Ministru kabineta
noteikumi Nr.350
Rīgā 2013.gada 25.jūnijā (prot.
Nr.36 30.§)
Grozījumi Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 "Noteikumi par
darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības
infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu,
lielāku par 2000""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumos
Nr.836 "Noteikumi par darbības programmas
"Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras
attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par
2000"" (Latvijas Vēstnesis, 2007, 205.nr.; 2008, 47.,
80.nr.; 2009, 93., 200.nr.; 2010, 49., 174.nr.; 2011, 168.nr.;
2012, 150.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 3.punkta otrajā teikumā vārdus un skaitli
"vismaz 2 556 829 latu apmērā" ar
vārdiem un skaitli "kas nepārsniedz
2 556 829 latus".
2. Papildināt noteikumus ar 3.1 punktu šādā
redakcijā:
"3.1 Aktivitātei pieejamais saistību apjoms,
kas pārsniedz šo noteikumu 3.punktā norādīto Kohēzijas fonda
finansējumu (turpmāk - virssaistību finansējums), ir
10 967 532 lati. Piektās projektu iesniegumu
atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs
nodrošina līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai
paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu
24.4.apakšpunktu."
3. Izteikt 13., 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
"13. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība,
tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
10.punktam.
14. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās
iestāde, tiek pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 11.punktam.
15. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra,
par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu tiek
izdoti pašvaldības saistošie noteikumi atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 12.punktam."
4. Izteikt 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos
gadījumos:
17.1. ja projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu ir
pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek
īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu
tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process,
projekta iesniedzējs atrodas sanācijas procesā, tam tiek veikta
bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums vai tā saimnieciskā
darbība ir izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo
informāciju tas atrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar
pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir
novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja
pazīmes;
17.2. projekta iesniedzējs ir sodīts par Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā
daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta
otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam ir
piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta
iesniedzējs ir privāto tiesību juridiskā persona) par minētā
noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu;
17.3. ja infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai:
17.3.1. nav projekta iesniedzēja īpašumā (ja projekta
iesniedzējs ir pašvaldība vai tās iestāde);
17.3.2. nav projekta iesniedzēja valdījumā (ja projekta
iesniedzējs ir pašvaldības aģentūra);
17.3.3. saskaņā ar pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgto
līgumu nav projekta iesniedzēja īpašumā (ja projekta iesniedzējs
ir kapitālsabiedrība);
17.4. ja projekta iesniedzējam nav tiesību veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;
17.5. ja projektu finansē vai plānots finansēt vai
līdzfinansēt no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem vai
valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros
plānotās darbības pārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu
Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu
ietvaros."
5. Izteikt 19.punktu šādā redakcijā:
"19. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlasi izsludina
piecās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai
atlases kārtai pieejamam Kohēzijas fonda līdzfinansējumam,
nacionālajam publiskajam finansējumam (tai skaitā valsts budžeta
līdzfinansējumam), privātajam finansējumam un virssaistību
finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 3.1 punktu:
19.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais
Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 147 536 479
latiem, valsts budžeta līdzfinansējums - līdz
12 123 240 latiem, pašvaldību budžeta finansējums -
līdz 2 074 404 latiem un privātais finansējums - līdz
14 745 061 latam;
19.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais
Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz
99 718 589 latiem, pašvaldību budžeta
finansējums - līdz 439 926 latiem un privātais
finansējums - līdz 5 968 359 latiem;
19.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais
Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 27 188 307
latiem un privātais finansējums - līdz
1 753 315 latiem;
19.4. ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais
Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 24 559 471
latam, valsts budžeta līdzfinansējums - līdz
1 627 908 latiem, pašvaldību budžeta finansējums -
līdz 42 499 latiem un privātais finansējums - līdz
1 555 161 latam;
19.5. piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo
finansējumu veido Kohēzijas fonda līdzfinansējums - līdz
2 858 571 latam, privātais finansējums - vismaz
1 553 326 lati, kā arī šo noteikumu 3.1
punktā minētais virssaistību finansējums."
6. Papildināt noteikumus ar 20.5.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"20.5. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo
noteikumu 2.pielikuma 5.projektu grupas teritorijās - vienu reizi
līdz 2013.gada 15.jūlijam."
7. Svītrot 20.1 punktu.
8. Aizstāt 24.1.apakšpunktā skaitli "10" ar skaitli
"15".
9. Papildināt noteikumus ar 24.4.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"24.4. piektās Kohēzijas fonda projektu iesniegumu
atlases kārtas projektiem Kohēzijas fonda atbalsta likme ir 89,9
procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām."
10. Izteikt 28.punktu šādā redakcijā:
"28. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs projekta
iesniegumu (3.pielikums) sagatavo atbilstoši projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem (4.pielikums). Projekta iesniegumam
pievieno tehniski ekonomisko pamatojumu, kas izstrādāts
atbilstoši šo noteikumu 4.1 pielikumā noteiktajām
prasībām."
11. Papildināt noteikumus ar 28.1, 28.2
un 28.3 punktu šādā redakcijā:
"28.1 Izstrādāto un projekta iesniedzēja
apstiprināto tehniski ekonomisko pamatojumu (oriģinālu) kopā ar
pielikumiem iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijā:
28.1 1. ja tehniski ekonomisko pamatojumu
iesniedz papīra formā, to caurauklo, lapas numurē un attiecīgo
informāciju pievieno arī elektroniski;
28.1 2. ja tehniski ekonomisko pamatojumu
iesniedz elektroniska dokumenta formā, to izstrādā DOC,
XLS, PDF vai JPG datņu formātā un paraksta
ar drošu elektronisko parakstu.
28.2 Tehniski ekonomiskajam pamatojumam
pievieno:
28.2 1. pašvaldības lēmumu par tehniski
ekonomiskā pamatojuma apstiprināšanu, ja projekta iesniedzējs ir
pašvaldība vai pašvaldības iestāde;
28.2 2. pašvaldības lēmumu par tehniski
ekonomiskā pamatojuma saskaņošanu, ja projekta iesniedzējs ir
kapitālsabiedrība vai pašvaldību aģentūra.
28.3 Lēmumos par tehniski ekonomisko pamatojumu
apstiprināšanu vai saskaņošanu ietver projekta nosaukumu,
tehniski ekonomiskā pamatojuma dokumenta nosaukumu un izstrādes
datumu, prioritārās investīciju programmas finanšu plānu un
galveno projekta komponentu aprakstu."
12. Aizstāt 29.punktā skaitli "49." ar skaitli
"48.".
13. Izteikt 33.1 punktu šādā redakcijā:
"33.1 Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas
fonda projektu iesniegumus šādā secībā:
33.1 1. vispirms vērtē projekta iesnieguma
atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 35., 36., 38. un 39.punktā
minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no
šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida
un vērtēšanu neturpina;
33.1 2. ja projekta iesniegums atbilstoši šo
noteikumu 33.1 1.apakšpunktā minētajiem
kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu
vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 9., 10., 11., 12., 14.,
14.1, 15., 16.1, 17., 17.1,
17.2, 20., 21., 30., 37., 40., 43., 44., 45., 46. un
47.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem
kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un
vērtēšanu neturpina;
33.1 3. ja projekta iesniegums atbilstoši šo
noteikumu 33.1 2.apakšpunktā minētajiem
kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu
vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13., 16., 18., 19.,
22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 31., 32., 33., 34., 41.,
42. un 48.punktā minētajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem
saskaņā ar šo noteikumu 33.2.apakšpunktu. Ja projekta iesniegums
neatbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu
33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu
neturpina;
33.1 4. ja projekta iesniegums atbilst
kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu
33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētajam kritērijam."
