Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Konkurences padomes lēmums Nr.53

Lēmuma publiskojamā versija

Rīgā 2015.gada 26.novembrī (prot. Nr.56, 2.§)

Par tirgus dalībnieku apvienošanos

Lieta Nr.1769/15/7.2.2./9

Par SIA "VENTGĀZE" un SIA "VARIANTS" apvienošanos

1 Konkurences padome (turpmāk - KP) 14.08.2015. saņēma ziņojumu un 22.09.2015. papildinājumus pie 14.08.2015. ziņojuma par tirgus dalībnieku apvienošanos, kurā paredzēts, ka SIA "VENTGĀZE" (turpmāk - VENTGĀZE) iegūst SIA "VARIANTS" (turpmāk - VARIANTS) 100% kapitāla daļu (turpmāk - Ziņojums).

2 Saskaņā ar Ziņojumā norādīto apvienošanās dalībnieku kopējais neto apgrozījums Latvijas teritorijā pārsniedz Konkurences likuma (turpmāk - KL) 15.panta otrajā daļā noteikto slieksni 35 572 000 euro un nevienam no apvienošanās dalībniekiem apgrozījums nav bijis mazāks par KL 15.panta otrajā prim daļā noteikto 2 134 000 euro apmēru, līdz ar to konkrētā apvienošanās ir paziņojama KP.

3 Iepazīstoties ar Ziņojumu un tam pievienotajiem dokumentiem, KP konstatēja, ka ir izpildītas Ministru kabineta 2008.gada 29.septembra noteikumu Nr.800 "Kārtība, kādā iesniedz un izskata pilno un saīsināto ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos" (turpmāk - Noteikumi Nr.800) prasības. Atbilstoši Noteikumu Nr.800 4.punktam par pilna Ziņojuma iesniegšanas dienu ir uzskatāms 22.09.2015.

Izvērtējot Ziņojumā ietverto un KP rīcībā esošo informāciju, KP

konstatēja:

1. Apvienošanās dalībnieki

4 VENTGĀZE ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.51203014171, tās juridiskā adrese - Dzintaru iela 48, Ventspils. Saskaņā ar Ziņojumā norādīto informāciju, VENTGĀZE galvenie darbības veidi ir nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana. VENTGĀZE kapitāla daļu īpašnieki ir divas fiziskas personas - K.B. un R.N. (katram pieder 50% kapitāla daļu). VENTGĀZE neveic tiešu vai netiešu kontroli pār citiem uzņēmumiem.

5 K.B. un R.N. īsteno kopīgu izšķirošu ietekmi (katram pieder 50% kapitāla daļu) SIA "INTERJERS" (turpmāk - INTERJERS), vienotais reģistrācijas Nr.41202005343, juridiskā adrese - Dzintaru iela 48, Ventspils. INTERJERS nodarbojas ar ēku fasādes un ārējo sienu apdares un renovācijas darbiem, kā arī jumta izbūvi un remontu. INTERJERS neveic tiešu vai netiešu kontroli pār citiem uzņēmumiem.

6 K.B. īsteno izšķirošu ietekmi (pieder 71,25% kapitāla daļas) pār SIA "OSTAS CELTNIEKS" (turpmāk - OC), vienotais reģistrācijas Nr.41203004237, juridiskā adrese - Dzintaru iela 48, Ventspils. OC galvenie darbības veidi ir:

- ārējo ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu (turpmāk - ŪKT) būvniecība;

- inženierbūvniecība;

- dzīvojamo ēku būvniecība un remontdarbi;

- ceļu, ietvju, ielu, laukumu un maģistrāļu būvniecība ar pazemes komunikāciju ierīkošanu un labiekārtošanu;

- siltumapgādes, ventilācijas, rekuperācijas un aukstumapgādes sistēmu būvniecība;

- inženiertehnisko komunikāciju un ēku projektēšana un projektu vadība.

