Ministru kabineta
noteikumi Nr.897
Rīgā 2013.gada 17.septembrī (prot.
Nr.49 101.§)
Grozījumi
Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra noteikumos Nr.1487
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti
"Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas
attīstība""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra noteikumos
Nr.1487 "Noteikumi par darbības programmas
"Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu
apsaimniekošanas sistēmas attīstība"" (Latvijas
Vēstnesis, 2009, 203.nr.; 2010, 174.nr.; 2012, 3.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt noteikumus ar 6.5.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"6.5. notekūdeņu dūņu apstrādi."
2. Izteikt 7.3., 7.4., 7.5. un 7.6.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"7.3. konteineru iegādi (izņemot stacionāri
uzstādītus konteinerus) sadzīves atkritumu dalītās savākšanas
punktiem;
7.4. atkritumu savākšanas autotransporta un cita
autotransporta iegādi (izņemot specializētu traktortehniku un
darbībai ierobežotā teritorijā paredzētus pacelšanas un
pārvietošanas mehāniskos transportlīdzekļus);
7.5. iekārtas un līdzekļus biogāzes ražošanai;
7.6. tādu pamatlīdzekļu iegādi, kādus neparedz normatīvie akti
par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām, notekūdeņu dūņu un
to komposta izmantošanu, monitoringu un kontroli, kā arī par
ārstniecības iestādēs radīto atkritumu apsaimniekošanu."
3. Izteikt 10.punktu šādā redakcijā:
"10. Projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kura:
10.1. noslēgusi līgumu ar pašvaldību par atkritumu
apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā
administratīvajā teritorijā;
10.2. noslēgusi līgumu ar atkritumu apsaimniekotāju, kas ir
noslēdzis līgumu ar pašvaldību normatīvajos aktos par atkritumu
apsaimniekošanu noteiktajā kārtībā;
10.3. noslēgusi līgumu ar pakalpojumu saņēmēju par bīstamo
atkritumu apsaimniekošanu;
10.4. ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs
vai ārstniecības iestāde, kas saņēmusi atļauju A vai B
kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai, kura ietver atkritumu
apsaimniekošanu."
4. Izteikt 16.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"16.2. ieguldījumi pamatlīdzekļos - bīstamo atkritumu
savākšanas punktu izveide un aprīkošana ārstniecības iestādēs un
veterinārmedicīniskās aprūpes prakses vietās, tostarp bīstamo
atkritumu priekšapstrādes iekārtās (dezinfekcija,
smalcināšana);".
5. Papildināt noteikumus ar 16.3. un 16.4.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"16.3. ieguldījumi pamatlīdzekļos - notekūdeņu dūņu
apstrādes infrastruktūras izveide un aprīkošana saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par notekūdeņu dūņu un to komposta
izmantošanu, monitoringu un kontroli;
16.4. ieguldījumi pamatlīdzekļos - specializētās
traktortehnikas un darbībai ierobežotā teritorijā paredzētu
pacelšanas un pārvietošanas mehānisko transportlīdzekļu iegāde,
nepārsniedzot 10 % no kopējām attiecināmajām
izmaksām."
6. Papildināt noteikumus ar 18.6.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"18.6. specializētās traktortehnikas un darbībai
ierobežotā teritorijā paredzētu pacelšanas un pārvietošanas
mehānisko transportlīdzekļu iegādes izmaksas, kas pārsniedz
10 % no kopējām attiecināmajām izmaksām."
7. Izteikt 21.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.1. projekta iesniedzējs atbilst grūtībās nonākuša
komersanta statusam un ir konstatēts, ka:
21.1.1. tam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas
process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās
aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots
ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota
procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, vai tā
saimnieciskā darbība ir izbeigta;
21.1.2. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā zaudējumi
pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā -
ceturtdaļu no pamatkapitāla, un konstatējamas šo noteikumu
21.1.4.apakšpunktā minētās pazīmes;
21.1.3. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā saskaņā ar
pēdējo divu noslēgto finanšu gadu pārskatiem un pēdējo pieejamo
operatīvo finanšu pārskatu projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī
ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja
pazīmes - zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas
plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu maksājumu
celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, zems
likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība - un
konstatējamas šo noteikumu 21.1.4.apakšpunktā minētās
pazīmes;
21.1.4. tam nav iespēju segt zaudējumus no saviem līdzekļiem
vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no saviem biedriem,
akcionāriem, dalībniekiem vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt
zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā
vai vidējā termiņā izraisīs komercsabiedrības nespēju turpināt
darbību;".
8. Izteikt 21.7.apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.7. projekta iesniedzējs citu Kohēzijas fondu vai
Eiropas Savienības struktūrfondu projektu īstenošanas laikā ir
tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi,
sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu
īstenošanu;".
9. Aizstāt 23.punkta ievaddaļā vārdu "sešās" ar
vārdu "septiņās".
10. Papildināt noteikumus ar 23.8.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"23.8. septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai
novirza sestās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros
nepiesaistīto Kohēzijas fonda līdzfinansējumu
17 000 000 latu apmērā."
11. Papildināt noteikumus ar 24.7.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"24.7. septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai -
līdz 2013.gada 1.oktobrim."
12. Aizstāt 25.1.apakšpunktā vārdu "laikrakstā"
ar vārdiem "oficiālajā izdevumā".
