Ministru kabineta
  rīkojums Nr.347 
  Rīgā 2014.gada 9.jūlijā (prot. Nr.38
  45.§) 
  Grozījumi
  pamatnostādnēs "Latvijas kiberdrošības stratēģija
  2014.-2018.gadam"
  1. Izdarīt pamatnostādnēs "Latvijas kiberdrošības
  stratēģija 2014.-2018. gadam" (apstiprinātas ar
  Ministru kabineta 2014. gada 21. janvāra rīkojumu
  Nr. 40 "Par pamatnostādnēm "Latvijas kiberdrošības
  stratēģija 2014.-2018. gadam"") šādus
  grozījumus: 
  1.1. papildināt satura rādītāju ar šādiem vārdiem un
  skaitļiem: 
  "Pielikums Nr. 2   Turpmākās rīcības
  plānojums 
  Pielikums Nr. 3   (informācija dienesta
  vajadzībām)"; 
  1.2. izteikt 7. nodaļu šādā redakcijā: 
  "7. Saīsinājumi un terminu
  skaidrojums 
  Saīsinājumi 
  
    
      | AIM | 
      Aizsardzības
      ministrija | 
     
    
      | AIP | 
      Augstākās
      izglītības padome | 
     
    
      | ANO | 
      Apvienoto Nāciju
      Organizācija | 
     
    
      | ĀM | 
      Ārlietu
      ministrija | 
     
    
      | CCDCOE | 
      NATO Informācijas
      tehnoloģiju aizsardzības izcilības centrs Tallinā | 
     
    
      | CERT.LV | 
      Informācijas
      tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija | 
     
    
      | DP | 
      Drošības
      policija | 
     
    
      | DVI | 
      Datu valsts
      inspekcija | 
     
    
      | EDSO | 
      Eiropas Drošības
      un sadarbības organizācija | 
     
    
      | EM | 
      Ekonomikas
      ministrija | 
     
    
      | ENISA | 
      Eiropas Tīklu un
      informācijas drošības aģentūra | 
     
    
      | ES | 
      Eiropas
      Savienība | 
     
    
      | FKTK | 
      Finanšu un
      kapitāla tirgus komisija | 
     
    
      | IeM | 
      Iekšlietu
      ministrija | 
     
    
      | IEM IC | 
      Iekšlietu
      ministrijas Informācijas centrs | 
     
    
      | IKT | 
      informācijas un
      komunikācijas tehnoloģijas | 
     
    
      | ISACA | 
      biedrība
      "ISACA Latvijas nodaļa" | 
     
    
      | IT | 
      informācijas
      tehnoloģijas | 
     
    
      | IZM | 
      Izglītības un
      zinātnes ministrija | 
     
    
      | LB | 
      Latvijas
      Banka | 
     
    
      | LDDK | 
      Latvijas Darba
      devēju konfederācija | 
     
    
      | LIA | 
      Latvijas Interneta
      asociācija | 
     
    
      | LIKTA | 
      Latvijas
      Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija | 
     
    
      | LKA | 
      Latvijas
      Komercbanku asociācija | 
     
    
      | LM | 
      Labklājības
      ministrija | 
     
    
      | LPESPS | 
      Latvijas
      prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāts | 
     
    
      | LTRK | 
      Latvijas
      Tirdzniecības un rūpniecības kamera | 
     
    
      | LVRTC | 
      Latvijas Valsts
      radio un televīzijas centrs | 
     
    
      | LZA TK | 
      Latvijas Zinātņu
      akadēmijas Terminoloģijas komisija | 
     
    
      | MIDD | 
      Militārās
      izlūkošanas un drošības dienests | 
     
    
      | NAP | 
      Nacionālais
      attīstības plāns | 
     
    
      | NATO | 
      Ziemeļatlantijas
      līguma organizācija | 
     
    
      | NBS | 
      Nacionālie
      bruņotie spēki | 
     
    
      | NBS KAV | 
      Nacionālo bruņoto
      spēku Kiberaizsardzības vienība | 
     
    
      | NetSafe | 
      Latvijas Drošāka
      interneta centrs Net-Safe Latvia | 
     
    
      | NITDP | 
      Nacionālā
      informācijas tehnoloģiju drošības padome | 
     
    
      | PMLP | 
      Pilsonības un
      migrācijas lietu pārvalde | 
     
    
      | SAB | 
      Satversmes
      aizsardzības birojs | 
     
    
      | SM | 
      Satiksmes
      ministrija | 
     
    
      | TM | 
      Tieslietu
      ministrija | 
     
    
      | VARAM | 
      Vides aizsardzības
      un reģionālās attīstības ministrija | 
     
    
      | VBTAI | 
      Valsts bērnu
      tiesību aizsardzības inspekcija | 
     
    
      | VIS | 
      valsts
      informācijas sistēmas | 
     
    
      | VISC | 
      Valsts izglītības
      satura centrs | 
     
    
      | VP | 
      Valsts
      policija | 
     
    
      | VRAA | 
      Valsts reģionālās
      attīstības aģentūra | 
     
    
      | VVC | 
      Valsts valodas
      centrs | 
     
   
  Termini 
  
    
      | Elektronisko
      sakaru komersants | 
      
         Komersants vai ārvalstu komersanta filiāle, kam ir
        tiesības veikt komercdarbību, nodrošināt publisko
        elektronisko sakaru tīklu vai sniegt elektronisko sakaru
        pakalpojumus Elektronisko sakaru likumā noteiktajā
        kārtībā. 
       | 
     
    
      | Elektronisko
      sakaru tīkls | 
      
         Pārraides sistēmas, komutācijas un maršrutēšanas
        iekārtas (tajā skaitā tīkla elementi, kas netiek izmantoti)
        un citi resursi, kas neatkarīgi no pārraidītās informācijas
        veida ļauj pārraidīt signālus, izmantojot vadus,
        radioviļņus, optiskos vai citus elektromagnētiskos
        līdzekļus tīklos. 
       | 
     
    
      | E-pārvalde | 
      
         Efektīva valsts un pašvaldību pārvaldes īstenošana,
        izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. 
       | 
     
    
      | Informācijas
      sabiedrība | 
      
         Sabiedrība, kuras locekļi prot, var un viņiem ir
        iespējas ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
        palīdzību iegūt informāciju, saistīt to ar esošajām
        zināšanām un jauniegūtās zināšanas izmantot labklājības
        celšanai. 
       | 
     