7 K.B. izšķirošu ietekmi (tieši pieder 20% kapitāla daļu un pastarpināti caur OC vēl 40%) SIA "VSC kompānija" (turpmāk - VSC), vienotais reģistrācijas Nr.41203046349, juridiskā adrese - Dzintaru iela 48, Ventspils. VSC galvenie darbības veidi ir ŪKT būvniecība, inženierbūvniecība, dzīvojamo ēku būvniecība un remontdarbi. VSC neveic tiešu vai netiešu kontroli pār citiem uzņēmumiem.

8 VARIANTS ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.41203000837, tās juridiskā adrese - Robežu iela 5A, Ventspils. VARIANTS darbības veidi ir:

- ceļu, ietvju, ielu, laukumu un maģistrāļu būvniecība;

- ŪKT būvniecība;

- siltumapgādes un ventilācijas sistēmu būvniecība.

9 Izšķirošu ietekmi pār VARIANTS īsteno fiziska persona K.Ē., kuram pieder 100% kapitāla daļu. VARIANTS neveic tiešu vai netiešu kontroli pār citiem uzņēmumiem.

2. Apvienošanās veids

10 09.06.2015. K.Ē. ar R.N. noslēdza pirkuma līgumu par VARIANTS 100% kapitāla daļu pārdošanu VENTGĀZE.

11 15.06.2015. Uzņēmumu reģistrā tika reģistrēta dalībnieku maiņa, kuras rezultātā par vienīgo VARIANTS īpašnieku kļuva VENTGĀZE. Ņemot vērā VENTGĀZE norādīto, ar 14.06.2015. VENTGĀZE sāka īstenot izšķirošu ietekmi VARIANTS.

12 Saskaņā ar KL 15.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto "tirgus dalībnieku apvienošanās ir [..] tāds stāvoklis, kad [..] viens vai vairāki tirgus dalībnieki iegūst tiešu vai netiešu izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku vai citiem tirgus dalībniekiem."

13 Ņemot vērā minēto, paziņotā apvienošanās ir uzskatāma par apvienošanos KL 15.panta pirmās daļas 3.punkta izpratnē, vienam tirgus dalībniekam iegūstot izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku.

3. Konkrētie un apvienošanās rezultātā ietekmētie tirgi

14 Saskaņā ar KL 1.panta 4.punktu "konkrētais tirgus - konkrētās preces tirgus, kas izvērtēts saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu". Saskaņā ar KL 1.panta 5.punktu "konkrētās preces tirgus - noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī to preču kopums, kuras var aizstāt ar šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma un piedāvājuma aizstājamības faktoru, preču pazīmes un lietošanas īpašības". KL 1.panta 3.punkts nosaka, ka "konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ģeogrāfiskā teritorija, kurā konkurences apstākļi konkrētās preces tirgū ir pietiekami līdzīgi visiem šā tirgus dalībniekiem".

15 Atbilstoši Noteikumu Nr.800 2.punktam apvienošanās rezultātā ietekmētais tirgus ir: 1) konkrētais tirgus, kurā darbojas apvienošanā iesaistītie tirgus dalībnieki; 2) ar konkrēto tirgu, kurā darbojas viens no apvienošanā iesaistītiem tirgus dalībniekiem, vertikāli saistīts tirgus, kurā darbojas cits apvienošanā iesaistīts tirgus dalībnieks.

16 Ziņojumā kā konkrētās preces tirgus ir norādīts būvniecības tirgus. Tajā pat laikā, būvniecības tirgus ietvaros iespējams izdalīt atsevišķus segmentus, proti, (1) ēku būvniecība, (2) inženierbūvniecība, (3) mehāniskie un elektriskie pakalpojumi. Inženierbūvniecības segmentā ietilpst ceļu, ūdensapgādes, meliorācijas, tiltu, dzelzceļu u.tml. projektēšana, būvniecība un uzturēšana. Infrastruktūras objektu būvniecības pieprasījumu galvenokārt veido publiskie iepirkumi.1