13. Aizstāt 26.punkta ievaddaļā vārdus "triju
mēnešu" ar vārdu "mēneša".
14. Aizstāt 27.punktā skaitļus un vārdus "49., 50., 51.
un 52., 53. vai 54., 55., 56., 57.punktā" ar skaitļiem un
vārdiem "50., 51., 52. un 53., 54. vai 55., 56.,
57.punktā".
15. Izteikt 33.punktu šādā redakcijā:
"33. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes
kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu:
33.1. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās
atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta
iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4.,
5., 6.punktā, 8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4.apakšpunktā un
12.punktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts
(katrā kritērijā);
33.2. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu
apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs,
par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1.,
2., 3., 4., 5., 6.punktā, 9.1., 9.2. un 9.3.apakšpunktā
minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā
kritērijā);
33.3. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās
atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta
iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7.punktā, 8.2.6.
un 8.3.6.apakšpunktā, 11., 13., 14., 15. un 16.punktā minētajiem
kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus;
33.4. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu
apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs,
par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma
7.punktā, 9.4.apakšpunktā, 11., 13., 14., 15. un 16.punktā
minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu
punktus;
33.5. ja projekta iesniegumā plānota notekūdeņu dūņu apstrādes
infrastruktūras izveide, par projekta iesnieguma atbilstību šo
noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 10.punktā
minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā
kritērijā);
33.6. ja projekta iesniegumā plānota notekūdeņu dūņu apstrādes
infrastruktūras izveide, par projekta iesnieguma atbilstību šo
noteikumu 3.pielikuma 7., 11., 13., 14., 15. un 16. punktā
minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu
punktus."
16. Aizstāt 34.punktā skaitļus un vārdu "47., 49. un
50.punktā" ar skaitļiem un vārdu "48., 50. un
51.punktā".
17. Izteikt 35.punktu šādā redakcijā:
"35. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā
secībā:
35.1. pēc šo noteikumu 34.punktā minēto kritēriju izvērtēšanas
vērtē projekta iesnieguma atbilstību pārējiem šo noteikumu
3.pielikumā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, projekta
iesnieguma atbilstības kritērijiem un projekta iesniedzēja
atbilstības kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir
"Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu
neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar
"Jā", vērtē projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes
kritērijiem;
35.2. ja projekta iesniegums atbilst:
35.2.1. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā,
8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4.apakšpunktā un 12.punktā
minētajiem kritērijiem un ja projektā plānots atbilstošais
dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, projekta
iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8. un 12.kvalitātes kritērija
kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti. Ja projekta
iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu
noraida un vērtēšanu neturpina;
35.2.2. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un
9.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānota bīstamo
atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības
iestādēs, projekta iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un
9.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz deviņi
punkti. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem,
projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;
35.2.3. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un
10.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānota
notekūdeņu dūņu apstrādes infrastruktūras izveide, projekta
iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 10.kvalitātes kritērija
kopējais vērtējums ir vismaz septiņi punkti. Ja projekta
iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu
noraida un vērtēšanu neturpina."
18. Aizstāt 36.4.apakšpunktā skaitli un vārdu
"11.punktā" ar skaitli un vārdu
"12.punktā".
19. Aizstāt 36.5.apakšpunktā skaitli un vārdu
"13.punktā" ar skaitli un vārdu
"14.punktā".
20. Svītrot 37.2.apakšpunktu.
21. Izteikt 38.6., 38.7., 38.8. un 38.9.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi (3.pielikuma
32.punktā norādītais kritērijs);
38.7. precizēt projekta iesniegumā plānoto projekta īstenošanu
un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu (3.pielikuma 33.punktā
norādītais kritērijs);
38.8. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem
(3.pielikuma 34.punktā norādītais kritērijs);
38.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
noteikumu 3.pielikuma 36.punktā minētajam kritērijam."
22. Papildināt 43.punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:
"Septītās projektu iesniegumu atlases kārtas aktivitātes
finansējuma saņēmējs īsteno līdz 2015.gada 1.jūnijam."
23. Papildināt VI nodaļu ar 48.2 punktu šādā
redakcijā:
"48.2 Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir
konstatēta neatbilstība vai tiek lauzts civiltiesiskais līgums
par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši
veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta
civiltiesiskā līguma laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts
jaunu projektu īstenošanai un papildu darbību finansēšanai
īstenojamā projekta ietvaros."