    
      | Informācijas
      tehnoloģijas | 
      
         Tehnoloģijas, kuras tām paredzēto uzdevumu izpildei veic
        informācijas elektronisko apstrādi, tajā skaitā
        izveidošanu, dzēšanu, glabāšanu, attēlošanu vai
        pārsūtīšanu. 
       | 
     
    
      | Informācijas
      tehnoloģiju drošības incidents | 
      
         Kaitīgs notikums vai nodarījums, kura dēļ tiek
        apdraudēta informācijas tehnoloģiju integritāte, pieejamība
        vai konfidencialitāte. 
       | 
     
    
      | Informācijas un
      komunikācijas tehnoloģijas | 
      
         Zināšanu, metožu, paņēmienu un tehniskā aprīkojuma
        kopums, kas ar datoru un sakaru līdzekļu starpniecību
        nodrošina jebkuras informācijas iegūšanu, glabāšanu un
        izplatīšanu. 
       | 
     
    
      | Kiberdrošība | 
      
         Instrumentu, politikas, drošības konceptu un vadlīniju,
        risku vadības, rīcības, apmācības, pieredzes un tehnoloģiju
        kopums, kuru var izmantot elektroniskās vides, tās
        organizācijas un lietotāju aktīvu aizsardzībai.
        Organizācijas un lietotāju aktīvi ietver savienotas
        skaitļošanas tehnoloģijas, personālu, infrastruktūru,
        programmatūru, pakalpojumus, telekomunikāciju sistēmas un
        pārsūtītas jeb uzglabātas informācijas kopumu
        elektroniskajā vidē.*"; 
       | 
     
   
   
  * Starptautiskās Telekomunikāciju savienības definīcija angļu
  valodā: Cybersecurity is the collection of tools, policies,
  security concepts, security safeguards, guidelines, risk
  management approaches, actions, training, best practices,
  assurance and technologies that can be used to protect the cyber
  environment and organization and user's assets. Organization and
  user's assets include connected computing devices, personnel,
  infrastructure, applications, services, telecommunications
  systems, and the totality of transmitted and/or stored
  information in the cyber environment. ITU-T X.1205. 
   
  1.3. papildināt pamatnostādnes ar 2. pielikumu šādā
  redakcijā: 
  "Pielikums Nr. 2 
  Turpmākās
  rīcības plānojums 
  • Rīcības plānojums (turpmāk - plānojums) identificē uzdevumus
  pamatnostādņu mērķu sasniegšanai. Plānojuma darba uzdevumi ir
  izstrādāti, pamatojoties uz pamatnostādnēs apstiprināto
  nepieciešamo rīcību, bet nav grupēti atbilstoši katram rīcības
  punktam, jo atsevišķi plāna uzdevumi vienlaikus pilda vairākus
  stratēģijas mērķus. Sasniedzamie politikas rezultāti ir
  identificēti pietiekami plaši un vispārīgi, ņemot vērā
  kiberdrošības komplekso dabu un straujo mainību mūsdienu vidē.
  Pieaugot kiberdrošības spējām un kapacitātei, palielinās
  incidentu, apdraudējumu un risku skaits, taču tas ne vienmēr var
  nozīmēt drošības līmeņa vājināšanos. 
  • Plānojumam ir publiskā sadaļa un sadaļa, kas ietver
  informāciju dienesta vajadzībām (tajā norādītie uzdevumi ir
  pieejami pamatnostādņu 3. pielikumā (dienesta
  vajadzībām)). 
  • Pamatnostādņu īstenošanas turpmākās rīcības plānojumā
  paredzētos pasākumus atbildīgās institūcijas pamatā īsteno
  atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem. Atbildīgās
  institūcijas ir apņēmušās pildīt sev norādītos uzdevumus un,
  pieprasot papildu līdzekļus, izstrādās detalizētus aprēķinus, jo
  šobrīd šā pielikuma 1. tabulā norādītais nepieciešamā
  finansējuma apmērs ir indikatīvs. 
  • Ja ailē "Atbildīgā institūcija" ir norādīta vairāk
  nekā viena institūcija, tad institūcijas savā starpā vienosies
  par nepieciešamā uzdevuma izpildes nosacījumu sadali, tajā skaitā
  par finansējuma pieprasīšanu, tādēļ finansējuma sadale pa
  institūcijām ir indikatīva. Finansējuma sadale pa institūcijām
  neietver līdzekļu pieprasījumus, kas norādīti pamatnostādņu
  3. pielikumā (informācija dienesta vajadzībām). Ailē
  "Nepieciešamais finansējums (indikatīvi) un tā avoti"
  minētais finansējums ir indikatīvs, un tajā ir iespējamas
  izmaiņas līdz ar ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda
  2014.-2020. gada plānošanas dokumentu apstiprināšanu. 
  • Atbilstoši pamatnostādņu mērķiem plānojumā ir ietverti darba
  uzdevumi no Ministru kabinetā 2013. gada 14. oktobrī
  apstiprinātajām Informācijas sabiedrības attīstības
  pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam (turpmāk - ISAP).
  Atbilstoši ISAP kā attiecīgo uzdevumu izpildes termiņš saglabāts
  2020. gads, paredzot 2018. gadā izskatīt uzdevumu
  izpildes progresu pamatnostādņu "Latvijas kiberdrošības
  stratēģija 2014.-2018. gadam" īstenošanas kontekstā.
  Uzdevumi, kuri pārņemti no ISAP, pamatnostādnēs ir norādīti ar
  zemsvītras atsauci. 
  • Aizsardzības ministrijai sadarbībā ar visām iesaistītajām
  ministrijām un Nacionālo informācijas tehnoloģiju drošības padomi
  līdz 2016. gada 1. februārim jāiesniedz Ministru
  kabinetā informatīvais ziņojums par pamatnostādņu rīcības plānā
  noteikto uzdevumu izpildes gaitu, bet līdz 2019. gada
  1. jūnijam - informatīvais ziņojums par pamatnostādņu
  rīcības plāna īstenošanas gala novērtējumu, iekļaujot
  priekšlikumus kiberdrošības politikas jomā turpmākajiem
  gadiem. 
  1. tabula 
  Kiberdrošības
  stratēģijas mērķu sasniegšanas uzdevumi un atbildību
  sadalījums 
  
    
      | 
      Pamatnostādnēs definētais politikas mērķis | 
      Kiberdrošības politikas mērķis ir
      droša un uzticama kibertelpa, kurā ir garantēta valstij un
      sabiedrībai būtisku pakalpojumu droša, uzticama un
      nepārtraukta saņemšana | 
     
