to piekabēm ar pilnu masu, ne lielāku par 3,5 t

Nr.
p.k.

Apzīmējums

Apzīmējuma atšifrējums

1.

185

Riepas platums

2.

70

Augstuma un platuma attiecība

3.

D

Diagonālkorda riepa (apzīmējums var arī nebūt)

R vai RADIAL

Radiālkorda riepa

B vai BIAS BELTED

Diagonāli apjozta riepa

F

Nulles spiediena riepa (run-flat)

4.

14

Nominālais loka diametrs

5.

89

Slodzes indekss

6.

T

Ātruma kategorija

7.

TUBELESS

Bezkameras riepa

8.

REINFORCED

Pastiprināta riepa

EXTRA LOAD

9.

M+S, M. s., M&S

Ziemas riepa

10.

Ziemas riepa - īpaši konstruēta izmantošanai sniega vai ledus apstākļos

11.

253 vai 2503

Izgatavota 1993. gada 25. nedēļā vai 2003. gada 25. nedēļā"

19. Izteikt pielikuma I daļas 502.1. kodu šādā redakcijā:

"502.1. Aizliegts:

502.1.1. transportlīdzekli aprīkot ar:

502.1.1.1. riepām, kas nav paredzētas izmantošanai ceļu satiksmē (piemēram, sacensībām vai īpašiem nolūkiem paredzētas riepas);

502.1.1.2. radžotām riepām, kuru radžu skaits atšķiras par vairāk nekā 20 %, salīdzinot riepu ar vislielāko radžu skaitu un riepu ar vismazāko radžu skaitu. Turklāt radžojums nedrīkst būt fragmentārs, tas ir, riepas aploces posms bez radzēm nedrīkst būt garāks nekā riepas un brauktuves kontaktlaukuma garums;

502.1.2. uzstādīt riepas pretēji paredzētajam un norādītajam rotācijas virzienam vai pretēji paredzētajai orientācijai attiecībā pret transportlīdzekli ("inside" - riepas mala, kas vērsta uz transportlīdzekļa iekšpusi; "outside" - riepas mala, kas vērsta uz transportlīdzekļa ārpusi);

502.1.3. transportlīdzekli aprīkot vienlaikus ar:

502.1.3.1. diagonālkorda un radiālkorda riepām;

502.1.3.2. radžotām riepām un riepām bez radzēm, tas ir, riepām, kurās nav nevienas radzes;

502.1.4. transportlīdzekļa vienas ass riteņus aprīkot ar riepām, kurām atšķiras:

502.1.4.1. izgatavotājs vai preču zīme (nosaukums);

502.1.4.2. izmēri (platums vai platuma/augstuma attiecība);

502.1.4.3. protektora zīmējums;

502.1.4.4. lietojums (riepas, kas paredzētas izmantošanai ziemas apstākļos, un riepas, kas tam nav paredzētas);

502.1.5. aprīkot autobusa priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām;

502.1.6. aprīkot mehānisko transportlīdzekļu stūrējamās vai dzenošās ass riteņus ar riepām, kas marķētas ar apzīmējumu "FRT"."

20. Aizstāt pielikuma I daļas 503.1.3. kodā skaitli "1,0" ar skaitli "1,6".

21. Izteikt pielikuma I daļas 503.2. kodu šādā redakcijā:

"503.2. Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (5.6. att.) laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

503.2.1. ziemas riepām, kas uzstādītas automobiļiem un autobusiem, kā arī piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu līdz 3,5 t - 4 mm;

503.2.2. jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t - 3,0 mm;

503.2.3. jebkurām riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t - 2 mm;

503.2.4. jebkurām riepām, kas uzstādītas piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t - 1,6 mm."

22. Izteikt pielikuma I daļas 607.2. kodu šādā redakcijā:

"607.2. Stiprinājumos pie rāmja, tilta sijas vai virsbūves un balstiekārtas detaļu savstarpējos savienojumos nav pieļaujams izmantot šarnīrus, kas nav pasargāti no apkārtējās vides tiešas iedarbības, izņemot gadījumus, ja tādus paredzējis izgatavotājs. Nav atļauts aizstāt izgatavotāja paredzētus elastīgos stiprinājumus ar neelastīgiem. Stiprinājumos nav pieļaujama palielināta brīvkustība."