24. Izteikt 2.pielikuma 2.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.1. Kopsavilkums par Eiropas Savienības (turpmāk - ES)
fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija
atbilstoši informācijas atklātības principam noteiktajā kārtībā
un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par
ES fonda projekta iesniegumu):
Sniegt projekta aprakstu, norādot projekta ietvaros veicamās
aktivitātes atbilstoši atbalstāmajām darbībām:
1. Projekta apraksts
2. Projekta rezultātā sasniegtais apglabājamo atkritumu
daudzuma samazinājums"
|
25. Izteikt 2.pielikuma 8.sadaļu šādā redakcijā:
"8. Sadaļa -
Apliecinājums |
Es, projekta iesniedzēja |
|
|
|
projekta
iesniedzēja nosaukums
|
|
atbildīgā amatpersona, |
|
, |
|
vārds,
uzvārds
|
|
|
|
, |
|
amata
nosaukums
|
|
ar parakstu apliecinu,
ka uz projekta iesnieguma
iesniegšanas brīdi |
|
|
dd/mm/gggg
|
- projekta iesniedzējam ir atbilstošs juridiskais statuss;
- projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma
iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu, kā arī pilnā apmērā ir
samaksāti nodokļi un citi valsts vai pašvaldību noteiktie
obligātie maksājumi normatīvajos aktos nodokļu un nodevu jomā
noteiktajos termiņos;
- projekta iesniedzējs neatbilst grūtībās nonākuša komersanta
statusam (tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas
process vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar
tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības
process, nav uzsākta bankrota procedūra, projekta iesniedzējs
neatrodas sanācijas procesā, tam nav piemērots mierizlīgums, tā
saimnieciskā darbība nav izbeigta vai zaudējumi nepārsniedz pusi
no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā zaudējumi nepārsniedz
ceturtdaļu no pamatkapitāla, kā arī saskaņā ar pēdējo divu
noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas
grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes un ir
iespējas segt vai apturēt zaudējumus);
- projekta iesniedzējam ir atbilstošs pamatdarbības veids;
- projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu
resursi;
- projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no
saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas;
- projekta īstenošanas rezultātā radītā infrastruktūra
(iekārta, būve) būs projekta iesniedzēja īpašumā pēc projekta
īstenošanas un saskaņā ar aktivitātes nosacījumiem atradīsies
reģionā, kurā tika plānotas darbības atbalsta saņemšanai;
- īpašums (zemesgabals, būve), kurā tiks veikti, uzglabāti vai
atradīsies sākotnējie ieguldījumi, ir projekta iesniedzēja
īpašumā (īpašumtiesības reģistrētas zemesgrāmatā) vai projekta
iesniedzējam uz to ir ilgtermiņa nomas tiesības (vismaz piecus
gadus pēc projekta īstenošanas), kas nostiprinātas
zemesgrāmatā;
- projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;
- projekta iesniegumā un tā papilddokumentos iekļautā
informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai
pieprasītais Eiropas Savienības fonda līdzfinansējums tiks
izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu;
- projekta iesniedzējs nav izdarījis noziedzīgus nodarījumus,
kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu
intereses un tam saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti
piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
- projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no
citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un
pašvaldību budžeta līdzekļiem, un projekta ietvaros plānotās
darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu
Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu
ietvaros;
- ja projekts tiks apstiprināts, šis projekta iesniegums
netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem
Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību
budžeta līdzekļiem;
- projekta iesniedzējam nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts
nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana,
un projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos
aktos par aktivitātes ieviešanu noteiktajos termiņos;
- projekta iesniedzējs ir ievērojis normatīvajos aktos par
komercdarbības atbalstu noteiktās prasības;
- projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināta normatīvo aktu
prasībām atbilstoša projekta administratīvā, tehniskā un finanšu
vadība;
- projekta īstenošanas gaitā netiks pieļauta diskriminācija
dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības,
invaliditātes, seksuālās orientācijas vai vecuma dēļ un tiks
nodrošinātas vienlīdzīgas iespējas dažādām sabiedrības
grupām;
- projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināti normatīvo aktu
prasībām atbilstoši publicitātes pasākumi;
- ir nodalīta saimnieciskā darbība, kas saistīta ar atkritumu
apsaimniekošanu, no aktivitātēm, kas saistītas ar sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu;
- projekta iesniedzējs nav tīši maldinājis sadarbības iestādi
vai atbildīgo iestādi citu Kohēzijas fonda vai Eiropas Savienības
struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanas laikā, sniedzot
nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu.
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no
Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, ja projekta iesniegums,
ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā
arī ja normatīvajos aktos par aktivitātes ieviešanu plānotais
Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums (kārtējam gadam
vai plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir
izlietots.
Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas dēļ
pret iepriekš minēto juridisko personu - projekta iesniedzēju -
var tikt uzsāktas administratīvas un finansiālas sankcijas.
Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst
manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma
kopijas un elektroniskā versija atbilst projekta iesnieguma
oriģinālam.
Paraksts: |
|
Datums: |
|
dd/mm/gggg
|
Z.v. |
Dokumenta rekvizītus "Paraksts", "Datums"
un "Z.v." neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir
sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
dokumentu noformēšanu."
26. Izteikt 3.pielikumu šādā redakcijā:
"3.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra
noteikumiem Nr.1487
Kohēzijas fonda
projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr.p.k.