14. Aizstāt 35.1 2.apakšpunktā skaitli
"50." ar skaitli "49.".
15. Izteikt 37. un 38.punktu šādā redakcijā:
"37. Lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas Kohēzijas fonda
projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai
tas varētu noslēgt civiltiesisko līgumu vai vienošanos par
projekta īstenošanu:
37.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta
iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);
37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 48.punktā minētajam kritērijam;
37.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 41. un 42.punktā minētajiem kritērijiem;
37.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un
attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un
11.1 punktam;
37.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un
neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
37.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku
atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam
kritērijam;
37.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam;
37.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un
plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju
nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā
minētajam kritērijam;
37.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas
izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
34.punktā minētajam kritērijam;
37.10. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam;
37.11. precizēt ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski
ekonomisko pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 16.,
18., 19., 24., 26., 27., 28., 29. un 31.punktā minētajiem
kritērijiem.
38. Atbildīgās iestādes vadītājs lielajiem projektiem pieņem
lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un nosaka, kāda
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi
norādītā informācija jāiekļauj Kohēzijas fonda projekta
iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu 36.punktam.
Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus nosacījumus,
kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā
norādītajā termiņā:
38.1. precizēt informāciju par Kohēzijas fonda projekta
iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);
38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 48.punktā minētajam kritērijam;
38.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 41. un 42.punktā minētajiem kritērijiem;
38.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un
attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9. un
11.1 punktam;
38.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un
neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
38.6. precizēt Kohēzijas fonda projekta laika grafiku
atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 25.punktā minētajam
kritērijam;
38.7. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam;
38.8. precizēt plānoto Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un
plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju
nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā
minētajam kritērijam;
38.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas
izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
34.punktā minētajam kritērijam;
38.10. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam;
38.11. precizēt ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski
ekonomisko pamatojumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 16.,
18., 19., 24., 26., 27., 28., 29. un 31.punktā minētajiem
kritērijiem."
16. Izteikt 58.punktu šādā redakcijā:
"58. Pirmās, otrās un trešās projektu grupas
(2.pielikums) Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējam visas
Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno četru gadu laikā
pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par Kohēzijas fonda
projekta īstenošanu noslēgšanas, ceturtās un piektās projektu
grupas Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējam visas Kohēzijas
fonda projekta aktivitātes jāīsteno līdz 2015.gada
1.jūnijam."
17. Izteikt 60.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
"Grozījumos nedrīkst paredzēt nosacījumu palielināt
Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, ko nosaka civiltiesiskais līgums
vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, izņemot
gadījumus, ja Kohēzijas fonda projekta grozījumos tiek norādīti
papildu projekta uzraudzības rādītāji un paredzēto papildu
pasākumu īstenošanai nepieciešamais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums nepārsniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu
2.pielikumā noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu
(piektās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem -
maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu un šo noteikumu
3.1 punktā minēto virssaistību finansējumu) un
projektu iesniegumu atlases kārtai noteikto maksimālo atbalsta
likmi."
18. Papildināt 63.3.apakšpunktu aiz vārda
"atbilstību" ar vārdiem "projektā
noteiktajiem".
19. Papildināt 63.4.apakšpunktu aiz vārda
"plānotajam" ar vārdiem "un iedzīvotāju skaitu,
kas izmanto centralizētos ūdenssaimniecības pakalpojumus
(faktiskie pieslēgumi)".
20. Svītrot 68.punktu.
21. Papildināt noteikumus ar 74. un 75.punktu šādā
redakcijā:
"74. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta
neatbilstība vai tiek lauzts civiltiesiskais līgums vai
vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums
neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas
paredzēta civiltiesiskā līguma vai vienošanās laušanas gadījumā,
nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu
darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros.
75. Šo noteikumu 3.1 punktā minēto virssaistību
finansējumu uzņemas tikai tādā gadījumā, ja projekta ietvaros
atbalstāmās darbības tiks uzsāktas ne vēlāk kā pirmajā ceturksnī
pēc vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu
noslēgšanas un pirmās iepirkuma procedūras izsludināšanas, kā arī
izdevumi projekta ietvaros tiks veikti pirmajā pusgadā pēc
vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu
noslēgšanas."
22. Izteikt 2.pielikumu šādā redakcijā:
"2.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra
noteikumiem Nr.836
I.
2007.-2010.gada perioda projektu saraksts (1.projektu grupas
saraksts)
Nr.
p.k.
|
Projekta nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Ogres ūdenssaimniecības
attīstība, II kārta |
4 784 921
|
2.
|
Cēsu ūdenssaimniecības
attīstības projekta III kārta |
4 316 547
|
3.
|
Balvu ūdenssaimniecības
attīstības II kārtas projekts |
2 130 362
|
4.
|
14 Kurzemes reģiona pilsētu
ūdenssaimniecību attīstības projekts - Grobiņa |
1 838 957
|
5.
|
Jaunpiebalgas
ūdenssaimniecības attīstības I kārta |
2 048 753
|
6.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Liepā |
2 285 657
|
7.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas baseinu pašvaldībās, II kārta, Krāslavas
pilsēta |
10 421 522
|
8.
|
Gulbenes ūdenssaimniecības
attīstības II kārta |
3 896 231
|
9.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Viļakā |
1 011 380
|
10.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Aizputē |
2 268 470
|
11.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Viļānu pašvaldībā, III kārta |
481 748
|
12.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kārsavā |
2 570 777
|
13.
|
Aizkraukles ūdenssaimniecības
attīstības II kārta |
1 369 558
|
14.
|
Notekūdeņu attīrīšanas
iekārtu, dzeramā ūdens ūdensgūtnes un attīrīšanas stacijas
izbūve, ūdensvada un kanalizācijas tīklu atjaunošana un
paplašināšana Ērgļos |
3 042 829
|
15.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ludzā |
3 072 984
|
16.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta,
Baldone |
2 828 185
|
17.
|
Ūdens ieguves vietas
sakārtošana, ūdensapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve
Vaiņodes pašvaldībā |
875 968
|
18.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mazsalacā |
2 635 493
|
19.
|
Jēkabpils ūdenssaimniecības
attīstības II kārta |
7 245 372
|
20.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Alojā, ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta |
2 564 576
|
21.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Maltā |
930 108
|
22.
|
Rūjienas ūdenssaimniecības
attīstība, ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju
baseinu pašvaldībās, 2.kārta |
3 393 870
|
23.
|
Skrīveru pagasta
ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība |
3 335 385
|
24.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Pļaviņās |
1 973 359
|
25.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Lubānā |
701 535
|
26.
|
Ūdensapgādes un kanalizācijas
tīklu rekonstrukcija un izbūve Priekules pašvaldībā |
2 149 101
|
27.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Brocēnos |
875 765
|
28.
