Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1177 Rīgā 2013.gada 22.oktobrī (prot. Nr.55 55.§) Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.2.4.aktivitātes "Augstas pievienotās vērtības investīcijas" projektu iesniegumu atlases otro un turpmākajām kārtām"Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu 1. Izdarīt Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.2.4.aktivitātes "Augstas pievienotās vērtības investīcijas" projektu iesniegumu atlases otro un turpmākajām kārtām" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 170.nr.; 2012, 101.nr.; 2013, 57., 149.nr.) šādus grozījumus: 1.1. izteikt 4.2.apakšpunktu šādā redakcijā: "4.2. līdz 2013.gada beigām piesaistīt privāto finansējumu 298 803 080 euro apmērā komercdarbības attīstībai;"; 1.2. izteikt 8.punktu šādā redakcijā: "8. Aktivitāti finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 69 314 849 euro un valsts budžeta līdzfinansējums ir 9 101 018 euro. Aktivitātei pieejamais saistību apjoms, kas pārsniedz šo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu (turpmāk - virssaistību finansējums), ir 58 066 164 euro. Finansējuma saņēmējs nodrošina savu līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 23., 28. un 29.punktu. Atlases kārtas ietvaros pieejamo finansējumu norāda paziņojumā par projektu iesniegumu iesniegšanu."; 1.3. svītrot 8.1punktu; 1.4. izteikt 23. un 24.punktu šādā redakcijā: "23. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros maksimāli pieļaujamā finansējuma intensitāte ir 35 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projektu iesniegumu atlases trešās un turpmāko kārtu ietvaros maksimāli pieļaujamā finansējuma intensitāte ir 45 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 24. Projektu iesniegumu atlases otrās kārtas ietvaros minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apjoms vienam projektam ir 4 268 615 euro un maksimālais publiskā finansējuma apjoms vienai projekta iesniedzēja saistīto personu grupai ir 4 268 615 euro. Projektu iesniegumu atlases trešās un turpmāko kārtu ietvaros minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apjoms vienam projektam ir 142 287 euro un maksimālais publiskā finansējuma apjoms vienai projekta iesniedzēja saistīto personu grupai ir 1 280 585 euro."; 1.5. izteikt 27. un 28.punktu šādā redakcijā: "27. Ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, tam ir jāpamato finansējuma stimulējošā ietekme vismaz vienā no veidiem, kas minēti Komisijas regulas Nr. 800/2008 8.panta 3.punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā. 28. Piešķirto finansējumu šo noteikumu ietvaros attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām var apvienot ar de minimis atbalstu, ja piešķirtais finansējums kopā ar de minimis atbalstu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo reģionālā finansējuma intensitāti (sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem - 70 %, vidējiem komersantiem - 60 % un lielajiem komersantiem - 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām) neatkarīgi no tā, vai finansējums tiek sniegts no vietējiem, reģionālajiem vai valsts līdzekļiem. Šo noteikumu ietvaros saņemto atbalstu nedrīkst apvienot ar citu Eiropas Savienības līdzekļu finansētu atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu par vienām un tām pašām izmaksām."; 1.6. aizstāt 29.1.apakšpunktā vārdus "valsts vai Eiropas Savienības finanšu līdzekļiem" ar vārdiem "vai valsts līdzekļiem"; 1.7. svītrot 30.punktu; 1.8. papildināt 31.punkta ievaddaļu aiz vārda "ar atbildīgo" ar vārdiem "un vadošo"; 1.9. izteikt 32.punktu šādā redakcijā: "32. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina, norādot atlases kārtas ietvaros pieejamo finansējumu un projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu termiņu. Paziņojumā minēto informāciju pirms izsludināšanas saskaņo ar vadošo iestādi, un tā ir saistoša projekta iesniedzējam, sadarbības iestādei, atbildīgajai iestādei un vadošajai iestādei."; 1.10. aizstāt 46.punktā skaitli un vārdu "5 000 latu" ar skaitli un vārdu "7 114 euro"; 1.11. aizstāt 57.punktā skaitļus un vārdus "2013.gada 31.decembrim" ar skaitļiem un vārdiem "2014.gada 30.jūnijam"; 1.12. izteikt 71.2.apakšpunktu šādā redakcijā: "71.2. projekta iesniegums iesniegts sadarbības iestādē, un sadarbības iestāde, pirms finansējuma saņēmējs ir