Ministru kabineta ārkārtas sēdes protokols
Nr. 59
Rīgā 2015. gada 16. novembrī
Ministru kabineta ārkārtas sēdes
protokols
Sēdi vada
Ministru prezidente ‒ L.Straujuma
Ar balsstiesībām piedalās:
Aizsardzības ministrs ‒ R.Bergmanis
Finanšu ministrs ‒ J.Reirs
Iekšlietu ministrs, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs ‒
R.Kozlovskis
Izglītības un zinātnes ministre ‒ M.Seile
Kultūras ministre ‒ D.Melbārde
Labklājības ministrs ‒ U.Augulis
Tieslietu ministrs ‒ Dz.Rasnačs
Veselības ministrs ‒ G.Belēvičs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs ‒
K.Gerhards
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
Valsts kontroliere ‒ E.Krūmiņa
Valsts kancelejas direktors ‒ M.Krieviņš
Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās,
Juridiskā departamenta vadītāja ‒ I.Gailīte
Protokolē
Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
Sēdi sāk plkst.11.05
Ministru kabineta lieta
1.§
Rīkojuma
projekts "Par 2015.gada 16.novembra izsludināšanu par sēru
dienu"
TA-2534
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(A)
2.§
Rīkojuma
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 27.jūlija
rīkojumā Nr.347 "Par informācijas sistēmas darbības
koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas
informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas
karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu)
izsniegšanai"""
TA-2467
______________________________________________________
(L.Straujuma)
1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
2. Iekšlietu ministrijai noteiktā kārtībā sagatavot un
iesniegt likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam"
un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
2017. un 2018.gadam" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
priekšlikumus, kas paredz 2016.gadā, 2017.gadā un 2018.gadā
ilgtermiņa saistību pasākuma "Eiropas Savienības prasībām
atbilstošu pasu, elektronisko identifikācijas karšu un
uzturēšanās atļauju izsniegšana" ietvaros samazināt resursus
izdevumu segšanai un izdevumus budžeta apakšprogrammā 11.01.00
"Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" par 12 100
EUR (katru gadu) un palielināt resursus izdevumu segšanai un
izdevumus budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru
un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" par 12 100
EUR (katru gadu), lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Personu
apliecinošu dokumentu informācijas sistēmas (PADIS) izmitināšanas
infrastruktūras un personu apliecinošu dokumentu izsniegšanas
darba vietas aprīkojuma rezerves iekārtu un komplektējošo daļu
iegādi.
3.§
Rīkojuma
projekts "Par apropriācijas pārdali"
TA-2498
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
4.§
Rīkojuma
projekts "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora
"74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
finansējums" budžeta programmai 80.00.00 "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās
ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu
īstenošanai""
TA-2508
______________________________________________________
(E.Baldzēns, J.Plūme, L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Ministru kabineta lieta
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
5.§
Rīkojuma
projekts "Par kandidatūru Eiropas Savienības Revīzijas
palātas locekļa amatam"
TA-2383
______________________________________________________
(J.Reirs, B.Bāne, G.Belēvičs,
M.Kozlovs, L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Ar valsts budžeta likumprojektu
saistītie jautājumi
6.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu
vadību" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1952
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 4,. 8. un 15. priekšlikumu likumprojekta izskatīšanai
Saeimā otrajā lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
7.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izložu un
azartspēļu nodevu un nodokli"" izskatīšanai Saeimā
otrajā lasījumā
TA-1996
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
8.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Solidaritātes nodokļa likums"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-2061
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
1. Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 2. (pēc būtības), 3. (pēc būtības), 4., 5. (pēc būtības)
priekšlikumu likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā
lasījumā.
2. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 2.A
priekšlikumu:
"Izteikt likumprojekta 2.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
"(1) Likuma mērķis ir mazināt nodokļu regresivitāti darba
ņēmējiem, iekšzemes darba ņēmējiem pie darba devēja -
ārvalstnieka, ārvalstu darba ņēmējiem pie darba devēja -
ārvalstnieka un pašnodarbinātajiem ar augstāku ienākuma līmeni,
vienlaikus nodrošinot valsts pamatbudžeta ieņēmumus valsts
iedzīvotāju sociālās aizsardzības un nevienlīdzības mazināšanas
pieaugošo vajadzību finansēšanai."".
3. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 3.A
priekšlikumu:
"Izteikt likumprojekta 2.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Šis likums nosaka solidaritātes nodokļa (turpmāk -
nodoklis) maksātājus, taksācijas periodu un noteikumus, kā nosaka
nodokļa objektu un likmi, kā arī kārtību, kādā nodoklis tiek
maksāts un citus ar šī nodokļa aprēķināšanu, maksāšanu un
administrēšanu saistītus jautājumus."".
4. Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijai.
9.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1828
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
1. Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1., 2., 3., 4., 5., 7., 8., 9. un 11.priekšlikumu
likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
2. Atbalstīt pēc būtības 6.priekšlikumu (iekļauts 6.A
priekšlikumā) un 10.priekšlikumu (iekļauts 10.A priekšlikumā)
likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
3. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 6.A
priekšlikumu:
"Izteikt 27.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Totalizatora vai derību likmju pieņemšanas vietas
licenci izsniedz kapitālsabiedrībām, kuras ir saņēmušas attiecīgo
azartspēļu organizēšanas licenci. Totalizatora vai derību likmju
pieņemšanas vietas licence dod tiesības pieņemt likmes dalībai
totalizatorā vai derībās šajā licencē norādītajā
vietā."".
4. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 10.A
priekšlikumu:
"Izteikt 53.panta piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Interaktīvo azartspēļu organizētājs iesniedz Izložu
un azartspēļu uzraudzības inspekcijai informāciju par vietu
(norādot valsti un tajā konkrēto adresi), kur atradīsies spēles
organizēšanai izmantojamā tehnika, un par paredzētajiem drošības
pasākumiem, kas tiks veikti, lai nepieļautu kādas personas
ietekmi uz organizētās azartspēles iznākumu."".
5. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 11.A
priekšlikumu:
"Papildināt pārejas noteikumus ar 18.punktu šādā
redakcijā:
"18. Azartspēļu organizētājam, kas līdz 2015.gada
31.decembrim ir saņēmis azartspēļu organizēšanas licenci spēļu
automātu spēļu, bingo, ruletes (cilindriskās spēles), kāršu un
kauliņu spēles organizēšanai vai azartspēļu organizēšanas licenci
totalizatora vai derību organizēšanai un pēc 2015.gada
31.decembra turpinās organizēt attiecīgās azartspēles:
1) ar 2016.gada 1.janvāri nav jāsaņem jauna azartspēļu
organizēšanas licence, - saņemto attiecīgo azartspēļu
organizēšanas licenci uzskata par azartspēļu (spēļu automātu
spēļu, bingo, ruletes (cilindriskās spēles), kāršu spēles,
kauliņu spēles, totalizatora, derību un interaktīvo azartspēļu,
tai skaitā veiksmes spēles pa tālruni) organizēšanas licenci;
2) lēmumā par attiecīgo azartspēļu organizēšanas licences
izsniegšanu norādītais datums attiecīgo azartspēļu organizēšanas
licences pārreģistrācijai uzskatāms par azartspēļu (spēļu
automātu spēļu, bingo, ruletes (cilindriskās spēles), kāršu
spēles, kauliņu spēles, totalizatora, derību un interaktīvo
azartspēļu, tai skaitā veiksmes spēles pa tālruni) organizēšanas
licences pārreģistrācijas datumu, līdz kuram jāveic azartspēļu
organizēšanas licences ikgadējā pārreģistrācija."".
6. Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijai.
10.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījums Maksājumu pakalpojumu un
elektroniskās naudas likumā" izskatīšanai Saeimā otrajā
lasījumā
TA-1962
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1. (pēc būtības), 2. (pēc būtības), 3. (pēc būtības,
iekļauts likumprojekta (384/lp12) "Grozījumi likumā
"Par nodokļiem un nodevām''" Ministru kabineta
5.A priekšlikumā), 4. (daļēji) 5., 6. (daļēji pēc būtības,
iekļauts likumprojekta (384/lp12) Ministru kabineta 5.A
priekšlikumā), 7. (pēc būtības) un 8.priekšlikumu likumprojekta
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
11.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" izskatīšanai Saeimā otrajā
lasījumā
TA-1999
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
12.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un
nodevām"" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-2057
______________________________________________________
(J.Reirs, B.Bāne, L.Straujuma)
1. Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1., 1.A, 2. (pēc būtības), 3. (pēc būtības), 4.
(daļēji), 5. (daļēji), 5.A, 6., 7., 8., 9., 10. (pēc būtības),
11. (pēc būtības), 12. (daļēji) un 12.A priekšlikumu
likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
2. Atbalstīt Ministru kabineta alternatīvo 1.A
priekšlikumu:
"Papildināt likuma 3.panta otro daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Konkrētā nodokļa likumā var dot tiesības Ministru
kabinetam noteikt obligāto iemaksu likmi personām, kuras nav
pakļautas visiem sociālās apdrošināšanas
veidiem."".
3. Atbalstīt 5.priekšlikumam alternatīvo Ministru kabineta
priekšlikumu 5.A:
"Izteikt likumprojekta 4.pantu (attiecībā uz likuma
22.prim pantu) šādā redakcijā:
"Papildināt V nodaļu ar 22. prim pantu šādā
redakcijā:
"22. prim pants. Kredītiestādes un maksājumu pakalpojumu
sniedzēja rīcībā esošās informācijas par aizdomīgiem darījumiem
sniegšana Valsts ieņēmumu dienestam
(1) Kredītiestāde un maksājumu pakalpojumu sniedzējs, kas
noteikts Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 2.
panta otrās daļas 2., 3., 4., 7. un 8.punktā (turpmāk šajā pantā
- maksājumu pakalpojumu sniedzējs), konstatējot aizdomīgu
darījumu Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
finansēšanas novēršanas likuma izpratnē, ziņo arī Valsts ieņēmumu
dienestam par tādiem personu, kuru rezidences (reģistrācijas)
valsts ir Latvijas Republika, aizdomīgiem darījumiem, kas atbilst
šā panta trešajā daļā noteiktajām aizdomīguma pazīmēm nodokļu
jomā. Ministru kabinets nosaka aizdomīguma pazīmju nodokļu jomā
kodus.
(2) Ziņojumu sniedz Valsts ieņēmumu dienestam, lai atklātu un
novērstu likumpārkāpumus, kuru rezultātā samazināts budžetā
iemaksājamā nodokļa apmērs vai palielināts no budžeta atmaksājamā
nodokļa apmērs un par kuriem atbildība paredzēta šajā likumā vai
konkrēto nodokļu likumos, kā arī noziedzīgos nodarījumus par
izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas
un krāpšanu.
(3) Darījuma aizdomīguma pazīmes nodokļu jomā:
1) privātpersona deklarē ienākumus, ieņēmumus, uzkrājumus,
īpašumus vai to vērtības maiņas ar aizdomīgu izcelsmi;
2) šim klientam neraksturīgi liels darījuma apjoms;
3) ienākošie darījumi veido daudzas mazas summas, bet izejošie
ir par lielām summām;
4) nekustamā īpašuma iegāde par acīmredzamu neatbilstošu
cenu;
5) darījumam nav acīmredzama likumīga nolūka (vai saistības ar
personisko vai biznesa darbību);
6) darījumā izmantots viltots dokuments;
7) aizdomīgs darījums ar elektronisko naudu;
8) nauda tiek debetēta no konta tūlīt pēc tā kreditēšanas;
9) privātpersona vienā vai vairākos darījumos skaidrā naudā
iegulda komercsabiedrībā, izmaksā, aizdod vai aizņemas no citas
privātpersonas 60 000 EUR vai vairāk;
10) izvairīšanās no nodokļu nomaksas;
11) uzkrītošas izmaiņas konta bilancē (palielināta apgrozība
u.c.);
12) klientam ir pārmērīgi liels kontu skaits;
13) konta apgrozījums pārsvarā sastāv no skaidras naudas
operācijām;
14) konts ir tālu no klienta rezidences;
15) klients darbojas kā aizsegs citas personas darījumam;
16) darījums ir klientam netipisks;
17) klients veic sarežģītus vai neparastus darījumus (kuriem
pašiem vai atsevišķiem to noteikumiem nav skaidri saprotama
ekonomiskā vai juridiskā mērķa);
18) neskaidra darījumā izmantoto līdzekļu izcelsme.
(4) Aizdomīgus darījumus konstatē saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas
likumā noteiktajā kārtībā izveidoto iekšējās kontroles
sistēmu.
(5) Ziņojumā, ievērojot Noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā
noteikto, ietver šādu informāciju:
1 ) personas identifikācijas datus (fiziskai personai - vārds,
uzvārds, personas kods, juridiskai personai - nosaukums un
reģistrācijas numurs, kā arī citus Ministru kabineta noteikumos
noteiktos identifikācijas datus);
2) aizdomīga darījuma (plānotā, pieteiktā, konsultētā,
uzsāktā, atliktā vai veiktā) aprakstu, kā arī darījumā
iesaistītās personas identifikācijas datus un darījuma summu,
darījuma veikšanas vai pieteikšanas laiku, vietu un darījumu
apliecinošu dokumentu, ja tie ir kredītiestādes vai maksājumu
pakalpojuma sniedzēja rīcībā, kopijas;
3) pamatojumu, kāpēc kredītiestāde vai maksājumu pakalpojumu
sniedzējs uzskata darījumu par aizdomīgu.
(6) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā sniedzami šī panta
pirmajā daļā noteiktie ziņojumi Valsts ieņēmumu dienestam par
aizdomīgiem darījumiem, un apstiprina ziņojuma veidlapu.
(7) Informāciju par aizdomīgiem darījumiem Valsts ieņēmumu
dienests glabā piecus gadus.
(8) Kredītiestādei un maksājumu pakalpojumu sniedzējam nav
atļauts informēt personu (klientu), patieso labuma guvēju, kā arī
citas personas, izņemot uzraudzības un kontroles institūcijas,
par to, ka sniegtas ziņas par personu (klientu) vai tā darījumu
(darījumiem) šajā pantā noteiktajā kārtībā.
(9) Valsts ieņēmumu dienests veic nepieciešamos
administratīvos, tehniskos un organizatoriskos pasākumus un
nodrošina šajā pantā noteiktajā kārtībā saņemtās informācijas
aizsardzību, lai novērstu neatļautu piekļūšanu informācijai, kā
arī novērstu neatļautu tās grozīšanu, izplatīšanu vai
iznīcināšanu.
(10) Valsts ieņēmumu dienestam, tā amatpersonām un
darbiniekiem nav tiesību informēt personas, par kurām ziņojums ir
ticis sniegts, un citas personas par to, ka Valsts ieņēmumu
dienestam ir sniegts šī panta pirmajā daļā noteiktais
ziņojums.
Kredītiestādei un maksājumu pakalpojumu sniedzējam, pildot šī
panta prasības, piemēro Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
un terorisma finansēšanas novēršanas likuma subjektiem paredzētos
tiesiskās aizsardzības mehānismus, to skaitā atbrīvošanu no
atbildības."".
4. Atbalstīt 12.priekšlikumam alternatīvo Ministru kabineta
priekšlikumu 12.A:
"Izteikt likumprojekta 5.pantu šādā redakcijā:
"Papildināt pārejas noteikumus ar 174., 175., 176. un
177.punktu šādā redakcijā:
"174. Ministru kabinets līdz 2016.gada 30.janvārim izdod
šī likuma 22.prim panta pirmajā un sestajā daļā paredzētos
noteikumus.
175. Šī likuma 22.prim pants, kas nosaka kredītiestādes un
maksājumu pakalpojumu sniedzēja pienākumu sniegt informāciju
Valsts ieņēmumu dienestam par aizdomīgiem darījumiem, stājas
spēkā 2016.gada 1.aprīlī.
176. Ministru kabinets līdz 2016.gada 1.septembrim sagatavo un
iesniedz Saeimai grozījumus šajā likumā, paredzot attiecināt
informācijas par aizdomīgiem darījumiem sniegšanas Valsts
ieņēmumu dienestam pienākumu arī uz pārējiem Noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas
likuma subjektiem.
177. Šā likuma 18.panta pirmās daļas 24.punkts, 26.prim panta
3.prim daļa un 28.prim panta 4.prim un sestā daļa stājas spēkā
2016.gada 1.jūlijā."".
5. Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijai.
13.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas
nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1950
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
14.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes
nodokli"" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1951
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
15.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījums Pasta likumā" izskatīšanai
Saeimā otrajā lasījumā
TA-1944
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1.priekšlikumu likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā
lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
16.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Kredītiestāžu likumā"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1964
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1. (pēc būtības), 2. (pēc būtības, iekļauts
likumprojekta (384/lp12) "Grozījumi likumā "Par
nodokļiem un nodevām"" Ministru kabineta 5.A
priekšlikumā), 3. (daļēji), 4., 5. (daļēji pēc būtības, iekļauts
likumprojekta (384/lp12) Ministru kabineta 5.A priekšlikumā), 6.
(pēc būtības), 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.priekšlikumu
likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
17.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa
likumā" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1965
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
18.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Dzīvojamo māju pārvaldīšanas
likumā" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1866
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Neatbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto priekšlikumu likumprojekta izskatīšanai Saeimā otrajā
lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
19.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" izskatīšanai
Saeimā otrajā lasījumā
TA-2047
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 1. un 5. priekšlikumu likumprojekta izskatīšanai Saeimā
otrajā lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
20.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Par nekustamā īpašuma nodokli"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-2052
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
21.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi Mikrouzņēmumu nodokļa likumā"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-2051
______________________________________________________
(J.Reirs, L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu atlikt.
22.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo
apdrošināšanu"" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-1934
______________________________________________________
(J.Reirs, P.Leiškalns, I.Šņucins, L.Straujuma)
Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 3., 4., 5., 8., 9. un 10.priekšlikumu likumprojekta
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai.
23.§
Priekšlikumi
likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā un priekšlikumi likumprojekta
"Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un
2018.gadam" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā
TA-2129, TA-2127
______________________________________________________
(J.Reirs, J.Šints, U.Augulis, J.Plūme, Dz.Rasnačs,
E.Krūmiņa, K.Šadurskis, E.Baldzēns,
K.Gerhards, G.Belēvičs, K.Ozoliņš,
L.Medina, L.Straujuma)
1. Atbalstīt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
(turpmāk - ministrijas) iesniegto 3.-9., 11. un 12.priekšlikumu
teksta daļai un 1. 5., 7. 17., 20. 78., 80. 83., 85. 90., 95.
112., 114., 116. 120., 123.-134., 136. 142., 145. 148.,
151.-162.priekšlikumu skaitliskajai daļai likumprojekta "Par
valsts budžetu 2016.gadam" un likumprojekta "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam"
izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
2. Neatbalstīt ministriju iesniegto 1., 2., un 10.priekšlikumu
teksta daļai un 6., 18., 19., 79., 84., 91., 92., 93., 94., 113.,
115., 121., 122., 135., 143., 144., 149., 150.priekšlikumu
skaitliskajai daļai likumprojekta "Par valsts budžetu
2016.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam" izskatīšanai
Saeimā otrajā lasījumā.
3. Attiecībā uz Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopotiem priekšlikumiem likumprojektam "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam" par teksta
daļu:
3.1. atbalstīt 1.priekšlikumu;
3.2. atbalstīt 2.priekšlikumam alternatīvu Ministru kabineta
priekšlikumu šādā redakcijā:
"Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
"(1) Noteikt, ka minimālo dividendēs izmaksājamo peļņas
daļu par 2015., 2016. un 2017.gada pārskata gadu valsts
izšķirošajā ietekmē esošām kapitālsabiedrībām (tajā skaitā
netiešā izšķirošajā ietekmē esošām kapitālsabiedrībām) nosaka un
aprēķina 50 procentu apmērā, bet kapitālsabiedrībām, kurās visas
kapitāla daļas tieši vai pastarpināti pieder valstij, 2016.gadā
(par 2015.gada pārskata gadu) nosaka un aprēķina 90 procentu
apmērā, 2017.gadā (par 2016. gada pārskata gadu) - 75 procentu
apmērā un 2018. gadā (par 2017.gada pārskata gadu) - 70 procentu
apmērā no attiecīgās kapitālsabiedrības tīrās peļņas.
(2) Pirmajā daļā minēto dividendēs izmaksājamo peļņas daļu
attiecīgās kapitālsabiedrības ņem vērā, izstrādājot savas vidēja
termiņa darbības stratēģijas.