|
Madonas ūdenssaimniecības
attīstības II kārta |
8 016 688
|
29.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Rojā |
740 405
|
30.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Kuldīgas pašvaldībā |
5 958 852
|
31.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta,
Aizkraukles rajona Kokneses pagastā |
1 301 390
|
32.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Saulkrastos, ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju
baseinu pašvaldībās, 3.kārta |
3 574 221
|
33.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ilūkstē |
1 324 196
|
34.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dundagā |
1 506 446
|
35.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Saldū |
2 590 297
|
36.
|
Stendes pilsētas
ūdenssaimniecības attīstības projekts |
1 105 044
|
37.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ulbrokā |
2 537 952
|
38.
|
Ikšķiles ūdenssaimniecības
attīstības I kārta |
4 842 056
|
39.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Talsos |
4 921 016
|
40.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
14 Kurzemes reģiona pašvaldībās - Ugāle |
411 382
|
41.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Līgatnē |
1 088 706
|
42.
|
Varakļānu ūdenssaimniecības
attīstības I kārta |
3 691 270
|
43.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
14 Kurzemes reģiona pašvaldībās, Skrunda |
959 901
|
44.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
19 Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta,
Vangaži |
2 135 312
|
45.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, III kārta,
Baložu pilsēta |
1 785 310
|
46.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
19 Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta,
Carnikava |
3 309 794
|
47.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kandavā |
1 713 061
|
48.
|
Ādažu ūdenssaimniecības
attīstības projekts |
2 828 747
|
49.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Rīgā, IV kārta |
14 491 924
|
50.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Zilupē |
1 458 095
|
51.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mālpilī |
195 001
|
|
KOPĀ
izmaksas
|
147 536
479
|
II.
2009.-2011.gada perioda projektu saraksts (2.projektu grupas
saraksts)
Nr.
p.k.
|
Projekta nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Valmieras pilsētā, II kārta |
7 738 574
|
2.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Rēzeknē |
3 089 833
|
3.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Bauskā |
2 958 102
|
4.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ventspilī, III kārta |
7 028 040
|
5.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mārupē |
3 983 642
|
6.
|
Ūdensapgādes un kanalizācijas
pakalpojumu attīstība Jelgavā, II kārta |
12 545 648
|
7.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Babītē |
3 523 156
|
8.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Priekuļos, II kārta |
1 054 908
|
9.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Alūksnē, II kārta |
997 959
|
10.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dagdā, II kārta |
1 159 626
|
11.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ķekavā, II fāze |
2 705 662
|
12.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kalnciemā |
1 104 807
|
13.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Tukumā |
10 389 552
|
14.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Limbažos, III kārta |
1 878 270
|
15.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Īslīces pagastā |
1 579 414
|
16.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Valkā, II kārta |
3 604 076
|
17.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Vecumnieku pagasta Vecumniekos |
1 254 505
|
18.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Siguldas novada Siguldas pilsētā,
III kārta |
2 152 892
|
19.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dobelē |
3 352 375
|
20.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Iecavas novadā |
2 312 927
|
21.
|
Jūrmalas ūdenssaimniecības
attīstības projekts, II kārta |
12 071 344
|
22.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Jaunjelgavā, II kārta |
528 843
|
23.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Smiltenē, II kārta |
1 025 249
|
24.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Auces pilsētā ar lauku teritoriju |
1 233 421
|
25.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Preiļos, II kārta |
2 014 795
|
26.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Salacgrīvas pilsētā |
1 709 568
|
27.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Lielvārdē, II kārta |
1 988 935
|
28.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ozolnieku novada Ozolnieku ciemā |
1 734 305
|
29.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Līvānos, II kārta |
2 185 720
|
30.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Viesītē |
812 441
|
|
KOPĀ
izmaksas
|
99 718
589
|
III.
2010.-2013.gada perioda projektu saraksts (3.projektu grupas
saraksts)
Nr.
p.k.
|
Projekta nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Liepājā, III kārta |
11 983 339
|
2.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Jaunolaines lielciemā |
492 842
|
3.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Salaspils novada Salaspilī un Saulkalnē, II kārta |
2 731 733
|
4.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Daugavpilī, III kārta |
10 331 508
|
5.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Cesvainē |
546 648
|
6.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ķegumā |
1 102 237
|
|
KOPĀ
izmaksas
|
27 188
307
|
IV.
2011.-2015.gada perioda projektu saraksts (4.projektu grupas
saraksts)
Nr.
p.k.
|
Projekta nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Ogres ūdenssaimniecības
attīstība, III kārta |
3 683 496
|
2.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Jēkabpilī, III kārta |
1 822 671
|
3.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Maltā, II kārta |
513 463
|
4.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Baltezerā |
5 040 869
|
5.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kalnciemā, II kārta |
585 332
|
6.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Carnikavā, II kārta |
359 465
|
7.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Aucē, II kārta |
463 068
|
8.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ādažos, II kārta |
1 545 892
|
9.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ķekavā, III kārta |
1 969 081
|
10.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Jelgavā, III kārta |
1 039 027
|
11.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mazsalacā, II kārta |
286 743
|
12.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Baložos, II kārta |
3 543 632
|
13.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ugālē, II kārta |
477 514
|
14.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mārupē, II kārta |
3 229 218
|
|
KOPĀ
izmaksas
|
24 559
471
|
V.
2013.-2015.gada perioda projektu saraksts (5.projektu grupas
saraksts)
Nr.
p.k.
|
Projekta nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums un šo noteikumu 3.1 punktā
minētais virssaistību finansējums, latos
|
1.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Saldū, II kārta |
815 758
|
2.
|
Jūrmalas ūdenssaimniecības
attīstības projekts, III kārta |
6 023 264
|
3.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Siguldas novada Siguldas pilsētā, IV kārta |
1 871 448
|
4.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ventspilī, IV kārta |
1 132 215
|
5.
|
Ogres ūdenssaimniecības
attīstība, IV kārta |
1 591 920
|
6.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Talsos, II kārta |
623 371
|
7.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Valmieras pilsētā, III kārta |
564 325
|
8.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Liepājā, IV kārta |
1 203 802
|
|
KOPĀ
izmaksas
|
13 826 103"
|
23. Aizstāt 3.pielikuma 1.1.4.apakšpunktā vārdu
"rajons" ar vārdu "novads".
24. Izteikt 3.pielikuma 2.10.1.apakšpunkta piezīmi šādā
redakcijā:
"Piezīme. Projekta iesniedzējs norāda visu aglomerācijas
iedzīvotāju skaitu. Ja aglomerācijā jau tiek īstenots projekts
Eiropas Savienības fondu 2007.-2013.gada plānošanas perioda
ietvaros, norāda iedzīvotāju skaitu, kas nebija iekļauts 1., 2.,
3. vai 4.projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros
apstiprinātajā projekta teritorijā:
- ja iedzīvotāju skaits, uz ko vērsts ūdenssaimniecības
projekts, ir tāds pats vai mazāks par 1., 2., 3. vai 4.projektu
iesniegumu atlases kārtas laikā aglomerācijā esošo iedzīvotāju
skaitu, norāda "0";
- ja iedzīvotāju skaits ir lielāks par 1., 2., 3. vai
4.projektu iesniegumu atlases kārtas laikā aglomerācijā esošo
iedzīvotāju skaitu, norāda papildu iedzīvotāju skaitu, tas ir,
starpību."
25. Papildināt 3.pielikuma 7.3.3.apakšpunkta 2.punkta pirmo
rindkopu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Piektās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem
Max CRpa (maksimālā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme) ir
89,9 %."