23. Izteikt pielikuma I daļas 607.3. kodu šādā redakcijā:

"607.3. Vienas ass pretējās pusēs jābūt uzstādītiem vienādas konstrukcijas izgatavotāja paredzētiem balstu šarnīriem. Balstos nav pieļaujama palielināta radiālā brīvkustība. Palielināta aksiālā brīvkustība pieļaujama, ja tādu paredzējis izgatavotājs. Stiprinājumiem jābūt nodrošinātiem pret atskrūvēšanos. Putekļu aizsargiem jābūt bez bojājumiem un atbilstoši nostiprinātiem."

24. Papildināt pielikuma I daļas 614. kodu aiz vārda "bojājumi" ar vārdiem "vai remontmetinājumi".

25. Aizstāt pielikuma I daļas 619.6. kodā tekstu "O1 kategorijas" ar tekstu "O1 un O2 kategorijas".

26. Izteikt pielikuma I daļas 622.1. kodu šādā redakcijā:

"622.1. Transportlīdzeklim nedrīkst būt izvirzīti ārējie elementi, kas nav konstruktīvi izveidoti (piemēram, noapaļoti, nosegti ar noapaļotu aizsargkonstrukciju, nolokāmi, saņemot triecienu) tā, lai neradītu apdraudējumu gājēju, velosipēdistu vai motocikla vadītāju veselībai vai dzīvībai sadursmes gadījumā.

Izvirzīto ārējo elementu noapaļojuma rādiusam jābūt vismaz 2,5 mm, ja tie izvirzīti uz āru vairāk nekā par 5 mm. Ja ārējie elementi izvirzīti uz āru ne vairāk kā par 5 mm, bet ne mazāk kā par 1,5 mm, tie nedrīkst būt asi.

Transportlīdzeklim nedrīkst būt atklātas metāla lokšņu šķautnes, piemēram, notekas malas un atbīdāmo durvju sliedes, ja tās nav aizsegtas vai atlocītas atpakaļ no 160° līdz 180° leņķī, izņemot motora pārsega aizmugures malu un bagāžnieka priekšējo malu."

27. Izteikt pielikuma I daļas 622.3. kodu šādā redakcijā:

"622.3. M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļi drīkst būt aprīkoti ar sertificētu un marķētu frontālās aizsardzības sistēmu (aizsargrežģi, papildu buferi vai tml.). Par frontālās aizsardzības sistēmu netiek uzskatīta konstrukcija, kas paredzēta tikai transportlīdzekļa lukturu aizsardzībai un kuras masa nepārsniedz 0,5 kg.

Kokvedēji un paaugstinātas pārgājības automobiļi, kas pirmo reizi reģistrēti līdz 2015. gada 31. decembrim, drīkst būt aprīkoti ar nesertificētu un nemarķētu priekšējo vai pakaļējo aizsargrežģi (aizsargstieni) līdz 2017. gada 31. decembrim. Aizsargrežģi nedrīkst ierobežot lukturu vai signāllukturu izstarotās gaismas staru vai aizsegt valsts reģistrācijas numura zīmi.

Ja mehāniskajam transportlīdzeklim ir uzstādīti sānu aizsargstieņi, tie nedrīkst izvirzīties ārpus tā gabarītiem, izņemot motociklu sānu aizsargstieņus."

28. Papildināt pielikuma I daļas 627.2. kodu aiz vārda "ietekmējoši" ar vārdiem "un stikla izturību ietekmējoši".

29. Papildināt pielikuma I daļas 627.3. kodu ar jaunu ceturto rindkopu šādā redakcijā:

"M3 kategorijas transportlīdzekļiem atļauts aplīmēt vējstikla apakšējo daļu ar caurspīdīgu plēvi, ievērojot šādus nosacījumus:

627.3.1. transportlīdzeklis aprīkots ar VI klases spoguli;

627.3.2. gaismas caurlaidība aplīmētajā joslā nav mazāka par 70 %;

627.3.3. plēves augšējās malas augstums no brauktuves nevienā vietā nav augstāks kā transportlīdzekļa vadītāja darba zonā esošā instrumentu paneļa augšējā horizontālā daļa, bet maksimāli pieļaujamais plēves augstums no brauktuves nevienā gadījumā nedrīkst pārsniegt 1800 mm."

