Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr.513 Rīgā 2012.gada 24.jūlijā (prot. Nr.41 3.§) Kārtība, kādā valsts iestādes, pašvaldības un pašvaldību iestādes pasūta pētījumusIzdoti saskaņā
ar likuma "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu
un I. Vispārīgie jautājumi 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek klasificēti valsts iestāžu, pašvaldību un pašvaldību iestāžu pētījumi, kā arī nosaka pētījumu pasūtīšanas un izstrādes vadības nosacījumus, minimālās prasības pētījuma pasūtījuma un izstrādes dokumentācijai un prasības sabiedrības informēšanai. 2. Noteikumi attiecas uz Ministru kabineta padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm (turpmāk - valsts iestādes), pašvaldībām, plānošanas reģioniem un pašvaldību iestādēm. 3. Pētījums, ko pasūta valsts iestāde, pašvaldība, plānošanas reģions vai pašvaldības iestāde (turpmāk - pētījuma pasūtītājs), ir praktisks izpētes darbs, kas nodrošina situācijas izpēti un analīzi, konceptuālu priekšlikumu izstrādi, ietekmes izvērtēšanu un citu ar attīstības plānošanu un nozares un teritorijas attīstību saistītu uzdevumu izpildi attiecīgā pētījuma pasūtītāja kompetences jomā. 4. Pētījuma pasūtījums šo noteikumu izpratnē ir: 4.1. pakalpojuma iepirkums, kura paredzamā līgumcena ir līdz 3000 latu (bez pievienotās vērtības nodokļa), par kuru pasūtītājs noslēdz līgumu, nepiemērojot šo noteikumu V nodaļā minētās prasības; 4.2. pakalpojuma iepirkums, kura paredzamā līgumcena ir 3000 latu (bez pievienotās vērtības nodokļa) vai lielāka. 5. Pētījuma pasūtītājs atbilstoši publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem pētījumu pasūta esošo budžeta līdzekļu ietvaros vai Eiropas Savienības politiku instrumentu un citas ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētiem projektiem un pasākumiem paredzēto līdzekļu ietvaros. 6. Šie noteikumi neattiecas uz: 6.1. pētījumiem, ko pasūta valsts augstskolas un valsts zinātniskie institūti; 6.2. pētījumiem, kas saskaņā ar likumu "Par valsts noslēpumu" ir valsts noslēpums vai kuriem ir noteikts ierobežotas pieejamības informācijas statuss. 7. Šo noteikumu II, III, IV un V nodaļā minētās prasības nepiemēro pētījumiem: 7.1. kurus pilnībā finansē starptautiskas un ārvalstu organizācijas, kas ir noteikušas pētījuma pasūtītājam citas prasības; 7.2. kurus pasūta Publisko iepirkumu likuma 3.panta pirmās daļas 6.punktā noteiktajā kārtībā; 7.3. kuru izstrādes gaitu un saturu regulē citi ārējie normatīvie akti. 8. Pētījumiem par valsts vides monitoringu papildus šo noteikumu 7.punktā minētajiem nosacījumiem nepiemēro arī šo noteikumu VI nodaļā minētās prasības. 9. Pētījuma pasūtītājs pētījuma pasūtījuma plānošanā, dokumentācijas izstrādē un pētījuma izstrādes vadībā var iesaistīt arī citas valsts un pašvaldību iestādes, sociālos partnerus un nevalstiskās organizācijas, kā arī zinātnisko institūciju pārstāvjus vai konsultēties ar tiem. 10. Pētījuma izstrādātājs ir šo noteikumu 4.punktā minētā pakalpojuma iepirkuma uzvarētājs. 11. Pārresoru koordinācijas centrs nodrošina pētījumu un publikāciju datubāzes (turpmāk - datubāze) administrēšanu. 12. Par iesniegtās informācijas pareizību un savlaicīgu informācijas atjaunošanu atbild pētījuma pasūtītājs. II. Pētījumu klasifikācija 13. Pētījumi tiek klasificēti šādi: 13.1. sabiedriskās domas pētījumi - aptaujas vai pētījumi, ko izstrādā, lai noskaidrotu sabiedrības vai noteiktas sabiedrības daļas viedokli par konkrētu nozarei vai teritorijai aktuālu problēmu vai tās risinājumu, kā arī nostāju kādā nozarei vai teritorijai aktuālā jautājumā; 13.2. padziļinātas ekspertīzes pētījumi politikas vai tiesiskā regulējuma izstrādei, politikas analīzei un ietekmes novērtēšanai - pētījumi, kas tiek izstrādāti, lai iegūtu neatkarīgu analīzi par konkrētas politikas vai