17 Ņemot vērā Ziņojumā norādīto, VENTGĀZE saistītā uzņēmuma - OC un VARIANTS darbība pārklājas inženierbūvniecības segmentā, tas ir, atsevišķu ceļu būvdarbos un ŪKT izbūvē. Lai gan apvienošanās dalībnieki kā pamatdarbības veidu norāda arī siltumapgādes un ventilācijas sistēmu būvniecību, Ziņojumā norādīts, ka VARIANTS no 2013.gada faktiski šādus būvdarbus neveic. Līdz ar to secināms, ka VENTGĀZE saistītā uzņēmuma - OC un VARIANTS darbība siltumapgādes un ventilācijas sistēmu būvniecības segmentā nepārklājas.

18 Ceļu un ŪKT būvdarbi Latvijā galvenokārt tiek nodrošināti caur publiskajiem iepirkumiem, jo lielākā daļa šo objektu ir valsts vai pašvaldību pārziņā. Attiecībā uz būvdarbiem, kuri tiek sniegti publisko iepirkumu ietvaros, KP savā praksē ir norādījusi, ka no pieprasījuma puses katrā iepirkumā ietverto pakalpojumu var aizstāt tikai ar tādiem pakalpojumiem, kuri atbilst konkrētā iepirkuma tehniskajā specifikācijā norādītajām prasībām.2 Tādējādi būtiskāk ir izvērtēt piedāvājuma puses aizvietojamību, un konkrētā tirgus noteikšana jāskata kopsakarībā ar tirgus dalībnieku spējām nodrošināt konkrētos būvdarbu pakalpojumus.

19 Izvērtējot VENTGĀZE sniegto informāciju, KP konstatēja, ka VENTGĀZE piederošajam OC šobrīd nav pietiekama pieredze un atbilstoši kvalificēts darbaspēks, kā arī uzņēmuma rīcībā nav asfaltbetons, lai nodrošinātu visa veida ceļu būvniecību, rekonstrukciju vai periodisko uzturēšanu. Savukārt OC materiāltehniskā bāze ir pietiekama, lai spētu veikt mazāka apjoma un zemākas sarežģītības ceļu būvdarbus (piemēram pilsētu ielu rekonstrukciju).3

20 Arī VARIANTS iespējas veikt ceļu būvdarbus ir ierobežotas, jo tehniskā un darbaspēka bāze nav pietiekama. VARIANTS spēj veikt tikai atsevišķu ceļu veidu izbūvi - bruģēt ielas un laukumus, kā arī rekonstruēt (atjaunot) meža grantētos ceļus. Papildus tam VARIANTS faktiskā darbība pēdējo gadu laikā ir bijusi orientēta uz ŪKT būvniecību.4 VENTGĀZE piederošais OC pēdējo trīs gadu laikā nav piedalījies nevienā meža ceļu rekonstrukcijas iepirkumā un aktīvu darbību šajā jomā neveic.

21 Tātad apvienošanās dalībnieku faktiskā darbība ceļu būvniecībā pārklājas tikai ceļu seguma atjaunošanas būvdarbos, kur ceļu seguma atjaunošanā tiek izmantots bruģakmens. Bruģakmens ieklāšanas darbiem nav nepieciešamas lielas investīcijas tehnikā vai personāla apmācībā, līdz ar to pastāv aizvietojamības iespēja no piedāvājuma puses.

22 KP secina, ka ceļu būvniecības tirgus sīkāka analīze nav nepieciešama un konkrētā tirgus definīcija var palikt atvērta, ņemot vērā apvienošanās dalībnieku ierobežotās iespējas veikt ceļu būvdarbus un darbības pārklāšanos tikai atsevišķā segmentā (bruģakmens ieklāšanas darbi), kas turklāt sastāda niecīgu daļu no apvienošanās dalībnieku kopējā apgrozījuma.