26. Aizstāt 3.pielikuma 8.nodaļā rindkopu
"● projekta iesniedzējs nav pasludināts par
maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tā
saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta (ja iesniedzējs
nav kapitālsabiedrība, šo punktu svītro);"
ar rindkopu šādā redakcijā:
"● projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu nav
pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu netiek
īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu
netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process,
projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tam netiek
veikta bankrota procedūra, piemērots izlīgums vai tā saimnieciskā
darbība nav izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo
informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar
pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav
novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja
pazīmes (ja iesniedzējs nav kapitālsabiedrība, šo punktu
nepiemēro);".
27. Aizstāt 3.pielikuma 8.nodaļā rindkopu
"● šis projekts jau netiek un nav ticis finansēts vai
līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā
arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;"
ar rindkopu šādā redakcijā:
"● šis projekts netiek un nav ticis finansēts vai
līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem vai
valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros
plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas
citu Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu
instrumentu ietvaros;".
28. Aizstāt 3.pielikuma 8.nodaļā rindkopu
"● infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, pieder projekta iesniedzējam
(šis nosacījums neattiecas uz 1.projektu grupas Kohēzijas fonda
projekta iesniedzēju (šo noteikumu 2.pielikums));"
ar rindkopu šādā redakcijā:
"● infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, ir projekta iesniedzēja
īpašumā (ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai tās iestāde)
vai tā valdījumā (ja projekta iesniedzējs ir pašvaldības
aģentūra);".
29. Aizstāt 3.pielikuma 8.nodaļā rindkopu
"● starpniekinstitūcijai tiks iesniegts projekta
īstenošanas iekšējās kontroles sistēmas apraksts atbilstoši
līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem;"
ar rindkopu šādā redakcijā:
"● atbildīgajai iestādei tiks iesniegts projekta
īstenošanas iekšējās kontroles sistēmas apraksts atbilstoši
līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem;".
30. Aizstāt 3.pielikuma 8.nodaļā rindkopu
"● tiks nodrošināta aktuālās informācijas ievietošana
projekta iesniedzēja iestādes mājas lapā internetā, ja tāda
pastāv, par projekta ieviešanas gaitu ne retāk kā reizi 3
mēnešos."
ar rindkopām šādā redakcijā:
"● aktuālā informācija par projekta ieviešanas gaitu tiks
ievietota projekta iesniedzēja iestādes mājaslapā internetā (ja
tāda ir) ne retāk kā reizi 3 mēnešos;
● projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā
administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā
minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti
piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir
privāto tiesību juridiskā persona) par minētā noziedzīgā
nodarījuma izdarīšanu;
● kopējais kompensācijas apjoms no publiskiem avotiem šo un
citu pasākumu ietvaros par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu
nepārsniegs 15 miljonus euro gadā;
● projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka piecu gadu laikā
pēc projekta pabeigšanas tiks izveidoti pieslēgumi centrālajai
kanalizācijas un ūdensapgādes sistēmai pilnā apjomā atbilstoši
pakalpojumu pieejamībai saskaņā ar projekta tehniski ekonomisko
pamatojumu."
31. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā:
"4.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra
noteikumiem Nr.836
Projektu
iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr.
p.k.
|
Kritērijs
|
Vērtējums
|
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums
punktos
|
1.
|
Projekta gatavības
stadija: |
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
1.1.
|
projekta iesniedzējs nav
sagatavojis tehniskās specifikācijas būvdarbu līgumu
iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem
tiesību aktiem, un nav izstrādāts un tiesību aktos
paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz
vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkuma līgumam |
0
|
1.2.
|
sagatavota tehniskā
specifikācija apvienotā būvdarbu un projektēšanas iepirkuma
izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību
aktiem |
1
|
1.3.
|
izstrādāts un tiesību aktos
paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz
vienam projektā plānotajam būvdarbu iepirkumam |
2
|
1.4.
|
izstrādāts un tiesību aktos
paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts visiem
projektā plānotajiem būvdarbu iepirkumiem |
3
|
2.
|
Projekta ieviešanas
efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības
infrastruktūras uzlabošanu: |
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
2.1.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa lielāka par
3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām |
0
|
2.2.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 3 līdz 3,5
(ieskaitot) procentiem no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām |
1
|
2.3.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 2,5 līdz 3
procentiem (neieskaitot) no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām |
2
|
2.4.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir mazāka par 2,5
procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām |
3
|
3.
|
Projekta īstenošanas risku
izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu
pieaugums: |
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
3.1.
|
projekta iesniegumā nav
veikts iespējamo risku izvērtējums |
0
|
3.2.
|
projekta iesniegumā iespējamo
risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts
nepilnīgi |
1
|
3.3.
|
projekta iesniegumā ir veikts
kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts
nepilnīgi |
2
|
3.4.
|
projekta iesniegumā ir veikts
kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots
pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
samazināšanai |
3
|
4.
|
Projekta iesniegumā ir veikta
iespējamo alternatīvu (finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais
risinājums) analīze un projekta ekonomiskā analīze: |
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
4.1.
|
nav veikta alternatīvu
analīze un projekta ekonomiskā analīze |
0
|
4.2.
|
analīze veikta tikai vienam
no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai
ekonomiskā analīze) |
1
|
4.3.
|
ir veikta alternatīvu analīze
un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem
aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli |
2
|
4.4.
|
ir veikta alternatīvu analīze
un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem
aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un
izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām |
3
|
5.
|
Izmaksu atdeves novērtējuma
rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas
rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu
kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret
sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu
atdeves novērtējuma rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu
iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības
kritērijiem - projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju
summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu
skaitu. |
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
5.1.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu
atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to
starpība ir lielāka par 20 procentiem |
1
|
5.2.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu
atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to
starpība ir no 10 līdz 20 procentiem
(ieskaitot) |
2
|
5.3.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo projektu iesniegumu
atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, to
pārsniedz par 10 procentiem vai ir par
10 procentiem mazāks par to |
3
|
5.4.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem (ieskaitot) |
4
|
5.5.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem |
5
|
6.
|
Ilgtermiņa ieguldījumu
novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta
īstenošanas: |
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
6.1.
|
nav veikts novērtējums par
plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem |
0
|
6.2.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā, kas ir īsāks par 5 gadiem |
1
|
6.3.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem (ieskaitot) |
2
|
6.4.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus |
3
|
1.1. kritēriji paR horizontālām
prioritātēm |
Vērtējums
punktos
|
7.
|
Projekta iesniedzēja
finansiālais ieguldījums projekta realizācijā
(Makroekonomiskā stabilitāte): |
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
7.1.
|
mazāk nekā 5 procenti no
projekta attiecināmajām izmaksām |
1
|
7.2.
|
no 5 līdz 10 procentiem
(ieskaitot) no projekta attiecināmajām izmaksām |
2
|
7.3.
|
vairāk nekā 10 procenti no
projekta attiecināmajām izmaksām |
3
|
8.
|
Projekta īstenošanas vietas
teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota
attīstība): |
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
8.1.
|
teritorijas attīstības
indekss lielāks par +0,33 |
1
|
8.2.
|
teritorijas attīstības
indekss no -0,74 līdz +0,33 (ieskaitot) |
2
|
8.3.
|
teritorijas attīstības
indekss mazāks par -0,75 |
3
|
2.