tiesiskā regulējuma izstrādes nepieciešamību, novērtētu esošās politikas vai regulējuma īstenošanu un sasniegtos rezultātus; 13.3. regulāri pētījumi (tajā skaitā izpētes monitorings) - pētījumi, ko veic, lai ievāktu konkrētus datus par nozari vai teritoriju pēc iepriekš noteiktas metodoloģijas, nodrošinot, lai dati noteiktā laikposmā būtu salīdzināmi un lai varētu veikt analīzi, pamatojoties uz attiecīgajiem apkopotajiem datiem; 13.4. starptautiski salīdzinošie pētījumi - pētījumi, ko veic, lai nodrošinātu starptautisku saistību izpildi, ievāktu datus saskaņā ar starptautiski noteiktu metodoloģiju un veiktu starptautiskajām prasībām atbilstošu datu analīzi; 13.5. kompleksi analītiski pētījumi un izstrādes - pētījumi, ko veic, lai nodrošinātu starpnozaru sociāli ekonomisko procesu analīzi, izzinātu valsts ilgtspējīgas attīstības un globālās konkurētspējas tendences, izaicinājumus un iespējas nākotnē Latvijas (tajā skaitā nozaru vai teritoriju) attīstībai nozīmīgos jautājumos. 14. Pētījuma pasūtītājs atbilstoši šo noteikumu 13.punktam klasificē pētījumu un norāda to attiecīgā pētījuma iepirkuma dokumentācijā. III. Pētījumu plānošana 15. Valsts iestādes katru gadu atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam apkopo informāciju par attiecīgajā gadā plānotajiem pētījumiem un līdz attiecīgā gada 31.janvārim elektroniski iesniedz to Pārresoru koordinācijas centrā. 16. Plānošanas reģioni un pašvaldības atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam apkopo informāciju par attiecīgajā gadā plānotajiem pētījumiem (arī par pašvaldību iestāžu attiecīgajā gadā plānotajiem pētījumiem) un līdz attiecīgā gada 31.janvārim elektroniski iesniedz to Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija apkopo informāciju un līdz 1.aprīlim nosūta to Pārresoru koordinācijas centram. 17. Pārresoru koordinācijas centrs divu nedēļu laikā pārbauda valsts iestāžu sniegto informāciju par attiecīgajā gadā plānotajiem pētījumiem un, ja plānotā pētījuma saturs ir analoģisks kādam citam pētījumam, informē par to atbildīgās iestādes. 18. Ja pētījuma plānošanas gaitā ir nepieciešams veikt izmaiņas vai papildinājumus šo noteikumu 1.pielikumā minētajā informācijā, valsts iestādes mēneša laikā elektroniski iesniedz šo informāciju Pārresoru koordinācijas centrā. 19. Plānošanas reģioni, pašvaldības un pašvaldību iestādes mēneša laikā informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Pārresoru koordinācijas centru par veiktajām izmaiņām vai papildinājumiem šo noteikumu 1.pielikumā minētajā informācijā. 20. Pārresoru koordinācijas centrs mēneša laikā pēc šo noteikumu 18. vai 19.punktā minētās informācijas saņemšanas to ievieto datubāzē. IV. Pētījuma izstrādes vadība 21. Pētījuma pasūtītājs nodrošina koordinētu pētījuma izstrādes procesu un līguma izpildes plānošanu, uzrauga pētījuma uzdevumu un kvalitātes prasību izpildi, pētījuma rezultāta sasniegšanu, nodrošina dokumentācijas un produktu izvērtēšanu un apstiprināšanu, kā arī regulāru komunikāciju starp pētījuma pasūtītāju un izstrādātāju. 22. Pētījuma izstrādes gaitā var tikt izveidota pētījuma izstrādes vadības grupa, kurā iekļauj vismaz vienu pētījuma pasūtītāja pārstāvi un vismaz vienu pētījuma izstrādātāja pārstāvi, kā arī, ja pētījuma pasūtītājs uzskata par nepieciešamu, citas ieinteresētās personas, ja pētījuma tēma skar citas valsts institūcijas kompetenci vai ja attiecīgā persona ir uzaicināta pēc pētījuma pasūtītāja iniciatīvas. V. Prasības pētījuma pasūtījuma un izstrādes dokumentācijai 23. Izsludinot publisko iepirkumu, pētījuma pasūtītājs nodrošina, ka papildus Publisko iepirkumu likumā noteiktajām obligātajām prasībām iepirkuma dokumentācijā par pētījuma pasūtīšanu tiek noteiktas šādas prasības: 23.1. minimālās prasības pētījuma izstrādātāju kvalifikācijai - izglītības un pieredzes prasības pētījuma izstrādes personālam; 23.2. piedāvājuma izvēles kritēriju noteikšanas pamatprincipi atbilstoši šo noteikumu 24.punktam un atbilstoši katra pētījuma mērķim; 23.3. pētījuma izstrādes pamatojums; 23.4. pētījuma mērķis vai mērķis un tā apakšmērķi; 23.5. informācija par iepriekš veiktajiem pētījumiem attiecīgajā jomā, ja tāda ir pieejama; 23.6. pētījuma darba uzdevums vai uzdevumi, kas jāveic izstrādātājam, lai sasniegtu pētījuma pasūtītāja noteikto pētījuma mērķi; 23.7. pētījuma veikšanas posmi un metodiskās prasības, kas jāievēro, īstenojot katru pētījuma posmu; 23.8. pētījuma rezultāts, pētījuma rezultāta izmantošanas iespējas un pētījuma rezultāta lietotāji; 23.9. pētījuma izstrādes laikā sagatavojamie dokumenti (piemēram, ievada un nobeiguma ziņojumi, starpziņojumi, prezentācijas) un to iesniegšanas termiņš; 23.10. pētījuma publiskās pieejamības nosacījumi; 23.11. prasība pētījuma izstrādes pretendentiem iesniegt: 23.11.1. pētījuma izstrādē iesaistītā personāla dzīvesgaitas aprakstu (CV) atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam, kas apliecina attiecīgā personāla atbilstību noteiktajiem kvalifikācijas kritērijiem. Ja nepieciešams, pētījuma pasūtītājs dzīvesgaitas apraksta (CV) paraugā var iekļaut papildu sadaļas; 23.11.2. pētījuma izstrādes darba plānu, kurā sniegts detalizēts katra pētījuma īstenošanas posma apraksts, identificējot un raksturojot izmantotās informācijas ieguves un analīzes metodes; 23.12. citas iespējamās pētījuma pasūtītāja prasības (piemēram, prasība iesniegt pētījuma izstrādē iesaistītā personāla paredzamās noslodzes sadalījumu). 24. Pētījuma pasūtītājs nosaka piedāvājuma izvēles kritērijus atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 8.1 panta trešajai daļai vai 46.pantam, lai izvēlētos tādu piedāvājumu, kas nodrošina kvalitatīva pētījuma izstrādi atbilstoši pētījuma mērķim, sagaidāmajam pētījuma rezultātam un rezultāta izmantošanai. Ja pētījuma pasūtītājs par piedāvājuma izvēles kritēriju nosaka saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, tas pētījuma piedāvājuma vērtēšanai papildus var izvirzīt metodoloģijas vērtēšanas kritērijus (metodes, kādas tiks izmantotas, lai izpildītu darba uzdevumus un sasniegtu izvirzīto mērķi, to atbilstība pētījuma struktūrai un nepieciešamajam rezultātam, piemērotība pētījuma pasūtītāja noteiktajiem pētījuma uzdevumiem, datu avotu izvēles piemērotība nepieciešamās informācijas ieguvei) vai citus kvalitātes vērtēšanas kritērijus. 25. Slēdzot iepirkuma līgumu ar pētījuma izstrādātāju, pētījuma pasūtītājs ar pētījuma izstrādātāju vienojas un iepirkuma līgumā papildus Publisko iepirkumu likumā noteiktajām obligātajām prasībām paredz šādu informāciju: 25.1. pētījuma izstrādes laikā sagatavojamie dokumenti (piemēram, ievada un nobeiguma ziņojumi, starpziņojumi, prezentācijas); 25.2. pētījuma izstrādes darba plāns, norādot veicamos darbus, to izpildes termiņu un atbildīgo personu; 25.3. pētījuma izstrādes vadības un sadarbības mehānisms; 25.4. kārtība, kādā pētījuma izstrādātājs, nododot pētījuma galīgo redakciju pētījuma pasūtītājam, iesniedz anotāciju atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumam; 25.5. kārtība, kādā pētījuma izstrādātājs, nododot pētījuma galīgo redakciju pētījuma pasūtītājam, iesniedz līguma izpildes noslēguma ziņojumu, kurā izstrādātājs sniedz informāciju par visiem izmantotajiem datu avotiem un veiktajiem darbiem visā pētījuma izstrādes laikā, kā arī kopsavilkumu par pētījuma rezultātiem, novirzēm, ja tādas ir bijušas un ja par tām ir panākta vienošanās ar pasūtītāju, un izmaiņām salīdzinājumā ar sākotnējo izpildes plānu. Pētījuma izstrādātājs pētījuma pasūtītājam elektroniskā veidā vai papīra formā nodod visu informāciju un faktus, kas iegūti pētījuma izstrādes gaitā (pētījuma veikšanai nepieciešamie dati, ko radījis vai apkopojis izstrādātājs), un pētījuma izstrādes gaitā izmantoto datu avotu sarakstu; 25.6. citas iespējamās pētījuma pasūtītāja prasības. VI. Sabiedrības informēšana un ar pētījumu saistītās informācijas publiskā pieejamība 26. Nedēļas laikā pēc pētījuma gala versijas pieņemšanas valsts iestāde elektroniski nosūta Pārresoru koordinācijas centram: 26.1. pētījuma gala versiju; 26.2. anotāciju atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā norādītajam paraugam. 