23 Lai izvērtētu ŪKT izbūves darbu aizvietojamību no piedāvājuma puses, KP lūdza VENTGĀZE, kā arī vairākiem citiem tirgus dalībniekiem, kas arī veic ŪKT būvniecību, sniegt papildu informāciju. Izvērtējot tirgus dalībnieku viedokli, KP secināja, ka ŪKT izbūve ir specifiski būvdarbi un šo pakalpojumu nodrošināšanai ir nepieciešama gan specializēta tehnika, gan atbilstoši izglītots personāls. ŪKT būvniecība ir uzskatāma par atsevišķu konkrētas preces tirgu, jo pārorientēt uzņēmuma darbību no ŪKT būvniecības uz kādu citu būvniecības apakšnozari gada laikā ir sarežģīti (nepieciešami lieli kapitālieguldījumi kvalificētu speciālistu piesaistei vai esošo pārkvalifikācijai, tehnoloģiskās bāzes atšķirības u.tml.).

24 Arī pasūtītājs, organizējot iepirkumu, izstrādā tehnisko specifikāciju uz kādu konkrētu būvdarbu veidu, līdz ar to no pieprasījuma puses ŪKT būvdarbi nav aizvietojami ar kādiem citiem būvdarbiem.

25 Ņemot vērā iepriekš minēto, KP kā konkrētās preces tirgu lietas ietvaros nosaka ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu (ŪKT) būvniecības tirgu.

26 Ziņojumā kā konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir norādīta Latvijas teritorijā, tai pat laikā VARIANTS saimniecisko darbību pēdējo trīs gadu laikā pamatā ir veicis Kurzemes reģionā.5

27 Eiropas Komisija saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu norāda, ka būvniecības pakalpojumi ir piesaistīti konkrētai vietai (on-site activity). Neskatoties uz Eiropas Savienības centieniem panākt nacionālo tirgu atvēršanu publiskajos iepirkumos, joprojām pastāv administratīvie šķēršļi ārvalstu uzņēmumiem piedalīties konkrētās valsts būvniecības iepirkumos, līdz ar to konkrētais ģeogrāfiskais tirgus būvniecības pakalpojumiem nosakāms kā nacionāls.6

28 Attiecībā uz ŪKT būvniecību, lielākā daļa KP aptaujāto tirgus dalībnieku norāda, ka pakalpojumus sniedz visā Latvijas teritorijā, bet atsevišķi uzņēmumi norāda, ka objekta atrašanās vietai ir nozīme, bet tas nav izšķirošais faktors lēmuma par piedalīšanos iepirkumā pieņemšanā (galvenokārt tiek izvērtēta uzņēmuma kvalifikācijas un pieredzes atbilstība, kā arī projekta apjoms). Startējot iepirkumos, kas atrodas tuvāk uzņēmuma pamatdarbības vietai, ir iespēja piedāvāt konkurētspējīgākas cenas, jo izmaksas (transports, tehnikas pārvadāšana, darbinieku izmitināšana utt.) ir zemākas. Tajā pat laikā ŪKT izbūvē galvenās izmaksas veido materiāli (cauruļvadi, aizbīdņi, skatakas u.c.), kurus pārsvarā visi pretendenti iepērk, nevis ražo paši, līdz ar to neveidojas tik lielas cenu atšķirības, kā tas ir, piemēram, ceļu būvniecībā, kur karjeru vai ražotnes atrašanās vieta manāmi ietekmē pretendenta konkurētspēju.

29 Ņemot vērā iepriekš minēto, KP secina, ka konkrētais ģeogrāfiskais tirgus lietas ietvaros nosakāms kā Latvijas teritorija.

4. Apvienošanās ietekmes uz konkurenci izvērtējums

30 Saskaņā ar Būvniecības informācijas sistēmas publiski pieejamajiem datiem, Latvijā ir 1249 uzņēmumi7, kuriem ir tiesības veikt ŪKT būvdarbu vadīšanu un būvuzraudzību. Tomēr ne visiem uzņēmumiem ŪKT ir pamatdarbības veids un daļa uzņēmumu šajā jomā aktīvi nedarbojas. Pēc Centrālas statistikas pārvaldes (turpmāk - CSP) publiski pieejamajiem datiem8, 2013.gadā9 ir 224 uzņēmumi, kuru pamatdarbības veids ir ŪKT būvniecība un kuri veikuši aktīvu saimniecisko darbību.10