|
Kritērijs
|
Vērtējums
|
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums
punktos
|
1. |
Projekta gatavības
pakāpe: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
1.1. |
nav sagatavota
tehniskā specifikācija projektā plānoto objektu būvdarbu
iepirkuma izsludināšanai un normatīvajos aktos būvniecības
jomā paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts
projektā plānotajam būvdarbu iepirkumam |
0
|
1.2. |
sagatavotas
tehniskās specifikācijas projektā plānoto objektu būvdarbu
iepirkuma izsludināšanai atbilstoši normatīvajos aktos par
iepirkuma procedūru noteiktajām prasībām |
1
|
1.3. |
izstrādāts un
normatīvajos aktos būvniecības jomā paredzētajā kārtībā
akceptēts projektā plānoto objektu tehniskais projekts |
2
|
1.4. |
projektā plānoto
objektu tehniskais projekts akceptēts būvvaldē |
3
|
2. |
Projekta plānotais
īstenošanas laiks: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
2.1. |
ir ilgāks par 3
gadiem |
0
|
2.2. |
ir no 2 līdz 3
gadiem |
1
|
2.3. |
ir īsāks par 2
gadiem |
2
|
3. |
Projekta īstenošanas
efektivitāte attiecībā uz tiešu atkritumu apsaimniekošanas
infrastruktūras izveidi: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
3.1. |
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir lielāka par
3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām |
0
|
3.2. |
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir no 3 līdz 3,5
procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām |
1
|
3.3. |
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir no 2,5 līdz
3 procentiem (neieskaitot) no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām |
2
|
3.4. |
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir mazāka par 2,5
procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām |
3
|
4. |
Projekta īstenošanas
risku izvērtējums, tai skaitā iespējamais projekta
īstenošanas izmaksu pieauguma novērtējums: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
4.1. |
projekta iesniegumā
nav veikts iespējamo risku izvērtējums |
0
|
4.2. |
projekta iesniegumā
iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts
nepilnīgi |
1
|
4.3. |
projekta iesniegumā
ir veikts iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts
nepilnīgi |
2
|
4.4. |
projekta iesniegumā
ir veikts iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots
pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
samazināšanai |
3
|
5. |
Projekta iesniegumā
ir izanalizētas iespējamās projekta īstenošanas alternatīvas
(finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais risinājums) un veikta
projekta ekonomiskā analīze: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
5.1. |
nav veikta
alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze |
0
|
5.2. |
analīze veikta tikai
vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai
ekonomiskā analīze) |
1
|
5.3. |
ir veikta
alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas
pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās
alternatīvas izvēli |
2
|
5.4. |
ir veikta
alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas
pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās
alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar
viszemākajām izmaksām |
3
|
6. |
Atkritumu
apsaimniekošanas izveidojamās infrastruktūras kalpošanas
ilguma novērtējums: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
6.1. |
infrastruktūras
kalpošanas laiks ir mazāks par 5 gadiem |
0
|
6.2. |
infrastruktūras
kalpošanas laiks ir no 5 līdz 10 gadiem (neieskaitot) |
1
|
6.3. |
infrastruktūras
kalpošanas laiks ir no 10 līdz 15 gadiem |
2
|
6.4. |
infrastruktūras
kalpošanas laiks ir ilgāks par 15 gadiem |
3
|
7. |
Projekta īstenošanas izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs
(dalīti savākto atkritumu daudzums (tonnas) attiecībā pret
projekta sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju aprēķina projektu iesniegumiem, kuri atbilst
administratīvajiem un atbilstības kritērijiem - projektu
izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret
atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu.
|
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
7.1. |
projekta izmaksu
atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par 10 procentiem |
1
|
7.2. |
projekta izmaksu
atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds vai par
10 procentiem pārsniedz, vai ir par 10 procentiem mazāks
par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves
novērtējuma rādītāju |
2
|
7.3. |
projekta izmaksu
atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par 10 procentiem |
3
|
8. |
Dalītās atkritumu
savākšanas infrastruktūras komponenti (projekta iesniegums
tiek vērtēts, ja plānots atbilstošais komponents): |
|
|
8.1. |
dalītās atkritumu
savākšanas punkti (turpmāk - DAS) saskaņā ar normatīvajos
aktos par atkritumu apsaimniekošanu noteikto kārtību Ministru
kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu
apsaimniekošanas plāniem - 1 DAS punkts uz 400
iedzīvotājiem: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
8.1.1. |
projekta iesniegumā
nav norādīts, cik procentiem iedzīvotāju sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā tiks nodrošināta
atkritumu dalītā savākšana |
0
|