30. Izteikt pielikuma I daļas 630.3. kodu šādā redakcijā:

"630.3. Motocikla abās pusēs jābūt kāju atbalstiem atbilstoši reģistrācijas apliecībā norādītajam sēdvietu skaitam. Kāju atbalstiem un to stiprinājumiem jābūt bez funkcionalitāti vai izturību ietekmējošiem bojājumiem, pārklātiem ar gumijotu materiālu vai izveidotiem ar reljefu virsmu. No vieglmetāla sakausējumiem izgatavotiem kāju atbalstiem jābūt bez remontmetinājumiem. Aizliegts izmainīt vadītāja kāju balstu izvietojumu, nemainot vadības ierīču (bremžu pedāļa, pārnesuma pārslēgšanas sviras u. tml.) izvietojumu."

31. Papildināt pielikuma I daļu ar 801.3. kodu šādā redakcijā:

"801.3. Transportlīdzeklim ar dīzeļmotoru atgāzu izplūdes sistēmai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja paredzētu un darba kārtībā esošu kaitīgo izmešu samazināšanas aprīkojumu (cieto daļiņu filtru, selektīvās katalītiskās reducēšanas sistēmu (piemēram, Ad-blue)). Pašdiagnostikas sistēma (OBD) nedrīkst uzrādīt kļūdu atgāzu izplūdes sistēmas darbībā.

Ja transportlīdzekļu reģistrā izdarīta atzīme par papildu cieto daļiņu filtra uzstādīšanu, transportlīdzekļa atgāzu izplūdes sistēmā uzstādītā filtra markai un modelim jāatbilst transportlīdzekļu reģistrā un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītajai."

32. Izteikt pielikuma I daļas 804.1. kodu šādā redakcijā:

"804.1. Dīzeļmotoru atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto koeficienta k vērtību, izņemot gadījumus, ja:

804.1.1. transportlīdzeklim nav nosakāma izgatavotāja noteiktā koeficienta k vērtība un tas pirmo reizi reģistrēts pēc 2016. gada 31. decembra, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7;

804.1.2. transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts laikposmā no 2008. gada 1. jūlija līdz 2016. gada 31. decembrim, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 1,5;

804.1.3. ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2008. gada 30. jūnijam, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt:

804.1.3.1. 3,0 - motoriem ar turbopūti;

804.1.3.2. 2,5 - motoriem bez turbopūtes.

Ja izgatavotāja noteiktā atgāzu absorbcijas koeficienta k robežvērtība konkrētajam transportlīdzeklim tomēr ir lielāka par šajā punktā minētajām robežvērtībām, konkrētajā gadījumā koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto koeficienta k vērtību.

Transportlīdzekļiem, kuri pirmo reizi reģistrēti pirms 1980. gada 1. janvāra, dīzeļmotoru atgāzu kontroli neveic."

33. Papildināt pielikuma I daļas 804.2. kodu aiz vārdiem "nav nospiests" ar vārdiem "izņemot gadījumus, ja transportlīdzekļa izgatavotājs ir paredzējis citādi".

34. Papildināt pielikuma I daļas 804.2. kodu ar trešo rindkopu šādā redakcijā:

"Euro VI/6" dīzeļmotoru atgāzu mērījumus brīvā paātrinājuma režīmā atļauts neveikt, ja pašdiagnostikas sistēma (OBD) neuzrāda kļūdas atgāzu izplūdes sistēmas darbībā."

35. Aizstāt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļā:

35.1. tekstu "Euro IV" ar tekstu "Euro IV/4";

35.2. tekstu "Euro V" ar tekstu "Euro V/5";

35.3. tekstu "Euro VI" ar tekstu "Euro VI/6".