uzsācis projekta atbalstāmās darbības, ir veikusi pirmslīguma pārbaudi projekta īstenošanas vietā, bet attiecībā uz lielo komersantu - izvērtējusi, vai ir izpildīti šo noteikumu 27.punktā minētie nosacījumi, par to aizpildot pārbaudes lapu un informējot projekta iesniedzēju;"; 1.13. papildināt noteikumus ar 71.8.apakšpunktu šādā redakcijā: "71.8. finansējuma saņēmējs nav pabeidzis projekta īstenošanu pirms šo noteikumu 57.punktā minētā sadarbības iestādes lēmuma pieņemšanas."; 1.14. aizstāt 80.1. un 80.2.apakšpunktā skaitli un vārdu "200 000 latu" ar skaitli un vārdu "284 574 euro"; 1.15. izteikt X nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "X. Noslēguma jautājumi"; 1.16. papildināt noteikumus ar 86. un 87.punktu šādā redakcijā: "86. Līdz 2013.gada 31.decembrim norēķinus veic latos un summas, kas šo noteikumu ietvaros noteiktas euro, pārrēķina latos, ievērojot Padomes 1997.gada 17.jūnija Regulas (EK) Nr. 1103/97 par dažiem noteikumiem attiecībā uz euro ieviešanu noteikto maiņas kursu un Euro ieviešanas kārtības likuma 6.pantā noteiktos noapaļošanas principus. 87. Projektu iesniegumos, kas iesniegti sadarbības iestādē līdz 2013.gada 31.decembrim, lietotā naudas vienība ir lats."; 1.17. izteikt 1.pielikuma 6.1.apakšsadaļu šādā redakcijā: "6.1. Projekta pieprasītais finansējuma apmērs no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām* (Pieprasīto finansējuma apmēru nepieciešams aprēķināt atbilstoši pieprasītās finansējuma intensitātes un attiecināmo izmaksu reizinājumam, norādot to ar diviem cipariem aiz komata, noapaļojot uz leju.)
*Maksimālais publiskā finansējuma apmērs projekta iesniedzēja saistīto personu grupai (LVL) - 900 000 (LVL). Maksimālā finansējuma intensitāte (45%)."; 1.18. izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā (1.pielikums); 1.19. izteikt 2.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums); 1.20. izteikt 4.pielikumu jaunā redakcijā (3.pielikums); 1.21. svītrot 5.pielikumu. 2. Šo noteikumu 1.11.apakšpunkts stājas spēkā 2013.gada 31.decembrī. 3. Šo noteikumu 1.18. un 1.19.apakšpunkts stājas spēkā 2014.gada 1.janvārī. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 1.pielikums "1.pielikums
1.1. Projekta iesniedzējs:
*aizpilda, ja faktiskā adrese atšķiras no juridiskās adreses
*aizpilda, ja kontaktpersona atšķiras no atbildīgās personas
1.1.9. Projekta iesniedzēja saistītās personas (ja projekta iesniegumam ir pievienota deklarāciju par projekta iesniedzēja atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta kategorijai, šī sadaļa nav jāaizpilda). Saistītās personas atbilst Komisijas 2008. gada 6. augusta Regulas (EK) Nr. 800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88. pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) 1.pielikuma 3.panta 3.punktā noteiktajai saistīto personu definīcijai: Autonoms komersants; Partnerkomersanti;
Saistītie komersanti.
1.1.10. Projekta iesniedzēja tips (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
1.1.11. Projekta iesniedzēja pamatdarbības nozare saskaņā ar saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. (lūdzam ierakstīt atbilstošo):
1.1.12. Projekta iesniedzēja akcionāri (aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir akciju sabiedrība un akcionāra ieguldījums ir vismaz 5% no kopējā ieguldījuma komersantā)
1.2. Projekta iesniedzēja īstenotie un plānotie projekti, par kuriem ir saņemts vai kas ir iesniegti atbalsta saņemšanai valsts, Eiropas Savienības vai cita veida atbalsta programmās (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").
1.3. Projekta iesniedzēja saistīto personu īstenotie un sagatavotie projekti, par kuriem ir saņemts vai plānots saņemt finansējumu šajā aktivitātē (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").
1.4. Projekta izmaksu pozīciju apvienošana ar citiem vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības atbalsta instrumentiem. Norādīt projekta iesniedzēja īstenotos un plānotos projektus, kuros saņemtais vai plānotais valsts vai cita veida atbalsts tiks kombinēts ar šī projekta ietvaros pieprasīto finansējumu, kā arī norādīt citu valsts atbalsta programmu vai individuālo atbalsta programmu ietvaros plānoto vai saņemto finansējumu, kas tiks apvienots ar šī projekta noteiktajām attiecināmajām izmaksām (ja tādu projektu nav, tad nepieciešams ievilkt "-" vai ierakstīt "nav").