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
2.1. Projekta iesniedzēja atbilstības
kritēriji |
Jā/Nē/NA
|
|
9.
|
Projekta iesniedzējs sniedz
sabiedriskos pakalpojumus Ministru kabineta 2007.gada
4.decembra noteikumu Nr.836 ''Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības
infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku
ekvivalentu, lielāku par 2000"" 2.pielikumā
iekļautā projekta īstenošanas teritorijā |
|
N
|
10.
|
Ar pašvaldību ir noslēgts
līgums, ja sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz
kapitālsabiedrība. Līgumā norādīti: |
|
N (NA)
|
10.1.
|
konkrēti sniedzamie
ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi |
|
10.2.
|
prasība ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā
aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai nodrošinātu minēto
pakalpojumu izpildi saskaņā ar katram konkrētajam
pakalpojumam izvirzītajām prasībām |
|
10.3.
|
līguma darbības laiks, kas
nav mazāks par 5 gadiem un nepārsniedz 10 gadus |
|
10.4.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritorija |
|
10.5.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās
tiesības |
|
10.6.
|
iespējas saņemt atlīdzības
(kompensācijas) maksājumus - investīcijas sabiedrisko
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā - un
nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu
aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības
(kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un
atmaksāšanai |
|
10.7.
|
atsauce uz Eiropas Komisijas
2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas
Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts
atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem
pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt
pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi |
|
11.
|
Ir pieņemts pārvaldes lēmums
par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, kura
darbības laiks nepārsniedz 10 gadus, ja sabiedrisko
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās
iestāde. Pārvaldes lēmumā norādīti: |
|
N (NA)
|
11.1.
|
konkrēti sniedzamie
ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi |
|
11.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritorija |
|
11.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifi |
|
11.4.
|
atsauce uz Eiropas Komisijas
2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas
Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts
atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem
pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt
pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi |
|
12.
|
Ir izdoti pašvaldības
saistošie noteikumi par ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz
pašvaldības aģentūra. Pašvaldības saistošajos noteikumos
norādītas: |
|
N (NA)
|
12.1.
|
pašvaldības aģentūrai uzdotās
funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanā, tai skaitā konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības
sabiedriskie pakalpojumi |
|
12.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritorija |
|
12.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifi |
|
12.4.
|
prasība ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot
nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus
varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam
noteiktajām prasībām |
|
12.5.
|
sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanas laiks, kas nepārsniedz 10 gadus |
|
12.6.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās
tiesības |
|
12.7.
|
iespējas saņemt atlīdzības
(kompensācijas) maksājumus - investīcijas sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā - un nosacījumi
atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei
un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu
pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai |
|
12.8.
|
atsauce uz Eiropas Komisijas
2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas
Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts
atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem
pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt
pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi |
|
13.
|
Projekta iesniedzējam
projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā darbdienā nav
nodokļu parādu |
|
P
|
14.
|
Projekta iesniedzējs: |
|
N
|
14.1.
|
ir apliecinājis, ka
infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, atrodas projekta
iesniedzēja īpašumā, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība
vai tās iestāde |
(NA)
|
14.2.
|
ir apliecinājis, ka
infrastruktūra, kas nepieciešama ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai, ir projekta iesniedzēja
valdījumā, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldības
aģentūra |
(NA)
|
14.3.
|
atbilstoši pašvaldības un
kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam ir norādījis, ka
projekta iesniedzēja īpašumā ir visa infrastruktūra
ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai |
(NA)
|
14.1
|
Projekts netiek un nav ticis
finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības
finanšu avotiem vai valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem,
kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar
darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības
struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu
ietvaros |
|
N
|
15.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts
maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu netiek
īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu
netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process,
projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tam netiek
veikta bankrota procedūra, piemērots izlīgums vai tā
saimnieciskā darbība nav izbeigta, vai saskaņā ar
komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas
likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto
finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas grūtībās
nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes |
|
N
|
16.
|
Projekta iesniedzēja finanšu
situācijas novērtējums apliecina saimnieciskās darbības
veicēja finansiālo stabilitāti pēc projekta realizācijas |
|
P
|
16.1
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka kompensācija par sabiedriskā pakalpojuma
sniegšanu nepārsniegs 15 miljonus euro gadā |
|
N
|
17.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi |
|
N
|
17.1
|
Projekta iesniedzējs nav
sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā
pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā
noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti
piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir
privāto tiesību juridiskā persona) par minētā noziedzīgā
nodarījuma izdarīšanu |
|
N
|
17.2
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka piecu gadu laikā pēc projekta pabeigšanas
tiks izveidoti pieslēgumi centrālajai kanalizācijas un
ūdensapgādes sistēmai pilnā apjomā atbilstoši pakalpojumu
pieejamībai saskaņā ar projekta tehniski ekonomisko
pamatojumu |
|
N
|
2.2. Kohēzijas fonda projekta atbilstība
horizontālajai prioritātei - ilgtspējīga attīstība |
Jā/Nē
|
|
18.
|
Projekta īstenošana
nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīvajiem
aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu
iedzīvotājiem |
|
P
|
19.
|
Projekta īstenošana uzlabos
ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti |
|
P
|
2.3. Projekta atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA
|
|
20.
|
Projekta iesniegumā
aprakstītās darbības atbilst normatīvajos aktos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim -
ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas
kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu
pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves
vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju
eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu
racionālu izmantošanu |
|
N
|
21.
|
Projekta iesniegumā
aprakstītās darbības atbilst vismaz vienai no normatīvajos
aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes
atbalstāmajām darbībām: |
|
N
|
21.1.
|
kvalitatīva dzeramā ūdens
piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība |
|
21.2.
|
ar komunālajiem notekūdeņiem
vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana |
|
21.3.
|
ūdenssaimniecības
pakalpojumu, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem
ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem,
pieejamības nodrošināšana |
|
22.
|
Projekta iesniegumā iekļautās
attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām un
to apjomam |
|
P
|
23.
|
Projekta iesniegumā iekļautās
neattiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par
aktivitātes īstenošanu noteiktajām neattiecināmajām izmaksām
un to apjomam |
|
P
|
24.
|
Projekta iesniegumā
iekļautais projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju
par veicamajām darbībām: |
|
P
|
24.1.
|
sniegts veicamo darbību
tehniskais raksturojums |
|
24.2.
|
norādīti rezultāta un
iznākuma rādītāji un tie atbilst aktivitātes mērķim |
|
24.3.
|
sniegts veicamo darbību
izvietojums projekta īstenošanas teritorijā |
|
24.4.
|
sniegti veicamo darbību
ekonomiskie ieguvumi |
|
24.5.
|
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi |
|
24.6.
|
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi ES un Latvijas
Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides
aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā |
|
24.7.
|
aprakstīta principa
"piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot
projektu |
|
25.
|
Projekta laika grafiks
atbilst plānotajām projekta aktivitātēm |
|
P
|
26.
|
Projekta iesniegumā sniegtā
informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
projekta īstenošanas rezultātu ilgtspēju un uzturēšanu vismaz
piecus gadus pēc projekta īstenošanas: |
|
P
|
26.1.
|
ir atbilstoša institucionālā
struktūra |
|
26.2.