36. Aizstāt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.1.11., 2.3.11., 2.4.11., 2.5.1., 2.5.10. apakšpunktā:

36.1. tekstu "Regula Nr. 3821/85" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EEK) Nr. 3821/85" (attiecīgā locījumā);

36.2. tekstu "Regula Nr. 1056/97" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 1056/97" (attiecīgā locījumā);

36.3. tekstu "Regula Nr. 2135/98" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 2135/98" (attiecīgā locījumā);

36.4. tekstu "Regula Nr. 1360/2002" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 1360/2002" (attiecīgā locījumā);

36.5. tekstu "Regula Nr. 432/2004" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 432/2004" (attiecīgā locījumā);

36.6. tekstu "Regula Nr. 595/2009" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 595/2009" (attiecīgā locījumā);

36.7. tekstu "Regula Nr. 1266/2009" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (EK) Nr. 1266/2009" (attiecīgā locījumā);

36.8. tekstu "Regula Nr. 582/2011" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (ES) Nr. 582/2011" (attiecīgā locījumā);

36.9. tekstu "Regula Nr. 64/2012" (attiecīgā locījumā) ar tekstu "Regula (ES) Nr. 64/2012" (attiecīgā locījumā).

37. Papildināt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.2.1. apakšpunktu aiz vārdiem "izdarītos grozījumus" ar tekstu "vai arī atbilstoši Direktīvas 2005/55/EK (I pielikuma 6.2.1. apakšpunkta 1. un 2. tabulas B1 rinda) prasībām, ietverot ar Direktīvu 2005/78/EK vai ar jaunākām EK Direktīvām izdarītos grozījumus, vai ANO EEK Noteikumiem Nr. 83 (ietverot 05. sērijas grozījumus, 5.3.1.4. apakšpunkta tabulas B rinda), vai Direktīvai 70/220/EEK, ietverot ar Direktīvu 98/69/EK (5.3.1.4. apakšpunkta tabulas B rinda) un ar Direktīvu 2002/80/EK izdarītos grozījumus".

38. Aizstāt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.2.9. apakšpunktā:

38.1. tekstu "02. sērijas" ar tekstu "01. sērijas";

38.2. skaitļus "97/28" ar skaitļiem "91/663".

39. Aizstāt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.3.1. apakšpunktā:

39.1. tekstu "Direktīvu 1999/96A/EK" ar tekstu "Direktīvu 1999/96/EK";

39.2. vārdus "izdarītos grozījumus" ar tekstu "izdarītos grozījumus, vai atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 83 (ietverot 06. sērijas grozījumus) prasībām, vai atbilstoši Regulas (EK) Nr. 715/2007 prasībām, ietverot ar Regulu (EK) Nr. 692/2008 vai atbilstoši jaunākām grozošām Regulām izdarītos grozījumus".

40. Aizstāt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.4.1. apakšpunktā tekstu "Direktīvu 1999/96A/EK" ar tekstu "Direktīvu 1999/96/EK".

41. Papildināt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.6.1. apakšpunktu aiz vārdiem "(ietverot grozījumus)" ar tekstu "vai atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 30 (ietverot 02. sērijas vai jaunākus grozījumus) prasībām".

42. Papildināt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.6.3. apakšpunktu aiz vārdiem "sānu drošības konstrukcijas" ar vārdiem "(ja attiecināms)".

43. Papildināt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.6.5. apakšpunktu aiz vārdiem "atstarojošās pazīšanas zīmes" ar vārdiem "(ja attiecināms)".

44. Papildināt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļu ar 2.6.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.6.7. mehāniskās sakabes (ja attiecināms), ietverot rezerves sakabes ierīci - atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 55 (ietverot 01. sērijas vai jaunākus grozījumus) prasībām vai atbilstoši Direktīvas 94/20/EK prasībām."

45. Aizstāt pielikuma I daļas 1301. kodā:

45.1. tekstu "Noteikumu Nr. 49" ar tekstu " Noteikumu Nr. 49, Nr. 82";

45.2. tekstu "Regulas Nr. 595/2009 prasībām" ar tekstu "Regulas Nr. 595/2009 prasībām vai atbilstoši Direktīvas 70/220/EEK vai Regulas (EK) Nr. 715/2007 prasībām".