2.1. Kopsavilkums par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu) (līdz 500 zīmēm): 2.2. Projekta īstenošanas vieta Lūdzam norādīt:
2.3. Projekta īstenošanas nozare - projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma atbilstošā nozare (lūdzam atzīmēt ar "X" atbilstošo un norādīt atbilstošo NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu):
*Atbilstoši normatīvā akta par apakšaktivitātes īstenošanu 3.pielikumam. 2.4. Projektā plānotās darbības Norādiet katras izmaksu pozīcijas atbilstību atbalstāmajām darbībām. (lūdzam atzīmēt ar "X" atbilstošo un sniegt skaidrojumu).
2.7. Finansējuma nepieciešamības pamatojums (aizpilda tikai lielie komersanti):
3.1. Plānotais kopējais projekta īstenošanas ilgums:
Projekta īstenošana tiks uzsākta pēc (atzīmēt atbilstošo): projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar sadarbības iestādi.
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
4.2. Raksturot 4.1.sadaļā minētos pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
5.1.Projekta ietekme uz prioritāti "Vienlīdzīgas iespējas" Projektā tiks nodrošināts nediskriminācijas princips, paredzot aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības un aktīvās novecošanās, kā arī personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanu: Atzīmēt vajadzīgo:
6.1. Projekta pieprasītais finansējuma apmērs no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām* (Pieprasīto finansējuma apjomu nepieciešams aprēķināt atbilstoši pieprasītās finansējuma intensitātes un attiecināmo izmaksu reizinājumam, norādot to ar diviem cipariem aiz komata noapaļojot uz leju).
*Maksimālais publiskā finansējuma apmērs projekta iesniedzēja saistīto personu grupai (EUR) - 1 280 585 (EUR). Maksimālā finansējuma intensitāte (45%). 6.2. Projekta izmaksu tāme
6.3. Projekta finansēšanas avoti* (naudas plūsmas)
*Projekta finansēšanas avotu kopsummu nepieciešams norādīt ne mazāku par 6.1. sadaļā norādītajām kopējām projekta izmaksām. Ja aizņēmums no kredītiestādes ir norādīts kā finansēšanas avots, tad lūdzam norādīt, kurā kredītiestādē ir plānots ņemt aizdevumu, kā arī norādīt kontaktpersonu kredītiestādē, kura var sniegt sīkāku informāciju par aizdevumu, minētās personas e-pasta adresi un telefona numuru.
7.1. Projekta iesniedzēja atbilstība: 7.1.1. projekta iesniedzējs ir Latvijā reģistrēts komersants; 7.1.2. projekta iesniedzējs nav ar tiesas spriedumu pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta; 7.1.3. projekta iesniedzēja neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam; 7.1.4. projekta iesniedzējs ir samaksājis nodokļus pilnā apmērā un normatīvajos aktos nodokļu jomā noteiktajos termiņos; 7.1.5. projekta iesniedzējs citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā nav tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu; 7.1.6. projekta iesniedzēja interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kura rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi; 7.1.7. projekta iesniedzējs ir ievērojis finansējuma saņemšanas nosacījumus; 7.1.8. projekta iesniedzēja rīcībā ir stabili un pietiekami finanšu resursi, kas tiks ieguldīti projekta realizācijā; 7.1.9. projekta ietvaros veiktos ilgtermiņa ieguldījumus izmantots tikai projektā paredzētajiem mērķiem, kā arī komersanta, kurš saņem atbalstu, saimnieciskajā darbībā un projekta iesniegumā norādītajā projekta īstenošanas vietā; 7.1.10. projekta ietvaros veiktie ilgtermiņa ieguldījumi tiks iekļauti komersanta aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi un vismaz trīs gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas paliks mikro, mazā un vidējā komersanta īpašumā Latvijā un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas paliks lielā komersanta īpašumā Latvijā, un netiks nodoti lietošanā trešajām personām; 7.1.11. projekta iesniegumā paredzētie ilgtermiņa ieguldījumi tiks iegādāti no trešajām personām par tirgus cenu; 7.1.12. gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, tas ir sniedzis garantiju, ka saņemtais atbalsts netiks izmantots, lai pārvietotu ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru no citas Eiropas Savienības dalībvalsts; 7.1.13. uz projekta iesniedzēju neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 800/2008 1.panta 6.punka "a" apakšpunktā 7.1.14. projekta iesniedzējs nav pārkāpis šo noteikumu vai citu normatīvo aktu nosacījumus Eiropas Savienības fondu jomā 7.1.15. projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiska persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu; 7.1.16.projekta iesniedzēja kompetenta institūcija vai amatpersona ir pieņēmusi lēmumu par projekta realizēšanu. 