|
ir atbilstoši plānotas
projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas
un uzturēšanas izmaksas |
|
26.3.
|
ir plānota atbilstoša tarifu
politika, kas nodrošinās nepieciešamo ekspluatācijas izdevumu
(aizņēmuma gadījumā - arī aizdevuma atmaksu) segšanu un
iekļauj būtisku pamatlīdzekļu nolietojuma apjomu, kā arī ir
pieejama patērētājam - mājsaimniecības vidējie mēneša
maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nepārsniedz
4 % no vidējiem mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem |
|
26.4.
|
ir vai būs pieejams
personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā
radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju |
|
27.
|
Projekta iesniegumā norādītie
būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu
garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika) atbilst
projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo
izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu |
|
P
|
28.
|
Projekta izmaksu un ieguvumu
analīze veikta, piemērojot: |
|
P
|
28.1.
|
reālo sociālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi |
(NA)
|
28.2.
|
reālo finansiālo diskonta
likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi |
|
28.3.
|
atbilstošus konversijas
faktoru rādītājus |
|
28.4.
|
atbilstošas vidēja termiņa un
ilgtermiņa prognozes |
|
29.
|
Projekta finanšu analīzes
rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti |
|
P
|
30.
|
Pieprasītā Kohēzijas fonda
finansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu
un ieguvumu analīzes rezultātiem |
|
N
|
31.
|
Projekta budžetā iekļautās
izmaksas: |
|
P
|
31.1.
|
ietver visas projekta
īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas |
|
31.2.
|
ir saskaņā ar būvdarbu
tāmi |
|
31.3.
|
ir samērīgas un pamatotas,
norādīts, kā ir noteiktas projekta aktivitāšu ieviešanai
nepieciešamās izmaksas (pieņēmumi izmaksu aprēķinam) |
|
31.4.
|
ir tieši nepieciešamas
projekta īstenošanai |
|
31.5.
|
atbilst prognozētajām tirgus
cenām |
|
32.
|
Projekta naudas plūsmas
prognoze: |
|
P
|
32.1.
|
parāda gan finansējuma
pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi |
|
32.2.
|
atbilst plānotajam projekta
īstenošanas laika grafikam |
|
32.3.
|
atbilst projekta finanšu
plānam |
|
33.
|
Projekta iesniegumā plānotā
projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina
normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadību un
ieviešanu noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: |
|
P
|
33.1.
|
projekta administratīvajai
(piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
vadībai |
|
33.2.
|
finanšu (piemēram,
grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana,
finanšu plānošana) vadībai |
|
33.3.
|
tehniskajai (piemēram,
saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu
progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai |
|
34.
|
Projektā plānotie
publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi atbilst
normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina Eiropas
Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda publicitātes un
vizuālās identitātes prasības, kā arī publisko informāciju
par šo fondu projektiem |
|
P
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/NA
|
|
35.
|
Projekta iesniegums ir
iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā |
|
N
|
36.
|
Projekta iesniedzējs ir
uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
|
N
|
37.
|
Projekta iesniegums
sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma
veidlapai |
|
N
|
38.
|
Projekta iesniegums
sagatavots latviešu valodā |
|
N
|
39.
|
Projekta iesniegums
sagatavots datorrakstā |
|
N
|
40.
|
Projekta iesniegumu
parakstījusi atbildīgā persona vai tās pilnvarota
persona |
|
N
|
41.
|
Iesniegts viens projekta
iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī projekta
iesnieguma veidlapas elektroniskā versija, kuras pielikumā ir
izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta iesniegums iesniegts
papīra dokumenta formā) |
|
P
|
42.
|
Gan projekta iesnieguma
oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto
dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts
papīra dokumenta formā) |
|
P
|
43.
|
Projekta iesniegums ir
noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo
normatīvo aktu noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā) |
|
N
|
44.
|
Projekta iesniegums
parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) |
|
N
|
45.
|
Projekta iesniegums
izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) |
|
N
|
46.
|
Projekta iesnieguma pielikumi
ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu
apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) |
|
N
|
47.
|
Projekta iesnieguma veidlapā
aizpildītas visas tās sadaļas |
|
N
|
48.
|
Projekta iesniegumam
pievienoti visi norādītie pielikumi: |
|
P
|
48.1.
|
ūdenssaimniecības attīstības
projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu
dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski
ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama) |
|
48.2.
|
projekta kartogrāfiskais
materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par
projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas
teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā
teritorijā |
|
48.3.
|
būvdarbu tāme |
|
48.4.
|
pašvaldības, kurā plānots
veikt būvdarbus, apliecinājums, ka iesniegtais projekts
atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam vai
detālplānojumam |
|
48.5.
|
Vides pārraudzības valsts
biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma
ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma
procedūras nepiemērošanu |
|
48.6.
|
pārvaldes lēmuma vai līguma
starp pašvaldību un kapitālsabiedrību (atbilstoši projekta
iesniedzēja juridiskajam statusam) par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kopija |
|
48.7.
|
licences par sabiedriskā
pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz
kapitālsabiedrība |
|
48.8.
|
noslēgtā kredītlīguma kopija
vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas
apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir
paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma |
|
48.9.
|
pašvaldības lēmums par
finansējumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
līdzfinansējums |
|
48.10.
|
pašvaldības lēmums par
galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
galvojums vai aizņēmums |
|
48.11.
|
pašvaldības lēmums par
to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto
projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma
apjomu |
|
48.12.
|
projekta naudas plūsmas
prognoze |
|
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI |
Jā/Nē
|
|
49.
|
Projekta iesniegumā plānotais
Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumu Nr.836 ''Noteikumi par
darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības
infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku
ekvivalentu, lielāku par 2000"" 2.pielikumā
noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu
konkrētajam ūdenssaimniecības infrastruktūras projektam un,
sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar
visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu
iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek
finansējuma |
|
N
|
Apzīmējumi.
N - ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P - pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar
nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība
kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā
termiņā).
NA - ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta
iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo
kritēriju."