46. Papildināt pielikuma I daļas 1303. kodu ar otro teikumu šādā redakcijā:

"Laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu līdz 3,5 t minimālais pieļaujamais ziemas apstākļos izmantojamo riepu protektora dziļums mērīšanas zonā nedrīkst būt mazāks par 4 mm."

47. Izteikt pielikuma II daļas 104.3. kodu šādā redakcijā:

"104.3.

Netiek sasniegts minimālais trokšņu līmenis, pārsniegts pieļaujamais trokšņu līmenis, mainīgs toņu augstums  

X

"

48. Izteikt pielikuma II daļas 105. kodu šādā redakcijā:

"105.

Kontrolmērinstrumentu panelis
Daļēji nedarbojas kontrolmērinstrumentu paneļa vai kādas indikācijas ierīces apgaismojums

X

   
Nav vai nedarbojas tālās gaismas, virzienrādītāju vai pakaļējo miglas lukturu ieslēgtā stāvokļa indikācija vai motora temperatūras indikācija;

nedarbojas kontrolmērinstrumentu paneļa vai atsevišķi izvietoto indikācijas ierīču apgaismojums;

nav vai nedarbojas spidometrs vai odometrs vai to rādījumi nav nolasāmi/salasāmi

 

X

"

49. Izteikt pielikuma II daļas 109.2. kodu šādā redakcijā:

"109.2.

Nav, neatbilst, neatbilstošs skaits

X

 

"

50. Papildināt pielikuma II daļu ar 201.5. kodu šādā redakcijā:

"201.5.

Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums inteliģentās adaptīvās priekšējo gaismas ierīču sistēmas darbībā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2011. gada 31. decembrim)

X

   
Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums inteliģentās adaptīvās priekšējo gaismas ierīču sistēmas darbībā vai OBD sistēma uzrāda kļūdu inteliģentās adaptīvās priekšējo gaismas ierīču sistēmas darbībā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts pēc 2011. gada 31. decembra)  

X

"

51. Izteikt pielikuma II daļas 204.4. kodu šādā redakcijā:

"204.4.

Luktura hermētiskumu vai atstarojošās virsmas funkcionalitāti neietekmējoši bojājumi; nebojāts lukturis viegli aizsvīdis

X

   
Ja miglas lukturi ir ieslēdzami:

- neatbilstošs to stiprinājums;

- luktura stiprību, hermētiskumu vai izstarojošās vai atstarojošās virsmas funkcionalitāti ietekmējoši bojājumi (plaisas, izlūzumi, korozija, pārklājumi, šķidrums lukturī u. tml.);

- neatļauti papildu elementi

Ja miglas lukturi nav ieslēdzami:

- neatbilstošs to stiprinājums;

- neatbilstoši gaismas avoti;

- gājēju, velosipēdistu vai motocikla vadītāju veselību vai dzīvību apdraudoši bojājumi sadursmes gadījumā

 

X

"

52. Izteikt pielikuma II daļas 308.2. kodu šādā redakcijā:

"308.2.

Neliela brīvkustība

X

   
Palielināta brīvkustība, neatļauts remonts, neatbilstoši šarnīri  

X

 
Šarnīra izjukšanas bīstamība    

X"

53. Izteikt pielikuma II daļas 410.2. kodu šādā redakcijā:

"410.2.

Nevienmērīga darbība

X

   
Nedarbojas vienā pusē  

X

 
Nedarbojas abās pusēs    

X"

54. Izteikt pielikuma II daļas 607.2. kodu šādā redakcijā:

"607.2.