7.2. Atbilstība Eiropas Savienības horizontālajām prioritātēm: 7.2.1. Projektu īstenojot, tiks ievērotas horizontālās prioritātes: vienlīdzīgas iespējas un makroekonomiskā stabilitāte. Projekts negatīvi neietekmēs šīs horizontālās prioritātes. 7.3. Finansējuma saņemšanas nosacījumi: 7.3.1. šīs aktivitātes ietvaros sniegto finansējumu neapvieno ar citas aktivitātes vai individuālā atbalsta projekta ietvaros sniegto finansējumu, izņemot normatīvajā aktā par attiecīgās aktivitātes īstenošanu minētos gadījumus. Citas aktivitātes vai individuālā atbalsta projekta ietvaros atbalstītās izmaksas netiks iesniegtas atbalstīšanai šīs aktivitātes ietvaros; 7.3.2. projekta apstiprināšanas gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; 7.3.3. projekta iesniedzējs, izmantojot savus resursus vai ārējo finansējumu, kas nav saistīts ar jebkādu komercdarbības atbalstu, projekta īstenošanā ieguldīs vismaz 25% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām; 7.3.4. projekta iesniegumā norādītās atbalstāmās darbības nav uzsāktas un attiecināmās izmaksas nav radušās: 7.3.4.1. projekta iesniedzējam, kurš atbilst sīko, mazo un vidējo komersantu statusam - pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā; 7.3.4.2. projekta iesniedzējs, kurš atbilst lielo komersantu statusam - pirms Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu; 7.3.5. projekta īstenošanas laikā tiks īstenoti publicitātes pasākumi saskaņā ar normatīvo aktu prasībām; 7.3.6.normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteiktajos gadījumos projektā paredzētajām darbībām tiks veikts ietekmes uz vidi izvērtējums; 7.2.7. iepirkumu procedūras ir notikušas konkurences apstākļos, bez slepenām norunām; 7.3.8. ja kāda no nozarēm, kurā darbojas projekta iesniedzējs, ir neatbalstāma, un projekta iesniedzējs pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, projekta iesniedzējs nodrošinās atbalstāmās nozares projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citu projekta iesniedzēja darbības nozaru finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas finansējuma saņēmējiem, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo komersantu statusam, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas finansējuma saņēmējiem, kuri atbilst lielo komersantu statusam. 7.4. Projekta atbilstība: 7.4.1. projekta iesniegumā ir norādīti visi saistītie uzņēmumi saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr. 800/2008 kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) 1.pielikumu - sīko (mikro), mazo un vidējo komersantu definīcija; 7.4.2. projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija ir spēkā un atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; 7.4.3. projekta iesniedzējam nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret minēto juridisko personu - projekta iesniedzēju. Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošajiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
(Dokumenta rekvizītus "Datums", "Paraksts" un "Zīmoga vieta" ("z.v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām)." Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 2.pielikums "2.pielikums Biznesa plānsI KOMERSANTA PAŠREIZĒJAIS STĀVOKLIS 1. Vispārējā informācija par komersantu (informācija tiks izmantota, lai gūtu priekšstatu par komersantu, tā pašreizējo finanšu un saimnieciskās darbības stāvokli): 1.1. īsa vēsture; 1.2. darbības nozare. Ja vairākas, būtiskākās nozares pēc apgrozījuma pēdējos trijos noslēgtajos finanšu gados; 1.3. esošo produktu vai pakalpojumu apraksts (produktu grupas, nosaukums, īpašības, tehniskie parametri, kvalitāte, pielietošanas veids, tirdzniecības zīmes u.c. īpašības); 1.4. uzņēmuma struktūra, pamatdarbības vieta un struktūrvienības (ja tādas ir); 1.5. zeme un ēkas - īpašumā un nomātie; 1.6. galvenās tehnoloģijas un iekārtas - īpašumā un nomātās, norādot adreses un kadastra numurus; 1.7. problēmas un riski; 1.8. stipro un vājo pušu, iespēju un draudu (SWOT) analīze; 1.9. panākumu iemesli (konkurences priekšrocības); 1.10. darbības raksturīgākie finanšu ekonomiskie rādītāji vismaz pēdējos trīs noslēgtajos finanšu gados;
1.11. saistīto komersantu apraksts - nosaukums, reģistrācijas numurs, galvenās darbības nozares, galvenie produkti vai pakalpojumi (par katru saistīto komersantu); 1.12. komersanta un tā saistīto personu grupas pašu kapitāls par pēdējo noslēgto finanšu gadu (norādīts atsevišķi katrai saistītai personai) (informāciju izmanto 3.kritērija vērtēšanai):
2. Komersanta vadība: 2.1. valde, padome, prokūristi u.c. vadošies darbinieki (vārds, uzvārds, amats, cik ilgi nodarbināts komersantā; 2.2. 2.1.punktā minēto darbinieku izglītība un pieredze, kas atbilst pamatdarbībai un projektā plānotajām darbībām. Informāciju var aizstāt ar BP pievienotiem CV, uz kuriem norādīta atsauce. II PROJEKTA APRAKSTS 3. Projekta mērķis un izvēlētā risinājuma pamatojums: 3.1. projekta mērķis (konkrēts, kvantitatīvi un kvalitatīvi izmērāms sasniedzamais rezultāts) - pamatojums, kāpēc komersants vēlas īstenot projektu; 3.2. problēmas, kas tiks atrisinātas projekta rezultātā un ieguvumi no projekta īstenošanas; 3.3. jaunie produkti vai tehnoloģijas (tādi, kas uz projekta iesniegšanas brīdi nav pieejami komersantam), kuras tiek ieviestas ražošanā projekta rezultātā; 3.4. problēmas risināšanas alternatīvas (pamatojot ar finanšu aprēķiniem un citu salīdzinošu informāciju); 3.5. problēmas risinājuma izvēles pamatojums (viena no 3.4.punktā minētajām alternatīvām, kura izvēlēta, atzīstot to kā efektīvāko un reālāko projekta mērķa sasniegšanai). 4. Projekta attiecināmās izmaksas (informācija tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"): 4.1. projektā plānotās iekārtas nosaukums, modelis, ražotājs, piegādātājs (ja atšķiras no ražotāja) (nosaukums, reģistrācijas numurs, valsts, saite uz ražotāja/piegādātāja publiskā interneta tīmekļa mājas lapu, statuss - ražotājs, autorizēts ražotāja pārstāvis reģionā, iekārtu vairumtirgotājs); 4.2. katras 4.1.punktā norādītās iekārtas nepieciešamības pamatojums projekta mērķa sasniegšanai; 4.3. iekārtu tehniskā specifikācija, ražības rādītāji (jauda, izlaides apjoms), pieslēgumu jauda (kWh), izmantojamās izejvielas, izejvielu patēriņš, iespējamā produkta rādītāji, izmēri, svars, atbilstība nozares normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, vides aizsardzības prasībām u.c. prasības (var atsaukties uz pievienotajām tehniskajām specifikācijām); 4.4. iekārtu pamatojums un pielietojums (sniegt skaidrojumu par katras iekārtas plānoto pielietojumu un noslodzi produkcijas vai pakalpojuma ražošanas procesā, raksturojot katras 4.1.punktā minētās iekārtas funkcijas); 4.5. pamatojums konkrēto iekārtu izvēlei saistībā ar tās funkcionalitāti, jaudu un citiem tās parametriem, un skaidrot, kā tie atbilst komersanta darbības modelim, salīdzinot ar funkcionāli līdzvērtīgām iekārtām; 4.6. aptaujātie komersanti, to iekārtu un cenu piedāvājumi; 4.7. iespējamās alternatīvās iekārtas; 4.8. plānotā iekārtu noslodze un maksimālie ražošanas apjomi; 4.9. ja plānots iegādāties jaunas iekārtas, lai aizstātu esošās iekārtas, jo esošās ir novecojušas straujas tehnoloģiju attīstības rezultātā, jānorāda iekārtu parametru atšķirības, proti, esošā iekārta pret jauno iekārtu, norādot konkrēti un salīdzinoši, un jāpaskaidro, kāds būs sagaidāmais rezultāts kopumā, proti, paredzētās produkta izmaiņas vai tehnoloģiskā procesa racionalizācija, modernizācija vai diversifikācija; 5. Projekta īstenošanas apraksts (informācija tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"; papildus tam informācija par projekta īstenošanas vietu un laika grafiku tiks izmantota, lai sekotu līdzi projekta progresam un veiktu kontroles projekts īstenošanas vietā): 5.1. projekta īstenošanas vieta, norādot precīzi, projektu plānots realizēt uzņēmumā vai atsevišķā struktūrvienībā. Ja plānots īstenot atsevišķā struktūrvienībā, tad: 5.1.1. struktūrvienības apraksts (darbības apraksts, pašreiz nodarbināto darbinieku skaits, iekļaušanās kopējā komersanta struktūrā), 5.1.2. projekta īstenošanas vietas raksturojums (ģeogrāfiskais novietojums, nekustamā īpašuma statuss, faktiskā situācija); 5.2. nekustamais īpašums: 5.2.1. ēkas raksturojums, kurā plānots izvietot iekārtas, īpašuma tiesības, atbilstība (fizikālie parametri - m2, pieslēgumi, jaudas u.tml.), nepieciešamās pārveide, papildus veicamās darbības telpās, lai varētu īstenot projektu, termiņi šo darbību veikšanai un nepieciešamais finansējums; 5.2.2. zemes raksturojums (īpašuma tiesības, pievadceļi, infrastruktūra, nepieciešamās investīcijas u.tml.). 