32. Papildināt noteikumus ar 4.1 pielikumu šādā
redakcijā:
"4.1 pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra
noteikumiem Nr.836
Prasības
ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomiskā
pamatojuma izstrādei
Tehniski ekonomiskais pamatojums ietver šādas daļas:
1. Esošās situācijas izvērtējums:
1.1. projekta teritorijas raksturojums (tai skaitā
aglomerācijas robežas un lielums (izteikts cilvēku ekvivalentos),
iedzīvotāju skaits, iestādes un uzņēmumi, īpaši aizsargājamās
dabas teritorijas, aglomerācijas piederība upes sateces
baseinam), kā arī kartogrāfiskais materiāls;
1.2. ūdenssaimniecības sistēmas raksturojums:
1.2.1. no tehniskā viedokļa (tai skaitā visu centralizēto un
decentralizēto ūdenssaimniecības sistēmu raksturojums,
pakalpojumu nodrošinājuma līmenis, visu ūdenssaimniecības būvju
raksturojums un tehniskais stāvoklis, jaudas atbilstība
pieprasījumam, ūdens un notekūdeņu uzskaite, ūdens zudumi un
infiltrācija, sistēmas uzraudzības nodrošinājums, sistēmas
energoefektivitāte, sistēmas kartogrāfiskais materiāls);
1.2.2. no ekonomiskā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu
patērētāja un pakalpojumu sniedzēja ienākumi un izdevumi par
pēdējiem trim gadiem, maksājumi par pakalpojumiem - struktūra,
tarifi, pakalpojumu pašizmaksas aprēķins, pilna izmaksu segšanas
analīze, pakalpojuma sniedzēja finanšu situācijas raksturojums
par pēdējiem trim gadiem, kredītspējas analīze). Ja projekta
pieteicējs sniedz vairāku veidu pakalpojumus, ietver tikai šajā
apakšpunktā minēto informāciju par ūdenssaimniecības
pakalpojumiem;
1.2.3. no institucionālā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu
sniedzēja juridiskais statuss, sniegtie pakalpojumi (piemēram,
septisko dūņu savākšana, tīklu skalošana) un to sniegšanas
teritorija, darbības licences un atļaujas, pakalpojumu
organizācijas efektivitātes novērtējums, pamatlīdzekļu piederība,
personāla kapacitāte);
1.2.4. no vides aizsardzības viedokļa (tai skaitā ūdens
resursi un to kvalitāte, dzeramā ūdens kvalitāte, notekūdeņu
radītais piesārņojums, attīrīto notekūdeņu apjomi un kvalitāte,
novadītos notekūdeņus saņemošo ūdensobjektu kvalitāte, pazemes
ūdeņu kvalitāte, notekūdeņu dūņu kvalitāte un turpmāka
izmantošana, ūdenssaimniecības būvju tehniskā stāvokļa ietekme uz
vidi, ūdenssaimniecības sistēmu atbilstība normatīvo aktu
prasībām);
1.3. plānotās ūdenssaimniecības sistēmas jaudas un pakalpojumu
kvalitātes nodrošināšana atbilstoši būvniecību un vides
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, kā arī šo prasību
izpildes paredzamie termiņi;
1.4. būvniecības vai citu darbību ierobežojumi konkrētajā
teritorijā, kas saistīti ar īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
un kultūrvēsturiskiem pieminekļiem, vai citi ierobežojumi.
2. Ilgtermiņa investīciju programma:
2.1. ūdenssaimniecības sistēmas attīstības alternatīvie
risinājumi un to salīdzinājums (tai skaitā tehnisko risinājumu
izmaksu aprēķins, ūdenssaimniecības sistēmas paredzamo
ekspluatācijas izmaksu aprēķins vismaz 30 gadu ilgam laikposmam,
vides ieguvumu salīdzinājums);
2.2. ūdenssaimniecības sistēmas attīstības prognozes:
2.2.1. no tehniskā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu
pieprasījuma prognozes, nepieciešamā sistēmas kapacitāte, lai
nodrošinātu pakalpojumu visā teritorijā atbilstoši teritorijas
plānojumam vai teritorijas attīstības programmai (ja pašvaldībai
nav spēkā esoša teritorijas plānojuma), izvēlēto risinājumu un
tehnoloģiju atbilstība prognozētajam pieprasījumam, projekta
mērķiem un vides prasībām, izvēlēto iekārtu un aprīkojuma
atbilstība tehniskajām prasībām);
2.2.2. no ekonomiskā viedokļa (tai skaitā centralizētas vai
decentralizētas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas vai
individuālo risinājumu piemērošanas pamatojums, principa
"piesārņotājs maksā" piemērošana, izmaksu pilnas
segšanas principa ieviešanas veicināšanas pasākumi);
2.2.3. no institucionālā viedokļa (tai skaitā pakalpojumu
sniegšanas organizācijas optimizācija un pakalpojumu sniedzēja
kapacitātes paaugstināšana, tai skaitā projekta ieviešanas
nodrošināšanai);
2.2.4. no vides aizsardzības viedokļa (tai skaitā dzeramā
ūdens resursu pieejamības izpēte, radītā un vidē novadītā
piesārņojuma apjoma prognozes, upju baseinu apsaimniekošanas
plāna ieviešanai nepieciešamās aktivitātes, ilgtspējīgas
attīstības principu ievērošana, notekūdeņu dūņu izmantošanas
iespēju analīze, vides kvalitātes prasību nodrošināšana
decentralizēto vai individuālo ūdensapgādes un kanalizācijas
risinājumu gadījumos);
2.3. izvēlētais ilgtermiņa risinājums un prioritārie pasākumi
(tehniski, ekonomiski un no vides viedokļa pamatotākais
risinājums ilgtermiņa attīstībai, tai skaitā būvniecības vietas
izvēle, pilns izmaksu aprēķins, prioritāšu noteikšana).
3. Prioritārā investīciju programma:
3.1. projektā ietverto ūdenssaimniecības būvju paredzamās
būvniecības izvērtējums (tai skaitā tehnoloģiju, iekārtu un
aprīkojuma detalizēts tehniskais apraksts un izvēles pamatojums,
nepieciešamo pakalpojumu līgumu apraksts, detalizēts izmaksu
aprēķins, paredzamais projekta ieviešanas laika grafiks, ieguvumi
no projekta īstenošanas (arī tehniskie, vides un ekonomiskie
ieguvumi), grafiskais un kartogrāfiskais materiāls, kas attēlo
projektā paredzamo būvniecību);
3.2. ietekmes uz vidi analīze (tai skaitā pozitīvās un
negatīvās ietekmes uz vidi analīze, piesārņojuma samazinājuma
aprēķins, ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām,
ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru veikšanas nepieciešamība,
projekta ieguldījums vides aizsardzību regulējošo normatīvo aktu
prasību ieviešanā, atbilstība vides aizsardzību regulējošo
normatīvo aktu prasībām pēc projekta realizācijas, vides
monitoringa prasību nodrošinājums);
3.3. investīciju efektivitātes finanšu un ekonomiskā analīze
un finanšu plāns (tai skaitā prognozētie ienākumi un izdevumi,
tarifi, iedzīvotāju maksātspējas analīze, aizņēmuma atmaksas
aprēķini, prognozējamās uzņēmuma finanšu situācijas (ņemot vērā
projekta ieviešanas ietekmi) analīze, principa "piesārņotājs
maksā" piemērošana, jutīguma analīze, projekta finanšu plāna
ietvaros izstrādātās projekta līgumu naudas plūsmas prognozes,
finansējuma plāns pa finanšu avotiem un gadiem, valsts atbalsta
(tajā skaitā Eiropas Savienības fondu finansējuma) apmēra
pamatojums (ja tiek paredzēts), finanšu līdzekļu ieguldījuma
sadalījums attiecībā uz Eiropas Savienības direktīvu prasību
ieviešanu);
3.4. institucionālo pasākumu ieviešanas plāns (tai skaitā
ūdenssaimniecības būvju ekspluatācijas un apkalpošanas
nodrošinājums, projekta vadības nodrošināšana, nepieciešamā
darbinieku apmācība, zemes īpašumtiesību jautājumi);
3.5. nosacījumi pieslēgumu izveidei, ja tiek izbūvēti vai
rekonstruēti ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējie tīkli.
4. Projekta iepirkumu stratēģija (tai skaitā būvprojektēšanas
un būvdarbu veikšanas izvērtējums un tehniskās un ekonomiskās
lietderības salīdzinājums, lai pamatotu apvienoto vai atsevišķo
būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas iepirkumu
rīkošanu)."