31 Pēc CSP publiski pieejamajiem datiem ŪKT būvniecības tirgus kopējais apgrozījums 2012.gadā bija aptuveni 193 913 000 euro, savukārt 2013.gadā tas bija aptuveni 177 116 000 euro.11

32 KP aptaujātie tirgus dalībnieki norāda, ka ŪKT būvdarbu īpatsvaru nosaka aptuveni (īpaši gadījumos, ja tas sastāda tikai daļu no kāda cita projekta). Jāņem vērā arī tas, ka ŪKT būvniecības apgrozījumā ir iekļauti arī ceļu seguma atjaunošanas darbi, jo pēc tirgus dalībnieku sniegtās informācijas tie ir uzskatāmi par kompleksiem darbiem un bez šo darbu veikšanas nav iespējams nodot objektu ekspluatācijā. Daļa KP aptaujāto tirgus dalībnieku norāda, ka to bilancēs šis apgrozījums atsevišķi netiek izdalīts.

33 Ņemot vērā iepriekš minēto, KP secina, ka iespējams veikt aptuvenas aplēses par ŪKT dalībnieku tirgus daļām.

34 Tirgus dalībnieku aptuvenās tirgus daļas konkrētajā tirgū pēc apgrozījuma 2012.un 2013.gadā12 norādītas Tabulā Nr.1.

Tabula Nr.1

Uzņēmumu tirgus daļas ŪKT būvniecībā pēc apgrozījuma (%)

(*)

Avots: Tirgus dalībnieku sniegtā informācija

35 Ņemot vērā tirgus dalībnieku sniegto informāciju, OC tirgus daļa no 2012. līdz 2013.gadam ir svārstījusies (*) [10-20]% robežās. Savukārt VARIANTS tirgus daļa svārstījusies (*) [1-5]% robežās.

36 KP papildus izvērtēja vairāku tirgus dalībnieku apgrozījuma dinamiku ŪKT būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā (skatīt 1.attēlu13).

(*)

1.attēls. Tirgus dalībnieku apgrozījums ŪKT būvniecībā (milj. EUR)

Avots: Tirgus dalībnieku sniegtā informācija

37 Pēc apkopotajiem datiem var secināt, ka pēdējo trīs gadu laikā (no 2012.-2014.gadam) OC ir uzskatāms par vienu no tirgus līderiem ŪKT būvniecībā. Tai pat laikā darbu apjomi un apgrozījums svārstās un katru gadu uzņēmumi ar mainīgām sekmēm piedalās iepirkumos. Liela nozīme ir pasūtītāja noteiktajām prasībām katrā iepirkumā, kas var radīt labvēlīgākus apstākļus atsevišķiem tirgus dalībniekiem. Tirgū darbojas arī vairāki citi spēcīgi konkurenti, kuri pēdējo gadu laikā ir palielinājuši savu tirgus daļu kopējā struktūrā. Papildus tam, 2014.gadā VARIANTS apgrozījums ir krasi samazinājies, kā rezultātā būs mainījusies arī tirgus daļa.

38 Papildus tam, Ziņojumā norādīts uz VARIANTS slikto finansiālo stāvokli apvienošanās brīdī - uzņēmums faktiski ir bijis maksātnespējīgs.14 Lai gan VARIANTS nav uzskatāms par ŪKT tirgus līderi, tā finansiālais stāvoklis ir būtisks apstāklis, kas ņemams vērā pie apvienošanās izvērtēšanas.

39 Izvērtējot iepriekš minēto, KP secina, ka VARIANTS un VENTGĀZE apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis ŪKT būvniecības tirgū Latvijas teritorijā.

40 Saskaņā ar KL 16.panta trešo un ceturto daļu KP pieņem lēmumu, ar kuru atļauj apvienošanos, ja tās rezultātā nerodas vai nenostiprinās dominējošais stāvoklis vai nevar tikt būtiski samazināta konkurence jebkurā konkrētajā tirgū.

Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 5.punktu, 15.panta pirmās daļas 3.punktu, otrās daļas 1.punktu un 16.panta pirmo un ceturto daļu, Konkurences padome

nolēma:

atļaut apvienošanos, SIA "VENTGĀZE" iegūstot izšķirošu ietekmi pār SIA "VARIANTS"

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.


(*) - Ierobežotas pieejamības informācija

1 EK 06.02.1997. lēmums Nr.IV/M.874 - AMEC/FINANCIERE SPIE BATIGNOLLES/SPIE BATIGNOLLES, 15.rindkopa

2 KP 25.06.2008.lēmums Nr.E02-68 "Par Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 1. un 5.punkta iespējamo pārkāpumu SIA "Mikor", SIA "Krustpils", SIA "Brēķu studenti", SIA "Ošukalns" un SIA "Silupe" darbībās, par Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 5.punkta pārkāpumu SIA "Agrosēta" un SIA "Aronas Meliorators" darbībās"

3 VENTGĀZE 13.10.2015.vēstule Nr.131015/V-1

4 VARIANTS apgrozījums ŪKT būvniecībā no 2012.-2014.gadam sastādīja aptuveni (*) no kopējā uzņēmuma apgrozījuma

5 Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja datiem no 2012.-2014.gadam VARIANTS ir startējis iepirkumos tikai Kurzemes reģionā

6 EK 06.02.1997.lēmums Nr. IV/M.874 - AMEC/FINANCIERE SPIE BATIGNOLLES/SPIE BATIGNOLLES

7 Būvniecības informācijas sistēmu reģistri (dati aktuāli uz 02.11.2015.)

8 CSP datubāzes (uzņēmējdarbības strukturālie rādītāji)

Pieejams: http://www.csb.gov.lv/dati/statistikas-datubazes-28270.html

9 Dati par 2014.gadu nav pieejami

10 Pēdējo trīs gadu laikā (no 2011.-2013.gadam) ekonomiski aktīvo uzņēmumu skaits ir pieaudzis par 86 uzņēmumiem.

11 CSP 28.09.2015.un 30.09.2015.vēstulēs norāda, ka CSP mājās lapā pieejamie dati par ūdensapgādes sistēmu būvniecības kopējo apgrozījumu ir aptuveni, jo šajā apgrozījumā tiek iekļauti dati par visiem ekonomiski aktīvajiem uzņēmumiem pēc pamatdarbības veida. Līdz ar to, ja uzņēmumam ir vairāki darbības veidi, tad dati par to apgrozījumu sekundārajās nozarēs arī tiek iekļauti pamatdarbības datos. Papildus tam šajos datos netiek iekļauts apakšuzņēmumu apgrozījums. CSP datubāzē ir arī pieejama informācija pa darbības veida vienībām, t.i., ja uzņēmumi ir izdalījuši atsevišķi darbības veidus, tad dati tiek apkopoti pa darbības veida vienībām nevis par pamatnozari. Šajos datos iekļauj arī informāciju par tiem uzņēmumiem, kuriem tā nav pamatdarbība.

12 Informācija par ŪKT tirgus apjomu 2014.gadā CSP vēl nav pieejama.

13 Jāņem vērā, ka tirgū darbojas arī vairāki citi spēcīgi konkurenti (tai skaitā ārvalstu, piem. UAB "Edrija" (Lietuva), AS "Per Aarsleff" (Dānija))

14 VENTGĀZE 13.10.2015.vēstule Nr.131015/V-1 sniegtā informācija par VARIANTS finanšu stāvokli

Konkurences padomes priekšsēdētāja S.Ābrama

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par tirgus dalībnieku apvienošanos Izdevējs: Konkurences padome Veids: lēmums Numurs: 53Pieņemts: 26.11.2015.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 246, 16.12.2015. OP numurs: 2015/246.11
Saistītie dokumenti
  • Saistītie dokumenti
278526
136
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"