Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta lēmums Nr.20

Rīgā 1994.gada 22.februārī (prot. nr.11, 1.§)

Par Aizsardzības ministrijas nolikumu

1. Apstiprināt pievienoto Aizsardzības ministrijas nolikumu.

2. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru Padomes 1993. gada 13. maija lēmumu nr. 237 "Par Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas nolikumu" (Ziņotājs, 1993, 22/23).

Ministru prezidents V.Birkavs

Aizsardzības ministrs V.Pavlovskis

Apstiprināts ar
Ministru kabineta 1
994. gada 22.februāra lēmumu nr.20

Aizsardzības ministrijas
N O L I K U M S

1. Aizsardzības ministrija (turpmāk tekstā - "ministrija") ir valsts pārvaldes institūcija, kas izstrādā un realizē Latvijas Republikas politiku militārās aizsardzības jomā.

2. Ministrija savā darbībā ievēro Satversmi, likumus, starptautiskos līgumus un Ministru kabineta izdotos normatīvos aktus.

3. Aizsardzības ministrija:

3.1. organizē un nodrošina Aizsardzības spēku darbību sauszemes, jūras robežas un gaisa telpas apsargāšanā, kā arī citu paredzēto uzdevumu izpildi valsts teritorijā, teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskajā zonā;

3.2. izstrādā un iesniedz apstiprināšanai Nacionālās drošības padomei un Ministru kabinetam akceptēšanai Nacionālās aizsardzības koncepciju un valsts aizsardzības plāna projektus;

3.3. nodrošina un regulāri pārbauda Aizsardzības spēku kaujas gatavību;

3.4. izstrādā un iesniedz apstiprināšanai Nacionālās drošības padomei un Ministru kabinetam Aizsardzības spēku attīstības plānu un bruņojuma, tehnikas un cita militārā inventāra nodrošināšanas programmu;

3.5. realizē vienotu valsts aizsardzības tehniskā nodrošinājuma politiku, veic galvenā pasūtītāja funkcijas bruņojuma, tehnikas un cita militārā inventāra iegādei, ražošanai un remontēšanai, kā arī kontrolē šo pasūtījumu izpildi;

3.6. izstrādā priekšlikumus par Aizsardzības spēku skaitlisko sastāvu, vada personālsastāva izraudzīšanu, apmācīšanu un kvalifikācijas celšanu, organizē to sagatavošanu dienestam un komplektē Aizsardzības spēkus;

3.7. sekmē karavīru militāro, tiesisko, morālo un fizisko audzināšanu Aizsardzības spēkos;

3.8. izstrādā un slēdz noteiktā kārtībā starpvaldību līgumus valsts aizsardzības jautājumos, organizē sadarbību ar ārvalstu bruņotajiem spēkiem, ievērojot valstiskās neatkarības un teritoriālās neaizskaramības principus;

3.9. kopīgi ar Ārlietu ministriju piedalās starptautisku drošības un aizsardzības pasākumu izstrādāšanā un plānošanā;

3.10. organizē zinātniskās pētniecības darbu militārās zinātnes jomā;

3.11. plāno un organizē valsts dienesta izpildi, materiālo vērtību uzskaiti, mobilizācijas rezervju sagatavošanu, valsts aizsardzībai nepieciešamo personu uzskaiti, personu iesaukšanu valsts dienestā un atvaļināšanu no tā, kā arī iesaukšanu mobilizācijas gadījumā;

3.12. rūpējas par Aizsardzības spēku karavīru un ministrijas struktūrvienību darbinieku sociālo un tiesisko aizsardzību, dienesta un darba apstākļu uzlabošanu, kā arī materiālo interešu ievērošanu;

3.13. plāno un organizē valsts aizsardzības objektu atjaunošanu un celtniecību, rūpējas par vides aizsardzības pasākumu veikšanu Aizsardzības spēku struktūrvienībās;

3.14. noteiktā kārtībā finansē ministrijas pakļautībā un pārraudzībā esošās struktūrvienības un iestādes, izstrādā un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par valsts aizsardzības finansēšanai nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu apmēru un izmantošanu;

3.15. ne retāk kā reizi divos gados izdara revīzijas un pārbauda ministrijas pārraudzībā esošajās iestādēs un organizācijās darījumu ar pamatlīdzekļiem atbilstību spēkā esošajiem likumdošanas aktiem un veic nepieciešamos pasākumus nelikumīgu darījumu novēršanai un to rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu valstij;

3.16. kontrolē finansu disciplīnas ievērošanu, naudas un materiālo vērtību izmantošanu, valsts īpašuma saglabāšanu, grāmatvedības uzskaiti un norēķinus ar budžetu;

3.17. analizē likumu un citu normatīvo aktu piemērošanas praksi savas darbības jomā, izstrādā likumu un citu normatīvo aktu projektus valsts aizsardzības jautājumos;

3.18. Ministru kabineta noteiktajā kārtībā gatavo priekšlikumus par valsts materiālo rezervju veidošanu;

3.19. nodrošina Aizsardzības spēku gatavību piedalīties avāriju un stihisku nelaimju novēršanā un to radīto seku likvidācijā;

3.20. Ministru kabineta noteiktajā kārtībā piedalās tautsaimniecības mobilizācijas gatavības nodrošināšanā (ministrijas darbībai izņēmuma stāvoklī).