33. Izteikt 6.pielikumu šādā redakcijā:
"6.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra
noteikumiem Nr.836
Projekta
pēcieviešanas uzraudzības veidlapa
Projekta nosaukums un Nr.
Finansējuma saņēmējs
Projekta īstenošanas laiks (mēnesis
un gads)
Noslēgts līgums par projekta ieviešanu
dd.mm.gggg.
Projekts pabeigts (saņemts ES fonda noslēguma maksājums)
dd.mm.gggg.
Veidlapas aizpildīšanas datums
dd.mm.gggg.
Pārskata periods
Iepriekšējās veidlapas
aizpildīšanas datums
(pirmo reizi iesniedzot veidlapu, norādīt projekta
pabeigšanas datumu)
|
Pārskata periods
(mēneši)
|
dd.mm.gggg. |
|
1. Projekta ietvaros sasniegto
rezultātu ilgtspēja un atbilstība projekta iesniegumā
definētajiem mērķiem
Nr.
p.k.
|
Iesniegumā
noteiktais mērķis
|
Sasniegtais rezultāts projekta pabeigšanas brīdī
|
Atbilstība
noteiktajam mērķim - situācija veidlapas iesniegšanas
brīdī
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
.. |
|
|
|
|
2. Projekta ietvaros sasniegto
projekta iznākuma un rezultāta rādītāju atbilstība
Nr.
p.k.
|
Iesniegumā
noteiktais projekta rādītājs
|
Sasniegtais rādītājs projekta pabeigšanas brīdī
|
Atbilstība
noteiktajiem rādītājiem - situācija veidlapas iesniegšanas
brīdi
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
Rezultatīvie rādītāji |
Rezultatīvie rādītāji |
Rezultatīvie rādītāji |
Rezultatīvie rādītāji |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
.. |
|
|
|
|
|
Iznākuma rādītāji |
Iznākuma rādītāji |
Iznākuma rādītāji |
Iznākuma rādītāji |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
.. |
|
|
|
|
3. Atbilstība projekta rezultātā
sasniedzamajiem vides kvalitātes mērķiem
Nr.
p.k.
|
Iesniegumā
noteiktais mērķis attiecībā uz normatīvo aktu par dzeramā
ūdens kvalitāti, notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu, kā arī
notekūdeņu dūņu apsaimniekošanu izpildi
|
Atbilstība
normatīvo aktu par dzeramā ūdens kvalitāti, notekūdeņu
savākšanu un attīrīšanu, kā arī notekūdeņu dūņu
apsaimniekošanu prasībām veidlapas iesniegšanas brīdi
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
Normatīvajos aktos noteiktais
mērķis notekūdeņu attīrīšanai un vidē novadītā piesārņojuma
samazinājumam (norādīt konkrētus parametrus ar
vērtībām): |
Normatīvo aktu prasību izpilde
(norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām): |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
.. |
|
|
|
|
Normatīvajos aktos noteiktais
mērķis dzeramā ūdens kvalitātei (norādīt konkrētus parametrus
ar vērtībām): |
Normatīvo aktu prasību izpilde
(norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām): |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
.. |
|
|
|
|
Normatīvajos aktos noteiktais
mērķis notekūdeņu dūņu apsaimniekošanai un tālākai
izmantošanai (norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām): |
Normatīvo aktu prasību izpilde
(norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām): |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
.. |
|
|
|
4. Ūdenssaimniecības pakalpojumu
pieejamība un faktiskie pieslēgumi
Rādītāja
nosaukums
|
Mērvienība
|
Projektā
noteiktais mērķis
|
Sasniegtais rezultāts veidlapas iesniegšanas brīdī
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
Notekūdeņu
apsaimniekošanas pakalpojumu pieejamības nodrošināšana |
Iedzīvotāju skaits aglomerācijā
(skaits) |
|
|
|
Iedzīvotāju skaits aglomerācijā,
kam nodrošināta centralizēto pakalpojumu pieejamība
(skaits) |
|
|
|
% no kopējā iedzīvotāju skaita
aglomerācijā (pakalpojumu pieejamība) (%) |
|
|
|
Iedzīvotāju skaits aglomerācijā,
kas izmanto centralizētos pakalpojumus (faktiskie pieslēgumi)
(skaits) |
|
|
|
% no kopējā iedzīvotāju skaita
aglomerācijā (faktiskie pieslēgumi) (%) |
|
|
|
Ūdensapgādes
pakalpojumu pieejamības nodrošināšana |
Iedzīvotāju skaits ūdensapgādes
pakalpojumu sniegšanas zonā (skaits) |
|
|
|
Iedzīvotāju skaits ūdensapgādes
pakalpojumu sniegšanas zonā, kam nodrošināta centralizēto
pakalpojumu pieejamība (skaits) |
|
|
|
% no kopējā iedzīvotāju skaita
ūdensapgādes pakalpojumu sniegšanas zonā (pakalpojumu
pieejamība) (%) |
|
|
|
Iedzīvotāju skaits ūdensapgādes
pakalpojumu sniegšanas zonā, kas izmanto centralizētos
pakalpojumus (faktiskie pieslēgumi) (skaits) |
|
|
|
% no kopējā iedzīvotāju skaita
ūdensapgādes pakalpojumu sniegšanas zonā (faktiskie
pieslēgumi) (%) |
|
|
|
5. Radīto pamatlīdzekļu īpašuma
statuss
Projekta
ietvaros izveidotā pamatlīdzekļu īpašuma statuss
|
Projekta
ietvaros izveidoto pamatlīdzekļu īpašuma statuss veidlapas
iesniegšanas brīdī
|
Novirzes
pamatojums (aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
|
|
6. Pakalpojumu tarifu politikas
atbilstība
Gads
|
Iesniegumā norādītais
plānotais tarifs
(norādīt visas tarifu grupas un plānu laika
griezumā)
|
Esošais tarifs veidlapas
iesniegšanas brīdī
(norādīt visas tarifu grupas)
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
|
|
|
7. Projekta īstenošanas rezultātā
radušos ieņēmumu atbilstība plānotajam
Gads
|
Iesniegumā
norādītie plānotie ieņēmumi (LVL)
|
Reālie
ieņēmumi veidlapas iesniegšanas brīdī (LVL)
|
Novirzes
pamatojums (aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
|
|
|
8. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja
statuss
Iesniegumā norādītais
pakalpojumu sniedzēja statuss
(norādīt pakalpojuma sniedzēja nosaukumu, juridisko
statusu un noslēgtā līguma par pakalpojuma sniegšanu
termiņu)
|
Pakalpojuma sniedzēja
statuss veidlapas iesniegšanas brīdī
(norādīt pakalpojuma sniedzēja nosaukumu, juridisko
statusu un noslēgtā līguma par pakalpojuma sniegšanu
termiņu. Ja noslēgts jauns līgums, pievienot līguma
kopiju)
|
Novirzes
pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)
|
|
|
|
9. Veiktie pasākumi sabiedrības
informēšanai par projekta rezultātiem un ieguvumiem
sabiedrībai
Aprakstīt pārskata periodā veiktos
pasākumus, pievienot informatīvo izdevumu, rakstu u.c. materiālu
kopijas
Iesniedzējs
Paraksttiesīgā persona
|
|
|
(vārds, uzvārds un amats)
|
|
(paraksts)"
|
Ministru prezidenta vietā -
aizsardzības ministrs Artis Pabriks
Vides aizsardzības
un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs