Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Jēkabpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.4

Jēkabpilī 2011.gada 17.februārī

(17.02.2011. domes sēdes lēmums Nr.47, prot. Nr.4, 3.§)

Grozījums Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības pabalsti un to piešķiršanas kārtība Jēkabpils pilsētā"

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 35.panta trešo un ceturto daļu

Izdarīt Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības pabalsti un to piešķiršanas kārtība Jēkabpils pilsētā" grozījumu un izteikt 49.punktu šādā redakcijā:

"49. Laika periodā no 2009.gada 10.septembra līdz 2011.gada 31.decembrim saistošo noteikumu XI nodaļā noteiktais pabalsts netiek piešķirts un izmaksāts".

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs L.Salcevičs



 

Saistošo noteikumu projekta
"Grozījums Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības pabalsti un to piešķiršanas kārtība Jēkabpils pilsētā""

 paskaidrojuma raksts

I. Normatīvā akta projekta izstrādes nepieciešamība

1. Pamatojums Saistošo noteikumu "Grozījums Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības pabalsti un to piešķiršanas kārtība Jēkabpils pilsētā"" projekts izstrādāts, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35.panta trešo un ceturto daļu.
2. Pašreizējā situācija un problēmas Atbilstoši Izglītības likuma 4. un 5.pantam un Vispārējās izglītības likuma 3. un 20.1 pantam pirmsskolas izglītība ir vispārējās izglītības pirmā pakāpe, kas ir obligāta no piecu gadu vecuma, un pašvaldībai savā administratīvajā teritorijā jānodrošina bērnu no piecu gadu vecuma sagatavošana pamatizglītības ieguvei. Arī likums "Par pašvaldībām" kā vienu no pašvaldības autonomajām funkcijām nosaka - gādāt par iedzīvotāju izglītību.

Atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35.panta trešās daļas regulējumam pašvaldība, izvērtējot ģimenes (personas) ienākumus, ir tiesīga no pamatbudžeta izmaksāt citus pabalstus ģimenes (personas) pamatvajadzību nodrošināšanai, ja ir apmierināts pamatots pašvaldības iedzīvotāju pieprasījums pēc pabalsta garantētā minimālā ienākuma līmeņa nodrošināšanai un dzīvokļa pabalsta. Sociālajā jomā kā vienu no ģimenes (personas) pamatvajadzībām atzīst obligāto izglītību.

Ar Jēkabpils pilsētas domes saistošajiem noteikumiem "Grozījumi Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības pabalsti un to piešķiršanas kārtība Jēkabpils pilsētā"" (07.08.2009. Nr.24 un 11.11.2010. Nr.37) noteikts, ka laikposmā no 10.09.2009. līdz 31.12.2011. pabalstu bērna uzturēšanās izdevumu pilsētas pirmsskolas izglītības iestādē samaksai nepiešķir un neizmaksā, lai nodrošinātu valsts noteikto obligāto sociālo pabalstu piešķiršanu. Pašvaldībai liedzot trūcīgām ģimenēm saņemt līdz tam pašvaldības saistošajos noteikumos paredzēto sociālo pabalstu daļējai pirmsskolas izglītības iestādes maksas segšanai, izveidojās situācija, ka būtiski samazinājies pirmsskolas izglītības iestāžu apmeklējums un līdz ar to daudzi bērni nesaņem ar normatīvajiem aktiem noteikto obligāto sagatavošanu pamatizglītības ieguvei.

Lai nodrošinātu bērnu tiesības uz izglītību, neatkarīgi no bērna, viņu vecāku, aizbildņu mantiskā stāvokļa, būtu atceļama sociālā pabalsta saņemšanu ierobežojošā norma.

3. Normatīvā akta projekta būtība Grozījuma mērķis ir panākt pirmsskolas izglītības iestāžu apmeklējuma uzlabošanu, tādējādi nodrošinot bērna tiesību ievērošanu, t.sk. pirmsskolas izglītības programmas apguvi, bērnu garīgo, fizisko un sociālo attīstību, iniciatīvas, patstāvības un radošās darbības attīstību, veselības nostiprināšanu, kā arī bērnu psiholoģisko sagatavošanu skolai.

II. Normatīvā akta projekta ietekme uz sabiedrību

1. Sabiedrības mērķgrupa Jēkabpils pilsētas pašvaldībā pamata dzīvesvietu deklarējušas trūcīgas ģimenes, kuru aprūpē ir pirmsskolas vecuma bērns(-i) vecumā no 1,5 līdz septiņiem gadiem.
2. Ietekme uz uzņēmējsabiedrības vidi pašvaldības teritorijā Nav attiecināms.
3. Administratīvās procedūras raksturojums Administratīvās procedūras netiek mainītas.

III. Normatīvā akta projekta iespējamā ietekme uz pašvaldības budžetu

  (tūkst. latu)
Rādītāji

2011.gads

Turpmākie trīs gadi

2012

2013

2014

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

0

0

0

0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

4500

6000

6000

6000

3. Finansiālā ietekme

4500

6000

6000

6000

4. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā):  
4.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins Nav attiecināms.
4.2. detalizēts izdevumu aprēķins Tā kā saistošie noteikumi nosaka, ka pabalsts piešķirams trūcīgām ģimenēm, tad izdevumu aprēķins veikts, ņemot par pamatu trūcīgo ģimeņu pieaugumu pēdējos trīs gados un faktiski iztērētos finanšu līdzekļus šim mērķim 2009.gadā.

Trūcīgas ģimenes statuss piešķirts:

2008.gadā - 513 ģimenēm jeb 1350 personām;

2009.gadā - 931 ģimenei jeb 2419 personām (pieaugums 79,2%);

2010.gadā - 1339 ģimenēm jeb 3298 personām (pieaugums 36,3%).

Paredzot, ka 2011.gadā trūcīgo ģimeņu skaita pieaugums nebūs tik liels kā iepriekšējos gados, par pamatu ņemti 2009. un 2010.gada rādītāji.

2009.gadā pabalsta nodrošināšanai iztērēti LVL 4394.

Paredzot izdevumu pieaugumu proporcionāli trūcīgu personu pieaugumam, 2011.gadā šim mērķim būtu nepieciešami:

LVL 4394 + 36,3% = LVL 5989.

Līdz ar to viena mēneša izdevumi būtu:

LVL 5989 : 12 = LVL 499.

Pieņemot, ka noteikumi stāsies spēkā ar 2011.gada 1.aprīli, 2011.gada budžetā šim mērķim būtu jāparedz LVL 4491.

5. Cita informācija Nav

IV. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas Jaunas institūcijas netiks radītas un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājaslapā internetā un pašvaldības mājaslapā internetā.

V. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1.

Ar kādiem sabiedrības pārstāvjiem konsultācijas ir notikušas Konsultācijas nav notikušas.

2.

Kāds konsultāciju veids ir izmantots Nav

3.

Cita informācija Saistošo noteikumu grozījumus iniciēja Jēkabpils pilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji.

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs L.Salcevičs

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījums Jēkabpils pilsētas domes 2008.gada 24.jūlija saistošajos noteikumos Nr.8 "Sociālās palīdzības .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Jēkabpils pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 4Pieņemts: 17.02.2011.Stājas spēkā: 07.04.2011.Zaudē spēku: 12.12.2012.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 54, 06.04.2011.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Ārējās saites
228240
07.04.2011
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"