    
      | 
      1. KIBERDROŠĪBAS PĀRVALDĪBA UN RESURSI: Nacionālā
      kiberdrošība | 
     
    
      | Uzdevumi un galvenie
      pasākumi izvirzītā mērķa sasniegšanai | 
      Izpildes termiņš | 
      Atbildīgā
      institūcija | 
      Iesaistītās
      institūcijas | 
      Nepieciešamais
      finansējums (indikatīvi) un tā avoti; komentāri par uzdevuma
      izpildi | 
      Sasniedzamais
      politikas rezultāts un rezultatīvais rādītājs (ja
      iespējams) | 
     
    
      | 1.1. IKT
      drošības stiprināšana Latvijas prezidentūrai
      ES Padomē | 
      
      2015. g. 2. cet. | 
      AIM | 
      
      CERT.LV, VARAM, ĀM, LPESPS | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Nepārtraukts
      Latvijas prezidentūrai ES Padomē nepieciešamo pakalpojumu
      nodrošinājums, novērsti incidenti vai mazinātas to ietekmes
      sekas | 
     
    
      | 1.2. Nacionālās
      kiberdrošības pārvaldības modeļa izvērtējums | 
      
      2015. g. 4. cet. | 
      AIM | 
      NITDP
      iesaistītās institūcijas | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Uzlabots valsts
      institūciju sadarbības un koordinācijas modelis kiberdrošības
      politikas īstenošanā, iesaistot nevalstisko sektoru | 
     
    
      | 1.3. Nacionālās
      kiberdrošības risku un spēju izvērtējums, saskaņojot to ar
      valsts apdraudējuma analīzi | 
      
      2016. g. 1. cet. | 
      AIM | 
      NITDP
      iesaistītās institūcijas, nozares asociācijas | 
      
        Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu
        līdzekļi.
         Izvērtējums tiks saskaņots
        NITDP 
       | 
      Publiski pieejams
      Latvijas kibertelpas drošības pārskats, kurā identificēti
      galvenie riski un spējas | 
     
    
      | 
      1.4. Pārvaldības modeļa izvērtējums elektronisko sakaru
      komersantu drošības prasību īstenošanas uzraudzībai | 
      
      2017. g. 4. cet. | 
      AIM, 
      SM | 
      
      VP | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Skaidri definēts
      atbildības sadalījums par elektronisko sakaru komersantu
      uzraudzību saistībā ar IT drošības likumā noteikto prasību
      īstenošanu | 
     
    
      | 
      1.5. Izvērtējuma izstrāde par nepieciešamību pilnveidot
      esošos elektronisko sakaru maģistrālos tīklus* | 
      
      2018. g. 1. cet. | 
      SM | 
      
      - | 
      
        Vērtējot veicamā uzdevuma apjomu, ir konstatēts, ka būs
        nepieciešama ārējo konsultantu piesaiste un pētījuma
        veikšana.
         Darba apjoms un finansējuma
        summa būs zināma tikai ap 2016.-2017. gadu, ņemot vērā
        privāto komersantu attīstību un veiktās investīcijas šajā
        jomā 
       | 
      Esošo elektronisko
      sakaru maģistrālo tīklu pilnveides nepieciešamības
      izvērtējums | 
     
    
      | 1.6. Esošās
      elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras kartēšana* | 
      
      2018. g. 2. cet. | 
      SM | 
      
      - | 
      Papildus
      nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
      3 414 912 EUR | 
      Vienota elektronisko
      sakaru tīklu infrastruktūras karte | 
     
    
      | 1.7. Regulāra
      un aktīva NVO un privātā sektora partneru iesaiste NITDP
      darbā | 
      
      Pastāvīgi | 
      AIM | 
      NITDP
      iesaistītās institūcijas | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      NVO pārstāvji vismaz
      reizi pusgadā piedalās NITDP sēdēs | 
     
    
      | 1.8. Nacionālās
      IT drošības padomes sekretariāta darbības nodrošināšana | 
      
      Pastāvīgi | 
      AIM | 
      
      - | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Padomes sekretariāts
      nepārtraukti nodrošina NITDP darbu un uztur komunikāciju ar
      tās locekļiem | 
     
    
      | 1.9. CERT.LV
      organizēti valsts IKT risinājumu un infrastruktūras
      ielaušanās testi | 
      
      Pastāvīgi | 
      CERT.LV | 
      NBS
      KAV | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Regulāri organizēti
      IKT risinājumu un infrastruktūras ielaušanās testi | 
     
   
  * Uzdevums jāskata saistībā ar Informācijas sabiedrības
  attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam. 
    
  
    
      | 
      1. KIBERDROŠĪBAS PĀRVALDĪBA UN RESURSI: Valsts IKT
      pārvaldība | 
     
    
      | 1.10. Agrās
      brīdināšanas sistēmas izveide | 
      
      2016. g. 1. cet. | 
      
      CERT.LV, AIM | 
      
      Valsts pārvaldes iestādes un to pakļautībā esošās
      iestādes | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Izveidota agrās
      brīdināšanas sistēma | 
     
    
      | 1.11. Publiskās
      pārvaldes informācijas sistēmu risku novērtējums un analīze;
      attiecīga sistēmu grupēšana un diferencētu drošības
      pārvaldības prasību ietvara izstrāde | 
      
      2017. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      Latvijas Pašvaldību savienība | 
      
         Tiks īstenots atbilstoši ES struktūrfondu līdzekļu
        sadalei 
       | 
      Izstrādāts
      diferencēts publiskās pārvaldes informācijas sistēmu
      modelis | 
     
    
      | 1.12. Latvijas
      centralizētās IKT drošības un profilakses platformas
      izveide | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      CERT.LV, AIM | 
      Tiks īstenots
      atbilstoši ES struktūrfondu līdzekļu sadalei | 
      Centralizētas IKT
      drošības un profilakses platformas izveide | 
     
    
      | 1.13. Plašāka
      eID pielietošanas e-autentifikācijā nodrošināšana un
      bezmaksas e-paraksta ieviešana | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      SM | 
      
        VARAM, IEM IC, PMLP
        
       | 
      Papildus
      nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
      1 900 000 EUR gadā | 
      Plašāka eID
      iekļaušana e-autentifikācijas mehānismos, bezmaksas
      e-paraksta ieviešana un plašāka e-paraksta pielietošana | 
     
    
      | 1.14. Valsts
      IKT drošības pārvaldības pasākumu pārskata mehānisma izveide,
      izvērtējot uzraudzības efektivitāti, atbildību un soda
      sankcijas | 
      