4. Ministriju vada aizsardzības ministrs, un viņš ir atbildīgs par valsts aizsardzības politikas realizāciju.

Ministrs veic šādus uzdevumus:

4.1. stratēģiski plāno Latvijas Republikas militāro aizsardzību, politiski vada ministrijas darbu, kā arī bez īpašu pilnvaru piešķiršanas pārstāv ministriju citās institūcijās;

4.2. ir personīgi atbildīgs par ministrijai uzdoto politisko uzdevumu izpildi un ministrijas darbību kopumā;

4.3. kontrolē un novērtē ministrijas struktūrvienību darbu;

4.4. izdod pavēles un rīkojumus par ministrijas kompetencē esošajiem jautājumiem;

4.5. nosaka ministram tieši pakļauto darbinieku funkcijas;

4.6. atbild par pakļautībā un pārraudzībā esošajām institūcijām, kas ir juridiskas personas, un realizē ministrijai uzticētās valsts funkcijas un atbild par to izpildi. Pakļautās institūcijas tiek izveidotas un likvidētas ar Ministru kabineta lēmumu pēc Ministru kabineta vai ministrijas ierosinājuma.

5. Ministrijas pakļautībā ir:

5.1. Aizsardzības spēki;

5.2. Nacionālās aizsardzības akadēmija;

5.3. Bruņojuma un apgādes pārvalde;

5.4. Pretizlūkošanas dienests;

5.5. rajonu un pilsētu valsts dienesta pārvaldes;

5.6. izdevniecība "Junda";

5.7. ministrijas autobāze;

5.8. kara muzejs;

5.9. Krievijas Federācijas jurisdikcijā esošo bruņoto spēku izvešanas kontroles birojs.

6. Ministrijas pārraudzībā esošā institūcija tiek dibināta saskaņā ar likumu, un tās pārraudzība ir noteikta ar Ministru kabineta lēmumu. Ministrija dod ieteikumus Ministru kabinetam vai Saeimai par attiecīgās institūcijas vadības iecelšanu un atbrīvošanu un par budžeta līdzekļu piešķiršanu šai institūcijai. Aizsardzības ministrijas pārraudzībā ir Civilās aizsardzības centrs.

7. Parlamentārais sekretārs uztur sakarus starp ministriju un Saeimu, kā arī tās frakcijām un komisijām. Parlamentārais sekretārs var pārstāvēt ministra politisko viedokli un aizstāvēt ministrijas sagatavotos likumprojektus Saeimā, tās komisijās un citās valsts institūcijās.

8. Valsts sekretāru ieceļ amatā un atbrīvo no amata aizsardzības ministrs. Valsts sekretārs vada ministrijas administratīvo darbu un nodrošina ministrijas darba nepārtrauktību ministrijas politiskās vadības maiņas gadījumā.

Ministrijas valsts sekretārs:

8.1. saskaņā ar aizsardzības ministra pilnvarojumu izdod rīkojumus visos ministrijas kompetencē esošajos jautājumos, ja Latvijas Republikas likumos vai Ministru kabineta lēmumos šādas tiesības nav paredzētas tikai aizsardzības ministram; aizsardzības ministrs ir tiesīgs jebkuru ministrijas valsts sekretāra rīkojumu atcelt, ja tas izdots pretrunā ar likumu, Ministru kabineta izdotajiem aktiem vai ministra norādījumiem;

8.2. pārstāv bez īpaša pilnvarojuma ministriju citās valsts institūcijās;

8.3. apstiprina ministrijas centrālā aparāta struktūru un štatus saskaņā ar valsts budžetā ministrijai paredzēto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu;

8.4. pieņem darbā un atbrīvo no darba pēc saskaņošanas ar aizsardzības ministru ministrijas centrālā aparāta darbiniekus.

9. Par šī nolikuma 3. punktā noteikto uzdevumu un funkciju izpildi atbild:

9.1. valsts sekretārs, kura pakļautībā ir Ārējo sakaru nodaļa un Centrālā grāmatvedība;

9.2. valsts sekretāra vietnieks, Stratēģiskās plānošanas departamenta direktors;

9.3. valsts sekretāra vietnieks, Personālsastāva departamenta direktors;

9.4. valsts sekretāra vietnieks administratīvajā darbā, kura pakļautībā ir Vispārējā nodaļa, Juridiskā nodaļa un Saimniecības nodaļa.

Pēc departamentu direktoru priekšlikuma attiecīgo funkciju realizēšanai tiek veidotas nodaļas.

10. Departamentu direktori un patstāvīgo nodaļu vadītāji ir pakļauti valsts sekretāram un pilda viņa rīkojumus un norādījumus.

11. Ministrija, kā arī tai pakļautās iestādes ir juridiskas personas. Ministrijai ir zīmogs ar Latvijas Republikas valsts lielā ģerboņa attēlu un ministrijas pilnu nosaukumu. Tai pakļautajām iestādēm un uzņēmumiem ir zīmogi ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu.

Aizsardzības ministrs V.Pavlovskis

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Aizsardzības ministrijas nolikumu Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: lēmums Numurs: 20Pieņemts: 22.02.1994.Stājas spēkā: 13.03.1994.Zaudē spēku: 02.10.1996.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 31, 12.03.1994.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Grozījumi
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
236134
13.03.1994
136
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"