8.1.2. |
plānotie DAS punkti
būs pieejami mazāk par 20 procentiem iedzīvotāju sadzīves
atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā |
1
|
8.1.3. |
plānotie DAS punkti
būs pieejami no 20 līdz 40 procentiem (neieskaitot)
iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona
teritorijā |
2
|
8.1.4. |
plānotie DAS punkti
būs pieejami no 40 līdz 60 procentiem (neieskaitot)
iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona
teritorijā |
4
|
8.1.5. |
plānotie DAS punkti
būs pieejami no 60 līdz 80 procentiem (neieskaitot)
iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona
teritorijā |
6
|
8.1.6. |
plānotie DAS punkti
būs pieejami no 80 līdz 100 procentiem iedzīvotāju sadzīves
atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā |
8
|
8.2. |
kompostēšanas
laukumā plānotais pārstrādāto bioloģiski noārdāmo sadzīves
atkritumu daudzums: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
8.2.1. |
projekta iesniegumā
nav norādīts, kādu daudzumu no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā
bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma plānots pārstrādāt
kompostēšanas laukumā |
0
|
8.2.2. |
kompostēšanas
laukumā plānots pārstrādāt bioloģiski noārdāmos sadzīves
atkritumus mazāk nekā 25 procentu apjomā no sadzīves
atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā
radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma |
1
|
8.2.3. |
kompostēšanas
laukumā plānots pārstrādāt bioloģiski noārdāmos sadzīves
atkritumus 25 līdz 50 procentu (neieskaitot) apjomā no
sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada
laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma |
2
|
8.2.4. |
kompostēšanas
laukumā plānots pārstrādāt bioloģiski noārdāmos sadzīves
atkritumus 50 līdz 75 procentu (neieskaitot) apjomā no
sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada
laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma |
4
|
8.2.5. |
kompostēšanas
laukumā plānots pārstrādāt bioloģiski noārdāmos sadzīves
atkritumus 75 līdz 100 procentu apjomā no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā
bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma |
6
|
8.2.6. |
parakstīts līgums
vai vienošanās, vai nodomu protokols ar pašvaldībām vai
kapitālsabiedrībām par atkritumu pieņemšanu kompostēšanas
laukumā |
2
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
8.3. |
šķirošanas un
pārkraušanas centrā (tai skaitā lielgabarīta atkritumiem)
plānotais apstrādāto atkritumu daudzums: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
8.3.1. |
projekta iesniegumā
nav norādīts, kādu daudzumu no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem
pārstrādājamiem atkritumiem plānots apstrādāt šķirošanas un
pārkraušanas centrā |
0
|
8.3.2. |
šķirošanas un
pārkraušanas centrā plānots apstrādāt mazāk nekā
25 procentus no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem
atkritumiem |
1
|
8.3.3. |
šķirošanas un
pārkraušanas centrā plānots apstrādāt 25 līdz
50 procentus (neieskaitot) no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem
pārstrādājamiem atkritumiem |
2
|
8.3.4. |
šķirošanas un
pārkraušanas centrā plānots apstrādāt 50 līdz
75 procentus (neieskaitot) no sadzīves atkritumu
apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem
pārstrādājamiem atkritumiem |
4
|
8.3.5. |
šķirošanas un
pārkraušanas centrā plānots apstrādāt 75 līdz
100 procentus no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas
reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem
atkritumiem |
6
|
8.3.6. |
parakstīts līgums
vai vienošanās, vai nodomu protokols ar pašvaldībām vai
kapitālsabiedrībām par atkritumu pieņemšanu šķirošanas un
pārkraušanas centrā |
2
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
8.4. |
saskaņā ar
normatīvajos aktos par atkritumu klasifikatoru un īpašībām,
kuras padara atkritumus bīstamus, noteikto bīstamo atkritumu
klasifikāciju bīstamo sadzīves atkritumu savākšanas punktos
plānotie savācamo atkritumu veidi (nosaukumi): |
|
|
8.4.1. |
projekta iesniegumā
nav norādīts, kādi bīstamie sadzīves atkritumi tiks savākti
savākšanas punktos |
0
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
8.4.2. |
plānots savākt 1
līdz 5 veidu (nosaukumu) bīstamos sadzīves atkritumus |
1
|
8.4.3. |
plānots savākt 6
līdz 10 veidu (nosaukumu) bīstamos sadzīves atkritumus |
2
|
8.4.4. |
plānots savākt 11
līdz 14 veidu (nosaukumu) bīstamos sadzīves atkritumus |
3
|
8.4.5. |
plānots savākt
vairāk nekā 14 veidu (nosaukumu) bīstamos sadzīves
atkritumus |
4
|
9. |
Bīstamo atkritumu
apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības
iestādēs (projekta iesniegums tiek vērtēts, ja plānots
atbilstošais komponents): |
|
|
9.1. |
bīstamo atkritumu
punktu izveide ārstniecības iestādēs: |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
9.1.1. |
projekta iesniegumā
nav norādīts bīstamo atkritumu apsaimniekošanas veids |
0
|
9.1.2. |
bīstamo atkritumu
savākšana |
1
|
9.1.3. |
bīstamo atkritumu
savākšana, uzglabāšana atbilstošos izolētos un temperatūras
apstākļos |
2
|
9.1.4. |
bīstamo atkritumu
savākšana, uzglabāšana atbilstošos izolētos un temperatūras
apstākļos, priekšapstrāde (dezinfekcija, smalcināšana) |
4
|