      2017. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      VP | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Informatīvais
      ziņojums par valsts IKT drošības pārvaldības modeļa
      pilnveidi | 
     
    
      | 1.15. Valsts
      pārvaldes iestāžu vadības līmeņa personāla apmācību
      programmas metodikas izstrāde un īstenošana | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      Valsts kanceleja | 
      AIM,
      CERT.LV, IZM | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        20 000 EUR.
         Izmaksas ietver apmācību
        programmas un metodikas izstrādi (1400 EUR) un
        600 personu apmācības (viena persona -
        31 EUR) 
       | 
      Izstrādāta un
      īstenota apmācību programma valsts pārvaldes iestāžu vadības
      līmeņa personālam | 
     
    
      | 1.16. E-ID
      platformas modernizācija, veicot publiskās pārvaldes IKT
      centralizētu platformu izveidi | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      SM, 
      IEM IC, PMLP, LVRTC | 
      Tiks īstenots
      atbilstoši ES struktūrfondu līdzekļu sadalei | 
      Centralizētas
      publiskās pārvaldes IKT platformas izveide | 
     
    
      | 1.17. Valsts
      pārvaldes iestāžu informēšana par nepieciešamību nodrošināt
      personas datu apstrādes drošību interneta vidē* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      TM | 
      DVI,
      VARAM, CERT.LV | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums
        -17 075 EUR
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Organizēti vismaz
      divi semināri gadā valsts pārvaldes iestādēm par datu
      apstrādes drošību interneta vidē | 
     
   
  * Uzdevuma termiņš un finansējums atspoguļots atbilstoši
  Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm
  2014.-2020. gadam. 
    
  
    
      | 
      1. KIBERDROŠĪBAS PĀRVALDĪBA UN RESURSI: Cilvēkresursi | 
     
    
      | 1.18. Profesiju
      standartu aktualizācija jomas speciālistiem nepieciešamo
      profesionālo kompetenču, zināšanu un prasmju kopumu IKT
      drošības jautājumos | 
      
      2015. g. 4. cet. | 
      
      IZM | 
      LM,
      LIKTA, LDDK, LTRK, ISACA | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Profesiju standarts
      papildināts ar speciālistu informācijas un komunikācijas
      tehnoloģiju drošības jautājumos profesionālo kompetenču
      sarakstu | 
     
    
      | 1.19. Augsti
      kvalificētu vadītāju sagatavošana kiberdrošības jomā,
      izveidojot atbilstošas studiju izglītības programmas | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      AIP | 
      
        Augstskolas,
        CERT.LV
       | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Studiju izglītības
      programmas izveide kiberdrošības jomā | 
     
    
      | 1.20. Pedagogu
      profesionālās kompetences paaugstināšanas kurss IKT drošības
      jautājumos | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      IZM | 
      VISC,
      CERT.LV, Latvijas Informātikas skolotāju asociācija | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Profesionālās
      kompetences paaugstināšanas kursu IKT drošības jautājumos
      noklausījušies 50 % no visiem Latvijas pedagogiem* | 
     
    
      | 
      1.21. Izvērtējums un tiesību aktu pilnveide saistībā ar
      minimālajām kompetencēm atbildīgajām personām, kuras īsteno
      informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldību valsts un
      pašvaldību institūcijās | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      LIKTA, ISACA, CERT.LV | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Informatīvais
      ziņojums par tiesību aktu pilnveides nepieciešamību saistībā
      ar minimālajām kompetencēs par drošību atbildīgajām
      personām | 
     
    
      | 
      1.22. Pašnovērtējuma kompetenču vadlīnijas, kuru
      rezultātā iespējams konsolidēt mācību vajadzības | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      
      LIKTA, ISACA | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Izstrādātas
      pašnovērtējuma kompetenču vadlīnijas | 
     
   
  * 2012./2013. mācību gadā Latvijā bija 28 221
  pedagogs. Avots: IZM "Aktualitātes un jaunumi izglītības
  jomā 2013./2014. mācību gadā". 
    
  
    
      | 1. KIBERDROŠĪBAS PĀRVALDĪBA UN RESURSI:
      Kritiskā
      infrastruktūra | 
     
    
      | Informācija par 1.23., 1.24., 1.25., 1.26. un
      1.27. uzdevumu pieejama pamatnostādņu 3. pielikumā
      (dienesta vajadzībām) | 
     
    
  
    
      | 
      2. TIESISKUMS KIBERTELPĀ UN KIBERNOZIEDZĪBAS
      MAZINĀŠANA | 
     
    
      | Uzdevumi un galvenie pasākumi izvirzītā mērķa
      sasniegšanai | 
      Izpildes termiņš | 
      Atbildīgā institūcija | 
      Iesaistītās institūcijas | 
      Nepieciešamais finansējums (indikatīvi) un tā avoti;
      komentāri par uzdevuma izpildi | 
      Sasniedzamais politikas rezultāts un rezultatīvais
      rādītājs | 
     
    
      | 2.1. Policijas
      kapacitātes palielināšana | 
      
      2015. g. 4. cet. | 
      
      VP | 
      
      IEM | 
      Saskaņā ar
      Organizētās noziedzības novēršanas un apkarošanas plāna
      2014.-2016. gadam" projekta (VSS-18) 2.7. p.
      plānoti 472 856 EUR | 
      Palielināta
      policijas ekspertīze, izmeklējot noziedzīgus nodarījumus pret
      IKT | 
     
    
      | 
      2.2. Kiberdrošībā lietoto terminu definīciju izstrāde
      latviešu valodā | 
      
      2015. g. 3. cet. | 
      
      IZM | 
      
        VVC,
        LZA TK
       | 
      Papildus
      nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
      4 000 EUR | 
      Izstrādātas
      kiberdrošībā lietoto terminu definīcijas latviešu valodā | 
     
    
      | 2.3. Eiropas
      Parlamenta un Padomes direktīvas 2013/40/ES par uzbrukumiem
      informācijas sistēmām, ar kuru aizstāj Padomes pamatlēmumu
      2005/222/TI, pārņemšana | 
      
      2015. g. 3. cet. | 
      
      TM | 
      
        VP,
        citas iesaistītās institūcijas
       | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Eiropas Parlamenta
      un Padomes direktīvas pārņemšana | 
     
    
      | 2.4. Policijas
      darbiniekiem, prokuroriem un tiesnešiem nepieciešamās
      apmācības identificēšana un īstenošana | 
      