27. Ja pētījuma pasūtītājs ir pašvaldība, plānošanas reģions vai pašvaldības iestāde, pētījuma pasūtītājs nedēļas laikā pēc pētījuma gala versijas pieņemšanas elektroniski nosūta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Pārresoru koordinācijas centram šo noteikumu 26.punktā norādīto informāciju. 28. Pārresoru koordinācijas centrs nedēļas laikā pēc šo noteikumu 26. vai 27.punktā minētās informācijas saņemšanas to ievieto datubāzē. 29. Pētījumi ir pieejami un lejupielādējami Pārresoru koordinācijas centra uzturētajā datubāzē. Ja pētījuma pasūtītāja elektronisko datni nevar ievietot datubāzē dokumentu apjoma (pārsniedz 20 megabaitu apjomu) un tehnisko ierobežojumu dēļ, datubāzē ievieto norādi, kur un kā pētījums lejupielādējams. 30. Pētījuma pasūtītājs oficiālajā mājaslapā publicē paziņojumu par to, ka pētījums izstrādāts, kā arī norādi uz Pārresoru koordinācijas centra datubāzi, kurā pētījums ir pieejams. VII. Noslēguma jautājums 31. Noteikumi stājas spēkā 2013.gada 1.janvārī. Ministru prezidenta vietā - Finanšu ministrs A.Vilks
1.pielikums
Piezīmes. 1. Pielikumā norādītā informācija Word formātā jānosūta uz elektroniskā pasta adresi pkc@pkc.mk.gov.lv. 2. * Pētījuma klasifikācijas grupa atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 24.jūlija noteikumu Nr.513 "Kārtība, kādā valsts iestādes, pašvaldības un pašvaldību iestādes pasūta pētījumus" II nodaļai. 3. ** Politikas joma un nozare atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa noteikumu Nr.300 "Ministru kabineta kārtības rullis" 3.pielikumam. Finanšu ministrs A.Vilks
2.pielikums Pētījuma izstrādē iesaistītā darbinieka (eksperta) dzīvesgaitas apraksta (Curriculum Vitae) paraugs
1. GALVENĀ KVALIFIKĀCIJA Sniedziet vispārēju darbinieka (eksperta) izglītības un darba pieredzes aprakstu, kas visvairāk atbilst šā iepirkuma priekšmetam. 2. IZGLĪTĪBA Pievienojiet diplomu kopijas.
3. DARBA PIEREDZE Norādiet visus amatus, kas attiecas uz pieprasīto kvalifikāciju un pieredzi šajā iepirkumā (sākot ar pašreizējo amatu), norādot nodarbinātības periodus, darbavietu nosaukumus, amatus un īsi raksturojot veiktos darba pienākumus.
4. VALODAS Katrai valodai norādiet zināšanu līmeni: teicami, labi, viduvēji vai vāji.
5. APLIECINĀJUMS Apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa un atbilstoši raksturo kvalifikāciju un pieredzi. Paraksts __________________________ Datums __________________________ Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Finanšu ministrs A.Vilks
3.pielikums
Piezīmes. 1. Pielikumā norādītā informācija Word formātā jānosūta uz elektroniskā pasta adresi pkc@pkc.mk.gov.lv. 2. * Pētījuma klasifikācijas grupa atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 24.jūlija noteikumu Nr.513 "Kārtība, kādā valsts iestādes, pašvaldības un pašvaldību iestādes pasūta pētījumus" II nodaļai. 3. ** Politikas joma un nozare atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa noteikumu Nr.300 "Ministru kabineta kārtības rullis" 3.pielikumam. 4. *** Atbilstoši pētījuma īstenotāja sniegtajai informācijai. Finanšu ministrs A.Vilks |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā valsts iestādes, pašvaldības un pašvaldību iestādes pasūta pētījumus
Statuss:
Spēkā neesošs
Saistītie dokumenti
|