5.3. papildus iekārtas (tehniskie rādītāji), tehniskie līdzekļi vai darbi, to izmaksas, kas nepieciešami, lai īstenotu projektu, nepieciešamais finansējums, plānotais risinājums, termiņi, nepieciešamības pamatojums; 5.4. nepieciešamā saskaņošana ar valsts un pašvaldības iestādēm, piem., piesārņojošu darbību veikšanai, būvniecībai, darbībai ekonomiskajā zonā, sertifikācija u.tml., termiņi, izmaksas; 5.5. projektā iesaistīto vadošo darbinieku (vadītāja, finanšu vadītāja, tehniskā vadītāja, zinātniskā vadītāja) dzīvesgaitas apraksts, norādot iegūto izglītību, pieredzi, projekta ietvaros galvenos veicamos uzdevumus; 5.6. darba spēka nodrošināšana projekta rezultātā iegūto iekārtu izmantošanai, nepieciešamās apmācības; 5.7. kopējie finanšu resursi, kas nepieciešami projektam īstenošanas termiņā un pēc tā pabeigšanas trīs gadu garumā, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecu gadu garumā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants, to iegūšanas avoti, termiņi, finansējuma pieejamība, iesniedzot projektu; 5.8. nodrošinājums (ķīlas) finansējuma piesaistei (ja nav nepieciešams, lūdzu paskaidrot kāpēc?); 5.9. kopējais projekta īstenošanas termiņš un tā ietvaros: 5.9.1. paredzēto darbību secība un plānotais ilgums katrai darbībai (aktivitāšu plāns); 5.9.2. finanšu resursu apguves laika grafiks, t.sk. vai projekta ietvaros būs nepieciešams avanss. 6. Projekta rezultāts (informācija tiks izmantota 1.kritērija "Projekta izmaksu efektivitāte" vērtēšanai, kā arī veicot uzraudzību 3 gadus (MVK) vai 5 gadus (lielajiem komersantiem) pēc projekta īstenošanas pabeigšanas): 6.1. projekta ietekme uz komersanta saimniecisko darbību (pamatot ar sekojošiem komersanta ekonomiskajiem rādītājiem - neto apgrozījums, eksports, bruto peļņa, neto peļņa, rentabilitāte attiecībā pret apgrozījumu, produktivitāte uz vienu strādājošo, pievienotā vērtība uz vienu strādājošo, darba vietu skaits) un salīdzinājums ar situāciju pirms projekta īstenošanas; 6.2. projekta izmaksu efektivitāte, norādot un skaidrojot pievienotās vērtības aprēķinu uz vienu darbinieku pēc projekta īstenošanas (informācija tiks izmantota 1.kritērija "Projekta izmaksu efektivitāte" vērtēšanai); 6.3. projekta ietvaros sasniedzamo rādītāju kopsavilkums:
*Saskaņā ar pēdējo noslēgto gada
pārskatu pirms projekta iesniegšanas, kas iesniegt Valsts
ieņēmumu dienestam. 7. Projekta rezultātā ražoto produktu un sniegto pakalpojumu apraksts un projekta ilgtspējas nodrošināšana (Informācija tiks izmantota 9.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka tiks nodrošināta projekta ilgtspēja, tai skaitā tas ir pamatots ar projekta ietvaros ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma aizsardzības līmeni (piemēram, patentu vai licenci)" vērtēšanai): 7.1. produktu un pakalpojumu apraksts (tehniskās, funkcionālās u.c. īpašības); 7.2. produkta vai pakalpojumu aizsardzības līmenis (ja attiecināms): 7.2.1. uz projekta iesniedzēja vārda vai projekta iesniedzēja daļu īpašnieka vārda reģistrēta pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija vai patents (biznesa plānam jāpievieno pusvadītāja izstrādājumu topogrāfijas vai patenta kopija); 7.2.2. no trešās personas ir iegādāts patents vai licence, pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija, kas ļauj projekta iesniedzējam ražot un tirgot produktu vai pakalpojumu (biznesa plānam jāpievieno patenta, licences vai pusvadītāja izstrādājumu topogrāfijas kopija); 7.2.3. apraksts par produkta vai pakalpojuma aizsardzības līmeni, aprakstot faktorus (resursi, spējas), kas ierobežo citus komersantus piedāvāt līdzīgu produktu vai pakalpojumu. 7.3. Produkta vai pakalpojuma priekšrocības pret citiem tirgū esošiem līdzvērtīgiem produktiem vai pakalpojumiem: 7.3.1. atšķirības tehniskajā specifikācijā, sastāvdaļu, aprīkojuma un materiālu uzlabojumi, iekļautā programmatūra, lietotājam draudzīgu vai citādi funkcionālu raksturojumi, pielietojuma veidi (sniegt pamatojumu, kādas priekšrocības nodrošina minētās atšķirības un to nepieciešamību klientam);