      2018. g. 1. cet. | 
      TM,
      VP | 
      
      ĢP | 
      Policijas darbinieku, prokuroru un tiesnešu
      apmācības veicamas, pirms tam TM un VP vienojoties par
      apmācību jomām katrai no mērķa grupām, apmācību metodiku,
      nosakot apmācību īstenotāju. Uz tā pamata tiks izstrādāts
      detalizēts uzdevuma īstenošanas aprēķins | 
      Izstrādāts un
      īstenots policijas darbinieku, prokuroru un tiesnešu
      apmācības plāns | 
     
    
      | 2.5. Vienota
      noziedzīgu nodarījumu kibertelpā apkopošanas mehānisma
      (statistikas) izveide policijas, prokuratūras un tiesu
      sistēmā | 
      
      2016. g. 1. cet. | 
      IEM
      IC, TM | 
      
      VP | 
      Vienota noziedzīgu nodarījumu elektroniskajā vidē
      apkopošanas mehānisma izveide veicama, pirms tam IEM IC un TM
      definējot tā principus, tehniskos nosacījumus, sasaisti ar VP
      vajadzībām. Uz tā pamata tiks izstrādāts detalizēts uzdevuma
      īstenošanas aprēķins | 
      Izveidots vienots
      noziedzīgu nodarījumu elektroniskajā vidē apkopošanas
      mehānisms | 
     
    
      | 
      2.6. Izvērtējums par Krimināllikuma un Latvijas
      Administratīvo pārkāpumu kodeksa regulējuma atbilstību IKT
      nozares normatīvajiem aktiem | 
      
      2016. g. 1. cet. | 
      
      TM | 
      IEM,
      VARAM, SM, LIKTA, LDDK, LTRK, ISACA | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Izvērtējums par IKT
      nozares normatīvo aktu piemērošanas iespējām Krimināllikumam
      un Administratīvo pārkāpumu kodeksam | 
     
    
      | 
      2.7. Uzraudzība, lai IS pārziņi savās darbībās ar
      personas datiem ieviestu un nodrošinātu augsta līmeņa
      aizsardzības pasākumus* | 
      
      2017. g. 2. cet. | 
      
      DVI | 
      
      - | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        896 100 EUR
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Izstrādāts
      informācijas sistēmu pārziņu uzraudzības mehānisms | 
     
    
      | 2.8. Regulārs
      sadarbības formāts ar dažādām starptautiskajām
      kibernoziedzības apkarošanas struktūrām | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      VP | 
      
      - | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Regulāra sadarbība
      ar starptautisko kibernoziedzības apkarošanas struktūru
      ekspertiem un speciālistiem | 
     
   
  * Uzdevums jāskata saistībā ar Informācijas sabiedrības
  attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam. 
    
  
    
      | 
      3. SAGATAVOTĪBA UN RĪCĪBSPĒJAS KRĪZES SITUĀCIJĀ | 
     
    
      | Uzdevumi un galvenie pasākumi izvirzītā mērķa
      sasniegšanai | 
      Izpildes termiņš | 
      Atbildīgā institūcija | 
      Iesaistītās institūcijas | 
      Nepieciešamais finansējums (indikatīvi) un tā avoti;
      komentāri par uzdevuma izpildi | 
      Sasniedzamais politikas rezultāts un rezultatīvais
      rādītājs (ja iespējams) | 
     
    
      | 3.1. IKT drošības stiprināšana Ārlietu
      ministrijā, gatavojoties Latvijas prezidentūrai ES
      Padomē | 
      2014. g.
      4. cet. | 
      ĀM | 
      - | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Drošības risinājumu pilnveide un
      informācijas tehnoloģiju stiprināšana pirms gaidāmās Latvijas
      prezidentūras ES Padomē | 
     
    
      | 3.2. Ārkārtas situāciju valsts
      elektronisko sakaru tīkla (ĀSVEST) izveide | 
      2014. g.
      4. cet. | 
      SM | 
      - | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      ĀSVEST izveide | 
     
    
      | 3.3. Valsts elektronisko sakaru
      pakalpojumu centra (VESPC) izveide | 
      2016. g.
      4. cet. | 
      
        SM, 
        VARAM
        
       | 
      
        ĀM, 
        IEM IC
        
       | 
      VESPC izveides
      organizatoriskais un tehniskais modelis (datu centru skaits
      un izvietojums, rezervēšanas risinājums, koordinācija
      nacionāla līmeņa elektronisko sakaru tīklu slēgumiem
      u. tml.) izstrādājams, pirms tam SM sadarbībā ar VARAM
      definējot tā uzbūvi un vietu vienotajā valsts IKT
      arhitektūrā, kā arī radot iespēju VESPC izveidošanai
      piesaistīt ES struktūrfondu līdzekļus | 
      VESPC izveide | 
     
    
      | 3.4. Iekšlietu ministrijas rezerves
      datu centra risinājuma izveide | 
      2016. g.
      2. cet. | 
      
        IEM IC, VARAM
        
       | 
      - | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        550 000 EUR
         IeM datu centra rezervēšanas
        risinājuma organizatoriskais un tehniskais modelis (datu
        centru skaits un izvietojums, koordinācija nacionāla līmeņa
        elektronisko sakaru tīklu slēgumiem u. tml.)
        izstrādājams vienotās valsts IKT arhitektūras izstrādes
        ietvarā, radot iespēju šā risinājuma izveidošanai
        piesaistīt ES struktūrfondu līdzekļus 
       | 
      Izveidots Iekšlietu ministrijas rezerves
      datu centra risinājums | 
     
    
      | 3.5. ĀM sakaru serviss nepārtrauktas
      darbības nodrošināšanai | 
      2016. g.
      4. cet. | 
      ĀM | 
      - | 
      Papildus nepieciešamais valsts budžeta
      finansējums - 450 000 EUR | 
      Izveidots ĀM sakaru serviss | 
     
    
      | 3.6. Satelīttelefona pakalpojuma īre
      visās Latvijas Republikas diplomātiskajās
      pārstāvniecībās | 
      2018. g.
      1. cet. | 
      ĀM | 
      - | 
      Papildus nepieciešamais valsts budžeta
      finansējums - 60 000 EUR gadā | 
      Nodrošināts satelīttelefona
      pakalpojums | 
     
    
      | 3.7. ĀM informācijas sistēmas
      (ieskaitot dienesta vajadzībām) izveidošana | 
      2014. g.
      4. cet. | 
      ĀM | 
      - | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Informācijas sistēmas izveide | 
     
    
      | 3.8.  Nacionālā virtuālā ārējā
      perimetra stiprināšanas izvērtējums | 
      2017. g.
      4. cet. | 
      SM | 
      AIM, VARAM | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Informatīvais ziņojums par nacionālā
      virtuālā ārējā perimetra stiprināšanu, lai apzinātu,
      kategorizētu un izvērtētu riskus, kā arī savstarpēji
      koordinētu un veiktu nepieciešamos uzlabojumus | 
     
    
      | 3.9. Satelīta datu pārraides
      risinājums starp ĀM CA un PP ES (Brisele) | 
      2020. g.
      4. cet. | 
      ĀM | 
      - | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        107 500 EUR gadā
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Nodrošināts satelīta datu pārraides
      risinājums | 
     
    
      | 3.10. Attīstīt un stiprināt NBS
      informācijas tehnoloģijas un sakaru sistēmas | 
      2018. g.
      4. cet. | 
      NBS | 
      AIM | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Attīstītas un nostiprinātas NBS
      informācijas tehnoloģijas un sakaru sistēmas | 
     
    
      | 3.11. Baltijas valstu un EUCOM
      sadarbība un krīzes situācijas vingrinājumi | 
      Pastāvīgi | 
      AIM | 
      ĀM, 
      NBS KAV | 
      Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
      paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Vismaz reizi gadā īstenots kopējs krīzes
      situācijas vingrinājums | 
     
    
      | Informācija par 3.12., 3.13., 3.14.
      un 3.15. uzdevumu pieejama pamatnostādņu 3. pielikumā
      (dienesta vajadzībām) | 
     
   
  
    
      | 
      4. SABIEDRĪBAS IZPRATNE, IZGLĪTĪBA UN PĒTNIECĪBA | 
     
    
      | Uzdevumi un galvenie pasākumi izvirzītā mērķa
      sasniegšanai | 
      Izpildes termiņš | 
      Atbildīgā institūcija | 
      Iesaistītās institūcijas | 
      Nepieciešamais finansējums (indikatīvi) un tā avoti;
      komentāri par uzdevuma izpildi | 
      Sasniedzamais politikas rezultāts un rezultatīvais
      rādītājs (ja iespējams) | 
     
    
      | 4.1. Ikgadēja
      starpinstitūciju darba un pasākumu plāna izstrāde un
      īstenošana sabiedrības informēšanai un izpratnes veidošanai
      par kiberdrošības jautājumiem | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      
        VARAM, IEM, 
        IZM, LIKTA, LIA, LKA, CERT.LV
        
       | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Darba un pasākumu
      plāns, kas tiek prezentēts kalendāra gada pirmajā NITDP
      sēdē | 
     
    
      | 4.2. Akadēmisko
      studiju un pētniecības attīstīšana kiberdrošības,
      informācijas drošības, IKT drošības jomās | 
      
      2016. g. 3. cet. | 
      
      IZM | 
      
      Augstskolas, CERT.LV | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Palielinājies
      akadēmisko pētījumu skaits kiberdrošības, IT un IKT drošības
      jomā | 
     
    
      | 4.3. Projekta
      izstrāde IKT drošības laboratorijas izveidei | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      
      AIM | 
      
      CERT.LV, IZM, 
      LU MII | 
      Papildus
      nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
      50 000 EUR | 
      Izstrādāts projekts
      IKT drošības laboratorijas izveidei | 
     
    
      | 4.4. Lieljaudas
      skaitļošanas (superdatora) resursa attīstīšana | 
      
      2018. g. 4. cet. | 
      LU
      MII | 
      
      Augstskolas | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Izstrādāts darbu
      plāns lieljaudas skaitļošanas resursa attīstīšanai | 
     
    
      | 
      4.5. Elektronisko ziņojumu līnijas par pārkāpumiem
      internetā nodrošināšana* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      AIM,
      CERT.LV | 
      
      LM, 
      LIA | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums
        -262 095 EUR
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Turpmāka
      elektronisko ziņojumu līnijas darbības nodrošināšana | 
     
    
      | 
      4.6. Sabiedrības zināšanu pilnveide par
      IKT drošības aspektiem (e-prasmju nedēļa, kiberdrošības
      mēnesis, drošāka interneta diena)* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      AIM,
      CERT.LV, LIKTA, 
      LIA | 
      
        5 741 739 EUR
         NAP2020 uzdevums
        "Digitālā satura un citu produktu veidošana un
        e-pakalpojumu attīstība, paplašinot pakalpojumu pieejamības
        un izmantošanas iespējas ekonomiskajā darbībā, kā arī
        iedzīvotāju e-prasmju
        pilnveide" (415. rindkopa), darbība:
        Iedzīvotāju e-prasmju pilnveide 
       | 
      Palielinājies
      cilvēku skaits, kuri ir piedalījušies IKT drošības aspektu
      pasākumos (piemēram, e-prasmju nedēļas aktivitātēs
      iesaistījušies 70 000 cilvēku) | 
     
    
      | 
      4.7. Sabiedrības informēšana par sociālo drošību
      internetā - par iespējamiem riskiem un apdraudējumiem* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      VARAM | 
      AIM,
      CERT.LV, LM, VBTAI, 
      LIA | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        296 244 EUR
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Vienotas informatīvo
      materiālu par kiberdrošību bibliotēkas izveide | 
     
    
      | 
      4.8. Sabiedrības informēšana par personas datu apstrādes
      drošību interneta vidē (informatīvie bukleti, semināri,
      diskusijas u. c.)* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      TM | 
      DVI,
      VARAM, 
      CERT.LV | 
      
        Papildus nepieciešamais valsts budžeta finansējums -
        75 984 EUR
         (līdz 2020. gadam) 
       | 
      Vienotas informatīvo
      materiālu par kiberdrošību bibliotēkas izveide | 
     
    
      | 4.9. Atbalsts
      jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei* | 
      
      2020. g. 4. cet. | 
      
      EM | 
      
      LIAA | 
      
        154 450 000 EUR (t. sk. ERAF
        finansējums 79 220 000 EUR un privātais
        līdzfinansējums 75 220 000 EUR
         Iepriekš minētais ir kopējais
        (publiskais/ 
        privātais) aktivitātē plānotais finansējums. Uz pasākumiem
        IKT drošības jomā var attiekties tikai daļa no norādītā
        finansējuma 
       | 
      Jaunu IKT drošības
      risinājumu izveide valsts un (vai) nevalstiskajā sektorā | 
     
   
  * Uzdevums jāskata saistībā ar Informācijas sabiedrības
  attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam. 
    
  
    
      | 
      5. STARPTAUTISKĀ SADARBĪBA | 
     
    
      | Uzdevumi un galvenie pasākumi izvirzītā mērķa
      sasniegšanai | 
      Izpildes termiņš | 
      Atbildīgā institūcija | 
      Iesaistītās institūcijas | 
      Nepieciešamais finansējums (indikatīvi) un tā avoti;
      komentāri par uzdevuma izpildi | 
      Sasniedzamais politikas rezultāts un rezultatīvais
      rādītājs (ja iespējams) | 
     
    
      | 5.1. Baltijas
      valstu CERT vienību saprašanās memorands | 
      
      2014. g. 4. cet. | 
      
      CERT.LV | 
      
      AIM | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Baltijas valstu CERT
      vienību saprašanās memoranda noslēgšana | 
     
    
      | 
      5.2. Kiberdrošības ekspertu un politikas veidotāju
      konsultācijas Baltijas un NB8 sadarbības formātos | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      
      ĀM, 
      SM, 
      CERT.LV | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Vismaz reizi gadā
      organizētas Baltijas un NB8 kiberdrošības ekspertu
      konsultācijas | 
     
    
      | 5.3. Sadarbība
      ar starptautiskajām kompānijām, kuras ir nozīmīgas Latvijas
      IT vidē | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      ĀM,
      CERT.LV | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Izveidots sadarbības
      formāts ar vairākām starptautiskajām kompānijām | 
     
    
      | 5.4. Dalība ES
      Draugu grupā par kiberjautājumiem | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      
      ĀM, 
      SM, 
      IEM | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Regulāra Latvijas
      pārstāvja dalība ES Draugu grupas par kiberjautājumiem
      sanāksmēs | 
     
    
      | 5.5. Dalība
      ENISA | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      
      SM | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Latvijas pārstāvība
      ENISA darbā un sanāksmēs | 
     
    
      | 5.6. Līdzdalība
      starptautiskajās iniciatīvās un platformās* | 
      
      Pastāvīgi | 
      ĀM,
      SM, AIM, VARAM | 
      Visas
      valsts pārvaldes institūcijas | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Regulāra Latvijas
      pārstāvja dalība starptautiskajās iniciatīvās un
      platformās | 
     
    
      | 
      5.7. Starptautiskas kiberdrošības mācības | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      AIM | 
      
      CERT.LV, NBS | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Latvijas speciālistu
      dalība starptautiskās kiberdrošības mācībās vismaz divreiz
      gadā | 
     
    
      | 5.8. Plašāka
      valstu loka pievienošanās starptautisko tiesību
      instrumentiem, piemēram, Eiropas Padomes konvencijai | 
      
      Pastāvīgi | 
      
      ĀM | 
      
      AIM | 
      Likumā par valsts
      budžetu kārtējam gadam paredzētie finanšu līdzekļi | 
      Aicinājums
      pievienoties esošajiem starptautisko tiesību instrumentiem
      iekļauts Latvijas pārstāvja starptautiskajās iniciatīvās un
      platformās darba kārtībā | 
     
    
      | Informācija par
      5.9. uzdevumu pieejama pamatnostādņu 3. pielikumā
      (informācija dienesta vajadzībām) | 
     
   
  * Interneta pārvaldības forums, ICANN (Internet
  Corporation for Assigned Names and Number), Pasaules
  informācijas sabiedrības samita dekādes pārskata pasākumi,
  Koalīcija par interneta brīvību. 
   
  Finansiālās ietekmes novērtējums 
  Pamatnostādņu īstenošana notiks no valsts budžeta līdzekļiem,
  kā arī piesaistot ES struktūrfondu līdzekļus. Pamatnostādnēs
  noteikto atbalsta virzienu finansēšanai var piesaistīt arī citu
  finanšu avotu finansējumu. 
  Norādītais finansējums paredzēts līdz 2018. gadam, tomēr
  uzdevumu izpildei būs nepieciešams finansējums arī pēc
  pamatnostādņu plānošanas perioda. 
  2. tabula 
  Politikas
  plānošanas dokumenta ietekme uz valsts un pašvaldību
  budžetiem 
  
    
       | 
      Turpmākie trīs gadi (EUR) | 
     
    
      | 2014. gads | 
      2015. gads | 
      2016. gads | 
     
    
      | Kopējās izmaiņas
      budžeta ieņēmumos, t. sk.: | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
     
    
      | Izmaiņas valsts
      budžeta ieņēmumos | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
     
    
      | Izmaiņas pašvaldību
      budžeta ieņēmumos | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
     
    
      | Kopējās izmaiņas
      budžeta izdevumos, t. sk.: | 
      0 | 
      3 234
      773 | 
      4 833
      721 | 
     
    
      | Izmaiņas valsts
      budžeta izdevumos | 
      0 | 
      3 234
      773 | 
      4 833
      721 | 
     
    
      | Izmaiņas pašvaldību
      budžeta izdevumos | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
     
    
      | Kopējā finansiālā
      ietekme: | 
      0 | 
      -3 234
      773 | 
      -4 833
      721 | 
     
    
      | Finansiālā ietekme
      uz valsts budžetu | 
      0 | 
      -3 234
      773 | 
      -4 833
      721 | 
     
    
      | Finansiālā ietekme
      uz pašvaldību budžetu | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
     
    
      | Detalizēts ieņēmumu
      un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
      izdevumu aprēķinu pievieno politikas plānošanas dokumenta
      pielikumā. Ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem norāda
      atsevišķi valsts un pašvaldību budžetam) | 
      
        Pamatnostādņu īstenošanas rīcības plānojumā identificētais
        nepieciešamais valsts budžeta finansējums valsts
        pamatfunkciju īstenošanai norādīts šā pielikuma
        1. tabulā.
         Šā pielikuma 2. tabulā ietverts tikai apzinātais
        uzdevumu izpildei nepieciešamais valsts budžeta
        finansējums, kas vairākos uzdevumos pārklājas ar
        Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēs
        minētajiem aprēķiniem. 
        Lēmums par pārējo pamatnostādņu rīcības virzienu
        uzdevumu izpildei nepieciešamo valsts budžeta finansējumu
        tiks izskatīts Ministru kabinetā likumprojekta par valsts
        budžetu kārtējam gadam sagatavošanas gaitā. Nepieciešamā
        finansējuma detalizētus aprēķinus atbildīgās institūcijas
        veiks, gatavojot budžeta pieprasījumus kārtējam gadam vai
        iesniedzot jauno politikas iniciatīvu pieprasījumu
        attiecīgajam gadam 
       | 
     
    
      | Izmaiņas budžeta
      izdevumos 2017.-2018. gadā | 
      
      2017. gadā - 4 752 025 | 
      
      2018. gadā - 2 425 417 | 
      
      - | 
     
   
  3. tabula 
  Nepieciešamā
  valsts budžeta finansējuma indikatīvais aprēķins pa gadiem
  (EUR) 
  