Neliela brīvkustība sailentblokā, buksē vai stabilizatora stiprinājumā, bet to konstrukcija nav bojāta

X

   
Neatbilstoša materiāla detaļas; neatbilstoši šarnīri; sailentbloka aksiālas vai radiālas brīvkustības dēļ saskaras ar tā palīdzību savienotās daļas ("metāls pret metālu"); atdalījušās sailentbloka metāla vai gumijas daļas; saplēsta, funkcionalitāti zaudējusi sailentbloka gumijas daļa; saplēsta, funkcionalitāti zaudējusi bukse; vaļīgs skrūvjsavienojums; nav atsaites, bukses u. tml., atdalījies (nolauzts) stabilizatora stiprinājums  

X

 
Savienojuma izjukšanas bīstamība    

X"

55. Izteikt pielikuma II daļas 607.3. kodu šādā redakcijā:

"607.3.

Mazs caurums putekļu aizsargā

X

   
Palielināta brīvkustība balstos, atšķirīgu konstrukciju balstu šarnīri pretējās pusēs, savienojumi nenodrošināti pret atskrūvēšanos, saplēsts vai nenostiprināts putekļu aizsargs  

X

 
Savienojuma izjukšanas bīstamība    

X"

56. Izteikt pielikuma II daļas 614. kodu šādā redakcijā:

"614.

Stiprinājums
Neatbilstoši nostiprināti, viegli bojāti aizsargapvalki

X

   
Nav aizsargapvalku, tie stipri bojāti; bojāti vai metināti motora stiprinājuma elementi; motors nav iedarbināms ar startera palīdzību  

X

"

57. Izteikt pielikuma II daļas 619.2. kodu šādā redakcijā:

"619.2.

Sakabes ierīce piekabes aizmugurē; pašizgatavota vai neatbilstoša sakabes ierīce  

X

"

58. Izteikt pielikuma II daļas 622.1. kodu šādā redakcijā:

"622.1.

Izvirzīti bīstamie elementi vai balsteņi to stiprināšanai, asas šķautnes, nenoapaļoti elementi  

X

"

59. Izteikt pielikuma II daļas 630.3. kodu šādā redakcijā:

"630.3.

Nav, neatbilstošs skaits, funkcionalitāti un izturību ietekmējoši bojājumi, nenodrošināti pret slīdēšanu; remontmetinājumi kāju balstiem no vieglmetāla sakausējumiem  

X

 
Izmainīts vadītāja kāju balstu izvietojums, nemainot vadības ierīču (bremžu pedāļa, pārnesuma pārslēgšanas sviras u. tml.) izvietojumu    

X"

60. Papildināt pielikuma II daļu ar 801.3. kodu šādā redakcijā:

"801.3.

Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums atgāzu izplūdes sistēmā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2011. gada 31. decembrim)

X

   
Nav vai nefunkcionē kaitīgo izmešu samazināšanas aprīkojums vai cieto daļiņu papildu filtrs;

Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums atgāzu izplūdes sistēmā vai OBD sistēma uzrāda kļūdu atgāzu izplūdes sistēmā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts pēc 2011. gada 31. decembra);

Cieto daļiņu papildu filtra marka vai modelis neatbilst transportlīdzekļu reģistrā norādītajai

 

X

"

61. Izteikt pielikuma II daļas 804.2. kodu šādā redakcijā:

"804.2.

Neatbilstošs eļļas vai dzesēšanas šķidruma līmenis; neatbilstoši motora kloķvārpstas apgriezieni; motora temperatūra pārsniedz pieļaujamo; trokšņi motorā; motora agregātu piedziņas siksnas nav nospriegotas vai ir bojātas; pastiprināta eļļas/dzesēšanas šķidruma vai degvielas noplūde; transportlīdzeklim ar "Euro VI/6" dīzeļmotoru pašdiagnostikas sistēma (OBD) uzrāda kļūdu atgāzu izplūdes sistēmas darbībā  

X

"

62. Izteikt pielikuma II daļas 13. grupas nosaukumu šādā redakcijā:

"13. GRUPA. ETMK TRANSPORTLĪDZEKĻI".

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Satiksmes ministra pienākumu izpildītājs,
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 54Pieņemts: 19.01.2016.Stājas spēkā: 09.02.2016.Zaudē spēku: 01.03.2018.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 26 (5598), 08.02.2016. OP numurs: 2016/26.3
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
280099
09.02.2016
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva