Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
LATVIJAS NACIONĀLO BRUŅOTO SPĒKU UN IGAUNIJAS AIZSARDZĪBAS SPĒKU SAPRAŠANĀS MEMORANDS PAR GAISA KUĢA TIPA APGŪŠANU UN MĀCĪBU LIDOJUMIEM LATVIJAS GAISA SPĒKU LIDOTĀJIEM
Latvijas Nacionālie bruņotie spēki, kurus pārstāv Latvijas Gaisa spēki, un Igaunijas Aizsardzības spēki, kurus pārstāv Igaunijas Gaisa spēki, (turpmāk tekstā - Puses), Atsaucoties uz 1995.gada 27.februārī Viļņā parakstīto Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas, Igaunijas Republikas Aizsardzības ministrijas un Lietuvas Republikas Nacionālās aizsardzības ministrijas vienošanos par sadarbību militārajā un aizsardzības jomā, un Ņemot vērā, ka Igaunijas Aizsardzības spēki saskaņā ar Eiropas Savienības normatīviem aktiem ir veikuši iepirkumu par Igaunijas Gaisa spēku ieroču vadības speciālistu apmācībām gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumiem, Ir panākuši šādu vienošanos: I nodaļa Vispārīgi nosacījumi 1.1. Saprašanās memoranda (SM) mērķis ir noteikt principus un kārtību, kādu Puses ievēro, lai nodrošinātu Latvijas Gaisa spēku lidotāju apmācību un lidotāju izmantošanu Pušu ieroču vadības speciālistu apmācībai gaisa kuģu pārtveršanas kaujas uzdevumu veikšanā, izmantojot gaisa kuģus, kurus Igaunijas Gaisa spēki īrē, kā arī segtu ar Latvijas Gaisa spēku lidotāju apmācībām saistītās izmaksas. 1.2. SM nosacījumi nav pretrunā ar Pušu valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem vai starptautisko tiesību normām. Ja rodas jebkādas pretrunas, priekšroka dodama starptautisko tiesību normām un/vai Pušu valstu nacionālajiem normatīvajiem aktiem. II nodaļa Definīcijas un saīsinājumi Šajā SM: "Gaisa kuģis" - lidmašīna, kuru īrē Igaunijas Gaisa spēki. "lidotājs" - Latvijas Gaisa spēku militārpersona, kas iziet apmācības un lido ar lidmašīnu Igaunijas gaisa telpā; "Lidojuma stunda" - Viena (1) gaisa kuģa vienu (1) stundu ilga darbība mācību uzdevuma izpildes laikā (lidojuma laiks tiek skaitīts no brīža, kad lidmašīna ir pacēlusies līdz nolaišanās brīdim); "Gaisa kuģa tipa apgūšana" - apmācība, kas nepieciešama, lai lidotājs būtu spējīgs veikt solo lidojumu; "Ämari KVC" - komandvadības centrs, kas atrodas Igaunijā, Ämari. III nodaļa Mācību norise 3.1. Lidotāju pamatapmācība netiek veikta. 3.2. Gaisa kuģa tipa apgūšana (teorētiskā un praktiskā) un mācību lidojumi lidotājiem notiek Igaunijas Gaisa spēku bāzē Ämari, izmantojot Ämari KVC aprīkojumu un gaisa kuģi. 3.3. Gaisa kuģa tipa apgūšanu veic ne mazāk kā 10 stundu un 30 minūšu apjomā katram lidotājam. 3.4. Mācību lidojumus veic ne mazāk kā 6 stundu apjomā katram lidotājam. IV nodaļa Pienākumi 4.1. Igaunijas Gaisa spēki: 4.1.1. atbilstoši paredzētajai izmaksu atlīdzināšanai nodrošina gaisa kuģa tipa apgūšanu un mācību lidojumu izpildi saskaņā ar lidotāju apmācību grafiku (ja apstākļi, piemēram, laika apstākļi to atļauj); 4.1.2. aprēķina un dokumentē lidojuma stundu skaitu, kas nodrošinātas katram lidotājam; 4.1.3. nosūta Latvijas Gaisa spēkiem rēķinus kopā ar atskaitēm par lidojuma stundām, lai saņemtu mācību uzdevumu izpildes izmaksu atlīdzinājumu. 4.2. Latvijas Gaisa spēki: 4.2.1. saskaņā ar Latvijas Republikas nacionālajiem normatīvajiem aktiem nodrošina attiecīgos dienesta apstākļus, kā arī algu izmaksas, nodokļu nomaksas, transportu, izmitināšanu, sociālās (tostarp veselības apdrošināšanu) garantijas; 4.2.2. sedz visus izdevumus, kas ir saistīti ar sava personāla, kas ir komandēts lidotāju apmācībām, uzturēšanos Igaunijā visā mācību uzdevumu izpildes laikā; 4.2.3. atlīdzina Igaunijas Gaisa spēkiem mācību (gaisa kuģa tipa praktiskā apgūšana un mācību lidojumi) uzdevumu izpildes izmaksas; 4.2.4. nodrošina lidotājus, kuriem ir: a) vispārējā 120 lidojumu stundu pieredze; b) kvalifikācija veikt lidojumus dienā pēc vizuālo lidojumu noteikumiem. V nodaļa Mācību uzdevumu izpildes izmaksu aprēķināšana 5.1. Mācību uzdevumu izpildes izmaksas Latvijas Gaisa spēkiem tiek aprēķinātas, reizinot vienas (1) lidojuma stundas izmaksas ar lidojuma stundu skaitu, ko Igaunijas Gaisa spēki ir nodrošinājuši gaisa kuģa tipa apgūšanai un mācību lidojumiem. 5.2. Vienas (1) lidojumu stundas izmaksas detalizēti ir izskatītas Pielikumā, kas ir neatņemam šī SM sastāvdaļa. 5.3. Ja lidotājs veic gaisa kuģa pārtveršanas kaujas uzdevumu Pušu ieroču vadības speciālistu apmācības nolūkos, izmaksu atlīdzināšana netiek piemērota. VI nodaļa Vadība un kontrole 6.1. Lidotāji savas uzturēšanās laikā Igaunijas Republikas teritorijā paliek pilnā Latvijas Gaisa spēku pakļautībā. 6.2. Lidotāji apmācību un Igaunijas Gaisa spēku bāzes Ämari un Ämari KVC izmantošanas laikā pakļaujas Igaunijas Gaisa spēku bāzes Ämari Eskadriļas komandējošā virsnieka instrukcijām. VII nodaļa Darba valoda Apmācību laikā darba valoda ir angļu valoda. VIII nodaļa Ieroču vadības speciālistu statuss Uzturoties Igaunijas Republikas teritorijā, lidotāju statusu regulē 1951.gada 19.jūnijā Londonā noslēgtais Ziemeļatlantijas Līguma dalībvalstu līgums par to bruņoto spēku statusu. IX nodaļa Domstarpību risināšana Puses nekavējoties informē viens otru par jebkādām domstarpībām, kas rodas, īstenojot SM, un, vai sakarā ar to, un domstarpības risina vienīgi Pušu konsultāciju ceļā, nevēršoties to atrisināšanas nolūkā nevienā nacionālajā vai starptautiskajā tiesā, vai arī jebkādā citā institūcijā. Domstarpības risina pēc iespējas zemākā līmenī. X nodaļa Finanšu nosacījumi 10.1. Pēc rēķina saņemšanas Latvijas Gaisa spēki apmaksā to 30 (trīsdesmit) dienu laikā. 10.2. Puses sadarbojas, lai nodrošinātu atbilstību viņu valstu grāmatvedības un revidēšanas standartiem un praksei. 10.3. Puses piekrīt apmaksāt rēķinus un veikt maksājumus eiro. XI nodaļa Noslēguma nosacījumi 11.1. SM stājas spēkā pēc tam, kad to ir parakstījusi pēdējā Puse un ir spēkā uz nenoteiktu laiku. 11.2. SM var grozīt ar Pušu savstarpēju vienošanos, kas stājas spēkā pēc tam, kad to ir parakstījusi pēdējā Puse un ir spēkā uz nenoteiktu laiku. 11.3. Puses var izbeigt SM, 3 (trīs) mēnešus iepriekš rakstiski brīdinot otru Pusi. 11.4. SM izbeigšanas gadījumā IV nodaļas (Pienākumi), V nodaļas (Mācību uzdevumu izpildes izmaksu aprēķināšana), IX nodaļas (Domstarpību risināšana) un X nodaļas (Finanšu nosacījumi) nosacījumi ir piemērojami līdz brīdim, kad visi nenomaksātie maksājumi, prasības un domstarpības ir nokārtoti. Sagatavots 2 (divos) oriģinālos eksemplāros angļu valodā, pa vienam eksemplāram katrai Pusei.
Pielikums Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 Albatross vienas lidojuma stundas izmaksu sadalījums 1. Kopējais apmācību apjoms mācību periodā no 2007.gada 26.marta līdz 31.decembrim ir 33 stundas ar 3030 EUR par stundu. 2. Reaktīvās mācību lidmašīnas L-39 vienas lidojuma stundas izmaksas sadalās šādi: a. Lidmašīnas īres maksa eiro valūtā - 2 614 eiro b. Degvielas JET-1 izmaksas par vienu lidojuma stundu: - maksimums 448 eiro (maksimālais degvielas patēriņš vienā stundā 700 litri, cena - 0,64 eiro par litru) - vidējais 416 eiro (vidējais degvielas patēriņš vienā stundā 650 litri, cena - 0,64 eiro par litru) c. Maksa par aeronavigācijas pakalpojumiem, kad Ämari nav izmantojumi sakarā ar sniegu un apledojumu: - nolaišanās maksa Tallinas lidostā - 22,60 eiro - lidostas aeronavigācijas pakalpojumi - 29 eiro - kopējā maksa par vienu uzdevumu vienam gaisa kuģim - 51,60 eiro (vidēji 35 eiro par vienu stundu) Vidējā maksa par vienu lidojumu stundu ir 3030,00 eiro (3062,00 eiro pie maksimālā degvielas patēriņa) plus 51,60 eiro par katru uzdevumu, kas sākas un beidzas Tallinas lidostā. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: LATVIJAS NACIONĀLO BRUŅOTO SPĒKU UN IGAUNIJAS AIZSARDZĪBAS SPĒKU SAPRAŠANĀS MEMORANDS PAR GAISA ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|