Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta rīkojums Nr.168

Rīgā 2011.gada 20.aprīlī (prot. Nr.26 25.§)

Par Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas darbības koncepciju

1. Ņemot vērā Ministru kabineta 2010.gada 15.marta rīkojumu Nr.147 "Par elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības prioritāro projektu sarakstu" un Ministru kabineta 2010.gada 10.augusta noteikumu Nr.766 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" projektu iesniegumu atlases otro kārtu" 1.pielikuma 11.punktu, atbalstīt Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas darbības koncepcijā ietverto risinājuma 3.variantu.

2. Noteikt Satiksmes ministriju par atbildīgo institūciju Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas izstrādāšanā un ieviešanā.

3. Satiksmes ministrijai pēc ERAF līdzfinansētā projekta "Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas izveide" pabeigšanas nodrošināt sistēmas uzturēšanu no piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem, bet, ja nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, jautājumu skatīt Ministru kabinetā likuma par valsts budžetu 2014.gadam sagatavošanas procesā.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs U.Augulis



 

(Ministru kabineta
2011.gada 20.aprīļa
rīkojums Nr.168)

Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas darbības koncepcijas kopsavilkums

Analizējot ar starptautiskajiem kravu pārvadājumiem saistītos biznesa un organizatoriskos procesus, tika secināts, ka jārisina virkne jautājumu, lai nodrošinātu konkurētspējīgu kravu tranzīta un loģistikas pakalpojumu attīstību nākotnē. Kā piemēru var minēt laikietilpīgu formalitāšu kārtošanu, informācijas dublēšanos, vairākkārtēju informācijas ievadi, nepietiekamu elektronisko dokumentu un elektroniskās informācijas apriti, pieaugošu pakalpojumu elektronizāciju transporta nozarē Eiropas Savienības līmenī (eFreight un eMaritime iniciatīvas; Inteliģento transporta sistēmu rīcības plāns). Lai risinātu minētos jautājumus un nodrošinātu Latvijas tranzīta un loģistikas sektora konkurētspēju, ir nepieciešams ieviest elektroniskās informācijas un elektronisko dokumentu apmaiņu kravu transportēšanā, izveidojot Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmu (turpmāk - SKLOIS).

SKLOIS galvenais mērķis ir kļūt par vienotu informācijas apmaiņas platformu starp procesā iesaistītajiem dalībniekiem, kā arī nodrošināt "vienas pieturas aģentūras" principu nozares ietvaros, papildus tam paredzot arī sistēmas nākotnes savietojamību ar citu valstu vai partneru sistēmām. Līdz ar to SKLOIS uzskatāma par nozīmīgu komponentu Latvijas starptautisko kravu pārvadājumu nozares attīstībā.

SKLOIS izveides mērķis ir veicināt transporta pakalpojumu operativitāti, precizitāti, kvalitāti un izmaksu samazināšanu, kā arī kalpot par pamatu moderna loģistikas pakalpojumu tirgus attīstībai Latvijā, nodrošinot kravu transportēšanas procesā iesaistītās informācijas un dokumentācijas apriti elektroniskā veidā.

Koncepcija ir sagatavota, ievērojot Ministru kabineta 2010.gada 10.augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr.41 71.§) 5.punktu un Ministru kabineta 2010.gada 10.augusta noteikumu Nr.766 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" projektu iesniegumu atlases otro kārtu" (turpmāk - noteikumi) 11.punktu, kā arī ņemot vērā Latvijas Valsts standartu LVS 75:1996 "Informācijas tehnoloģija. Programminženierija. Sistēmas darbības koncepcijas apraksts" un Informācijas sistēmas darbības koncepcijas apraksta izstrādes metodiku.

Sākotnējā projekta izpēte tika uzsākta pēc Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes iniciatīvas. Satiksmes ministrijā tika izveidota darba grupa, iesaistot visu ieinteresēto organizāciju pārstāvjus. Tika konstatēts, ka kravu pārvadājumu procesā apstrādājamās informācijas un dokumentācijas elektroniskās aprites nodrošināšanu varētu veikt vairākos veidos.

• 1.variants. SKLOIS tiek veidota kā centralizēta informācijas sistēma, kurā tiek uzglabāta visa ievadītā informācija, kā arī pakāpeniski tiek nodrošināta (pārņemta) iesaistīto dalībnieku informācijas sistēmu funkcionalitāte.

• 2.variants. SKLOIS tiek veidota kā esošo procesā iesaistīto dalībnieku informācijas sistēmu kopums, nodrošinot elektronisku informācijas apmaiņu ar citu iesaistīto dalībnieku informācijas sistēmām.

• 3.variants. SKLOIS tiek veidota kā integrācijas platforma, kas nodrošina informācijas apmaiņu starp procesā iesaistītajiem dalībniekiem, pieļaujot dažādu centralizētas informācijas uzglabāšanas pakāpi.

Izvērtējot informācijas un dokumentācijas apriti, tiek piedāvāts SKLOIS veidot kā integrācijas platformu ar paplašinātu funkcionalitāti (3.variants), kas sākotnēji nodrošina būtiskākās informācijas elektronisku apriti starp procesā iesaistītajiem dalībniekiem, nākotnē piedāvājot arī citus pakalpojumus, kas nepieciešami kravu pārvadājumu procesa organizēšanai. Šāda pieeja nodrošinātu procesa efektivitātes uzlabošanu, vienlaikus ļaujot visiem dalībniekiem izmantot jau esošos risinājumus un neradot informācijas dublēšanās problēmu.

Saskaņā ar koncepcijā izklāstītajām vadlīnijām informācijas sistēmu tiek piedāvāts izveidot kā kompleksu savstarpēji saistītu uzdevumu kopumu, kas nodrošinās sistēmas darbību valsts mērogā.

SKLOIS izveides plāns paredz darbību kopumu, kas tieši saistīts ar sistēmas un nepieciešamās infrastruktūras izveidi, organizatoriskās sistēmas un tiesību aktu bāzes pilnveidošanu.

SKLOIS izstrāde un ieviešana ir paredzēta Eiropas Reģionālās attīstības fonda pasākuma "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.2.1.aktivitātes "Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība" 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" ietvaros.

Kopējās attiecināmās izmaksas tiek plānotas 1 864 350 latu apmērā.

Atkarībā no šīs sistēmas darbības koncepcijas izskatīšanas gaitas projekta precizētais laika un izmaksu grafiks tiks sagatavots, saņemot uzaicinājumu iesniegt projektu izvērtēšanai Eiropas Reģionālās attīstības fonda pasākuma "IKT Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.2.1.aktivitātes "Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība" 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" ietvaros.

SKLOIS projekta attīstība ir izvērtēta un iekļauta Valdības rīcības plānā Deklarācijas par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai, Nacionālo reformu plāna projektā un Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plānā.

Satiksmes ministrs U.Augulis

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas darbības koncepciju Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 168Pieņemts: 20.04.2011.Stājas spēkā: 20.04.2011.Zaudē spēku: 01.01.2021.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 64, 26.04.2011.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
229161
20.04.2011
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"