Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/13

Rīgā 2011.gada 30.jūnijā (prot. Nr.21, 14.p.)

Maksājumu par publiskā telefona tīkla izmantošanu kontroles noteikumi

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 64.panta divpadsmito daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants, kuram noteiktas universālā pakalpojuma saistības (turpmāk - komersants) nodrošina abonentam iespēju kontrolēt maksājumus par publiskā telefona tīkla izmantošanu, bez maksas informējot abonentu, ja tā elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir pārmērīgs vai netipisks.

2. Šo noteikumu izpratnē pārmērīgs elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir tāds patēriņš, par kuru kārtējā maksājuma apjoms vismaz trīs reizes pārsniedz abonenta pēdējo sešu mēnešu vidējo ikmēneša maksājumu par elektronisko sakaru pakalpojumiem. Par pārmērīgu elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu neuzskata maksājumu, kura apjoms mainījies jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu ierīkošanas vai tarifu izvēles plānu maiņas rezultātā.

3. Šo noteikumu izpratnē netipisks elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir abonenta elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš veicot starptautiskos izsaukumus vai izsaukumus uz maksas pakalpojumiem, kuriem komersants noteicis paaugstinātu tarifu un kuru lietošanas apjoms atšķiras no abonenta pēdējo sešu mēnešu perioda elektronisko sakaru pakalpojumu lietošanas apjoma.

4. Komersants publisko savā mājas lapā internetā informāciju par to, ka komersants bez maksas informē abonentu par pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu.

5. Komersants bez maksas nodrošina abonentam iespēju kontrolēt maksājumus par publiskā telefona tīkla izmantošanu vienā no šādiem veidiem:

5.1. pieeja kārtējam maksājumam komersanta mājas lapā internetā (abonentu pašapkalpošanās sistēmā);

5.2. sniedz bez maksas informāciju komersanta abonentu apkalpošanas vietās vai pa tālruni abonentu apkalpošanas dienestā.

6. Komersants nosaka un publisko savā mājas lapā internetā informāciju par abonentu sadalījumu grupās pēc komersanta noteiktiem kritērijiem un piemērojamo minimālo ikmēneša maksājuma apjomu (turpmāk - rēķina ikmēneša limits), kuru abonentam sasniedzot un izpildoties vismaz vienam šo noteikumu 7.punkta nosacījumam, komersants bez maksas informē abonentu par pārmērīgu vai netipisku pakalpojuma patēriņu.

7. Nosacījumi abonenta informēšanai par pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, ja abonents pārsniedz rēķina ikmēneša limitu:

7.1. abonenta kārtējais maksājums vismaz trīs reizes pārsniedz pēdējo sešu mēnešu vidējo ikmēneša maksājumu, ja abonentam maksājuma apjoms nav mainījies jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu ierīkošanas vai tarifu izvēles plānu maiņas rezultātā;

7.2. komersantam ir aizdomas par nelikumīgu elektronisko sakaru tīkla izmantošanu;

7.3. abonentam ir netipisks elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš, veicot starptautiskos izsaukumus vai izsaukumus uz maksas pakalpojumiem, kuriem komersants piemēro paaugstinātu tarifu;

7.4. citi gadījumi, kad komersants uzskata, ka abonenta elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir pārmērīgs vai netipisks.

8. Komersants, konstatējot pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, par to informē abonentu vismaz vienā no šādiem veidiem:

8.1. nosūta informāciju uz abonenta norādīto e-pasta adresi;

8.2. nosūta īsziņu (SMS) uz abonenta norādīto mobilā tālruņa numuru;

8.3. informē abonentu mutiski zvanot uz abonenta norādīto tālruni;

8.4. izraksta un nosūta abonentam ārpuskārtas rēķinu.

9. Komersants abonentam bez maksas nodrošina iespēju komersanta mājas lapā internetā (abonentu pašapkalpošanās sistēmā) vai komersanta abonentu apkalpošanas vietās un pa tālruni abonentu apkalpošanas dienestā pieteikt veidu, kādā abonents vēlas saņemt informāciju, saskaņā ar šo noteikumu 8.punktu.

10. Komersantam, konstatējot pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, ir tiesības ierobežot elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu abonentam saskaņā ar elektronisko sakaru pakalpojumu līguma nosacījumiem.

11. Noteikumi stājas spēkā 2011.gada 1.oktobrī.

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 25.novembra direktīvas 2009/136/EK, ar ko groza direktīvu 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Maksājumu par publiskā telefona tīkla izmantošanu kontroles noteikumi Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija Veids: lēmums Numurs: 1/13Pieņemts: 30.06.2011.Stājas spēkā: 30.06.2011.Zaudē spēku: 29.07.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 103, 06.07.2011.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
232681
30.06.2011
136
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"