7.3.2. iespējas saražot produktu vai sniegt pakalpojumu efektīvāk un par zemāku pašizmaksu (sniegt produkta vai pakalpojuma pašizmaksas aprēķinu uz vienību (aprēķinā norādot visas ražošanas un neražošanas izmaksas) un salīdzinājumu pret tirgus vidējo cenu, ko pamatot ar mērķa klienta bāzes jūtīgumu pret cenas izmaiņām. Sniegt ražošanas iekārtu aprakstu un citus argumentus, kas tieši ietekmē produkta vai pakalpojuma zemāku pašizmaksu; 7.4. līdz projekta iesniegšanas brīdim veiktās un plānotās mārketinga aktivitātes (konkrētas darbības, raksturojot veicamos pasākumus, iesaistītos finanšu un cilvēkresursu, norādot termiņus), lai nodrošinātu stabilu un lojālu klientu bāzi un tirgus daļu; 7.5. komersanta konkurētspēja ar produktivitātes priekšrocībām attiecībā uz darbaspēku, materiālu, enerģijas, kapitāla resursiem un citiem faktoriem; 7.6. produktu vai pakalpojumu īpašības, kas nodrošinās komersanta ilgtspējīgas konkurētspējas priekšrocības; 7.7. konkurētspējas priekšrocības, kuras rodas no integrācija globālās piegāžu ķēdēs; 7.8. plānotā produktu turpmāka attīstība. 8. Projekta ietekme uz komersanta pētniecības un attīstības kapacitāti (Informācija tiks izmantota 10.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka tiks stiprināta un attīstīta projekta iesniedzēja pētniecības un attīstības kapacitāte" vērtēšanai): 8.1. līdzšinējās pētniecības un attīstības aktivitātes vismaz pēdējo 3 (trīs) noslēgto projekta finanšu pārskata gadu laikā, kas ir saistītas ar projektā plānotā produkta ražošanu vai pakalpojuma sniegšanu:
8.2. veikto pētniecības un aktivitātes darbību saistība ar projekta īstenošanu: 8.2.1. kādas atšķirības tehniskajā specifikācijā, sastāvdaļu, aprīkojuma un materiālu uzlabojumi, iekļautā programmatūra, lietotājam draudzīgu vai citādi funkcionālu raksturojumi, pielietojuma veidā ir plānots panākt no projekta ietvaros veicamajām pētniecības un attīstības aktivitātēm un to sagaidāmā finansiālā ietekme; 8.2.2. vai pētniecības un attīstības aktivitāšu rezultātā būs iespējams saražot produktu vai sniegt pakalpojumu efektīvāk un par zemāku pašizmaksu un tā sagaidāmā finansiālā ietekme. 8.3. kopsavilkums par turpmāk plānotajām pētniecības un attīstības aktivitātēm, kas saistītas ar projekta ietvaros ražoto produktu vai sniegto pakalpojumu: 8.3.1. kādas produkta vai tehnoloģijas īpašības ir plānots attīstīt un kādi ir plānotie ieguvumi, plānotie pakalpojumu sniedzēji; 8.3.2. projekta iesniedzēja pētniecības struktūrvienības un personāla apraksts; 8.3.3. plānotā sadarbība ar zinātniskajām institūcijām: 8.3.3.1. divus gadus pēc projekta īstenošanas nodrošināt vismaz divas darbavietas personām, kas projekta īstenošanas laikā ieguvušas akadēmisko grādu vai profesionālo augstāko izglītību, kura nodrošina 4. vai 5.profesionālo kvalifikāciju; 8.3.3.2. vismaz trīs maģistra vai doktora studiju programmā studējošajiem nodrošināt praksi, kuras apjoms ir vismaz 3 kredītpunkti; 8.3.3.3. zinātniskajai institūcijai nodrošināt piekļuvi projekta ietvaros attīstītajai infrastruktūrai, kas paredzēta pētniecībai vai testēšanai ražošanas apstākļos. 9. Sadarbība veicināšana starp nozaru komersantiem un citām nozares institūcijām (Informācija tiks izmantota 11.kritērija "Projekta iesniegumā ir pierādīts, ka projekta īstenošanas rezultātā tiks veicināta sadarbība starp nozaru komersantiem un citām nozares institūcijām" vērtēšanai): 9.1. izejvielu un komplektējošo detaļu piegādātāji projektā plānotajiem produktiem 9.1.1. piegādātāju nosaukums, priekšrocības salīdzinājumā ar citiem piegādātājiem un piegādātāja nozīme projekta iesniedzēja konkurētspējas veicināšanai; 9.2. pakalpojumu sniedzēji projektā plānotajiem produktiem vai pakalpojumiem (informācija jānorāda tikai par specializētiem pakalpojumu sniedzējiem): 9.2.1. pakalpojumu sniedzēja nosaukums, priekšrocības salīdzinājumā ar citiem piegādātājiem un pakalpojumu sniedzēja nozīme projekta iesniedzēja konkurētspējas veicināšanai; 9.3. Cita veida sadarbība, piemēram, ar izglītības iestādēm, kompetenču centriem, klasteriem, tehnoloģiju pārneses kontaktpunktiem u.c. 10. Tirgus un nozares analīze - šajā sadaļā apraksta pieņēmumus, uz kuriem balstās finanšu aprēķini, kas ir atspoguļoti 11.nodaļā (informācijas tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"): 10.1. mērķa tirgus analīze (projekta ietvaros ražojamo produktu (pakalpojumu) būtiskāko noieta tirgu raksturojums. Vēlams - balstīti uz Latvijas oficiālo statistiku): 10.1.1. vietējais (kurš reģions, teritorija) vai ārvalstu (eksports uz kurām valstīm un kādos apjomos); 10.1.2. produkta patērētāji - citi uzņēmumi vai iedzīvotāju grupas; 10.1.3. patēriņa tirgu apjoms (piem. pēdējo piecu gadu laikā konkrētā produkta patēriņš gadā (vai mēnesī)). 10.1.4. Latvijā kopumā saražotais attiecīgās nozares produkcijas vai sniegto pakalpojumu fiziskais apjoms un apjoms naudas izteiksmē pēdējo trīs līdz piecu gadu laikā, nozares nozīmīgums Latvijas tautsaimniecībā; 10.1.5. nozares tendences un to analīze, cikliskums, sezonālās svārstības; 10.1.6. nozares attīstības perspektīvas - ražošanas vai pakalpojumu apjomu prognozes turpmākajiem trīs līdz pieciem gadiem. 10.2. patērētāju analīze: 10.2.1. komersantu - patērētāju raksturojums, patērētāju grupējums, lielums (lieli vai daudzi mazi), to teritoriālais izvietojums; 10.2.2. iedzīvotāju - patērētāju raksturojums, kādas grupas, teritoriālais izvietojums. 10.3. konkurentu analīze, to tirgus daļas un attīstības prognozes; 10.4. izplatīšanas kanālu analīze; 10.5. tirgvedības (mārketinga) plāns: 10.5.1. cenu politika (cenas veidošanās mehānisms - produkta/pakalpojuma pašizmaksas aprēķins + komersanta "gala" cenas veidošanās mehānisms un salīdzinājums ar līdzvērtīgu/ekvivalentu produktu/pakalpojumu tirgus cenu); 10.5.2. atrašanās vieta; 10.5.3. tirdzniecības veicināšana un reklāma (konkrētas aktivitātes un termiņi). 11. Projekta finansiālais pamatojums (lai nodalītu projekta finanšu plūsmu, finanšu aprēķini jāveic visam komersantam ar projektu un bez projekta. Starpība starp šiem diviem scenārijiem veido projekta finanšu plūsmu. Ja projekts tiek īstenots atsevišķā struktūrvienībā, finanšu aprēķini arī jāveic visam komersantam ar projektu un bez projekta) (informācijas tiks izmantota, lai vērtētu 20.kritēriju "Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte"): 11.1. bilance (projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants) (ieteicams izmantot Latvijas oficiālās bilances formu); 11.2. projekta peļņas vai zaudējumu aprēķins (projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants); 11.3. projekta naudas plūsmas pārskats (pa mēnešiem projekta īstenošanas laika un trīs gadiem pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir MVK, bet piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants), atsevišķi norādot izvērstas šādas pozīcijas: naudas plūsma no saimnieciskās darbības, investīciju darbības, finansēšanas, atsevišķi izdalot projekta naudas plūsmu, ja iesniegta komersanta kopējā naudas plūsma; 11.4. katras naudas plūsmas pozīcijas skaidrojums - parādīti aprēķini kā veidojās katra pozīcija (vienību skaits, vienības izmaksas u.c.); 11.5. kredīta atmaksas (arī procentu) grafiks un tā atmaksas avoti. 12. Pielikumi (uzskaitīt biznesa plānam pievienotos dokumentus - biznesa plāna minēto faktu un slēdzienu apstiprinošo dokumentu kopijas, shēmas, tabulas, diagrammas, tirgus pētījumu rezultāti, konkurences analīze, produkcijas rentabilitātes analīze, līgumu (nomas, ar klientiem un piegādātājiem), sertifikātu, ekspertīžu rezultātu un citu dokumentu kopijas).
(Dokumenta rekvizītus "Datums", "Paraksts" un "Zīmoga vieta" ("z.v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām)." Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 3.pielikums "4.pielikums Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
* Piezīmes: Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 19.oktobra noteikumos Nr.817 "Noteikumi par darbības programmas ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|