    
      Pasākums 
      (atbildīgā institūcija) | 
      2014. gads | 
      2015. gads | 
      2016. gads | 
      2017. gads | 
      2018. gads | 
      Kopā 
      līdz 2018. gadam | 
     
    
      | 1.6. Esošās
      elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras kartēšana
      (SM)* | 
      0 | 
      0 | 
      1 138
      304 | 
      2 276
      608 | 
      0 | 
      3 414 912 | 
     
    
      | 1.13. eID
      pielietošanas e-autentifikācijā veicināšana un atbalsts
      bezmaksas e-parakstam (SM) | 
      0 | 
      1 900
      000 | 
      1 900
      000 | 
      1 900
      000 | 
      1 900
      000 | 
      7 600 000 | 
     
    
      | 1.15. Apmācību
      programmas valsts pārvaldes iestāžu vadības līmeņa personālam
      metodikas izstrāde un īstenošana (VK) | 
      0 | 
      0 | 
      20
      000 | 
      0 | 
      0 | 
      20 000 | 
     
    
      | 1.17. Valsts
      pārvaldes iestāžu informēšana par nepieciešamību nodrošināt
      personas datu apstrādes drošību interneta vidē (TM)* | 
      0 | 
      2
      846 | 
      2
      846 | 
      2
      846 | 
      2
      846 | 
      11 384 | 
     
    
      | 2.1. Policijas
      kapacitātes palielināšana (IEM) | 
      0 | 
      472
      856 | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
      472 856 | 
     
    
      | 
      2.2. Kiberdrošībā lietoto terminu definīciju izstrāde
      latviešu valodā (IZM) | 
      0 | 
      4
      000 | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
      4 000 | 
     
    
      | 
      2.7. Uzraudzība, lai IS pārziņi savās darbībās ar
      personas datiem ieviestu un nodrošinātu augsta līmeņa
      aizsardzības pasākumus (DVI)* | 
      0 | 
      149
      350 | 
      149
      350 | 
      149
      350 | 
      149
      350 | 
      597 400 | 
     
    
      | 3.4. Iekšlietu
      ministrijas rezerves datu centra risinājuma izveide
      (IEM/VARAM) | 
      0 | 
      275
      000 | 
      275
      000 | 
      0 | 
      0 | 
      550 000 | 
     
    
      | 3.5. ĀM sakaru
      serviss nepārtrauktas darbības nodrošināšanai (ĀM) | 
      0 | 
      225
      000 | 
      225
      000 | 
      0 | 
      0 | 
      450 000 | 
     
    
      | 
      3.6. Satelīttelefona pakalpojuma īre visās Latvijas
      Republikas diplomātiskajās pārstāvniecībās (ĀM) | 
      0 | 
      0 | 
      60
      000 | 
      60
      000 | 
      60
      000 | 
      180 000 | 
     
    
      | 3.9. Satelīta
      datu pārraides risinājums starp ĀM CA un PP ES (Brisele)
      (ĀM) | 
      0 | 
      0 | 
      107
      500 | 
      107
      500 | 
      107
      500 | 
      322 500 | 
     
    
      | 4.3. Projekta
      izstrāde IKT drošības laboratorijas izveidei (AIM) | 
      0 | 
      0 | 
      0 | 
      50
      000 | 
      0 | 
      50 000 | 
     
    
      | 
      4.5. Elektroniskās ziņojumu līnijas par pārkāpumiem
      internetā nodrošināšana (AIM)* | 
      0 | 
      43
      683 | 
      43
      683 | 
      43
      683 | 
      43
      683 | 
      174 732 | 
     
    
      | 
      4.7. Sabiedrības informēšana par sociālo drošību
      internetā - par iespējamiem riskiem un apdraudējumiem
      (VARAM)* | 
      0 | 
      49
      374 | 
      49
      374 | 
      49
      374 | 
      49
      374 | 
      197 496 | 
     
    
      | 
      4.8. Sabiedrības informēšana par personas datu apstrādes
      drošību interneta vidē (informatīvie bukleti, semināri,
      diskusijas u. c.) (TM)* | 
      0 | 
      12
      664 | 
      12
      664 | 
      12
      664 | 
      12
      664 | 
      50 656 | 
     
    
      | 1.23., 1.24., 1.25.,
      1.26. un 1.27. uzdevums (dienesta vajadzībām) | 
      0 | 
      100
      000 | 
      100
      000 | 
      100
      000 | 
      100
      000 | 
      400 000 | 
     
    
      | 3.15. uzdevums
      (dienesta vajadzībām) | 
      0 | 
      0 | 
      750
      000 | 
      0 | 
      0 | 
      750 000 | 
     
    
      | Kopā | 
      0 | 
      3 234 773 | 
      4 833 721 | 
      4 752 025 | 
      2 425 417 | 
      15 245 936 | 
     
   
  4. tabula 
  Nepieciešamā
  finansējuma (indikatīvi) sadalījums pa institūcijām 
  (izņemot 1.23., 1.24., 1.25., 1.26., 1.27. un 3.15. uzdevumu
  (informācija dienesta vajadzībām)) 
  
    
      | Institūcija | 
      Summa (EUR) līdz 2018. gadam | 
     
    
      | Aizsardzības ministrija | 
      224 732 | 
     
    
      | Ārlietu ministrija | 
      952 500 | 
     
    
      | Datu valsts inspekcija | 
      597 400 | 
     
    
      | Iekšlietu ministrija | 
      1 022 856 | 
     
    
      | Izglītības un zinātnes
      ministrija | 
      4 000 | 
     
    
      | Satiksmes ministrija | 
      11
      014 912 | 
     
    
      | Tieslietu ministrija | 
      62 040 | 
     
    
      | Vides aizsardzības un reģionālās
      attīstības ministrija | 
      197 496 | 
     
    
      | Valsts kanceleja | 
      20 000"; | 
     
   
  1.4. papildināt pamatnostādnes ar 3. pielikumu
  (informācija dienesta vajadzībām) (pielikums). 
  2. Aizsardzības ministrijai nedēļas laikā iesniegt
  precizētās pamatnostādnes Valsts kancelejā. 
  Ministru prezidente Laimdota
  Straujuma 
  Aizsardzības ministra vietā - 
  izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete 
 				 
			 | 
						
				 
			 | 
      			
								
				        								
					Saistītie dokumenti 
					
						
							
							- 
								
								
								Politikas plānošanas dokumenti
							
 
          
							- 
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							
 						 
					 
				 
				        			 |