9.2. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts nodrošināt ārstniecības iestāžu radīto
bīstamo atkritumu apsaimniekošanu: |
|
|
9.2.1. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu
apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto
iedzīvotāju kopējais skaits ir mazāks par 20 000
iedzīvotāju |
0
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
9.2.2. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu
apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto
iedzīvotāju kopējais skaits ir no 20 000 līdz 50 000
(neieskaitot) iedzīvotāju |
1
|
9.2.3. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu
apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto
iedzīvotāju kopējais skaits ir no 50 000 līdz 150 000
iedzīvotāju |
2
|
9.2.4. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu
apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto
iedzīvotāju kopējais skaits ir lielāks par 150 000
iedzīvotāju |
3
|
9.3. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts izveidot bīstamo atkritumu savākšanas
punktus un aprīkot tos: |
|
|
9.3.1. |
projekta īstenošanas
rezultātā nav paredzēts izveidot bīstamo atkritumu savākšanas
punktus un aprīkot tos |
0
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
9.3.2. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts aprīkot izveidotos bīstamo atkritumu
savākšanas punktus |
1
|
9.3.3. |
projekta īstenošanas
rezultātā paredzēts izveidot bīstamo atkritumu savākšanas
punktus un aprīkot tos |
2
|
9.4. |
bīstamo atkritumu
apsaimniekotājs nodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu
ambulatorām ārstniecības iestādēm: |
|
|
9.4.1. |
bīstamo atkritumu
apsaimniekotājs nenodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu
ambulatorām ārstniecības iestādēm |
0
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
9.4.2. |
bīstamo atkritumu
apsaimniekotājs nodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu
ambulatorām ārstniecības iestādēm |
3
|
10. |
Notekūdeņu dūņu
apstrādes infrastruktūras izveide (projekta iesniegums tiek
vērtēts, ja plānots atbilstošais komponents): |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
10.1. |
apstrādes veids nav
zināms |
0
|
10.2. |
uzglabāšana, arī
šķidrā veidā (aukstā fermentēšana) |
1
|
10.3. |
mezofilā anaerobā
sadalīšana |
2
|
10.4. |
termofilā anaerobā
sadalīšana |
3
|
10.5. |
termofilā aerobā
stabilizēšana |
4
|
10.6. |
kompostēšana |
5
|
10.7. |
apstrāde ar
kaļķi |
6
|
10.8. |
pasterizācija |
7
|
10.9. |
žāvēšana |
8
|
1.1. Kritēriji par horizontālām prioritātēm |
Vērtējums
punktos
|
11. |
Projekta ietvaros
paredzēti iedzīvotāju informēšanas pasākumi par atkritumu
šķirošanas nepieciešamību: |
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
11.1. |
informēšanas
pasākumi nav paredzēti |
0
|
11.2. |
paredzēti
iedzīvotāju informēšanas pasākumi par atkritumu šķirošanas
nepieciešamību saistībā ar infrastruktūras izveidi |
5
|
12. |
Šķiroto atkritumu,
tai skaitā bioloģiski noārdāmo atkritumu, realizācijas vai
pārstrādes nodrošinājums (ilgtspējīga attīstība): |
|
jāiegūst vismaz
1 punkts
|
12.1. |
realizācijas vai
pārstrādes veicējs nav zināms vai projektā nav paredzēts
izveidot šķirošanas līniju |
0
|
12.2. |
parakstīts nodomu
protokols ar potenciālo realizācijas vai pārstrādes
veicēju |
1
|
12.3. |
līgumi par
realizāciju vai pārstrādi noslēgti, realizācijas vai
pārstrādes veicējs ir zināms, realizācija vai pārstrāde tiek
veikta ārpus valsts teritorijas |
2
|
12.4. |
līgumi par
realizāciju vai pārstrādi noslēgti, realizācijas vai
pārstrādes veicējs ir zināms, realizācija vai pārstrāde tiek
veikta valsts teritorijā |
3
|
13. |
Nodrošināta
nepārstrādājamo atkritumu nonākšana atkritumu poligonā
apglabāšanai (ilgtspējīga attīstība): |
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
13.1. |
nav noslēgti līgumi
ar atkritumu poligona apsaimniekotāju par nepārstrādājamo
atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā |
0
|
13.2. |
noslēgti līgumi ar
atkritumu poligona apsaimniekotāju par nepārstrādājamo
atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā |
3
|
14. |
Projekta
iesniedzēja papildu finansiālais ieguldījums projekta
īstenošanā (makroekonomiskā stabilitāte): |
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
14.1. |
mazāk nekā 5
procenti no projekta attiecināmajām izmaksām |
1
|
14.2. |
no 5 līdz 10
procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām |
2
|
14.3. |
vairāk nekā 10
procenti no projekta attiecināmajām izmaksām |
3
|
15. |
Projekta
īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta
iesnieguma iesniegšanas dienā (teritorijas līdzsvarota
attīstība): |
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
15.1. |
vidējais
teritorijas attīstības indekss lielāks par +1,6 |
1
|
15.2. |
vidējais
teritorijas attīstības indekss no -0,57 līdz +1,6 |
2
|
15.3. |
vidējais
teritorijas attīstības indekss mazāks par -0,57 |
3
|
16. |
Pēc projekta
īstenošanas reģionā radītas papildu darba vietas
(teritorijas līdzsvarota attīstība): |
|
kritērijs dod papildu
punktus
|
16.1. |
papildu darba
vietas nav radītas |
0
|
16.2. |
papildu darba
vietas radītas Rīgas plānošanas reģionā |
1
|
16.3. |
papildu darba
vietas radītas citā plānošanas reģionā, izņemot Rīgas
plānošanas reģionu |
2
|
2.