(3) Gadījumos, kad pirmajā daļā minēto nosacījumu izpilde būtu
pretrunā valsts interesēm vai labas pārvaldības principiem,
Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par mazāku dividendēs
izmaksājamās peļņas daļu, lēmuma pieņemšanā ievērojot Publiskas
personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma
28.pantā noteikto kārtību."".
4. Neatbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopotos priekšlikumus likumprojekta "Par valsts budžetu
2016.gadam" teksta daļai.
5. Atbalstīt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopoto 47., 53. un 57.priekšlikumu likumprojekta "Par
vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam"
un likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam"
skaitliskajai daļai.
6. Atbalstīt Satiksmes ministrijas priekšlikumu par
likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam"
papildināšanu ar jaunu pantu ar tehniskiem precizējumiem saistībā
ar akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation"
pamatkapitāla palielināšanu, norādot tā apmēru līdz 80 000 000
EUR, vienlaikus arī norādot, ka tiek nodrošināts, ka darījumam
nav negatīva ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci un
darījumam tiek nodrošināts valsts un privātā investora
ieguldījuma princips (9.priekšlikums teksta daļai). Ja tiek
pieņemts jauns Ministru kabineta lēmums, tad Satiksmes ministrija
sniedz alternatīvu priekšlikumu Saeimas budžeta un finanšu
(nodokļu) komisijai atbilstoši Ministru kabinetā nolemtajam.
7. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju noformēt alternatīvo priekšlikumu līdzekļu pārdalei
2016.gadā starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem
Izglītības un zinātnes ministrijas apakšprogrammas 05.02.00
"Zinātnes bāzes finansējums" ietvaros, samazinot
izdevumus 84 676 EUR apmērā valsts budžeta transfertiem valsts
budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un
budžeta nefinansētām iestādēm noteiktam mērķim un attiecīgi
palielinot izdevumus 83 460 EUR apmērā atlīdzībai, tai skaitā 64
800 EUR atalgojumam, un 1 216 EUR precēm un pakalpojumiem
Izglītības un zinātnes ministrijas piecu esošo amata vietu
uzturēšanai 2016.gada pirmajā pusgadā, lai pēc ERAF projekta
Nr.2010/0239/2DP/2.1.1.3.2/10/IPIA/VIAA/001 "Vienotā
nacionālas nozīmes Latvijas akadēmiskā pamattīkla zinātniskās
darbības nodrošināšanai izveide" noslēguma nodrošinātu
projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras turpmāku
ekspluatāciju un pakalpojuma sniegšanu lietotājiem -
zinātniskajām institūcijām. Jautājums par nepieciešamo
finansējumu 2016.gada otrajā pusgadā un turpmāk ir risināms pēc
ERAF projekta Nr.2010/0239/2DP/2.1.1.3.2/10/IPIA/VIAA/001
"Vienotā nacionālas nozīmes Latvijas akadēmiskā pamattīkla
zinātniskās darbības nodrošināšanai izveide" pabeigšanas un
galīgā norēķina maksājumu veikšanas, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā, iesniedzot pieprasījumu apropriācijas
pārdalei no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta
izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas
01.00.00 "Apropriācijas rezerve".
8. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu 2016.gadā
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammā
04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" samazināt
izdevumus aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem 158 255 EUR apmērā
un Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 05.37.00.
"Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un
profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
nodrošināšana" palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem
un attiecīgi izdevumus 158 255 EUR apmērā, tai skaitā izdevumus
atlīdzībai 136 339 EUR apmērā, sociālās rehabilitācijas
pakalpojuma nodrošināšanai 227 personām (sociālās rehabilitācijas
pakalpojuma saņēmēju rindas mazināšanai) (98.priekšlikums
skaitliskajai daļai).
9. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas priekšlikumus līdzekļu pārdalei starp budžeta
programmām (apakšprogrammām) un izdevumu kodiem atbilstoši
ekonomiskajām kategorijām 2016.gadam un turpmākajiem gadiem,
attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai (123., 124., 127.,
128., 129., 131.un 132.priekšlikums skaitliskajai daļai).
10. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Veselības ministriju 143.
un 144.priekšlikumam noformēt alternatīvo Ministru kabineta
priekšlikumu par finansējuma pārdali 2016.-2018.gadam ik gadu 10
000 000 EUR apmērā no Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas
41.01.00 "Iemaksas Eiropas Kopienas budžetā" uz
Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammu 33.01.00
"Ārstniecība", lai nodrošinātu ārstniecības personu un
pārējo veselības aprūpes sistēmā nodarbināto darba samaksas
paaugstināšanu atbilstoši minimālās mēneša darba algas pieaugumam
no 360 EUR līdz 370 EUR ar 2016.gada 1.janvāri (atlīdzības skalas
izlīdzināšanai).
11. Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par
finansējuma palielināšanu Iekšlietu ministrijai (budžeta
programma 09.00.00 "Drošības policijas darbība"), lai
nodrošinātu Drošības policijai noteikto funkciju izpildi,
2016.gadā 340 999 EUR apmērā, 2017.gadā un turpmāk katru gadu 488
466 EUR apmērā, papildu izdevumus sedzot no:
11.1. ieņēmumu palielinājuma no naudas sodiem, ko uzliek
Valsts policija par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kas fiksēti ar
Valsts policijai piederošajiem tehniskajiem līdzekļiem (Ministru
kabineta 2015.gada 3.novembra sēdes prot. Nr.57, 35.§): 2016.gadā
227 430 EUR apmērā, 2017.gadā un turpmāk katru gadu 488 466 EUR
apmērā (26.priekšlikums skaitliskajai daļai);
11.2. ieņēmumu palielinājuma no naudas sodiem, ko uzliek
Valsts policija par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kas fiksēti ar
komersanta tehniskajiem līdzekļiem (Ministru kabineta 2015.gada
3.novembra sēdes prot. Nr.57, 38.§) 2016.gadā 74 936 EUR apmērā
(32.priekšlikums skaitliskajai daļai);
11.3. budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta
izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00
"Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" plānotā finansējuma
samazinājuma 2016.gadā 38 633 EUR apmērā (34.priekšlikums
skaitliskajai daļai).
12. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Tieslietu ministriju
noformēt alternatīvo Ministru kabineta priekšlikumu par
finansējuma pārdali no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts
budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas
02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" uz
Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 04.03.00
"Probācijas īstenošana" 2016.gadā 86 281 EUR apmērā,
lai nodrošinātu Valsts probācijas dienestam noteikto funkciju
izpildi atbilstoši Saeimā pieņemtajiem grozījumiem Krimināllikumā
un Kriminālprocesa likumā.
13. Pieņemt zināšanai, ka Satiksmes ministrija 2015.gadā
nenodrošinās autoceļu lietošanas nodevas iemaksu valsts
pamatbudžetā plānotajā apmērā. Satiksmes ministrijai veikt
papildu pasākumus, lai nodrošinātu plānoto ieņēmumu izpildi
2016., 2017. un 2018.gadā 25 000 000 EUR apmērā katru gadu.
Gadījumā, ja ieņēmumu faktiskā izpilde 2016.gada pirmajā pusgadā
neatbilst plānotajam, Satiksmes ministrijai sagatavot un iesniegt
Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu, piedāvājot risinājumu
izveidojušās situācijas sakārtošanai.
14. Finanšu ministrijai tehniski precizēt šī protokollēmuma
atbalstītos priekšlikumus, noformēt tos attiecīgu Ministru
kabineta priekšlikumu veidā un iesniegt Valsts kancelejā un
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā.
15. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm divu
darba dienu laikā pēc likumprojekta "Par valsts budžetu
2016.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam" pieņemšanas
otrajā lasījumā saskaņā ar atbalstītajiem priekšlikumiem ievadīt
izmaiņas Vienotajā valsts budžeta plānošanas un izpildes
informācijas sistēmā.
16. Finanšu ministrijai precizēt kopsavilkuma skaitļus
likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
2017. un 2018.gadam" pielikumos atbilstoši Saeimā otrajā
lasījumā atbalstītajiem priekšlikumiem.
17. Valsts kancelejai nosūtīt šo protokollēmumu Saeimas
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai.
Sēdi slēdz plkst.12.20
Ministru prezidente Laimdota
Straujuma
Valsts kancelejas direktors Mārtiņš
Krieviņš