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
2.1. Projekta iesnieguma atbilstības
kritēriji |
Jā/Nē/
NA
|
|
17. |
Projektā paredzētās darbības
atbilst apstiprinātajam reģionālajam atkritumu
apsaimniekošanas plānam |
|
N(NA)
|
18. |
Projekta iesniegumā aprakstītās
darbības atbilst normatīvajos aktos par atkritumu savākšanas
un šķirošanas vietām, notekūdeņu dūņu un to komposta
izmantošanu, monitoringu un kontroli, kā arī ārstniecības
iestādēs radīto atkritumu apsaimniekošanu noteiktajām
prasībām |
|
N
|
19. |
Projekta iesniegumā aprakstītās
darbības atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes
īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim |
|
N
|
20. |
Projekta iesniegumā aprakstītās
darbības atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes
īstenošanu noteiktajām atbalstāmajām darbībām |
|
N
|
21. |
Projekta iesniegumā iekļautās
attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām
izmaksām |
|
P
|
22. |
Projekta iesniegumā iekļautās
neattiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajām neattiecināmajām
izmaksām |
|
P
|
23. |
Projekta iesniegumā projekta
apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām
darbībām: |
|
N
|
23.1. |
sniegts veicamo darbību
tehniskais raksturojums |
|
23.2. |
plānotie uzraudzības rādītāji ir
precīzi definēti un izmērāmi, un tie atbilst aktivitātes
mērķim |
|
23.3. |
sniegts veicamo darbību
izvietojums projekta īstenošanas teritorijā |
|
23.4. |
sniegti veicamo darbību
ekonomiskie ieguvumi |
|
23.5. |
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi |
|
23.6. |
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības
un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides
aizsardzības un atkritumu apsaimniekošanas jomā |
|
23.7. |
aprakstīta principa
"piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot
projektu |
|
24. |
Projekta laika grafiks atbilst
plānotajām projekta aktivitātēm |
|
P
|
25. |
Projekta iesniegumā sniegtā
informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
īstenotā projekta rezultātu ilgtspējību: |
|
N
|
25.1. |
administratīvā kapacitāte
atbilst projektā plānotajai darbībai |
|
25.2. |
ir atbilstoši plānotas projekta
rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un
uzturēšanas izmaksas |
|
25.3. |
ir plānots atbilstošs
pakalpojuma tarifs, kas nodrošinās nepieciešamos projekta
rezultātā radīto pamatlīdzekļu ekspluatācijas un attīstības
izdevumus (aizņēmuma gadījumā - arī aizdevuma
atmaksāšanu) |
|
25.4. |
ir vai būs pieejams personāls
projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu
ekspluatācijas nodrošināšanai |
|
26. |
Projekta iesniegumā norādītie
būvdarbu izpildes (piemēram, kompostēšanas laukums, dalīto
atkritumu vākšanas punktu skaits) rādītāji atbilst projekta
aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo projekta
mērķu sasniegšanu |
|
N
|
27. |
Projekta izmaksu un ieguvumu
analīze veikta, piemērojot: |
|
N
|
27.1. |
reālo sociālo diskonta likmi vai
atbilstošu nominālo diskonta likmi |
|
27.2. |
reālo finansiālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi |
|
27.3. |
atbilstošus konversijas faktoru
rādītājus |
|
27.4. |
atbilstošas vidēja termiņa un
ilgtermiņa prognozes |
|
28. |
Projekta finanšu analīzes
rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti |
|
N
|
29. |
Pieprasītā Kohēzijas fonda
finansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu
un ieguvumu analīzes rezultātiem |
|
N
|
30. |
Projekta kopējās izmaksas
nepārsniedz aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtā
pieejamo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu |
|
N
|
31. |
Projekta budžetā iekļautās
izmaksas: |
|
N
|
31.1. |
ietver visas projekta
īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas |
|
31.2. |
ir saskaņā ar būvdarbu tāmi |
|
31.3. |
ir samērīgas un pamatotas,
norādīts, kā ir noteiktas projekta aktivitāšu ieviešanai
nepieciešamās izmaksas (pieņēmumi izmaksu aprēķinam) |
|
31.4. |
ir tieši nepieciešamas projekta
īstenošanai |
|
31.5. |
atbilst prognozētajām tirgus
cenām |
|
32. |
Projekta naudas plūsmas
prognoze: |
|
P
|
32.1. |
parāda gan finansējuma
pieprasījumu, gan izmaksu prognozi |
|
32.2. |
atbilst plānotajam projekta
īstenošanas laika grafikam |
|
32.3. |
atbilst projekta finanšu
plānam |
|
33. |
Projekta iesniegumā plānotā
projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina
normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadību un
ieviešanu noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: |
|
P
|
33.1. |
projekta administratīvajai
(piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
vadībai |
|
33.2. |
projekta finanšu (piemēram,
grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana,
finanšu plānošana) vadībai |
|
33.3. |
projekta tehniskajai (piemēram,
saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu
progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai |
|
34. |
Projektā plānotie publicitātes
un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem
par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda
publicitātes un vizuālās identitātes prasību
nodrošināšanu |
|
P
|
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības
kritēriji |
Jā/Nē/
NA
|
|
35. |
Projekta iesniedzējs ir
kapitālsabiedrība, kurai noslēgts līgums ar pašvaldību par
atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā
administratīvajā teritorijā vai noslēgts līgums ar atkritumu
apsaimniekotāju, kurš ir noslēdzis līgumu ar pašvaldību
normatīvajos aktos par atkritumu apsaimniekošanu noteiktajā
kārtībā, vai noslēgts līgums ar pakalpojumu saņēmēju par
bīstamo atkritumu apsaimniekošanu, vai arī projekta
iesniedzējs ir kapitālsabiedrība - ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs vai ārstniecības iestāde,
kas saņēmusi atļauju A vai B kategorijas piesārņojošo darbību
veikšanai, kura ietver atkritumu apsaimniekošanu |
|
N
|
36. |
Projekta iesniedzējam nav
nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo
darbdienu (projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka ir
samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos
obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos
nodokļu un nodevu jomā noteiktajos termiņos) |
|
P
|
37. |
Projekta iesniedzējs
apliecinājis, ka tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts
maksātnespējas process vai netiek īstenots tiesiskās
aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu netiek īstenots
ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta
iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tā saimnieciskā
darbība nav izbeigta, zaudējumi nepārsniedz pusi no
pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā zaudējumi nepārsniedz
ceturtdaļu no pamatkapitāla, kā arī saskaņā ar pēdējo divu
noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas
grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes un
ir iespējas segt un apturēt zaudējumus |
|
N
|
38. |
Kapitālsabiedrībai, kas
iesniegusi projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem
aktiem par kārtību, kādā izsniedz un anulē atļauju atkritumu
apsaimniekošanai, ir izsniegtas nepieciešamās atļaujas
attiecīgo atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai |
|
N(NA)
|
39. |
Projekta iesniedzēja finanšu
situācijas novērtējums apliecina kapitālsabiedrības
finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas |
|
N
|
40. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem,
ja pieaugs projekta izmaksas |
|
N
|
41. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka projekta īstenošanas rezultātā radītā
infrastruktūra (iekārta, būve) būs projekta iesniedzēja
īpašumā pēc projekta īstenošanas un saskaņā ar aktivitātes
nosacījumiem atradīsies reģionā, kurā tika plānotas darbības
atbalsta saņemšanai |
|
N
|
42. |
Īpašums (zemesgabals, būve),
kurā tiks veikti, uzglabāti vai atradīsies sākotnējie
ieguldījumi, ir projekta iesniedzēja īpašumā (īpašumtiesības
reģistrētas zemesgrāmatā) vai projekta iesniedzējam uz to ir
ilgtermiņa nomas tiesības (vismaz piecus gadus pēc projekta
īstenošanas), kas nostiprinātas zemesgrāmatā |
|
N
|
43. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi |
|
N
|
44. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nav sniedzis nepatiesu informāciju saistībā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda
līdzfinansēto projektu īstenošanu |
|
N
|
45. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nav izdarījis noziedzīgu nodarījumu, kas
skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu
intereses, un komersantam saskaņā ar Krimināllikumu nav
piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi |
|
N
|
46. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nav saņēmis vai neparedz saņemt atbalstu par
tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no
vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības
līdzekļiem |
|
N
|
47. |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka ir ievērojis normatīvajos aktos par
komercdarbības atbalstu noteiktās prasības |
|
N
|
47.1 |
Projekta iesniedzējs nav sodīts
par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
189.2panta trešajā daļā minēto administratīvo
pārkāpumu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas
līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā
noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu |
|
N
|
47.2 |
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tiks nodalīta saimnieciskā darbība, kas
saistīta ar atkritumu apsaimniekošanu, no aktivitātēm, kas
saistītas ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu |
|
N(NA)
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/
NA
|
|
48. |
Projekta iesniegums ir iesniegts
atbildīgās iestādes norādītajā termiņā |
|
N
|
49. |
Projekta iesniegums sagatavots
atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai |
|
N
|
50. |
Projekta iesniegums sagatavots
latviešu valodā |
|
N
|
51. |
Projekta iesniegums sagatavots
datorrakstā |
|
N
|
52. |
Projekta iesniegumu parakstījusi
atbildīgā persona vai tās pilnvarota persona |
|
N
|
53. |
Iesniegts projekta iesnieguma
oriģināls un divas kopijas, kā arī elektroniskā versija,
kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze (ja
projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā) |
|
P(NA)
|
54. |
Gan projekta iesnieguma
oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto
dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts
papīra dokumenta formā) |
|
P(NA)
|
55. |
Projekta iesniegums un pielikumi
ir noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti
regulējošo normatīvo aktu prasībām (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
N(NA)
|
56. |
Projekta iesniegums parakstīts
ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
N(NA)
|
57. |
Projekta iesniegums izstrādāts
DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
N(NA)
|
58. |
Projekta iesnieguma veidlapā
aizpildītas visas sadaļas |
|
N
|
59. |
Projekta iesniegumam pievienoti
visi norādītie pielikumi: |
|
P
|
59.1. |
sagatavotas tehniskās
specifikācijas būvdarbu iepirkuma izsludināšanai atbilstoši
normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru |
|
(NA)
|
59.2. |
izstrādāts un normatīvajos aktos
būvniecības jomā paredzētajā kārtībā saskaņots tehniskais
projekts vai būvvaldē akceptēts tehniskais projekts |
|
(NA)
|
59.3. |
būvdarbu tāme |
|
(NA)
|
59.4. |
tās pašvaldības apliecinājums,
kuras administratīvajā teritorijā plānota infrastruktūras
izveide, ka iesniegtais projekts atbilst pašvaldības
teritorijas plānojumam vai detālplānojumam |
|
(NA)
|
59.5. |
Vides pārraudzības valsts biroja
atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu
vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras
nepiemērošanu |
|
|
59.6. |
līgums (kopija) ar
kapitālsabiedrību par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu
sniegšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā vai līgums
(kopija) ar atkritumu apsaimniekotāju, kurš ir noslēdzis
līgumu ar pašvaldību normatīvajos aktos par atkritumu
apsaimniekošanu noteiktajā kārtībā, vai līgums (kopija) ar
pakalpojumu saņēmēju par bīstamo atkritumu
apsaimniekošanu |
|
(NA)
|
59.7. |
atļauja (kopija) attiecīgo
atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai |
|
|
59.8. |
kredītlīgums (kopija) vai
kredītinstitūcijas izsniegts dokuments (kopija), kurš
apliecina kredīta piešķiršanu |
|
(NA)
|
59.9. |
projekta naudas plūsmas
prognoze |
|
|
Apzīmējumi.
N - ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P - pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu
(projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem,
precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) - ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz
konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā
uz šo kritēriju."
Ministru prezidents Valdis
Dombrovskis
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs